Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Fotbalul fals e fals, nu premiat!

Primul verdict din Dosarul Valiza e mioritic resemnat. George Becali a fost achitat pe toată linia.

„Terenul avea o valoare sentimentală pentru mine. Era semănat cu lucernă şi puteam să-mi duc şi eu oile la păscut acolo. Dar eu nu […]

marți, 17 aprilie 2012, 5:50

Primul verdict din Dosarul Valiza e mioritic resemnat. George Becali a fost achitat pe toată linia.

„Terenul avea o valoare sentimentală pentru mine. Era semănat cu lucernă şi puteam să-mi duc şi eu oile la păscut acolo. Dar eu nu puteam pînă să fac schimbul. Pentru că acolo era interzis, că era al Armatei. Doar un cioban Bebe putea paşte oile acolo. Eu mă ofticam”. Este un fragment ales din depoziţia lui George Becali la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în decembrie anul trecut.

Oftica pe ciobanul Bebe a păgubit statul român cu 892.758 de dolari, conform procurorilor. Din 2007, de cînd s-a cerut avizul pentru începerea urmăririi penale, Dosarul schimburilor de terenuri dintre finanţatorul Stelei şi Ministerul Apărării Naţionale s-a tot plimbat. Judecătorii l-au întors la DNA, apoi l-au luat înapoi şi au reluat judecata în regim de urgenţă, pentru că faptele se prescriu în iulie. Acuzat de complicitate la abuz în serviciu contra intereselor publice, Becali are un anturaj select în boxă: un fost ministru al Apărării, fiica acestuia, un fost şef al Marelui Stat Major.

Cazul „Valiza”, cu George Becali în rolul lui George Becali şi Arpad Paszkany în rolul „ciobanului Bebe”,  a păgubit Liga 1 de iluzia competiţiei. Scandalul de la Cluj n-a încheiat doar un campionat, ediţia 2007-2008, a spulberat şi ultimele repere legale şi morale ale fotbalului nostru. „Nu e mită, e premiere” reprezintă un fel de moment zero al dispreţului şefilor de cluburi faţă de regulamente şi legi. Totul se poate interpreta, nimic nu se poate proba. Şi, în caz de orice, totul se poate falsifica, inclusiv fotbalul. Ca şi cum pentru ei, şefii de cluburi, se aplică în continuare legile nescrise şi nemuritoare din „Mioriţa”. Trăim, aşadar, sub imperiul ofticii, nu într-o civilizaţie dotată cu o Constituţie şi un Cod Penal.

La patru ani distanţă de la producerea faptelor, la trei ani şi trei luni de la începerea procesului, după peste 20 de amînări, trei judecători au deliberat şi au dat verdictul în Dosarul Valiza. Doar unul a considerat că falsul e fals. Primul verdict: George Becali şi co-inculpaţii au fost achitaţi. Mai este cale lungă pînă la decizia definitivă şi irevocabilă, o decizie care ar putea avea o valoare sentimentală pentru cei care vor meciuri adevărate, în locul circului.

În faza judecăţii, justiţia română se cramponează în continuare de dosarele din fotbal. De parcă drumul spre Europa şi spre un stat de drept ar trece printr-un cîmp de lucernă. La fel ca drumul spre Champions League.

Comentarii (95)Adaugă comentariu

radu (2 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 18:15

La fel ca tine,simt un gust amar dupa aceasta ”achitare”,iar circul care a urmat, m-a umplut de o nemarginita greata…Oare judecatorii care l-au achitat au deschis Dex-ul?Acolo scrie negru pe alb ce inseamna ”mita”,nu o sa mai repet eu.Mai mult,acest fariseu recunoaste in gura mare ca ”da! de ce sa nu premiez” o anumita echipa?!In fine,au trecut trei ani in care ”cineva” a fost platit sa cerceteze faptele,pe banii nostri,iar rezultatul este ”zero”.Pardon, rezultatul este undeva peste limita suportabilului,maimutoiul urmind sa otraveasca mass-media cu prezenta sau afirmatiile cu care ne-a obisnuit.Rusine ”justitiei” romane !

andrei (1 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 18:16

Nu sunt nici pe departe un fan al ciobanului , ba chiar din contra , dar avand in vedere dosarul Transferurile , voi chiar v-ati asteptat sa primeasca asta ani de puscarie cu executare ? Pai fratii Becali si Borcica au avut 3 capete de acuzare(inselaciune cu consecinte deosebit de grave, spalare de bani si evaziune fiscala) mult mai grave si nu au patit nimic.Pac-pac”(sa il parafrazez pe cioban) „Achitati” . Si uite asa inca un episod din justitia romana vs. smecherii din fotbal(mafioti si hoti) s-a consumat , bineinteles in favoarea celor din urma.

