Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Comitetul Executant

Şefii de la Dinamo nu se cramponează de reguli, le schimbă

Ce anume îi deranjează pe şefii dinamovişti mai mult decît notele muzicale? Suporterii Festivalului „Enescu”? Galeria Filarmonicii din Londra? Preclasicii? Rahmaninov? Stravinsky? Opera lui Mircea Rădulescu? Nu, regulile.

După […]

vineri, 2 octombrie 2009, 6:22

Şefii de la Dinamo nu se cramponează de reguli, le schimbă

Ce anume îi deranjează pe şefii dinamovişti mai mult decît notele muzicale? Suporterii Festivalului „Enescu”? Galeria Filarmonicii din Londra? Preclasicii? Rahmaninov? Stravinsky? Opera lui Mircea Rădulescu? Nu, regulile.

După ce a schimbat şeful arbitrilor, Borcea vrea să schimbe statutul antrenorului. Şi să se descotorosească de prevederea potrivit căreia un tehnician n-are voie să pregătească decît o echipă din Liga 1, pe durata unui sezon. Directorul Şcolii Federale de Antrenori susţine că a blindat regula, astfel încît să nu mai existe nici o „portiţă”, nici un fel de „impurităţi”, cum s-a întîmplat în cazul CFR Cluj – Uhrin. Cînd s-a pus problema venirii lui Bergodi la Craiova, Rădulescu a răspuns ferm: „N-au nici o şansă!”. Acum se pune problema venirii lui Bergodi la Dinamo, iar Borcea spune, la fel de ferm: „Voi schimba legea!”. Spre deosebire de patronul oltenilor, el ştie pe cine să întrebe.

Încă de la aprobare, legea Rădulescu a iscat discuţii. În mod cert, n-a frînat ritmul în care se schimbă antrenorii. După nouă etape de campionat, şapte antrenori au fost puşi pe liber. Florin Marin (reinstalat), Ion Moldovan, Cristiano Bergodi, Cristi Dulca, Alexandru Tăbîrcă, Daniel Mogoşanu, Dario Bonetti. Şi lista rămîne deschisă.

Era de aşteptat să se întîmple aşa. De altfel, legea Rădulescu nu era menită să-i ferească pe antrenori de şomaj, ci de oferte de muncă din partea adversarilor. Ăsta e clar un cîştig, un plus de salubritate în campionatul nostru. Dar regula are neajunsurile ei. De pildă, împiedică revenirea lui Bergodi în Liga 1 pînă la finalul sezonului. Iar asta e o pierdere nu atît pentru tehnicianul italian, cît pentru fotbalul românesc.

Pentru Borcea&comp nu contează dacă regula e bună sau rea. Ci dacă e bună sau rea pentru ei. Nici măcar nu caută „portiţe”. Au soluţii mult mai directe. Cînd o prevedere din regulament îl încurcă, anulează prevederea. Rămîne de văzut dacă vor înainta propunerea în Comitetul Executiv, adică, scuzaţi, în Comitetul Executant. De fapt, nu de văzut, ci de auzit muzica sferelor de influenţă din Groapă.

Probabil Borcea a adus vorba de Bergodi doar ca să schimbe discuţia de la salariile jucătorilor. Dar ideea merită reţinută: în fotbalul nostru, unii fac şi dreg regulile, iar alţii dansează după ele. Din fericire, acţionarii n-au pomenit nimic de schimbarea Constituţiei. Deocamdată nu-i deranjează, de vreme ce le garantează dreptul la liberă exprimare prin zgomot. i

Comentarii (28)Adaugă comentariu

mihai-dudu (24 comentarii)  •  2 octombrie 2009, 19:43

Da. Este interesant subiectul. Ma gindesc la el de ceva vreme.
Este un subiect care oricum l-ai da are o fata alba si una neagra.
Regula de acuma este complet nedreapta pentru antrenorii fair-play, care isi doresc sa aiba rezultate si muncesc pentru ele, dar care din diverse motive nu obtin rezultate si sunt dati afara (Bergodi, Bonneti, Dulca etc).
O propunere fair play ar fi aceea ca daca antrenorul este dat afara atunci se poate angaja la o a2a echipa, dar aceasta regula suna bine numai teoretic, pentru ca practic partea umana isi spune cuvintul, iar antrenorul daca isi pune in cap sa plece de la prima echipa atunci o sa faca in asa fel incit patronul sa nu poata sa ia alta cale decit sa-l dea afara.

