Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Serbia, Land of Choice?

Ilie Năstase promovează România, defăimîndu-i pe români

De curînd, Ilie Năstase a ţinut să se alăture grupului de critici spontani ai neamului. „Orice popor e mai unit şi mai ambiţios decît cel român!, a declarat el într-un interviu din „Evenimentul […]

miercuri, 2 februarie 2011, 7:13

Ilie Năstase promovează România, defăimîndu-i pe români

De curînd, Ilie Năstase a ţinut să se alăture grupului de critici spontani ai neamului. „Orice popor e mai unit şi mai ambiţios decît cel român!, a declarat el într-un interviu din „Evenimentul zilei”. Astfel de afirmaţii merită replica din povestea lui Radu Cosaşu, cu preotul bulgar. Întrebat despre Judecata de Apoi, acesta a răspuns după ce şi-a mîngîiat îndelung barba: „Se şi exagerează foarte mult!”.

E posibil ca noi, românii, să nu fim chiar atît de răi pe cît ne imaginăm. De ce n-avem şi noi un Djokovici? Logic, spune Ilie Năstase, pentru că nu întem sîrbi. Urmează comparaţia tradiţională cu vecinii eroici, spirituali şi muncitori care se antrenează în străinătate. Sîrbii, da, sîrbii! Năstase nu ne-a comparat cu ei în materie de gropi comune, ci în materie de tenis. Iar în tenis, la fel ca în handbalul masculin, la fel ca în fotbal, eşecurile se explică într-un singur fel: de vină e poporul labil, fragil, dezbinat etc.

„Orice popor e mai unit şi mai ambiţios decît cel român!”. Vorbeşte Ilie Năstase, cel care a cîştigat Roland Garros. Ce putem face să avem şi noi jokovici? „Nu ştiu şi, sincer, nici nu mă interesează”. De asemenea, vorbeşte Ilie Năstase, cel care, alături de Nadia şi Hagi, promovează maginea ţării în spoturi care au costat 4 milioane de euro fără TVA, bani publici. Promovează imaginea României, nu a Serbiei „land of Nole”, unde amenii „muncesc cînd e de muncit”. „Noi, românii, nu ştim decît să luăm otul la mişto!”.

Ilie Năstase n-a fost cooptat în campania „Land of Choice” pentru părerile lui despre poporul român. N-a fost dus la Paris, pe cheltuiala Ministerului Turismului, să joace tenis la Roland Garros şi să dea autografe, pentru că e profund dezgustat de poporul român.

N-a fost dus la Expoziţia Mondială de la Shanghai şi n-a urcat pe scenă, alături de doi miniştri, pentru că gîndeşte ceea ce gîndeşte despre poporul român, despre rromi şi despre Andre Agassi, care l-a ironizat în cartea lui. A fost cooptat în campanie pentru imaginea lui publică, pentru că a cîştigat 57 e titluri la simplu şi a disputat trei finale de Cupa Davis.

Ceea ce gîndeşte şi spune Ilie Năstase despre români rimează cu orice altă campanie, numai cu „Explorează grădina carpatină”, nu! Sau probabil a vrut „să ia la mişto”, să facă puţină „băşcălie”, apropo de participarea lui la promovarea ţării. Chiar aşa, la recepţia dată de Ministerul Turismului pe Champs Elysees, ce le-o fi spus „Nasty” Năstase invitaţilor? Că bea
şampania plătită de contribuabilii cei mai dezbinaţi şi mai lipsiţi de ambiţie din cîţi există!

Comentarii (74)Adaugă comentariu

Adi.NYC (1 comentarii)  •  2 februarie 2011, 19:20

Nastase are dreptate totala si foarte bine ca spune lucrurilor pe nume.

mos tagartza (10 comentarii)  •  2 februarie 2011, 19:34

noi suntem de vina .
l-am suit pe un piedestal doar pentru performantele sportive … despre cele umane nu am vorbit niciodata .

stiam ca nu e familist , stiam ca e mai din topor , stiam ca nu e un diplomat , si stiam ca ii place viata mai mult pe afara decat acasa .

dar ne-am complacut gandindu-ne ca ne „laudam” cu ceva …cu ce ???…talent nativ si valoare umana 0 ????

nu-i nimic , platiti-l in continuare 🙂

Dive Bell (1 comentarii)  •  2 februarie 2011, 19:39

Si? Nu e adevarat ca sarbii nu sunt doar peste noi, ca popor, ci peste multi altii? Si nu suntem noi mai jos decit majoritatea popoarelor? Spun asta dupa ce i-am vazut la ei acasa pe multi. Noi ne-am tziganizat. Da, nu rromizat, ci tziganizat, suntem lenesi, corupti, pupincuristi si invidiosi. Mai sunt si oameni de toata cinstea, slava Domnului, asa ca poate nu e pierduta orice speranta. Dar deocamdata suntem jos de tot… Si viitorul e sumbru.

