Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Paszkany şi decorul viu

De pe stadioanele noastre lipsea tocmai asta: o strategie antispectatori

Şefii de la CFR au scumpit biletele pentru derby-ul local cu „U”. Puteau să interzică, pur şi simplu, accesul galeriei oaspeţilor, din motive de securitate. Regulamentul le-o permite.

Aveau şi […]

vineri, 18 noiembrie 2011, 2:04

De pe stadioanele noastre lipsea tocmai asta: o strategie antispectatori

Şefii de la CFR au scumpit biletele pentru derby-ul local cu „U”. Puteau să interzică, pur şi simplu, accesul galeriei oaspeţilor, din motive de securitate. Regulamentul le-o permite.

Aveau şi motiv. Este un meci cu risc de incidente. Dar Paszkany n-a explicat manevra ca pe o măsură de precauţie. Nu, a pus-o în lumina materialistă a capitalismului putred de sălbatic. Într-o intervenţie televizată, a explicat că vrea să-şi scoată banii pe chiria stadionului. „Pe noi nu ne sponsorizează Consiliul Judeţean!”, i-a replicat lui Florian Walter, şeful de la „U”. Corect, ar fi fost: „Pe noi nu ne mai sponsorizează”. Corect, dar nu suficient de polemic.

Paszkany a vrut să tragă un semnal de alarmă: iată ce se întîmplă cînd nu (mai) beneficiem de privilegii pe bani publici. Ofiţerul de presă al CFR a mers chiar mai departe, prea departe, pînă într-un impas al minţii, susţinînd într-un comunicat că suporterii lui „U” nu sînt bine veniţi în tribune pentru că „suferă de un uşor retard mintal”. Personajului respectiv,  Tudor Pop pe numele lui, „marketing (sic!) &media manager”, îi prevestim o carieră productivă de comunicator în fotbalul românesc. Pînă una, alta, a rămas liniştit în post. La ce tribune goale are Liga 1, aşa ofiţeri de presă!

Marea manevră de ticketing a şefilor de la CFR a avut consecinţe neaşteptate. Pentru prima dată în istorie probabil, fanii celor două echipe clujene au ajuns la consens în faţa speculei. La solidaritate. „Nu ne confiscaţi stadionul!”, au cerut fanii de la Asociaţia Independentă a Suporterilor CFR de Pretutindeni, AISCP. Au anunţat, într-un comunicat, că-şi vor susţine echipa din afara stadionului, din solidaritate cu cei care n-au abonament ori nu-şi
permit bilet, fie ei şi „fani ai adversarilor”.

Profitînd de pasa efervescentă prin care trece, conducerea CFR a găsit soluţie şi pentru lipsa de entuziasm a propriei galerii. Paszkany a anunţat că va umple tribunele cu aproximativ 5.000 de angajaţi de la firmele lui. Iată o noutate de acum jumătate de secol. Oamenii merg la meci cu întreprinderea! Iar Paszkany îşi va acoperi cheltuielile cu fotbalul din banii propriilor salariaţi.

Nici nu se mai pune problema cu cine ţin angajaţii respectivi, poate ţin cu Vaslui, poate ţin cu Dinamo, poate se uită la rugby, nu la fotbal. Poate ţin cu „U”. Nu contează ce cred, ce vor sau ce fac în timpul lor liber. Locul lor de muncă este condiţionat de prezenţa la stadion, la ora meciului. Ce păcat că nu sînt francezi, să facă o grevă spontană de 90 de minute!

Paszkany este un afacerist care are echipă de fotbal. Dar se comportă ca un şef din Agitprop care are moşii lucrate de iobagi. Foarte interesantă combinaţie! Se pare că n-am ajuns în capitalism, ci într-un fel de Evul Mediu comunist. În termenii comunicatului CFR, ne aflăm într-un „uşor retard” temporal.

Clujul are două stadioane moderne. La derby-ul local, microbiştii se vor bucura de fotbal din afara arenei. Şi noi care credeam că ne lipseşte infrastructura!

Comentarii (66)Adaugă comentariu

radu (8 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 14:30

dezinformezi cam mult. In primul rand, niciun on din Cluj nu are 5000 de angajati. In al doilea rand, nimeni nu este obligat sa vina la meci. Paszkany doar a trimis invitatii(cam multe, ce-i drept) care sa fie distribuite prin firmele lui si prin firmele care sponsorizeaza echipa. Daca vrei invitatie, iti iei si cu asta basta. Asta se practica la toate echipele si daca chiar ar fi in numar de 5000, banuiesc ca as fi gasit si eu una la cate telefoane am dat de ieri. In al doilea rand, e cea mai mare prostie sa crezi ca rezolvi problemele de securitate interzicatnd accesul galeriei oaspete. Tot ce faci este sa muti gorilele din cusca, la tribuna. Impreuna cu femei si copii…Va dati seama ce ar iesi. Eu zic sa va informati inainte sa publicati un articol. Nici nu e de mirare ca apar asa multe acte violente ale suporterilor lui U, cand toata presa bucuresteana pare a suferi de un nationalism prostesc. Sa nu imi spuneti ca articolele din ultimele zile au fost obiective. Btw, nu sunt deloc ungur. Sunt moldovean mutat in Cluj. Eram si eu impotriva lor cand eram dupa Carpati si nu cunosteam niciunul. Acu ma gandesc ca ii prefer tot mai mult in detrimentul romanilor. E usor sa fii sovin cand esti in necunostinta de cauza.