Sterica (2 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 18:17

De acord cu suspiciunile referitoare la schimbul de terenuri, insa stimulentul e stimulent. Jucatorilor de la U Cluj, li s-a promis un stimulent pentru a face ceea ce stiu mai bine, sa joace fotbal si sa nu piarda. Unde e mita? Din ce stiu, si ca orice om, nu le stiu pe toate, mita dai atunci cand vrei ca cineva sa-si incalce prevedrile contractului de munca si implicit cele inscrise in fisa postului. Nu au fost pusi sa joace la pariuri, sa se dea la o parte, etc.

Ulise (4 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 18:18

Ai dreptate Maria dar in tara asta de cacao orice e posibil , inafara de dreptate si adevar. E tara hotilor, a legilor facute de hoti pentru hoti , nu uita ca Gigi Becali a ajuns parlamentar european si se mandreste cu asta ca si cum el ar face ca treaba sa mearga bine in Europa (si el nici nu da pe acolo)si atunci de ce sa te mire o amarata de valiza cu bani .E un caz din miile de hoti achitati de judecatorii dinaintea carora mori cu dreptatea in mana daca nu ai bani destui(sa le dai)

bebe (7 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 18:19

Pacat de faptul ca unii care ar trebui condamnati pentru port ilegal de creier dau cu tifla unei tari intregi pentru simplul fapt ca au un purcoi de lovele . Pacat ca echipa ”militara” nu mai e a armatei… dar in ceeace priveste stimularea sau premierea sportiva nu sunt de acord cu tine ! Ar fi drept sa condamni pe cineva care plateste pentru a nu-ti apara corect sansele, dar nu pe cineva care te plateste pentru a obtine performanta !
E foarte adevarat ( totusi ) ca din punct de vedere legal ”darea de mita” este actul de a oferi foloase necuvenite cuiva pentru A-SI INDEPLINI SAU A NU-SI INDEPLINI SARCINILE DE SERVICIU :)))
Dar se aplica doar la angajatii publici 😉

titi (2 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 18:23

I-mi este scarba, nu mai am cuvinte. daca asta este justitie ,ne meritam soarta.

Ulise (4 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 18:23

Sterica, uite definitia mitei in DEX : „Sumă de bani sau obiecte date ori promise unei persoane, cu scopul de a o determina să-și încalce obligațiile de serviciu sau să le îndeplinească mai conștiincios”
deci vezi scrie negru pe alb: „sa le indeplineasca mai constiincios” adica sa joace mai bine

maria andries (1349 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 18:25

Pt. bebe, e adevarat si ca jucatorii lui U Cluj erau platiti de Consiliul Local Cluj, in 2008, e adevarat si ca pentru „stimulent” nu s-au platit impozite, e adevarat si ca procurorii au cerut condamnarea lui Becali si pentru fals in inscrisuri, nu doar pentru dare de mita, asadar…

MitiZacky (1 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 18:31

Nu l-am iubit niciodata pe Becali, din contra,dar din punct de vedere juridic nu s-a produs flagrantul….intrebati orice jurist sau avocat ! In continuare nu se poate vorbi de mita. in rest vorbiti aiurea !

dana (1 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 18:36

esti naiva daca crezi ca becali era codamnat hocus pocus aveam cel mai curat fotbal,sunt altii mai rai ca el e de ajuns sa vedeti cine a luat campionatul in ultimii 5 ani !

vass bela (13 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 18:42

Sterica, medicul cind primeste bani e mita, desi e primita sa-si faca bine treaba ! Exact ca la jiji .Plus falsul, care a fost probat. Ne mai suparam ca strainii se uita urit la noi, ca nu ne vor in spatiul Schengen ? PS. Maria, pt ca nu esti ca cei 90% de ziaristi sportivi pupincuristi cu becali, pt mine est ca si judecatoarea care a facut opinie separata ! Felicitari si tine-o tot asa !

