Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Ordinea costă!

Securitatea pe stadion e responsabilitatea cluburilor şi numai a lor

Nicăieri încrederea în presă nu atinge cote mai scăzute decît la intrarea într-un stadion. Jurnaliştii, cu genţile lor de laptop, cu rucsacele şi poşetele lor. Jurnaliştii cu pixurile lor care […]

vineri, 12 noiembrie 2010, 6:53

Securitatea pe stadion e responsabilitatea cluburilor şi numai a lor

Nicăieri încrederea în presă nu atinge cote mai scăzute decît la intrarea într-un stadion. Jurnaliştii, cu genţile lor de laptop, cu rucsacele şi poşetele lor. Jurnaliştii cu pixurile lor care se simt în buzunar, la controlul corporal. Jurnaliştii cu pachetele lor de ţigări fără brichete înăuntru. Ce poate fi mai dubios de atît? Nici măcar nu-ţi dai seama cu ce echipă ţin.

„Ce-aveţi înăuntru?”. Fotoreporterii trebuie să scoată toate obiectivele din cutie. Agenţii de securitate le examinează intens, unii, cu invidie de fotografi amatori. Genţile de laptop beneficiază de aceeaşi atenţie, doar că nu trebuie să mai explici la ce foloseşte fiecare obiect. Apoi poşetele. Un control folositor, pentru că scoate la iveală lucruri pe care le credeai pierdute.

La Steaua – Utrecht, agenţii de pază mi-au descoperit un pachet de gumă în buzunar. L-am scos, l-au examinat. La Rapid – Steaua din Cupă, controalele la intrare au fost şi mai amănunţite. Pentru jurnalişti. Colegilor mei Andrei Niculescu şi Remus Răureanu le-au fost confiscate pixurile. „Aşa e ordinul!”. Au trecut de cele trei filtre şi, înainte de a urca la masa presei, au primit alte pixuri. De la sponsorii competiţiei.

Ambele meciuri au fost întrerupte din cauza incidentelor din tribune. În Giuleşti, au intervenit jandarmii. Aşa se întîmplă cînd filtrele de la intrare dau greş. Agenţii de pază din Ghencea şi din Giuleşti sînt în stare să găsească pixuri şi gumă în buzunarul jurnaliştilor. Dar nu găsesc cantităţi considerabile de material explozibil asupra ultraşilor.

Înainte de a întreba ce se întîmplă, să ne amintim că şi Steaua, şi Rapid sînt prost platnice în materie de servicii de securitate. Anul trecut, ambele cluburi au fost date în judecată de firmele de pază cu care aveau contract. Datoria Stelei ajunsese la 200.000 de RON, a Rapidului – la 58.986,20 RON.

Securitatea în interiorul arenelor e responsabilitatea cluburilor şi numai a cluburilor. Nu jandarmii trebuie să se asigure că firma de pază are destui agenţi, că agenţii sînt bine instruiţi şi că îşi fac treaba. Pînă unde trebuie să se ajungă cu violenţa la meciuri, încît şefii de cluburi s-o ia în serios? Chiar trebuie să moară cineva, ca să se prindă că există pericole mai grave decît pixurile jurnaliştilor?

Comentarii (40)Adaugă comentariu

1q (1 comentarii)  •  12 noiembrie 2010, 19:06

ei, poate ar trebui interzisi huligani, asa ar sta in afara stadionului si sumudica.

