Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Lucescu şi echipa de limuzine

Manager la Şahtior nu e aceeaşi meserie cu manager la Arsenal

Bugetul lui Şahtior oscilează între 50 de milioane şi 100 de milioane de euro. Despre datoriile clubului din Doneţk nu veţi auzi prea curînd. Pentru că fotbalul ucrainean […]

joi, 21 octombrie 2010, 6:37

Manager la Şahtior nu e aceeaşi meserie cu manager la Arsenal

Bugetul lui Şahtior oscilează între 50 de milioane şi 100 de milioane de euro. Despre datoriile clubului din Doneţk nu veţi auzi prea curînd. Pentru că fotbalul ucrainean se alimentează din depozitele subterane ale oligarhilor.

Despre datoriile celor de la Arsenal şi ale celorlalte cluburi din Premier League aţi auzit şi sigur veţi mai auzi. Echipa lui Wenger are în jur de 244 de milioane de euro în minus. Şi veţi mai auzi încă o expresie, necunoscută în fotbalul est-european: cifră de afaceri. La Arsenal, cifra asta a ajuns undeva spre 200 de milioane de euro. Fotbalul englez reprezintă produsul unor companii într-o economie de piaţă. Concurenţă, strategii, investiţii şi, nu în ultimul rînd, reguli.

Într-o altfel de economie, cu altfel de pîrghii şi de lideri, cluburile ca Şahtior rămîn la statutul de breloc. Bun de purtat în Cupa UEFA, accesoriu kitsch în elita Ligii. Domină campionate slabe, unde jucătorii şi antrenorii sînt plătiţi în kilograme de bani. O astfel de competiţie internă, care nu opune rezistenţă, care nu contează decît statistic, prezintă un mare risc: să pierzi proporţiile.

Să spui, de pildă, că ai dominat un meci pe care l-ai pierdut cu 1-5, să numeri cornerele şi ocaziile şi să nu înţelegi dimensiunile exacte ale Şahtiorului pe harta fotbalului. Să crezi că te afli la acelaşi nivel cu Arsenal sau cu orice alt club din Occident reprezintă o naivitate. Care e nivelul, de fapt? E ca şi cum ai spune că, de vreme ce în România există mai mulţi proprietari de maşini de lux decît în Germania, industria auto românească o întrece pe cea nemţească.

Diferenţa dintre Premier League şi campionatul Ucrainei (sau al României) e cea dintre o economie de piaţă şi o piaţă de desfacere. Distanţa dintre cluburile-breloc şi cluburile-afacere nu este doar de nuanţă. Arsenal n-a cîştigat pentru că ucrainenii i-au făcut „trei cadouri”, cum spune Mircea Lucescu.

Ci pentru că, în vara lui 2006, Arsene Wenger l-a transferat definitiv pe Alexandre Song, pentru remarcabila sumă de 1,2 milioane de euro. Camerunezul a deschis scorul marţi seară, pe „Emirates”. De partea cealaltă, managerul Lucescu l-a adus în septembrie pe Alex Teixeira, pentru chilipirul de 6 milioane de euro. Mijlocaşul brazilian a pus şi el umărul, la un loc cu echipa, la „cadourile” pentru Arsenal.

În fotbalul ucrainean, deciziile de manager nu te costă nimic, iar preţurile nu înseamnă altceva decît un luciu în plus la breloc. În Liga Campionilor, preţurile chiar înseamnă preţuri, bugetele – bugete, taxele – taxe. Iar managerii plătesc pentru naivitate. Vorba lui Wenger după meciul cu Şahtior: „Facem parte dintr-o afacere foarte fragilă, în care e dificil să fii consistent”.

Comentarii (107)Adaugă comentariu

marcel (5 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 11:22

bravo, mărie! ai dreptate…
trebuie să-i mai tăiem din nas d-lui lucescu! „viziunile” şi realizările domniei sale în fotbal frizează de (prea) multe ori paranoia.

