Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Lucescu şi echipa de limuzine

Manager la Şahtior nu e aceeaşi meserie cu manager la Arsenal

Bugetul lui Şahtior oscilează între 50 de milioane şi 100 de milioane de euro. Despre datoriile clubului din Doneţk nu veţi auzi prea curînd. Pentru că fotbalul ucrainean […]

joi, 21 octombrie 2010, 6:37

Manager la Şahtior nu e aceeaşi meserie cu manager la Arsenal

Bugetul lui Şahtior oscilează între 50 de milioane şi 100 de milioane de euro. Despre datoriile clubului din Doneţk nu veţi auzi prea curînd. Pentru că fotbalul ucrainean se alimentează din depozitele subterane ale oligarhilor.

Despre datoriile celor de la Arsenal şi ale celorlalte cluburi din Premier League aţi auzit şi sigur veţi mai auzi. Echipa lui Wenger are în jur de 244 de milioane de euro în minus. Şi veţi mai auzi încă o expresie, necunoscută în fotbalul est-european: cifră de afaceri. La Arsenal, cifra asta a ajuns undeva spre 200 de milioane de euro. Fotbalul englez reprezintă produsul unor companii într-o economie de piaţă. Concurenţă, strategii, investiţii şi, nu în ultimul rînd, reguli.

Într-o altfel de economie, cu altfel de pîrghii şi de lideri, cluburile ca Şahtior rămîn la statutul de breloc. Bun de purtat în Cupa UEFA, accesoriu kitsch în elita Ligii. Domină campionate slabe, unde jucătorii şi antrenorii sînt plătiţi în kilograme de bani. O astfel de competiţie internă, care nu opune rezistenţă, care nu contează decît statistic, prezintă un mare risc: să pierzi proporţiile.

Să spui, de pildă, că ai dominat un meci pe care l-ai pierdut cu 1-5, să numeri cornerele şi ocaziile şi să nu înţelegi dimensiunile exacte ale Şahtiorului pe harta fotbalului. Să crezi că te afli la acelaşi nivel cu Arsenal sau cu orice alt club din Occident reprezintă o naivitate. Care e nivelul, de fapt? E ca şi cum ai spune că, de vreme ce în România există mai mulţi proprietari de maşini de lux decît în Germania, industria auto românească o întrece pe cea nemţească.

Diferenţa dintre Premier League şi campionatul Ucrainei (sau al României) e cea dintre o economie de piaţă şi o piaţă de desfacere. Distanţa dintre cluburile-breloc şi cluburile-afacere nu este doar de nuanţă. Arsenal n-a cîştigat pentru că ucrainenii i-au făcut „trei cadouri”, cum spune Mircea Lucescu.

Ci pentru că, în vara lui 2006, Arsene Wenger l-a transferat definitiv pe Alexandre Song, pentru remarcabila sumă de 1,2 milioane de euro. Camerunezul a deschis scorul marţi seară, pe „Emirates”. De partea cealaltă, managerul Lucescu l-a adus în septembrie pe Alex Teixeira, pentru chilipirul de 6 milioane de euro. Mijlocaşul brazilian a pus şi el umărul, la un loc cu echipa, la „cadourile” pentru Arsenal.

În fotbalul ucrainean, deciziile de manager nu te costă nimic, iar preţurile nu înseamnă altceva decît un luciu în plus la breloc. În Liga Campionilor, preţurile chiar înseamnă preţuri, bugetele – bugete, taxele – taxe. Iar managerii plătesc pentru naivitate. Vorba lui Wenger după meciul cu Şahtior: „Facem parte dintr-o afacere foarte fragilă, în care e dificil să fii consistent”.

Comentarii (107)Adaugă comentariu

Ecart (2 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 18:53

Doar Rusia s-ar putea sa ajunga la nivel vestic. Caci in Ucraina exista doar 2, in timp ce-n Rusia apar din ce in ce mai multe cu pretentii de titlu.

