Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Un portar mare, dar copil

Tătăruşanu trebuie să reziste la multe lucruri, inclusiv la ironii

Tătăruşanu este un portar mare, mai precis, are cu doi centimetri peste Buffon şi cu trei centimetri peste Dasaev. Dacă are nevoie de alte comparaţii măgulitoare, le găseşte pe „Google”. […]

miercuri, 14 aprilie 2010, 6:39

Tătăruşanu trebuie să reziste la multe lucruri, inclusiv la ironii

Tătăruşanu este un portar mare, mai precis, are cu doi centimetri peste Buffon şi cu trei centimetri peste Dasaev. Dacă are nevoie de alte comparaţii măgulitoare, le găseşte pe „Google”. Asta, în cazul în care Ionuţ Popa sau alt antrenor cu gust de vorbă mai face vreun comentariu răutăcios despre el.

Prima condiţie să fii un portar de valoare e să ai nervii tari. Să nu te zdruncine cînd eşti luat peste picior pentru o gafă. „L-aş ruga frumos pe domnul Popa să nu mai comenteze niciodată pe seama prestaţiei mele!”, a răbufnit goalkeeper-ul Stelei. „Niciodată” e un cuvînt mare pentru cei 24 de ani ai lui Tătăruşanu. Antrenorul de la UTA l-a numit „un portar mare şi prost” pentru că nu i-a pus piedică lui Păun. Ei, şi? Peter Shilton a fost acuzat de o ţară întreagă că n-a oprit „Mîna lui Dumnezeu” la Mondialul din ’86. Portarilor li se cere imposibilul, aşa cum li se cere pietonilor să traverseze pe zebră.

Nu comentariul lui Ionuţ Popa ar trebui să-l streseze pe Tătăruşanu, ci remarca lui Duckadam, despre criza portarilor din fotbalul românesc. Pe tinerii goalkeeperi candidaţi la „naţională”, critica asta ar trebui să-i pună pe gînduri. Criză sună dramatic, dar pe undeva, există o lipsă. Nu de valoare, ci de răbdare. Săndoi e mai puţin alarmat decît Duckadam. Crede în şansa lui Tătăruşanu, a lui Pantilimon şi a altor portari tineri din „C”, din „B”. I-a avut sub mînă, le cunoaşte potenţialul. Încă nu şi-au atins limitele, dar important e că există concurenţă pe post.

Ce-i drept, niciodată n-am avut o inflaţie de portari buni, cum au italienii, de pildă, sau spaniolii. Aşa se face că, în timp ce Victor Valdes, la 28 de ani şi cu trei trofee ale Ligii în vitrină, aşteaptă încă să fie convocat la „naţională”, Tătăruşanu a prins lotul mare de la 23 de ani. Asta nu înseamnă că, o dată săltat în vîrf, nu mai poate fi criticat cînd greşeşte. Dimpotrivă, trebuie să se aştepte la observaţii şi cînd opreşte totul, inclusiv mîna lui Dumnezeu. Nu-i exclus să se spună despre el că este „un portar mare şi necredincios”.

La 24 de ani, e prea devreme pentru somnul pe lauri. Şi pentru aburi de vedetă neînţeleasă. Tătăruşanu trebuie să tragă cu ochiul la Dani Coman, la Lobonţ, eventual să-i întrebe cum suportă ironiile, glumele, opiniile mai mult sau mai puţin de bun-simţ. Asta e a doua condiţie să fii un portar de valoare. Să ştii cînd trebuie să te-nfurii.

Comentarii (31)Adaugă comentariu

flo13 (3 comentarii)  •  14 aprilie 2010, 18:47

frumos..bravo!

unico amore (2 comentarii)  •  14 aprilie 2010, 18:51

popa e doar o gluma proasta a fotbalului romanesc!

johnny (4 comentarii)  •  14 aprilie 2010, 19:11

Maria, te-ai grabit un pic. Valdes n-are inca al treilea trofeu, il castiga peste o luna.
Altfel, Tatarusanu are dreptul sa comenteze la 6 luni dupa ce nu ia gol de la o distanta mai mare de 30 de metri, nu inainte.

bogdan (1 comentarii)  •  14 aprilie 2010, 19:29

cipri e cel mai mare portar pe care il are romania in momentul de fata. nu poti sa-i dai in cap pt golul din meciul cu iasi, paun probabil ca n o sa mai reusseasca sa dea gol asa nici la antrenamente toata viata lui.
altfel a avut multe interventii bune tot in meciul cu iasi, sau cu brasov etc etc

pepeman (9 comentarii)  •  14 aprilie 2010, 19:43

De regula ai dreptate, dar acum gresesti. Nu-i poti permite nimanui sa te jigneasca, indiferent ca esti portar de fotbal sau de bloc.