Zack (3 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 11:32

Portugalia are si ea doua, s-au trei, categori de valori in prima liga. Asa ca vedem cum bani vorbesc peste tot.
In Ucraina sunt doua echipe fruntase cu banii, insa Fotbalisti NU VOR SA JOACE IN ACEA PARTE DE LUME. Este izolare totala iar fotbalistii care se respecta nu vin la ei. Vin virfuri din lumea a treia, care se vind si ei mereu pe multi bani, insa toti au ceva de cistigat.
Lucescu ARE OCHI DE ANTRENOR si ESTE INTELIGENT si a inteles exact ce trebuie sa faca. Luce stie ca este in grupa doua valorica in Europa in care ei exceleaza. Luce cumpara dar SI VINDE asa ca, EL aduce bani multi din vinzari de fotbalisti. Ahmetov stie bine ca: niciodata clubul sau, n-a cunoscut culmii mai inalte in fotbal decit acum cu Lucescu la cirma clubului. De aceia il adora si il respecta pe acest om, care si el este loial echipei lor. Luce an de an, are rezultate bune, in plus, ADUCE BANI LA CLUB. Daca noi am aveau un club, cu un buget de peste 100 de milioan de euro pe an, am avea alti fotbalisti, care dupa 3 sau 4 anii pot fi vinduti la preturi de invidiat. Asa ca, acum visam si vorbim degeaba, ne lipsesc finantele si curajul de a exista la acest nivel.
Suntem saraci, avem inima mare, insa trebuie sa stim ca: Avem REZULTATE BUNE PENTRU VALOAREA CARE O AVEM. Este timpul sa ne schimbam atitudinea fata de fotbalisti. Aud mereu, ALA-I PRAF, sau tot felul de expresii inadmisibile pentru oamenii.
Din pacate, NOI NU IUBIM FOTBALISTI CU ADEVARAT,
In realitate cred ca CARACTERUL NOSTRU ESTE LA PAMINT. Trebuie sa intelegem ca PLATIM F PUTIN apoi VREM SA-I COMPARAM CU CEI DE SUS.
Noi jucam ca toti celalti platiti in lume la nivelul nostru. Ajunge cu gindirea care ne coboara mult mai jos decit suntem.
Sper sa admitem ca Lucescu este singurul din Romania care ARE CEVA DE SPUS in fotbal.
De ce? Pentruca destule echipe bune se uita in curtea lui, care este un loc vital pentru afaceri. Noi nu avem acest statut, am mai dat si noi LAMII ACRE pe market dar ne vor descalifica pentru mult timp.
Pacat ca nu pot spune ceva mai bun dar nu inteleg dece suntem asa de pretentiosi cu alti si nu cu noi insine.
Trebuie sa admitem ca TOTI TREBUIE SA NE SCHIMBAM si vom ajunge mult mai repede sa fim fericiti.

Cristi (24 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 11:32

Lucescu chiar are echipa la Shaktior si o duce foarte bine, echipa construita pe succesele din anii anteriori. Se califica lejer din grupa si o sa puna probleme mai departe.
E totusi normal ca Lucescu sa-si apere echipa, jucatorii, are material de milioane de euro si nu cred ca isi permite sa-i porcaiasca dupa un meci. Au prins o seara mai slaba, Arsenal a jucat fabulos, dar totusi Mircea Lucescu merita mai mult din partea romanilor. Cand a batut pe Camp Nou, ai scris vreun articol? Apar mai multe articole despre Lippi de Romania, citatele lui Cartu sau baladele lui Ilie si mai putin despre adevaratii performeri ai Romaniei. Tu in domeniul tau ai facut la fel de multe pe cat a facut Lucescu? Un articol penibil, cu fraze smulse dintr-o declaratie doar pentru simplu motiv ca fiul sau e antrenor la nationala.
Astept sa vad cand ia bataie Hagi la Galata ca sa-l desfiintezi.

