Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Să importăm fotbalişti!

Există jucători dornici să joace sub tricolor, dar nu sînt români

Rădoi primeşte 1,2 milioane de euro pe sezon la Al-Hilal, Marica – 2 milioane de euro la Stuttgart. Cociş – 1 milion de euro la Al-Nasr. Pentru victorii cu […]

sâmbătă, 4 septembrie 2010, 6:55

Există jucători dornici să joace sub tricolor, dar nu sînt români

Rădoi primeşte 1,2 milioane de euro pe sezon la Al-Hilal, Marica – 2 milioane de euro la Stuttgart. Cociş – 1 milion de euro la Al-Nasr. Pentru victorii cu Albania şi Belarus, ar fi încasat cîte 10.000 de euro. Dar asta ar fi însemnat să pună osul, nu doar mîna la piept, să rişte accidentări şi să piardă primele, mai puţin simbolice, de la echipele de club.

Cum să-l impresioneze bonusul federal pe Tamaş, care încasează în jur de 30.000 de euro pe săptămînă la West Bromwich? Sau pe Lobonţ, care ia 500.000 de euro pe sezon şi nici nu trebuie să stea pe bancă pentru banii ăştia?

Intenţiile Federaţiei au fost bune: să-i motiveze pe „tricolori”. Metoda a fost naivă, de modă veche. Cei mai harnici pe terenul de la Piatra Neamţ au fost, previzibil, „lupii tineri” cu salarii modeste. Bogdan Stancu, 10.000 de euro pe lună, a găsit motivaţia să-l învingă pe portarul de la Olympiakos Nicosia. Iar pe Torje (90.000 de euro pe sezon), sigur l-aţi zărit pe teren, deşi la imn i-a cam luat faţa copilul.

De ceva vreme, patriotismul nu mai rentează în fotbal. E valabil şi pentru jucători, şi pentru antrenori. Şi nu e doar problema „naţionalei” României. Anelka s-a declarat „mort de rîs” cînd i s-a comunicat suspendarea de 18 meciuri de la echipa Franţei. La „naţională” joacă pentru glorie şi alte fantasme preţioase. La multinaţionala lui Abramovici, joacă pentru aproape 5 milioane de euro pe sezon.

Ca să prevenim criza de rîs printre „tricolori”, există două soluţii care nu costă nimic. „Naţionala” mare ar putea fi înlocuită, elegant, modern, cu tineretul. Puştii lui Săndoi au ambiţie, prospeţime şi se află încă în stadiul „Ne-am dorit mai mult victoria!”. Mai au pînă la înţelepciunea lui Raţ: „Să fim realişti! Am avut ghinion!”.

Cealaltă soluţie ar rezolva şi problema valorii lotului. Avem stranieri în campionat cît pentru două „naţionale” ale Germaniei. Avem brazilieni, argentinieni, senegalezi, portughezi care n-au jucat în „naţionalele” lor şi care ar trece şi cu ochii închişi de o apărare în zece oameni.

Federaţia ar trebui să insiste cu cerul, pămîntul şi lobby-ul dintre ele pe lîngă Ministerul de Externe, să obţină paşapoarte româneşti în regim de urgenţă pentru „tricolorii” de import. Nu va fi uşor, dar merită! Gramatica limbii române se învaţă, valoarea şi personalitatea – nu.

Ar mai fi şi alte soluţii, dar nici una nu e mai ieftină decît salariul lui Boloni.

Comentarii (63)Adaugă comentariu

catalin,slatina (3 comentarii)  •  4 septembrie 2010, 19:05

nimic mai adevarat…cruntul si totodata dulcele adevar!!!!!

catalin,slatina (3 comentarii)  •  4 septembrie 2010, 19:07

cana bataia de joc a ajuns la rang de prima virtute in tara asta….de ce ar scapa si fotbalul??????

