Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Pe merit, nu pe zaruri

Să-i apreciem şi pe băieţii muncitori, nu doar pe băieţii profitori

„Noi cu munca, ei cu mingea”, a constatat Marica, într-un acces de mirare, după meciul cu Franţa. Da, noi cu munca. Nu sună deloc poetic, nici prea măgulitor. Dar este […]

luni, 7 septembrie 2009, 6:20

Să-i apreciem şi pe băieţii muncitori, nu doar pe băieţii profitori

„Noi cu munca, ei cu mingea”, a constatat Marica, într-un acces de mirare, după meciul cu Franţa. Da, noi cu munca. Nu sună deloc poetic, nici prea măgulitor. Dar este exact ce i-a lipsit „naţionalei” României pînă de curînd: efortul constant timp de 90 de minute. Iată marea noutate din jocul „tricolorilor”.

Poate artificiile cu mingea sînt mai plăcute ochiului, poate contraatacurile isteţe, specularea unei greşeli a adversarului încîntă spiritul. Dar nu poţi construi o „naţională” puternică din jonglerii şi speculaţii. Munca n-are nimic spectaculos, e drept, mai ales munca în defensivă.

Trebuie să ieşim din mirajul victoriilor uşoare, dintr-o pasă de geniu şi un şut de artist. Să-i dăm inspiraţiei proporţia care i se cuvine, unu la sută, nu mai mult. Şi să apreciem o „naţională” fără vedete, dar gata să moară cu adversarul de gît sau pe gît, în funcţie de fază. Să-i apreciem şi pe băieţii muncitori, nu doar pe băieţii profitori, care cred că se pricep la fotbal doar pentru că şi-au devalizat propriile cluburi.

Le cerem medicilor să facă minuni în spitale fără penicilină, le cerem copiilor să înveţe în şcoli fără acoperiş. Cumva, nu-i de mirare că le cerem şi „tricolorilor” să bată Franţa. Dar cine le cere, mai exact? Primii şi cei mai vajnici critici ai egalului de pe Stade de France au fost noii îmbogăţiţi, milionarii din două „tunuri” şi trei şmecherii. Numai că, în sport şi în rest, performanţele nu se obţin bătînd din palme, din bişniţă cu butelii şi schimburi de terenuri. Cine nu crede s-o întrebe pe Constantina Diţă, nu pe urmăriţii penal din Liga 1. Calificările nu se visează noaptea, nu se cîştigă şi nu se pierd la poker, se pregătesc, se gîndesc şi se muncesc ani la rînd, fără să arzi etapele, fără să speri la miracole sau la vicii de procedură. 
Lecţia pe care au avut-o de suportat generaţiile de după ’89 a fost aceea a succesului rapid, nemeritat şi fără efort. Or, tocmai lecţia asta e pe punctul de a fi dezminţită de „naţionala” în varianta Lucescu jr.. Acest 1-1 are o calitate rară: e un rezultat muncit, nu e o aruncare de zaruri.

Înainte de a pretinde victorii cu Franţa şi calificări în serie, trebuie să ţinem cont că nivelul fotbalului nostru nu este nivelul lui Mutu. După cum nivelul învăţămîntului românesc nu e dat de medaliile olimpicilor internaţionali. Degeaba pun suflet băieţii şi antrenorul lor, dacă federaţia şi cluburile nu pun infrastructură şi strategii pe termen lung.

În contextul reconstrucţiei la „naţională”, poate e mai folositor să avem, în locul unui om care trage echipa, o echipă în care trage fiecare om. Remiza care i-a indignat pe atoateştiutorii şi atoatevisătorii de prin loje se află mai aproape de realitatea fotbalului nostru. Şi ne dă o idee despre ceea ce ar putea deveni „naţionala” în cîţiva ani. O idee destul de optimistă. Marica să nu dezarmeze! După muncă, vine şi răsplata, adică mingea.

Comentarii (59)Adaugă comentariu

gaga the third (13 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 18:51

-i-a lipsit pana acum nationalei munca ? dar la euro cu franta ,n-am muncit ? chivu asa a zis,ca suntem niste furnicute si muncim, alergam pt a micsora decalajul de talent, forta,educatie,medicatie pe care EI il au fata de noi. dar cand am luat,cu piturca ,4 puncte olandei din 6, nu am facut efort constant 90 de minute ? eu zic ca da. -evident ca ”monstruoasa coalitie” gigi-cristi-iancu-mititelu e o coalitie a hienelor,dar fara sa vrea,astia 4 spun un adevar: presa trebuie sa inceteze sa livreze microbistilor ca o victorie glorioasa,un egal chinuit. si adev. este asta: si cu piturca nationala juca la fel, diferenta era data de felul in care presa vedea lucrurile.