un haiduc (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 14:35

bine zis!!!1

Chris2 (55 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 14:36

Pai ori ca nu-i lasa pe salbaticii aia sa intre la meci, ori ca pune suprapret la stadion, is the same thing.

adrian (1 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 14:39

Haide U!

iowin (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 14:41

Ironia ar fi ca respectivii angajati sa strige pentru U Cluj 😉

mihai (6 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 14:44

Maria, domnul Fantomas nu are cum sa-si scoata parleala prin participarea propriilor salariati la meci intrucat pentru ei au fost tiparite bilete care costa 1 leu si invitatii. 5000. Poti sa verifici, pe mai toate siturile de stiri din Cluj, sunt publicate scan-uri cu bilete de 1 leu sau fara pret.

Sorin (1 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 14:46

Felicitări… Foarte bine scris articolul… nu-mi vine să cred că sunt primul care postează un comentariu la un articol care face referire și la Universitatea… de obicei cei plătiți de pașcani să înjure echipa noastră scriu primele comentarii… Haide ” U ” !!!

Adi – Alba Iulia (3 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 14:46

Foarte bun articolul! Manevra de indepartare a oamenilor de la stadion se vrea a fi o continuare la abuzul conducerii CFR Cluj de anul trecut, cand galeria dinamovista a fost tratata in cel mai josnic mod.

Mihai (1 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 14:50

Problema e ca oamenii de sport din cluj se simt amenitati daca tin cu CFR-ul si nu cu „U”, pentru ca oricand se poate gasi un suporter a lui „U”, vorba unui „usor retardat” ca sa iti dea cu caramida in cap. Facem valva si condamnam „petrolistul” care l-a lovit pe Galamaz si asa trebuie sa facem, dar pe ‘U-istul” care a lovit cu piciorul in cap un cameraman (care nici macar nu stim daca tine cu CFR-ul), dupa ce un alt suporter al aceleasi echipe ii daduse o caramida in cap, nu spunem mare lucru, pentru ca ei sunt echipa clujului. Din punctul meu de vedere, om de sport, antrenor, tin cu CFR-ul la fotbal si merg si traiesc fiecare clipa la baschet alaturi de U mobietlco, prefer sa dau 200 de lei pe un bilet la un meci, dar sa stiu ca pot sa merg si sa vad meciul cu calm, fara sa ma injure nimeni, fara sa imi simt viata primejduita sau sa nu pot sa merg cu sotia sau cu copilul. Imi iubesc echipa si dau banii astia. Desigur ca e mai usor sa zici ca nu ai bani sa dai pe bilet, si sa mergi sa donezi sange, ca sa ai bani sa iti cumperi bilet. Sa munceasca in tara asta nu mai merge nimeni? NU avem bani mergem sa donam sange sau sa facem specula sau mai stiu eu ce, dar sa muncim???? Eu zic hai CFR si sa vina la meci cei care isi permit, pentru ca acestia au o cultura care sa le permita sa urmarim meciul impreuna fara sa ne injuram sau sa ne scoatem ochii. Asta e parerea mea de clujean. Azi voi fii in sala sa sustin U Mobitelco, maine pe stadion sa sustin CFR-ul. HAI CFR!!!

dan.f (30 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 14:55

@radu: Sunt perfect de acord cu ai scris tu, eu am prieteni angajati ai hotelului lui Paszkany si ei nu au primit nici un bilet sau invitatie la meciul de maine seara. Nici eu nu sunt de acord cu preturile stabilite pentru aceasta partida, dar mi se pare ca prea mult instiga presa bucuresteana la scandal bazandu-se pe acest argument.

caneto (1 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 14:59

Pare articolul un fel revista presei,cate un pic de-aici,un pic de colo,ai omis esentialul,daca vrea cineva sa-i injure pe Paszkany si ***-ul in “cocina” din Gruia,sa sara cu banul,nicio problema.

maria andries (1349 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 15:17

Pt. radu, in primul rind, Paskzany nu are afaceri numai in Cluj, in al doilea rind, este usor sa-i numesti pe altii „gorile”

Petre (1 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 15:18

„Puteau să interzică, pur şi simplu, accesul galeriei oaspeţilor, din motive de securitate. Regulamentul le-o permite.”

What? Fiind un derby local, e foarte simplu ca 5000 de Uisti sa-si cumpere bilete in tribune… si mai bine:D

Alin (4 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 15:33

Salutare,

@Radu – 1
Nu vad ce importanta are: 5000, 1000, 100, gestul si atitudinea conteaza. Eu nu tin nici cu unii, nici cu altii, insa de la faza asta (si nu numai) cei de la CFR au scazut in ochii mei. Hai sa fim realisti, daca ar juca impotriva Petrolului, ar mai face la fel, ca si aia sunt violenti? Nu! Acum a facut-o pentru a-i umili pe cei de la „U”. Cat despre „gorile”, hai sa nu exageram acum si sa-i vedem pe cei din galeria lui „U” niste animale. Nu spun ca nu sunt si dezaxati, insa nu trebuie generalizat. „U” are una dintre cele mai frumoase galerii din tara si, sincer, eu de multe ori ma uit la meciurile lor datorita ei.