Ciolanus (11 comentarii)  •  14 aprilie 2010, 19:43

Eu sunt mai mare decat el, dar nu fac sport. De unde valoarea daca umbla cu o panarama din Oltenita care nici nu e macar o pitipoanca adevarata?
Un varf poate avea 4-5 ocazii sau sa doarma pe teren si sa dea un gol, apoi e zeu (vezi capatanos), iar portarul poate fi maimuta in poarta si sa greseasca la un gol si toata lumea sa-l injure.

George (6 comentarii)  •  14 aprilie 2010, 20:06

Maria, Tatarusanu nu este deranjat de critici ci de jigniri,Popa nu l-a criticat ci l-a jignit.Este o diferenta mare intre jignire si critica.Si am si eu o intrebare la tine Maria – de ce sa traga cu ochiul la Coman si Lobont? Asa portari mari sunt Lobont si Coman?In alta ordine de idei Tatarusanu dupa parerea mea este cel mai bun portar roman

adriani (2 comentarii)  •  14 aprilie 2010, 20:28

Tatarusanu este clar unul portarii talentati. Depinde numai de el sa nu ramana doar o promisiune. Comentariul lui Popa la adresa lui este cu siguranta foarte acid. Nu cred ca isi avea rostul. Dar imbucurator e faptul ca Ciprian a reactionat (mai bine ca la golul lui Paun). Asta inseamna ca ii pasa. Nu se complace in aceasta situatie. Fruntea sus Ciprian si arata-i ca a gresit. Fa un meci mare cu Rapid si arata-i lui Popa cine e de fapt prostul. Multa bafta !

sorinf (21 comentarii)  •  14 aprilie 2010, 20:55

uitam un lucru
si e mai recent decat golul primit de la paun(de altfel exceptional)
interventia lui la sutul lui miclea din min 75-80 . fara ea cred ca era 1-2 nu 2-1.
si va zice asta un fan zapata
dar sa respetam adevarul

Dan (1 comentarii)  •  14 aprilie 2010, 21:16

„o data” diferit de „odata”

italian (7 comentarii)  •  14 aprilie 2010, 21:17

portari italieni sau spanioli, de legenda? este invigorator pentru unul de 30+ de ani sa citeasca unele comentarii ale pustimii: au auzit de Casillas si Buffon, probabil i-au si vazut in meciuri adevarate. Doar ca ei nu stiu ca intre Arconada si Casillas, sau intre Zoff si Buffon au jucat f multi portari de valoarea lui Lobont, prin nationalele de care vorbim. Scoala de portari? Poate prin Germania sau Anglia astia n-au facut pauza de valoare.

aureltg (8 comentarii)  •  14 aprilie 2010, 21:25

nu stiu daca popa are vreun motiv sa comenteze un meci steaua- poli iasi. putea foarte bine sa vorbeasca despre poli iasi- cfr cluj, care cam mirosea a blat, desi ni se spune ca steaua-iasi a fost asa ceva, sau despre oricare alt mecii al iasiului, in virtutea faptului ca vezi, Doamne, pe ionut popa il intereseaza si acum soarta iasiului. nimic de spus aici; aproape nimic. dar si daca ar fi sa vorbim numai statistic, portarul iasiului a luat de doua ori mai mult decat Tatarusanu, asa ca ar fi si de doua ori mai slab. si eu sunt, ca si un alt coleg de dragoste chinuita ros-albastra, un fan al lui Zapata. cu toate acestea, mi se pare ca tatarusanu este un portar mai sigur- nu si mai spectaculos decat zapata, iar Steaua are nevoie acum de siguranta in poarta, asa ca ar fi o decizie neinspirata a lui stoicutza sa il treaca pe Zapata in poarta la meciul cu Rapid.