mihai (3 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 19:03

Hai lasati-ne cu varzan, omul pacii. Marile lui succese sunt egalurile bulanoase. Si apoi braveaza eroic: Am ratat calificarea fara sa fim invinsi! Vai, ce nedreptate! Dar nici n-am batut pe cineva. Rapid, remember…4 egaluri.

cristim (3 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 19:21

nu putem spune ca razvan lucescu a obtinut rezultate mari la echipa nationala….singurul sau lucru bun implementat este MUNCA care deocamdata…pare cel mai la indemana fapt pentru actuala generatie al nationalei … pe acest concept de efort sustinut timp de peste 90 de minute…coroborat cu inocularea treptata a spiritului de invingator…vom putea peste putin timp..de o nationala mare cu nume nu foarte sonore…dar extrem de riguroasa tactic fizic si tehnic….SPOR LA TREABA,PARDON … LA MUNCA

The Next One (1 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 19:22

Maria tu teai uitat numai din punct de vedere fizic si mental al meciului te rog sami permiti sa te ajut un pic si incearca si uitetete si din celalte puncte de vedere fotbalistice.

Cum am preparat meciul sau the game plan din punct de vedere?:

1-technic 2-tactic 3-fizic 4-Mental 5- Caracter si atitudine

Te rog uitate cum a fost meciul preparat in :

A-Atac B-Tranztie C-Aparare

Uitate daca au fost folositi cei mai suitable jucatori

Uitate la performanta din meci si numai dupa aia poti sa faci o evaluare a meciului

Te rog sa ma scuzi dar intentia mea este numai sa te ajut sa vezi lucrurile din puct de vedere al fotbalui Holistic pentru ca mi se pare ca esti o persoana cinstita.Nu mam bagat si mai mult in detalii dar ptr o gazetara cred ca este de ajuns daca analizezi meciurile di punctele de vedere mentionate mai sus.
Raspunzind la intrebarile de mai sus iti vei da singura raspuns cum a fost meciul contra Frantei. Bafta in continuare si mult succes

2449 (5 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 19:27

eu sincer nu mai stiu ce sa cred. am impresia ca baietii astia de posteaza aberatii pe blog-uri is platiti. altfel nu se explica. nu poti fi atat de incuiat decat daca o faci intentionat.

2449 (5 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 19:35

a zis cineva o data ” clasa politica e oglinda societatii”. la noi, e la fel si in fotbal.

2449 (5 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 19:41

pfuaaaaaai , incredibil

the next one e tare de tot. te rog „uitete” si tu.

S. Gerrard (1 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 19:56

intr-adevar o alta abordare cat se poate de justificata. Poate ar trebui sa urmam exemplul greciei de acum 5 ani:munca , munca si iar munca. In schimb, pe noi ne chinuie altceva:lipsa spectacolului (deh, suntem latini… si vrem sa fim asemenea portughezilor, spaniolilor), numai ca acest spectacol este foarte scump. Cere valoare, talent si ambitie. Pe ultima (cred ca !) am dobandit-o, mai avem pe primele doua.

Sincer sa fiu, am fost dezamagit de prestatia jucatorilor nostri de sambata, le lipsea curajul acela de a te baga cu mingea peste adversar, insa spiritul de matematician m-a lamurit spunandu-mi ca amaratii aia de ribery si benzema(rezerve sambata) valoreaza doar 115 mil. euro, adica toata liga lu’ mitica cu tot cu infrastructura!!!! no comment!!!

Poate ca o sa-mi sara multi in cap insa eu in ultima perioada am observat ceva: echipele romanesti inclusiv nationala NU STIU SA FACA FAZA DEFENSIVA!!!!
Ne aparam continuu (evident cand joaca in compania echipelor puternice) si totusi primim gol. Imediat dau si argumente pentru cei care ma injura deja:episodul Boro, ultimul romania-olanda(CE),acel dramatic romania-danemarca, romania-suedia,steaua-lyon etc.

Si apoi ma intreb:daca nici macar sa ne aparam nu stim, desi asta e tactica prin excelenta, atunci ce pretentii mai avem sa atacam. Nici de bubuit mingea nu suntem in stare, daramite s-o mai mangaiem pentru un atac pozitional.

Una peste alta bravo Maria pentru articol, mult bafta Razvane!

Va salut pe toti!

