Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Un protejat al sistemului

Selecţionerul nu depinde de rezultate, ci de mila lui Mircea Sandu

1-1 cu Albania, 0-0 cu Belarus. „Există un singur adevăr, cel scris pe tabelă”, spunea un antrenor austriac, devenit nume de stadion. Iată adevărul despre activitatea selecţionerului Răzvan […]

joi, 9 septembrie 2010, 7:10

Selecţionerul nu depinde de rezultate, ci de mila lui Mircea Sandu

1-1 cu Albania, 0-0 cu Belarus. „Există un singur adevăr, cel scris pe tabelă”, spunea un antrenor austriac, devenit nume de stadion. Iată adevărul despre activitatea selecţionerului Răzvan Lucescu.

Federaţia a decodat aceste scoruri în felul următor: „Poate-i prelungim contractul pînă-n 2014!”. Iată adevărul lui Mircea Sandu: antrenorii depind de degetul lui mic, nu de rezultate. Dacă vrea, inventează postul de selecţioner pe viaţă. Şi uite-aşa, din tînăr antrenor pe baricade, gata să revoluţioneze structuri şi mentalităţi, Răzvan Lucescu a ajuns protejat al sistemului. Se află la mîna lui Mircea Sandu. Mai are rost calculul diferenţial al şanselor de calificare?

Două puncte din două meciuri nu reprezintă pentru federali subiect de analiză, ci obiect de şantaj. Selecţionerul a fost anunţat, public, deschis, la mişto, că va fi menţinut în funcţie din alte motive decît competenţa. Mircea Sandu i-a făcut lui Răzvan Lucescu un serviciu, la rîndul lui, acesta îi va întoarce favorul. Federaţia şi-a atins obiectivul: are un selecţioner guvernabil.

Mai puţin norocos, după înfrîngerea cu Belarus, Blanc a fost avertizat elegant de Federaţia de la Paris: cîştigă în Bosnia sau pleacă! Deşi antrenează Franţa de două luni şi ceva, nu de un an şi ceva, deşi a schimbat aproape complet lotul după Mondial, deşi e un simbol al fotbalului din Hexagon… Cu toate astea, 0-1 înseamnă pentru unii chiar 0-1, nu un excelent prilej de prelungit contracte. Oricum, în nemernicia lor, ca nişte necunoscători turbaţi, francezii şlefuiau ghilotina pentru Blanc încă din vară, după înfrîngerea din amicalul cu Norvegia. Cîtă răutate, nu-i aşa?

Cu toate astea, Blanc nu se revoltă şi nu-i arde una retorică, de la obraz ingratului popor. Iar în meciul cu România, Franţa va avea un selecţioner care lucrează sub presiunea rezultatului şi a şomajului. În timp ce selecţionerul „tricolorilor” va cugeta schimbările pe o bancă de puf, sub un clopot de sticlă, apărat de un cvartet de dădace. Nu este o imagine a forţei, ci a slăbiciunii. Cei care-l ocrotesc de realitate nu fac decît să-l discrediteze. Îi scot în evidenţă statutul vulnerabil şi îi întreţin iluzia că postul de selecţioner i se potriveşte ca turnat.
Spre deosebire de Blanc, Lucescu jr. nu e obligat să-şi asume nici un risc, nici o responsabilitate. Nu-l presează nimeni şi nimic să califice „naţionala”. Sau cel puţin s-o construiască. Susţinerea asta nemăsurată şi nesăbuită se va întoarce împotriva lui.

Pentru că nici tatăl, care-i sare în ajutor ca o mamă-leoaică, nici şeful FRF, care l-a transformat, din poignet, în scop caritabil, nu vor putea ascunde la nesfîrşit ceea ce scrie pe tabela de marcaj. Adică adevărul, vorba lui Ernst Happel.