Mihai (28 comentarii)  •  14 aprilie 2010, 21:26

Dar ce a facut domne, i-a dat cu paru-n cap lui Popa, l-a insultat cu ceva? L-a rugat pur si simplu sa nu mai comenteze despre el. Niciodata, si? Care-i treaba? Cum iese unul din tiparul fodbalistului „mode” cum scriem un articol despre el. Un articol de ziar, pentru ca a facut omul o rugaminte???
Pe de alta parte, treaba cu trecerea de pietoni e valabila pentru cititorul din romania, dar cum aveti si cititori de pe alte meleaguri, fiti un pic mai atenta cu noi va rugam. Nu ne insultati pe toti. Fraza corecta ar fi fost:
„Portarilor li se cere imposibilul, aşa cum li se cere pietonilor DIN ROMANIA să traverseze pe zebră.

Bogdan C.F.R. (6 comentarii)  •  14 aprilie 2010, 22:28

Ceea ce a spus Popa nu a fost o ironie, ci o marlanie!
Cred ca, in loc sa fi scris articolul asta, mai bine dormeai un pic!

co (4 comentarii)  •  14 aprilie 2010, 22:53

ce a spus popa de tatarusanu e pur si simplu adevarul…sunt stelist , dar eu pe acest om nu pot sa l suport cand il vad in poarta stelei : e lipsit de valoare,are un joc de picior extrem de slab,e lipsit de reflexe,e lent,e adormit in multe din momentele jocului,lipsit de reactie,parca lipsit si de devotament pt culori..in orice caz nu are valoarea lui zapata…un portar care isi da sufletul pt steaua,un portar cu reflexe uimitoare si datorita caruia am castigat atatea meciuri si atatea meciuri nu am sfarsit rusinos datorita lui..un portar care e drept,a gresit,dar la care presa imediat a intervenit sa l critice,pt ca nu e roman

co (4 comentarii)  •  14 aprilie 2010, 22:55

nu pot sa spun decat ca tatarusanu a fost si este f umflat de unii oameni … se vede valoarea lui, e una mediocra…a fost o tzeapa de 1 500 000 a lui gigi… niciodata nu va fi ca zapata,nu are cum….ZAPATA ZAPATA ZAPATA nr 1 !

Vlad (1 comentarii)  •  14 aprilie 2010, 22:56

Hmm.. Tatarusanu parca are maini de plastelina. Popa are intr-un fel dreptate! Tatarusanu e mare si degeaba! La un portar de peste 2 metri nu ai voie sa iei gol de la o distanta mai mare de 25 de metri! Chiar sa fie sutul in mama vinclului, tot nu ai voie sa iei gol de la distanta aia! Iar sa ma ierte Dumnezeu, sutul era parabil! Pun pariu ca un portar de 1.85 para acel sut! Mie, sincer sa fiu, imi pare rau de Stancioiu! El mi se parea cea mai mare promisiune dintre portari! S-a cam pierdut pe la Cluj. Pentru mine, la ora actuala, cel mai bun portar roman mi se pare Pantilimon! Ar mai fi Silviu Lung Jr., insa mai trebuie sa manance mamaliga vreo doua trei sezoane, si il veti vedea prin 2012 la Europene! Tineti minte. Silviu Lung Jr. in poarta la Europene! Asta in speranta ca Romania se va califica!

valdez (3 comentarii)  •  14 aprilie 2010, 23:58

valdez are 2ligi…nu 3….poate dupa anu asta sa aiba3 :p

George (6 comentarii)  •  15 aprilie 2010, 0:21

Pt „Vlad” domnule Vlad sa stii ca Tatarusanu are 1.95m nu 2 metri cum spui tu.Eu cred ca dumneata nu te pricepi deloc la fotbal daca il consideri pe Pantelimon cel mai bun portar roman.Te-ai uitat vreodata la vreun meci in care apara Pantelimon?Te rog sa te uiti concomitent la un meci in care apara Tatarusanu si la un meci in care apara Pantelimon.Vei vede diferente mari in favoarea lui Tatarusanu te asigur.Asta daca esti obiectiv si nu subiectiv.

the phenom (32 comentarii)  •  15 aprilie 2010, 0:36

portari mari nu a mai avut romania de la silviu lung.inainte,mari portari au fost david,ivoinescu,iordache.dupa 90,acceptabili au fost stelea si stangaciu,iar prunea mediu.lobont,o gluma,coman,nici el departe.pantilomon,ce sa vorbim?se vede pe el ca nu are valoare,chiar e foarte slab.tatarusanu?fiti seriosi.impus pe pile,probabil,e de divizia b.