sorin (2 comentarii)  •  12 noiembrie 2010, 20:07

Perfecta dreptate ai Maria. Cum este posibil sa treci de trei filtre cu atatea obiecte interzise pe un stadion? Daca firma de paza isi face datoria cum trebuie suporteri nu au cum sa intre pe teren cu atatea materiale pirotehnice care cu sigurantza sunt mai mari decat pixurile confiscate de la jurnalisti…Fara toate aceste materiale toate aceste iesiri in decor ale suporterilor ar trebui sa nu mai existe…
„Securitatea în interiorul arenelor e responsabilitatea cluburilor şi numai a cluburilor.” as adauga aici a clubului organizator.
Deci de ce este clubul Steaua suspendat? pentru ca a pus la vanzare biletele primite de la clubul organizator? Clubul Steaua nu s-a implicat cu nimic in deplasarea supporterilor ci doar a intermediat vinzarea biletelor deci suspendarea terenului nu are nici cea mai mica logica…..
Nici chiar suspendarea terenului echipei Rapid nu are nici o logica…Da o amenda pentru proasta organizare dar in nici un caz suspendare…Incidentele nu au pus in pericol pentru nici o clipa integritatea jucatorilor sau arbitrilor – drept dovada ca meciul a fost doar intrerupt pentru cateva minute si nu a fost terminat inainte de timpul regulamentar….
Parerea mea clubul Rapid poate sa dea in judecata firma de paza pentru ca nu si-au facut treaba cum trebuie si a permis sa se ajunga la acele incidente…

florin.b (39 comentarii)  •  12 noiembrie 2010, 20:22

Maria, ai dreptate ,in mare parte ai dreptate.Normal ca firmele de paza perchezitioneaza cel mai bine pe cei din presa ,si ei ,la fel ca cei de la putere,considera presa ,,dusmanul national ” .Cu cei de la galerii se inteleg cel mai bine , primesc bani si de la ,,ultrasi ” ,si de la clubul care ii angajeaza pentru a mentine ordinea.Insa Maria ,mai este un adevar,iar aici ,s-ar putea sa nu-ti placa ce voi spune.O parte din vina pentru violenta din fotbal o purtati si dv ,cei din presa.In aceasta saptamina am vazut cel putin doua exemple ; Dialogul suburban dintre Iancu si Piturca,dialog care ar fi oripilat pe oricine,mai ales ca in studiou era si o femeie ,Anda Banu,dar la care moderatorul ,in loc sa intrerupa emisia ,in loc sa-l contreze scurt pe Iancu ,sa-l scoata din emisie ,ar fi avut timp . Nu face altceva decit sa rida infundat ,bucuros ca acest eveniment,despre care a vorbit toata lumea ,s-a petrecut la emisiunea sa.Al dilea exemplu,editorialul din gazeta de luni ,al dl Geambasu ,care vorbea despre ,,cui ar trebui sa-i fie rusine ” Am spus si atunci ,o zic si acum,un astfel de editorial ,scris in ziua unui meci teribil de tensionat ,datorita unor declaratii mai mult decit belicoase ,ale conducatorilor celor doua echipe ,nu pot provoca decit incidente.Pentru tot ce se intimpla in tribunele stadioanelor noastre ,vina e impartita in mod egal intre galerii-conducatori-agentii de paza- si …presa. Asta-i adevarul Maria ,chiar daca el s-ar putea sa nu convina uneori .
PS-si eu sint pentru libera exprimare,si cred ca presei nu-i trebuie pusa botnita,asta doar intr-o dictatura se intimpla.Dar cei din presa ,uneori ,ar trebui sa nu caute doar senzationalul ,stiu ,un editorial ca cel al dl Geambasu aduce cititori dar aduce si intimplari ca cele de aseara.

mikutu (5 comentarii)  •  12 noiembrie 2010, 21:17

tot e bine ca nu v-ati luat , in mod gratuit , la gramada, pumni , picioare , de la organele represive ale unui stat democratic , al UE , in anul de gratie 2010 dC !

Cristi (27 comentarii)  •  12 noiembrie 2010, 21:35

Chiar trebuie să moară cineva, ca să se prindă că există pericole mai grave decît pixurile jurnaliştilor?

Din pacate raspunsul este DA .

Si e posibil ca nici atunci sa nu fie luate in serios lucrurile mai mult de doua trei saptamani.

Cit mai valoreaza o viata in ziua de azi ?
Cui ii mai pasa de viata semenilor in adevaratul sens al cuvantului si nu doar de forma ?

