Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Legenda şi insulta

Dacă jignitul marilor sportivi ar fi disciplină olimpică, studiourile TV ar fi pline de zîne

Nadia Comăneci a fost jignită de un realizator TV. La fel ca şi în cazul Alinei Dumitru, atacul s-a produs pe o reţea de socializare. […]

joi, 27 iunie 2013, 11:24

Dacă jignitul marilor sportivi ar fi disciplină olimpică, studiourile TV ar fi pline de zîne

Nadia Comăneci a fost jignită de un realizator TV. La fel ca şi în cazul Alinei Dumitru, atacul s-a produs pe o reţea de socializare. La fel ca şi în cazul Alinei Dumitru, realizatorul TV nu şi-a prezentat scuzele. Doar a şters mesajul insultător de pe contul personal. În ambele situaţii, s-au născut polemici „pro” sau „contra”.

Cine are sau nu dreptate, în acest bruiaj dornic de afirmare, este neimportant. E important, e esenţial, e decisiv cum a început totul. După 24 de ani de libertate de exprimare, se pare că realizatorilor TV le vine tot mai greu să exprime idei sau păreri altfel decît punînd mîna pe bîtă, dîndu-i în cap celuilalt şi apoi atrăgîndu-i atenţia că, evident, nu e de neatins.

Pretextul insultelor la adresa Nadiei Comăneci nu va fi dezbătut aici. Nu e cazul. Posibilitatea unei dezbateri a fost anulată din start, prin însăşi metoda aleasă de realizatorul respectiv, pentru a-şi exprima public un punct de vedere. Insulta nu este un argument. Călcarea în picioare a demnităţii celuilalt nu este un argument. Despre asta este vorba aici. Nu despre reclame sau mersul la vot, ci despre cît de departe s-a ajuns la noi cu „obscenitatea publică”, aceea despre care a tot scris Andrei Pleşu.

Nu există cauză suficient de bună încît să umileşti un om în numele ei. În Constituţia României există o precizare sistematic ignorată, privind „răspunderea civilă pentru informaţia sau creaţia adusă la cunoştinţa publică”. Precizarea respectivă se aplică nediscriminatoriu şi realizatorilor TV. Sînt persoane publice, sînt răspunzători pentru mesajele pe care le transmit. Şi dacă nu-i trage nimeni la răspundere acum, îi va judeca publicul, după criteriile (sau lipsa de criterii) pe care ei înşişi le-au consacrat.

Cei care au atacat-o pe Alina Dumitru şi cel care a atacat-o pe Nadia Comăneci invocă interesul comunităţii. Ei susţin că demască idolii şi deschid ochii oamenilor asupra adevăratelor probleme. Cu totul fals! Nu fac decît să jignească nişte oameni, nu întîmplător faimoşi. Şochează de dragul şocului. Unde sînt argumentele? Unde-i raţiunea?

Marii sportivi nu trebuie trataţi ca nişte sfinţi în viaţă, asta cealaltă extremă. Ar însemna să-i tratăm ipocrit şi superficial. Ei merită admiraţia şi respectul nostru tocmai pentru că nu sînt sfinţi, tocmai pentru că nu sînt perfecţi, cu excepţia celor cîteva minute de graţie. Marii sportivi sînt oameni, cu bune şi rele, cu vîrstele şi grijile lor, oameni vulnerabili şi puternici în acelaşi timp. Sîntem destul de deştepţi să ne prindem de asta. Marii sportivi pot fi criticaţi, la fel ca oricine. Nu-i greu de priceput.

Dar critica e una, terfelirea e altceva, fie că vizează o legendă, fie că vizează omul de pe stradă. Dreptul la liberă exprimare nu anulează celelalte drepturi constituţionale, la imagine şi la demnitatea persoanei. Nu anulează valorile democratice, nu suspendă buna cuviinţă, bunul simţ, decenţa. Stîlpul infamiei nu reprezintă un serviciu public. Oricîte şuturi la normă şi în norme ar da realizatorii TV, nu totul e permis.

Alina Dumitru şi Nadia Comăneci, aşadar. Cine urmează? După marile sportive vine rîndul marilor sportivi să suporte sfînta mînie a justiţiarilor fără prejudecăţi, dar şi fără principii de pe micul ecran? Vom vedea. Pînă cînd apar scuzele necesare, dar nu suficiente, dreptate are numai Oana Pellea: „Decît să mă uit la televizor mai bine mă duc în baie şi mă înjur singură în oglindă. Măcar ştiu că o fac eu”.

Comentarii (64)Adaugă comentariu

of (1 comentarii)  •  27 iunie 2013, 11:38

Turcescu are dreptate. A fost un geniu in sport, dar atat. Are un brand in spate de care trebuie sa ai mare grija. Mi-e mila de ea. A ales civilizatia si in final se intoarce sa ne vanda otrava.