1stelist (1 comentarii)  •  4 septembrie 2010, 19:44

La aruncat cu noroi nu va intrece nimeni pe voi, ziaristii sportivi. Daca acesti fotbalisti ar gandi asa cum crezi tu, pur si simplu ar refuza sa vina la nationala.Decat sa scrieti despre o competitie de polo, tenis sau automobilism vanati scandaluri, incercati sa provocati scandaluri sau animozitati care sa degenereze in scandal sau pur si simplu aruncati cu noroi. Urata meserie, urat mod de a-ti castiga painea.

didi (9 comentarii)  •  4 septembrie 2010, 20:20

este adevarat,dar avem si cativa romanasi care au ambitie si bani putini care pun osul.Cred ca ar fi mai bine.

explorish (62 comentarii)  •  4 septembrie 2010, 20:26

sau… sa ne acceptam soarta! ce e asa rau sa ne acceptam soarta? ce atatea pretentii? uitati-va la unguri, fosti vicecampioni mondiali. asta e, de unde nu-i… noi tot cerem.

habarnam (27 comentarii)  •  4 septembrie 2010, 20:30

hai mah nene ca de data asta n-a fost vorba de indolenta ci pur si simplu de valoare. nu cred ca n-au vrut. cred ca doar atat au putut. oricum, urat meci, dar si mai urata transmisie!

sorin (75 comentarii)  •  4 septembrie 2010, 20:59

Maria, sunt mai multe aspecte de discutat si voi incerca sa nu le amestec.

1. Nationala nu joaca nimic, selectia este la fel de slaba ca si selectionerul sau.
2. Cauze: multe, din pacate. Incompetenta antrenorului, desi il cheama Lucescu, nu are o pregatire profesionala adecvata pentru a conduce Nationala. Aceasta cere multe: competenta, atitudine, pregatirea unei echipe cere si diplomatie, psihologie, trecerea peste fixuri (gen Herea, D.Niculae, Tamas).
Insistam pe aceeasi jucatori desi am avut mai bine de un an de a vedea, de a accepta ca unii dintre aceastia, desi se numesc D.Niculae, Herea si Tamas nu au ce sa caute la Nationala.
3.Aspectul banilor nu ar trebui invocat. Din pacate, voi cei de acolo, din est, aveti ce aveti cu aspectul material, deci nu are nici o legatura. Nu banii a facut ca unii jucatori sa fie slabi, nici blazarea pe care risca sa ti-o dea acestia. Pur si simplu ar trebui ca acesti jucatori, sa recunoasca cu nu au loc in echipa nationala, ca sunt numai niste nume si atat. Lobont, Tamas si D. Niculae nu au nici o vna ca castiga cat castiga. Au vina ca nu pot mai mult!!!! Asta este singura lor vina. Dar daca tot se insista cu ei, este si vina selectionerului.
Repet, banii nu au nimic de a face cu aceasta. Si te mai rog ceva Maria, daca se poate: incercati sa va debarasati de mentalitatea aceea de est. Imi este asa rusine cateodata ca in vine sa intru in pamant. (iti mai dau un exemplu: imi venea sa intru in pamant de rusine cand colegii de munca, ma intrebau, cum este posibil ca la noi in tara sa se discute despre suspendarea unui presedinte ales!!!Pentru cei de aici asa ceva este INCREDIBIL!!!Nu se poate decat la noi).
4. Sunt de acord cu tine in ceea ce priveste solutia Boloni. Numai ca mentalitatea de acolo (de care vorbeam mai sus) este sa ne zgarcim la tarate…Pai un antrenor cu experienta ar fi stiut sa gestioneze un final de meci la 1-0, nu ar fi avut partis-pris-uri cu unii jucatori si nu i-am mai fi convocat. Razvan nu stie nu numai sa gestioneze un final, de fapt nu stie multe.
5. Federatia refuze sa il schimbe pe Razvan din mai multe considerente: il tin pe Razvan sperand ca, pana la urma, nea Mircea Lucescu se va implica la echipa, nelasandu-si astfel fiul sa-si rupa gatul; un alt considerent ar fi credibilitatea Federatiei: pai cum ar aparea acesta in fata publicului recunoscand ca au gresit cand l-au numit pe Razvan selectioner. La numirea urmatorului selectioner ar fi contestati tocmai ca nu am mai avea incredere in viitoare alegere.