Overclocking (1 comentarii)  •  12 noiembrie 2010, 22:10

mda, si nu doar la intrare jurnalistii sunt pericolul, ci si pe gazon, a se vedea imaginile de ieri cu cameramanul „vanat” de agentii de paza … mi`e lehamite deja de „badigarzii” de peste tot, incepand de la cei din supermarket`uri si pana la orice semianalfabet cu 2 clase care din momentul in care imbraca o uniforma pe care scrie security, sau dupa caz, securiti, devine automat „important”

adi (6 comentarii)  •  12 noiembrie 2010, 22:16

Sunt convins ca galeriile sunt mana in mana cu asa zisii agenti de paza, care sunt niste papagali. Cica ei fac controale. Daca nu erau jandarmi aseara le dadeau aia de la Steaua foc la toti. Daca intr-adevar ii controlau nu mai aveau nici stelistii nici rapidistii torte. Pe vremuri erau 10 militieni in civil la meci si nu existau astfel de manifestari. Da, exista frica. Pentru ca existau legi si se puneau in aplicare. Dar in acelasi timp erau si stadioanele pline si erau femei si copii care se bucurau de spectacolul fotbalistic. Acum si la un meci de handbal sau volei iti e frica sa mergi pentru ca vin aceiasi huligani. Care nu au nici loc de munca probabil si mananca din banii de somaj sau din pensia bunicilor. Ar trebui angajati cu forta ca maturatori, ca sa aiba si ei o ocupatie, ca vad ca au mintea prea odihnita si fac numai nenorociri. Din pacate mare vina o au si cei ce conduc: tara si fotbalul.

tavi (6 comentarii)  •  12 noiembrie 2010, 22:18

de ce nu face presa propaganda in aceste cazuri?de ce nu incearca presa sa scoata in evidenta aceste cazuri,sa scoata in evidenta ca legea lui mitica trebuie putin imbunatatita si cel mai important,aplicata.

nu este corecta sanctionarea cluburilor.de ce sa suporte cluburile atita timp cit nu mai raspund de deplasari de distribuirea biletelor?de ce sa suporte ceilalti suporteri?este corect acum ca suporterii rapidului sa nu isi poata incuraja echipa la urmatorul meci?este corect ca suporterii stelei,cei adevarati,sa nu poata viziona urmatoarele 2 meciuri ale echipei?pt niste scandalagii care nu au ce cauta pe stadioane,sufera si cluburile si suporterii.trebuie facuta o lege si aplicata.camere de filmat exista pe toate stadioanele,scandalagii trebuie identificati si ascunsi cite 6 luni-1 an si apoi sigur se vor linisti.

Nicu Damalan (1 comentarii)  •  12 noiembrie 2010, 22:34

Frumoase cuvinte inutile.

fanulumocanu (59 comentarii)  •  12 noiembrie 2010, 23:55

cine stie ce planuri diabolice ticluieste dinu vama… poate a mizat pe revansa brichetei…

stefanita (16 comentarii)  •  13 noiembrie 2010, 0:07

Ai perfecta dreptate…si daca moare cineva…tot degeaba…dar sa fim sinceri si sa ne vedem, noi ca suporteri, si partea noastra de vina…noi nu vrem sa respectam nicio regula, nu vrem sa fim controlati la sange, vrem sa fim respectati…dar in schimb ce oferim?

Melcul Furios (5 comentarii)  •  13 noiembrie 2010, 0:13

Am si eu o nedumerire, la echipele nationale este un alt regulament? Pentru ca la meciul Italia – Serbia suporterii sarbi au facut scandal, meciul s-a suspendat si italienii au castigat la masa verde, desi erau cei ce au organizat. Ei au alte reguli decat la noi? In cazul Bricheta Rapid a pierdut la masa verde, sunt cumva decizii opuse in cazuri similare?

melu (19 comentarii)  •  13 noiembrie 2010, 2:01

@Melcul Furios ia cu apa sa nu te ineci! vezi ca se scufunda planeta asa ca da tare din aripi!

motanul incaltat (137 comentarii)  •  13 noiembrie 2010, 2:05

Daca ai fi vazut filmul SPECIALISTUL cu Sylvester Stallone -este o faza in care se arata cum se fabrica o mini-bomba cu ajutorul unui pix.Este normal sa va confiste pixurile si sa va dea pixuri cu inscriptia sponzorilor care sunt inofensive.Plus ca si jurnalisti pot fi ultrasi….Cred ca pixuri din alea periculoase apar si in seria AGENTULUI 007.Asa ca—ce atitea pixuri…Eu,unul, cred ca si ascutitorile sau gumele de sters pot fi considerate „arme de distrugere in masa”.Asa ca …atentie!