Singura cale ar fi aceea in care antrenorul sa se poata angaja la a2a echipa, dar numai cu acordul scris al primului club.

In rest , schimbatul regulilor in timpul jocului are specific romanesc si este una din explicatiile lipsei de corectitudine, lipsei de continuitate si lipsei de succese din sportul romanesc in special si din Romania (in general).

Dar ce sa facem, asta e. Mi-e scirba ca se intimpla asa, dar sintem la mina unor terchea – berchea – cocal@ri cu bani fur@ti..

emg (66 comentarii)  •  2 octombrie 2009, 20:02

nicio noutate ce vrea sa faca borcea acum. d-aia suntem in situatia jalnica in care suntem. daca stai bine sa te gandesti se poate chiar spune ca e anarhie la noi, adica asta inseamna lipsa regulior de fapt nu?

rodana9 (46 comentarii)  •  2 octombrie 2009, 21:06

Nu inteleg in ce fel se „salubrizeaza” campionatul prin interdictia aceasta. Isi fura unii altora antrenorii dupa cum ii platesc? Odata plecat, antrenorul respectiv „vinde” secretele clubului precedent sau poate el sa infranga acel club stiindu-i slabiciunile? Ar putea sa o faca daca noua echipa este mai buna decat precedenta, altfel nu. Asadar…? Va rog sa-mi argumentati, doamna Andries. In schimb, eu stiu ca aceasta regula sau lege incalca dreptul la munca, iar pentru stoparea schimbarii antrenorilor oricand vor actionarii, nu s-a inventat inca o solutie nicaieri in lume.
Vor renunta singuri la sarabanda aceasta cand vor intelege ca instabilitatea inseamna pierderi financiare insemnate, iar eu cred ca nu va mai dura atat de mult. Vor fi adusi si la noi antrenori de notorietate, pe bani multi. Eu asa cred. Nu se poate sa dea chix la infinit, oricat de nepriceputi ar fi in domeniul fotbalistic.

In rest, „curat Comitet Executant, coane Fanica!”

marioand27 (6 comentarii)  •  2 octombrie 2009, 23:55

se pare ca nu ati auzit de machiavelli,asa si domnu borcea,totul pt. champions league

simex (35 comentarii)  •  3 octombrie 2009, 0:51

Parerea mea, scurt:daca nu au voie sa lucreze la doua echipe sa se dea si o lege sa nu aiba voie sa ii demita in timpul campionatului!Iar despre dreptul la munca sunt gogosi!Campionatul e organizat in baza unui regulament care trebuie acceptat de catre toti competitorii.Daca Bergodi vrea sa munceasca sa se angajeze ca muncitor la Mittal Steel, nu-l opreste nimeni!

spellbound (5 comentarii)  •  3 octombrie 2009, 1:17

Regula poate ar fi buna doar pentru antrenorii care-si dau demisia, „nesiliti” de nimeni 😉

realistu (10 comentarii)  •  3 octombrie 2009, 1:26

Mai bine s-ar concentra pe schimbarea regulamentului UEFA, sa faca in asa fel incat sa ajunga si Dinamo in CL.

dinamovism cronic (16 comentarii)  •  3 octombrie 2009, 13:15

Oricum este o lege stupida, care pana la urma ingradeste dreptul la munca. Adica ajunge un antrenor la un scelerat ca Becali, dupa o luna il obliga ala prin metode cunoscute sa accepte demisia fara compensatii, ca sa nu arbitreze la juniori, si apoi, omul trebuie sa stea pe bara un an de zile. Asta nu inseamna ca nu ai dreptate, semnaland „influentele”, dar daca esti jurnalist de valoare, te opresti asupra tuturor aspectelor… In cazul de fata, legea este stupida si SUSPECTA DE NECONSTITUTIONALITATE !