Didi.gil (1 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 19:59

Bravo, Maria! Numai idiotii nu vad ca am ajuns intr-un punct atat de jos incat numai asa ne mai putem salva , luand-o de la zero. S-au dus si „talentatii” care sa rezolve un meci dintr-o „smecherie”. Echipele de club nu trec nici ele de mijlocul terenului cand au in fata un club puternic (a se vedea CL), nu este putinta dar vrem sa batem Franta la ea acasa si mai si criticam ca nu am jucat pe atac. Asta ori e nesimtire ori nepricepere. Avem materialul dat de cluburi si de cei care le conduc bazat pe smecherie. Cu acest material defilam.
Sa bata Borcea in cupele europene pe Real sau Milan la ele acasa in meci decisiv si apoi sa pretinda de la nationala mai mult.

martzic (27 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 20:09

Cam bati cimpii Marie draga. De acea ne place fotbalul, pt ca „artificiile cu mingea sînt mai plăcute ochiului, poate contraatacurile isteţe, specularea unei greşeli a adversarului încîntă spiritul”. Din cauza asta l-am schimbat pe Piturca, sa vedem un spectacol frumos la meciuri, sa ne bucuram de o faza frumoasa- chiar daca pierdem, sa ne mandrim ca ai nostrii au facut un meci frumos si nu au jucat „antifotbal”. Jucatorii astia cistiga imens fata de omul de rind si pe deasupra fac cea ce le place, cu toate ca vad ca le cam lipseste placerea de a juca fotbal. .. Tu vezi ca reiese vreo bucurie din comentariile noaste? De ce crezi ca suntem nemultumiti?

Cornel (110 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 20:24

Mda, toate le-au luat altii, romanii au ramas numai cu munca ! Ara cu calul cimpurile buruienoase ale patriei, fac munca cu circa sau spala batrini la fund in patriile altora; asta au facut si „baietii lui Razvan”, circa fotbalistica ! Au strins din dinti si au trudit la munca de jos exasperind adunatura de staruri a lui Domenech cu puterea lor de a indura presiunea si desconsiderarea tuturor. A fost asta un succes relativ ? Poate, daca ne gindim la putinele sanse care li se dadeau. Pe de alta parte au confirmat felul in care ne vad francezii, ca o adunatura de smecheri care se descurca cumva intotdeauna, de multe ori josnic. Asta asteptau suporterii Romaniei ? Mai degraba, nu ! Sintem satui de felul asta de supravietuire la limita, ii cunosc „deliciile” prea multi si de prea mult timp. Daca, asa cum spun unii, fotbalul este un ambasador, atunci este un ambasador brutal, caci ne-a aratat exact asa cum sintem, fara nici o infrumusetare.

maniero (1 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 20:27

Excelent.

brazvan (17 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 20:32

saru-mana pentru articol!

wrc (1 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 20:38

… de acord 100 %

valmon5 (2 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 21:26

Bravo Maria, foarte pertinente si corecte observatiile tale la adresa atoatecunoscatorilor urmariti penal de la noi, care nu si-au vazut jucatorii la nationala pentru a li se umfla cota. Munca e ideea de baza, de acolo putem incepe sa cladim ceva. Tine-o tot asa, te apreciez tare mult! La Multi Ani pentru maine!

vasile,londra (4 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 21:46

EXCELENT !!!tineti-o tot asa

SEVERUS PATIMA (58 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 21:47

cine suntem noi sa batem Franta?o barat .

The last one (7 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 21:47

in completarea lui The Next One: baetii a jucat cu cerbicia inradacinata in adancul rarunchilor dea lungul veacurilor, cu abnegatia acestui popor izvorata din negura vremurilor… Da’ nici romanii n’a jucat rau 😀
Je suis malin, je sais, mais c’est trop fort ce mec.

Pika17 (11 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 22:07

Felicitari Maria ! „The next one” e analfabet rau, cred ca Piti se ascunde dupa acest nume.

Roman paranoic (1 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 22:08

Deci eu sunt olimpic international si confirm: nivelul invatamantului din Romania e excesiv de submediocru, de la clasa a 5a in sus. Mai mult de ce am invatat in clasele 1-4 nu puteam sa cer. 🙂

vRs` (1 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 22:08

Dragut articol,doar ca oamenii de care zici tu ca au facut 2 smecherii si au dat 3 tunuri sunt oameni care au riscat in viata si oameni cu cap,lasand asta la o parte,sunt curios..de fapt mint..nu sunt curios pentru ca stiu motivul,de ce comentatorii,criticii sportivi si restu`persoanelor in masura sa vorbeasca despre fotbal nu spun lucrurilor pe nume.Si anume ca Marica a avut 5 atingeri de balon tot meciu`si perioade de 25 de minute consecutive in care nu atingea mingea,de Surdu ce sa mai zic,o fi amic de bautura de`a lui Razvan ca altcumva nu`mi explic..De Maftei,caruia nota 3 data de L`equipe spune cam totu`,am ajuns sa jucam cu Mara Surdu Apostol Gigel Bucur Maftei si o sa vedeti ca in ritmul asta o sa ajungem pur si simplu de rasu`lumii,fara Chivu in centru defensivei alaturi de Radoi si fara un portar decent cum e Coman sau Lobot o sa ajungem nici sa nu mai speram in calificarea la un turnel final.Chiar toata lumea se face ca nu vede ca Razvan pur si simplu isi aduce toti fostii prieteni si elevi de la fostele echipe?In fine,nu stiu cine spunea ca nationala lui Razvan e foarte ofensiva fata de cea a lui Piturca care era ultra defensiva,doamne cu Franta in tur aveam 2-0 dupa juma de bere bauta si acum nu dam un sut pe spatiul portii in 90 de minute de joc,bataie de joc.