タヴィ (1 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 11:53

Mucescu de fiecaer data cauta sa dea vina pe noroc, divinitate, conspiratii, steaua, familia ceausescu, etc, numai dansul este nevinovat. Pana una alta el reprezinta exact 70-80% din romanul tipic. Niciodata nu-si asuma responsabilitatea, fara onoare si demnitate, el stie sa dea vina doar pe altcineva pentru incompetenta si nonvaloarea sa.

careca (5 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 12:00

surprinzator ca esti singura care nu se sfieste sa scrie un adevar cunoscut si gandit de toti.lucescu este si a fost intotdeauna un antrenor modest,nici macar in primii 50 din europa ultimilor 20 de ani.dincolo de acest fapt,el s-a evidentiat mereu prin invidie si ura fata de toti cei care au fost mai buni decat el.mereu s-a considerat nedreptatit,furat,etc…stiu cu totii.din pacate,daca era vorba de alt antrenor,gsp ar fi facut zeci de comentarii la adresa lui,asa,insa,se trec cu vederea crizele lui si aberatiile zilnice.

ecart,ai dreptate,rusia are echipe multe cu bugete foarte mari,stadioane,infrastructura,scouteri,antrenori si presedinti.cred ca are un campionat in primele 10 din europa.nu mai vorbim de fotbalisti,in special cei straini,cred excelenti ,adusi si cotati la milioane de euro.rezultatele lor pe plan european intercluburi este dovada fortei campionatului.in ucraina,insa,exista 2,3 echipe,e adevarat care ar matura cu elita fotbalului romanesc la orice ora-dinamo,shahtior si metalist harkov- in rest e campionat identit cu al nostru valoric.
felicitari pt articol,ar trebui sa fii urmata si de alti colegi.

banks (41 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 12:05

Multa dreptate ai.
Lucescu e un antrenor bun dar prea orgolios si asta il face sa mai scape haturile din cand in cand. De fapt asta e o boala generala a valorilor rasarite din tarilor „emergente”, fara traditii, care n-au in spate cultura si civilizatia de tip vestic. Poate, in deceii, vom invata/dobandi si noi eleganta acelora.

alexutzu (5 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 12:16

cu tot respectul pentru Mircea Lucescu, dar are o mare problema, de fapt eterna problema a neamului romanesc:intotdeauna suntem cei mai buni, mai destepti, mai ‘descurcareti’, daaaar..ghinion..ai naibii capitalisti ne inving..evident cu ajutorul arbitrului, raului, ramului si altor organizatii oculte puse sa asupreasca saracii romanasi…cand ne vom vedea lungul nasului si sa o muncim in tacere(indiferent de domeniu), atunci vor incepe sa se vada rezultatele….
pana atunci ne mai relaxam cu piticul porno si cu gigi ciobanul atoatestiutor
hai liberare..din spatiul balcanic

Antitot (2 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 13:11

Bun articol dar trebuie sa te contrazic intr-un aspect. Nu stiu pe care google ai cautat dar Arsenalul nu se compara cu nici un alt club din premier league din punct de vedere financiar. Arsenal nu mai are nici o datorie din sezonul trecut, cand toate apartamentele construite in complexul de pe terenul fostului Highbury au fost vandute. Cu acesti bani s-au platit toate datoriile clubului si Arsenal a trecut pe profit. Faptul ca Wenger se fereste sa faca achizitii de multe milioane nu are nici o legatura cu lipsa banilor ci pur si simplu filosofia antrenorului, care doreste sa creasca talente decat sa le cumpere. Si adevarata fata a aceste afaceri de mare succes care se numeste Arsenal se va vedea din 2015 cand regulile de fair play financiar vor intra in vigoare in Europa.

violetall (1 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 14:07

Maria,Antitot are perfecta dreptate;documenteaza-te bine inainte sa scrii articole,altfel vom face comparatii intre presa din albion si cea din romania;nu de alta dar poate la fel e si in fotbal.

Eugen Borbely (27 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 14:09

Stimata Domnisoara,
Nu e rau cand ma gandesc ca articolul e scris „in numele adevarului si al dreptatii”. Adevarul e ca „suntem cu totii putin luati”, ca sa citam din Pasarea Colibri. Nu era nevoie sa ne aducem aminte care e decalajul intre Vest si Est. Noi nu vom egala niciodata profesionalismul vestic cu mentalitatea estica. Niciodata!

ciprian (1 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 14:54

foarte frumos draga Maria.mi a placut enorm.felicitari si pentru premiu,nu degeaba ti a fost acordat!

gixi (1 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 15:56

ce vrei ba sa spuna? ca sunt slabi ca toti aia din est? asta a zis-o pt. moralul jucatorilor, chier crezi ca a luat-o pe ulei ?

gogu (9 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 16:47

nu vrei sa schimbam niste retete culinare?
sau de gatit nu te mai ocupi
ce greu iti este sa faci diferenta dintre bucatarie si sport
ia cauta putin in istorie si vezi de ce se striga ca femeile sa fie egale cu barbatul.
pai daca bogatii aia nu au concurenta mai progreseaza ei?