@ Mihai – 9

Hai mai Mihai, ce ai vrea, sa scrie presa despre un incident ce a avut loc acum 3-4 ani (nici nu mai stiu bine)? S-a facut valva la momentul respectiv, dar de-atunci a trecut mult timp. E normal sa se mediatizeze incidentul cu Petrolul, pentru ca s-a intamplat acum, de curand. Pe CFR nu o suport, nu pentru ca Paszkany e ungur, sau mai stiu eu din ce motive de-astea soviniste. Pe astia de la CFR nu-i suport pentru ca au echipa de mercenari si formata numai din straini, ceea ce nu ajuta fotbalul romanesc, pentru ca pun boxe la galerie, pentru ca pun bilete scumpe la meciuri numai pentru a nu mai veni galeria adversa, pentru ca ofiterul lor de presa ii face pe suporterii echipei adeverse „retardati”, pentru ca vand alor lor bilete la 1 leu, nu la 150, etc. Astea sunt motivele pentru care presa este impotriva lor. Nu e vorba de niciun nationalism cum spuneti voi. De altfel, cel mai bun argument est faptul ca insasi galeria lui CFR nu e de acord cu scumpirea biletelor!

Nu aprob in niciun caz violenta pe stadion sau xenofobismul, insa nu trebuie acum ca CFR-ul sa se simta, vezi doamne, vanata din motive extra-sportive. Dupa parerea mea, chestia e clara: si-au facut-o cu mana lor.

O zi buna,

A

clau (1 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 15:37

pentru toti slugoii lui Paszkany – mai incetati cu osanalele pentru marele afacerist, civilizatul magnat vest-european.
@Mihai: Uita-te peste ce ai scris si incearca sa vezi cat de prost gandesti. Daca tu crezi ca un pret ridicat va opri eventuale acte huliganice, te inseli amarnic. Din contra, ai vazut ca efectul e exact invers, a produs si mai multa ura, si a inflamat si mai tare spiritele. Dar e ceva normal pentru marele grof maghiar care se comporta in Cluj ca stapanul pe tarla, cu mentalitatea sa medievala.
PS: Atata timp cat nu exagerezi in vreun sens sau altul nu iti are nimeni treaba in Cluj ca tii cu U sau cu CFR. Iti spun asta pt ca traiesc aici de destul de mult timp, am prieteni din ambele parti si nu sunt probleme in nici un fel cu vreunul dintre ei. Asa ca, te rog, inceteaza cu dezinformarea si generalizarea ca toti suporterii lui U sunt batausi sau huligani. Cunosc suficient de multi ca sa iti infirm total convingerile.

Clujean (10 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 15:38

DATI 1 LEU PENTRU cefereu:)))))))

X (32 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 15:39

Stimata Dra Maria, cred ca nici Dvs nu credeti ceea ce spuneti in legatura cu Evul Mediu si comunism, si mai ales cu ‘obligativitatea’ angajatilor de a merge la stadion. Daca da, cred ca mai bine va lasati de jurnalism sportiv ‘obiectiv’. Daca nu, sa va lasati oricum,
caci manipularea si dezinformarea deja a devenit o unealta prea des folosita…Sau orice ati crede, faceti asta pentru rating, in stilul pur romanesc?

brili (1 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 15:47

A se vedea ce spune mai sus Mihai dpdv civilizatie.
Cat despre „frumosii” suporteri U, v-as dori sa va intalniti cu ei, sa va schimbati parerea. Anul trecut, in „cocina”din Gruia (sau xxxx cum scriu ei pe ucluj.ro, dovada de respect, nu?), am fost amenintat cu bataia in sectorul din tribuna 2, unde am abonament de 4 ani, de un grup de 50-60 suporteri cu fulare alb-negre, care vroiau sa se bata cu oricare din cei 2-300 de spectatori din sector. Si pt ca erau filmati, asteptau sa mai iasa cate un nefericit cu fular de alta culoare, sa mearga sub tribuna la toaleta pt a incasa. Desi limitarea biletelor dauneaza spectacolului, se datoreaza noua, abonatilor, care am reclamat cele de mai sus. Multumiri conducerii clubului CFR!

columb (7 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 16:30

Zicea „un om de sport” de pe aici ca merge la meciuri la cfr si la u mobitelco, pentru ca la meciurile acestor echipe nu este violenta. Ce nu precizeaza respectivul individ este ca la baschet, marea majoritate a spectatorilor prezenti sunt suporterii Universitatii si la fotbal. Desi nu a fost „asasinat” la baschet, sustine ca la fotbal, de catre aceeasi oameni, va fi „violentat” si perturbat sentimental si nu va putea urmari, ca la sah, in liniste, jocul. Evident ca acest lucru este fals. Merge la meciurile acestor 2 echipe pentru acolo este rost de performanta si de victorii. Si ii place sa strige, la victorie, „haide U’ la sala si „hai cfr” la stadion.In momentul in care victoriile nu vor mai veni, „omul de sport” nu va mai merge la meciuri. Nu vi se face greata de acest fel de „oameni de sport” ?