Luc (19 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 22:11

E pacat cind sacrifici cinstea jurnalistica de are ar trebui sa dai dovada pentru „un blid de linte”… Nu trebuie sa il desfintam pe Razvan pentru egalul din Franta dar este necesar sa vedem lucrurile asa cum sint:
1. Am jucat sistemul 1-10-0-0 ( portar cu zece fundasi)
2. Francezii s-au egalat singuri ca noi nici nu am planuit sa atacam. L-as intreba pe Razvan cum a conceput el victoria contra Frantei fara a iesi din jumatatea proprie?
3. Fini, fini si iar fini… Cristea n-a jucat pentru ca s-a razbunat Razvan pe Borcea!!! Parca spuneai nu de mult ca Razvan are caracter?
4. Criticile care vor veni dupa meciul cu Austria nu mai ajuta pe nimeni. Daca vrei sa reconstriesti nationala trimiti dinozauri acasa si aduci jucatori sub 25 de ani care vor juca in 2012. Pentru ca a fost criticat Razvan va schimba 5-6 jucatori cu Austria. Atfel jucam tot cu tovarasii muncitorii de la Paris.
5. Incearca sa fii obiectiva nu sa copiezi laudele exagerate a la Scinteia pentru clasa muncitoare. In fotbal talentul a facut intotdeana diferantza. La nivel european ajung doar cei supertalentati care muncesc.

Dragos C. (23 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 22:31

Se vorbeste pe aici de reconstructia Nationalei… Care reconstructie? Media de varsta este mai mare ca pe vremea lui Piturca!
Coman = 30 ani
Maftei = 29 ani
Radoi = 29 ani
Chivu = 29 ani
Rat = 28 ani
Mara = 32 ani
Ghioane = 28 ani
Apostol = 28 ani
M. Nicu = 26 ani
Surdu = 25 ani
Marica = 24 ani

Rezervele:
M. Constantin = 25 ani
Ad. Cristea = 25 ani
Mazilu = 27 ani
Gigel Bucur = 29 ani
Costin Lazar = 28 ani
Mutu = 30 ani

Doar Pantilimon, Tatarusanu si Roman au sub 23 de ani!!!
Am innebunit cu totii???? Care reconstructie??? De ce nu joaca cu tinerii daca vrea reconstructie?
Pantilimon
Scutaru – Gaman – Dragos Grigore – Latovlevici
Roman – Bourceanu – Onicas (Rus) – Torje
Liviu Ganea (Alexe) – Fl. Costea
Ce daca luam bataie cu 4 -0? Si cu 1-1 ce-am facut? Toti acesti tineri sau altii la fel de tineri puteau avea un meci memorabil contra unor mari jucatori europeni si ar fi capatat experienta. pentru asta are un an la dispozitie pana la debutul campaniei pentru europene. Sa formeze o echipa NOUA SI TANARA! Ce sa faci cu Maftei, Radoi, Chivu, Apostol, C. Lazar sau Mara in 2012 cand o sa fie europeanele din Polonia??? Astia o sa aiba toti peste 32 -35 ani!!! Jucam la Old-boys????

adidas (30 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 23:33

de acord cu tine dar nici rezultatele bune obtinute de piturca nu au fost aruncari de zaruri

doru (5 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 0:12

Citesc multe articole si vad ca toata lumea lauda echipa nationala pentru rezultatul obtinut. Rezultatul da, este de apreciat insa nu si modul in care a fost obtinut. Ca am avut o echipa de muncitori este just insa nu am avut, si poate aici ar fi „sursa raului”, nici macar un jucator tehnic in teren, unul care sa faca un dribling, sa prinda un sut de zile mari, etc. Poate Borcea, in goana lui dupa bani, are totusi dreptate cu Adrian Cristea, poate ar fi produs ceva!? Prin munca depusa poti excela mai ales in defensiva dar fotbalul se joaca pe goluri, golurile aduc puncte, defensiva poate aduce numai un punct! Personal cred ca acest egal s-a nascut din egoism, egoismul lui Razvan de a „scoate” un rezultat bun, bun mai ales pentru el deoarece pentru echipa este echivalent cu ratarea definitiva a calificarii. Nu ma aflu printre contestatarii lui Razvan insa, ca suporter, vreau sa vad si fotbal, fotbal pe care nu l-am vazut nici in partidele contra Lituaniei sau Ungariei! Ca fotbalist munca te face respectat insa valoarea te face invingator!

