Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Hai, băieţii!

„Tricolorii” n-au ratat Africa, ci Europa

„După o înfrîngere cu 5-0, e uşor să critici!”, s-a apărat Mutu. De fapt, e foarte greu să critici. Un astfel de scor nu suportă dezbateri, nu invită la discuţii. Nu lasă loc de […]

duminică, 11 octombrie 2009, 1:34

„Tricolorii” n-au ratat Africa, ci Europa

„După o înfrîngere cu 5-0, e uşor să critici!”, s-a apărat Mutu. De fapt, e foarte greu să critici. Un astfel de scor nu suportă dezbateri, nu invită la discuţii. Nu lasă loc de dubii. Şi nu e nici măcar umilitor. Pentru că reflectă exact nivelul fotbalului nostru. Ca să ne plîngem că am decăzut, ar însemna să ne numărăm printre puterile continentului. Ori măcar să avem un nume, o identitate şi un stil în sportul ăsta, la nivel de „naţională”. Nu e cazul. În următorii cinci, şase sau o sută de ani.
„Tricolorii” n-au de ce să simtă umiliţi. Se pot simţi daţi de gol, trecuţi prin turnesolul sîrbesc, expuşi la adevăratele lor dimensiuni. 5-0? Ăsta e scorul, asta le e valoarea. Ce să critici? De unde să începi? Şi de ce? N-au fost criticaţi pînă acum? Nu li s-a bătut obrazul pînă acum? Şi? A ajutat la ceva? S-a deşteptat cineva la Casa Fotbalului, a pus mîna pe treabă şi a făcut strategii?

Critica identifică vinovaţi. „Normal că în primul rînd e vina mea, antrenorul e principalul responsabil!”, a declarat Răzvan Lucescu. Are dreptate. Trebuie criticat pentru cum a gestionat relaţia cu jucătorii, pentru tactică şi selecţie. E singurul, de fapt, care merită critici. Singurul care are potenţial în meseria lui, singurul care poate creşte.

Şi cu asta discuţia s-a încheiat. Jucătorii n-au nici o vină. Vinovaţi sînt cei care i-au obligat să se facă fotbalişti. Trebuie rapid căutaţi şi traşi la răspundere. Vinovaţi sînt conducătorii şi antrenorii care i-au încurajat să persiste în eroare. Ar fi frumos să vorbim doar despre „o noapte greşită”, cum elegant a formulat selecţionerul. Numai că acest 5-0 reprezintă consecinţa logică a unor cariere greşite.

Critica presupune că mai există şanse de ameliorare. Critica presupune să existe oarecare dezamăgire, oarecare aşteptări înşelate. Dar mai aştepta cineva ceva de la generaţia lui Mutu şi Chivu? Cînd am avut atîtea ocazii să ne facem o părere destul de aproape de realitate. E nepotrivit să ai exigenţe faţă de o astfel de echipă. Criticile sînt pură pierdere de timp.

1-1 cu Franţa, la Paris, da, iată un subiect de dezbatere! Putem analiza retrospectiv remiza, punînd accentele altfel. Trecînd de la decepţie la nostalgie. Cînd ne vom mai întîlni cu un astfel de rezultat? Pe cînd 5-0 explică, pe înţelesul tuturor, chiar şi al celor mai nuanţaţi din fire, de ce nu s-au zbătut „tricolorii” să ajungă la Mondial. Pentru că fotbalul nostru se află deja în Africa subdezvoltată, colonizat de o mînă de şmecheri şi populat de o sumă de fiţe. Ideea e să facem cumva şi să ieşim de-acolo, în direcţia Europei.

5-0 e capăt de drum. Mai precis, e capătul pantei pe care alunecă „naţionala” de cîţiva ani încoace. Urmează ascensiunea, reconstrucţia, schimbul de generaţii etc, etc. Sau urmează, în funcţie de preferinţe, să ne plîngem de milă, să ne scîrbim şi să proiectăm pisica dintr-o ogradă în alta, pînă intervin cei de la Protecţia Animalelor. Putem chiar să mai săpăm un pic, în caz că ni se pare că n-am ajuns destul de jos.