Comentarii (30)Adaugă comentariu

Grey Wolf (7 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 19:35

Ai perfecta dreptate, MARIA. Este exact ceea ce trebuia spus in articolul tau. Mai mult decat (in)competenta lui Razvan Lucescu, principala problema este atitudinea sfidatoare a sefilor Federatiei Romane de Fotbal.
Personal, cred ca acesti indivizi au principala responsabilitate pentru rezultatele lamentabile din ultimii ani.

radu (22 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 19:41

parca perioada de gratie a lui Razvanel a fost pana la sfarsitul preliminariilor precedente,acum iar e protejat?asa cand ne mai calificam si noi?

radu (22 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 19:43

si in rest sant 100% de acord cu tine plus ca si sandu si gasca ar trebui demisi (chiar asa pe sandu de ce nu il demite ministrul sportului,cine o mai fi si ala

bogdan-m (43 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 20:07

Unde este acum Razvan Lucescu? Nu l-am vazut la nici o televiziune argumentand viziunea lui de joc, aratand cauzele ultimelor rezultate. Dar este si normal sa nu raspunda in fata nimanui. Doar este natiolala lui, nu a noastra. Iar presa l-a sustinut de la inceput, asa ca nu trebuie sa se mire ce a reusit sa creeze…

temometru (1 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 20:13

Miza protectiei Juiorului este alta, mai importanta decat o calificare la Euro… Razvanel nu face din nationala showroom de jucatori pentru parazitii fenomenului fotbal, gen Becali. Insanatosirea fotbalului de la noi inseamna deparazitare. Din pacate, acest pret este cam mare. Pana acum am platit 4 puncte. Pretul final va fi calificarea. Sa speram ca doar una singura. Acesta este motivul pentru care – eu unul – il sustin pe Razvan.

Ghandalf (147 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 20:23

Lasa-i s-o tina tot asa si apoi sa se mire ca nu vin suporterii la jocurile echipei nationale, lasa-i sa faca din campionatul intern un circ grotesc si iar sa se mire ca suporterii se orienteaza spre alte activitati, retragandu-se de la a sponsoriza pe noul (vechiul, acelasi) presedinte „ales pe viata”. Apropos de presedintele ales pe viata: a mai fost unul care se credea de neinlocuit si stim cu totii ce-a patit…
TACIT…DIXIT

Un Iobag (4 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 23:46

Maria, corect!
Postul de antrenor al unei echipe nationale e de mare prestigiu. Nu are rost sa descriu avantajele (mai ales) si dezavantajele unui astfel de post. Insa un lucru e cert, acest post vine cu o mare responsabilitate. Din punctul meu de vedere Razvan Lucescu nu e in masura sa si-o asume. Nu e un barbat hotarit, ci mai degraba o pisicuta plingacioasa. Un plod egoist si orgolios, inca imbracat cu pampersii lu’ tata. Stil mioritic, caci pe la noi se sta acasa pina la maritis. Pardon, insuratoare.
In ceea ce priveste pe boierii nostri cei corupti, ei nu fac nimic nou: joaca acelasi rol de ani si ani de zile. Se vor proteja intre ei, ca membrii unei familii, o adevarata familie. Asta nu intelegem noi, chiar daca se mai cearta ei, in capat de linie sunt cu totii uniti de o idee comuna: sa faca bani cit mai rapid si cit mai usor posibil. Razvan Lucescu e pentru ei o simpla rotita in masinaria haiduceasca.
Dupa parerea mea niciun antrenor roman nu are pregatirea completa si maturitatea in acest moment pentru a se bate cu adevarat cu greii Europei. Cosmin Olaroiu si Dan Petrescu sunt pe drumul cel bun insa au nevoie de mai multa experienta. Dealtfel, cind vorbesc de Olaroiu ma refer la cel de acum 3-4 ani caci pe cel actual nu-l mai stiu, piredut cum e prin Orient.
Ideal ar fi un sistem cu un antrenor principal din afara, pentru o perioda de 2 ani si un antrenor roman, poate Dan Petrescu, in postura de secund pe perioda respectiva. La capatul uceniciei secundul ar putea devenii antrenorul principal si lucrurile ar fi interesante. Nemtii, si multi altii, au testat sistemul cu succes.
Cit despre antrenorul strain stiu ca suntem tare nationalisti si mindrii de progeniturile noastre, dar imi zic ca pina si turcii, care-s mult mai rai cind vine vorba de neamul lor, au reusit sa instaleze un antrenor strainez cu experienta: poate vom reusi si noi!
Vise, maica, vise… nu vor lasa niciodata boierii nostrii controlul pe mina unui venetic… numai baieti din familie…