Pe de alta parte, faptul ca Nastase n-are cine stie ce IQ nu cred ca e vreo noutate.

mos tagartza (10 comentarii)  •  2 februarie 2011, 19:40

cat despre sarbi …. deja mi-e greatza si m-am saturat , neavand nimic impotriva poporului sarb ca atare , dar deja „calitatile” lor se pare ca de multi ani incoace nu prea se manifesta constructiv in ceea ce priveste propria lor tara .

au valori ??? bravo lor …toate popoarele au .

dar de-a lungul istoriei noi am dat umanitatii cam cat nu or sa o faca ei in inca 5 mii de ani .

sunt viteji ??? asa , si ???? pai atunci sa rezolve cu mafiile lor locale , cu pariurile lor ilegale , cu huliganii de pe stadioane , cu retelele de prostituate si altele .

noi am inventat hotia in Germania ??? noooo …stati linistiti …sarbii si albanezii …. de ce nu vorbiti de partea asta glorioasa din istoria lor DLE NASTASE ????

parere (4 comentarii)  •  2 februarie 2011, 19:41

ce pretentii poti avea…una este sa dai cu racheta in minge si alta sa ai staif.

calanu (3 comentarii)  •  2 februarie 2011, 19:53

Ar fi fost bine daca parerea lui ar fi fost gresita. Dar are perfecta dreptate. Nu doar in sport, dar in toate. De ce Romania este absolut coada Europei? De ce nu vor sa ne primeasca in Schengen dupa greseala de a ne primi in UE? De buni ce suntem? De ce fotbalistul emblematic al tarii de vreo 10 ani incoace este cunoscut in Europa pentru tot felul de lucruri care n-au nimic in comun cu sportul? De ce suntem in stare sa construim numai vreo 10km de autostrada pe an de la revolutie incoace? De harnici si destepti ce suntem? De ce preferam sa mergem la mare oriunde, numai la Mamaia nu? De buni ommeni de afaceri ce suntem? De ce punem suntem cei mai rasisti dintre europeni si blamam toate relele pe tigani? De democrati ce suntem? Ia-te de mana cu Vadim Tudor si spargeti toate oglinzile din jurul vostru ca sa nu vedeti realitatea….

1 (4 comentarii)  •  2 februarie 2011, 19:57

se si exagereaza foarte mult ! albanezii sunt mai rai.

BadBoy (5 comentarii)  •  2 februarie 2011, 20:03

Da Maria, dar nici sa primim reclama gratuita fara s-o meritam. 🙂

mario (3 comentarii)  •  2 februarie 2011, 20:13

am mult respect pentru fostul mare jucator de tenis ilie nastase,dar pentru omul ilie nastase nu am decat dezgust…deseori a avut iesiri in public demne mai degraba de mahala decat de o mare legenda…

stiintza4ever (38 comentarii)  •  2 februarie 2011, 20:34

super!! era si timpul sa scrie cineva despre aroganta lui nastase si lipsa lui de respect fata de romani. eu nu locuiesc in romania dar niciodata n-as vorbi asa de Romania in dialog cu strainii. o mare greseala s-a facut atunci cand a fost ales pt campanie. hagi sau nadia n-au facut niciodata astfel de declaratii, chiar daca le-au gandit.

vlad (66 comentarii)  •  2 februarie 2011, 21:17

Acest popor roman neambitios a fost totusi independent mai mult sau mai putin toata istoria lui, in timp ce sarbii au fost cuceriti de vari-tari pana la 1918…. cand sa vezi si sa nu crezi, poporul asta roman, las, a contribuit la infrangerea si dezmembrarea Imperiului Austro-Ungar. Problema noastra este ca intotdeauna ne subestimam, ne criticam, ne umilim desi avem multe multe chestii cu care ne putem mandri, mai ales in comparatie cu vecinii nostri apropiati.

