Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Să recunoaştem, am ţinut cu ei!

Problema Unirii e, de fapt, problema tuturor echipelor din Liga 1

Toţi am vrut, împotriva legilor firii resemnate, ca viţelul cu două capete să trăiască. Am sperat pînă în ultimul moment că vor trece de grupele Ligii. Le-am ţinut pumnii […]

joi, 5 august 2010, 6:25

Problema Unirii e, de fapt, problema tuturor echipelor din Liga 1

Toţi am vrut, împotriva legilor firii resemnate, ca viţelul cu două capete să trăiască. Am sperat pînă în ultimul moment că vor trece de grupele Ligii. Le-am ţinut pumnii cu Sevilla, le-am ţinut pumnii cu Zenit. Greu de explicat de ce, în procente, dar aşa ni s-a părut natural. Cristian Bivolaru a explicat, într-o emisiune TV, contrariul. Pornind de la un studiu UEFA, fostul director FRF a afirmat că Unirea este „o echipă frumoasă, dar artificială”, al cărei loc e în ligile inferioare.

E păcat, ba nu, e dezolant de-a dreptul că o astfel de impresie vine de la un observator FIFA, de la un „metodist” umblat prin fotbal. UEFA însăşi a tras alte concluzii pornind de la studiul respectiv. Şi anume că Federaţia a comis nereguli în licenţierea tuturor celor şase echipe „europene”: CFR, Rapid, Dinamo, Steaua, Timişoara şi „artificiala” Urziceni.

Domnul Bivolaru nu este singurul care gîndeşte aşa despre Unirea. Doar că şi exprimă cu voce autorizată ceea ce le-a trecut prin cap scepticilor care sîntem, pentru că e mult mai la îndemînă să fim sceptici, precauţi sau profeţi. „Echipă artificială”, aşadar. Să-l întrebe domnul Bivolaru pe Ronny Levy dacă roşiile cultivate pe sol artificial în grădinile din Haifa nu ţin de foame! Poţi să-i reproşezi unei echipe că are performanţe artificiale, că face blaturi, că-şi dopează jucătorii pînă simulează infarctul. „Artificiale” au fost Victoria şi Scorniceştiul. Artificiale, adică false.

Dar Unirea este reală. Pentru locuitorii din Urziceni există cu adevărat. Aşa cum a existat odată şi un cinematograf, ajuns acum WC public. Dar asta nu înseamnă că oamenii n-au rîs, n-au plîns şi n-au mîncat seminţe, cînd s-au proiectat filme acolo unde astăzi sînt pereţi goi şi gunoaie.

„Un club care nu are susţinerea unui oraş nu poate face mare lucru!”, afirmă observatorul FIFA. De fapt, punctul slab, nu doar al Unirii, ci al majorităţii echipelor din Liga 1, nu îl reprezintă susţinerea comunităţilor. Ceea ce le face fragile şi inadaptabile la fotbalul adevărat nu e originea naturală sau din eprubetă. Ci proprietarii.

Cluburile occidentale sînt conduse de organisme complexe şi evoluate, cu mai multe capete de decizie. Cluburile noastre sînt conduse de organisme primitive, gen amibe, euglene şi egouri. Toate se află în aceeaşi situaţie incertă ca şi Unirea. Toate sînt la fel de artificiale, în termeni de stabilitate şi legalitate. Depind de interesul unui singur om sau al unei găşti fondatoare. Pot dispărea dintr-un pocnet de bici, ca un carusel în deşert. Cît despre public, în termeni de rîs, de plîns şi de mîncat seminţe, dacă 16.000 de oameni nu sînt importanţi, nu sînt importanţi nici restul, pînă la 22 de milioane.

Să recunoaştem, am ţinut cu ei! Şi încă mai ţinem. Domnul Bivolaru spune că astfel de „orgolii locale nu-şi au rostul în fotbalul înalt”. Poate. El vede altfel lucrurile, ca observator FIFA. Dar Unirea ne face să ne simţim ca şeful de gară din „California Dreamin”, care a oprit trenul NATO în mijlocul Bărăganului. Ne inventăm pe harta fotbalului oprind trenurile Ligii. Pentru că pe aici, pe la noi, de obicei se trece. Doar se trece.

Comentarii (30)Adaugă comentariu

Ducu (12 comentarii)  •  5 august 2010, 18:47

Felicitari!