uzu (55 comentarii)  •  15 aprilie 2010, 1:20

Popa a spus ca e un portar mare si prost. N-a zis ca Tatarusanu, ca individ e prost. Nici eu nu cred de exemplu ca Tatarusanu e un portar bun. Mai degraba slab. Sau prost. Ca tot aia e.
Deci Tatarusanu s-a grabit sa se simta jognit cred eu.
Popa a si exemplificat ca din nu stiu cate lovituri ii da el Tatarusanu nu apara nici una … ceea ce evident este o metafora.

gogulet (1 comentarii)  •  15 aprilie 2010, 9:15

valdes are 2 UCL in plamares, nu 3. are, in fapt, 3 campionate ale Spaniei, adica ”La Liga”, nu ”liga”

aur541 (2 comentarii)  •  15 aprilie 2010, 10:29

cred ca problema trebuie cautata in alta parte, nu neaparat la incarcatura de talent a unuia sau altuia dintre portarii de la noi.In urma cu aproximativ 5-6 ani am vazut la baza Ciresarii un meci de copii in care portarul uneia dintre echipe a facut realmente minuni in poarta. Am vazut interventii absolut uimitoare ptr. un copil de 13-14 ani si cu o inaltime corespunzatoare varstei. Dupa aproximativ 2-3 saptamani acelasi copil era in fata bazei sportive impreuna cu tatal sau si plangea in hohote rugandu-l pe tatal sau sa plateasca cat a cerut antrenorul ca sa mai poata juca. Din cate am retinut tatal nu-si permitea acest lucru. Vi se poate parea banala situatia dar sunt multe astfel de cazuri. Merg mai departe si afirm ca una dintre principalele cauze ale lipsei unor valori in poarta o reprezinta si calitatea antrenamentului specific al portarilor coroborata cu pregatirea psihologica pentru un astfel de post. Si ptr. ca se vorbea de Valdez, sunt fan Barcelona si urmaresc aproape regulat meciurile ei. Rar l-am vazut pe Valdez degajand aiurea chiar presat de adversar fiind.

bogdan (3 comentarii)  •  15 aprilie 2010, 11:04

in primul rand nimanui nu-i place sa fie jignit,popa la jignit pe tatarusanu prin remarcile lui,si poate si de acolo reactia lui ciprian.
problema lui tatarusanu nu este lipsa de valoare,care este evidenta,ci mentalitatea.multi jucatori romani care ajung la o echipa mare de la noi se multumesc cu aceasta realizare,nu ii mai intereseaza alte realizari profesionale si prin urmare din mari sperante ajung sa fie mari dezamagiri,nu cred ca trebuie sa dau exemple ca le gasim la toate echipele.
iar dc vb de portari valorosi cred ca dupa silviu lung numai stelea a fost cat de cat valoros,in rest niciunul nu a/are valoare nici lobont,nici nu mai vb de coman care mereu a fost al doilea pe lista portarilor cand se facea convocarea la nationala,de prunea nici nu mai vorbesc eu cred ca el a fost cel mai slab portar convocat vreodata la nationala.
in concluzie,eu zic ca daca tatarusanu,pantilimon si silviu lung jr o sa lase fitele si „talentele” la poarta stadionului si cand intra in poarta de pe teren sa isi dea viata,fie ca este vb de antrenament,joc amical,sau joc oficial,fie ca este vb de club sau nationala,ei vor deveni mari si astefel de discutii nu vor mai avea loc

bonieklide (2 comentarii)  •  15 aprilie 2010, 13:36

Tatarusanu este cel mai promitator portar roman.Nu mai vad la nimeni calitatile lui.Iese foarte bine pe centrari,la inaltimea lui are niste reflexe extraordinare,are joc bun de picior.Dar sistemul bolnav din fotbalul nostru nu-i va permite sa creasca.Stoichita abia asteapta sa-l scoata din poarta si sa-l bage pe preferatul lui zapata.Stiu din surse sigure ca-l acuza in vestiar dupa fiecare gol luat de Steaua iar pe zapata il apara mereu.Veti vedea ca, cu Rapid va apara Zapata ,din pacate.