doru (5 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 0:24

Am o rugaminte la personalul IT al GSP-ului! Nu se poate face un filtru astfel incat comentariile celor ce batjocoresc limba romana ghidandu-se, probabil, si dupa proverbul „Prostul daca nu este si fudul, nu-i prost destul” sa nu mai apara? Este totusi vorba despre gazetarie sportiva, mesaje sunt transmise pe cale scrisa! Ca exemplu in aveti pe The Next One ( citit di nu da pentru a-l evidentia ) care imbina greselile gramaticale flagrante cu termeni din atat de bine cunoscuta de catre toti engleza. Nu este un atac personal insa cand citesc „ma doare ochii”!!

corectorul (41 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 1:24

articol bun! nu dezarma,Maria!

un incepator (1 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 2:08

Maria ,LA MULTI ANI ! Stim ca esti impartiala , bravo
Nu crezi ca este adevarat ca noi sintem un pic mai departe ca valoare decit Francezii? Eu cred ca Marica asta a vrut sa spuna ,mai discret , e adevarat .
Dar l-am urmarit si altadata si mie mi se pare ca el si ar dorii mult mai mult sa si spuna sa si faca ,din pacate cu doar citeva flori … Cred ca se va putea dar va fii foarte greu , hai sa-i incurajam si pe ei si pe Lucescu ,poate peste 1 an o sa fie altceva

arh. Gheorghe Petrescu (246 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 3:10

Faptul ca nu ne-am calificat la Mondialul African si motivele necalificarii, le stim prea bine. Ce se face de aici inainte, asta conteaza. RAZVAN, e un bun antrenor, o va demonstra in meciul cu Austria. Asa ca, ne pregatim serios pentru EURO 2012. SUCCES. BUN ARTICOLUL. MUNCA, ESTE O VALOARE, ASA CA, HAI ROMANIA !

je (3 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 6:04

ai luat 4 din 6 cu olanda ,pt ca ti le-a dat arbitru!fraiere ce ai facut cu olanda after!!!!!!!!!???????????????infatuat si prost!!!!!!

je (3 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 6:07

frumos si cu simt de raspundere!!!!!!!!!in afara de multa munca ,nu avem alta sansa 1!!!!!!!!ce talente avem in echip nation de ne dam rotunzi ????????

alex (345 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 7:00

Da doamna, asa e, cum spuneti dumneavoastra si sa nu uitam de cata durere, truda si putere de sacrificiu a dat dovada Constantina in obtinerea uneia dintre cele mai stralucitoare medalii a unei olimpiade, medalia olimpica de aur in proba de maraton si ce semnificatie are ea pentru intreg sportul romanesc.

MARIUS (1 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 8:34

pt gaga: parca mi-ai citit gindurile! Pe Picurca nu-l sufereau si chiar si cind cistiga tot ii cautau nod in papura .

Dr.Dracula (1 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 9:30

Fratilor, echipa noastra contra Austriei va juca cu 5 modificari esentiale ,nu pentru ca Razvan a luat la cunostiinta criticile analfabetilor in fotbal,si stiti de ce ?
Simplu.
Un joc cu Austria la Bucuresti.nu seamana cu un joc contra Frantei la Paris !!!
Acum in fata Austriei,noi vom dicta ritmul jocului, deci vom folosi o alta tactica aplicata cu alti jucatori.
Austria,va fi constransa la Bucuresti sa joace exact ce am jucat noi la Paris.
La Paris,daca suntem cinstiti cu noi ,in jocurile oficiale decisive,cam toate nationalele din lume ar juca cartea apararii.
Ar fi de preferat sa ne vedem lungimea nasului.
Apropo,cate echipe din Hexagon au fost eliminate de vreo echipa romaneasca in ultimii 2o de ani ?
Asta e diferenta reala dintre cele doua tari la footbal.
Apoi, daca ati observat, Razvan foloseste doar jucatorii care fac perfect ambele faze,care alearga 9o de minute si mai ales care respecta intocmai sarcinile tactice trasate.
Punct.