Dar criticile chiar n-au nici un rost. În privinţa asta, Mutu şi compania pot sta liniştiţi. Nu le putem spune decît: „Hai, băieţi! Jucaţi şi voi fotbal sau altceva, ca să avem ce critica!”

Comentarii (82)Adaugă comentariu

ZIDanNR1 (15 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 14:29

Cu fiecare comentariu descopar un ziarist adevara. Bravo D-na Andriesi pentru comentariu rezonati cu multi microbisti. Ati surprins exact, in cele mai mici detali adevarata fata a fotbalului romanesc. Ma bucur acum ca in Romania exista ziaristi care fac analize pertinente.Cred ca 1-1 la paris a fost cantecul de lebada al generatiei Mutu-Chivu. Trebuie reconstructia din temeli, incepand de la FRF, LPF, patroni de club, mentaliate etc. Dar oare o sa fim in stare sa o facem. Sau vrea cineva sa se schimbe ceva. Exista o tendinta (demonstrata stiintific) de autoaparare a oricarui sistem in fata schimbarii. cine si-ar asuma azi rolul de reformator al fotbalului?(ca sa nu mai vorbim de situatia general romaneasca). e mai usor sa mentii decat sa reconstruiesti , asta e clar si irefutrabil.
Personal nu am mari asteptari. Nu vad nici macar luminita de la capatul tunelului. Am repetat-o si o mai repet:traim intr-un roman al dezamagirilor si al absurdului, al sanselor pierdute si al deziluziilor perpetue. M-am resemnat de mult. Uneori ma gandesc daca nu asta ne este adevarata conditie (si ma refer la tot ceea ce inseamna romanesc). Miorita ne caracterizeaza cel mai bine: „Si de-o fii sa mor…” Stim rezultatu dar nu facem nimic sa-l schimbam. Stim ca suntem condamnati si ne complacem intr-o situatie tragicomica de acceptate implacabila. E trist, foarte trist.

C o s t e l (2 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 14:31

Plavii ne-au lovit, ne-au ingenunchiat si ne-au secerat!!! E o lectie data de vecini, exact, la momentu’ potrivit. Doamne, ajuta-ne sa avem puterea de a ne ridica in picioare, sa deschidem ochii si sa aratam ca a fost … doar un accident

C o s t e l (2 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 14:32

Toti sar cu gura pe Mutu. Sa nu uitam ca fotbalul e un sport de echipa si Mutu nu e Dumnezeu!

altu’ (7 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 14:41

ai vrea tu

suporter roman (10 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 14:44

Inchidem taraba sau ne apucam de construit stadioane? Probabil vom construi tarabe si vom inchide stadioanele!

altu’ (7 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 14:46

daca s-ar putea sa nu mai foloseasca echipamentul galben – o perioada macar – cel galben imi aduce aminte de alta generatie de fotbalisti

valentino (14 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 14:48

sa le fie rusine! la aeroport, acum 2-3 ore, cind i-am asteptat sa iasa, cineva a reusit sa le mai dea un gol, al saselea…le-a zis: „eroilor”…si le-a zis-o frate!

valentino (14 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 14:49

mai bine le-ar fi zis „erorilor”, era mai aproape de adevar…iar la aeroport am fost special ca sa cistig un pariu de 100 de euro, am fost 100% sigur ca mutu nu se mai oboseste sa treaca prin bucuresti, a luat avion de roma sau milano direct de la beograd…ce panarama!

realistu (10 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 14:52

Se poate si mai jos de atat. De exemplu sa ne bata Feroe miercuri. S-ar mira cineva?