Alex (12 comentarii)  •  5 august 2010, 19:29

Frumos, corect si la obiect.
Daca aceasta echipa, Unirea Urziceni, e o echipa fara mare traditie si nu are „vechime” in cooperativa, atunci este o echipa artificiala?!?!?!
Pacat ca s-a desfiintat emisiunea „Copiii spun lucruri traznite” pentru ca domnul Bivolarul era sigur pe podium.
Concluzia este ca nu se mai pot infiinta echipe de fotbal fara o vechime de cel putin 50 de ani si fara cel putin 5000 de suporteri.
Intai faceti rost de suporteri is de vechime si pe urma mai vorbim…….

Lica (30 comentarii)  •  5 august 2010, 19:30

Maria,
Inca odata ma vad obligat sa te felicit. Esti unul din cei mai buni gazetari sportivi. Bravo ! Tine-o tot asa.

bogdan (10 comentarii)  •  5 august 2010, 19:35

Mda, toate bune si frumoase D-soara dar adevarul este ca fara conexiunile politice evidente si favorurile de care se bucura echipele momentului, Urziceni si CFR Cluj, nici una nici alta nu ajungeau aici, asta e clar si e decisiv. Nu e enorma diferenta intre ambitiile desarte ale unor Victoria si Scornicesti si cele actuale ale CFR-ului si Urizceniului, nici una nu reprezinta traditie, suporteri si nu sunt sostenibile pe termen lung. Ca au jucat si ceva fotbal aste e adevarta si frumos dar sa fime realisti, epruvetele nu vor rezista…

flipo (5 comentarii)  •  5 august 2010, 19:36

e-x-c-e-l-e-n-t !!!

ionutz (1 comentarii)  •  5 august 2010, 19:55

pt bogdan.
Inainte sa scrii un comentariu ca asta documenteaza-te. Nu bate campii.

pt Maria.
Felicitari. Un articol bine structurat.

da eu (4 comentarii)  •  5 august 2010, 20:01

CUM SA NU TII CU BILASCO,CUM SA NU TII CU GALAMAZ CUM SA NU TII CU BORDEANU . DAR CUM SA TII CU …MM

alex (2 comentarii)  •  5 august 2010, 20:58

unirea salahorum urziceni nu a fost altceva decat o echipa inventata peste noapte din orgoliul unor personaje cu bani si influente si din care si-au hranit orgoliul o gramada de romanasi frustrati si complexati, care s-au identificat cu mitul saracului care reuseste, renascand ca pasarea penix.

ei bine, uite ca n-au reusit si ii asteapta falimentul si poate chiar si desfiintarea. inainte de bani si ambitii personale, sportul inseamna reusite sau nereusite materializate in povesti ce raman in istorie. urziceniul a reusit sa fure un campionat cu complicitatea clanului bekali si apoi sa ne faca de ras prin anti-jocul prestat in Liga (cititi presa internationala daca nu ma credeti ca asta a fost impresia pe care au lasat-o). caracterele slabe s-au dat dupa cum bate vantul si au sustinut aceasta atrocitate, sau „minunea din Baragan” care nu a tinut decat 3 campionate.

echipa nu avea traditie, nu avea suporteri, asa ca nu pot decat sa salut inca o data dreptatea pe care o face destinul. jucatorii sunt bunicei, o sa-si gaseasca cluburi, la fel si staff-ul. iar patronul o sa-si vada in continuare de afacerile lui. nu le doresc raul, ba din contra, mult succes in orice vor sa faca pe viitor! dar sa nu se mai joace de-a afacerile in fotbal pentru ca asta o sa ingroape fenomenul.

Gore (7 comentarii)  •  5 august 2010, 22:29

Unirea e o echipă fără public. La Urziceni stadionul se umple când vin echipele care au popularitate printre localnici. Dacă fotbalul ar fi tenis sau atletism, n-ar conta. Numai că fotbalul e special din cauza relaţiei dintre echipe şi publicul lor. Sportul, Brăneştiul, Unirea etc. n-au nicio relaţie. Abia are CFR, cu chiu cu vai.

stgabri (1 comentarii)  •  5 august 2010, 22:56

Unirea a facut cele mai multe puncte in UCL. Afost singura campioana a Romaniei care a confirmat si in meciurile europene.
Cu siguranta Unirea a avut suporteri in toata tara.
Mass-media nu promoveaza nimic fara sa i se plateasca, la fel ca americani care lupta numai unde le iese ceva.
Steaua, Dinamo sunt echipe istorice, doar numele lea mai ramas.
Dinamo oricate campionate va castiga, cand iese in europa se impiedica de oricare echipa de pescari.
Unde merge spaga si influenta, echipele mari din campionatul romanesc isi rezolva tot, in europa mai trebe sa joci si ceva fotbal, acel fotbal pe care-l joaca Unirea.