Sibelius (41 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 17:16

Sahtior e intr-adevar genul de echipa breloc.
Niciodata o televiziune din afara Ucrainei(si poate a Romaniei) nu va fi interesata de meciurile lor din orice competitie europeana, nu va vinde tricouri afara, iar toti jucatorii pe care-i vinde in exterior se intorc(ca si la noi) cu coada intre picioare acasa.
Cand antrenezi o echipa care poate termina in cel mai rau caz pe locul 2 pierzi contactul cu realitatea- daca l-ai avut vreodata.

bigman (1 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 17:47

Uitati un lucru…Lucescu este un norocos si un oportunist,Wenger este inteligent si educat.Ucraina este sclavul norocos al mamei Rusia…M.Britanie, una din mamele care au educat Europa!

dinARAD (120 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 18:46

Pai daca Sahtior este echipa breloc, atunci steaua si dinamo ce mai sunt? Ah, am uitat!!! steaua si dinamo sunt produse „anexa” ale mamei Rusia… foste fosile comuniste pe care media de la noi din Romania incearaca cu tot dinadinsul sa le pastreze „acolo sus” prin articole penibile (si scrise la comanda) si propaganda de doi lei. Vor ei (ziarele si TVul) neaparat sa ne bage pe git „derby(ul) de Romania”. Tzara lui Caragiale… ce as putea spune mai mult. Ridicolul la el acasa.

Costel Orac (1 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 19:20

Lucescu a cistigat Cupa UEFA cu o echipa de 120 de milioane de euro, pe care a construit-o dupa pofta inimii in vreo 4 ani.
Olaroiu a ajuns la 3 min de finala Cupei UEFA cu o echipa de vreo 10 milioane US$, dupa 1 an si ceva de activat la club.

In acelasi an de CL, Lucescu a terminat cu echipa de 120 de milioane pe locul 4 in grupa (dupa ce avea 6 puncte in primele doua meciuri !!!), iar echipa lui Olaroiu a terminat pe 3, inaintea lui Dinamo Kiev, si s-a calificat pentreu Cupa UEFA.

Doar doua exemple, ca sa ne dam seama cit de mare antrenor e Il Luce. Si nu sunt fan Olaroiu.

cristi p (8 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 20:18

Pe mine cel mai tare m-a deranjat faptul ca Lucescu chiar a crezut ca au fost mai buni. Asta suna pentru mine a senilitate. Lucescule, retragete cit mai e timp, nu-ti intina faima pe care prin munca ta ti-ai facut-o. Nu mai stii sa pierzi, e timpul sa vezi meciurile de la TV. Nu mai ai rabdare, am vazut si conferinta de presa cind ai repezit ziaristii, gata esti ca o carte citita, adica care trebuie inchisa si pusa pe raft. Multumim anticipat.

baghera (5 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 21:28

Citez „Ucraina este sclavul norocos al mamei Rusia…M.Britanie, una din mamele care au educat Europa!” Pardon una din mamele care au supt europa si lumea intreaga ca sa fim mai corecti. Occidentul dincolo de faptul ca reprezinta o lume cu reguli respectate de mai toata lumea este si o lume care vrea sa impuna regulile care ii convin in intreaga lume dupa cum place lor dragilor occidentul este grav bolnav si nu vorbesc de criza financiara.

paul.o (13 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 22:49

Slab articol si patimas !!! Incercatzi dvs. sa ducetzi in Ucraina un jucator de valoare si va ia 7(sapte) piei !.
Pe de alta parte Premier Ligue economie de piatza ???
Celsea, Manchaster City etc. sunt sac fara fund .
Singurul adevar din articol ( insa nimic nou) este ca Lucescu parca vede alte meciuri.