florin (15 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 0:05

Domnilor, nu ati inteles nici pina acum, ca echipa nationala, jucatorii ei, selectionerul, ca sa nu mai amintim de Sandu, Dragomir, Avram, Lupescu si lista poate continua cu toti lpf-istii, frf-istii, cca-istii, nu trebuiesc criticati nici macar la 0 – 5, dar la 1 – 1 sau 0 – 0?!?
Toti acestia sint bunuri nationale, ei trebuiesc apreciati doar pentru ca exista si ca ne fac favorul ca din cind in cind sa ni se adreseze (nici Imparatul Japoniei nu se arata poporului decit la superevenimente), sa ne spuna cit de mult sufera ei si cit de mult ii bulverseaza critica, neintelegerea starilor lor sufletesti, chinurile prin care trec cind sint depasiti de adversar pe teren, cite nopti stau treji (nu in pat, ca acolo s-ar putea totusi sa atipeasca, dar undeva, la un colt de masa… rotunda intr-un bar) cind rateaza din 7-8 metri, cit de mult ii dor intepaturile (nu va ginditi la alea la care ma gindesc eu) ziaristilor.
Terminati odata cu atita critica! Sa zicem multumesc ca acceptat Contra sa revina, ca Lobont mai are mobilitate si se poate apleca in plasa dupa minge, ca el, capitanul echipei nu-si pierde sirul vorbelor chiar daca trebuie sa se si scarpine in acelasi timp…
Ce Capra Neagra (animalul, nu restaurantul), ce Floarea de Colţ sau Nufarul (din Delta, nu magazinul)? Alea sint fleacuri, mofturi. Adevaratele monumente nationale sint Lobont, Chivu, Contra, Florescu, Banel si inca vreo 20, iar cind va reveni si Mutu, sa te tii!!!
Era sa-i uit pe cei mai importanti: Sandu M., Dragomir M., Lupescu I., Lucescu R. s.a.m.d.
Iar daca ma gindesc ca publicul din Bucuresti mai ales nu a invatat inca sa aplaude o infringere…

tavi (6 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 0:06

foarte corect articolul.si la fel ca si bogdan-m intreb si eu acum:unde este selectionerul?sa ne explice

-de ce l-a scimbat pe torje dupa o repriza
-de ce l-a schimbat pe stancu,singurul jucator cu explozie pe care il aveam
-de ce l-a scimbat pe deac
-de ce l-a tinut in teren pe bilasco,care s-a vazut clar ca era din alt meci
-de ce ne calca pe nervi cu florescu asta
si mai ar mai fi intrebari.

de ce nu a venit inapoi in tara cu nationala?acest gest poate fi comparat cu plecarea lui mutu din serbia,gest mult blamat de selectioner si de federatie…cit despre federatie,ar trebui sa isi dea toti demisia,ar trebui sa se dea o lege care sa limiteze mandatele la sefia federatiei.

becks1985 (1 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 0:21

asta este difernta intre romani si occident,mentalitatea noastra nu ne-o poate schimba nimeni,noi le stim pe toate,facem totul bine,dar in schimb nu realizam nimic,asta e……………….

CFR (2 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 0:54

Genial! Bravo!

aitilop (18 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 1:52

@termometru
Si eu ii urasc pe fratii b…dar logica ta nu prea e coerenta: Lobont, Chivu, Stancu si altii sunt „impresariati” tot de astia. Si atunci?

lesauvage (1 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 3:01

Adevarul ca este un pic exagerata afirmatia ca Blanc este sub amenintarea somajului. A fost ofertat si de Man U deci nu duce lipsa de loc de munca. Problema este alta..Lui Blanc ii pasa de suporteri de cei care sufera in fata micului ecran si tremura pe stadion. Lui Lucescu Jr se pare ca aceste mici detalii il lasa rece.

motanul incaltat (137 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 3:48

Deocamdata in Romania-nu tabela conteaza ci Mircea Sandu.Degeaba comentati altceva. Poate inca nu a ajuns un nume de stadion dar ce spune Mircea Sandu e infinit mai mult.Doar e seful FRF si la rindul sau nu va raspunde nici macar in fata Marii Adunari Nationale.

