Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Glorificarea lui Martinovici

Fanii stelişti au venit în cantonament, să-l felicite pe Martinovici pentru că a sărit să-şi apere colegii. Şi să-i propună banderola de căpitan. L-au declarat adevăratul reprezentant al spiritului războinic al echipei.

Gestul sîrbului, singurul cu reacţie nervoasă rapidă, este […]

marți, 1 noiembrie 2011, 4:49

Fanii stelişti au venit în cantonament, să-l felicite pe Martinovici pentru că a sărit să-şi apere colegii. Şi să-i propună banderola de căpitan. L-au declarat adevăratul reprezentant al spiritului războinic al echipei.

Gestul sîrbului, singurul cu reacţie nervoasă rapidă, este de înţeles. Explicabil. Omenesc. Bărbătesc. Şi înainte de a-l califica în vreun fel, e firesc să ne gîndim cum am reacţiona în locul lui. Ce se întîmpla dacă nu-l lovea pe agresor? Ce consecinţe încă şi mai grave ar fi avut intrarea bestiei pe teren? Nu putem şti. Şi judecata se clatină cînd se sprijină doar de presupuneri. Ceea ce ştim cu siguranţă este că pumnul rămîne pumn şi n-are ce căuta pe un teren de fotbal.

Promptitudinea lui Martinovici a entuziasmat, desigur, cum entuziasmează toate actele de dreptate pe cont propriu. Cînd justiţia şi cei care ar trebui s-o înfăptuiască lipsesc din peisaj, cînd ordinea întîrzie ca stewarzii pe tuşă, apare tînjirea colectivă şi/sau individuală după haiduci, războinici şi alte figuri de justiţiari. Dar aici este vorba de sport, de fotbal, nu de un cult al hidrantului spart. E vorba de o echipă, nu de o gherilă urbană. După ce se dizolvă aburii entuziasmului, merită să medităm la asta.

Este de înţeles gestul lui Martinovici. Explicabil. Omenesc. Bărbătesc. Dar nu trebuie confundat cu o faptă de eroism. În situaţie de extremă urgenţă, de extrem pericol, sîrbul a dat cu pumnul pe terenul de fotbal. Să fie, aşadar, bărbat pînă la capăt şi să-şi asume consecinţele pe plan sportiv! Violenţa, de orice fel, n-are nimic de-a face cu valorile fotbalului.

Martinovici a fost protagonistul unui moment nenorocit şi regretabil. Înainte de a-i da banderola, plăcut surprinşi că spiţa războinicilor nu s-a pierdut, e bine să ştim că asta nu rezolvă nimic. În loc să-i glorificăm pumnul şi instinctul salvator, mai bine ne-am bate capul de ce şi cum să facem astfel încît fotbaliştii să nu mai fie nevoiţi să se bată pe teren, ca să-şi apere viaţa.

Comentarii (138)Adaugă comentariu

pfffffffffffff (1 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 16:58

de fapt martinovic e de vina drogatul ala doar a dat cu pumnul in galalmaz!

Nicolae Petre (24 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 17:31

Bravo. Dintre toate articolele dedicate acestui incident (prea multe, dupa parerea mea) asta e cel mai cu cap scris. Acum ar trebui sa ii ridicam si statuie lui Martinovic ca a sarit in halul in care a sarit. Daca tot e fotbalist, putea sa ii faca un tackling, sa il puna la pamant intr-o alta forma, nu atat de violenta. A raspunde violentei cu violenta te face la fel de vinovat ca primul agresor. Astfel de gesturi ar trebui exemplar pedepsite pentru ca intr-un viitor scurt s-ar putea sa vedem un fotbalist cum il ia la bataie pe altul pentru ca la o saritura la cap i-a dat din greseala cu cotul in cap. Fara masuri exemplare, situatiile ar putea degenera pe viitor. Dar majoritatea e prea ocupata sa il glorifice, sa il ridice in slavi pe sarb. Se prea poate ca in curand sa nu mai poti merge pe strada de frica sa nu se trezeasca unul ca are din senin chef de autoaparare pe spinarea ta. Sa reactionam, dar sa o facem cu cap ca de aia, cica, ne deosebim de animale.

dorin (46 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 17:50

eu ma intreb ce se va intampla daca agresorul va depune plangere impotriva lui si a lui stanca. cel putin gestul lui stanca, venit din fundul gradinii e la fel de premeditat ca al golanului de suporter. 😉
iar al lui martinovici numai legitima aparare nu e sa lovesti cu piciorul in zona capului un individ cazut pe jos :(.

DUM DUM (5 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 17:55

In sfarsit , un ziarist cu capul pe umeri . Bravo Mariuca !

Cosmin (1 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 18:20

N-as zice ca gestul sarbului este barbatesc. Incercati sa puneti in pericol copilul unei mame si veti vedea transformarea ei in fiara. Sunt de acord cu dvs. Gestul nu e nicicum eroic, ci unul instinctual. Lasitatea, insa, iti poate omori instinctele!