Alt Clujean (10 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 16:35

Cand de o saptamana vezi ca nu exista jurnalist local sau din bucuresti care sa nu critice aspru si sa ironizeze decizia sefilor de la cfr ,la tv sau online orice om rational isi pune mari semne de intrebare cu privire la coloana vertebrala (sau lipsa acesteia) si demnitatea fanilor acestei echipe care considera „normala” aceasta instigare la ura si violenta.
Pentru acestia (multumim bunului dumnezeu ca nu sunt multi) orice esec,orice infrangere ,orice ziarist care scrie ceva de ei face parte dintr-o conspiratie planetara totul se vede „pe suprapunerea imaginilor”vorba lui paskany,ei niciodata nu au facut blaturi,aranjamente cu arbitrii (desi sunt imagini si interviuri cand recunosteau acest lucru),nu au deloc influente politice (desi paskany e principal sponsor oficial al celor de la „sa traiti bine” si unul din pionii de baza din jaful secolului „rosia montana”),sa faci circ la tv 7 zile si 7 nopti pe un gol care era greu de vazut ,aproape imposibil de un om la tv daramate de arbitru ,asta in timp ce conform statisticilor (pentru cei care nu inteleg sunt faze din timpul meciurilor care oricand pot fi re-vizionate) sunt cea mai avantajata echipa de catre arbitrii,lucru valabil in cazul lor si anul trecut cand au terminat pe 10 este cea mai crasa lipsa de respect si de CIVILIZATIE,asta ca sa nu mai vorbim de felul cum au cules ei trofeele ..ca doar e evident pentru toata lumea

radu (8 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 16:41

@ maria andries
Daca tot te deranjeaza faptul ca iti este chestionata obiectivitatea, ai putea sa imi raspunzi mai cu cap. Nu ziceam ca toti suporterii lui U sunt huligani. Daca ar fi inchis sectorul lor, aia 30-50 care sunt mai violenti si ar muta cuibul la tribuna a II-a. Doar nu crezi ca ar sta acasa? Sunt din Cluj, deci este foarte usor sa se deplaseze si sa isi ia bilet. Faptul ca este o factiune mai violenta a galeriei, este indubitabil. Marturie stau toate evenimentele din ultimii ani.
Cat despre angajatii lui Paszkany, nici nu are relevanta cati sunt. Ce dovezi ai tu care sa iti permita sa faci asemenea afirmatii aberante? Cum poti crede ca acu Paszkany isi aduna toti angajatii din tara si ii obliga intr-un fel sau altul sa se deplaseze frumos pe stadion in Cluj. Macar ai vreo sursa, sau ai trantit informatia ca asa ai avut chef? Astea sunt simple invitatii care se dau la toate meciurile(nu doar la cele cu U) sponsorilor. Si nici nu sunt asa de multe. Taica-meu lucreaza la unu din sponsorii principali ai echipei si nu a reusit sa faca rost de vreo invitatie, desi a dat cateva telefoane.
Daca o sa mai am onoarea sa-mi raspunzi la mesaj, poate imi oferi niste lamurir concrete, nu simple devieri de la subiect.

Alt Clujean (10 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 16:46

Plus ca singurii care au creat violente in ambele meciuri din retur au fost fanii cfristii
1.In tur la alba in conditiile in care 5000 de uisti au cantat incontinuu si au creat spectacol ,cei aprox. 200 de ceferistii au incendiat propria peluza fiind nevoie de interventia jandarmilor
2. in retur in gruia fanii echipei gazda au introdus fumigene creand un fum care a paralizat jumate din cartieru gruia si poluand fonic toti spectatorii prin conectarea lor la boxele stadionului.
Desigur in acceptiunea lor bazata pe aliniarea planetelor toti iustii sunt huligani,de 2 saptamani toti petrolistii sunt derbedei,toti dinamovistii si stelistii din arad de ex. sunt drogatii ei traiesc sub „dictatura” lui muresan si paskany si sunt responsabili sa tina CUCURUZU DREPT ca pe vremuri.
Este o vorba ca daca iti zice un om ca esti prost nu-l bagi in seama,cand iti zic 10 te pui pe ganduri ,dar cand iti zic 100 si tu mai si SEMNALIZEZI
Un suporter al Universitatii Cluj …sau huligan,drogat cum le place ceferistilor sa creada.

BM (10 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 16:49

eu unul desi-l condam il inteleg pe arpi : cum sa joace ambele meciuri cu rivala in deplasare??!!!

Paul (7 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 16:54

Foarte corect articolul. Eu sunt din Cluj dar sunt fan al echipei Dinamo si initial aveam de gand sa merg la meci, dar cum pretul este relativ mare am decis sa nu merg, mai ales ca la dubal vizita a „cainilor” in Cluj i-am vazut pe viu cu doar 50 de lei, ambele meciuri. Asta este insa politica celor de la CFR pentru a tine fanii departe de stadion… Haide U!

Cosmin (6 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 17:02

Hai sa nu mai fabulam ca nu are rost. E o razbunare pe autoritatile locale pentru avantajele de care unii se bucura si altii nu. CFR si-a investit banii din Liga Campionilor in stadion, U nu a investit nimic ca n-a avut ce. Si iata ca, tipic pentru Romania, cei „asistati social” o duc mai bine. Acest scandal va continua pana cand Tise va vedea inechitatea situatiei. Si va lua masuri.