Inchei, sperand, ca multi suporteri ai echipei Nationale ca, in cele din urma, se va face dreptate si la echipa Nationala vor fi numiti antrenori cu CV, cu experienta, cu rezultate si cu REALE calitati in ale antrenoratului.

darius (4 comentarii)  •  4 septembrie 2010, 21:59

moraes

profe (2 comentarii)  •  4 septembrie 2010, 22:47

din pacate acesta este cruntul adevar…cu parere de rau nationala se departeaza de suporteri prin ceea ce le ofera.nu pot sa inteleg cum o echipa de club(steaua) strange atata emulatie in jurul sau,cu toate controversele create in jurul finantatorului,si joaca aproape mereu cu casa inchisa iar nationala cu chiu cu vai se chinuie la inceput de campanie(cand sperantele exista) sa umple un stadion de 14 000 de locuri.

englezul (1 comentarii)  •  4 septembrie 2010, 23:48

antrenor strain….doar asa scapam de parti pris’ uri

Sergiu (14 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 2:49

Da’ lasa-i draga sa îmbatrâneasca facând performanta la nationala ”mica”, fiindca cea ”mare” merge brici ! Ne vaitam ca nu mai avem valori, dar Sandoi cu pustii sai matura cu rusii în timp ce ”baiatul lui tata” culege rebuturile prin telefon, de la terase…iar faptul ca Lobont e scos basma curata la golul primit deja ma umple de scârba !

gheorge1 (1 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 7:43

nu exista echipa Olympiakos Nicosia!!!!!

mircea (1 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 7:53

felicitari pentru articol, maria, foarte bine scris si foarte bine documentat… da se cuvine sa mentionam si interesele impresarilor pentru jucatori… ca si aici avem o gramada de bube in cap… nu e interesant pentru impresari jucatori tineri fara un pret enorm din care sa se imbogateasca peste noapte, nu gasesti?

vasile (2 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 8:12

LA NOI IN FOTBAL ESTE CA SI IN POLITICA :NE CONDUC TOTI INCOMPETENTI INCAPABILI SA GINDEASCA LA RECE SITUATIA :ERIK MORAES CULIO SINT DE ACORD SA JOACE PENTRU ROMANIA DAR FORURILE NOASTRE SINT INCOMPETENTE :CIT TIMP VA FI BAIATUL LUI TATA LA NATIONALA O SA AVEM NUMAI FOTBALISTI RASLUFLATI SELECTIONATI GEN CONTRA RADOI COCIS FLORESCU IAR CEI CA STANCU MIHAI COSTEA SINMARTEAN SI ALTI VOR FI IN AFARA NATIONALEI :JOS CU LUCESCU

polska (12 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 8:21

la banii lor ar trebui sa vina gratis la nationala si poate un bonus pt calificare, atat !… ma uitam la un meci al sarbilor , m-a impresionat atitudinea lor ,felul cum luptau pt orice mingie ( chiar daca nu prea mai aveau sansa s-o recupereze ), traiau meciul in adevaratul sens al cuvantului ….cand vom scapa de juc gen radoi , cocis ,florescu , chivu(este varza ) , etc,etc ,si nu vom gasi jucatori sa transpire pt nationala ( ex:MOLDOVAN ), N-0 SA FACEM MARE BRANZA …. radoi & restu` or fi citit ce-ai scris ?…cu respect.

bogdan (5 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 8:21

problema in meciul asta a fost in primul rand lipsa mijlocasilor, si apoi delasarea de care vorbesti. atat timp cat vom juca cu florescu sau cocis, iar cu torje fundas, nu cred ca vom avea oameni care sa construiasca o faza, sau oameni care sa distruga fazele adversarilor.

oare nu avem in campionat mijlocasi mai buni decat ce a folosit lucescu jr cu albania?

daca marica dadea gol in primul minut, sunt sigur ca ne-o luam pe cocoasa de la albanezi. va dati seama ce insemna sa bagam autobaza in poarta 90 de minute? ati vazut ce s-a intamplat in 7 minute:)

liviu (3 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 8:52

BRANDAN e cel mai bun fundas stanga din tara. chiar nu vede nimeni asta?
Si omul a zis ca ar fi onorat sa joace pentru Romania.