Pavel (3 comentarii)  •  13 noiembrie 2010, 9:42

Nu-i asa ca Becali a facut o mutare geniala? Cu o mica spaga la firma de paza si la cateva sifoane din galerie, a reusit sa dea o mare lovitura suporterilor. Becali-Steaua 1-0, dar meciul nu s-a incheiat, adevaratii stelisti vor lupta in continuare, chiar daca fostele glorii s-au dat cu dusmanul: Lacatus, Iordanescu.

leo (5 comentarii)  •  13 noiembrie 2010, 10:16

intodeauna firmele de paza au facut jocul galeriilor pentru ca sunt amenintati si batuti (stiti imaginile cu suporterii dinamovisti batand un steward), agenti sunt prieteni cu membrii galeriilor …dar totusi pestele de la cap se impute :
1.sa fie trasi la raspundere de jandarmerie si politie patronii atunci cand instiga la violenta(gen borcea cu „masacru” , gen borcea cu ” stapanul Ardealului”, gen Porumboiu”doarme pe o oaie” si alti inculti gen becali, iancu etc.)
2. antrenori precum cartu , sumudica,etc. sa fie sanctionati tot de jandarmerie sau politie cand agreseaza verbal si fizic o persoana .Daca acestia nu dau exemple de civilizatie trebuiesc bagati la zdup.
3. Pentru asa zisi suporteri din galerii singurul cuvant care li se potriveste este”puscaria” .

telly (1 comentarii)  •  13 noiembrie 2010, 11:40

pt melcul furios

nu compara bricheta cu intamplarile de joi. aici poti sa compari italia-serbia : italia a organizat desfasurarea jocului, suporterii sarbi au fost similari cu cei stelisti joi. deznodamantul : italia amenda , serbia 2 meciuri cu portile inchise , amenda si 3-0 la masa verde. cum la noi dupa evacuare meciul a putut continua , nu se impune pierderea meciului la masa verde. ce nu inteleg eu este de ce a fost suspendat clubul rapid (amendat e de inteles), ce vina au suporterii platitori si amatori de fotbal din tribune? parerea mea e urmatoarea : comisiile „independente” ale lui nea mitica (perversul de la liga) sa ia exemplul forului continental, nu sa impace capra mancand varza vecinului.

J o h n s o n (6 comentarii)  •  13 noiembrie 2010, 12:21

Asa este…responsabilitatea o poarta cluburile dar numai cele organizatoare.Nu poti sanctiona familia din Romania a unui roman care fura in Austria.Raspunderea este ihdividuala in niciun caz ceea ce face discretionar si abuziv FRF cu Steaua,in acest caz club vizitator.

Zoltysan10 (1583 comentarii)  •  13 noiembrie 2010, 16:16

Chizd?

cau (1 comentarii)  •  13 noiembrie 2010, 17:23

merg des pe stadioane in Anglia acolo nu se injura nu se fumeaza nu se maninca seminte nu se scuipa nu sunt garduri de ce oare frica de lege si amenda in special sunt camere peste tot daca ai gresit nu te iarta nimeni sunt si aici betivi drogati golani dar pe stadion e alta treaba toti sunt mielusei de ce de frica

porojao (12 comentarii)  •  13 noiembrie 2010, 17:59

Dar ce cauti tu pe stadion? ca oricum nu ai treaba cu sportul asta… Iti recomand campionatul national de ping-pong, popice si carling…