bleah… (1 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 14:56

nu-i in totalit. vina lui lucescu. cand titulari incontestabili sunt maftei, ghioane si cristea, e clar ca suntem in vrie. totusi, razvan a facut cateva gafe gen piturca: a selectionat si titularizat pe sentiment, nu pe merit. anume:
1. coman. ok, portar de valoare, dar care nu iese de pe linia portii. cand adversarii tai sunt realmente gigantici, de ce pantilimon si goian incep pe banca ? pe cine pui sa faca marcaj la faze fixe la zigici ? pe radoi la 177 cm ?
2. ghioane…baiatul este distribuit ca inchizator. de ce ? doar pt ca razvan il vrea in primul 11, pt ca ghioane nu e inchizator. punea piciorul ca o balerina pe boante. acolo aveam nevoie de un distrugator gen bourceanu sau alexa, pt ca sarbii nu sunt cu subtilitati. dar nu, noi l-am pus pe tibi ghioane…
si mai sunt, dar cred ca in principal vina e doar a celor care conduc fotbalul de o maniera smechereasca, iar razvanel nu are material ca sa croiasca.

aziz (1 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 15:00

jenant + penibil = JENIBIL

SWSW (5 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 15:08

Doamne DUMNEZEULE!!! Am trait-o si pe asta!! Umilinta la patrat, la cub, la milion!!! Rusine voua, nemernicilor- din FEDERATIE, de la cluburi!!! Asta ati vrut, asta aveti: Sandu, Becali, Borcea, Stefan, sa continui??? N-are rost!! Trazni-v-ar, stiti voi CINE…!!

SEVERUS PATIMA (58 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 15:11

Vom gasii repede vinovati .Un jucator gen Alexa care sa spuna ca a fost blat si a fost platit cu o anumita suma de bani sa tranteasca meciul .Din pacate nu am probe dar merge si asa .L-am dat afara pe Piturca ca uratea fotbalul era prea defensiv , dar poate ca el a scos maximul din ce puteam noi sa dam .Reconstructia nu poate incepe din cluburile de noapte , acolo toate vedetele noastre inscriu fara sa-i deranjeze nimeni .Sa poarte tricoul cu nr. 10 cineva care stie macar imnul si fara un fals patriotism sa-l cante din tot sufletul.Se vede plafonarea unor vedete cand vin la nationala si cateva boli din Liga lui Becali fara tratament .Radoi la care se simte marca araba , goian care probabil a fost bagat sa conservam rezultatul ,,excelent”, Maftei care e in varful carierei dar nu prea gaseste cariera , Apostol care la golul doi se uita de ce nu ii se da fault , Varga poate la un meci cu DElta Tulcea mergea.Problema e ca nu prea ai de unde lua altii , aria de selectie e intr-o stare cronica .Se spunea la TVR ca avem probleme cu balticii , nu domnilor avem probleme cu fotbalul pe unii ii incurca .Sa se apuce de altceva sunt inca tineri .Am auzit ca in constructii se castiga bine.

SEVERUS PATIMA (58 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 15:12

Excelent articol , scurt si la obiect.

Lancaster (2 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 15:14

Orice analiză e pierdere de vreme. Nu poţi convinge pe nimeni că există o miză acolo unde nu e, iar fotbalul fără miză chiar nu se poate juca. Dacă-mi amintesc bine, şi Mircea Lucescu a obţinut un 0-5 (sau 1-5 ?) cu Ţara Galilor, chiar înainte de acel 1-1 de la Bratislava.

Atunci când se joacă fără miză, care va să zică ea nu se egzistă 😛

laurentiu (2 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 15:31

cruda realitate

gcorneille (2 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 15:40

Felicitari pentru, probabil, cel mai realist si bine formulat articol despre nationala din ultimii ani. Aceasta este realitatea , nu cea descrisa de marii „deontologi” care faceau calcule , „daca batem noi tot, toti ceilalti pierd meciurile , ii mai penalizeaza pe unii cu niste puncte sau chiar ii descalifica, citeste aici cum ne putem califica la mondiale!” In acest moment noi nu ne putem califica nicaieri din doua motive: nu avem jucatori si nu avem echipa. Pina nu vom avea centre de copii si juniori serioase, nu vom mai avea echipa nationala care sa conteze. Si, bineinteles, la momentul cand vom incepe sa crestem fotbalisti ( nu vedete ), ar trebui ca cineva sa ii selectioneze si pe criteriul valorii, nu numai pe criteriul „a zis sefu’ ca trebuie sa joace X”.