Alt Clujean (10 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 17:06

Asta ca sa nu mai amintesc de tunul de peste 100 de milioane de euro dat bugetului prin concesionarea stadionului din gruia ,contractul fiind la indemana oricui fiind scos pe tapet de cateva luni bune de niste „binevoitori”,in care un anume DOMN care semneaza din partea min. transporturilor contractul in care este evaluat terenul la 20 euro/ mp (in loc de 200 cat era VALOAREA REALA in 2007) este ACELASI DOMN CARE ESTE ANGAJAT LA FIRMA lui paskany,insa aceste lucruri nu sunt importante pentru ceferisti ei sunt prea ocupati cu conspiratia planetara.

Tudor (10 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 17:27

Nu prea obisnuiesc sa comentez la articole dar cand vad atata ipocrizie si atata lipsa de bun simt la asa zisi ceferisti nu mai rezist.
Poate ne explica ei ,desi ma indoiesc cum de pot canta „am cantat de cand ma stiu alb si visiniu” cand ei acum 10 ani erau cu „unica iubire” si acum 15-20 cu „forza steaua” si mai ales ca echipa aceasta avea inregistrat la OSIM pana la venirea lui paskany culorile ALB-VIOLETTTTTTT?
Cum pot fi atat de ipocriti sa spuna ca sunt cei mai vechi din tara cand in anul respectiv NU EXISTA ROMANIA???
Cum sa scoata numai pe gura cuvinte de genu „mandria ardealului” cand ei in anii 70 au dezertat pur si simplu in ungaria unde au si jucat vreo 10 ani …asta in timp ce cei de la U CLUJ faceau deplasari saptamanale la sibiu sa poate juca in campionatul romanesc??????
Cum sa tii cu aceasta echipa care se „lauda” cu mii de grupe de juniori cand tu in 10 ani nu ai dat un jucator echipei nationale…..pai in anul 2000 cand batea vantu prin tot clubul U si baietii aia nu aveau unde sa se antreneze ,ei castiga TITLUL NATIONAL LA JUNIORI 1,pai iancu pe care il blameaza toti a castigat numai anul trecut 4 titluri la juniori…a dat un torje la udinese un pantilimon la city…uitati-va ce scoli de fotbal au hagi,gica popescu..voi aveti impresia ca sunteti cei mai cei…dar sunteti la polul opus si va adanciti grozav de mult

feroviaru (6 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 17:45

PENTRU TUDOR
DA IN ANUL CARE S A INFINTAT CFR NU EXISTA rOMANIA….sI CE?(PENTRU NOI CFR-ISTI NASOL E CA EXISTA ACUM :))…dAR ECHIPA ASTA NU FUGEA DINTR O TARA IN ALTA CA SI MAREA VOASTRA IUBIRE,U…
sI INCA O CHESTIE:DE CE OARE IN 1998-1999-PIN PRIN 2004 ERATI 500 DE FANI PE MOINA?….IAR DE CAND A APARUT cfr UL MAGHIAR BRUSC SUNTETI CEA MAI MARE GALERIE DIN TARA?(BINEINTELES STUDENTI TOTI)
vRETI DERBY?….SCOATETI MALAIU TATI,DACA NU WEEKEND PLACUT PRIN MANASTUR

cosmo (44 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 17:48

@alt clujean
ia explica-ne cum e cu tunul ala si cum ati calculat voi ca e vorba de 100 de mil?
e vorba de un teren/stadion luat in concesiune si s-a stabilit o cota parte pt fiecare de participare, si implicit la veniturile generate de stadion.
paszkany n-a cumparat stadionul l-a un pret de nimic.
fara investitia lui in stadion si in echipa cum crezi ca ar fi fost veniturile mts?
ai fi luat tu sau nokia stadionul la o valoare mai mare?

silviugrig (21 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 17:52

Sunt rapidist si simpatizez echipa CFR-ului.Dar,antipatizez profund conducatorii tuturor echipelor.Iata ca se vorbeste mai mult despre ei decat despre jucatori,antrenori.Greseala porneste de la presa(ca ea propaga)dar ajunge pana la suporteri care,iata,vorbesc despre ARPI,GIGI,MM,etc.Acestia par niste amici,niste oameni apropiati.De fapt se comporta ca si cum cluburile ar fi jucaria lor,cu care fac ce vor.Bun articol,Maria,dar parca e scris cu un pic de”manie proletara”,un pic.Mai bine scriai si tu si altii,ceva interesant despre jucatorii lui”U”si ai CFR-ului…