Un_suporter_CFR (71 comentarii)  •  5 august 2010, 23:10

Da, desigur ca am tinut cu ei!
Unirea e o echipa artificiala, neavand o baza care sa-i sustina existenta – lipsa suporterilor, finantarea venita din partea unui om care va avea de suferit pentru investitia sa, lipsa unui centru de juniori precum si amplasarea fac din Urziceni o echipa a momentului, si atat. Din nou, o atitudine subiectiva, insa de inteles – s-a trezit in Maria patriotismul; simpla idee de a invinge Rusia la sporturile de echipa e o aspirina contra apatiei. Urziceni va disparea de pe harta fotbalului romanesc si european, ramane insa in urma o imagine frumoasa si, poate, multumiri unui patron cu bun simt.
O seara frumoasa!

Dorin (46 comentarii)  •  5 august 2010, 23:58

Mai baieti!!!!!
Vorbim de echipe artificiale???
Imi spuneti de Scornicesti si Victoria?
Dar Sibiul, Bacaul pe vremea impuscatului? Dar Dinamo si Steaua din cele mai vechi timpuri ale existentei lor si pana azi? Cat timp noi, platitorii de impozite le-am platit salarii grase, intretinere, nocturna, intretinerea gazonului, curatenie, transport, etc lui Steaua si Dinamo???
Inca vreo 10 ani dupa ceasca, nu? A, stai! Ce chirie plateste dinamo pt stadion? dar pt birouri? si steaua? cine plateste paza stadionului Dinamo? La banii aia, as inchiria eu stadionul si fiti siguri ca l-as rentabiliza 🙂
Daca nu tre’ sa se implice Statul, sa nu se implice deloc! sa scoata stadionul dinamo si ghencea la licitatie pentru inchiriere, sa vedem cine va juca pe el :))

Dani (37 comentarii)  •  5 august 2010, 23:59

In rindul celor sase europene include Vasluiul si scoate Rapidul, fir-ar mama ei de obsesie ! Si cum „ego”-ul nu este „organism primitiv”, nici acest Boureanu nu este atit de interesant incit sa merite sa fie bagat in seama…

calin (2 comentarii)  •  6 august 2010, 0:26

Corect articolul .Felicitari ! Alex aberezi cu rautate.

mateo (4 comentarii)  •  6 august 2010, 1:21

Nu, Maria… CFR, Unirea si chiar Branesti reprezinta inventii si creatii artificiale ale capitalismului asta exagerat in care traim, exact cum Scornicestiul sau Victoria au fost inventiile comunistilor…. Bineinteles ca aici putem adauga lejer si echipele venite pe tancuri rusesti , echipe care au desfiintat alte cluburi de traditie si care au bagat oameni la puscarie doar ca sa joace direct in prima divizie (si ce e mai interesant este ca au ajuns sa fie mandri de acest fapt). La fel cum steaua isi umplea tribunele cu soldati din unitati inainte de anii ’90-’97, asa ar fi singura optiune de supravietuire si a unirii… un sprijin enorm, titanic din partea statului, guvernului etc. Si acum priveste la CFR Cluj, cealalta echipa artificial-propulsata…. ea va rezista… de ce?

ninjutssu (9 comentarii)  •  6 august 2010, 1:37

Personal in timpul meciului am tinut cu Unirea(greu de spus motivul pt care am facut-o), a doua zi insa cand am aflat ce suma a pierdut BUCSARU si nu Unirea, subit a inceput sa-mi para bine( faza cu, capra vecinului nu se aplica in acest caz va asigur), de ce?… suma vehiculata 4-5 mil eur nu ar fi intrat nici macar o secunda in visteria clubului, ci ar fi plecat spre alte destinatii gen datorii, se stie catre cine sau pt a finanta alte afaceri in colaps.

ninjutssu (9 comentarii)  •  6 august 2010, 1:39

… era sa uit…
Felicitari pt articol Maria.

petru (2 comentarii)  •  6 august 2010, 8:39

@alex:
Dimpotriva, Unirea a reusit! Dovezi:
– te face sa vorbesti despre ea,
– a jucat o data in Liga Campionilor, ceea ce nu au mai reusit decat alte 2 echipe din Romania,
– daca imi raspunzi cu tot felul de contra-argumente, inseamna o dovada noua ca a reusit sa creeze polemica si sa aiba fani/adversari. Acum poate fi mutata (prin vanzare) intr-un oras mai mare, care sa o sustina financiar, dar si cu suporteri.