Niki (10 comentarii)  •  3 octombrie 2009, 13:53

Faci ce faci si scrii din ce in ce mai bine.Borcea crede ca daca baga banii furati in Dinamo el trebuie sa poata face orice…Arbitrii la fel sunt ai luiiar daca unul indrazneste sa greseasca impotriva lui e exclus din arbitraj de parca Borcea baga bani in arbitraj…Sa-si schimbe echipa pana nu forteaza nota cu perfuziile si il vedem la spital ca tot e aproape…

durden (209 comentarii)  •  3 octombrie 2009, 14:17

multumim maria ca ne demnstrezi inca o data ca esti stelista!!pt tine,reguli ca echidistanta,obiectivitate sau impartialitate(spune-i cum vrei) jurnalistica,nu exista nu?!?!

plus ca nu inteleg de unde informatia asta cum ca borcea face si drege.vine tot de la voi,deci pun pariu ca e inventata.si si daca a zis-o borcea,tu te uiti in gura unui om cu nervii la pamant dupa meciul cu grecii!?!?

[D][S][N] (40 comentarii)  •  3 octombrie 2009, 14:51

SEfii de la Dinamo sint vai Steaua lor !

@ durden (1 comentarii)  •  3 octombrie 2009, 18:14

Durden, asta e un editorial, adica nu tine de obiectivitate, echidistanta si impartialitate. Nu e o stire, e o opinie personala.

Sandu (1 comentarii)  •  3 octombrie 2009, 21:19

Daca Bergodi si Bonetti povestesc in Italia despre umilintele la care i-au supus clanul Becali si acolitii lor in Romania, jucatorii romani s-au ras pe bot de contracte in Italia pentru urmatorii 10 ani! La Sheriff Thiraspol va ingroapa Becali, pe toti!

Ilie (1 comentarii)  •  3 octombrie 2009, 22:33

@Niki: termina cu prostiile astea. Borcea NU baga bani in echipa la fel cum nici Badea NU o face. Verifica si tu balanta clubului din ultimii zece ani si o sa vezi ca iese aproape de zero. Asta nepunand la socoteala banii de transferuri care sunt virati direct in conturile actionarilor in asa zisele „paradisuri fiscale”.

Bonetti simpaticu (1 comentarii)  •  4 octombrie 2009, 12:07

mai cand ii vezi pe Borcea si pe Turcu ce urati is, zau ca-i dai dreptate lui Bonetti; nu ca el ar fi frumos, dar macar are un caracter mai tare si mai frumos decat bor”cizma” de borcea si tur”cizma” de turcu; apropo de ce ziceai Maria: eu cred ca legea in fotbalul din groapa o face „badea” … gheorghe

durden (209 comentarii)  •  4 octombrie 2009, 13:58

pt @durden

eu inteleg.dar cand maria scrie mereu de bine de o anume echipa si de rau de alta,cum e?aia cum se numeste?singurele momente cand scrie ceva de rau legat de steaua,sunt atunci cand scrie despre becali si scuza-ma,el nu prea inseamna steaua.la dinamo critica jocul,arbitrajul partinitor,conducerea,antrenorul etc.

eu inteleg ca e stelista,nu ma deranjeaza si sincer,nici nu ma intereseaza.dar ar putea sa dea dovada de putin profesionalism si sa nu mai lase preferintele personale sa iasa atat de mult in evidenta in aceste editoriale…

respecte!

Val Pangica (1 comentarii)  •  4 octombrie 2009, 14:00

Excelent articol – felicitari . Chiar daca sunt dinamovist vechi , m-am saturat de impertinenta conducatorilor nostri , care cer respect dar nu stiu sa-l si ofere , in viata publica .