Mircea (40 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 18:34

In sfarsit un articol ferm: toti cei implicati in scandalul asta sa suporte consecintele; dementul ala pt pumn, paza pt lipsa pazei, clubul Petrolul pt organizare proasta si Martinovici pt intrarea violenta.
Gata ! Au loc in lume multe alte fapte groaznice, pumnul luat de un fotbalist este o nimica toata pana la urma…

chavez (6 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 18:56

Singurul articol corect despre acest incident.Pana sa citesc acest articol am avut impresia ca toti jurnalistii care au scris despre acest nefericit eveniment sunt retardati.Felicitari si toata admiratia mea.

M.B. (2 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 19:17

În sfîrşit o părere sănătoasă despre incidentul ăsta!

motanul incaltat (137 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 19:27

Nu prea ai inteles ideea… Spectatorii il vor capitan pt.ca omul a aratat ca e in stare sa „moara” pe teren pt.echipa la care joaca… Sunt la partea opusa altfel de fotbalisti-gen fratii Costea(si eu sunt fan U Craiova) sau Cristi Tanase care te fac sa-ti iei lumea in cap si sa nu mai vii la stadion niciodata.Poate valoric Martinovici nu este un fotbalist peste media de la noi,dar in ceea ce priveste caracterul le da clasa figurantilor astora care se cred fotbalisti.Poate a luat cartonas rosu si Steaua a ramas cu un jucator in minus-dar a luat un Cartonas Rosu cind Trebuia sa-l ia ,nu ca Tanase,cind nu era in stare sa ia un galben nici cind ii cerea patronul(Lacatus)…Daca-i analizezi e toti prin ce fac in teren sau in afara lui o sa iasa in evidenta 2 straini: Brandan si Martinovici.Asta e REALITATEA!

viorel (1 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 19:47

jos palaria maria!

sabi (1 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 20:08

felicitari ptr articol.personal sunt de acord cu gestul facut de martinovic, nu a fost legitima aparare dar cand vezi un dement ca intra nestingherit pe teren si iti loveste un coleg si are un comportament amenintator si fata de ceilalti coechipieri, nu stiu daca atunci te mai gandesti la regulament sau actionezi instinctiv. la urma urmei huliganul acela putea avea un cutit in mana si se termina si mai rau totul. de aceea consider binevenita si oportuna interventia lui martinovici. el nu este judecator este doar un jucator de fotbal.si e ciudat ca intr-o tara cu un procent ridicat de agenti de paza si forte de ordine cel care opreste un huligan este tot jucatorul de fotbal…la noi ar trbeui ca jandarmeria sa ia locul stewarzilor, din pacate sunt interese prea mari in joc ptr ca paza la un meci de fotbal sa fie asigurata de o firma profesionista, totdeauna firma de casa a partidului e cea mai buna. macar jandarmeria are aceleasi atributii indiferent de culoarea politica de la guvernare si trebuie sa le respecte.

adi (5 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 20:28

domnisoara sau doamna sunteti o demna exponenta a bravului si curajosului popor roman, pentru tine martinovic e un golan , sa fie condamnat pentru faptele sale si eventual sa primeasca o pedeapsa exemplara …. asta e gandirea cand faci parte dintr-un popor in care te intereseaza cum sa omori capra vecinului sau cum sa pleci mai repede capul sa nu fie taiat de sabie , iar termenul de coleg , de echipa este doar in sport ….. sunt convins ca daca mergeati pe strada cu cea mai buna prietena a dumneavoastra si ea era atacata de un dement ati fugit uitand ca ati cunoscut-o vreodata , poate daca in momentul cand ii cadea poseta i-ati fi luat-o , daca o omoara dementul nu mai are nevoie de ea…. din fericire pentru el martinovic e sarb si pentru gestul lui merita tot respectul , respectul din partea celor care nu pot sa faca ce a facut martinovic , sa sara in apararea colegului sau …. sincer decat sa am 1 000 de „prieteni” ca dumneavoastra , prefer o cunostinta ca martinovic ……

gheo (1 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 20:30

In primul rand s-a facut o gresala enorma de care nimeni nu vorbeste: un penalty facut cadou Stelei, la care nimeni nu a revenit. A intrat un individ sa faca dreptate. E drept, ilegal. Dar gestul lui Martinovici si al lui Stanca, si nu numai, sunt incalificabile. E o rusine ca toata presa transforma un huliganism in eroism. Doamna are perfecta dreptate, dar nu o duce pana la capat. Ca toata lumea astepta sa se continue meciul nu e nicio conmtrafacere a Ploiestiului, si cata nazbatii s-au mai spus. Da un om a gresit, a dat un pumn altui om, dar cati fotbalisti nu-si dau pumni intre ei. Ca ei si-au facut regulamente proprii, stat in stat, in care numai ei dau pumni iar altii trebuie sa primeasca pentru asta 30-50 de ani inchisoare, impuscare cum se spuneau pe posturi de televiziune de oameni, te apuca ameteala. Stanca, el, care nu a fost agresat, cati ani de puscarie ar trebui sa ia.
Mi se par niste exagerari si niste incalcari ale bunului simt regretabil. Mutu a patimit ata ca a dat cu pumnu, dar astia care devin asa zis eroi sub ochii nostri, si au dat cu picioarele, cum ramane cu asta?