McAnthon (22 comentarii)  •  6 august 2010, 9:56

Nu poti vorbi despre fenomenul Unirea Urziceni fara sa-l amintesti pe Dan Petrescu ! . De aici , de la MM si chiar Bucsaru ,a pornit totul . Spun „chiar” pentru ca in pofida revelatiilor pe care le avem acum despre el , Bucsaru a intuit fenomenul , l-a platit profesionist pe Dan si pe MM , i-a lasat sa-si faca treaba , dar atunci cand esti prieten cu Gigi , aura de discretie dispare iar notiunea de gunoier pe care i-o atribuie Brandan devine principala lui calitate .

Cosmin (1 comentarii)  •  6 august 2010, 9:59

De fapt, intamplarea din California Dreamin este reala si s-a petrecut la Pielesti, Dolj….

Sevket (1 comentarii)  •  6 august 2010, 10:35

In primul rand, Felicitari pentru articol! Este foarte bine realizat si concorda in ideea comuna a romanilor in ceea ce priveste acest domeniu din fotbal: al echipelor artificiale.
Ei bine, Romanii au fost mereu conservatori, vrem nu vrem, preferam sa cascam gura la tv si sa auzi la Stirile Sportive din 10 noi stiri, 7 sa fie despre Steaua si Dinamo. Atat.
Chiar si cand a castigat campionatul, Unirea sau CFR Cluj nu au fost mediatizate si toata presa nu a vorbit decat foarte foarte putin despre aceasta performanta.
Presa face fotbalul si gandirea, se vede de la o posta. Presa incurajeaza o „rensatere” a Stelei cu Piturca, ma intreb ce va fi daca Steaua va lua campionatul, euforie totala in presa, de ce nu a fost la fel si cu Unirea sau cu CFR Cluj, parca le-a parut pur si simplu rau ca provincia ia tot ce se poate lua de vreo 4 ani incoace. Se incearca manipularea populatiei chiar si in acest domeniu al fotbalului.
un singur lucru spun: Respect Unirea Urziceni!…Apropo. ei chiar au fost SINGURI impotriva TUTUROR, chiar si al presei si al celorlalti suporteri. Daca Unirea Urziceni se va desfinta va fi din cauza presei pentru ca nu a fost sustinuta nici in cele mai glorioase momente ale sale. Unirea Urziceni a realizat ceea ce nici o alta echipa creata de la 0 nu a facut pana acum. RESPECT!!! UNIREA e o echipa prea NORMALA, prea MARE, prea NET MAI BUNA, pentru o mocirla mizerabila cum este Liga I si, implicit, Romania, cu tot cu presa si oameni.

bogdan XIII (87 comentarii)  •  6 august 2010, 11:24

asa e: investitorii romani, care sunt cum sunt…partea proasta este ca invata si altii de la ei: chinezii care iau fg liverpool, amricanii, rusii sau arabii ce stapanesc alte mari cluburi englezesti, fac la fel. in schimb, prospera industria pariurilor. ei…?

lunetistul (16 comentarii)  •  6 august 2010, 12:06

Probabil ca aparind brusc in fotbalul nostru si si mai mult , luind rapid campionatul , a deranjat jocurile de culise ale celor doua echipe , la fel de artificiale .Toate astea au dus la deranji in frf. si liga , iar Bivolaru , a luat pozitie .Urziceniul , chear daca nu are multi suporteri , are multi simpatizanti in tara .La meciurile sale din Ghencea , in cl. a adunat spectatori citi nu adunase Steaua intr-un campionat .Oare si asta sa fie un mod de a deranja ?Unii se tot pregatesc (cu o ampla recuzita : brichete , valize , decizii favorabile date de liga sau frf. ) de ani de zile pentru cl. Lor le-a trebuit mult mai putin .A vorbit Bivolaru , s-au i-au pus altii cuvintele in gura ?