Eugen DELCEA (14 comentarii)  •  27 iunie 2013, 11:43

1. Robert Turcescu a fost un bădăran (mulţumită?).
2. Robert Turcescu a avut dreptate (nemulţumită?).

Aloha (2 comentarii)  •  27 iunie 2013, 11:49

„Luati cu margarina, ca e mai buna”

Goku (1 comentarii)  •  27 iunie 2013, 11:57

citind comentariile de pe site-uri legate de subiectul Nadia-margarina, ai putea avea impresia ca romanii sunt un popor obsedat de hrana sanatoasa, nicidecum o adunatura de melteni care baga sub nas ca apucatii tot ce le incape in mana :):)

marius (2 comentarii)  •  27 iunie 2013, 11:58

Buna ziua,

Ma declar foarte dezamagit de acest articol!

Ceea ce incercati sa spuneti este in felul urmator:
-Maria Andries are dreptul sa isi indrume fanii fanii sa cumpere tigari, droguri si bautura caci asta face si ea si uite ce bine arata, traieste si scrie..si apoi nimeni nu are voie sa ii spuna Mariei Andries ca face o greseala indrumand spre acest lucru.

In speta noastra reala Nadia Comaneci isi indruma fanii sa consume un produs nociv cancerigen care nicicum nu poate avea avantaje asupra sanatatii frumusetii si celebritatii..ba din contra.

Nadia Comaneci e cel mai celebru sportiv din Romania dar asta nu inseamna ca nu poate sa greseasca..a gresit ..intentionat pentru bani..si cine greseste plateste..

in alta ordine de idei si aceeasi logica a Dvs v-as ruga sa nu mai srieti nimic negativ de Gigi Becali, de Basescu si alti oameni publici…caci..”Unde sînt argumentele? Unde-i raţiunea?”

-consider ca totusi cineva trebuie sa atraga atentia..poate ca limbajul trebuia sa fie altul..

kostyk (3 comentarii)  •  27 iunie 2013, 11:59

Eu consider ca aceste jigniri aduse Nadiei nu isi aveau rostul, insa nu pot sa fiu de acord ca un mare sportiv al Romaniei sa promoveze unul dintre cele mai nocive alimente (daca margarina poate fi numita aliment) de pe piata si totodata sa il promoveze ca fiind un aliment sanatos.

eulmeu (11 comentarii)  •  27 iunie 2013, 12:05

sorry, turcescu e un ………… , dar are dreptate 100%. Daca il vad vreodata pe federer ca se preface (adica MINTE) ca le da fetitelor margarina, il …… pe strada

Unul prsot (1 comentarii)  •  27 iunie 2013, 12:05

Of, prost mai esti! 🙂 the irony
Pe coclaurile din Romanica, de plictiseala, ce altceva sa ai mai bun de facut decat sa te uiti la reclame? Iti inviti prieteni la tine, iei un cico, o punga de „raza” si te uiti la reclame. Nu inteleg ce te vaiti atata?! Te obliga cineva sa manaci margarina? La bautura nu te vaiti ca se face reclame? A pornit un idiot, colonelulu’, revolta. A murit cineva de la margarina? N-am auzit sa moara nimeni de la margarina, dar din cauza alcoolului s-au intamplat violuri, omoruri, jafuri si multe altele. Nu vad sa sara nimeni de cur. Ouale sunt periculoase? Sunt daca mananci cate 30 pe zi, si totusi se fac reclame la oua.

COstin (1 comentarii)  •  27 iunie 2013, 12:09

Si daca s-ar duce prin scoli sa ii invete pe copii sa fumeze ar fi ok? Acum chiar nu mai gaseste Nadia din ce sa faca bani decat din reclama la margarina? Pe cuvantul meu, sa ii fi alocata o suma de la bugetul de stat dar sa inceteze sa promoveze otrava pentru copii. Iar cei care vand margarina nu sunt cu nimic mai buni decat cei din industria tutunului dar uite ca unii oameni nu au probleme cu somnul pe teme de acest gen.

eugeniu (12 comentarii)  •  27 iunie 2013, 12:10

Care realizatori TV doamna ? Deformatorii astia de opinie ? Nu-i mai bagati in seama ; se baga ei insisi destul . In presa romaneasca , poate nu numai aici , sunt foarte multe uscaturi pe care doar profesionalismul breslei le poate elimina . Am mai scris zilele trecute : prestigiul Nadiei sau al Alinei , deocamdata ,nu poate fi afectat in niciun fel de niste neica nimeni ; iertati-i ca nu stiu ce fac , nu pot mai mult . Rau este ca se aciueaza pe ici pe colo si vedem cu toti urmarile . Nu-i salutati ca nu merita .