banatan (2 comentarii)  •  2 februarie 2011, 22:32

nu are importanta ca esti ultimul la toate [aproape]sa nu fie vecinu deasupra ta[treaba cu capra],ne uitam zilnic la filme americane [crima,coruptie,viol,etc],oare bulgarii ,ungurii ,sirbii nu au filme,telenovele,muzica
in cea ce priveste gropile comune si lumea azi se indoieste de faptuitorii lor,oare un popor care a luptat numai de partea invingatorilor in amindoua razboaie merita sa i se intoarca spatele,de noi atunci ce sa mai spunem,economic ne au distrus,ce mai urmeaza?

ioan (1 comentarii)  •  2 februarie 2011, 23:10

Ai drepate, e platit pentru ceea ce inseamna el in lume datorita tenisului, dar sa-l blamezi tu pentru faptul ca in nu stiu ce interviu, care nu are vreo legatura directa cu acea reclama, e putin ridicol.
Dar ziaristii ce pot sa faca decat sa scrie?! Se vinde orice subiect care poate naste o polemica; cu cat mai aprinsa cu atat mai bine.
Ne doare ce spune dar astia suntem in momentul de fata, nu in trecut nu in viitor, ci exact acum.Ne credem inteligenti, destepti, muncitori, rafinati……… dar cum incercam sa scoatem un ochi afara spre civilizatie ne dam seama ca nimeni nu ne baga in seama.

klaus (11 comentarii)  •  2 februarie 2011, 23:12

Repet ceea ce am spus de atatea ori in atatea locuri despre acesti oameni, si o sa-i recunoasteti voi pe aceia de care vorbesc eu… Deci, Nastase nu este in postura sa critice pentru ca el poate face mult mai multe lucruri si poate controla mult mai multe lucruri… Adica el e membru in PSD si candidat la Primarie plus ca a avut functii publice prin natura carora putea face ceva pentru sportul romanesc suplimentar prin imaginea lui putea face ceva pentru Romania… In final insa a primit bani pentru folosirea imaginii in campanii ale statului roman si critica poporul sau… Apropos, de ce nu se duce in Federatia Romana de tenis sa ii ia la intrebari pe aia? Sa vada unde se duc banii, asa putini dar oricum mai multi decat au sarbii, alocati prin buget? De ce nu e pe terenuri sa vada cu ochii lui juniorii romani si antrenorii romani… de ce il vezi doar cand e vorba de mondenitati si nu cand e vorba de munca? oare pentru ca e totusi un ratat talentat? si de fapt de ce e frustrat pentru ca sarbii pot si noi nu?

Lila (39 comentarii)  •  3 februarie 2011, 0:16

greu de spus o opinie care sa intruneasca toate voturile! fiecare din comentatori are si „nitica” dreptate! dar vorbind la subiect- orientarea catre nastase seamana ca doua picaturi cu cei ce l-au ales! un grup de otomani ce sug sangele poporului si nu se satura nici cand sunt pe punctul de a trece in „cutie”; iar noi suntem asa de isteti ca ii hranim cu sarguinta si dezinteresati tradandu-ne unii pe altii si bucurandu-ne de raul celuilalt! dormiti linistiti romani, oricum tot saraci ramaneti iar „ga=sca” lucreaza pentru voi. amin!

sundance (78 comentarii)  •  3 februarie 2011, 1:02

EXTRAORDINAR !! BRAVO ! APLAUZE NECONTENITE !!1PROBABIL TOTI PROVINCIALII SUNT ENTUZIASMATI ! D-soara draga pina una alta Nastase SINGURUL TENISMAN ROMAN care a cistigat 3 grand-slammuri si in plus a mai jucat 2 finale la WIMBLEDON ca sa nu mai zic de alte 50 si de titluri ATP cistigate tot de el ..Roma, Stockolm, etc.. Am initilnit un grup de microbisti argentieni si mai in gluma mai in serios mi-au spus ca Maradona poate sa si omoare ca tot nu i se intimpla nimic !!! Nu cred ca Ili Naztazi a omorit pe nimeni . Voi ziaristii chiar sunteti toti din Provincii si ati descalecat de curind in bukale ?

dan88 (3 comentarii)  •  3 februarie 2011, 1:14

Facem telenovele despre tigani, dansam de `rupem` extaziati pe manele, facem `facultati` pe bani, furam de `rupem ` prin EU, f…. TOT prin EU, ca doar avem `material`, ce mai, si chiar daca nu-i foarte destept, Nastase tot are dreptate!Astia santem in acest moment, cu politicieni cu tot!

gery76 (18 comentarii)  •  3 februarie 2011, 2:16

De multa vreme romanii nu mai sunt un popor ci doar o ”populatie”.Lipsa de unitate ,rautatea si promovarea cu insistenta doar a non-valorilor[mai ales la nivel de conducatori],toate acestea au facut sa fim priviti cu multa reticienta [justificata] de catre toate popoarele Europei.