bogdan (1 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 9:05

slab articol. o propunere mai infantila ca asta cu importatul nici nu cred ca exista 🙁

Tudor (32 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 9:40

@Sorin
„voi cei de acolo, din est….” e o fraza care iti face onoare si care arata cat de tare te-ai indepartat de fapt de noi, cei de aici, din est…
revenind la subiect, nemtii nu au fost atat de orgoliosi incat sa spuna nu unui klose, unui podolski, gomes sau altii…
noi inca ne vedem regii lumii, natia cea mai talentata la fotbal din univers…cand de fapt, se vede cu ochiul liber ca de cand s-a inchis „Luceafarul” nu a mai iesit un singur jucator decent…care sa poata fi macar rezerva in nationala USA 94
si aici e intr-adevar vina federatiei…selectiile se fac pe criterii de spaga, antrenorilor le sunt tolerate astfel de prctici, iar nationala mica nu a mai ajuns la un turneu final de cand…l-au gazduit in romania si a fost tara organizatoare…si atunci au terminat pe ultimul loc.
asa ca hai sa ne uitam ptuin cu atentie in oglinda, sa vedem cine suntem si sa nu ne mai mintim atat…asta ne e valoarea

Titi (43 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 9:44

@ Sorin , nu gandesti prea corect,sau este greu sa intelegi ca jucatori gen D. Niculae,Marica,Lobont ,Chivu , castiga sumele de bani mentionate pentru ca au valoarea respectiva.Aceasta este atestata si de faptul ca dau goluri in campionate puternice Franta, Germania si nu in Liga lui Mitica .Oare occidentalii au fost prosti cand ii platesc cu asemenea sume?Cum sa nu-l selectionezi pe Marica si sa-l selectionezi in loc pe Banel? ca fuge mult!

Profesorul (3 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 10:22

Ne apuca un „patriotism” ciudat cateodata. Roman e ala pe care-l cheama Popescu, e alb, ortodox si nascut la Focsani. Asa gandesc multi. Apoi vedem ca facem egal cu Albania si spunem ca alti jucatori nu exista. Exista, dar nu-i vrem in nationala. Naturalizarea unui jucator strain nu ne costa nimic. Primeste cetatenia si joaca…1 meci, sau doua, trei…Daca nu da randament nu mai e convocat, simplu. Naionala nu e un club care trebuie sa-i plateasca contractul unui fotbalist care nu are valoare.

Bogdan (1 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 10:22

este un articol grozav de bun, in fapt…daca inertiile nu ar fi asa de mari si obisnuinta de a folosi numai si numai cararile pe care le cunoastem, desi nu duc nicaieri, atit de bine zidita in ADN-ul celor cu putere de decizie, daca nu ar fi atit de multa frica de a iesi din uzual, s-ar putea afla ca, pina la urma, propunerile articolului sint chiar realiste…macar pentru faptul ca altora le-a iesit…
premisele sint corecte, concluziile nu sint gresite, doar ca par riscante…asa o fi? cit de jos ne mai putem duce?
..si stilul e misto, ultima fraza e chiar nasol de adevarata..cine isi mai aminteste cum juca nationala lui Boloni?

alinst (24 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 10:39

bunicel articol,un singur amendament:daca toti jucatorii ar avea in teren determinarea lui Radoi si ar fi pusi bine in teren,alta ar fi fata nationalei.si sa stii ca nu banii motiveaza jucatorii sa joace,l-am mai auzit si pe v becali spunand asta,pot sa te intreb ce nevoie are Ribery de banii Frantei?a jucat accidentat la nationala in ciuda ordinului expres al celor de la Bayern,iar al nostru briliant s-a dat accidentat si a jucat in amicalul Fiorentinei…