ROCK (1 comentarii)  •  27 iunie 2013, 12:10

Faci o greseala foarte mare in comentariul tau.Pe cat de mult ai dreptate cu Turcescu pe atat de mult gresesti cu Badea.La Turecescu pe FB a fost o dejectie in toata regula pa cand Badea nu a jignit pe nimeni (mai intereseaza-te inainte sa scrii asa ceva)!!!Nici nu se pot compara cele doua cazuri.Ar fi frumos din partea ta sa-i ceri scuze lui Mircea ca l-ai varat in aceasta ecuatie hidoasa.Cu respect!

flavoneus (6 comentarii)  •  27 iunie 2013, 12:11

Exista precedente si la case mai mari!!E vorba de Michel jordan!!!A fost atacat dur la lansarea ghetelor air jorden, care plecau de la 100 de dolari perchea!!!motivul?Nike folosete la faricarea lor in pachistan, copii platiti cu 1015 dolari pe luna, lucru aparut deja n presa americana

Turcu (1 comentarii)  •  27 iunie 2013, 12:11

Turcescu putea sa o critice pentru ca face reclama la margarina, nu sa o jigneasca, sa o calce in picioare, sa o numeasca in toate felurile. Una e sa critici, alta sa jignesti! Daca a sters acel mesaj stie ca a dat-o in bara grav, dar nici de-al dracu nu-si va cere scuze!

Suman Negru (4 comentarii)  •  27 iunie 2013, 12:13

Imi place de tine, din ce in ce mai mult 🙂 Pt articolele ce privesc Universitatea Craiova, dar si pt cele ca asta unde dai dovada doar de bun simt, dar se pare ca asta lipseste din ce in ce mai mult presei si mai ales celei sportive. Trist e faptul ca oamenii astia sunt formatori de opinie, in adevaratul sens al cuvantului, si multi considera ca la tv se spune adevarul absolut. Prin urmare tot poporul va considera ca e normal sa jigneasca pe oricine, oricum. Nu mai vb de situatii de genul asta, in care daca esti pers publica si superi pe cineva care e in mass-media a doua zi esti terfelit si facut albie de porci. Dar wtf, vad ca e tendinta mondiala sa indobitocesti poporul pt a-l controla mai usor. Altii mai ies in strada si le dau in cap controlorilor 🙂

Flavius Igret (1 comentarii)  •  27 iunie 2013, 12:13

din pacate…dai in gropi! nu se poate pune semnul egal intre ce-a spus unul si ce-a spus celalalt „realizator” TV. Prin articolul asta, cel care iese spalat, curat si bun de pus pe umeras este Turcescu, pentru ca jignirile lui sunt incomparabile cu ce-a spus Badea despre Alina Dumitru..asa ca..revino-ti!

run away (10 comentarii)  •  27 iunie 2013, 12:15

Cred ca o comparatie intre cele doua cazuri e total nepotrivita. Un comentariu (fie el si rautacios) in urma unei infrangeri (fie ea si in finala) nu se poate compara cu insultele si badarania lui turcescu. De asemenea, fara sa minimalizez valoarea Alinei, totusi Nadia e de departe cel mai mare sportiv al Romaniei din toate timpurile. Limbajul lui Badea sau Ciutacu a fost decent, pe cand Turcescu s-a exprimat fix ca un golan profesionist. Sa pui pe Badea si Turcescu in aceeasi oala e un pic cam deplasat.

Azgardu (2 comentarii)  •  27 iunie 2013, 12:17

Jenant, ca de obicei, articol fara esenta, din care musteste frustrarea …

serghei (9 comentarii)  •  27 iunie 2013, 12:18

Astia care va tot dati cu parerea aici, nu e vorba despre ce acuze a facut Turcescu, e vorba de cum s-a exprimat. Insulta nu are legatura cu dreptatea sau nedreptatea, poti sa insulti pe cineva bazandu-te pe un fapt adevarat.

In opinia mea, Turcescu este un dobitoc. L-am auzit vorbind si la facultate, e un frustrat aflat in intr-un fel de sevraj-mediatic izvorat din faptul ca nimeni nu mai pare interesat de ce spune el. Din moment ce Robert Turcescu se crede un mare jurnalist-vedeta, o somitate in randul liderilor de opinie, il seaca faptul ca nu mai este actual, relevant.

Iar frustrarea lui se manifesta prin aceste cateva iesiri disperate prin care incearca sa mai fie cateva zile pe buzele publicului. Peste alte cateva zile iar va uita lumea de el si iar va iesi, prin preajma lunilor de iarna, cu un atac din asta grosolan la adresa cuiva celebru si respectat de societatea romaneasca. Comportamentul lui este acela al unui individ care nu mai poate impresiona prin talent, acuratete, carisma etc., ci doar prin senzationalul unor insulte badaranesti.

Apropo, 90% dintre corporatiile sau produsele la care se face reclama au fost implicate sau sunt implicate in cele mai murdare afaceri. IBM a finantat lagarele naziste cu masini de stantat numere de serie in pielea evreilor, Shell a ras practic toata delta fluviului Niger din Africa, Monsanto a vandut lapte cu puroi provenit de la ugerele infectate ale vacilor, Bauturile energizante Monster sunt legate de aritmie si alte disfunctii ale inimii si asa mai departe. Deci, Nadia face reclama unui produs dubios, margarina. So what? Nu e prima oara cand oameni faimosi incearca sa ne convinga sa cumparam porcarii.