Bebe (21 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 7:21

decat clanul Becali la conducerea FRF, mai bine Nasu pe viata.

sorin (33 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 8:07

Perfect adevarat. Dar daca nu te uiti la tabela de marcat, inseamna ca nu exista. Si raman „adevarurile” lor de gasca

Nea Caisa (70 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 10:11

Maria, sunt adevaruri pe care le-ai scris si adevaruri pe care nu le-ai scris. Mircea Sandu mi se pare cel care a procurat destui ani banii necesari functionarii nationalei, atunci cind aceasta nu s-a finantat din calificari. Are, in spate, doi oameni, Lupescu si Prunea, cu un mare apetit de a conduce pe banii altora si – iti amintesti scandalul si gargara cu care au venit ei la federatie – mi se pare ca federatia mergea mai bine fara ei decit merge cu ei. Mai avem ceea ce macar eu, ca si spectator de sport, am semnalat de multi ani si anume rolul exagerat de mare al impresarilor in fotbalul nostru. Media noastra sportiva s-a facut a nu vedea asta, ori chiar i-a incurajat si sustinut pe impresarii respectivi. Pare a nu fi sesizat nimeni ca nationala a fost alungata de la Piatra Neamt si, daca merge tot asa, va fi incet-incet alungata de pe toate stadioanele mai importante din tara. Daca vrei, iti dau eu o informatie: este un teren bun de fotbal la intrarea in comuna Contesti, la marginea soselei, are gazon bun, vestiare renovate si citeva zeci de locuri in tribune, parca are si citeva becuri pentru nocturna, in scurta vreme va fi ideal pentru jocurile nationalei. Dupa ce a fost considerat un mare talent antrenoristic, Razvan Lucescu pare acum un bugetivor al federatiei care se cramponeaza de un contract si de un salariu generos: fie ca a avut misiunea de a avea rezultate, nu le are; fie ca a avut misiunea ca, indiferent de rezultate, sa faca nationala sa joace un fotbal de calitate si cu elan, nationala condusa de el nu arata nimic pe aceste planuri. Sub antrenoratul sau s-a accentuat tendinta ca prezenta la nationala sa fie doar un element notabil intr-un c.v. de jucator. Este primul care ar trebui sa isi notifice esecul si sa se simta. Intr-un fel, pe Mircea Sandu il inteleg: vorbele sale, parca in ciuda, au semnificatia pierderii sperantei, lasarii lucrurilor in voia sortii. Pentru el, probabil ca un nou antrenor nu ar insemna decit o noua corvoada: alti bani de platit la reziliere, contractare si instalare, alte gasti de infruntat si de impacat, alte vorbe, alte promisiuni. Poate si un mic razboi in federatie, fiindca mie mi se pare ca Razvan Lucescu, ca antrenor al nationalei, este si produsul lui Lupescu si Prunea. Si avem si o dezamagire in ansamblu: iata ca „lupii tineri” au insfacat aceeasi bucata veche de carne in loc sa vineze una noua.

ba(la)nel (45 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 11:50

Mie mi se pare ca se exagereaza cu criticile…pe de o parte, toti cei care-si dau cu parerea, spun ca orice antrenor are nevoie de timp, de liniste, de stabilitate, etc…si, in apararea lor, aduc argumentele alex fergusson si arsene wenger…stiti cate trofee a castigat fergusson in PRIMII 10 ANI la manchester united? unul singur, cupa angliei, pare-mi-se…
Acum, daca mircea sandu ofera unui antrenor garantia ca poate lucra-n liniste, toti sarim pe el si pe antrenor…nu-s fan al fotbalului practicat de echipele unde a antrenat razvan, dimpotriva, mi se pare batranesc si vesnic adept al scorurilor tip 0-0, 1-0, 1-1, etc…ce ma dezgusta e felul in care sarim toti ca gatul unuia, dupa ce tot timpul am fost scandalizati de faptul ca-n 6 etape s-au demis 10 antrenori…atunci…unde-i adevarul?