Baietilor astora din presa scrisa si din televiziune ar cam trebui sa li se mai dea stingerea!

costache (1 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 20:41

voi de ce comentati, analizati si condamnati doar efectele? cauzele nu vreti sa le vedeti, pentru ca, nu-i asa cauzele sunt: steaua si becali. atata publicitate faceti voi, „jurnalistii”, acestei echipe si acelui infractor, incat poporul roman S-A SATURAT. acest incident s-ar putea sa fie doar inceputul. atat de acerb o impingeti de la spate, voi, presa romaneasca, pe aceasta echipa, incat numai conteaza prin ce mijloace isi castiga punctele. din cate se stie, in liga 1 participa 18 echipe, nu doar echipa voastra de suflet si de aici si indiferenta jucatorilor de la Petrolul care, fiind si ei oameni si fotbalisti, in liga 1, s-au saturat sa fie marginalizati in favoarea stelei voastre. apropo, cum naiba sa se respecte legea in romanica, atata timp cat voi incurajati violenta? ridicarea acestui martinovic la rangul de erou, depaseste orice limita a bunului simt, acest, sa-i zic jucator, nu reprezinta legea, cel putin nu in romanica. eram sa uit de teatrul jucat de tataruseanu care si-a facut temele trimise de la cioban, caci nu-i asa, cu doi jucatori eliminati, chiar si cu 2-0 pe tabela, erati in imposibilitatea de a mentine acel avantaj si cu siguranta urma o alta umilinta pentru voi. PS: daca in locul oilor, s-ar fi aflat orice alta echipa de prin liga 2 sau 3, tot asa scriati articolele cu asemenea ardoare?

Vlad (16 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 21:12

Precizez de pe acum că apreciez modul în care scrii şi te consider un jurnalist de calitate, dar…:
– până la a emite teorii despre necesitatea existenţei unor legi şi-a unor înfăptuiri prompte şi coerente ale acestora pentru a elimina situaţii precum cea în care a fost implicat Martinovici, mai important ar fi să tratăm cazul lui în contextul real, nu în cel ideal;
– până la a considera, fără a avea o poziţie clară din partea „vinovatului” – Martinovici în cazul de faţă, că jucătorul Stelei trebuie să dea dovadă de bărbăţie până la capăt şi să se supună pedepselor sportive, trebuie să ne întrebăm dacă legile în vigoare, legi invocate în pedepsirea lui, pot clarifica o astfel de situaţie, mai ales că Ion Crăciunescu a şi punctat faptul că ele nu includ o astfel de speţă, deci, nici legal, nici moral, nu pot fi utilizate în judecarea lui Martinovici;
– chiar dacă nobilă şi plină de bun-simţ, intenţia ta de a pune problema la rece şi de-a-i determina pe ceilalţi să dea dovadă de luciditate şi „bărbăţie” în judecarea cazului nu poate suplini lipsurile unui sistem imperfect şi injust.
– Martinovici e un erou. Aaa, că nu s-a născut eroul universal, asta e altă discuţie. Da, Martinovici a bătut un om; da, Martinovici a reacţionat ca un animal; da, Martinovici a reacţionat în afara legilor fotbalului! Da’, nu te supăra, n-ar trebui să subliniem ce anume l-a făcut să reacţioneze aşa şi să aflăm ce l-ar fi putut determina să n-o facă, decât să-i dăm lecţii despre ce-nseamnă a fi bărbat până la capăt?!

Mult succes în continuare!
Un cititor care crede în eroi!

Serban (38 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 21:26

Eu am citit ca dementul ar fi declarat ca, dupa ce l-a lovit si scuipat pe Galamaz, se indrepta spre M.Costea, ce urma sa bata de la 11m.
Intrebare: in caz ca va mai aparea o situatie asemanatoare, n-ar fi cazul ca jucatorii sa-l indrepte pe intrus catre arfbitru? Arbitrul hotareste acordarea loviturii, deci el este cel ce trebuie sa plateasca pentru nemultumirile suporterilor, nu cel ce executa ordinul.
Problema: situatia evocata este un caz de auto-aparare sau de instigare la violenta?
Observatie si intrebare: jucatorii au si drepturi sau numai obligatii?