Alex (2 comentarii)  •  27 iunie 2013, 12:19

Sunt curios unde este jignirea la adresa javrei de dumitru ? Fata de tampon ,,Turcescu” a adus jigniri directe, pe cand vacii de dumitru nu i s-a adus nicio jignire. Sa plece dracu afara daca nu ii pasa de tara asta, mai bine reprezinta pe altcineva daca nu i-a pasat de vot si de poporul asta.

Sa fim seriosi.. (1 comentarii)  •  27 iunie 2013, 12:21

Nadia vine in Romania asa cum zic americanii (nu România) doar pentru bani. PUNCT
De mult ce-a iubit ea tara asta,s-a stabilit in usa :))))

ovidiu (2 comentarii)  •  27 iunie 2013, 12:22

cine e(colonel) turcescu asta unu basist imputit!!!

gica (6 comentarii)  •  27 iunie 2013, 12:26

Marele jucator de tenis Ivan Lendl ,in perioda cind era activ,a avut o oferta sa faca reclama si primea o suma foate mare . A refuzat si a spus ca nu-i place produsul .” Dar primesti Multi bani daca accepti ” i-a spus Managerul . Dar daca mie nu-mi place ,nu-mi trebuiesc nici banii, a fost raspunsul lui Lendl .

pic (1 comentarii)  •  27 iunie 2013, 12:27

Modul in care judeci jurnalistul roman de acest gen este corect. Cu atat mai mult cu cat Nadia, oferind pe tava un subiect delicat, i-a dat posibilitatea lui Turcescu sa deschida o dezbatere decenta referitoare la acest subiect delicat: cum poate influenta un model, ca Nadia, modul in care oameni needucati si neinformati se hranesc (de exemplu). Dar nu poti cere decenta unui grobian. Pe de alta parte modelele, idolii ar trebui judecati daca promoveaza cu buna stiinta o otrava (clar dovedita stiintific!) copiilor. Este un lucru GRAV!! Grobianismul lui Turcescu nu e cu nimic mai rau fata de iresponsabilitatea unui idol.

ares (10 comentarii)  •  27 iunie 2013, 12:34

Chiar eram curios cand va lua cineva atitudine la spotul respectiv, in care marea gimnasta indeamna lumea sa-si hraneasca copii cu otrava aia, implicat fiind chiar copilul ei pentru a da greutate indemnului…Nu vorbesc de calitatea ei de mare sportiva, aici e vorba de latura morala a aciunii ei, bune platita cred. Sunt convins ca NICIODATA copilul ei nu a mancat asa ceva…cum poate indemna alte mamici sa o faca ???

Tibi (15 comentarii)  •  27 iunie 2013, 12:37

cum adica are dreptate turcescu ??? In ce are dreptate? Vroia probabil sa o vada pe Nadia in reclame la Rolex in loc de margarina ?? Astept cu foarte multa nerabdare postarile lui colorate la adresa lui Federer, Messi, Ronaldo, Brit Pitt, George Clooney…
Dar pana atunci poate vor sa-mi argumenteze „of”, „Eugen Delcea”, „Aloha” de ce turcescu are dreptate. Dar mai ales care este oful lor ca cineva doreste sa faca reclame la margarina..

eulmeu (11 comentarii)  •  27 iunie 2013, 12:47

nu ati inteles niciunul nimic… comparatia cu oricare alt sportiv e o prostie…. interesati-va mai precis ce a facut nadia…. henry nu a dus pepsiul in scoli personal

Vic (5 comentarii)  •  27 iunie 2013, 12:51

Turcescului daca nu ii place margarina, sa nu o cumpere. Dar sa jigneasca UN BRAND NATIONAL se poate abtine.

ares (10 comentarii)  •  27 iunie 2013, 12:57

Pentru ” Tibi”

Daca Hagi ti-ar indemna copilul sa be cola in loc de apa, dand exemplu pe copilul lui ti s-ar pare OK, nu ? Ce treaba are faptul ca a fost mare sportiv cu faptul ca debiteaza tampenii pentru cateva mii de euro ??? Frumos exemplu, nu ce zice…dar la cati taranoi de teapa ta si-au tras net….

frunzescu (1 comentarii)  •  27 iunie 2013, 12:59

Badea si Ciutacu nu au jignit, ca sa fie clar.
NU ii mai puneti pe aceesi treapta cu amaratul de Turcescu, pt ca el acum e doar panicat ca nu va mai avea pe cine sa pupe in bas si va fi decotectat de la conducta portocaliu-maronie a banilor publici din care traieste de atata vremem, precum multi alti „oameni de presa si televizuine” tin tarisoara.
Nu ca nu sunt pe aceesi treapta, cei doi sunt cu cateva etaje bune peste Labe1 de turcesu. ei fac televiziune pe bune( buna-prosta, dupa prefrintele fiecaruia).. la astia chair se uita cineva.. pe cand la portocalio-maronii nu se uita nimeni.. dar chipurile se auto-sustin.. de aici si frustrarea lui turci.. care incearca sa mai stea in lumina reflectoarelor un pic.