adevar (7 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 18:42

juridic, poate ca sentinta e corecta… Dar, moral, fotbalul romanesc e condamnat la un joc de valize cu bani carate in secret prin mertzane si bodegi. De comentat se prefac toti ca ar comenta meciuri, la TV si in presa, dar oare chiar se mai joaca fotbal?! Sau doar se simuleaza meciuri deja aranjate cu valize de bani?! Ce magnifica escrocherie fata de publicul care crede ca jocul de pe gazon e pe bune! Dar justitia nu are legi, iar FRF si LPF nu au nici un interes sa opreasca aranjamentele de meciuri pe bani grei. Ca din ele traiesc toti cei care ar trebui sa faca un fotbal curat!!!

marius dobrin (1 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 18:44

Maria,vreau sa fac o mica modificare a titlului acestui articol:fotbal fals ,condus de oameni falsi!
Nu cred ca surprinde pe nimeni aceasta decizie a magistratilor,cu atat mai putin pe cei care au o implicare mai mica,sau mai mare in fotbalul (fals) de la noi.Fotbalul nu mai este de multa vreme o competitie sportiva,ci o batalie pe banii din CL si EL,a unor oamenii care au intrat in fotbal pentru a fura,nu pentru frumusetea si placerea acestui sport.
Asadar,atata timp cat va fi condusi de acesti oameni ,vom asista la multe astfel de momente …false!

htru (4 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 18:45

… repere legale si morale .. nu e mita .. se falsifica .. intrebarea e : cine a scris Miorita ? .. ar zice nea Mitica ..

ce abureala…. (2 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 18:46

Si uite asa dintr-un condei l-a transformat mariuca pe paszkany din cel mai mare blatist al istoriei fotbalului romanesc intr-o victima a lui becali?! La 4 anisori dupa ce iuliu muresan a intrat la pauza meciului din gruia in cabina lui copos unde celebrul cofetar carpanos i s-a confesat ca le va da prime de 10.000 euro fiecarui rapidist chiar si in caz de infrangere. Ei bine asta s-a intamplat fara ca mariuca sa ridice din spranceana si sa infierreze non-combatul cu miros de blat. Tot acelasi iuliu muresan se intalnea cu borcea in preziua meciului direct cu dinamo la o cafea cu valizele la ei pt. a discuta chipurile despre biletele pe care galeria cfr-lui trebuia sa le primeasca. Si asta din nou fara ca mariuca sa se sesizeze ca acea cafenea duhnea a forinzti. Trica se intalneste cu 3 dintre strainii lui U in club cu 3 zile inaintea meciului direct si-i cinsteste din propriul buzunar (adica cu bani de protocol din gruia) toata noaptea dupa care unul dintre cei 3 (evaporat urgent din Roamania dupa ultima etapa) a comis un penalty cu ajutorul caruia cfr. a castigat titlul. Nici asta n-a fost de interes pt. mariuca si din pacate nici pt. dna-cluj care era ocupat cu capcane pt. a-l favoriza pe ciobanul bebe (alias arpad). Cel putin 3 momente clare in care cfr a fost implicata in dare de mita pt. ca adversarul direct sa piarda meciul cu ei, nu au prezentat interes pt. organele anti-coruptie. Ei bine atunci, in acel an, a murit combaterea criminalitatii in fotbal, dovada fiind ca cfr cu balaji, kovacsi si alti hotogani a mai castigat in culise cateva titluri de-atunci si pana acum!

vasile (1 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 18:46

Traim vremuri mizerabile,in care moralitatea e inlocuita cu marsavia.Ce blestem e asupra acestei tari frumoase.Cat ne mai suporta pamantul?Chiar suntem blestemati sa ne facem rau singuri.?

miki (16 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 18:49

‘dupa cazul valiza ,premierea nu este legala pe linie sportiva.maine s-ar putea sa se schimbe regulamentul iara’. dumitru dragomir.no comment …

Kelly (1 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 18:50

Incredibil. E foame de bani in statul politienesc. Justitia romana e manjita din cap pana in picioare. In DICTIONARUL EXPLICATIV AL LIMBII ROMANE, PREMIEREA ESTE MITA.

http://dexonline.ro/definitie/mita

MÍTĂ, mite, s. f. Sumă de bani sau obiecte date ori promise unei persoane, cu scopul de a o determina să-și încalce obligațiile de serviciu sau să le îndeplinească mai conștiincios;

SAU SA LE INDEPLINEASCA MAI CONSTIINTIOS.