Albusibiu (31 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 17:56

Maria, atunci cand scrii ai si grija ce. Uite pilda citatul asta „“Pe noi nu ne sponsorizează Consiliul Judeţean!”, i-a replicat lui Florian Walter, şeful de la “U”. ” Zau daca are sens. Walter si-a replicat singur sau cum?
Acum a doua chestiune ce tine de cunoasterea realitatii de la fata locului si nu vorbitul dupa impresii: „putea sa interzica accesul galeriei oaspete”. Stii oare cum se sta in Gruia? Galeria sta „in cusca”, acolo nu e nicio problema de securitate. De ce sa interzica? Marea problema o reprezinta insa situatia din tribuna II. Stii care-i aia, Maria? Stii ca acolo poate sa ia loc buletin de Cluj langa buletin de Cluj si amandoi sa fie suporteri incinsi adversi? Stii ca in primavara acolo, in tribuna II s-au grupat aproximativ 2000 de suporteri ai lui U, la fel de incinsi ca cei din galerie? O scanteie precum cea cu accidentarea lui Niculescu era sa-i „arunce” in teren. N-au facut-o, bravo lor… Dar daca anul asta, tinand cont ca sunt cu totul alte conditiile din clasament (si de rivalitate) ar vrea s-o faca? Oare cate forte de ordine ar trebuie sa fie prezente pentru a stavili o astfel de actiune? Ceea ce s-a intamplat in primavara era de pericolul unei bombe. Iti iei tu raspunderea ca nu se va intampla nimic? Ei bine, masa aceea de suporteri trebuia dispersata cumva, iar demersul biletelor probabil tocmai asta va reusi.

Nu inteleg cum isi acopera Paszkany cheltuiala cu fotbalul din banii propriilor angajati?! Ei primesc bilete – care costa un leu, nu le cumpara. Daca vor vin daca nu, nu… Asadar, care e logica? De fapt, exista vreo logica, Maria??!

Da, exista: hai sa scriem „de bine” despre CFR. „Bravo”! La mai multe!

miska (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 17:58

A avut Paszkany un moft: sa nu fie injurat pe stadionul lui si nu al primariei, consiliului local,armatei, M.I.-ului etc. ca in celelalte cazuri,de ziua lui cand probabil va avea multi invitati in tribuna. Alta solutie n-a gasit.Asta este. De la urmatorul meci totul revine la normal. Nu va mai ambalati atata. Si sa nu mai mentionez vor lipsi si dedicatiile de pe scaune, holuri, WC-uri , iar jandarmii vor sta mai linistiti .

anader clujean (1 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 18:04

Poate ma aude cineva: Stiu un caz in Cluj, unde un arbitru de fotbal roman (poate o fi tigan sau alta etnie) a impartit bilete GRATUITE la meciul CFR-U. Cluj. Daca CFR este ajutata de arbitri sa imparta bilete la meci, imi dau seama si ce alte ajutoare mai primesc din partea arbitrilor……. E normal sa se intample asa ceva? Daca tot au pus un pret asa de mare la bilete, de ce impart bilete gratuite doar pentru suporterii ceferisti? Nu-i fair-play.

raul (1 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 18:05

doamna ,dar de ce nu zici nimic de tot ce au distrus uistii in primavara in tribuna 2?

bogdan (28 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 18:21

Maria, iti propun un un subiect pentru urmatorul editorial. E legat de scandalul dintre ofiterul de presa al CFR-ului si administratorii ucluj.ro. Daca despre Tudor Pop s-a tot scris, ma gandesc ca e corect sa vorbim putin si despre administratorii ucluj.ro. Sunt acei oameni care, spun ei, ii reprezinta pe toti suporterii Universitatii. Asadar, vom considera ca toti suporterii Universitatii impartasesc viziunea pe care o redau in continuare. Pe site-ul respectiv, echipa CFR Cluj este scrisa, atat in texte cat si in clasamentul Ligii, astfel: ***. Stadionul din Gruia, pe care au jucat, printre altele AS Roma si Bayern, este numit „cocina”. Nu in ultimul rand, echipa de juniori a CFR-ului, copii de zece ani, sunt numiti „mini-spurcati”. Te intreb, Maria, despre lucrurile astea de ce nu vorbim?

maria andries (1349 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 18:26

Pt. bogdan, te referi la un site al suporterilor, nu la site-ul oficial al „U” Cluj, pe cind Tudor Pop este oficial al CFR Cluj

Aradean (10 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 18:33

Sunt curios ce reactie au avut oamenii de rand care au achizitionat bilete cu 200 de lei cand au vazut ca cei de la cfr impart bilete de 1 leu prin oras,pai inter-milan nu se joaca pe acelasi stadion,sau la MU-city credeti ca acolo nu sunt huligani ?..aia huligani nu aici la noi.Ca se mai injura e ceva normal e derby,sunt tensiuni.Oricum si-au facut-o cu mana lor cum se spune

bogdan (28 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 18:38

Maria, raspunsul tau ma face sa zambesc. Ai pierdut din vedere ce era mai important si te cramponezi intr-o functie. Dar iti multumesc ca mi-ai raspuns si te invit sa vezi care a fost primul tau editorial pe aceasta platforma. Apoi, daca te va aduce viata prin Cluj, sa stai in chirie un an in „groapa”, in cartierul Marasti, „casa” U-istilor. Apoi un an in Gruia, „cocina” Clujului.

Dodo (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 18:47

Daca am vedea fisa fiscala a acestor „suporteri” CFR 99,9% primesc salariu de la una din firmele familiei Paskany (ei sau membrii de familie) cum Radu o spune singur.Eu unul asa cred si intuitia rar ma insala.Obiectivitatea lor este evident de unde vine.
Chestia cu huliganii este fortata.Acesti huligani sunt vecinii,prietenii si chiar rudele lor dar de 2 ori pe an sunt retardati,huligani si drogati.parerea mea este ca o fac la comanda si sunt revoltati acum pentru ca au fost descoperiti de actiune neinspirata a stapanului care le da painea.