diss (58 comentarii)  •  3 februarie 2011, 3:03

Draga Maria!
Acum,nu te supara, si tu ai prea mari asteptari de la Ilie!
De ce nu ar spune ce gandeste,chiar daca jigneste 20 de milioane de romani, unul ce injura ca un birjar la Wimbledon? Crede-ma el nici nu si-a dat seama ce gafa a facut ! Tu crezi ca Amalia si-a luat campii chiar degeaba ? Sa nu uitam ca prostia e contagioasa!
Ilie asa a trait cum a jucat si tenis! Talent extraordinar, psihic labil ( aduceti-va aminte finalele de cupa Davis, cand a jucat sub orice critica, si acum vaznd cam cat creier are, ma intreb :oare dezinteresat????), par lung, minte scurta!
Restul e…cancan!

bayofplenty (11 comentarii)  •  3 februarie 2011, 6:05

Ilie Nastase critica „luatul la misto”???? Pai el si-a facut un nume din circ si mistouri cind era jucator.
Iar fascinatia asta pt sirbi ma depaseste. Sint ok, dar de aici la a-i avea ca model…

adrian. (Toronto) (55 comentarii)  •  3 februarie 2011, 6:57

Ilie Nastase are dreptate si face doarte bine c-o spune. (Si nu ul cunosc pe AdiNYC)
Maria… poate nu trebuia sa scrii articolul asta.
Apropos de gropile comune… a fost razboi Maria, razboi pe care l-au purtat si unii si altii.

vasco (317 comentarii)  •  3 februarie 2011, 7:02

Maria,ai si n-ai dreptate,Nastase greseste ca face public asemenea afirmatii dar trebuie sa recunoastem ca fiecare dintre noi gindim de foarte multe ori asa.Sunt foarte multi care nu vorbesc nimic rau despre Romania ,ba chiar vor sa o promoveze,nu pe banii sau prin valoarea lor personala ci pe banii nostri,multi si care ma fac mai mult decit declaratiile lui Nastase sa imi fie rusine ca sunt roman.Mult mai mult face rau tarii,imaginii ei in lume faptul ca Udrea e ministru sau ca Eba si becali sunt europarlamentari.Si am dat doar citeva exemple,la prima vedere.Macar Nastase ne-a facut de multe ori sa fim mindri.

petru (4 comentarii)  •  3 februarie 2011, 7:22

eu zic….ARE dreptate!!!!!! si nu numai eu cred asta, presupun, in schimb N-ARE stil, e pe cale sa devina un libidinos

Nea Caisa (70 comentarii)  •  3 februarie 2011, 9:24

Maria, Ilie Nastase are dreptate si inca vorbeste prea blind. De fapt, romanii nu doar ca sunt dezbinati si ca au ambitii marunte (chelneri de bacsisuri mici, cum zicea cineva), ci au ca preocupare centrala aceea de a-si face rau unii altora. Cine plateste paharul de sampanie e mai putin important, important este daca reusim sa invatam ceva din mesajul omului ori ba.

OV (1 comentarii)  •  3 februarie 2011, 9:34

Nastase a castigat titlurile doar pentru el nu pentru imaginea Romaniei . Cand a avut ocazia sa faca ceva pentru Romania a dat cu mucii in fasole ( vezi finalele de Cupa Davis cu SUA pierdute pe mana lui ) In loc sa se antreneze / odihneasca se spargea in circiumi cu gagici in noptile dinaintea meciurilor ( a povestit chiar Tiriac !)Va mai aduceti aminte ? Dupa ce a castigat turneul campionilor de la Stocholm a aruncat in publicul din sala cu 2 monezi de aur , gest de tot rahatul taxat si de publicul suedez si de presa vremii …

SKB (16 comentarii)  •  3 februarie 2011, 10:01

Pai daca aruncam niste milioane de euro pe cine stie ce campanie, promovata de niste analfabeti talentati in vreun sport, crede cineva ca schimbam perceptia lumii despre noi?

Mai degraba am investi in scoli. I-am putea educa pe viitorii Nastase…Am putea investi in infrastructura. Prima oara in cea de colectare a gunoiului, sa nu mai existe PET-uri peste tot si abia apoi in cea de transport. Si tot asa. Si poate asa ar creste respectul de sine al poporului roman.

Pentru ca ceilalti sa creada in tine, prima oara trebuie sa crezi tu insuti in tine.