gcorneille (2 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 15:41

scuze pentru greseala : „nu vom mai avea o echipa nationala care sa conteze”

DANIEL (2 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 15:49

DA,DAR NU ESTE SINGURUL VINOVAT, NATIONALA AR TREBUI SA FIE O SUMA A VALORILOR JUCATORILOR, ANTRENORILOR, PATRONILOR SI CONDUCATORILOR DIN FOTBALUL ROMANESC SI NU O REZULTANTA A SISTEMULUI TICALOSIT PE CARE ACESTIA IL REPRODUC. MA INTREB OARE DE CATE ESECURI RASUNATOARE MAI E NEVOIE CA SA PLECE SANDU SI TOATA CLICA LUI, PENTRU CA SISTEMUL NU I POATE EXTIRPA, DEOARECE E CORUPT, BAZELE LUI SUNT SUBREDE. EU, PERSONAL, CA UN SUPORTER AL FOTBALULUI ROMANESC SI AL UNIVERSITATII CRAIOVA, IN PARTICULAR, MI AM PROPUS SA NU MAI CALC PE UN STADION DE FOTBAL DIN ROMANIA, PENTRU CA NU SUNT MASOCHIST SI NU VREAU SA MA SIMT UMILIT. PENTRU ASTA A FOST REVOLUTIA DIN 1989, PENTRU LIBERTATEA SI MANDRIA DE A FI ROMAN, CEEEA CE LA ORA ACTUALA NU SUNT REPREZENTATE DE SPORTUL CU BALONUL ROTUND, UNDE SUNT TOT FELUL DE INTERESE, MESCHINARII, LUCRURI PENALE. DE ALTFEL FOTBALUL ROMANESC ESTE O IMAGINE FIDELA A STARII DE ANOMIE PE CARE ROMANIA O TRAVERSEAZA DE VREO 21 DE ANI. OARE ASTA SA FIE VIITORUL PE CARE O SA L OFERIM COPIILOR NOSTRI?

angus (3 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 15:51

Ma mir ca-i spus ceva impotriva micutului Razvanel . L-ati sustinut ( voi presa ) pana in panzele albe cu niste argumente care sau daramat ca un castel de nisip . In afara sa stam cu fundul in poarta nu stie micutul . Daca faci un mic exercitiu de memorie ai sa vezi ca diferenta de aseara se putea inregistra si in meciul cu Franta .
Acest 0-5 este vina exclusiva a antrenorului .
Apropo de expriente noi , daca ai vrea sa te imbraci l-ai alege pe Botezatu sau pe unul care are un tata croitor ? Asa poate intelegi si tu ceva …

hocuspocus (4 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 15:53

Se intampla si la case mai mari.sa nu uitam cand am batut germania cu 5-1.

Dani (2 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 15:53

Sarutmana

Maria draga,esti o delicioasa.
Doare tare . Dar cred ca numai pe noi,cei ce iubim sportul si nu ne-am facut din asta o afacere.E dezamagitor si nu se poate comenta.Primavara mea,primavara noastra,va veni intr-o alta toamna…

Aquadig (8 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 15:57

atata timp cat mutu are nesimtirea si tupeul sa spuna ca n-ar trebui sa ne fie rusine de acest rezultat, suntem departe rau.. iar lucescu se vaita la tv ca nu vor putea juca mutu si chivu cu faroe… ce sa mai critici, nici nu mai merita sa le scrieti numele in ziare

nick (1 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 16:09

Cat se poate de corect ! Subscriu.