bucuresteanul (1 comentarii)  •  13 noiembrie 2010, 20:34

ACESTI ZIS „FANI” NU SUNT DECAT NISTE DEZAXATI CARE VIN PE STADIOANE CA SA-SI SATISFACA INSTINCTELE ANIMALICE….SA SE BATA…SA DISTRUGA; NU STIU DECAT DE FRICA!!!!!….DE FAPT EI NU AU O ECHIPA FAVORITA. SE COMPORTA ANIMALIC SI TREBUIE TRATATI CA ATARE….AR TREBUI CA PEDEPSELE SA FIE ATAT DE DURE INCAT DE FRICA SA NU MAI VIN A PE STADIOANE….IN ANUL 1956 MERGAND LA CUPLAJELE BUCURESTENE (CCA, DINAMO, RAPID SI PROGRESUL) AM SIMPATIZAT CU STEAUA….DAR SPECTATORII STATEAU „LA GRAMDA”…NU NE CERTAM…COMENTAM FAZELE…NE TACHINAM….FIECARE ISI SUSTINEA ECHIPA, APALUDAM FAZELE FRUMOASE….LA FINAL NE SALUTAM….ERAM CIVILIZATI….ACUM ANIMALELE TREBUIE INDEPARTATE DE STADIOANE.

keltykus (3 comentarii)  •  13 noiembrie 2010, 20:35

in Anglia si-au pierdut viata sute de spectatori pana s-au luat masuri …

Bairam Petrecaru (11 comentarii)  •  13 noiembrie 2010, 21:06

Zici „…cluburilor şi numai a cluburilor.” Ok. Super. Deci, clubul Rapid, trebuie amendat, anchetat, depunctat, si daca se poate retrogradat in „C”, pentru faradelegea facuta de doar 400 stelisti, nu?
Mai sunt catziva care spun ca aia nu au fost stelisti adevarati, ca aia adevarati nu fac asa ceva.. probabil ca au fost rapidisti deghizati in stelisti, cu fulare, steaguri si tricouri. A! si cu pile la jandarmi. Doar asa puteau sa aduca bombe pe stadion.
Dar sa nu uitati ca jandarmeria romana tot stelei ii apartine. Si tot becali ii poate cumpara mai ieftin.
……………
Propunerea mea obiectiva: nici un stelist pe stadion! nici un bilet vandut! steaua in deplasare sa joace fara suporteri. Nu – bombardamentelor. Nu arderea stadioanelor!
………………………
Asa ca Marie, nu arata cu degetul pe „cluburi”. tot stelistii (pana si 400), sunt cei mai needucati, golani si ipocriti. Cu ei pe stadion, chiar si pixurile trebuie scoase si inlocuite. Cu ei pe stadion, femeile si copii, nu au ce cauta! Sa traiti un ziar de …!!!

mieusa (37 comentarii)  •  13 noiembrie 2010, 21:17

Tie nu ti-au gasit nimic nici in intimi si nici sub palarie. Ce ar fi sa-i educati voi pe „fani” iar cluburile sa pastreze banii pentru jucatori si alte chestii? Dar pe urma voi despre ce sa scrieti, caci la sport pur nu va pricepeti!?

Autostivuitoru (6 comentarii)  •  13 noiembrie 2010, 21:34

Daca nu va e clar, va spun eu ca pixul unui ziarist e mai periculos decat o amarata de petarda ! Mai mult, unii ziaristi sunt purtatori ilegali de pix !!! Pentru o amarata de audienta, sunt capabili sa-si trimita mamele pe centura si starnesc scandaluri ca sa aiba despre ce scrie !!!
Suporterii Stelei au reactionat doar la multele provocari pe care atat fanii cat si oficialii ( lucru mult mai grav ) rapidisti le-au facut. Sa afisezi sigla echipei vizitatoare in maniera in care au facut-o cei de la rapid, denota lipsa de civilizatie specifica unei etnii al carui nume nu vreau sa-l pronunt !
Sa conditionezi eliberarea tichetelor in doua zone diferite ( una de risc maxim ) arata clar intentiile provocatoare ale gruparii de sub Grant ( ATENTIE, ALE OFICIALILOR ACESTUI CLUB) !
Conform regulilor (mai noi) ale frf-ului lui nasu sandu, echipa gazda este raspunzatoare de organizare iar echipa vizitatoare NU organizeaza deplasarea suporterilor. In aceasta situatie, explicati-mi pe ce temei legal a sanctionat frf clubul Steaua ?
Despre faza cu inaltimea portii, ce sa mai vorbim, din nou se dovedeste faptul ca OFICIALII acestui club au o mentalitate de ciordeala cu orice pret si nu se dau in laturi de la nimic !!! Bineinteles ca „oficialii” de la frf-ul lui sandu nici usturoi n-au mancat nici gura nu le miroase 🙂
Pur si simplu ni se fura fotbalul asa cu ni se fura drepturile si libertatile civile.
Sunt curios sa aflu in ce mod au fost sanctionati huliganii aia in uniforma de jandarm , care au impartit bastoane cu zambetul pe buze ( am vazut IN DIRECT cum loveau fara discernamant, asa ca sa se distreze si ei , ca doar nu s-au dus degeaba pana acolo ).
Oare e nevoie s-o pateasca si un ziarist pentru a lua atitudine impotriva abuzurilor „organelor” de ordine ? Credeti-ma, daca voi ziaristii nu stati de partea corecta a baricadei, va vine randul si voua sa deveniti surse de distractie pentru haidamacii astia de militieni cu IQ subunitar !
O seara buna.