P.S. Ilie Nastase nu trebuie bagat in seama, n-a fost niciodata un geniu si acum si varsta isi spune cuvantul.

Dakoroman, Sydney (1 comentarii)  •  3 februarie 2011, 10:17

Romania/ Romanii sint trasi in jos de anti-romani:KHAZARII/ Rajestaniii/ Koreenii- Hun/ Slavii. Pentru ca noi sintem bastinasii de aici, ei se unesc impotriva noastra. Campania “Land of Choice” se refera la „poporul ales”??? care vrea sa se mute aici in caz ca Pamintul Sfint??!! se desfiinteaza. Am fost prea buni / primitori cu toti veneticii, acum vor sa ne distruga.

Cristian (1 comentarii)  •  3 februarie 2011, 10:26

Toti pseudo-intelectualii romani se simt lezati cand cineva (fie el roman sau strain) descrie romanii si romania (cu r mic, da) asa cum sunt. De, se simt cu musca pe caciula, dar nu vor s-o recunoasca.

Usor e sa-l scuipi pe altul care macar spune adevarul, greu e sa demonstrezi ca greseste, mai ales cu non-argumente ca cele folosite de stimata autoare, citita zilnic de 10 oameni.

yaruk (17 comentarii)  •  3 februarie 2011, 10:59

ar mai trebui scosi in fata si cei mai tineri cum ar fi fata aia de la handbal,lucian bute , fetele de la sabie ca daca tot o ardem cu nadia, hagi si nastase se creaza sentimentul ca timpul sta in loc

Nicolae Petre Mihai (24 comentarii)  •  3 februarie 2011, 11:04

OK. Nastase bate campii. Dar ce ne facem cu gramada de greseli de ortografie din articol? Pe mine asta ma deranjeaza nu ca Nastase bate campii desi cam are dreptate in unele privinte. De ce stati si comentati ce a spus Nastase in loc sa comentati despre sport? De ce bagati in seama declaratii si nu rezultate? Poate tocmai de aia are si Nastase partea lui de dreptate.

bog (1 comentarii)  •  3 februarie 2011, 11:09

nastase a fost un ghiogar din toate timpurile. si se vede ca nici la batranete nu s-a trezit. cam asta e diferenta intre el si tiriac…el a ramas undeva in neanderthal.
Afirmatia lui nu este nici pe departe falsa, insa cand te bei si mananci din banii romanilor, ai putea sa iti ti gura.

e ca si cum ai face o reclama la un produs si dupa aia declari ca e cel mai prost…pai nu ar trebuii ca cel ce te-a platit sa-ti ceara banii inapoi? …in cazul asta statul roman.

dumy (3 comentarii)  •  3 februarie 2011, 11:21

nastase vorbeste asa dupa ce si-a pierdut increderea romanilor fata de elc(serialul cu jurnalista spune tot).sa nu vorbeasca , romania a avut valori imense de la burebista, pana la hagi.de ce hagi care este de zece ori mai cunoscut decat acest papitoi(in comportament) nu vorbeste precum increzutu asta?
poporul roman la avut pe mihai viteazu in timp ce sarbi nu ridicau capetele deasupra otomanilor de frica.

xaba (14 comentarii)  •  3 februarie 2011, 11:34

Mos Tagartza zice: „dar de-a lungul istoriei noi am dat umanitatii cam cat nu or sa o faca ei (sarbii) in inca 5 mii de ani.”
.
Nu, zau! Si care ar fi acele valori, da-ne cateva exemple, Mosule…