S.B. (1 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 19:14

Cred ca cei din conducerea CFR au o problema de complexitate fata de U Cluj. oare din cauza numarului mai mare de suporteri de la U?
la ultimul meci acasa cfr-dinamo… la vremea care era afara mi-am pus un fular la gat (alb-negru si scris cu galben Juventus). la intrare imi zice cel de la paza ca nu pot intra in stadion pentru ca am un fular alb-negru si ca acestea sunt culorile lui U. am ramas masca cand l-am auzit..crezand ca e o farsa. meciul era deja inceput. a zis ca nu pot intra decat daca am un fular visiniu. i-am explicat omului ca am luat fularul sa imi tzina de cald. am abonament la cfr de 3 ani. cu amabilitatea unui jandarm am intrat in stadion.

oricum.. acest gest te face sa te intrebi daca mai merita sa mergi la stadion.
probabil fiind fan a lui Juventus o sa ma reorientez si o sa merg la meciurile lui U. ca sunt pe aceleasi culori.

Tudor (10 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 19:41

@feroviaru
Asta am scris eu:
Nu prea obisnuiesc sa comentez la articole dar cand vad atata ipocrizie si atata lipsa de bun simt la asa zisi ceferisti nu mai rezist.
Poate ne explica ei ,desi ma indoiesc cum de pot canta “am cantat de cand ma stiu alb si visiniu” cand ei acum 10 ani erau cu “unica iubire” si acum 15-20 cu “forza steaua” si mai ales ca echipa aceasta avea inregistrat la OSIM pana la venirea lui paskany culorile ALB-VIOLETTTTTTT?
Cum pot fi atat de ipocriti sa spuna ca sunt cei mai vechi din tara cand in anul respectiv NU EXISTA ROMANIA???
Cum sa scoata numai pe gura cuvinte de genu “mandria ardealului” cand ei in anii 70 au dezertat pur si simplu in ungaria unde au si jucat vreo 10 ani …asta in timp ce cei de la U CLUJ faceau deplasari saptamanale la sibiu sa poate juca in campionatul romanesc??????
Cum sa tii cu aceasta echipa care se “lauda” cu mii de grupe de juniori cand tu in 10 ani nu ai dat un jucator echipei nationale…..pai in anul 2000 cand batea vantu prin tot clubul U si baietii aia nu aveau unde sa se antreneze ,ei castiga TITLUL NATIONAL LA JUNIORI 1,pai iancu pe care il blameaza toti a castigat numai anul trecut 4 titluri la juniori…a dat un torje la udinese un pantilimon la city…uitati-va ce scoli de fotbal au hagi,gica popescu..voi aveti impresia ca sunteti cei mai cei…dar sunteti la polul opus si va adanciti grozav de mult
Asta ai inteles tu:
DA IN ANUL CARE S A INFINTAT CFR NU EXISTA rOMANIA….sI CE?(PENTRU NOI CFR-ISTI NASOL E CA EXISTA ACUM :))…dAR ECHIPA ASTA NU FUGEA DINTR O TARA IN ALTA CA SI MAREA VOASTRA IUBIRE,U…
sI INCA O CHESTIE:DE CE OARE IN 1998-1999-PIN PRIN 2004 ERATI 500 DE FANI PE MOINA?….IAR DE CAND A APARUT cfr UL MAGHIAR BRUSC SUNTETI CEA MAI MARE GALERIE DIN TARA?(BINEINTELES STUDENTI TOTI)
vRETI DERBY?….SCOATETI MALAIU TATI,DACA NU WEEKEND PLACUT PRIN MANASTUR
Cum sa fii mai penibil de atat nu stiu…

dorin turdean (1 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 20:21

@bogdan : desi nu sunt de acord cu jignirile, pozitia unor suporteri de pe un site independent nu poate fi comparata cu cea a unui profesionist angajat la un club de fotbal. din cate stiu, stadionului din gruia i se spune cocina pentru ca acolo stau groful si scroful, nu cred ca s-a vrut vreodata sa se pateze memoria regretatului dr. radulescu sau altor personalitati care au marcat istoria respectata a clubului cfr1907 cluj

Vlad (1 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 20:38

Domnule albusibiu, in toate comentariile pe care le postezi incercand sa justifici ceva ce depaseste orice justificare, prezinti tot felul de scenarii posibile. Daca..daca…dar daca..sau poate… Daca tin bine minte la fel se vorbea si inainte de meciul despre care faci referire in comentariul tau…si uite ca previziunile de atunci nu s-au justificat. Daca la toate meciurile din urmatorele 10 etape se intampla ceva rau pe stadioane? Daca ne-am ghida dupa o astfel de gandire paguboasa, stadioanele ar fi goale, si poate si dumneavoastra va veti afla printre cei ce vor sa vada un meci de fotbal si nu veti fi lasat sa intrati pe stadion…pentru ca daca sunteti unul dintre cei ce ar putea provoca un scandal?