Basarabeanu alb-visiniu (16 comentarii)  •  13 noiembrie 2010, 22:02

E foarte clar ca greseala clubului Rapid a afost in a permite 5telistilor sa vina la meci. Galeria 5telei trebuie interzisa in Giulesti pentru urmatorii 5 ani.
P.S. Cei care au dat suspendarea terenului Rapid trebuie castrati!

vasco (317 comentarii)  •  13 noiembrie 2010, 23:35

@1q,
corect,cu completarea ca daca s-ar interzice accesul in viata publica al smecherilor,golanilor si interlopilor am ramine fara autoritati,fara guvern si fara…reforma statului.

titi (43 comentarii)  •  14 noiembrie 2010, 11:00

@ fratilor,nu va mirati,firmele de paza sunt vinovate ,cu spaga de 50 ron poti baga si o bomba atomica,cei pusi sa controleze sunt prost platiti.
O metoda eficienta ar fi fost ca la intrarea stelistilor ,pe langa controlorii „oficiali” ai firmei de paza,acestia sa fi fost asistati de „fani Rapidisti” la control.Daca iesea scandal si stelistii nu se lasau controlati,sau sareau la bataie,luati la politie etc..

biletul zilei (19 comentarii)  •  14 noiembrie 2010, 13:06

Cred ca legile sunt slabe. Daca cei care fac scandal ar fi bagati la puscarie cu un proces care sa dureze vreo 20 de zile maxim atunci s-ar linisti. Nu e nevoie sa ii bagi pe toti ci doar cativa la inceput sa se vada ca nu e de glumit.
Romanul nu respecta nimic in Romania pentru ca stie ca nu i se intimpla nimic si totul se poate rezolva cu spaga- inclusiv dosarele penale.

OM … nu oaie (2 comentarii)  •  14 noiembrie 2010, 13:27

Va spun eu cine sunt vinovatii . Toti ! Ziaristii , patronii , suporterii , sefii de la liga si cei de la frf. Avem o mentalitate comunista ! 40 -50 de stelisti au aruncat cu petarde. 10 -20 de rapidisti au aruncat cu brichete . Care sunt masurile ? Se suspenda stadionul . Nu este normal sa dai bani pe abonament , sa stai linistit si sa suferi pentru nesimtirea altora . Va spun eu cum trebuie facut : la cumpararea biletului sa iti ceara buletinul {pe giulesti ti-l cere si nu prea } si cu el in mana sa-ti faca o poza . Pe stadion sa fie plin de camere. Daca arunci cu obiecte in teren sa nu iti mai vanda bilet 10 ani . Un an sa te prezinti la sectie de cate ori joaca echipa .Va dati seama … cu bilete vandute individual si cu posibilitatea identificarii huliganilor nu se pot intampla decat unul din doua lucruri : ori se potoleste lumea – ori – in cateva luni cei 2- 3- 4 sute de dementi sunt interzisi pe stadioane si se obtine acelasi efect : stadioane sigure . Stiu ca suna a fascism , dar pe om numai cu frica il civilizezi . Si poate cine stie , peste cativa ani am scapa de sarma ghimpata si am putea sa luam o sticla de apa , un aparat foto , o bricheta, fara sa se teama nimeni din teren de bombardamente. Sa nu credeti ca am 70 de ani si ma uit la tv . Nu , sunt un tanar suporter rapidist care sta in peluza , si care canta tot meciul fara sa arunce cu brichete.Sa stiti ca se poate si asa.