Catalin (1 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 16:23

buna asta, buna…

nici nu se merita sa mai pierzi timpul sa te mai uiti la meci, dapai sa ii mai critici…

yozz (1 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 16:24

fetito…du`te joaca si tu vreo 14 ani de fotbal…nici un meci nu seamana cu altu`…ai terminat o facultate si incepi sa marai despre fotbal

Adi7k (8 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 16:29

Inca un articol perfect 😀
„Am fost figuranţi într-o piesă care nu era a noastră. Nu puteam spune că nu mai aveam pentru ce să jucăm. Când un om este lipsit de motivaţie şi ambiţie, nu mai ai ce să îi ceri. Pe cine mai dăm vina acum? Românii sunt inventivi. Probabil mâine Mutu va spune că vraciul care l-a blestemat pe Ronaldo a ţinut cu Serbia. Sau că n-a prea dormit în ultimul timp… Timpul costă bani, şi deocamdată a scăpat de datorie.”

Cititi http://blog.mysport.ro/adi7k/2009/10/11/scuzele-de-dupa-amin/ si spuneti-mi ce parere aveti 😀

SOSONELU (9 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 16:57

Maria, de ce nu vii si cu cateva solutii? Ca de pilda:
1. Demisia intregii conduceri a FRF
2. Demisia intregii conduceri a LFP
3. Demisia de onoare a antrenorului
4. Conducere FRF si LFP noua, formata din fosti mari fotbalisti
5. Dan Petrescu sau antrenor strain la nationala.

adrianssen (22 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 16:57

clar si la obiect.
„colonizat de o mînă de şmecheri şi populat de o sumă de fiţe” – incredibil de lucide caracterizalie tale asupra unei situatii atat de aburite.

m (14 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 17:14

voi ziaristii chiar nu intelegeti ca e problema cu infrastructura in fotbalul din romania. pe de alta parte, nu intelegeti ca jocul de fotbal inseamna sa pierzi si sa castigi. nu vad vreo diferenta intre fra-rom 1-1 si srb-rom 5-0, decat la nivelul eficientei adversarului. asta e…si eu am mai fost umilit la fotbal, dar sa te apuci sa le „rupi fashu” cum fac toate tv-urile si tot fostii antrenori care habar n-au…vad critici din partea unor ziaristi care nu cred ca au jucat fotbal la viata lor, nu ma refer la tine, ca nu se pune problema:p. dar eu cred ca aceste critici vin din nestiinta. cine nu joaca fotbal, nu are cum sa il inteleaga, degeaba te uiti la sute de dvd-uri. si va rog, nu ii mai sunati pe jiji, borcea, tancu-iancu, litza dumitru si mai ales pe ienei, dupa fiecare meci al nationalei. lasati-ne in pace cu oameni de valoare indoielnica, pe care nu ii vad decat niste „critici” in afara temei.

a (4 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 17:14

Corect.

Fata Morgana (19 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 17:22

Dupa zeci de articole incarcate de venin si „tatism” de mahala, duduia asta se crede din nou un nu stiu ce filozof. Dar cand de atatea ori te-ai pus chezas pentru cei care batjocoresc fotbalul romanesc, cum te simteai? Cand incurajai impostura si hotia, vorbindu-ne despre ingerasi, noi pe cine sa acuzam ca te-a inventat? Esti parte a sistemului duduie, esti la fel de gaunoasa ca si Mircea Sandu, iar pudoarea nu te indeamna sa iei o pauza. Astazi ne spui ca jucatorii, toti jucatori, sunt de vina pentru ca exista, dar nu ar fi mai bine sa ramana doar liga lui Mitica si federatia lui Sandu, fara jucatori, iar voi sa-i laudati? Ce ne mai trebuie jucatori, ce ne mai trebuie investitori? Doar va avem pe voi, nu?