Gabriel (1 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 19:08

Tot respectul pentru Mircea Lucescu…nu spun ca nu e un antrenor bun…dar a pierdut simtul realitatii…unii oamenii au impresia ca ajung sa le cunoasca pe toate…
un comentariu pertinent …bravo…

motanul incaltat (137 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 19:12

Dupa o anumita virsta,incepi sa crezi ca fiecare prostie de o spui ar trebui considerata un adevar absolut.Lucescu chiar se crede un antrnor mare.E mare doar pt.Romania.Altfel ar fi putut sa antreneze echipe de TOP din Vest.

Local Kombat (1 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 19:37

Mario, hai ca ai luat-o razna rau, ai ajuns sa il inveti fotbal pana si pe Mircea Lucescu!!!Fato, ia mai uita-te tu in oglinda, nu mai da lectii doar ca sa zmangalesti hartia!!!

Bachi (5 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 19:43

Ecart, n-ai inteles nimic din ceea ce a scris Maria.

Un_suporter_CFR (71 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 19:56

Unui bun boxer nu i se pot anticipa miscarile… Maria si-a pus manusile si uite ce a patit Ucraina si ilustrii sai oligarhi, adevarate obstacole in calea P&L / macar de-am fi priviti ca piata de desfacere :)))
Hai Steaua!

Gyerko Szabolcs- Laszlo (22 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 19:59

Va veni timpul cand Estul va domina Vestul ?

ioan (2 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 20:02

foarte tare bine maria

ioan (2 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 20:06

Foarte bun articolul. Felicitari!

kryss (23 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 20:23

Acuma vazant cat de ne.sim.tit e ,,senioru” in declaratii nu ma mai mira ca si fisu se vede doar pe post de victima la nationala… Familie de ne,sim,,titi , care nu recunosc niciodata infrangerile.

alin londra (1 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 20:59

its all about the moneY!!!!!!!!!!!!!!

utaaradan (34 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 21:03

diferenta dintre fotbaluljucat pe teren, si cel jucat…..titlurile, in ucraina se cistiga la fel ca la noi…… valoare, nonvaloare……ANGLIA, ucraina, comparatie inutila …

maigret (25 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 21:13

Draga Maria,intotdeauna am apreciat ce ai scris…Acum ,insa,am o mica problema.Vino vreo 2,3 luni in Occident,sa stai aici ZI de ZI,si-ai sa intelegi ce-i aia economie de piata!Un simplu concept de adormit prostii,crede-ma.In rest ai dreptate…Multumesc.

Dragos (2 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 21:36

Bvo draga..interesant articol

teo (19 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 21:40

de ce te bagi daca nu te pricepi. in economia reala o companie cu datorii de 244 si cifra de afaceri 200(nu profit! ci venituri) ar fi fost inchisa de mult. cluburile de fotbal nu aduc bani,aduc faima,recunoastere pentru patroni. cluburile de fotbal aduc in cel mai bun caz 2,3 milioane profit la cativa ani

lawyer (1 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 21:46

corect articol

autholycus (7 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 21:47

cel mai bun articol al tau din ultima vreme.bravo.ai spus despre sahtior niste adevaruri care sigur il vor deranja pe lucescu senior. asta e diferenta dintre est si vest .

fifi (1 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 21:54

probabil doamna…ati jucat pe un post anume fotbal? ca va vad priceputa. sunteti buna, pacat ca nimeni nu va vede.

Butago (2 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 22:33

În Rusia e rahat, nu fotbal: blaturi, corupţie, atacuri mafiote etc. Autoarea articolului are dreptate. În Est, inclusiv în Ucraina şi Rusia, e un fotbal pe bani murdari, din afaceri criminale. Clubul Zenit, bunăoară, azi e un fel de Steaua din 1995-96. Echipa din Sanct-Petersburg este finanţată, din ordinul lui Putin, de mega-concernul de stat ”Gazprom”. Între fotbalul ruso-ucrainean şi cel occidental e o diferenţă ca între afacerile lui Bill Gates, pe de o parte, şi bandele Camorei pe de alta.