Melcul_furios (5 comentarii)  •  14 noiembrie 2010, 13:37

Si totusi, de ce e vinovat clubul? Sincer, nu inteleg. Clubul are un contract cu o firma de protectie, care isi face sau nu treaba. Nu sunt angajati directi ai clubului. Ma intorc la cazul Italia-Serbia: sa inteleg ca meciul nu s-a putut desfasura pentru ca italienii nu au luat masuri corecte de siguranta, nu? De ce atunci a castigat Italia la masa verde? Care este diferenta intre acel meci si acesta?
Raspundere este exclusiv a clubului organizator, da? Daca la primul meci al Stelei se duc 10 suporteri rapidisti, dinamovisti sau din alta galerie, fiecare cu o torta si o arunca pe stadion, Steaua este penalizata si primeste amenda? De ce nu e penalizata direct firma de paza? Si am si eu o neclaritate: care este rolul jandarmilor pe stadion? Ei nu au nici o responsabilitate? Ca eu am vazut multi jandarmi la acel meci, si apoi au amendat tot ei clubul.

berlogea (2 comentarii)  •  14 noiembrie 2010, 14:30

Autostivuitorul are dreptate pana la un anumit punct.Nimeni nu-ti da dreptul sa arunci cu betele pe teren pentru…ce?Atatea bete intrate pe stadion,cum au trecut?Cine este vinovat?Daca firma de paza nu-si face datoria de ce sa plateasaca cluburile,dar mai alesw ce vina are Steaua care nici nu a organizat macar suporterii?Era clar ca asa-zisii suporteri au venit doar pentru asa ceva.Nu erau 1-2 bete ,au fost cateva zeci,poate sute.Despre cei cu adevarat responsabili nici un cuvant.

buzz (2 comentarii)  •  14 noiembrie 2010, 22:43

Ca articol..unul de umplutura in contextul actual.
Scrii ok cand vrei,stii ca poti sa ajungi la o anumita masa de oameni care se regasesc in randurile tale si deseori te folosesti de asta,pe de alta parte am citit articole de-ale tale in care iti exprimai cu adevarat gandurile fara sa iti pese daca esti pe „subiect” sau nu.
Ce s-a intamplat pe rapid, a fost un abuz grav al unor inapoiati mental care trec probele psihologice fara nici un fel de problema,ba mai mult cred ca de fapt asa e criteriul prin care ii primesc in mai marea institutie a jandarmeriei.
Nu am inventat noi „huliganismul”,tortele,petardele,fumigenele,sunt peste tot in lumea asta,FAC PARTE DIN SPECTACOLUL SPORTIV si sunt INOFENSIVE!!!!! Sunt doar un joc frumos de lumina si fum pentru ca voi sa faceti poze si sa comentati dupa.Va place dar n-o sa o recunoasteti vreodata.
Da,am zis SPORTIV in deplina cunostinta de cauza.Contrar tuturor dobitocilor , lasati-ma sa imi exprim propriile idei,sa am propriile judecati,nu mi le impuneti voi.

Am spus NU fotbalului modern,am ales sa stau departe de fenomen,cu amintiri care le port cu mine,alea in care tineam torte in maini,bateam mii de km doar sa imi vad echipa si sa fiu cu baietii, pe banii mei,zilele mele de concediu,cu facultatile mele in spate. Un huligan,cum ii spuneti voi.
Stii ce? GANDESTE SINGUR nu lasa pe altii sa o faca pt tine.

gabi (1 comentarii)  •  14 noiembrie 2010, 23:05

mai bine te-ai gandi ca daca voi sunteti tratati asa, suporterii sunt tratati mult, dar mult mai rau pana sa intre in tribune. te invit sa te duci ca suporter la peluza la un meci sa imi spui daca intri mai usor decat ca jurnalist. si doamne fereste sa nu le convina lor ceva si sa inceapa sa dea cu gaze si bastoane in stanga si dreapta.
pana atunci, vorbesti fara sa stii.