Anonymus (2 comentarii)  •  3 februarie 2011, 12:18

Dar ce, domnilor, doamnelor, patriotii mei, nu are dreptate? Nu suntem un popor lenes? Eu zic ca da! Ca foarte da! Ma scuzati ca o spun, dar noi am uitat de patriotism, de bun simt, de ambitie. Sarim cu gura la politicieni, dar noi ce facem? Nu noi ii trimitem acolo, la primul kilogram de faina? Nu din randurile noastre ies si ei, nu au acelasi „ADN” psihologic ca al poporului? Ne intalnim pe site-uri, si ne injuram ca la usa cortului, nici un reprezentant, sa zicem al sportului, nu e suficient de bun pentru noi. Lucescu? Un nimeni! Un rrom! Boloni? Ha! Maghiar! Clar! Nastase? S-a tampit, domnilor! Chivu? Pai ce, domn’e, ca asta-i doar fundas! Noi habar n-avem ce se intampla la 1 Decembrie, si din ce cauza, dar nimeni sa nu ne aroge vreo critica! Noi suntem ambitiosi, puternici, culti, nu conteaza ca vandalizam o casa veche de doua sute de ani, sau ca nu stim de ce e important Cuza, nu conteaza ca vorbim pe la spate, dar fata in fata, ni se inmoaie picioarele, suntem ambitiosi, avem toti diplome superioare, dar atentie, fara studii superioare, ne visam directori, si nu pentru ca am vrea sa facem ceva pentru comunitate, ci pentru ca vrem BMW-uri, pentru „gajici”. Uitati-va din nou in oglinda, va rog frumos! Lasati patriotismul asta de fatada, si recunoasteti adevarul! A spus Nastase despre tenis, dar se aplica in toate domeniile. Noi ne unim doar la tragedii… Iar asta e tragic! Si stiti de ce? Fiecare popor se uneste la o tragedie, dar nu fiecare popor se uneste pentru performanta, pentru dezvoltare. Ce e in sacul meu, sa nu fie si in al celui de langa mine. Iar asta este diferenta intre noi, batuti de comunism, si vestici, batuti de bun simt! Numai bine, patriotii mei!

eu (2 comentarii)  •  3 februarie 2011, 12:42

Nu-mi exprim explicit parerea despre acest articol, dar cred ca e destul de jalnic. Poate a fost scris din lipsa de subiecte sau din plictiseala. Tot ce e scris in articolul asta nu face decat sa confirme cele spuse de Nastase. Cand un simbol al tarii este atacat atat de usor si fara nicio o urma de regret ce se mai poate spune. Nadia si Ilie sunt cei mai cunoscuti romani, poate si Hagi dar nu la acelasi nivel facand parte dintr-un sport nepopular peste ocean. Ei au demonstrat ca se poate, ca poti fi cel mai bun chiar daca esti roman. Trebuie doar sa vrei sa ai ambitie. E drept ei au reusit individual, ceea ce confirma ca romanii nu sunt uniti. Si chair daca sunt roman imi pare rau ca trebuie sa recunosc dar Ilie are dreptate suntem un popor rau, de proasta calitate. Sepotrivesc foarte bine cuvintele acestea: „Romania e o tara frumoasa, pacat ca este locuita”. Imi pare rau de acest articol sper ca a fost doar o chestie scrisa ca sa-ti iasa norma ca ala cata reclama pozitiva a facut Nasty pana acum tarii, n-avem noi atati bani sa-l platim.Ilie si-a castigat acest drept de a vorbi sincer despre tara, despre popor si ar trebui tratat cu mai mult respect. Si ca sa inchei doar un lucru as vrea sa adaug pe care Ilie l-a omis, nu suntem destul de puternici sa admitem ca suntem pe jos, suntem asa de fuduli si incercam sa aratam ca avem o tara sanatoasa, cand toti stim ca nu este asa. Dar mai bine ne mintim decat sa recunostem un adevar crunt. Cu toate astea eu sunt mandru ca sunt roman.

eu (2 comentarii)  •  3 februarie 2011, 13:01

@Nea Caisa, @Cristian: comentarii scurte si la obiect bravo, aveti perfecta dreptate
@dumy: vezi tu asta nu ai inteles, poate pt romani Hagi pare mai cunoscut, pentru ca fotbalul este mai popular in Romania, probabil si in Turcia este la fel, dar pot paria ca in SUA habar-nau de Hagi pe cand Naty este in top 10 tenis si probabil unul dintre cei mai cunoscuti sportivi din lume
@yaruk: fata aceea de la hanbal e Cristina Neagu, e cea mai buna din lume, este Messi al handbalului feminin, dar din pacate are ghinionul de a nu fi fotbalist, pt ca daca ar fi fost fotbalist ar fi fost in fiecare zi pe prima pagina in toate cotidianele sportive, am fi stiut daca si-a cumparat ceas, guma de mestecat sau de cate ori merge la toaleta, poate e mai bine pt ea asa

Ducu (12 comentarii)  •  3 februarie 2011, 13:09

xaba
Brancusi, Enescu, Cioran, Coanda, Paulescu, Vlaicu, Vuia, …..
Vrei si prenumele lor?