Pacuiul lui Soare (48 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 22:40

ca de cele mai multe ori, un articol oportunist, in ton cu valul de contestari la adresa celor 2 Lucesti. In consecinta un articol extrem de slab scris de o ziarista care fie e de rea credinta fie nu se pricepe la fotbal.
Shahtior a pierdut cu o echipa din „top four” din Anglia (cel mai tare top din ligile europei, doar in Spania, prima si poate a doua clasata e mai buna decit acestea). Daca Shahtior este echipa-breloc cum jignitor se exprima pipitza ignoranta, la fel sint toate echipele din Franta, vreo 16 echipe din Germania, Anglia si Spania ca sa nu mai vb de echipele din Olanda, Belgia, Portugalia care sint sub Shahtior toate in bloc (poat Porto si Benfica nu).
Iar a cistiga Liga Europa nu e la indemna oricui, chit ca datorita felului in care se organizeaza CL nu mai e atractiva pt echipele de top din Europa. Oare Werder Bremen sa fi considerat ca trofeul UEFA nu face o ceapa degerata?

bogdan (10 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 23:10

Cam asa este. Sunt un mare admirator si prieten al lui Mircea Lucescu dar cu tristete o spun, a cam pierdut boii..Mereu le avea el pe alea cu ghinionul si cu arbitrii dar in ultimul timp declaratiile lui frizeaza penibilul (jucam ca si Barca, avem nivel de CL, Mourinho nu e antrenor, plus perla de acum cu Arsenal care i-a facut zob, etc) si ameninta sa-i stirbeasca din meritele evidente si talentul de antrenor. Daca sunt oarecum de inteles derapajele evidente cind e vorba de Razvan sunt deja stupefiante aberatiile cu privire la fotbalul mondial si mai ales despre Sakhtior, o buna echipa estica, facuta cu f multi bani, dar nimic mai mult, daca ar arata mai multa umilinta si modestie ar fi realmente un profesionist desavirsit. Eu sper sa fie niste rataciri de moment.

mihnea (11 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 23:13

mariuca, iti deschid fan-club!
toata stima pentru ce spui si pentru ce lasi, diplomata, nespus. anume ca seniorul a uitat de ceva vreme cine e, ce, cum si unde face… pentru el, justificarea perfecta ar fi ca ii trebuie o scuza pentru ‘jdemilioanele cheltuite. inclin sa cred, insa, ca negarea ii este o a 2a natura.
era un zeu daca se oprea din antrenorat… imediat dupa ce a castigat cupa uefa!

cosmin (1 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 23:13

demult nu am mai citit un articol scris atat de bine… pe cuvant

d (11 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 23:16

imi pare rau
dar ai dato in bara cu articolul asta.

tavi (5 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 23:19

Sa fim putin mai retinuti atunci cand prezentam lucrurile; cand o organizatie are un „minus” de 244 de milioane euro la o cifra de afaceri ( total venituri) de 200 de milioane nu putem vorbi , cel putin financiar , de succes managerial , dimpotriva .
Liga engleza a produs pierderi totale de peste un miliard de euro asa ca , fara suparare, nu cred ca este de dat exemplu.

Che Guevara (11 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 23:29

Sa iei bataie cu 5-1 si sa spui ca te-a furat arbitrul e un semn de paranoia. Restul nu comentez.

Dani (37 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 23:31

In continuare o spun: fotbalul nu este jucat de cifra de afaceri sau de buget, ci de fotbalisti. Si Bayern are buget mult mai mare decit C.F.R. Cluj, dar daca locurile lui Traore si Kivuvu erau ocupate de jucatori cu mai multe circumvolutiuni, clujenii paraseau terenul neinvinsi. In plus, nu le poti cere africanilor sa aiba mentalitate de invingatori cind istoria lor demonstreaza cu totul altceva. Mentalitatea de invingator si cea de profesionist tin loc , uneori, atit de valoare cit si de buget. Din pacate, noi nu am invatat asta…iar cind unii jurnalisti mai si vorbesc despre cai verzi pe peretii visteriilor cluburilor, nici nu vom invata vreodata.

adrian (9 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 23:33

@Ecart

Nu ai inteles, amice.