maria andries (1349 comentarii)  •  27 iunie 2013, 12:59

Pt. pic, te intrebi cum poate influenta Nadia publicul… publicitatea e la vedere, pe cand manipularea ascunsa sub masca emisiunilor TV e mai greu sesizabila, deci mai eficienta, deci mai periculoasa pentru public. Cine face morala cui? Cei care fac reclama pretinzind ca fac talk-show-uri?!

ares (10 comentarii)  •  27 iunie 2013, 13:07

Cucoana, maria ma dezamagesti din ce ce in ce mai rau…pai asta e rostul publicitatii sa manipuleze potentialii clienti, iar cand e facuta de personalitati efectul e si mai puternic…ca deh..la cata prostime vede… Ca o paranteza , tu consumi asa ceva ?…ai putea sa incerci sa o convingi pe vecina ta sa-si indoape copii cu porcaria asta ?

marius (2 comentarii)  •  27 iunie 2013, 13:12

Tiger Woods -un zeu al golfului- a fost terfelit in presa din intreaga lume pentru o „relatie nepotrivita”, omul a recunoscut greseala si a platit cu varf si indesat..

stiti de ce? pentru ca sportivii de top sunt un exemplu pentru copii in primul rand dar si pentru ceilalti.

Nadia este un formator de stiluri de viata pentru copii..
daca profesorul te invata gresit..vei stii gresit..

-e urat ce face Nadia..

ma indoiesc ca ea nu stie faptul ca margarina e nociva sanatatii si ori mananci continutul ori mananci cutia e acelasi lucru, de aceea cred ca ce face Nadia este un fel de prostitutie..acelasi lucru cu ceea ce au facut gimnastele romane in Germania pentur bani anul trecut daca nu ma insel, pe gimnaste le-au terfelit toti, atuncni de ce Nadia Comaneci ar fi iertata?

ginel din obor (24 comentarii)  •  27 iunie 2013, 13:12

mda.
avand in vedere cine e nadia si ca turcescu e mai spalatel ca aia de la latrina3, este chiar rusinos din partea lui.
este cam frustat in ultima vreme.
ma rog, daca a fost badaran, nu trebuie iertat.

mrnb (15 comentarii)  •  27 iunie 2013, 13:13

slab articol!
da…..bune articolele tale din ultima luna, ceea ce m-a bucurat, tinand cont de faptul ca nu te apreciam pentru ca am avut impresia ca nu esti jurnalist sportiv tocmai pentru ca nu scrii cu entusiasm despre sport .
Asta este insa slab.
chiar ma bucuram ca dupa buzarin, fie si in ceasul al 12-lea, a mai reactionat inca un jurnalist sportiv.
din pacate articolul e scris „sa fie bine sa nu fie rau”. poate ca e bine ca l-ai scris poate nu, dar mie nu imi place deoarece fundamentezi aricolul facand referire si la cazul alinei dumitru ori pentru oricine compara declaratiile, diferentele dintre ele sunt semnificative. ca sa nu mai vorbim de motivul pentru care au fost jignite. Asa ca sunt dezamagit de calitatea demersului dvs jurnalistic. poate ca o sa admiteti ca ati gresit diluand mesajul. asteptam o pozitionare fie pro turcescu (daca tot exista simpatie pentru ce reprezinta el!) fie pro nadia (in sensul ca este anormal ca primul om care este nominalizat, recunoscut, ca roman de catre cetatenii altui stat decat Ro sa fie atacat in asemenea mod abject).
motivul pentru care a fost atacata nadia nu-l discut deoarece chiar daca in aparenta pare simplu (a gresit asociindu-si imaginea cu un produs pare-se nociv) este de fapt complicat, in nici un caz daca esti rational nu te apuci sa acuzi pe ala care face reclama, fie el si mare sportiv, atata vreme cat statul prin organismele sale abilitate aproba accepta desfacerea lui sau a altor produse gen cola, catre populatie).
cu alte cuvinte, referitor la aceasta problema, buzarin a ales pozitionarea corecta tu ai ales sa prezinti un articol duplicitar in care te folosesti de imaginea nadiei (ca sa-ti promovezi articolul) dar vrei de fapt….. incerci sa minimizezi gestul lui turcescu (nu conteaza ca sustii corect ca nu e bine sa jignesti!) comparandu-l cu alt exemplu, cand acum daca tot scrii ca jurnalist despre subiect macar comenteaza, analizeaza acest subiect dintr-o perspectiva asumata.