ucluj2011 (11 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 21:36

Motanul Incaltat , se pare ca TU nu prea ai inteles idea. Maria a inteles-o (idea) foarte bine. Si sunt deacord cu ea. Una-i UNA si alta-i ALTA. Nu putem sa acceptam in secolul XXI iesiri de acest gen pentru ca asta ne face MAI rai sau MAI „de doi lei” decit agresorul original SI PENTRU CA…. daca am lua-o asa , atunci (cu putina imaginatie) , JUMATATE din populatia Lumii , ar avea un motiv sau altul sa omoare sau macar sa „altoiasca” cealalta jumatate a populatiei Lumii , fie ca este vorba de colegi de munca , subalterni , sefi , dusmani de moarte sau „prieteni” , vecini , sotzi , sotzii… etc…etc… Martinovici NU MERITA vreo medalie in niciun caz. Martinovici ca si Stanca merita INTERZISI PE STADION pentru citeva etape bune. Pina si in America (care este cu vreo DOUA SUTE DE ANI in urma Europei din acest punct de vedere) , daca iti faci dreptate singur , te duci la puscarie , INDIFERENT ca l-ai mierlit pe respectiv ca ti-a omorit nevasta sau ca ti-a violat fiica sau ca ti-a dat foc la casa. Si asta ASA trebuie sa fie si este BINE ca este asa, ca altfel chiar ca am trai ca in jungla si nu am mai avea MORALA si VALORI si… NIMIC. Ar fi de 1.000 de ori mai rau decit este acum.

ioan (10 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 21:58

Sunt de acord cu motanul incaltat . As mai adauga faptul ca in situatia aceea actiunea lui Martinovici a fost una fondata , nu exista in lumea asta tara , loc , teren , unde sa nu ai voie sa te aperi atunci cand nu exista legiuitori . Unde erau legiuitorii ? Ei bine ei au refuzat sa intervina , asadar Martinovici nu a vrut sa devina o victima . Toate legile lumii in momentul acela nu mai au importanta , pentru ca ele nu l-au protejat , asa ca se anuleaza . Poate in legea lui Hristos nu a actionat bine Martinovici , Mantuitorul spune ca trebuie sa intoarcem si obrazul celalalt .

ambra blu (182 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 22:29

respect novak martinvici

anti dorin (1 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 22:42

dorine tata,ce vroiai sa ii faca in legitima aparare Martinovici?sa ii puna catusele???

ionut (1 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 22:42

pai treaba e simpla simpla!!!se intampla chestiile astea la STEAUA echipa celui mai „pasnic”patron care in urma cu numai cateva zile ameninta ca o sa ia el bodigarzii si…..o sa-i dea o palma lui coman!!! se intampla asta la echipa mediatizata „excesiv” in pofida celorlalti competitori care si ei au „adunati” MILIOANE!!! de suporteri si aia au ajuns la disperare si ura de moarte la adresa echipei asteia!!!si de aici pleaca si faptele vezi bricheta..tot cu steaua si acum asta!!vad ca nici acum nu aveti respectul de sine sa iesiti sa faceti” mea culpa” sa faceti articole in care sa va cereti scuze ca va bateti joc zi de zi de milioane de suflete pe care „le ignorati „pentru bani!!!astept inca sa vad si eu daca vreun ziarist va iesi sa dea un „BREAKING NEWS” in care sa recunoasca case simt vinovati!!!am incercat sa dau mesaje,la toti acesti ziaristi sa le slun ceea ce scriu acum stii care a fost reactia?????MI-AU STERS POSTAREA”!!!!! probabil ca il vor citi cand va muri un ziarist pe stadion!!!!cu mare parere de rau ca traiesc contemporan cu acesti ziaristi mai incerc si la dv!!!!

Marius (1 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 22:44

Deschide ochii, chiar tu scrii, si nu iti dai seama ? Fanii stelisti il propun capitan pentru ca a raspuns prin VIOLENTA. Asta nu mai vezi, asa faceti toti, toata presa. RUSINE!

E.B. (19 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 22:48

Da, domnilor şi doamnă, Martinovici este de vină pentru acest incident.
Cît kăkat politically correct puteţi înghiţi şi-n articol şi-n comentarii, mi-e greu să-mi imaginez.

Animale de felul drogatului de la Ploieşti nu sînt în stare să priceapă legea pumnului şi a bîtei. După părerea mea, el ar fi trebuit să iasă de pe stadion cu ambulanţa, conectat la aparatele de resuscitare, sau chiar în dric, şi n-ar fi fost nici o pagubă – un imbecil mai puţin în România. Astfel, celelalte animale de felul drogatului de la Ploieşti ar fi înţeles, chiar şi în creieraşul lor cît o nucă, faptul că nu e voie să intre de nebuni pe teren şi să facă ce-a făcut drogatul de la Ploieşti, pentru că s-ar putea s-o mierlească.