marc (9 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 20:39

Un ungur si o coada de topor,fac ce vor,in Romania.Se adevereste vorba,in tara lor,romanii au voie doar sa treaca pe verde la semafor.Multumim basescu,multumim boc,multumim celor care v-au votat.

cfrapid (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 20:40

Doamna MARIA ANDRIES, nu mai scrie in necunostinta de cauza,nu mai scrie ce auzi TU din bucuresti, ce se intampla la CLUJ.Din clipa asta JUR ca nu voi mai citi nici un articol scris de tine !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

cla (94 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 21:03

IN ALTE TARI, ALTII MERG LA STADION CA LA UN SPECTACOL. NOI IL PERCEPEM ALTFEL.

alexandru clujean (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 21:45

Scumpind biletele, Paszkany nu scapa de Uisti. Uistii isi dau si sangele pt a fi alaturi de echipa la nevoie, s-a vazut. Umfland preturile, patronul dublei campioane straine in propriul oras tine la tv cetateanul iubitor de fotbal, dar nepatimas. E vorba de cetateanul clujean „de rand”, care a constituit grosul suporterilor cfr-isti ani la rand. Acelasi cetatean, rasfatat cu abonament gratuit, invitatii fara numar si trofee pe linie, a preferat in primavara sa vanda cele 5 bilete gratuite (primite de fiecare abonat) Uistilor. Multi alti „cadorisiti” au preferat sa faca bani de-o seara in cluburi cu prietenii decat sa stea in frig la meci. Rezultatul – majoritate Uista in tribune, atmosfera infernala pt gazde. Baciul ungurean a uitat de simpli cetateni clujeni asa cum ei au scos profit sezonul trecut din generozitatea grofului.
Sambata pe stadionul din deal vor fi commando gruia si kvsc la boxe, cateva sute de slujbasi infofoliti adusi cu convocatorul pe bilet de-un leu, plus inca pe atatia nostalgici ai anilor de glorie. Si mii de Uisti, oamenii care canta 90′ din reflex. Vorba unui serial legendar: „It is happening again” :)))

diana_napoca (47 comentarii)  •  18 noiembrie 2011, 22:00

Paszkany a vrut sa traga-a cata oara?-un semnal de alarma referitor la primitivismul celor pendinte de u Cluj-jucatori si sustinatori frenetici si cu dereglari de comp[ortament.Este ciudata abordarea ta insa nu surprinzatoare.Deloc surprinzatoare din moment ce in Regat CFR este detestata visceral iar meciul cu Dinamo a demonstrat-o cu prisosinta.Este chic sa injuri CFR Cluj,chiar daca ai sta sa analizezi la rece toate injuriile provin din acea parte a presei sportive aflata in solda clanului albanez Beqali.Sunt surprinsa ca nu pomenesti despre stickerele lipite de jucatorii lui u Cluj pe mobilierul din vestiar la ultima intalnire CFR-u Cluj,nu sufli un cuvintel despre comportamentul sustinatorilor lui u pe stadionul din Gruia.Nu spui NIMIC despre scandarile atat de caracteristice „tineretului universitar clujean” care isi iubeste echipa de fotbal mai mult decat isi iubeste mama…Dai dovada de o indulgenta cel putin stranie fata de cei de la siteul respectiv iar pe Tudor Pop il carpesti peste bot cu manie revolutionara.
Esti indignata de preturile puuse de Paszkany?Sa nu fii,e stadionul construyit de el nu e stadionul pe care un afacerist obscur din Bucuresti a venit sa il inhate si sa proclame cu tupeu de „mitic” drept „casa noastra”.De ce nu spui un cuvintel despre nerusinarea celor de la u Cluj care s-au instalat pe Cluj Arena ca tiganii in parcurile pariziene?Grea deontologia asta…
De ce nu vii pe stadionul CFR pentru a trai pe propriul ten urmatoarea experienta:poarta un fular alb-visiniu in apropierea „frumosilor nebuni de dragoste de culori si echipa” si vei vedea adevaratul „spirit universitar”…Din pacate Maria judeci stramb,pentru u Cluj esti muma iar pentru CFR ciuma,folosesti ceea ce se cheama „dublu standard”.Pacat…

z (1 comentarii)  •  19 noiembrie 2011, 0:05

@Albusibiu
albule, teoretic orice „buletin de Cluj” de la T2 poate sa se „arunce” in teren, nu doar suporterii „U”; asa ca teoria ta nu tine; de ce crezi tu ca spectatorii care sunt suporteri „U” sunt mai rai decat alti spectatori ?

Levi (3 comentarii)  •  19 noiembrie 2011, 0:20

@clau. din pacate trebuie sa te contrazic in privinta „convietuirii” pasnice dintre suporterii celor 2 echipe. Am facut greseala sa trec prin zona centrala a orasului cu un fanion al echipei mele favorite CFR 1907 Cluj si a fost suficinet ca 5 suporteri care spui tu nu sunt = huligani sa tabareasca peste mine sa-mi smulga fanionul cu tot cu oglinda, sa-mi umple masina cu scuipat si sa o zgaltiie din toate incheieturile. Asta da civilizatie, acesti studenti care in curand vor crea alte evenimente de genul celor din meciul Petrolul – steaua nu au ce cauta pe stadioane.

Comentează