adi (1 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 22:56

Arsenal Londra are datorii foarte mari dar cifra de afaceri este mai mare decit perderile, datoriile au fost acumulate la constructia noului stadion

Alex (1 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 23:18

Sahtior face profit, in caz ca nu stiati. Vinde jucatori, exemplu Chygrynsky cu 25 de milioane la Barca, Timosciuk la Zenit pentru 20 de milioane, etc..Asa ca 6 milioane de euro pe un jucator normal ca e o nimica toata pentru ei.
Ahmetov nu e idiot, el da bani pe jucatori dar si primeste, Sahtiorul cred ca sta foarte bine financiar vorbind, nu e genul de club care e autofinantat de orgoliul lui Ahmetov… e genul de club CARE FACE AFACERI!

Pari (1 comentarii)  •  23 octombrie 2010, 1:30

Draga mariuca, e adevarat ca echipa lui Lucescu a fost surclasata de Arsenal. Totusi acest rezultat se va pierde undeva prin statistici si nimeni nu-si va aminti mai tarziu de el, si nici de comentariile d-lui Lucescu….peste 10,15, 20 ani, romanii isi vor aduce aminte de Cupa Uefa castigata de Lucescu cu Sahtior, iar englezii isi vor aduce performantelei Arsenalului lui Wenger. De tine, si de premiul tau obosit nu isi va aduce aminte nimeni…

gogu (9 comentarii)  •  23 octombrie 2010, 1:52

bigman : Marea Britanie a educat europa?
poate a incercat sa educe
in rest cu biciul si coasa in afrika plus cadou o tarisoara care incearca sa conduca acum lumea
mai lasati politika si treceti la cratita fetelor

herbert holyoake (24 comentarii)  •  23 octombrie 2010, 2:14

Daca facem o comparatie intre Arsene si Mircea vom gasi,surprinzator zic eu,similaritati destule.Ambii fac parte dintr-o etnie minoritara in tara lor.Etnii privite cu disrespect in locurile respective.Wenger este urmasul colonistilor germani de dupa 1871 numiti de localnici „boch”,iar Lucescu face parte din natia romi.Ambii au amintiri neplacute din timpul copilariei si adolescentei cind au suferit o multime de umilinte si au fost supusi segregatiei.Ambii beneficiaza de ce e mai bun in genele etniei lor.Wenger mintea ordonata si disciplina specifica natiei germane,Lucescu o inteligenta sclipitoare fiindca,ne place sau nu,dar natia romi are un grad de inteligenta mult peste media obisnuita.Ambii s-au dedicat studiului,iar in secundar fotbalului.Lucescu un student eminent la Studii Economice,Wenger la aceiasi facultate,in plus si un degree in electrotehnica.Ambii sint poligloti.Lucescu 5 limbi straine,Wenger 4.Ambii sint oameni de neinlocuit pentru stapinii business-ului unde lucreaza.Nici o decizie economica nu se ia la Arsenal fara acordul lui Wenger.Este omul cel mai”urit”de developerii londonezi.A fost cel care a fortat decizia ca terenul de la Highbury sa nu fie vindut ci developat de catre club insusi.Rezultatele se vad astazi si in viitor.Suma chiriilor si a body corporation se ridica la o suma considerabila,daca nu impresionanta.Lucescu este manager al clubului nu numai la fotbal.Toate afacerile economice ale clubului trec prin mina lui.Ahmetov petrece o groaza de timp consultindu-se cu Mircea nu numai in afacerile clubului ,ci si in multiplele afaceri pe care le are.Multe din deciziile lui Ahmetov sint la origine ideile lui Lucescu.
Similaritatile ar putea continua (viata de familie,modestie si bun simt,prestanta etc.),dar ne oprim aici si va doresc tuturor cele bune si mult noroc !

el_diez (1 comentarii)  •  23 octombrie 2010, 2:46

un articol in concordanta cu realitatea..si in traducere…il luce e cu 5 clase mai slab ca wenger.si inca ceva grav.dupa unele declarati credeam ca lucescu are doar scapari dar cum insista in aberatii tind sa cred ca a devenit senil si asta nu e vina lui,e vina celor care-l iubesc ca il lasa sa se faca de ras.dupa 5-1 sa mai zici ca ai dominat..hmm..no comment