Acum e destul de limpede de ce toată lumea (în afară de nişte mironosiţe cu condei, fireşte, şi cîţiva „puliticali corecţi”) este de acord cu gestul lui Martinovici?

costacurta (12 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 22:49

sunt total de acord cum au reactionat toti jucatorii stelei, imi pare rau k a intervenit Martinovici, trebuia sa-l lase pe nemernic sa-si faca treaba, sa mai loveasca vreo doi trei, sa vedem ce mama dracu mai scriati voi pe aici, capete ce sunteti, vai steaua voastra.

alex (26 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 23:04

bravo

alex (1 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 23:06

Buna Maria,

articolul tau ar fi just, daca idiotul care a intrat pe teren ar fi fost fotbalist.

Doar in cazul ala, „Dar aici este vorba de sport, de fotbal, nu de un cult al hidrantului spart” citatul avea sens…

Din pacate, nu mai era vorba de fotbal, de cand acel „suporter” intrase pe teren. Era vorba de „sa dau eu primul, ca sa nu dea celalalt”. Instinctiv.

UTZU (2 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 23:15

va doresc celor care l contestati pe martinovici…de fapt nu va doresc…incercati sa faceti un mic exercitiu de imaginatie…cine are…inclusiv tu maria…pune te ptr 25 de secunde in locul lui galamaz,apoi incearca sa te gandesti ca martinovici nu este acolo…somn usor sper sa nu visati urat…lumea este o jungla…cineva zicea ca basketbalistul american hardy ar mai fi fost astazi cu noi…daca l ar fi avut coleg pe martinovici…

Pantzi (2 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 23:23

Felicitari !
In sfarsit un articol de bun simt .Ma uit la televizor sau pe net si ma ingrozesc ,vad o campanie fara precedent de promovare a violentei …Mai avem un pic si il sanctificam .
Vad foarte multi oameni din fotbal sau ziaristi care lauda gestul lui .
Sa fim seriosi .
Am sustinut si sustin in continuare vinovatia huliganului ,sper sa ia cativa ani buni de puscarie pentru ce a facut ,si clubul din Ploesti trebuie si el pedepsit fara discutie pentru ca a permis sa se intample aceste evenimente.Dar si Martinovici trebuie sa-si asume suturile pe care continua sa le aplice huliganului si dupa ce acesta era cazut pe jos si sa accepte o suspendare care data de comisiile lui Mitica nu cred ca vor fi mai mari de o etapa sau doua .E totusi platit pentru fotbal nu pentru K1 .
Ce educatie vom da copiilor care urmaresc acest sport ???
Uitati copii cu pumnul se face dreptatea !
Nu e bine fratilor !
Mai ganditiva un pic inainte de al felicita …….Ganditi-va la copiii vostri si la ce doriti de la ei .Peste 10 ani s-ar putea sa avem o tara de batausi …

laurentiu1972 (13 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 23:29

Poate fi chiar capitanul Nationalei Romaniei la fotbal

FisherKing (21 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 23:31

Martinovic a reactionat cu adevarat instinctiv, a simtit ca trebuie sa se protejeze, sa-i apere pe cei din jur, iar toate astea coroborate cu imaginea lui Galamaz zvarcolindu-se de durere pe gazon au dus la suturile pe care i le-a aplicat dementului. Intr-o situatie in care esti in pericol si vezi ca cei care ar trebui sa te apere rod nepasatori seminte la cateva zeci de metri, e usor sa-ti depasesti atributiile. Regulamentul? Pai, se demonstreaza inca o data ca legea nu e decat un enunt emis de cineva aflat la putere intr-o anumita perioada, enunt care nu reglementeaza niciodata toate ipostazele carora lise adreseaza si, mai important, nu face niciodata dreptate tuturor. Per total, Martinovici ar trebui sa-si asume o eventuala suspendare, dovedind o forma de caracter cu trasaturi unice, daca privesti de pe malul Dambovitei.
In al doilea rand, nu cred ca suporterii il vor capitan din cauza spiritului combativ sau a faptului ca poate deveni cu usurinta violent. Dar, dupa atatia ani in care o gramada de lepadaturi au dus echipa asta in haosul actual, cu largul concurs al unui creditor oligofren dominat de orgolii de taraba, vad si ei pe unul care pune suflet. Si se indentifica in mod firesc cu el. Pentru ca si ei si-au investit sentimentele si sperantele si sunt satui ca toata dragostea lor sa fie la bunul plac al unui analfabet obsedat de mediatizare si al unor jucatori pentru care Steaua se reduce la verificarea extrasului de pe contul de card, in fiecare luna. Asadar, Martinovici capitan! Si daca mai are frati acasa, ii vrem la Steaua!

gicu (5 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 23:50

dorine mama, trezeste-te repede cat mai poti, ca viata e data dra,cu si cine stie cum te vei trezeii intr-o situatie asemanatoare.