panaite (2 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 10:47

nu cred ca salariile jucatorilor ar fi problema ca nu joaca la nationala si ca joaca cu mai multa ardoare la echipele de club.daca aruncam o privire pe la ce echipe de club joaca ,in afara de vreo 2 sau 3, ne crucim,se insista la nesfirsit cu chemarea unor anumiti jucatori nu vreau sa dau nume care joaca pe la arabi,care chiar nu au ce cauta la nationala ..este doar o parere personala.ce naiba chemi niste jucatori care joaca intr-un campionat inferior noua din toate punctele de vedere.cred,ca problema nu se va rezolva daca naturalizam niste jucatori straini,mai bine ar fi sa se investeasca foarte mult in infrastuctura ,in centre de copii si juniori,ca sa aiba ce sa vina din urma ca altfel o sa ajungem peste cativa ani sa ne batem cu insulele feroe si cu andora,ca deaja albania si belarus sunt cu mult peste noi

Luciano (2 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 11:13

Ca sa joace bine jucatorii trebuie motivati de un antrenor care stie ce face. Sarim repede sa gasim tapi ispasitori si sa dam vina pe unul sau altul. Mircea Sandu vine cu bani sa-i motiveze pe jucatori dar aceasta este o atitudine deplorabila. Cand banii sunt putini alta trebuie sa fie motivatia, de exemplu patriotismul etc dar asta trebuie cultivata. Jucatorii Stelei au castigat CCE in 1986 si au primit un video player si o strangere de mana!!
Nu e nimic gresit in a gasi jucatori straini (si aici poate ma contrazic) pentru ca asta ar stimula concurenta pe posturi. Daca pana si germanii si-au calcat pe inima si au adus straini, noi de ce nu o putem face?
Hagi la FRF si Petrescu la nationala, interzicerea oricarei influente ale fratilor Becali in treburile nationalei, precum si desfiintarea LPFului lui Mitica ar rezolva in mare parte problemele nationalei.

michael kamen (8 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 11:14

cu cele 2 solutii gasite de dv nationala ar putea sa invinga albania, dar nu mai mult de atat.

cat priveste povestea cu salariul de la club/ banii de la nationala, sa ne reamintim totusi cine a castigat cupa mondiala 2010. nu erau deloc niste nehaliti. intervin mai multe chestiuni aici, poate intr-un viitor articol?

sancho (3 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 11:14

meteahna romanilor. BANII. si a fotbalistilor, si a gazetarilor. orice, oriunde, dar PE BANI! mai nou doctorii nu se plang ca nu au conditii, ca trebuie sa lucreze zi lumina in spital, pentru ca altfel mor oamenii din lipsa cadrelor.. se plang ca nu sunt platiti sa stea atat. deci nu munca deranjeaza, nu slaba organizare deranjeaza, deranjeaza ca nu-s platiti. daca erau.. dormeau acolo.. ce draku. aidoma gazetarilor sportivi, care scormonesc in gunoaie sa vada ce prezervative foloseste Mutu, numai BANI sa iasa.

vlad (4 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 11:17

Ok, tu propui exemplul Germaniei cu Boatengul, Ozilul si Podolskiul lor…. dar de ce sa nu folosim exemplul Frantei, cu mercenarii lor, pentru care patriotismul francez nu inseamna nimic. In Romania exista cativa jucatori despre care se poate spune ca incep sa simta ceva romaneste, insa in niciun caz cei la care te gandesti tu. Wesley, Brandan, Eric, sunt niste mercenari, care nici ei nu o sa-si riste picioarele pe gratis!!! Pana la urma tot articolul asta este o contradictie!

pinki (1 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 12:05

Cata dreptate in acest articol.Cine sunt marile echipe la care joca Radoi ,Cocis,Marica nu joaca decat 15 min.,Lobont a aparat poarta doar de la vreun bar ca la Roma nu mai are sanse ,Torje continua cu manele,Contra joaca prin cluburi sau discoteci.

ovidiu (1 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 12:33

lobont este expirat. chiar nu vede nimeni asta? daca era pantilimon sau tatarusanu nici nu trebuia sa sara sa ajunga la acea minge.