vamananc (1 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 9:33

nu pot sa te contrazic draga maria pentru ca e clar ca fotbalul pentru tine e ca fizica pentru mine…o mare necunoscuta!!! in secunda in care fotbalul se rezuma doar la munca si stat capra in fata adversarului nu conteaza ca e ungaria,lituania sau franta si nu incerci sa construiesti nimic ,sa arati ca ai o legatura cu acest sport si la urma urmei ca ai personalitate mai bine nu te prezinti!!! nu sunt de acord cu dictonul important e sa participi , imi place mai mult ideea am venit ,am jucat am castigat!!!in acest moment la echipa nationala nu putem vorbi despre vreo idee clara:reconstructie nu exista jucatorii fiind mai mult decat copti ,idee de joc in afara de celebra autobaza nu am vazut singura constata fiind norocul si nu munca!!! in momentul in care tu ca selectioner spui ca franta nu a avut nici o ocazie in prima repriza e clar ca te ai uitat la alt meci….!!!si la urma urmei si in jocul nostru si in comentariul tau se vede in spate secole de istorie romaneasca in care am stat in genunchi in fata tuturor si am incercat sa nu iesim in evidenta!!! mersul asta pe burta nu ne va aduce nici o secunda in preajma cununii cu lauri!!e clar ca nu avem jucatori de valoare dar sa arate macar ca au personalitate si orgoliu!!!

Nic (27 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 9:46

Stati, doamna, asa, cine a spus ca nu trebuie valorizata munca?? De ce falsificati opiniile celor care-l contesta pe noul antrenor al Nationalei?
Munca n-a existat in meciul de sambata seara; asa cum am vazut cu totii, spectatori si presa (mai ales cea europeana, ca asta romana vad ca-l socoteste pe Lucescu junior ca pe un Obama al fotbalului), acolo nici n-a fost meci, ci un poligon de tragere. Un simplu antrenament intre o echipa de seniori si una de juniori disperati sa „nu ia multe”. Si sa fie clar, n-au luat 6-7 goluri doar datorita norocului orb si legat la ochi. Problema e ca norocul te ajuta o data sau de 2 ori, dar ideea de joc (mai bine-zis absenta oricarei idei) se va vedea in urmatoarele meciuri. Asta ii pune pe ganduri pe suporterii Nationalei (dintre care unii au vazut mai mult fotbal decat o sa vezi dumneata in 3 vieti).

Marcel S. (1 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 10:13

Demn de remarcat. O placere sa citesti acest articol.
Mai sunt sperante.

vasile_00 (12 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 10:40

@Nic tata, daca te lauzi ca ai vazut foarte mult fotbal si doar atat ai inteles din ce ai vazut, atunci ar trebui sa te intorci cu fata le televizor sau la stadion daca vrei sa vezi, ca de inteles e mai greu, fotbal!!! Jucatorii adusi au fost selectionati pt anumite scopuri, in special pt ca pot face ambele faze. Si desi au fost 3 maini moarte: Surdu, Radoi si Maftei, am reusit sa-i blocam foarte bine pe francezi! Stiu ca nu va convine, trebuia, dupa voi, sa-i dominam categoric si sa le dam cel putin 3-4 goluri. O sa facem si lucrul acesta cand pe langa atitudine si munca, ceea ce au aratat ai nostri la Paris, o sa existe si mult talent!!! Dar o sa mai dureze!!! Mult, poate prea MULT!!!

tudor(gt) (28 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 11:04

EXCELENT !
Nu am nimic de adaugat , ai spus exact ce gindesc si eu !

Cristian (7 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 11:09

Maria….editorialistul anului…..sper ca nu in sport..
De ce ? … deoarece baza sportului este rezultatul.
Rezultatul ….sau scorul…este o ststistica.
Statistica precum matematica trebuie sa fie si ea la randul ei….logica si exacta.
Daca am dat 5 pe spatiul portii….5 au fost..nu 7 … nu 9.
Daca in domeniul culturii sau oricare alt domeniu jocul de cuvinte este esential….in sport trebuie sa fi logic si exact.

“Noi cu munca, ei cu mingea”, a constatat Marica

Marica daca nu ma insel nu este un consacrat al literaturii sau un mare filozof.
Ajungem sa comentam…diferite texte spuse de te miri cine.
Cine este Marica ? Atacantul nationalei….atat…un jucator….trebuie comentat jocul lui…nu ce a spus el.
TERMINATI CU ARTICOLELE „DE PE LANGA FOTBAL” …..nu din fotbal….
Citat putin modificat care suna cam asa…”oameni de fotbal si oameni din fotbal”…Dinu Vama….un alt maestru de citate dupa prea-maritul Cornel Dinu.
De ce nu suna articolul….”Ratari monumentale”…..sau „Puteam sa castigam” sau chiar… „Cu noroc intram in carti”
Astfel de titluri „oameni de pe langa fotbal” care aveti bloguri se sport reflecta harnicia voastra.
Tind sa cred ca cel cei care au dat premiile sunt si ei la randul lor….”oameni de pe langa fotbal”

O zi buna

Cristian (7 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 11:16

“Noi cu munca, ei cu mingea”, a constatat Marica, într-un acces de mirare, după meciul cu Franţa. Da, noi cu munca. Nu sună deloc poetic, nici prea măgulitor. Dar este exact ce i-a lipsit “naţionalei” României pînă de curînd: efortul constant timp de 90 de minute. Iată marea noutate din jocul “tricolorilor”.