DUCU (5 comentarii)  •  23 octombrie 2010, 2:56

ZACK…il muce al tau nu aduce bani la club asa cum zici tu..vrei un argument?!stii cat a platit pt matusalem taticutului corrioni?!si mai stii cu cat l-a vandut?!in afara de fundasul ala(cigrinski parca)ce al jucator a fost vandut incat sa urce considerabil bugetul ?!comparand prifitul cu tepele aduse sigur da pe minus..ca a castigat campionate in care a avut buget intr-un an cat din kiev in 3 nu stiu ce performanta e…ca a castigar uefa?!(care sincer sa fim era chiar cupa saracilor altfel nu-mi explic cum drac echipele mari foloseau rezervele in acea competitie)

vali (5 comentarii)  •  23 octombrie 2010, 9:51

daca nu ma insel, acu 3-4 ani sahtior a luat o cupa europeana, ametita asta are mai putin de 3 ani de nu stie ?

vasco (317 comentarii)  •  23 octombrie 2010, 10:16

Articol mai profund decit l-au inteles majoritatea celor ce au postat aici.
@Zack,asa ce om bun e gigi becali si ce mare presedinte e basescu?

suporter (9 comentarii)  •  23 octombrie 2010, 12:15

Pana acum ceva timp credeam ca influenta si atingerea otravita a clanului gropar al fotbalului romanesc se rasfrange asupra catorva indivizi din echipa voastra, certati cu deontologia profesionala. Acum cand am citit articolul tau, imi dau seama ca sunteti toti (si cred ca toate) pe aceeasi craca. Voi sunteti echivalentul sportiv al postului Realitatea. Si cu asta am zis totul !

eu (9 comentarii)  •  23 octombrie 2010, 13:20

Mircea Lucescu
Head Coach
Honours: UEFA Super Cup, Romanian Premier League (twice), Turkish Premier League (twice), Ukrainian Premier League (3 times), Romanian Cup (4 times), Romanian Super Cup, Ukrainian Cup, Ukrainian Super Cup, Best Coach (Turkey) – 2001, 2002, 2003.
Nu vreau sa-l ridic in slavi, sunt de acord ca are defectele lui (ceva in plus la infatuare), dar mai spuneti un alt antrenor cu performante asemanatoare (insa va rog din inima sa nu mi-l puneti pe nea Imi cu „echipa” de aur a stelei) …

floare (3 comentarii)  •  23 octombrie 2010, 13:25

si bineinteles ca lucescu dupa meci vorbeste prostii.. pai nici steaua si nici cfr nu au luat-o asa rau in liga..ba chiar steaua putea face un egal pe emirates daca ii intra sutul lui ovidiu petre mai bine..si asta cu jucatori ca zaharia si cristocea..

eu (9 comentarii)  •  23 octombrie 2010, 14:21

ptr @DUCU
Mai citeste si tu alte stiri de pe net, nu numai cele sportive si atunci ai sa vezi cum sta balanta vanzarilor in mandatul lui Lucescu.
De Tymoschuk ai auzit ? Dar de Elano ? Si apropo’, Matuzalem a fost vandut pe 25 mil euro… Si au dat 19mil pe el… Intr-adevar proasta afacere …

Adi (95 comentarii)  •  23 octombrie 2010, 15:33

in Romania, cluburile de fotbal sunt gauri negre in care se baga bani conform laudaroseniilor si se scot bani nema conform scuzelor fata de fisc… 😀 Culmea e ca au patroni bogati, dar angajatii mereu isi iau salariile cu intarziere… si totusi rezista, prin regulamente si oligarhii gen FRF si LPF care de 2 decenii au aceeasi conducere si aceleasi performante in scadere spre dezastru… dar nu e la fel si pentru averile personale ale sefilor, care continua sa creasca! E un marunt paradox!