blue (2 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 23:52

cand a vazut ca a intrat ala pe teren si a mai si lovit un coleg s-a gandit ” gata! il omor! de cand asteptam ocazia asta! ”
niste animale…

George Razvan Craciun (1 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 23:53

Maria Andrieş, vin si eu in redactie, il lovesc aproape fatal pe un coleg al tau, si ma indrept sa dau si in tine. Tu ce faci? Stai sa te lovesc, sau incerci sa te aperi? Sa presupunem ca ma lovesti si tu in incercarea de a te apara. Ce consecinte ai suporta dupa asta? Sa te „aud” acum. 🙂

bogdan (14 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 23:55

Absolut corect Maria, exact ce spuneam si eu ieri. Din pacate corul pupincuristilor incepe cu niste colegi de ai tai spre rusinea breslei…incredibil unde se poate ajunge cu lipsa de discernamint. E f simplu unde ar trebui trasa linie. Daca un suporter te ataca direct si esti in pericol este perfect normal sa te aperi chiar cu pumnul si sa-l lovesti pina cind nu mai este periculos, in speta aici, cind era pe jos, 2-3 fotbalisti sareau pe el il imobilizau pina se trezeau si marii agenti de paza, atit. Totul era perfect si meritau din plin aplauze. Sau daca lucrurile scapau de sub control si erau atacati de multi huligani evident ca sa punea doar problema protectiei personale, atit. Nu a fost cazul, era un huligan izolat, fara arme, usor de rezolvat dupa surpriza initiala. In momentul in care mai multi fotbalisti ii cara picioare in cap cind era singur cazut pe jos datele se schimba si din victime unii devin agresori fara dubii. Exact ca si intr-un caz penal, daca te ataca unul pe strada cu pumnul si il bati dupa aia pina il lasi lat si dupa aia continui pina il omori se cheama omor nu eroism, clar ? Daca il omorau cind ii trageau picioare in cap, tot eroi mai erau?
Sau, daca in urma bataii pe care i-o trageau, innebuneau alti 50 sau 100 de drogati din tribune si sareau in teren sa-l „apere” pe acel dement si chiar iesea omor la scala mare cine era de vina si cine mai era erou ? Lumea chiar nu intelege niste diferente clare ??? N-am nimic cu Martinovici, chiar nu merita o suspendare lunga, ar trebui absolut minimul regulamentar dar sa faci acum caz ca a fost erou, asta chiar e timpenie curata, chiar mai mare decit nebunia initiala….

SpiHk (7 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 23:58

citesc unele mesaje pe-aici si ma minunez … unii dintre voi nu aveti treaba cu viata. Imi pare rau sa spun asta, dar intr-un cuvant sunteti prosti. Spune-ti unele lucruri prostesti…. nu mai departe … asa zisu user „pfffff” etc … spune „de fapt martinovic e de vina drogatul ala doar a dat cu pumnul in galamaz!” dupa ce ca e analfabet mai e si prost … in fine …. va ma duce-ti pe la sc si dupa veniti si comentati de martinovici … daca erati in locul lui sunt convins 100 % ca tot asa reactionati … doar nu stateati sa de-a ala in voi 😉 .. bft in continuare .

Drogat (4 comentarii)  •  1 noiembrie 2011, 23:59

Mori cu justita in mana! Asteapta sa te salveze Romania!

SpiHk (7 comentarii)  •  2 noiembrie 2011, 0:00

pardon … va mai *

laurentiu (1 comentarii)  •  2 noiembrie 2011, 0:01

Nu pre ai dreptate Maria pt ca el doar s-a aparat de derbedeul ala si in fond nu a dat cu pumnul, iar din postura dv e foarte usor de criticat,STITI CE SCRIU SPANIOLII DE ACEST INCIDENT CA MARTINOVIC A PROCEDAT ORECT SI CA AR TREBUII SA I SE STEARGA CARTONASUL ROSU

viorel, incantat! (4 comentarii)  •  2 noiembrie 2011, 0:01

Asteapta tu justitia din Romania sa te apere! Dispari imediat din piesaj. Si stii cat de mult vor plange? …Despre ce sa planga? S-a intamplat ceva in timp ce o puneam de o spaga?

lentz025 (1 comentarii)  •  2 noiembrie 2011, 0:02

Va rog sa cititi articolul 44 din Codul penal referitor la legitima aparare. Textul de lege este foarte clar si foarte simplu de inteles pentru oricine chiar daca nu are o pregatire juridica. In acesta se stabileste foarte precis care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca atacul civa pentru a se retine legitima aparare, care sunt situatiile in care apararea este necesara si de asemenea care este cazul in care apararea poate depasi proportionalitatea gravitatii atacului.

Nu trebuie sa fi un specialist ca sa-ti dai seama ca situatia lui Martinovici se muleaza perfect pe textul de lege amintit.