Mike (2 comentarii)  •  27 iunie 2013, 13:26

turcescu a cam luat-o razna de la o vreme…

Radu (7 comentarii)  •  27 iunie 2013, 13:57

turcescu ,un rockaras care plingea mereu de ciuda ca nu era atat de talentat sa cistige un premiu cu trupa lui pitesteana, prin diferite festivaluri.
Daca avea un dram de respect, putea sa o atace pe Nadia,intr-un mod civilizat.
Si fosta campioana a gresit ,promovind acel aliment nociv.

xhthu (1 comentarii)  •  27 iunie 2013, 14:18

@mrnb
prietene, pacat de textul kilometric care il scrii fara sa intelegi nimic .problema nu este ca nadia a facut reclama la ceva nesanatos, scopul publicitatii e sa vanda chestii si atat .nadia putea la fel de bine sa promoveze clisme cu mercur.eu sunt x si fac clisme cu mercur pt ca imi place.problema e cand le zici de clisma cu mercur ca e sanatoasa
cat despre turcescu,e un non subiect. nu stiu cum se pot face atatea comentarii despre ceva ce nu exista

cosmin (1 comentarii)  •  27 iunie 2013, 14:30

E o lupta aiurea ce se face acum. Daca ar fi sa luati la puricat orice produs, un an intreg ar fi polemici.
Coca Cola cu ce e mai sanatoasa decit margarina? Ce se intimpla cu produsele de origine animala din punctul de vedere al unui vegetarian.
Sunteti ipocritzi: salvati ciinii vagabonzi dar ucidetzi puii de gaina pentru consum.
In fond, nu-ti place nu te uiti, nu citesti, nu cumperi. Dar hai sa ne spalam pe creier si sa facem ce zic „vedetele”. Ca e lege

Ramon (125 comentarii)  •  27 iunie 2013, 14:32

Maria, tu crezi ca poti inchide gura tuturor tembelilor care posteaza pe Facebook ? Atunci de ce-l bagi in seama ? Crezi ca daca GSP se va desfiinta si nu vei mai lucra pentru vreun ziar vei mai avea multi cititori peste 1-2 ani ? Lasa-l sa injure pe cine vrea, putin imi pasa, dar sa umpli jumate d epagina intr-un ziar pe care eu dau bani (ca asa vreau eu) ma enerveaza. Mai bine scrieti d epolitica de transferuri ale lui Abramovich decat sa bagati in seama insultele. Si sa scriu si ceva despre cel pe care-l bagi in seama: daca comunismul ne baga pe gat zilnic PCR, conducatoru, steagul rosu, patriotismul si multe altele, ni s-a facut lehamite. La fel poate i s-a facut lehamite si respectivului. Eu nu am fost un fan al Nadiei tocmai pentru ca mi se baga ”pe gât” marile ei succese dintr-un sport care nu ma interesa. Acum la fel, trebuie sa aflu saptamanal ca Nadia exista. De ce nu-mi spui de cei care m-au interesat in copilarie: Toma Ovici, Petre Marmureanu sau Evonne Goolagong, Tom Okker, Adriano Panatta, Bjorn Borg ? Nu-mi ”scoate ochii” cu ce a facut Nadia. Fii sigura ca pe Platini sau Federer ii lasa rece Nadia. Asa ca mai lasati-ne, sau injurati-va intre voi, noua dati-ne informatii despre cei pe care i-am vazut candva.

criticul (20 comentarii)  •  27 iunie 2013, 14:33

Chiar daca Nadia Comaneci a facut reclama la o margarina folosindu-se de copilul ei,asa cum zic multi, Turcescu face,,reclama”de mai bine de 8 ani de zile ,,produsului” Basescu,care a nenorocit poporul si tara asta.Daca un produs il cumperi sau nu in urma unei reclame,este decizia ta,ca om,dar atunci cand tu pupi in fund un nesimtit care face rau propriului sau popor si propriei sale tari,iar oamenii nu se pot efectiv apara de raul pe care li-l face,care dintre cele doua ,,produse” este considerat mai nociv?Eu cred ca cel la care face ,,reclama”Turcescu,daca margarina este plina de E-uri, celalalt,,produs”este plin de,,Eu”,un om care a facut totul dupa cum l-a taiat capul in timpul asta(si-o va mai face!).Asa ca n-o mai puneti la zid pe Nadia si nici nu merita sa-i dati credit zeroului de Turcescu.

Danutz (7 comentarii)  •  27 iunie 2013, 14:38

Democratie – demos + cratos, adicatelea puterea poporului, altfel spus cate popoare atatea ´democratii´. Cum fiecare e unic in felul sau, romanul nu ezita nicicand sa-si arate unicitatea si nici nu are frana de mana reglata la viteza de desfasurare a lucrurilor. Mai mult, vitezoman agasat de legi si restrictii cauta sa mearga la limita, chiar peste cateodata, si nu intelege de ce e tras de perciuni cand bunacuviinta il vede.
Totusi, zana maseluta se sesizeaza si nu ii mai lasa romanului nostru, cadouri sub perna si nici dintele stricat si scos nu-l mai ridica. I-l lasa sub perna sa-i inflameze mucoasa nazala la inspiratia din smnul de noapte, cand astrele zambesc smechereste gandindu-se pe cine de cine sa mai apere si cum sa-i mai faca fericiti pe altii fara sa-i supere pe unii.
Draga Nadia! Publicitate sa faci in continuare la ce vrei tu! Ca e sau nu daunator sa stabileasca cel ce cumpara! Ca o sa cumpere sau nu tot nea´ clientul sa decida. Si … tot Draga Nadia! Ocoleste ciozvartele sociale care perimeaza spatiul public.
Stimate jignitorule! – … 0 (zero) nimic nada niente null!