Ciprian (1 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 17:37

Tare curios sunt daca, exista vreun ” speciment” din cei mentionati mai sus, care sa citeasca si ei vreodata toate criticiile din presa, dupa „memorabilele” lor meciuri de la nationala sau de la cluburile unde activeaza ???
Indiferent de raspuns,… tare nesimtiti sunt.

pensionarul (8 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 17:44

Noi zero(pe tabela,dar si in teren)…ei cinci(o echipa in teren,cinci”boabe”pe tabela)!Ei si?Su poate nu?Si maine este o zi!M-am cam saturat sa-o luam de la capat!M-am saturat de momente zero!In societate,in politica,in economie:Maria sa Momentul Zero!AJUNGE!!!Cineva a gresit!
Antrenorul?… E prea tanar?Nu are experienta?Nu a avut timp?Nu are jucatori?Nu-i sustinut?Nu-i un bun psiholog?
Jucatorii?…Impotenta?Dezinteres?Lipsa de valoatre?Vedetism?Prostie?
Federatia/Liga?…Mentalitate invechita?Lipsa stadioane?Dezinteres fata de generatiile ce vin din urma?
Suporterii?…In numar mic pe stadion?Lipsa de rabdare?Atacuri la adresa patronilor/federalilor?Vrem prea mult?Nu sustinem echipa toate cele 90 de minute(chiar daca ei,jucatorii, nu au chef sa-si dea „viata”pe teren)?Suntem”neamuri proaste”daca sesizam ca unii jucatori nu au valoare si totus se afla pe teren?
Ziaristii?…Gresesc cand demasca excapadele nocturne,bahice,amoroase?Ii demoralizeaza(pe jucatori)publicand aspecte”intime”innainte cu doua zile de un meci?Exagereaza scriind despre neregulile din Federatie/Liga?Vor raul fotbalului aruncand pe piata articole despre”ciudateniile”
patronilor;analize despre”nivelul”fotbalistic al unor jucatori?
TIPARE:Si maine este o zi!Timpul va da un raspuns!Speranta moare ultila!….
Ajunge oare?….analiza,valoare,munca,ambitie…se inscriu in plaja unui cliseu de lemn si nu prezinta interes?

Luc (19 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 17:47

Excelent articol! Punct side la capat ( zero…) fara sandu, dragomir, lucescu si alti „cunoscatori” ai fotbalului. Este jenant pntru sandu sa dea vina pe jucatori. Este indignant pentru lucescu sa ne orbeasca cu „o noapte timpita”. Este strigator la cer ca dragomir spune ca jucatorii se prefac jucind fotbal. Este umilitor ca acesti oameni de nimic conduc fotbalul romanesc. Dupa ce luam vreo trei de la Feroe marti sa ne ducem toti la casa fotbalului si sa-i maturam pe mafioti. VREM CURATENIE GENERALA!

dodo (1 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 17:48

„Pentru că fotbalul nostru se află deja în Africa subdezvoltată, colonizat de o mînă de şmecheri şi populat de o sumă de fiţe”: asta situatia tarii in toate domeniile la 20 de ani de la lovilutie

Andrei (3 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 17:49

Imi place de Maria, mereu optimista 🙂

Cindrel (1 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 17:54

nu se mai poate cu asa manelisti, njulitati, scursuri d e oameni; pacat d eoamenii astia care au cheltuit nervi, bani, timp si speranta pt o nationala care nu mai e reprezentata de nimeni

Necroman (1 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 18:07

Frumos spus. Retin ideea de „Africa subdezvoltată”… Din pacate atat timp cat nu exista o adevarata „scoala de fotbal” ci doar maidanul din spatele blocului (si aici cred ca am fost „soft”) performanta este doar aleatorie… cum de altfel s’a tot intamplat pana acum… si nu ma refer strict la fotbal. Ufff… as tot putea continua pe tema asta… dar aceeasi idee a tot fost postata… ceea ce spun eu nu mai are deja relevanta. Ma bucur enorm pt. aurul mondial la sabie… daruirea, talentul baietilor a fost fantastic. Dar aceste „accidente” cat vor mai dura? Imi cer scuze daca am jignit pe cineva! Dar nu este pacat sa ne batem joc de talente? Sa nu punem pe picioare scoli autentice de sport?… sa nu le politizam?