Ideea este ca jucatorii nu se cumpara la kilogram si ca patronul nu „da bani la echipa”. Totul trebuie sa functioneze unitar, de la jocul in teren pina la vinzarea fularelor. Fotbalul este afacere, nu „tunul” cu „jucam in grupe, scoatem 15 milioane”.

un cetatean (2 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 23:58

Bravo Maria! Daca se ia Il Muce de tine anunta-ma si trimit raketii peste el. Mosu e mai senil ca jj. A facut tiki-taka si au luat-o cu 5-1. Penibil rau creatorul („autostivuitorul”) fotbalului romanesc, italian, rurcesc si ucrainian…..

mieusa (37 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 0:08

Ba ce analiza. Parca-i rupta din Wall Street Journal.

ion (1 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 0:28

si de unde pana unde stupizenia asta auzta de altfel si in alte parti ca noi am avea mai multe masini de lux decat germania? poate mai multe decat luxemburg sau monaco, desi sunt semne de intrebare si acolo.

in rest, cu corecturile de rigoare, ms. andries, aveti dreptate.

George Stan (1 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 1:28

Cred ca Bulibasa batrana si stelistofoba face spumele marii cand citeste acest articol.
Bravo Maria! Inca o data ai demonstrat ca esti cea mai verticala dintr-o redactie de slugoi ce a stat ani de-a randul la 90 de grade in fata celui care ii plimba in excursii gratis prin Nely Voyage si le platea consumatiile.
Din pacate, Nasul dupa acest articol Nasu isi va suna Finul sa te certe. Iar acesta o va face, chiar daca ititial te considera geniala !

amne (21 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 2:01

Datoriiile lui Arsenal sunt la nivelul la care sunt pentru ca s-a construit noul stadion. Dar, spre deosebire de alte cluburi din Anglia (care-i diferenta intre Chelsea/Man City si Shaktar dpdv al acestei argumentatii?), Arsenal a trecut la plata datoriilor, ba chiar actionarii au inregistrat profit (minuscul, dar, comparativ cu zecile de milioane pe care le plateste un Man U numai pe dobanzi, e fabulos) per actiune, iar in locatia fostei „potcoave” s-a construit un complex rezidential ce va scoate si el niste pounds.
Sa fim seriosi, in rest, sa-l compari pe Arsene Wenger cu „marele” parinte de il muce e ridicol. Alsacianul e pe PLUS la bani vehiculati pe transferurile de jucatori la gunners pe ultimii zece ani, iar la performante e „in a galaxy far, far away”.

dan (2 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 2:13

ce e greu.in ucraina se spala banii la greu ,iar m.lucescu este o unealta bine platita.sa auzim de bine

dan (2 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 2:16

sint bani spalati.lucescu este platit mai mult de cit valoreaza, din cauza asta nu ca ar mai avea vreo legatura cu fotbalul din europa

gery76 (18 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 2:32

Pertinent articolul si cred ca discrepanta se va adanci pentru ca banii pot cumpara multe dar nu pot cumpara istoria si palmaresul echipelor de traditie din vest!

Dani (1 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 2:42

domnisoara jurnalist, Sahtior l-a vandut pe Chygrynsky la Barcelona pe 25 de milioane si l-a luat inapoi pe 15 milioane.
l-a vandut pe Marica la Stuttgart pe 9 milioane.(merita maxim 3-4 milioane)
l-a vandut pe Timosciuk(care acum e la bayern) sau cum s-o chema in Rusia pe vreo 20 si ceva de milioane.
Cred ca atunci cand Ahmetov isi face bilantul, iasa pe plus in perioada in care a fost Lucescu antrenor… a castigat campionate, cupe, cupe uefa.. a jucat in champions league.. a obtinut victorii acolo.. deci alti bani.
Deci informati-va inainte sa scrieti un articol..ca sa nu va faceti de ras..
stiu..comentariul meu nu va aparea… 😉

MIHAIL LAZAR (2 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 3:17

DRAGA MARIA MAI BINE TACEAI.IN FOLOSUL CUI SCRII.?
INVIDIA SI GELOZIA ROMANEASCA E DE NEINTRECUT.
IMI PARE RAU DAR NU AVEM ZIARISTI DE CALITATE.
CRED CA IN FATA DLUI. LUCESCU TREBUIE SA NE SCOATEM PALARIA.
SUCCES