Draga Maria! Multumesc!

ciudat (1 comentarii)  •  27 iunie 2013, 14:39

Mor de ciuda! Nu am mai vazut oameni atat de prosti nicaieri! Mai idiotilor, margarina nu este a marfa toxica, otravitoara. Voi ati uitat camapania de denigrare a untului/unsoarei din cauza colesterolului? Ati uitat campoania impotriva carnei de vita, de porc, de gaina, zaharalui alb, faini albe, etc? Totdeauna exista razboaie intre producatori de alimente si arma lor este printre altele si dezimformarea consumatorilor! Cei care s-au luat de Nadia sunt niste boi si vaci, cu coarne crescurte din ura si din lipsa de cunostinte, nu-i urmati exemplul. Si sa nu credeti tot ce se debiteaza la Tv/radio/net sau apare tiparit. Informativá si din alet surse, mai ales oficiale si stintifice. Nutritionisti sunt tentati sa va dezinformeze, fiindca traiesc bine in urma acestor debilitati. Treziti-va!

nea caisa (70 comentarii)  •  27 iunie 2013, 14:40

„Poate lumea sa ma injure, numai sa vorbeasca despre mine”, era o zicala a politicienilor romani interbelici. Cam asa ceva pare a fi recenta pozitionare a lui Turcescu (fiindca nu ii pot zice domn) fata de Nadia Comaneci: o provocare publica care sa il tina pe el, Turcescu, in atentie mediatica. Numai ca ne putem aminti ca puscarias – puscarias, insa albanezul Gheorghi Becali a zis, mai demult, cum ca Turcescu i-a cerut 30K euro pentru a lucra la imaginea lui. Adica, a lasat sa se inteleaga Becali, Turcescu i-ar fi cerut o spaga de 30K euro, dat fiind ca Gh. Becali isi forjeaza singur imaginea in flacarile vietii. Posibil ca Turcescu sa fi incercat o astfel de apucatura si cu Nadia.
Marii sportivi, dupa ce se retrag din activitate, nu mai au de oferit lumii, in afara propriei persoane intrate in anonimatul civil, decit notorietatea, ei ramin oameni de imagine, de reclama. Foarte adevarat ca margarina este un aliment aparut ca urmare a unui razboi, pe post de inlocuitor de unt, ca sa zic asa. Tot asa cum si zaharul din sfecla si cafeaua solubila au aparut din negurile razboaielor si blocadelor economice si nu sunt singurele alimente. De-a lungul timpului, margarina a fost considerata fie o mare descoperire, fie un rau necesar, fie un foarte bun inlocuitor al untului, ori chiar un aliment superior acestuia, iar compozitia ei imbogatita fie pentru a corecta unele minusuri, fie pentru a spori utilitatea si atractivitatea produsului. Margarina nu este singurul aliment despre care opiniile se schimba in timp, la repezeala pot aminti acum cafeaua, care si ea ba face rau, ba face bine. Nu vad nimic rau in a face reclama unui produs aprobat si comercializat. Tot asa cum nu cunosc nici un nomenclator de produse pe care fostii mari sportivi le pot promova. Iata, Maria, iti adresez o intrebare: poate un fost mare sportiv sa promoveze, de exemplu, otrava de soareci?
Imi aduc aminte ca, pe vremuri, noi, copiii de atunci, o porecliseram pe Nadia „Nadia Cracaneci”: era in asta o rautate specific copilareasca, din care nu lipseau, insa, recunoasterea si aprecierea. Ceea ce comite, insa, Turcescu mi se pare o magarie pura iar Turcescu, in consecinta, un magar. Si mai cred ca ar fi trebuit concediat pe loc. Poate ca ar trebui sa facem un memoriu pe internet pentru asta, ce ziceti?
Maria as dori ca tu sa devii si editorialistul anului 2013 si nu doar editorialistul anului 2008. Tu ce ai dori?

Gabi (2 comentarii)  •  27 iunie 2013, 14:54

Articolul manipulator, superficial si tendentios in care-l pui pe Turcescu intr-o lumina mai buna alaturandu-l de Badea.

Deci „probabil Alina Dumitru nu a putut sa voteze ca o durea mana de la procedeul facut de castigatoare in finala” poate fi comparat cu insiruirea de abjectii refulata de colonelul basist Turcescu?????