Marel (1 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 12:10

Bravo Maria,
Stilul tau exprima strigatul de durere si jale ale populatiei,neascultata de nimeni( primar,politist,prefect,ministri,presedinte).Noi spunem nemultumirile noastre la TV,ziare,etc.24/24, 7/7.Nimeni nu face nimic,dar salariile acestora sunt incasate lunar.Noi platim servicii neefectuate!Sa actionam in aceasta directie poate se rezolva ceva.

banks (41 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 12:15

Orice antrenor, cu atat mai mult „de nationala”, are sarcina de a construi o echipa de perspectiva si de a obtine proxima calificare. Tind sa cred ca, dincolo de declaratii rabdatoare si teatral-intelepte, oficialii baga mereu presiune pe calificare pentru ca asta aduce bani, reputatie si lor stabilitate si viata lunga in scaune confortabile. Constructia e lasata pentru „dupa”, cand mai vedem ce-o mai fi.
Nationala noastra, mereu cu sansa 2-3 in grupe, se afla in pozitia in care calificarea e o performanta stralucita iar necalificarea un ghinion trecator, nu o nenorocire.
Antrenorul destept stie ca daca construieste poate avea viata lunga la carma dar scad sansele sa se califice „acum”. Asa ca, sfasiat de aceasta dilema feroce, alege o viata scurta dar buna, incearca sa se califice si sa faca un minuscul act de prezenta la turneul final. Acesta e antrenorul Piturca gen.
Antrenorul cu personalitate vrea si lupta sa lase si ceva in urma, dar sa obtina si rezultate daca se poate. In aceasta ordine. Aici se califica Iordanescu si Lucescu.
Antrenorul vizionar sacrifica imediatul, consecvent, merge pana in panzele albe cu proiectul lui (el are asa ceva) si construieste ceva durabil daca are timp si material.
Nu am avut prilejul sa vedem daca exista vreun vizionar la noi pentru ca fie nu a fost timp fie a lipsit masa critica de jucatori valorosi.
Razvan Lucescu incearca sa fie cate ceva din toti acestia dar nu are suficienta personalitate cat sa contureze un proiect, drept care nu-i ies nici rezultatele nici perspectiva.
El are altceva, are incapatanarea sa creada ca tot ce-i sta impotriva sunt criticile rautacioase ale presei sportive si niste conspiratii, la fiecare meci cate una.
Si, bineinteles, foarte mult ghinion. Altfel, el ar face lucruri mari.
Peste toate, cu totii avem rabdarea ingereasca a federalilor, pare-se nu atat cu persoana selectionerului (cum ar putea crede naivul cel țâfnos) cat cu niste interese destul de pamantesti si de personale ale lor. Cand acestea isi vor pierde din armonia de acum, cand nu toate vor mai putea fi implinite, vom vedea cum tot ceea ce-l mentine pe Razvan la nationala acum isi va pierde valoarea si valabilitatea. Bineinteles, momentul va fi bine ales, probabil cand vom lua bataie acasa cu Bosnia si, nu-i asa, va fi o mare susrpriza pe care federatia nu o poate trece cu vederea.

florinch (5 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 12:32

Eu cred ca Razvan Lucescu a luat la misto o tara intreaga,sau,ma rog,iubitorii nationalei romaniei.Iata de ce:1.Selectia-Il tot tine la echipa pe Florescu,jucator care nu cred ca ar avea ce cauta la vreo echipa din campionatul nostru de la locul 10 in sus.In locul lui puteau evolua Sinmartean sau Ad. Cristea care sunt cu cel puti 10 clase peste Florescu.
2.In meciul cu Belarus i-a schimbat pe Torje si Stancu,adica pe singurii jucatori care au „indraznit” sa pericliteze poarta exsovieticilor.I-a schimbat cu Cocis si D.Niculae care i-au ascultat cu sfintenie indicatiile:nici un sut la poarta adversa.L-ar fi schimbat Razvanel si pe Marica (asta ciar si-a facut de cap,era sa dea gol) dar nu mai putea.
3.Dupa asa isprava in Belarus,in loc sa vina in tara cu echipa si sa dea explicatii,Razvanel se duce in Turcia sa se relaxeze.Adevarul ca merita un RELAS,doar muncise mult pentru cele doua egaluri.
4.Norocul nostru,al romanilor,ca exista Mircea Lucescu sa-i ia apararea doar este fiul sau,vorba aia:orice pasare (nu spun care) isi apara puiul.
Mai avem „noroc” si cu Mircea Sandu care,pentru a face oarecum o reparatie morala fata de „senior”,a promis ca nu-l va destitui pe „junior”,ba mai mult ii va prelungi contractol pana in 2014.
Deci avem toate sansele sa ne calificam la un turneu final in 2016.
Succes baieti!