haihui (2 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 18:12

MDA… duduia are dreptate

Vlad Iasi (16 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 18:21

Eu cred ca ei asteapta clipa inaugurarii marelui stadion fost „Lia Manoliu” pentru a juca ( sper eu ) fotbal. Doar ca suporterii, pentru a veni la un meci al nationalei ( si nu numai) au nevoie de argumente. Si chiar ne-am saturat ca argumentul sa fie curiozitatea: „oare or juca si astia ceva astazi?” sau varsarea nadufului :” mergem sa le spunem din inima ca ne doare durerea lor in cot!”…
Cat despre fotbal, e suficient sa treci granita.
Vai Romania!

Sands (2 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 18:22

Nota 10!

mersi (7 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 18:23

Bun articol si la obiect, de fapt nici nu are obiect, caci fotbalul a lipsit din curtea noastra, a fost in cea sarbeasca! Intradevar si mie mi se pare cariere gresite, inclusiv pe cea a lui Mutu si Chivu, caci fotbal inseamna nu numai talent, dar poate, in primul rand munca, ori acest cuvant pare strain de ei, cel putin cand vin sa apere culorile tricolore, pe care mai mult le sifoneaza prin ifosele care si le dau!

cipilica (15 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 18:29

REFORMA!TOTALA de la cel mai mic la cel mai mare,demisii si sanctiuni la toate loturile reprezentative,selectia la nationala numai cu jucatori de la diviziile inferioare,macar sa nu-ti fie ciuda.sa vezi pe cineva ca pune osul si sufletul.dupa meciul cu feroe analiza la singe jucator cu jucator ,punct cu punct:xulescu n-ai fugit,n-ai driblat,n-ai sutat…………teste fizice si psihologice la toata lumea astia ori nu pot ori nu mai vreau.teste si verificari cat mai dese, mai bine jucam cu pusti de 18-19 ani.nimeni din actualele loturi sa nu mai fie convocati pina nu vin sa-si ceara public scuze si pina nu pling ca vor sa joace pentru Romania

cipilica (15 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 18:55

marii romani mutu si chivu,”nu cred ca voi putea ramine alaturi de echipa fiindca voi fi chemat la club”pai ar trebui obligati sa ramina alaturi de echipa,asta este adevarata imagine a nationalei,chiar ii doare-n cot de ea au venit si ei intr-o surta vacanta.RUSINE!si daca numai ei gindesc asa putem fi fericiti,doar nu vom sta dupa fitele lor,dar tare mi-e teama ca nu sint singurii care gindesc asa

Cornel (110 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 19:02

Nu avem o Nationala ci o strinsura de pile si de fite. Ar trebui interzis imnul si echipamentul galben, ca sa nu mai fie nici o confuzie. Sa le cinte o manea in deschidere si sa joace incaltati cu Gucci si cu lanturile la git si ghiulurile in deste, macar daca nu ne reprezinta pe noi, sa se reprezinte pe ei, asa cum sint in realitate.

andrei (15 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 19:04

probabil Mutu ar vrea sa nu ii criticam, ci sa ii luam in brate, sa-i pupam pe crestem si sa le zicem: „Stati linistiti, baieti, se poate intampla oricui ca din 9 meciuri de calificare sa joace execrabil in 7”!

belzie (23 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 19:26

parerea mea e ca doar o sa mai sapam,ca doar nu suntem meseriasi in ceva ci doar niste muncitori necalificati pusi la lopata,atata stim atata facem,dar mai avem ganduri de marire din cand in cand

Mircea (40 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 19:38

super articolul !

emg (66 comentarii)  •  11 octombrie 2009, 19:48

o sa ajungem si mai jos, asta cu siguranta. cred totusi ca esti prea dura cu jucatorii, in fond si la urma urmei astia sunt si cu ei defilam. altii mai buni nu cred ca exista si nu i-am descoperit noi

Comentează