Asa am ajuns, sa ne conduca tara noastra, un cioban albanez musulman cu aere de crestin (albanezii sunt musulmani). Tara noastra, ROMANIA, urmasii dacilor, suntem facuti praf de aceasta familie de musulmani albanezi infecti. Rusine justitiei romane, LA PUSCARIE CU VOI !

Chris (2 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 18:51

Ce ne mai mira ?!… Dupa achitarile din dosarul „transferurilor” era de asteptat … Judecatorii sunt controlati de catre politic … Cine isi imagineaza ca in Romania exista democratie, justitie, libertate, etc … se inseala amarnic. Pai ce ? Dumitru Dragomir sau Mircea Sandu or sa pateasca ceva pt ca au distrus Timisoara si Craiova ?! Sa fim seriosi …

je (75 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 18:54

Gigi Becali este un fraier cand apare la TV si premiaza jucatorii!
Intre timp, CFR-ul, a premiat 3 jucatori de la U CLuj!! Cum 11 contra 8 nu prea merge…CFR a iesit campioana.
CFR-ul a tacut si a facut! Uitati-va la declaratiile lui Giovani de azi: cum a luat CFR campionatul! Toata lumea stie ca in RO daca nu cotizezi nu iei campionatul. Daca Giovani merge in justitie si declara ce stie si vin si cei trei blatisti de la U Cluj si recunosc…o sa fie deranj! Dar cum blatistii nu or sa iasa in fata pt ca se cheama ”luare de mita”…CFR ramane o campiona RUSINOASA!
Nici CFR-ul nu este mai breaza, dar ei, au tacut si au facut.

sorinescU (11 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 18:56

Sincere felicitari pentru articol ! Apropo, daca dau o cafea ca sa fiu luat in fata la un ghiseu, oare e premiere ca si-a facut careva treaba mai bine? Asta ii intreb pe cei care se fac „gica-contra” …

vasglo (91 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:00

Maria, tu ai scris asta? Eu cred ca nu. Daca da, inseamna ca nu ai nicio legatura de afinitate cu „dreptul”. Daca ai fi avut, ti-ai fi dat seama ca nu poti condamna pe cineva pentru o fapta inexistenta….

Yuri (3 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:02

de unde stii tu Maria Andries ca pentru „stimulent” nu s-au platit impozite? O tara intreaga a vazut imaginile cu asa zisul flagrant care a fost e fapt o talharie legala. Banii erai bagati in hartii pe care scria Raiffaisen. Erau scosi din banca. Nu erau bani negrii. S-au creat niste mituri imbecile despre cazul valiza care nu intuneste absolut nicio carateristica penala. Premierea nu s-a facut, flagrantul nu s-a facut, nimic nu a fost facut corect. Practic procurorii DNA au retinut niste oameni care mancau intr-un popas turistic si care aveau 1700000 euro in masina. Unde este infractiunea aici?

Flavius (1 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:02

Maria, eu chiar nu inteleg de ce stimularea echipelor fara obiectiv este o fapta penala??? Sa ascultam ce zice Paszkany ca echipa respectiva „o lasa mai moale” cu echipa care i-a motivat inainte ??? Daca va amintiti in acelasi sezon in penultima etapa Bistrita s-a dus cu rezervele la Cluj. Asta e normal???Sau in ultima etapa fundasul de la U Cluj a vrut sa omoare in careu un adversar de la CFR ca sa fie sigur ca se da penalty??? Asta e normal? Precerea de dupa intre jucatrii CFR-ului si ai Universitatii e normala?

canadadry (1 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:05

in primul rind cum poti sa denumesti justitie o shleata de indivizi ce are ca singur interes imbogatirea familiilor lor…in al doilea rind de ce nu scrii un articol in care sa condamni presa scrisa si audio vizuala pt decadenta morala in care se scalda…ca nu a ajuns o familie de bisnitari si ciobani cunoscuta fara ajutorul vostru, asa zisii `jurnalisti`..