Pentru cine nu stie, legitima aparare este o cauza care inlatura caracterul penal al faptei. Asta inseamna ca cel care s-a aparat nu poate fi tras la raspundere penala pentru violentele provocate agresorului. Cat despe incadrarea conduitei lui Martinovici in acte de huliganism nici nu se poate pune problema. De asemenea, nu se pune in niciun moment problema ca acesta si-ar fi facut singur dreptate cum afirma unii ziaristi si cum inteleg ca ar fi si opinia dumneavoastra. Actiunea acestuia este pentru a inlatura atacul. De altfel, este singura situatie cand legea permite unei persoane obisnuite sa regurga la violent

In ceea ce priveste latura sportiva a conduite lui Martinovici e greu sa te pronunti odata ce normele sportive dupa care se judeca nu sunt la indemana oricui si mai ridica mari semne de intrebare avand in vedere ci le instituie. Ce pot sa spun este ca normele sportive trebuie neaparat sa tina cont de institutiile generale de drept cum este legitima aparare, starea de necesitate, etc care se regasesc si in alte ramuri de drept si nu numai in cel penal. Aceste institutii au fost instituite in legislatiile oricarui stat de drept (sau chiar mai putin de drept) si invocate, disecate si dezbatute in mii de procese de-a lungul timpului. De fiecare data si-au dovedit validitatea.
Consider, astfel,ca este de neacceptat ca aceste principii sa fie ignorate la stabilirea unor norme sportive.
Revenind la cazul lui Martinovici, sa facem un mic exercitiu de imaginatie si sa presupunem ca atacatorul care a intrat pe teren ar fi avut o pusca mitraliera asupra sa si ar fi tras spre fotbalisti. Martinovici intervine si reuseste sa-l imobilizeze dar dupa loveste foarte grav pe agresor. Ce s-ar fi intamplat in aceasta situatie? Ar fi fost sanctionat pe plan sportiv pentru ca regulamentele de fotbal nu tin seama de legitima aparare? Chiar daca este putin exagerat exemplul meu in principiu este acelasi lucru cu ce s-a intamplat in realitate. Mai ales ca exista si date ca acel individ ar fi lovitcu un obiect contondent. Asadar, nu pot sa-mi exprim nedumerirea cum Dumitru Dragomir poate sa sustina cu atata tarie ca Martinovici trebuie suspendat. De asemenea, nu inteleg polemicile ziaristilor e pe tema Martinovici erou sau huligan .

Spaga (1 comentarii)  •  2 noiembrie 2011, 0:04

Este usor sa scrii articole la rece, daca va aflati in locul lui Galamaz ii multumeati probabil lui Martinovici, a fost legitima aparare, huliganul vroia sa mai loveasca in stanga si in dreapta. Sa se ceara suspendarea lui Martinovici ca s-a aparat de un huligan este mult prea mult. Nu imi vine sa cred ca nu vede nimeni ca a fost legitima aparare

cristian (1 comentarii)  •  2 noiembrie 2011, 0:04

Comentariul este just, nu trebuie ,,personificat” Martinovici, nici dat de exemplu copiilor insa trebuie felicitat pentru promtitudinea si ,,pasiunea” cu care si-a aparat ,,famlia” si integritatea; sa nu uitam ca noi, chibitii, avem timp si lene sa gindim la rece, sa analizam regulamente si sa chibzuim dupa pasiuni fotbalistice mai mult sau si mai mult subiective…hai sa facem un exercitiu de imaginatie si sa chibitam ca…a lipsit doar un centimetru pentru a vorbi la Galamaz la trecut, ca in loc de box(nu chickboxing..) drogatul avea in mina un cutit, ca la noi in casa intra ,,cineva” cu intentia de a provoca…daune fizice…intrebati-va, cum am fi reactionat?!..am fi dat cartonase rosii, am fi incercat sa il imobilizam pe agresor pt a il preda apoi ,,la pachet” autoritatilor, am fi purtat un dialog select cu el…sau l-am fi lovit pe nenorocit si apoi am fi ,,judecat”…fiti sinceri cu voi insiva si lasati ipocrizia pe seama antrenorilor patimasi si a jurnalistilor atit de impartiali incit uita ce inseamna sa traiesti!