gogu (3 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 12:37

Bai da’ arabii astia chiar nu au pe ce arunca banii???? Auzi: 1 milion de euro lui nulitatea absoluta de Cocis !!!!! Asta si cu Floresc au pierdut meciul cu Albania!!!!

jgeberia (2 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 12:37

dl razvan ar fi bine sa renunti nu ai nici o viziune asupra jucatorilor.

leo (6 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 12:51

Bogdane…te uiti la alte natiomale sau esti fan „sah”? uita-te la nationala germaniei care pana mai ieri era de neconceput sa aia negrii in lot..uita-te la in jur Bogdane….traim clipe de mondializare!
Si atunci cand nu ai jucatori de valoare in tara..trebuie sa importi la fel cum importam carne , fructe etc.
Un Traore, Brandan,un Eric etc ar fi binevenit si ar pune osul la treaba in nationala noastra…Cred ca nu suntem mai nationalisti ca nemtii si nu suntem atat de fraieri incat sa credem ca noi suntem cei mai buni din lume !

Spitfire (1 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 13:16

Propuneri : Nicolae Dumitru de la Napoli (mulatru romano-brazilian de la Napoli), Moraes, Brandan, Spadacio, Traore(nu stiu daca a apucat sa joace pt. nationala mare a Coastei de Fildes), N’Doye (a jucat pt. Senegal ?), Rui Duarte, Marcos Antonio, Wesley, Lopez (Craiova), Eric (Gaz Metan), plus cei „uitati (Varga, Balan, Ferfelea, Curelea, Costea, Zicu (si-a revenit), Sanmartean, Galamaz, Cristea, Latovlevici

Filip (3 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 13:56

Nope! Nu se poate! E cum ai incerca sa compensezi prin condimente fix, lipsa calitaii ingredientelor, a ta ca bucatar, al bucatariei ca utilitati, a retetei ca si conceptie etc. Nu se poate!

DD (45 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 14:10

Federatia NU ar trebui sa naturalizeze jucatori straini, ci ar trebui sa creasca pusti, sa existe centre de copii si juniori , sa ii monitorizeze, sa se intereseze de ei iar echipele mari din prima liga sa fie OBLIGATE sa aiba la fiecare meci 3 juniori in teren…..! In felul asta am iesi din criza asta ! Dar cine sa o faca ?!

G.I. (1 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 14:31

Sa fim seriosi, ce jucatori sa naturalizam? Slabut articol. Lipsit de inspiratie!

mariko san (8 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 14:33

Suntem aproape de ziua in care Romania va fi in urna cu Malta,Luxemburg si alte tari care continua sa nu conteze in fotbal.Pe teren sunt jucatorii care ar trebui sa dea,daca nu totul ,macar 80% din ce au.Si asta nu se observa deloc in ultimul timp.As fi curioasa sa aud ce-si spun jucatorii intre ei ,in vestiar dupa o asemenea evolutie.Nu despre antrenor,ci cum au alergat ei 90 de minute pe teren,cu inima vibrand de emotie ca reprezinta o tara.