Alan Ritzi (1 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 3:31

Ce va deranjeaza de fapt? Ce declara ? E liber sa declare ce vrea…mai ales ca nu sta prea rau in grupa. Pana acum citeva luni parca nu interesa pe nimeni ce declara…Parca e o campanie comandata anti-lucescu. De cine ? De cei care se tem sa nu-si piarda „influienta” si imaginea…”Impresionanta” analiza fotbalului ucrainean si englez dar ireala si „cosmetizata” …

burebista dacul (6 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 3:58

Articolul e cel putin ciudat..contradictoriu de la inceput pana la sfarsit. Sa ma explic:

– Arsenal e un club afacere, dar profitul e…-244 milioane (poate afacere proasta, asa da..)
– Arsenal da 1 milion pe jucator, in timp ce Sahtior 6 milioane, adica banii in fotbal sunt in…Est!?
– din titlu si din ton inteleg ca manager la arsenal e ceva mult superior fata demanager la sahtior dar, din nou cifrele spun altceva: unul pierde 244 milioane altul iese in castig

Nici mie nu imi place Mircea Lucescu: e profitor, oportunist si nu se da in laturi de la orice ca sa castige..

Si totusi, in clasamentul grupei H Sahtior-ul detine un onorant loc 2 iar Ucraina ca si Rusia sunt pe locurile 7 si 8 in clasamentul UEFA.

Mai mult decat atat: fiecare echipa din Europa, fie ca e Barcelona sau Arsenal tremura atunci cand joaca cu Sahtior. ASa cum tremurau odata in fata Stelei…

Ceea ce e de laudat

r.gabi (35 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 4:07

Foarte corecte remarcile,dar in acelasi timp si realiste.
Din nefericire,antrenorul roman al Sahtiorului,caci la el va referiti,este autorul unor perle de acest fel,de fapt el este unic,mai ales prin afirmatiile/declaratiile sale,date in urma meciurilor pierdute de echipele la care a antrenat.
Din punctul de vedere al lui Lucescu sr.,el nu este niciodata de vina la un meci pierdut,impotriva echipei sale, intotdeauna se abat tot soiul de „conjuratii”,de ndreptati ale arbitrilor,ale sfintilor si sfintisorilor si probabil in viitorul apropiat ale imamilor si ale Al Quaeda.
Nu putem comenta decat ca fiind foarte buna calitatea de antrenor a romanului,dar el uita intotdeauna diferenta dintre un antrenor foarte bun si un antrenor mare.
De asemenea cred ca uita diferenta dintre acel fotbal practicat in Ucraina sau Turcia,unde au loc tot felul de aranjamente si cel occidental,ca sa numai discutam despre alte diferente evidentiate in articolul Drei.Andries.
Ca roman ,regret ca un alt roman,de toata lauda ca activitate,nu prea tine seama de dimensiunile reale ale activitatii sale,de dimensiunile reale si valoarea echipelor pe care le-a antrenat ,in raport cu echipele mari din Europa.
Totusi,cred ca majoritatea celor care il simpatizeaza sau nu,de cele mai multe ori,cu intelegere,il lasa sa se simta bine

iustin (29 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 4:49

bun

daniel (7 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 5:21

intotdeauna mi-ai placut ,dar acest articol chiar iti face cinste.in meseria asta pt barbati ai ceea ce femeia are in plus :pragmatismul.barbatii mai cauta scuze la un esec dar femeia spune clar :nu esti bun,sau esti prea moale,prea naiv etc.lucescu chiar crede ca se poate compara cu wenger?masina de bani ai lui arsenal cu sahtior?