O vorba spune ca daca nu muncesti nu gresesti.

Deci ce alegem….muncim si gesim …. sau nu ne prezentam si …evident..nu gresim (in joc)

Daca ei cu mingea si noi cu munca…de ce a fost 1-1 ?
Pentru ca ei au muncit mai mult..si stiu mai mult cu mingea.
Degeaba ai talent daca nu-l valorifici….
Deci…ei cu munca si cu mingea….si noi cu munca.

lucid (18 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 11:19

In mare masura ai dreptate,numai ca in afara de munca
ai nevoie si de talent.Sa fim realisti egalul cu Franta a fost
obtinut dupa 2 goluri date de…francezi,cu multe ocazii clare ale lor.Sa observam ca jocul francezilor e mai slab decat ce jucau acum cativa ani.Au batut doar cu 1-0 Cipru!

durden (209 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 12:29

asa e maria!si sa stii ca nu numai in fotbal!la noi admiram toate pitipoancele si toti baietii lui tata cu fite in cap care o ard aiurea prin cluburi!toti am vrea sa fim ca ei cand o sa fim mari.daca ii intrebi de paler,tutea,djuvara sau liiceanu se scarpina cu 3 maini in cap.ca ei nu vrea sa fie nimeni.din cauza celor 50 de ani de comunism,munca si intelectualitatea nu mai au nici o valoare in tara asta!!!

Bogdan (5 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 12:32

undefined

cristi (1 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 12:35

BRAVO!

silicon (1 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 12:36

Bravo, Maria. Asta incercam si eu sa zic si nu stiam cum;) Raul de fapt e in campionat si in organizarea echipelor de juniori: nu mai producem jucatori de valoare de multi ani. E prima oara in 30 de ani cand se intampla asa ceva. Fiindca talente am avut cam la fiecare 6-8 ani cate o generatie. Dobrin, Dumitrache, Lucescu, Dembrovshi au fost urmati de Balaci, Stefanescu, Boloni, Camataru, Lung care au fost urmati de Hagi, Lacatus, Gh. Popescu, Petrescu, Ilie Dumitrescu,Raducioiu, ceva mai tarziu Adi Ilie. Ultima sarja a fost la inceputul anilor 2000: Chivu, Mutu, Lobont, Pancu,Contra. Ultima sarja e aproape stinsa. Ce am primit din anii 2000 pana acum? Ar fi de remarcat doar Marica si Rat, jucatori absolut onorabili, dar atat. Asta e situatia. Daca jiji&Co, Mitica si Nasu o sa conduca la fel fotbalul ramanesc, tot asta o sa obtinem, adica nimic.

Dragos: pe undeva sunt de acord cu reconstructia, dar nu vezi ce presiune este pe Lucescu din partea grupului jiji, borcea & friends? Vezi cum se discuta la 1-1 in deplasare cu Franta? Cum s-ar fi discutat la un 5-0?? Sper din tot sufletul ca Lucescu sa inceapa incet incet sa aduca dintre acei tineri, mai ales ca acum presiunea scade in ultimele meciuri. Oricum grupul jiji&co nu pe acei tineri ii vrea la nationala, ci tot petardele lor uzate si obosite pe care tot incearca de ani de zile sa le vanda.

senateo (18 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 12:41

Coman = 30 ani; Maftei = 29 ani; Radoi = 29 ani; Chivu = 29 ani; Rat = 28 ani; Mara = 32 ani; Ghioane = 28 ani; Apostol = 28 ani; M. Nicu = 26 ani; Surdu = 25 ani; Marica = 24 ani
Rezervele:
M. Constantin = 25 ani; Ad. Cristea = 25 ani; Mazilu = 27 ani; Gigel Bucur = 29 ani; Costin Lazar = 28 ani; Mutu = 30 ani
O nationala batrana care nu mai stie decat sa munceasca, sa puna brazde, eventual sa refaca gazonul din Ghencea. Lucescu nu gandeste deloc pe termen lung, e ahtiat dupa rezultate considera un egal urat la Paris drept performanta carierei. Croatul Bilici isi indemna elevii sa atace ca nebunii acum 2 ani cand Anglia ii egalase. Lucescu sta cu fundul in poarta, Becali si Borcea au dreptate.