Marian (2 comentarii)  •  15 aprilie 2010, 13:46

Nu stim sa ne crestem tinerii.Nu stam de vorba cu ei.Nu le dam incredere.Ii demoralizam dupa orice greseala.Ma intreb daca Valdes sau Kasillas nu cresteau la cluburile la care evolueaza acuma ci erau in Romania oare mai deveneau portarii care sunt acuma?Eu cred ca evoluau cel mult in divizia B.Imi aduc aminte cate gafe faceau Valdes si Kasillas acum 5,6 ani si nu au fost scosi o secunda din echipa.Pe Tatarusanu il scot astia din poarta dupa fiecare eroare si ne intrebam de ce nu avem nationala si nu mai vindem fotbalisti pe sume mari.Preferam sa aducem straini de 3 lei.Dupa parerea mea Tatarusanu are potential mai mare decat Valdes,Kasillas,Julio Cezar.Trebuie sustinut,incurajat fiindca chiar daca ar mai face erori tot e mult mai sigur decat gafeorul de zapata

stefanita (16 comentarii)  •  15 aprilie 2010, 16:00

TOATA LUMEA ISI POATE DA CU PAREREA, POATE CHIAR CRITICA, DAR NIMENI NU ARE DREPTUL SA TE JIGNEASCA…ASA CA EU CONSIDER CA TATARUSANU AFOST CHIAR ELEGANT SI I-A CERUT LUI POPA SA NU MAI VORBEASCA DESPRE EL…ATAT SI NIMIC MAI MULT…IAR COMPARATIA CU VALDES E DEPLASATA…CRED CA BARCA A LUAT DE 10 ORI MAI MULT GOLURI PE GRESELI ALE LUI VALDES DECAT A LUAT STEAUA PE GRESELI ALE LUI TATARUSANU…DAR ACUM NU STA NIMENI SA CONTABILIZEZE ERORILE LUI VALDES. TATARUSANU AR TREBUI SA PLECE AFARA SI VA DEVENI PRINTRE CEI MAI BUNI PORTARI AI LUMII…O SA VEDETI…

oneflyride (2 comentarii)  •  15 aprilie 2010, 16:21

Tatarusanu e un portar prost. In fiecare meci gafeaza, sta la 5 metri din poarta , normal ca primeste goluri de la distanta aiurea ca cel din meciul cu Poli Iasi . Scapa mult mingea din maini . Iese uneori prost la minge. Pentru asta a dat steaua 2 milioane pe el ? Zapata are vreo 33 de ani , e normal sa mai greseasca din cand in cand. Luftul din meciul cu Dinamo nu se poate considera gafa, cand sare mingea ca din coltu mesei . Are parade extraordinare si poarta este MULT mai sigura cu zapata . La tatarusanu n-am vazut nimic pina acum sa merite banii . cel mai slab portar din liga 1.

Marian (2 comentarii)  •  15 aprilie 2010, 16:33

Pt „oneflyride” daca tu nu ai vazut nimic la Tatarusanu inseamna ca nu stii deloc fotbal.Iar daca tu crezi ca la un portar de 33 de ani sunt permise greseli iar la unul de 23 nu sunt permise confirma lipsa ta de cunostinte in materie de fotbal dar si lipsa ta de inteligenta si logica nativa.Imi pare rau de tine si te compatimesc.

uvals (5 comentarii)  •  15 aprilie 2010, 17:10

Mai intai ca oricine poate sa-si spuna parerea. Dar nu ca Ionut Popa. Asta e conceptia: da sa sara sange, ca asa o sa tina minte. Omoara-l si dupa aia cere-ti scuze.
Apoi ca „domnul” Tatarusanu ar trebui sa se uite cel putin la partidele lui de la Steaua si dupa aceea sa vorbeasca. Eu il astept inca, pentru ca mai are multe de demonstrat pana sa pot spune ca Steaua si-a gasit in sfarsit portarul pe care il tot cauta de vreo 10 ani.

oneflyride (2 comentarii)  •  15 aprilie 2010, 18:02

Marian , trebuie sa stii ca este o diferenta dintre a salva o minge + a avea reflexe, si a te lovi mingea. Pentru ca eu numai asta am vazut la Tatarusanu . Nici o parada , nici o minge grea scoasa. Sunt suporter Steaua si urmaresc toate meciurile, si crede-ma , Tatarusanu este un portar slab. Si face mai multe gafe ca zapata . iti dau doar cateva exemple de greseli elementare : Steaua-Dinamo(tur) , Gaz Metan-Steaua , Unirea – Steaua (retur) Steaua-Poli iasi , aproape toate meciurile in care a jucat ce sa mai .

Comentează