Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Cum să vinzi absenţa

O veste bună pentru sponsorii „tricolorilor”: şi absenţa de la Mondial „vinde”, dacă o ambalezi corespunzător. Cu mîndrie patriotică sau cu umor cît cuprinde. În Irlanda, de exemplu, microbiştii, încă nerefăcuţi după „mîna lui Henry”, au lansat sloganul generos „Oricine, […]

marți, 8 iunie 2010, 6:48

O veste bună pentru sponsorii „tricolorilor”: şi absenţa de la Mondial „vinde”, dacă o ambalezi corespunzător. Cu mîndrie patriotică sau cu umor cît cuprinde. În Irlanda, de exemplu, microbiştii, încă nerefăcuţi după „mîna lui Henry”, au lansat sloganul generos „Oricine, dar nu Franţa!”.

Campaniile publicitare au preluat tema din voleu şi au adaptat-o, după buget şi după inspiraţie. Sub deviza „Cînd francezul pierde, irlandezul cîştigă!”, o firmă de electrocasnice oferă cupoane de reducere, valabile în ziua cînd Franţa va fi eliminată de la Mondial. Iar o cunoscută marcă de fast-food a pus la bătaie cîte 350 de pizza gratis, pentru fiecare gol marcat împotriva „cocoşilor”.

Dacă măcar bulgarii sau alţi vecini, de preferinţă posesori de capre, ar fi la Mondial! Ce pretext minunat de promoţii şi ieşiri în piaţă! Aşa, „Cînd hondurianul pierde, românul se bucură!”, nu sună foarte promiţător pentru comerţ.

Dintre toate absenţele, de departe cea mai profitabilă e absenţa lui Beckham. Poate mai profitabilă chiar decît prezenţa lui pe teren. În ultimul spot, la o firmă de echipament sportiv, starul englez apare în rol de cavaler Jedi, într-o parodie la „Războiul Stelelor”. Un extraterestru îi pune la tîmplă o armă extrem de asemănătoare unui pistol cu apă. Şi-l întreabă pe ultramediatizat: „Cînd ai de gînd să revii?”.

Le-ar sta bine într-un astfel de spot şi „tricolorilor”. Le-ar sta bine şi autoironia. De pildă, ar putea apărea într-o parodie după filmul istoric în care Chivu, înarmat doar cu o monedă, se luptă cu un automat de sucuri.

Comentarii (4)Adaugă comentariu

more (1 comentarii)  •  8 iunie 2010, 20:43

am si eu una: un sud-african cu punga cu prafuri si pastile il intreaba pe Mutu: cand te lasi de fotbal, sa vii cu mine?

uzu (9 comentarii)  •  8 iunie 2010, 23:01

@more
ce-ai sud-afrcanii mai cu prafurile ?

emg (66 comentarii)  •  8 iunie 2010, 23:57

Sub deviza “Cînd francezul pierde, irlandezul cîştigă!”, o firmă de electrocasnice oferă cupoane de reducere, valabile în ziua cînd Franţa va fi eliminată de la Mondial.

:)) haha, zau ca e buna asta

goppo (2 comentarii)  •  9 iunie 2010, 17:03

Daca mai tineti minte, imediat dupa Mondialul 2006, Romania crescuse in clasamentul FIFA pe natiuni, in conditiile in care tarile participante dar pierzatoare din primul tur au scazut in clasament.

Comentează