Nicolae Petre Mihai (24 comentarii)  •  6 august 2010, 13:28

Alex, aberezi din greu. Cand o echipa iti face 8 puncte in grupele CL, asta se numeste ca ne face tara de ras??? Auzi, cica Unirea a facut anti-joc. Pai atunci Inter, care a luat CL, ce a facut??? Nu se numeste anti-joc, se numeste joc tacticizat. Daca Unirea e o atrocitate, atunci Steaua, Dinamo ce sunt? Ca numai pe la ei se aude de brichete, valize si alte elemente de acest gen? Unirea a demonstrat cum se poate face performanta rapid daca ai oameni capabili in conducere si patronatul nu se implica in tot felul de scandaluri si de caterinci pe la TV. Unirea a luat jucatori aruncati de alte echipe ca fiind expirati si a construit o echipa in primul rand muncitoare. Daca tu nu tii cu Unirea nu arunca la voia intamplarii cu noroi in munca unor oameni. Probabil ca faci parte din categoria suporterilor spargatori de seminte cu 4 clase care se duce la meci ca sa gaseasca scandal si nu sa urmareasca meciul in sine.

Nicolae Petre Mihai (24 comentarii)  •  6 august 2010, 13:31

Ah, era sa uit. Bravo Dinamo. Inca odata, niste anonimi si-au batut joc de voi, echipa care rupe tot prin campionat (ca pe aici sunt butoane) iar in Europa se face de ras. Pai daca Hajduk Split le-a dat 3 boabe, ce ar fi facut Dinamo in CL cu alde Barcelona, Real sau Man Utd. Poate vedeam scoruri de 10-0. Sa vedem ce vor face celelalte reprezentante ale noastre in Europa League, ca si Timisoara era sa o comita cu unii si mai anonimi ca Hajduk Split.

dani (2 comentarii)  •  6 august 2010, 13:54

ptr. alex. ce stii tu despre fotbal? anti joc? ai jucat vreodata fotbal ca sa ai o parere obiectiva? cred esti unul din aceia care se uita si tin cu echipe gen barcelona sau real care investesc sute de milioane ptr acel spectacol care iti place , e foarte usor sa iti placa astfel de echipe. unirea a muncit si a avut o organizare demna de echipele mari ptr campionatul luat si ptr punctele din champions din pacate cand esti limitat financiar si uman numai atat poti sa faci. felicitari acestor baieti care m au facut sa am emotii ca la meciurile nationalei.

maria andries (1349 comentarii)  •  6 august 2010, 19:06

Pt. dani, imi place cum gindesti, e usor sa-mi placa 🙂

vlllad (5 comentarii)  •  7 august 2010, 1:38

Cum dracu sa te faci de ras in CL cu 8 puncte? Sau cand bati cu 4-1? Sau cand de 3 ori revii de la 1-0, cand esti fortat sa ATACI? Acum normal ca fara Varga, Balan, Apostol si mai ales Petrescu, Unirea nu mai arata la fel.
Bine ca nu s-a facut Steaua de ras cand n-a fost in stare sa-i bata nici pe anonimii aia de cehi (care nu se compara cu Rangers sau alta echipa cu care s-a luptat Unirea).
Unirea Urziceni va probabil ultima echipa care a facut performanta in Europa mult timp de acum inainte.
Acum a plecat si MM. Probabil ca nu va mai rezista 2 ani in Liga 1. Eu personal am fost in Ghencea la 4 meciuri ale Unirii si niciodata nu am fost dezamagit. Multumesc Unirea Valahorum (si nu Salahorum, cum ironizau unii), pentru emotiile trezite in poporul asta obisnuit cu esecul.

vlllad (5 comentarii)  •  7 august 2010, 1:40

Si da, a fost echipa noastra, a valahilor care avem tupeul sa ne numim romani (fie si cu â) si sa ii persecutam pe altii ca au un nume similar cu al nostru desi al nostru e „mai furat” decat al lor.

barbie (3 comentarii)  •  7 august 2010, 2:35

Unirea Urziceni este o echipa foarte reala, iar performantele ei in Europa sunt cele mai mari in ultimii 20 ani. Din pacate, echipa va dispare probabil, prin ligile inferioare, asa cum s-a distrus si Gasca Nebuna din Regie acum cativa ani. Pentru ca noi, romanii, avem vocatia autodistrugerii…Suntem si noi un popor artificial, oare?

Comentează