Hop si Eu (96 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 14:39

Nu am vazut meciul fiindca am preferat sa ma uit la US Open. Eram sceptic in privinta rezultatului si decat sa ma enervez, privindu-i pe cocis, radoi sau contra cum „inoata” pe teren, m-am hotarat sa vad niste partide de tenis, unde e alta mentalitate atat la jucatori cat si printre spectatori. Dar am vizionat fazele fierbinti si/sau controversate din cadrul emisiunilor de la GSPtv si digi sport. Problema ridicata de Maria nu este nici noua nici neavenita dar la noi toate se misca cu viteza melcului, atunci cand trebuie luata o masura de indreptare a unei situatii penibile. Chiar nu stiu de ce au fost titularizati cei mentionati de mine mai sus. Mi se pare cu totul deplasata ideea sa vii cu scuza ca echipa a suferit din cauza ca au lipsit 2-3 jucatori. Pai, ce fel de selectionata avem atunci, daca sufera ingrozitor ca lipseste X sau Y? In plus, nu inteleg de ce nu se organizeaza mai multe meciuri amicale in care sa fie rodati cei tineri pentru a capata experienta? Si o alta mentalitate paguboasa la antrenorii nationalei, indiferent de numele acestora(iordanescu, piturca, lucescu jr. etc): in meciurile amicale, asa putine cate sunt, ei joaca cu aceiasi 13-15 jucatori din nucleul de baza, iar tinerii sunt introdusi doar de umplutura cate 5-10 minute. Apoi, vin cu scuza ca nu au dat randament si la urmatoarea convocare, apeleaza la altii si tot asa, incat ajungem sa vedem ca au fost „incercati” 40-50 de jucatori, intr–un an de zile, dar rezultatul este ca nici macar 3-4 jucatori tineri dintre cei incercati nu sunt pastrati in nucleul nationalei. Prea mult se urmareste palmaresul(sa nu cumva sa piarda un amical, sa nu fie criticat de presa) Chiar ma intrebam ce rol aveau meciurile amicale daca erau folositi aceiasi jucatori? Cand sa capete experienta cei noi? In cele 3-5 minute de la sfarsitul partidelor? Ca sa va dau un exemplu tipic, am sa ma refer la cel declarat antrenorul sec XX: Iordanescu. Cand generalul(ce si-a castigat galoanele pe teren cu mingea, nu pe campurile de lupta din Afganistan sau Mozambic!!!) nu vroia sa dea satisfactie presei, il introducea pe preferatul acesteia in ultimele 3 minute de joc si declara senin, la sfarsitul partidei, ca nu-l va mai convoca fiindca n-a dat satisfactie pentru ca nici nu s-a intalnit cu mingea!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D
Si acest siretlic al antrenorului s-a repetat de N ori, cu M jucatori. Daca Piturca a avut „fixurile” lui cu alde Cocis, banel, florentin petre, ovidiu petre sau radoi, vad ca si Lucescu jr. s-a molipsit de aceasta meteahna. Nu pot fi de acord nici cu fitilele fratilor becali care trag sforile sa fie folositi doar jucatorii impresariati de ei(asa cum s-a intamplat in perioada iordanescu si Piturca) iar acum sunt cei mai vocali critici ai lui Razvan. Acesti impresari nu ar trebui sa-si bage nasul unde nu le fierbe oala fiindca ei nu isi urmaresc decat interesul propriu care nu coincide cu interesul societatii. Mi s-au parut de-a dreptul suspecte accidentarile in lant ale unor jucatori pe care Razvan vroia sa-i foloseasca in aceste partide. Mi se par, de asemenea, curioasa strategia antrenorilor conform careia un Muresan de la CFR este lasat mai mereu pe banca de rezerve, dar il titularizezi pe cocis si radoi care joaca pe alta lume…. Chemarea asa intempestiva a unui Herea sau Torje, pe care nu i-ai avut deloc in vedere inainte, aducerea lor fiind motivata de faptul ca au dat niste goluri in acest inceput de campionat, este dovada unei disperari clare din partea antrenorului: implantul acestor jucatori intr-o echipa pestrita, nu are cum sa dea satisfactie peste noapte. Si o ultima observatie: daca mijlocasii nu construiesc nimic si se limiteaza doar sa arunce mingea inainte, exact ca la rugby, spre un Marica, D.Niculae sau Stancu, nu vom avea niciodata succes . Motivele sunt clare.
P.S. Misiunea selectionerului este mai ingrata decat a antrenorului unei echipe de club si aici mai intervin si orgoliile unor patroni zelosi sa-si vanda pe bani multi proprii jucatori…. iar evolutia la nationala, este de multe ori, conditia necesara, chiar daca nu si suficienta, pentru transferul acestora pe bani multi….Ar mai fi multe, multe de spus, dar cine sa ne asculte si sa ne dea dreptate….

fanulumocanu (59 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 14:53

ce sa importam? inteleg sa nu-i batem pe aia mari… ne-a invatat razvan ce campionat slab avem si ce jucatori cu dizabilitati avem…. bai, da’ nici albania?