htru (4 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:07

ca idee, cand pui crampoanele-n gazon, pe premiere sau nu, ai demnitatea ta de fotbalist, .., si ai de ales sa joci pt tine, cu onoare, sa joci pt club, si demnitate, pt spectatori, ambele insumate sau sa .. nu pot descrie sentimentul pt ca nu l-am trait, sa inseli pe toti .. iar aici , in teren, miorita e departe, o contra pe glezna e mai cumplita decat o ciocnire intre masini la Aviatorilor .. stai 2 saptamani cu glezna sparta si mai trebuie sa si joci .. aminte U cluj…

miki (16 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:07

pentru ala cu cafeaua:nu se cheama premiere atata timp cat functionarul sau functionara dupa caz ,iti intoarce favorul cu o alta cafeluta servita sub birou. a imbina utilul cu placutul in detrimentul fraierului care isi respecta randul

alexhaiducu (2 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:08

este ilegal ca in urma revolutiei am lasat pe unii sa ne conduca!

calinescu_ (7 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:08

CIOBANUL CU PALATUL DE AUR DA LECTII LA TOT POPORUL ……!!!!!
ASTA NE CREDE PROSTI SI TIMPITI ….!!!!
TOATA LUMEA STIE CA PREMIEREA SE FACE LA PACHET ,ADICA INVINGI ECHIPA „X” SI PIERZI CU STEAUA ….!!!!!
DRAGOMIR II TINE SPATELE ….!!!!
ORICUM S-A DOVEDIT CA A EXISTAT „PREMIERE” SI PE PLAN SPORTIV LIGA TREBUIE SA APLICE MASURA RETROGRADARII ….!!!!!

Aristotel (97 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:09

Bine, dar cum ramine cu ceilalti implicati in acest dosar,” Valiza „? Cum ramine cu declaratiile false ale lui Piturca, de exemplu ? Si el a fost iertat ? Ce fel de justitie e asta ? Ne facem in continuare de ras, in toata lumea ! Dosarul transferurilor l-au achitat, nimeni nu e vinovat cu nimic ! Mai intreb o data : ce fel de justitie avem noi ? Sau, mai bine zis, avem justitie ? Eu zic ca nu ! Cine are putere si bani, isi poate permite orice in tara asta, ca va scapa cu siguranta… Daca ai bani, poti omori cu masina trei persoane, ca nu patesti nimic ! Daca furi o gaina si esti dovedit, puscaria te mananca ! Cine a facut legile astea ? Bietul Tundrea, a facut puscarie 12 ani, absolut nevinovat si nimeni n-a platit pentru greseala asta ! Ce fel de tara avem noi ? Mai are cineva incredere in tara noastra ? Eu as sfatui tineretul sa plece incotro o vedea cu ochii, sa paraseasca tara asta ! Aici nu au nici un viitor ! Dragomir afirma ca e cel mai curat om din fotbal, ba, referindu-se la dezafilierea Craiovei, zice ca mititelu trebuie sa faca puscarie, nu cei de la federatie si liga ! Dezafilierea Craiovei este un act brutal, au vaduvit de placerea fotbalului milioane de iubitori ai acestei echipe, iar ei zic ca sunt nevinovati ! Sandu Mircea, ii face pe cei de la UEFA si FIFA ” Cacaciosi” si nimeni nu se ia de el de la aceste foruri ? Pai, daca e asa, chiar sunt niste cacaciosi ! Ne-am trezit intr-o lume in care nimeni nu mai intelege nimic ! Dupa parerea mea, democratia este cel mai rau lucru pentru societate ! Ca permite fiecaruia sa faca absolut ce vrea, fara sa pateasca ceva ! Criminalul din Norvegia, declara ca daca ar mai avea ocazia, ar mai impusca inca pe atitia, si iar si iar ! Fratilor, suntem pierduti ! In cateva sute de ani, cred ca omenirea va disparea, la propriu ! Poate chiar mai repede !