Pacuiul lui Soare (48 comentarii)  •  24 octombrie 2010, 0:19

@eu , @suporter, foarte bune comentarii.

titidinmagura (8 comentarii)  •  24 octombrie 2010, 0:20

N-am putut citi articolul !! M-a ametit uriasa greseala de sintaxa din titlu!! Cand dorim sa facem o comparatie trebuie sa folosim conjunctia „ca„, nu prepozitia „cu„. Saraca limba romana, macelarita de ziaristi!!

gery76 (18 comentarii)  •  24 octombrie 2010, 2:00

Toate echipele pe care le-a antrenat M Lucescu[cu exceptia Inter Milano unde efectiv s-a facut de ras]au fost spre disperarea lui ,echipe cu un palmares international sub cel al Stelei [marea sa obsesie].De asemenea vreau sa reamintesc 2”mari”performante ale ”magului” si anume necalificarea rusinoasa la Mexico’86 cu o generatie de exceptie desi se calificau 2 echipe direct [dubla infrangere cu Irlanda de Nord si egal cu Finlanda], atunci cand Steaua castiga C.C.E.,la nationala lui Lucescu jucau numai jucatori de la Dinamo,Huned.,……,iar a doua mare perf. afost desfintarea ghetei de aur la care eternul frustrat Lucescu se abonase fara jena !!!!

alin (1 comentarii)  •  24 octombrie 2010, 5:08

fara sa las impresia ca sunt partinitor, dar aici ataci un om nu o idee, adica ce vrei sa spui ca jucatorii din estul europei au cate unpicior lipsa?, daca ne referim la organizare si traditie asa e….sunt mult peste noi, dar rezultatul poate fi oricare…atunci cand vrei si dai totul pentru a obtine ceea ce vrei…..:)…ar mai fi multe de spus…ca de exemplu ca jurnalistii vesteuropeni sunt cu mult peste cei din romania…..:)

ovidiu (1 comentarii)  •  24 octombrie 2010, 10:20

Acum ceva timp Romania a invins Germania cu 5-0(sper ca nu gresesc). Aia sa fi fost diferenta ? sau a fost intamplare ? chiar daca Sahtior a castigat doar cupa UEFA totusi de ceva vreme e pe acolo – prin Europa si din cate stiu eu in fiecare an are la capitolul achizitii-vanzari doar profit(chiar Marica). Asa ca frumosilor , Lucescu reprezinta ceva in Europa!

cip (1 comentarii)  •  24 octombrie 2010, 12:53

nu stiu daca citesti comentariile facute pe blog-ul tau! am vazut meciul dintre craiova si vaslui si comentariile de dupa meci si mi-am dat seama ca rezultatele meciurilor ar trebuii decise in studio la gsp,digi sau sport.ro. am obs. ca toata lumea ii suparata ca a castigat vaslui! toata lumea spune ca merita victoria craiova . toata lume-i suparata. voi inca nu va-ti prins ca fotbalul ii pe goluri!?

eu (9 comentarii)  •  24 octombrie 2010, 17:24

@gery76
Am pus la comentariul anterior performantele lui Mircea Lucescu luate de pe pagina oficiala a clubului Sahtior. Daca iti e greu ti le traduc.
In alta ordine de idei sunt de acord si cu cei care sustin ca omul are putina infatuare si are un „cui” contra stelei. Dar tot in acelasi mod trebuie sa fim onesti si sa recunoastem: omul e ANTRENOR.
Si in sprijinul acestei afirmatii daca vrei pot sa iti aduc o gramada de argumente.

observ (2 comentarii)  •  24 octombrie 2010, 20:18

Marioara, esti tuta rau; cine ti-a dictat porcariile astea desteapto?