Andreea (2 comentarii)  •  14 noiembrie 2010, 23:51

Pericol mai mare decat pixurie ziaristilor nu exista, mai ales al asazis jurnalistilor de la ziarul vostru si al celui concurent. Maria daca te consideri jurnalista, cum poti sa stai in apropierea unora ca udrea sau altii asemenea?

con (12 comentarii)  •  15 noiembrie 2010, 1:26

Stimata domnisoara!! Draga Maria!!!

M-am saturat sa ne explicati voi cat e de greu sa fii jurnalist. Si tu si comentatorii tV. iNSISTATI P KESIA ASTA DE PARCA AR FI CEVA DE INTERES GENERAL. Surpriza!!!! Nu e!!! Nu vad de ce ne-ar interesa pe noi, cititorii, problemele jurnalistilor mai mult decat problemele minerilor, soferilor sau frizerilor care intra in stadion. Serios!! Nu va dati seama ca e ridicol?? E ca si candu toti operatorii s-ar filma intre ei ca sa vada restul oamenilor cat sunt de nedreptatiti… Incetati, va rog. Relatati obiectiv ce se intampla pe stadioane si atat! Nu ne intereseaza problemele breslei voastre mai mult decat ale oricarei alte bresle!!

Craiova de peste tot (1 comentarii)  •  15 noiembrie 2010, 4:32

Vai cucoana! tanara ziarista care face editorial despre cum i-au oprit ei jandarmii la meci pixul :))
Penibil editorialul,cele mai multe commenturi si cel mai penibil lucru esti tu domnisoara 😉
In rest… trist ce se vede pe aici…..
Chiar daca au dat cu betele ucigase catre stadion si puteau sa-i scoata ochii lui bornescu sau chiar sa ii sparga capul … :))….. nu trebuiau batuti ca animalele!
Baietii imbracati in albastru sunt doar oameni ai campurilor triati dupa marimea pumnului si golul din cap….
Cucoana apuca-te de scris o carte de retete culinare, ai da perfect 😉

daniel (90 comentarii)  •  15 noiembrie 2010, 12:17

„material EXPLOZIBIL” ?!
Te pomenesti ca or intrat cu trinitroglicerina cumva…
ziaristi de 2 bani!

xaba (14 comentarii)  •  15 noiembrie 2010, 13:32

Cateva observatii:
1. Nu stiu in ce masura pot fi corupti cei care te verifica la intrare – dar cu siguranta exista inca o portita. Cu 1-2 zile inainte de meci, dai o spaga la paznicul de noapte, si introduci pe stadion o caruta de petarde, pe care le ascunzi in sectorul in care o sa stai in timpul meciului. In seara evenimentului, cei de la poarta pot sa te verifice si in cu.r, si n-o sa gaseasca nimic!
2. „Trebuie sa moara cineva”, intrebi? Sa nu uitam, ca la Cluj n-a lipsit mult, ca acel cameraman sa moara! Cu toate astea, cand CFR-ul nu a permis accesul ultrasilor „U” in sectorul galeriei Dinamoviste, voi, toata presa, ati urlat in cor de indignare!
3. Pt. cei care spun ca au luat bastoane de la jandarmi fara sa fie violenti, le reamintesc un vechi proverb romanesc: daca te amesteci in tarate, te mananca porcii! Daca vreti sa va bucurati de fotbal, voi trebuie sa eliminati scandalagii din randurile voastre, si nu altii. Curatenia din galerii trebuie sa porneasca din interior!

Bertoldino (1 comentarii)  •  15 noiembrie 2010, 17:34

ammm …and the point is? cred ca era mai interesant sa punctati responsabili: Seful de la paza si control la intrare , responsabilul din club , sef galerie… poate sa mai si facem ceva nu numai sa vb… si pana la urma daca nu facem nimik inseamna ca e ok … limitele normalului in societate e foarte permisibil … daca nu se schimba nimik e ok, social acceptat inseamna integrat … cool nu ? :)) ! deci calm … mai e pana sa schimbam ceva, deci pana sa satura lumea e ok! (societatea nui nici domnisoara nici devreme acasa… si din pacate cere minte colectiva sau fortza majora! ; ca sa schimbe ceva)

Comentează