Dan (2 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:09

@kelly: baiete est dus. Darea de mita se demonstreaza numai in flagrant. Nu a existat niciun flagrant. A fost un circ. Aici se incheie cazul. In al doilea rand machidonii nu sunt albanezi. Ei sunt locuitori ai sudului Romaniei si nordului Bulgariei care au fost deportati in sudul fostei Iugoslavii si in nordul Albaniei. Astia sunt crestini de cel putin o mie de ani. Musulman esti tu in creier. Ala vorbeste numai de Dumnezeu si face biserici ortodoxe si tu spui ca e musulman. Sunteti multi care epuizati reursele planetei degeaba

Sterica (2 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:09

Ok, negru pe alb, „Sa le indeplineasca mai constiincios”!! Ca sa fiu un pic rautacios, si sa vedeti ce legi ne ghideaza si cum sunt interpretabile : De unde stim noi ca ei nu jucau bine?:)…mai constiincios/mai bine ar fi insemnat sa castige campionatul. banii erau pentru a nu se da la o parte. in fine, de acord cu restul acuzatiilor, gen fals in acte, schimburi suspecte de terenuri, sechestrare de persoane. aici insa, lasati`ma sa am o alta parere!:)

Cristian (1 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:11

Te citesc cu placere de fiecare data, evident asta nu inseamna ca sunt si de acord cu tine de fiecare data :), insa in cazul acesta tin sa-mi fac si opinia auzita:

Maria, gresesti. Poate moral nu este corect ce a facut Becali…insa legal nu a gresit cu absolut, dar absolut nimic.

adevar (7 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:11

Mitica anunta ca se vor interzice premierile. De ce i-au trebuit 4 ani sa ia decizia asta?! Sau abia recent a negociat conditiile, la ultimul lui popas la DNA?!

Claudiu (13 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:17

astazi premierea a devenit legala, dar si mita si nesimtirea, ipocrizia si prostia. de cand eram mic mi-am tot zis ca traiesc intr-o tara frumoasa si nu ii intelegeam pe cei care pleaca din tara pentru mai bine cand abia incepe sa se dezvolta si tara mea, Romania. astazi imi e rusine de romania si as pleca oriunde. nu pot trai intr-o tara in care judecatorii iau decizia ca negrul e alb

eu (2 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:18

premierea nu e normala orice s ar zice..parearea mea…ce ar insemna ca fiecare patron sa se duca sa premieze …pai ar fi haos..mai ales ca sunt si echipe mici care nu si permit….adica e normal ca adversarii tai sa alerge de mananca pamantul cand joaca cu tine ca au fost motivati iar cand joaca cu adversarul tau direct sa joace cu gandul la vacanta sau mai stiu eu ce…

marin (1 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:18

M. ANDRIEȘ, legea trebuie aplicată atît in litera cît și in spiritul ei. Dacă ai comentat htărîrea instanței înseamnă că ai studii de specialitate, motiv pentru care te rog să ne explici și nouă spiritul articolului din Codul Penal prin care este incriminată darea de mită
Totodată, te rog să ne explici cum de toți ziariștii dintr-un trust, indiferent care, sunt pro sau contra unei idei sau unei persoane. Au sau nu voie să spună ce cred sau trebuie să se muleze pe politica trustului

dani (1 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:20

nu mai scrieti prostii u cluj era retrogradata ce meci mai dadea u clujul stelei daca ea cadea in B????!!!!! nu mai aberati premierea nu e mita! acum hai sa condamnam toti oamenii care dau bani la medic, la ospatari etc..sunteti penibili! frustrarea fata de becali si steaua va face sa nu mai ganditi rational! plus ca toate echipele care s-au batut la titlul au premiat la randul lor!

eu (2 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:21

si nu e vorba daca e legal sau nu…e vorba ca nu e moral ..daca se bateau la titlu steaua si pandurii sezonul asta…si ar fi fost permisa premierea …ce sanse avea echipa mai mica..

starchild (17 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:21

Eu cred ca am explicat pe larg de ce nu se poate vorbi de mita, nu o sa repet din nou pentru ca nu aspectele si mecanismele legale va interesea pe voi.

De ce nu este moral? Si fata de cine nu este moral? Ce drepturi competitonale afecteaza premierea si in ce context? Este motivare competitonala, imorala? Este mai moral sa stai capra, cum au stat si Rapid, dar si echipa pe care o sustii, Dinamo si i-au dat titlul CFR-ului pe tava? Asta este moral? Motivarea competitonala trebuie decisa de simpatii si antipatii si camp[ioana de popularitate? Asta este lumea morala in care traiesi tu?