ion raduciu (1 comentarii)  •  24 octombrie 2010, 21:35

Articol elegant fata de „realitatea” LUcescu.Un antrenor „bon pour l’Orient” si atat,acolo unde sunt campionate in vcare conteaza dpua ,maxim trei echipe si acestea la fel ,unde se cluburile spala bani, transferuri fictive( una este suma scrisa alta este inrealitate”; in plus pur si simplu face un fotbal(vezi sahtior-barcelo0na sau arsenal) antijoc.
IN scchimb,tot timpul altii sunt de vina,arbitri, in prumul rand,”cadouri” etc(daca le nu8meste altfel inseamna ca meciuol cu arsenal a fost u8n blat?!) si el este unor declaratii antologicve” sahtior si barcel0ona sunt cele mai bune echipe din lou8me” , de ex.Iar friusau merge pe acelasi drum.anti joc,cu 2 – 3
suturi pe poarta,lipsa deimaginatie,dar in schimb are „asezarea buna pe teren” etc.Sa comapariu arsenal cu sahtior,sau wenger cu lucescu(pur si simplu dat afara de junatorii de la Internationale) est5e mai degraba o tampenie ,nu numai absurda,ceva cam in genul lui8 becali care inainte de orice :iese campio0ana,apoi castiga grupa din Europa (a pierdut cu 4-1 la liverpool si el si presa noastra laudau performanta stelei carea jucat „excepitonal” nu stiu care reproza sau nu8 stiu cate minute ca si cumj asa cevaar conta) deci tipic romensc ce nu vor sa vada realitatea.

sorin popa (1 comentarii)  •  25 octombrie 2010, 1:19

Mariaaa, trezeste-te!!! Astept sa scrii un aritcol critic despre declaratia lui Giovani Becali cum ca „un ospatar care castiga 800 de euro nu e de teapa lui Mutu”; atfel o sa te banuiesc si eu, si vad ca nu sunt singurul, de sclavie editoriala gen antena 3 sau ingerinte editoriale gen iRealitatea Tv; in rest, cred ca ti s-a scris pe blog cam tot ce trebuia sa auzi despre valoarea si performantele lui Mircea Lucescu si nu cred ca se compara cu cele ale clanului pe care il ridicati in slavi la gsp.

gery76 (18 comentarii)  •  25 octombrie 2010, 1:58

@eu
Am uitat ”epocala” performanta de a fi eliminat la trei ani dupa semifinala C.C.E. [antrenor principal D.N.Nicusor,secundC.Dinu]de catre ”galactica” echipa 17Nentori Tirana dupa doua infrangeri incredibile si pentru bietii albanezi MUCA SI MINGA!!!!,iar pentru rapidisti sa-si aduca aminte ca nu a fost in stare sa-i treaca de tururile preliminare dupa titlul din’99.Toate acestea le reamintesc pentru ca prea i s-a spalat imaginea ingerasului Lucescu el mai avand pe constiinta si lipsa marelui Dobrin de la Guadalajara 1970.

chelsea_boy (15 comentarii)  •  25 octombrie 2010, 3:19

generalizarile pe care le faci sunt incredibile…..wenger e singurul care nu cheltuie bani aiurea….dar in rest daca te uiti in premier league multe echipe sau manageri …arunca bani pe geam….iar in ucraina sunt doar 2 echipe care cheltuie dar isy i-au banii inapoi inzecit …..sheva-marica-timostiuk-etc etc etc ……arsenal e un club care cumpara jucatorii…pt club pt viitor……sahtior cumpara pt 2 3 iar apoi iy vinde mai departe ….

Valentin (1 comentarii)  •  25 octombrie 2010, 8:03

Ptr. „gery 76”: asa e cum spui tu, ai punctat la obiect. Ptr. „eu”: de ce, prietene, sa excludem „echipa” de aur a Stelei si pe nea Imi, performantele acelea nu se pun? Si de ce pui ghilimele la echipa de aur a Stelei? Ai baut apa (sau poate vodca) dupa frustratul de F. Calinescu?

yaruk (17 comentarii)  •  25 octombrie 2010, 8:48

l-ati vazut vreodata pe lucescu sa-si recunoasca vreo greseala ? E un mare caracter dar si un mare orgolios.
Putea sa-l felicite public pe wenger si sa-i spuna ”da nene azi ai fost mai bun ” dar orgoliul nu i-a permis sa faca asta

pepe (1 comentarii)  •  25 octombrie 2010, 11:29

un antrenor ridicol, mai tineti minte dupa meciul cu BARCA, spectacolul unui om care nu stie sa piarda . Articol excelent care contribuie la asanarea fotbalului

cris (22 comentarii)  •  25 octombrie 2010, 11:40

foarte corect intreg articolul. Si greu de acceptat tocmai de cei care ar trebui sa il inteleaga.

Comentează