emg (66 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 13:05

comparam mere cu pere: franta cu romania

geosx (4 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 13:26

Asta-i Romania,tara in care traim si in care se schimba toti de la ministru la paznic,nu in functie de competente ci pentru ca nu corespund culorii politice a regimului aflat la putere…N-o sa ajungem nicaieri pentru ca n-avem onoare si nici coloana vertebrala(v-aduceti aminte?¨capul ce se pleaca,sabia nu-l taie¨)acceptam compromisuri atunci cand avem de castigat,iar apoi ,cand se schimba situatia si altii sunt cei favorizatii,ne simtim profund dezamagiti si incepem sa-i aratam cu degetul si sa-i blamam…
De aceasta data un articol bun,felicitari!

cris (9 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 15:21

lrazvane poate oricand sa foloseasca replica lui emg, de mai jos: nu ne comparam cu franta. exact gandirea care ne va mentine mereu culcati in patru labe in fata unora pe care ii admiram doar pentru ca nu indraznim sa ne batem cu ei.

adrian C (4 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 15:41

Ca intotdeauna Maria este o aparitie pertinenta si o vioaie purtatoare de stilou(spre deosebire de de altii care isi asuma aceasta calitate).In alta ordine de idei,Lucescu cel Mare a ajuns la apogeul carierei sale.Conduce o echipa de club si o echipa nationala in acelasi timp.Razboiul dus la baioneta cu Ienei si Iordanescu nu are nimic a face cu fotbalul anilor 90.Este un soi de psihologie ieftina in care acesta incearca sa distraga atentia din jurul rezultatelor dezastruoase ale echipei nationale(ceva de genul incercarilor lui Basescu in infruntarea cu Vantu).Daca in urma unor rezultate mici in compania unor echipe mici,onor Mircea Sandu declara nonsalant si aproape golaneste ca va prelungi mandatul selectionerului,atunci fotbalul romanesc are ceea ce merita:rezultate slabe conducatori golani si un public minunat oprit de la bucurie.

maria andries (1349 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 16:44

Pt. florin, publicul din Bucuresti s-a dezvatat sa aplaude la comanda, ceea ce mi se pare un mare lucru 🙂

Daniel (1 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 17:15

@Maria Andries
Nu inteleg de unde pana unde comparatia nationalei noastre cu cea a Frantei, si nici comparatia celor doi antrenori. In Franta aria de selectie e infinit mai mare decat la noi, traditia Frantei, atat ca tara cat si ca echipa de fotbal e cu totul alta fata de a noastra!
Nu prea inteleg de ce nu privim la alte tari care se ybat in mediocritate, si sa ne acceptam o data pozitia. Nu am fost niciodata o reala forta mondiala! Mai degraba a fost Ungaria, care nu se mai califica la turnee mondiale de ani buni, Cehia a fost o forta care de vreo 4 ani se zbate ca si noi in mediocritate, Rusia unde se investesc sume astronomice nu se regaseste…
mi se pare deplasat faptul ca noi asteptam de la alde` Cocis, sau alde` Niculae sa ne califice…
nu avem cu ce ba`…

maria andries (1349 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 18:14

Pt. Daniel, de voie, de nevoie, trebuie sa ne comparam cu Franta pe teren, in octombrie

flaxx (4 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 19:43

e valabil in orice domeniu in romania. nu conteaza valoarea, rezultatele. conteaza doar pe cine ai in spate. din pacate, indivizi care nu au nici un merit detin pozitii importante. ce daca nu au rezultate? oamenii castiga bani si noi ne ofticam ca vedem competitiile doar la tv.

Che Guevara (11 comentarii)  •  11 septembrie 2010, 22:23

In Romania nu exista criteriul competentei. Functioneaza doar pilele si relatiile. Asa a ajun Mircea Sandu presedinte FRF, asa a ajuns Lupescu nr.2 in federatie, si la fel l-au adus pe Lucescu jr selectioner. Daca ne uitam cine joaca in echipa nationala, constatam ca, in afara greilor echipei, si selectia tot pe pile se face. Acum cateva luni ne-am scandalizat cant un antrenor de la juniori a pretins bani ca sa selectioneze un copil. Pai antrenorul ala ce exemplu avea de urmat?

Comentează