Nu draguta, echipa pe care o sustii tu, a trait peste 60 de ani in imoralitate, la ora actuala fanii aceste echipe nu mai pot face distinctia intre ce este moral si ce este imoral, sunt manati de avant politienesc si spirit coercitiv, de ura, de invidie si de razbunare. Mentaliatea voastra e cea care a tinut la putere un regim securist precum cel format din cuplul Sandu/Dragomir, care au distrus fotbalul romanesc, ca organizare, ca mentalitate si ca spirit.

Pentru un club ca Steaua, care investeste in fotbal cat toate echipele romanesti la un loc, si este prtivat de cele mai fundamentale drepturi competitonale, decizia Ligii de a interzicea premierea si a o sanctiona ca si coruptia, este o imoralitate si este un abuz (sanctiunea trebuie sa reflecte fapta … nu poti sa sanctionezi 2 fapte cu efecte total diferite cu aceeasi sanctiune).

Nu tu trebuie sa te plangi si smiorcai, noi trebuie. Suntem prizonierii unui fotbal mediocru si fals, care nu ne permite sa ne desprindem, nici el nu se re-organizeaza pe principii corecte. Campioana si drepturile competitonale se decide pe baza de popularitate, simpatii, antipatii (Dinamo si Rapid au stat capra cu CFR ca sa nu castige Steaua titlul, si ne-au negat toate investitile pe care le-am facut, le-au neutralizat … aste este imoralitate si fotbalul fals, iar Liga 1 a trait 4 ani de zil;e de atunci sub stigma aceste imoralitati, lasand la o parte sutele de imprumuturi de jucatori (agenti fotbalistici, cfr-isti) la zeci de echipe din aceeasi Liga, cu ecouri si in ziua de astazi).

La asta se adauga o vanatoare de vrajitoare clasica, realizata fidel dupa regulile ‘Malleus Maleficus’, cu Becali in post de Vrajitoare Principala. Asta a fost diversiunea CFR-ului (DNA-lui), preluata cu apetit incult de mass-media. Daca traiam in perioada Vestului Salbatic, probabil l-am fi ars de mult.

Quod erat demonstrandum. In unul din editorialele precedente ti-am demonstrat ca nu ai nimic in comun cu cultura juridica, iar acum ti-am demonstrat ca nu ai nimic in comun cu morala.

Putina compasiune, macar? Nu ti-e mila de copiii astia care se formeaza, lundu-te ca model, si punct de vedere avizat, poate nu legal, dar macar moral. Sa fie cultura si educatia dinamovista atat de nociva si manipulativa, incat sa mai distruga inca o generatie? Nu am suferit destul ca tara si ca mentalitate? Cate decenii trebuie sa mai pierdem, pana invatam sa mergem drept si in directia corecta?

Alegz (20 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:25

O campioana care a facut istorie in UCL si a disparut peste noapte!
O alta care s-a nascut peste noapte si nu a existat in UCL decat cu prezenta.
O nationala care a e pe cale sa ajunga la coada clasamentului FIFA. Noroc ca mai apare cate un stat din cand in cand care sa fie sub noi.
Un lider de clasament care este umilit de niste pusti.
Si urmatorul care este umilit cand se arbutreaza corect.
Da ai dreptate .. fotbalul in Romania este foarte fals ..

Insa pentru echipele din mijlocul clasamentului care s-au asigurat ca nu retrogradeaza, dar nici n-au vreo sansa la calificare in Cupele Europene .. este inexistent.

Daca la „Marea Achitare” eram total deacord cu tine in cazul „Valiza” cred ca gresesti. Pentru ca indiferent de ce ati spune George Becali, spre deosebire de cei 8 „magnifici” de la dosarul transferurilor, el baga bani in fotbal .. nu scoate.

Ca poate doar 10% din cat baga este cu folos este partea a 2-a.
Templu Stelei a fost ridicat de soldati .. insa modernizat de Becali. Terenul de pe stadion nu a rezistat pt ca l-ar fi intretinut armata .. ci datorita gazonului cu incalzarie subterana din banii lui BEcali

Pana si premierea asta tot bani bagati in fotbal este! Intr-adevar catre alti jucatori si alt club.
Insa exista cluburi mult mai mari in Europa care au facut premieri pe sume mult mai mari!

asasin (2 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:28

dar despre „minunatiile de fotbalisti din Romania, care nu-si fac treaba decit pe bani, de ce nu scrie nimeni. daca fiecare fotbalist in parte ar fi corect, crezi ca ar mai arunca cineva cu banii. chiar nu sesizezi unde e de fapt problema?