Mos Tagartza2

csobi (1 comentarii)  •  3 februarie 2011, 13:09

Cum sa avem rezultate la tenis cand televizuinile se ocupa si promoveaza fotbalul pana la nesfarsit.La stirile din sport nu auzi numai de gigi,piti,mitica ,mititelu si toti mafiotii care s-au imbogatit prin inseleciune,furt si nemunca

Ducu (12 comentarii)  •  3 februarie 2011, 13:15

xaba
Celibidache, Lipatti, Nicolesco, Zamfir, Antipa, Babes, Cantacuzino, Culianu, Iorga,…

Pot si mai multi! Vrei?

maria andries (1349 comentarii)  •  3 februarie 2011, 13:53

Pt. SKB, de acord cu tine, in legatura cu scolile si cu respectul de sine al romanului

Tavi (26 comentarii)  •  3 februarie 2011, 16:15

Maria,

Ai ales sa scrii acest artitcol despre declaratiile lui Nastase, subiect ce trebuia abordat, dupa parerea mea, nu insa prin prisma aleasa de tine.
Articolul tau subliniaza doua lucruri grave: primul ar fi acela ca Nastase a spus niste chestii foarte urate despre Romania. Gravitatea acestui fapt se regaseste, insa, in adevarul vorbelor sale.
Al doilea ar fi acela ca declaratiile vin din gura unui om care castiga foarte mult pentru a promova Romania.
Acest aspect ar fi trebuit analizat si discutat mai mult, dupa parerea mea, pentru ca naste o serie de intrebari.
Fie ca ne place sau nu, Nastase a subliniat lucruri adevarate dand, insa, dovada de duplicitate atunci cand alege sa scuipe pe Romania pe o parte si sa traiasca bine pe spatele ei pe alta parte (asta in cazul in care a fost platit pentru acea campanie, lucru aproape sigur).

Adeseori romanii nu sunt competitivi, intr-adevar, si sunt si dezvbinati. Ei nu „muncesc atunci cand este de muncit” si adeseori „iau totul la misto”.

Care sunt insa cauzele acestui tip de comportament?
Personal, cred ca ele se regasesc in faptul ca nu li se permite sa fie responsabili.
Clasa politica din Romania, a cultivat din ’89 si pana acum generatii de romani DEPENDENTI de programe guvernamentale.
De ce? Motivul e simplu: atat timp cat depindem de programele lor suntem usor de controlat.

Iata cateva intrebari asupra carora mi-as dori sa reflectezi atat tu cat, sper, si cititorii post-ului meu.

1. De ce se cheltuiesc bani publici pentru promovarea Romaniei?
2. Daca o astfel de campanie ar avea de succes, cine ar avea cel mai mult de castigat, romanii de rand sau mediul de afaceri romanesc?
3. Cati romani ar fi ales sa-si pastreze partea de impozit ce a fost alocata acestei campanii, daca ar fi avut posibilitatea sa o faca?
4. Care este rolul guvernului unei tari si in ce masura si-l indeplineste guvernul Romaniei?
5. Cat de des isi depasesc politicienii romani atributiile si care sunt costurile acestor iesiri in decor?
6. Cat la suta din impozitul platit de romani este redirectionat, prin metode ca aceasta (campania pentru promovarea Rormaniei) in buzunarele celor care formeaza „elita” Romaniei?
7. S-ar imbunatati sau nu stilul de viata al romanilor daca li s-ar lua politicienilor dreptul de a distribui banii publici dupa cum ii taie capul?
8. Daca da, de ce nu o facem?
9. … Ii las pe cei care citesc postarea sa completeze lista de intrebari. Eu mai am vreo 100…

Ar mai fi multe de spus, dar prefer sa inchei aici pentru moment…

O zi buna,
Tavi

Chris (55 comentarii)  •  3 februarie 2011, 16:19

Pai si nu-i asa…?

Gesku (4 comentarii)  •  3 februarie 2011, 16:36

Nu inteleg unde e deranjul la ceea ce spune Ilie Nastase…Are mare dreptate! Poporul român din pacate e extrem de dezbinat, preferam sa ne omorâm intre noi, dar la un razboi multi ar da bir cu fugitii (eventual ne-am refugia in munti la cât de lasi am devenit). Nu avem pic de iubire/respect pt tara noastra si nici pt conationalii nostri care s-au luptat ca noi sa devenim realmente un popor si sa avem o tara independenta. Nici mizeriile noastre de politicieni nu au acest respect. Astfel de critici venite din partea noastra sau a strainilor, ar trebui sa ne mobilizeze, sa ne faca mai uniti, sa demonstram ca nu-i asa cum zic ei. In schimb noi ce facem? Il criticam pe cel care spune adevarul.