Steaua1986forever (3 comentarii)  •  2 noiembrie 2011, 0:06

Maria….unde ai vazut tu ca Martinovici „a dat cu pumnul” ? Ciudat, noi, ceilalti 22 de milioane de romani..am vazut ca i-a dat cateva picioare drogatului. Daca a fost o metafora cumva…sa stii ca este la fel de buna ca aceea cu „o mana criminala care a spart usa cu piciorul”…..Aici nu e vorba sa il facem ‘erou’ pe Martinovici …mai bine am discuta despre lasitatea altora care au stat sa priveasca. Unii chiar din echipa noastra.

viorel, incantat! (4 comentarii)  •  2 noiembrie 2011, 0:08

Sa te vad daca ala se indrepta spre barbat-tau si ii intra Martinovici in fata cat de erou sau razboinic pierdut care nu rezolva nimic il mai vezi! Sa te vad ce parere ai cand se indreapta un drogat de ala spre copii tai! Ai copii? Nu imi vorbi mie de valori! Voi fi om de valoare cand voi trai intr-o tara in care cei care conduc au valoare! De la ei trebuie sa inceapa, nu de la mine!

sinai (1 comentarii)  •  2 noiembrie 2011, 0:09

Sa nu sanctificam terenul de fotbal. In momentul in care lucrurile o iau razna acesta devine un teren ca oricare altul. Eu sunt de acord sa-l tragem la raspundere pe Martinovici doar in cazul in care se vine cu o solutie viabila.Ce-ar fi trebuit sa faca sa imobilizeze agresorul? Sa-l hipnotizeze ? Sa o rupa la fuga toti din calea lui? Sa-l scaneze si sa-i arunce o plasa scoasa din maneca precum in desenele animate sf? Scuza-ne Maria ca unii suntem asa rudimentari si folosim pumnul pt a ne apara viata noastra si a celor apropiati noua.

viorel, incantat! (4 comentarii)  •  2 noiembrie 2011, 0:11

Cand in jungla asta cineva face pana la urma ceva care trebuie, care este necesar, ala este erou! Restul sunt spagari, lasi, fara moral! Ca de exemplu Mihai Costea care ii pasa mai degraba sa nu ii fure cineva lovitura de la 11m decat sa se uneasca importriva raului!

arh.GHEORGHE PETRESCU (1 comentarii)  •  2 noiembrie 2011, 0:11

DACA ANALIZAM SITUATIA CONFORM CIVILIZATIEI NOASTRE CU LEGI SI INSTRUCTIUNI DIN LUMEA SPORTULUI, DAU DREPTATE LEGII SPORTULUI CARE SPUNE CA BATAIA NU ARE CE CAUTA IN SPORT, DECAT IN BOX, LUPTE, KO, ETC. DAR FAPTUL CA AGRESORUL A FUGIT PE TEREN MAI MULT DE 40 DE METRI, FARA CA UN APARATOR AL LEGII SA INTERVINA, ATUNCI, SPORTIVUL SARB DIN FORMATIA STEAUA, MARTINOVICI, MERITA DECORAT. E POSIBIL TU, TRUPA LU PESTE AFUMAT DE PAZITOR AL CELOR DOUA ECHIPE, UNDE AI FOST? NU CUMVA ESTI COMPLICE IN ACEST CAZ CA AI PERMIS CU BUNA STIINTA INTRAREA AGRESORULUI PE TEREN? NU CUMVA CONDUCEREA CLUBULUI A VALIDAT INTRAREA DROGATULUI PE TEREN? SI ATUNCI MA INTREB PE CARE LEGE SA O RESPECT? EU PERSONAL O RESPECT PE CEA A LUI MARTINOVICI. BRAVO LUI. HAI STEAUA!

CRISTI (1 comentarii)  •  2 noiembrie 2011, 0:14

BRAVOOOO MARIA, AI DREPTATE, AS MAI ADAUGA CA DACA CEI DOI „IDIOTI”FUGEAU DUPA DERBEDEUL ALA NU SE INTAMPLA NIMIC

altu’ (1 comentarii)  •  2 noiembrie 2011, 0:25

1. nu l-am vazut pe Martinovici cerand sa nu fie suspendat, cei care fac asta sunt oficialii stelisti si asta-i dreptul lor
2. logica afirmatiilor dumneavostra se bazeaza pe generalizare asumarii consecintelor propriilor actiuni. ceea ce ar insemna ca orice iesire din cadrul legalitatii, orice incalcare a regulamentelor trebuie pedepsita conform legii, sa va fereasca Dumnezeu sa aveti nevoie de ajutor si nimeni sa nu fie dispus sa incalce o regula pt a va salva.
3. generalizarea este cea mai mare prostie, fiecare caz e unic asa cum fiecare om este unic.
p.s. bine ca au existat niste oameni care au incalcat legea pt ca dumneavoastra sa puteti scrie liber astazi, sau poate ati fi fost printre cei care i-ar fi condamnat la moarte pt ca trebuiau sa-si asume consecintele actiunilor lor

andu (1 comentarii)  •  2 noiembrie 2011, 0:27

Comentariile de aici ma fac sa cred ca traim intr-o tara de oameni carora li s-a spalat creierul. Dupa parerea voastra, daca ar veni unul si v-ar lovi sotia/sotul voi cum ati reactiona? Nu l-ati bate pe ala pana n-ar mai misca? Sau sunteti toti niste lasi care se ascund dupa masini cand vine un tigan cu lantul de aur de 3 kg la gat? Lasilor

Comentează