vali (11 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 6:53

In principiu sunt de acord cu tine dar realitatea e ca Rusia si Ucraina, cu bani albi sau negri devin forte in Europa. Nu putem sa comparam Shahtior si Kiev cu echipele romanesti chiar daca avem un campionat comparabil. Luciu sau breloc, rezultatele sunt reale. Nu sunt fericit ca vin din bani negri dar nu pot sa le ignor. Sa remarcam doar prezenta constanta in „lumea buna” a acestor echipe si diferenta enorma de buget fata de noi. Guardiola s-a declarat multumit dupa un egal la Rubin si asta spune multe. Arsenal e mai mult o scoala de fotbal decat o performera. Banii arabilor sunt mai albi decat ai rusilor/ucrainenilor? Sunt mai bine gestionati? Poate, dar tocmai din transferuri de 6 milioane vine si experienta si vin si rezultatele. Stii tu cat costa sa cumperi valori la Arsenal cu 1.2 mil? Stii cat plateste Arsenal pentru politica asta? E politica de piata draga mea. Decat pseudopoliticieni ratati in fotbal prefer mafiotii rusi. Macar o fac pe fata….

dyers_eve (4 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 8:27

„Diferenţa dintre Premier League şi campionatul Ucrainei (sau al României) e cea dintre o economie de piaţă şi o piaţă de desfacere”
Pe bune, tu atat intelegi din fotbal? Sau ai un ghimpe impotriva lui Mircea Lucescu si abia asteptai ocazia potrivita sa te iei de el?
Crezi ca ei sunt inaintea noastra doar pentru ca trateaza totul in termenii unui bilant contabil, in care la sfarsitul unui ciclu fiscal trebuie sa ai musai profit? Poate faci o confuzie:asta fac „investitorii” nostri.
Daca te uiti bine, sunt si in EPL cluburi „breloc”, de ex Chelsea sau Manchester City. Si vreme de ani buni, „breloc” a fost si Inter Milano.
Chiar luata ad litteram, declaratia lui Mircea Lucescu ramane doar o dovada de nerealism, nu un motiv de comparatie intre fotbalul occidental si cel estic.
Dar te-ai gandit ca spusele lui aveau, poate, rolul de a-si reface psihic jucatorii dupa infrangerea suferita?

thejack (51 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 8:41

Din pacate marele „Il Luce” i-a transmis infatuarea si impresia de infailibilitate si fiului, iar asta va afecta imaginea fotbalului romanesc, nu doar averea unui magnat ucrainean.

deco (26 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 10:18

Frumos articol, dar putin fortat. cum explici Man City in aceasta ecuatie??? Cred ca nu trebuie generalizat la nivel de Anglia, da Arsenal, Liverpool sunt cluburi care nu investesc mult, Man City sau Chelsea, cu investitori arabi sau rusi, fac cam acelasi lucru ca si Sahtior, chiar mai grav. Man Utd este din nou diferita. Steaua a pierdut doar cu 2-1 pe Emirates, (ce nume de stadion pt Anglia) Arsene W este cunoscut pt capabilitatea de a face vedete din copii, aici e marea diferenta cel mai probabil.

Chris (55 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 10:24

Shahtior de obicei joaca acceptabil, este o echipa inchegata. Dar o strica gura bogata a lui Lucescu la infrangeri, care nu stiu sincer ce este in mintea lui. Ma rog….de-ale fotbalului.

mos tagartza (10 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 11:02

felicitari !!!

primul articol pe care il citesc in ultimii 20 de ani si il pune la dimensiunea corespunzatoare pe „Il Luce”
sa nu fiu inteles gresit … antrenor bun , foarte bun , dar nu la dimensiunea pe care si-o confera singur , cu mult tupeu si „ajutorul” atatora de-a lungul anilor
de fapt , cel mai mare specialist in „fotbal-handbal pe de-a latul”

bravo !

Clop (4 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 11:12

Nu zic ca nu e diferenta de mentalitate si valoarea intre Ucraina si Anglia, dar pentru mine datoriile imense pe care le au cluburile mari reprezinta un semn de slabiciune. Voi avea tot respectul pentru un club mare, atunci cind acesta va fi si fara datorii si nu numai cu rezultate. Daca tot vorbim de fotbalul afacere, o afacere cu vechime trebuie sa se sustina din forte proprii si nu sa se indatoreze din ce in ce mai mult.

Comentează