Chestia cu paiul… (4 comentarii)  •  3 februarie 2011, 16:50

Draga Maria, mie imi place in general sa-ti citesc atricolele. Citeva dintre ele au fost deosebit de bune. Dar, de data asta dai cu oistea-n gard…
Ah, Ilie Nastase e un specimen… Din totdeauna a fost mai aparte, alternind fapte, gesturi si vorbe extraordinare cu altele groaznice. Insa, inclin sa-i cam dau dreptate de data aceasta. Si sa fiu de acord cu majoritate celor ce au scris aici.
Dar, ce m-a facut sa sar cel mai sus a fost chestia cu gropile comune… Ce-au facut altii e teribil, nu exista dubii. Dar nu cred c-avem noi dreptul sa vorbim despre gropile altora cind noi, ca popor, refuzam sa acceptam responsabilitatea noastra comuna pentru peste 250 000 de evrei ucisi cu entuziasm si in mare viteza prin 1941… In afara Germaniei suntem singura tara care a ucis din propria initiativa un numar atit de mare de evrei. Oh, stiu deja raspunsurile majoritati, caci aici e buba, ca la sarbi dealtfel! E intotdeauna vina altora…
PS De ce n-au avut vreodata sarbii, si nu vor avea, un Ilie Nastase… Pentru ca nu sunt romani!

Lari (2 comentarii)  •  3 februarie 2011, 16:57

Ar fi fost interesant, Doamna Andries, sa readuceti in atentie toate piedicile care i s-au pus D-lui Nastase, atunci cand a dorit sa cladeasca acea Academie de Tenis. Cred ca de acolo ar trebui pornit orice comentariu facut de Dl. Nastase referitor la poporul roman.

Concluziile Dumnealui, atat de involuat intelectual, poate, seamana izbitor de mult cu cele ale unuia dintre cei mai fecunzi intelectuali din perioada interbelica pe care i-a avut aceasta tara: Radulescu-Motru.

Cu parere de rau, dar, in acest material, Dvs. nu ati facut o analiza, ci ati adoptat reactia tipica a romanilor atunci cand sunt criticati.

Cu respect.

mos tagartza (10 comentarii)  •  3 februarie 2011, 16:59

multumesc frumos XABA 🙂

nu am mai citit post-urile , si poate ramanea ideea ca nu aveam raspuns la intrebarea inepta : „cam care ar fi aia ?”

dar am un sfat : valorile nu se enumera copii , se invata la scoala .

mos tagartza (10 comentarii)  •  3 februarie 2011, 17:02

dar poate ne spui tu , XABA , mie si lui DUCU , cam care ar fi valorile internationale pe care le-au dat sarbii ????

ia ilumineaza-ne tu … fizica , chimie , literatura ???

sau poate pentru tine ARKAN e vreun fel de NAPOLEON , CHURCHILL sau ceva de genul

ia zii , ca murim de curiozitate cum cu poporul ala minunat .

sundance (78 comentarii)  •  3 februarie 2011, 17:05

Maria chiar acum 3 zile am intilnit un american si am discutat de tenis si bineinteles il stia bine pe Nastazi ! Am intilnit englezi si americani care se duceau dupa el la turnee in jurul globului ! Da ce zic e adevarat. Oare auzim de englezi sa se duca in jurul lumii dupa Mos Tagirtza ?

sundance (78 comentarii)  •  3 februarie 2011, 17:11

Si inca ceva mai erau vreo 2,3 baieti pe aici cu ochii ca taciunele care afirmau ca Ili Naztazi a pierdut 2 finale ! Mai baiatu din afara capitalei intr-adevar Cupa Davis avea un singur tur..de fapt se juca numai finala ! Acum serios vorbind…In state l-a invins pe Stan Smith in timp ce americanul la invins la bukale si cam asta s-a intimplat mereu cind cei 2 sau intilnit in turneele ATP Nasty il batea in state…Smith il batea in europa ! Capisci ?

raul (1 comentarii)  •  3 februarie 2011, 18:06

adevarul doare ? Suntem nuli din toate punctele de vedere…o tara ce ar merita stearsa de pe harta ! Nu ar plange nimeni nici rumanasii care nu au emigrat inca…
Noi avem scoli ? Nu avem fabrici de bani cu profesoare univ ce or luat mult oral,noi avem spitale? sosele? uNITATE? Sport ? Cultura? nu avem nimic…suntem fabrica de fete ce o fac pe bani si de infractori atata tot.
Proud to be the neighbor of SERBIA !!!
Srbija 5-0 rrrrromanik !

Comentează