sigur, mircea lucescu ne-a explicat ce jucatori de valoare are albania dat totusi…

maria andries (1349 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 16:45

Pt. DD, fireste ca Federatia ar trebui sa se ocupe de crescut jucatori, asta e singura solutie de viitor, dar, vorba lui Rat, sa fim realisti!

alen (6 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 17:09

asta cu naturalizatul e o idee proasta. Dincolo ca nici nu avem straineri de mare valoare, ca daca erau n-aveau ce cauta in campionatul romanesc, nu poti naturaliza pe unul care e de un an doi si nici nu vorbeste corect limba. Trebuie sa intelegem ca astia sunt niste mercenari pt care romania e doar un alt loc de munca si ca oricand pot sa plece cum au venit. Ce-ar fi sa ne gandim sa mai crestem si ceva jucatori?

iosif gicu (1 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 17:26

Nu trebuie sa importam fotbalisti . Trebuie convocat fotbalistul cu cel mai bun randament si experienta si acesta este MUTU . sa lase razvan ancapatanarea ca nu va castiga nimica . este fara experienta

maria andries (1349 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 17:38

Pt. alen, „naturalizatul” reprezinta o solutie doar la modul ironic, greu sa gasesti stranieri si valorosi, si masochisti 🙂

alex (10 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 18:09

Daca vor naturaliza toti, ce sens mai au competitiile intre tari?!
Ar trebui desfintate. Ce Romanie mai e aia , cu 11 negri pe teren? Vor iubi congolezii mai mult ca noi Romania? Hai, sa fim seriosi!

DD (45 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 18:44

Maria, insistati pe ideea asta, voi presa…..sa implementeze un nou cod , orice echipa din liga 1 sa aiba OBLIGATORIU 3 juniori, cum era odata ! Asa da, am putea creste iar cluburile ar fii obligate indirect sa se ocupe si de copii si juniori…ca sa aiba la prima echipa ! Daca nu ai 3 juniori in echipa la un meci, sa piarda cu 3-0 la masa verde ! Eu asa vad, asa cred ca ar fii ok ! Voi presa puteti insista pe ideea asta ! Sunteti a treia putere in stat parca, nu ?

PS: Bun articol !

Razvan (1 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 19:04

Este o idee foarte buna mai ales in conditiile crizei de jucatori. Asa cum Germania a putut face asta, de ce nu am face-o si noi? Spadacio e oricand mai bun decat Cocis, Eric este goalgetter-ul ligii 1 in acest moment, daca se poate, de ce sa ne refuzam oportunitatea? De ce ne-am crampona de faptul ca stiu sau nu romana ca lumea? Ne incalzeste cu ceva faptul ca Florescu stie romana dar joaca la nivel de divizia C? Avem nevoie de rezultate nu de vorbe goale ‘e o onoare sa joc pt nationala’ si pe teren ne trezim calcati in picioare de echipe care nu inseamna nimic pentru fotbal. Cred ca e cazul sa lasam la o parte nationalismul dus la extreme

SireHD (15 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 19:23

Spadacio!!!!!!!!

Alin (3 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 21:18

au aparut si nemti si italieni negri , n-ar da rau si 1-2 romani de aceeasi culoare :)) in plus atacantul acela de 18 ani de la napoli joaca pentru italia la u19 ce te costa sa il chemi la nationala mare macar un meci si stim ca nu ni-l iau italienii

LLK (1 comentarii)  •  5 septembrie 2010, 23:02

MARIA ,ai mare dreptate…in tot articolul si mai precis la naturalizare.De ce nu l-am naturaliza pe baiatul ala negru care a fost cumparat de Napoli acum,Mitica Cardoso parca(imi cer scz daca gresesc)?Suntem prea egoisti,germanii cat sunt ei de germani tot au naturalizat jucatori care nu au nici o treaba cu raposatul Hitler…si tot sunt mandrii de nationala lor.Baiatul asta de la Napoli…ar trebuii „agatat” in stilul pur romanesc,il luam il testam intr’un meci,vedem ce poate,e bun revine,nu e bun,la revedere,dar cel putin avem sansa de a fi refuzat un fotbalist mediocru!HAI MARIA,incepe tu o campania PRO-Cardoso!

Comentează