Postarea pe Twitter „O vaca!”a fost realizata de o terta persoana care a comentat dupa cei doi, dar propaganda basista a alipit-o lui Badea si Ciutacu, ca atunci cand esti basist consumator de b1 nu poti face diferenta intre nick-uri.

mrnb (15 comentarii)  •  27 iunie 2013, 15:24

pentru xhthu

prietene esti sigur ca ai inteles ceva din textul kilometric?
in rest poate ca ai dreptate cu ce sustii referitor la turcescu dar in privinta publicitatii poate ca atunci cand esti un nume de o asemenea dimensiune ar trebui, daca ai de ales, sa faci o selectie.

pamfletaru (19 comentarii)  •  27 iunie 2013, 15:50

turcitului : un sut in fundul uns cu margarina

turcitu e obisnuit sa fie facut general fara merite , sa fie facut pop star de din plastilina, ori sa sa fie facut campion de gimnastica fara sa faca shpagatul ca ii crapa pampersul,
e un ziarist care se baga in zeama sa nu cada de tot in anonimat,
…………….
turcitule,lasa legendele in pace ,
uite-te in oglinda si da-ti palme ,
iti lipseste o bila !

Daniel (1 comentarii)  •  27 iunie 2013, 16:02

Ma amuza cum se tot invart unii in jurul preferintelor politice ale „eroilor” din articol. Evident, fiecare dintre ei pupa fundul care le da papica (pff, asta se poate spune si la propriu), deci niciunul nu e nici mai bun, nici mai rau decat celalalt. Acum, despre reclama. E adevarat, nici mie nu-mi place s-o vad pe Nadia indemnand copiii sa manance margarina, dar e evident ca nu pot contesta dreptul ei de a face asta. La fel cum cativa fotbalisti faimosi ne indemnau sa bem Pepsi. Sau… ce sa mai vorbim despre fostul nr. 1 mondial Rafael Nadal, care pariaza „all-in” intr-o binecunoscuta reclama? Chiar asa, credeti ca Nadal a pariat toate zecile de milioane pe care le-a castigat pana acum pe misterioasa combinatie de carti de joc? Ok, nu-mi place s-o vad pe Nadia in reclama aia. Dar nici nu pot sa folosesc cuvintele badaranesti ale lui Turcescu la adresa ei, la fel cum nu as face nici daca ar fi fost vorba despre altcineva. E vorba de bun-simt. Articolul Mariei nu se refera la legitimitatea protestului lui Turcescu (probabil ca margarina nu e cel mai sanatos aliment, dar va invit sa intrati intr-un supermarket si sa-mi aratati si mie unul sanatos – eu nu reusesc sa-l gasesc), ci la modul grobian in care s-a exprimat individul. Si e de neinteles sa jignesti astfel cel mai faimos brand al Romaniei, repet, liber sa aleaga daca face reclama la vreun produs sau nu. La fel cum Alina Dumitru e libera sa voteze sau nu, privilegiu pe care il avem cu totii, nu numai ea. Pana la urma, si Turcescu, si Badea, si Ciutacu depun eforturi considerabile in mod continuu sa ne indoape cu alte „produse” toxice. Sunt absolut convins ca ei sunt mai nocivi pentru poporul roman decat cea mai toxica margarina din lume. Ei sa-si vada de idolii lor perfecti, noi ii apreciem mai mult pe cei umani, care mai si gresesc, cum e si cazul Nadiei.

Giorgio Sandrini (7 comentarii)  •  27 iunie 2013, 17:28

Bicromul asta de Turcescu(—– si alb) care o acuza pe NADIA de cersetortie,poate ne spune si noua el cat a CERSIT cand l-a scos pe Basescu Presedinte?Uita cum a prostit o natiune prin lipsa sa de profesionalism si deontologie permitandu-i Basescului sa raspunda asa cum probabil stabilisera apriori?Pai stim ca BASESCU NU A LOVIT CU pumnul ASA CUM A RASPUNS cu bunavointa Turcescului ci cu dosul palmei,astfel neraspunzand la intrebarea pusa iar Turcescu nu l-a adus la obiect.Cata nerusinare si ipocrizie sa jignesti simbolurile nationale.

exy (14 comentarii)  •  27 iunie 2013, 18:05

Pai cum „cine are sau n-are dreptate e neimportant”? E foarte important, daca vrei sa tratezi subiectul in toata amploarea lui. Daca vrei doar sa-l privesti din unghiul care-ti convine tie, mai bine consumi o felie de paine cu margarina, ca-i tare buna.
Cand matusa Ioana de la tara, persoana „din target”, o sa vada ca fiica-sa are 100 de kile si colesterol 280 la 12 ani, pentru ca, ce dracu, e Nadia, si daca zice Nadia ca-i bun, e bun, ca e Nadia, ei, in momentul ala poti fi convinsa ca primul gand al matusii Ioana n-o sa fie „Bai, ce magar a fost Turcescu atunci! Nu se mai poate asa ceva, o societate asa degenerata!”

lache (1 comentarii)  •  27 iunie 2013, 19:07

PORC NESIMTIT !!!!!!!!!!!!!!!!! NADIA DRAGA SA NE TRAIESTI O MIE DE ANI !!!!!!!!!!!!!!!!!

Comentează