caratase (1 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:33

Cata dreptate ai! La fel procedeaza si neica nimeni aia de la FC Barcelona. Poate ar trebui sa scrii un articol si in Marca, sa le deschizi tu ochii si spaniolilor…Am impresia ca si necunoscutii aia de la Real Madrid umbla cu d’astea. Si parca mai sunt ceva tari prin vest. Ocupa-te tu de ei, ca te pricepi.

asasin (2 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:33

toti cei implicati in fotbal au partea lor de vina. si educatia romanilor are o vina. vrei sa-ti spun ceva? nici macar o echipa de divizia d nu joaca corect daca rivalii adversarilor din ultimele etape nu „sar la cap”. nu crezi? intreaba si ai sa fii uimita? tu ce ai face daca niciun adversar ar rivalelor nu mai are obiectiv si nu mai vrea sa joace, dupa ce cu tine a rupt norii? nu stiu daca e legal ( se pare ca da), stiu ca e imoral, dar mai stiu ca altfel nu ai nicio sansa.

Mihai (5 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:34

@ Kelly
La parchet nu vi cu dex`ul , ti se pare normal ca un om sa faca puscarie ca a dat bani unei echipe pentru a nu tranti un meci !? Care pana la urma tot a fost trantit de un jucator ajuns intre timp al Fener , unde si acolo a fost implicat intr`un scandal al pariurilor , dar asta nu spune nimeni . Ca si concluzie , domnisoara jurnalist scrieti asa cum sunteti .

Peruschi (3 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:35

@Kelly: prietene tu cand te duci la restaurant lasi mereu bacsis chelnerilor? e pentru a avea parte de un serviciu mai constiincios nu? atunci d c nu te aresteaza si pe mataluta si pe toti cei din tara asta care lasa bacsis? in al 2lea rand, unde ai citit tu ca albanezii sunt musulmani? macar stii unde este situata tara lor? inainte de a mai face afirmatii, mai bine pune mana pe o carte si mai citeste si tu …

silviu (2 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:37

fratilor,etapa de etapa zboara valizele prin tara mai rau ca taromul prin europa,dar voi nu le vedeti,nu a inventat becali premierea, doar el a picat de fraier.premiere au fost, sunt si vor mai fi cit va fi fotbalul romanesc si mai rau, nu vor disparea nici meciurile” cumparate”, adevarata coruptie!!!!!!!!

Dan (2 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:39

@sorinescU: a dat cumva Becali bani pentru a fi trecut cu un loc a sus in clasament? Este destula vraiste in judecata ta

cetateanul (2 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:40

Ai dreptate,moral,dar sustinerea procurorilor este total nefondata(intentionat nefondata=interese).Kelly,dex-ul nu este Codul Penal.Vei observa diferente de definitii ale unor termeni in toate codurile (fiscal,civil,muncii,familiei,etc).

Aristotel (97 comentarii)  •  17 aprilie 2012, 19:42

Mita sau Premiere ? E greu de inteles pentru unii si le definesc dupa cum le convine ! ” Premiere” este atunci cand cineva, o persoana sau mai multe, au facut un lucru deosebit, s-au evidentiat fatza de alte persoane care au executat sau nu o anumita sarcina. Sunt premiate, deci, acele persoane care au facut ceva deosebit, fie cu sume de bani, fie cu diverse bunuri, si se face DUPA ce au facut acel lucru, nu inainte ! ” Mita” este considerata atunci cand e acordata uneia sau mai multor persoane, sa faca, sau sa nu faca un anumit serviciu, si se da de regula, INAINTE de a fi facuta fapta ! Becali, s-a dus cu valiza INAINTE de meci, nu ? deci, e MITA ! Nu mai punem la socoteala, ca el a vrut sa induca in eroare organele de ancheta, sustinand ca s-a dus sa cumpere un teren ! Iar Piturca si altii, au confirmat in scris ca s-a dus sa cumpere teren ! Si numai pentru ca au vrut sa induca in eroare organele de ancheta, trebuiau amendati serios ! Dar nimeni n-a platit nimic ! Sau poate da ? Ca altfel, nu ne explicam de ce au fost achitati !

Comentează