Stresul tau (19 comentarii)  •  4 octombrie 2009, 15:06

Spre deosebre de micsunelul olteniei prajite, la Dinamo chiar se iau masuri. Bravos tata, bravos.

corectorul (41 comentarii)  •  4 octombrie 2009, 16:54

daca se dovedeste a fi adevarat ceea ce spui,si ulterior Bergodi se „pliaza” pe „stilul Dinamo”,avem confirmarea ca italianul nu e un antrenor slab ci ca intre el si Steaua a fost „nepotrivire de caracter”!C-asa-i in fotbal!

D.D.I. (7 comentarii)  •  4 octombrie 2009, 17:23

imi place articolul.Ai prins esenta:care lege e buna pt noi o aparam care nu o schimbam. Bravo,bravo,bravo.

Steaua1986forever (13 comentarii)  •  4 octombrie 2009, 17:42

@durden…eu cred ca daca ai cunoaste de fapt care e „echipa de suflet” a Mariei…ti-ai da doua palme singur si ti-ai cere scuze.
Si despre Steaua l-a criticat pe Becali…pentru simplu motiv ca DOAR EL ESTE DE CRITICAT. Plus ca… nu imi aduc aminte sa fi criticat jucatori de la Dinamo. Au fost criticati doar „actionarii” de fapt asta se pare ca te deranjeaza pe tine. Esti un fan borcica-turcu-giovanni.

durden (209 comentarii)  •  4 octombrie 2009, 23:13

@Steaua1986forever

ok,in primul rand nu stiu si nu ma intereseaza echipa de suflet a mariei.eu judec dupa ce scrie in gsp si o fac de vrei 3 ani.am tras mereu aceeasi concluzie.cat despre actionarii de la dinamo…te inseli amarnic,nu stiu de ce iti dai tu cu parerea asa aiurea…

BOGDAN (87 comentarii)  •  5 octombrie 2009, 9:51

ca si steaua BEEE….CALISTA, dinamo-ul BORCESC este in curs d lichidare. orice ar porcai ei, meciurile europene arata valoarea. in curand, s-ar putea ca si uefa sa schimbe niscai reguli, astfel incat banii sa intre direct la infrastructura sau la salariile reale, nu sa-i ia patronul urziceniului si sa-i transfere celui de la steaua.

bipbip (1 comentarii)  •  5 octombrie 2009, 10:39

Dom’le „durden” ai ceva cu Maria? Nu-ti plac concluziile pe care le tragi dupa ce ii citesti editorialu’? Cata dom’le alti editorialisti care scriu pe gustu’ lu matale! Pe unii care-i iubesc pe Borcica, Turcu , Becali s.a. patroni asemenea lor.

ducele (10 comentarii)  •  5 octombrie 2009, 11:15

buna remarca lui realistu

Daca dinamo termina pe 3 in grupele europa lig sa se califice in cempions lig.

Dinny (389 comentarii)  •  5 octombrie 2009, 12:18

Al naibi Borcea asta…cu un singur vor din totalul de 7…l-a dat jos pe Huzu…aduce a Croitarasul ce viteaz….:”Sapte voturi,dintr-o data”
ne-am pierdut oare de tot,simtul masurii ?!?

durden (209 comentarii)  •  5 octombrie 2009, 12:31

@bipbip

pt ultima oara.nu-mi plac borcea & co si sunt de parere ca ei si verii becali distrug fotbalul romanesc!!!deci nu din aceasta cauza nu-mi place ce scrie maria aici…dar voi,romeo ce sunteti,ce-i tot luati apararea?!chiar va place atat de mult?!doar,doar va invita si pe voi la un suc,nu?!?!penibil… :))

bimbo (41 comentarii)  •  5 octombrie 2009, 14:43

Nu legile sunt pentru Borcea ci Borgea e pentru legi. Deci Borcea e un fel de ciac-noris.

Comentează