Dinny (389 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 12:44

Pacat de argumentele risipite,in sustinerea unei idei,pe cat desubtiri,pe atat de anapoda….
Remiza nu a indignat pe nimeni,dar nici n-a entuziasmat pe altcineva ,in afara lui Razvan…fiindca a fost rezultatul unui MARE NOROC…asa ca elogiul municii…seamana cu sloganul cu care se incheiau prin anii’50,cererile oamenilor muncii !
Ideea este caN-AM JUCAT NIMIC,ci doar am cautat prin orice mijloace ,sa nu-i lasam nici pe francezi s-o faca !….MARE SCOFALA !!!
URAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!!

california (56 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 12:54

maria, acum vreun an, ma gindeam ce fler, intuitie si simt al umorului ai! in ultima perioada insa nu mai regasesc aproape nimic din toate acestea; ai preluat mecanicist tema zarurilor si inca citeva „prostiute” si continui sa construiesti pe marginea lor;
e clar ca incepind cu meciul cu olanda de la europene, piti a intrat in debusolada si a inceput sa piarda cam tot ce se putea pierde; in consecinta trebuia schimbat, ba chiar mai repede decit s-a facut; insa piti are 2 calificari la europene cu nationala si una cu tineretul;
asta presupune meciuri multe iar unele chiar grele; sa spui ca piti a obtinut rezultatele aleging jucatorii cu zarurile si ca echipelor acelea le-a fost straina munca…te las pe tine sa dai calificativul ca nu vreau sa te jignesc…
nimeni nu i-a cerut lui razvan victoria desi in mod dibaci el a „instigat” la asa ceva inainte de meci; toti recunosc ca din p. d. v. al palmaresului e un rezultat foarte bun; toti stiu ca oricine ar fi selectioner nu are aluatul necesar pt. a ne compara momentan cu marile forte fotbalistice;
tocmai din aceasta cauza, cei cu bun simt sunt iritati sa auda atitea osanale pt. razvan in antiteza la ironiile pe seama lui piturca, cind de fapt, prin ceea ce face si dupa cum joaca echipa, razvanel cel mic se straduieste sa devina si el un piti mai mare!
de acord, nici mie nu-mi plac ciocoii becali, borcea&Co.
dar ei stiu totusi ceva fotbal si de data aceasta au cam avut dreptate; interesanta totusi atitudinea lui razvan: ” toti cei care l-au criticat vor sa saboteze echipa nationala”; asa era si in comunism: de vina era doar fostul regim burghezo-mosieresc, iar cei ce indrazneau sa spuna ceva contra erau sabotori!
mai departe te citez: „Trebuie să ieşim din mirajul victoriilor uşoare, dintr-o pasă de geniu şi un şut de artist. Să-i dăm inspiraţiei proporţia care i se cuvine, unu la sută, nu mai mult. ”
eu draga maria cred ca trebuie sa-i dam mult mai mult; iti reamintesc ca fara viclenia lui mutu cu italia la europene nu mai ajungeam noi sa ne lamentam ca nu am batut olanda, ca singurul dribling magic al lui mesi din finala supercupei cu donetz a facut sa se duca pe apa simbetei toata munca ucrainienilor, ca fara singura sclipire a lui marica cu franta ( ca in rest n-a mai realizat nimic) gustul mediocritatii ar fi fost si mai amar si exemple ar fi multe;
oricit ar munci maftei care a aleargat tot meciul buimacit si caraghios pe teren (din condescendenta, presa franceaza a spus ca nu si-a gasit locul in teren), eu cred ca nu-si poate gasi locul nici in echipa;
coman a facut un meci mare; cu toate acestea nu reprezinta viitorul pt. ca e prea scund; la fel daca linga chivu nu apare un aparator de peste 1.90, nu vom mai rezista prea mult fara goluri;
amintesc o vorba a lui cornel dinu referitor la un jucator foarte muncitor de la nationala: „e muncitor , da, dar nationala nu e santier”;
orice echipa are nevoie si de pianisti maria; altfel muncesc degeaba sa urce pianul la etaj; si toti cei care il critica acum pe razvan, o fac pur si simplu doar pt. faptul ca nu cred ca echipa din meciul cu franta va ajunge vreodata sa concerteze la europene sau mondiale!
acum razvan vrea sa faca schimbari dar fara a recunoaste vreo greseala;
numai ca eu personal nu cred ca acum e momentul lui gigel bucur de exemplu; momentul lui cred ca era tocmai cu franta stiind ca e un jucator minuscul de contraatac iar jumatatea de teren a frantei a fost mai tot meciul goala; asa a devenit de fapt erou si la donetz;
cit despre cristea, nu stiu ce va face, dar e bine totusi ca in sfirsit si-a dat seama si razvan ca a jucat aproape tot meciul cu franta in 9 oameni de cimp.

dinamotel (8 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 14:07

care este diferenta dintre nationala condusa de Piturca si cea condusa de Lucescu?Vedeti meciurile de la C.E. si cel de acum.Aceeasi marie sub alta palarie.Era ultima noastra sansa:ori bateam,ori luam 2-3 goluri.Asa se joaca daca ai sabia apropiata de git.Cu trei-patru miini moarte pe teren,fara sa construiesti ci doar sa bubui mingi,la care Surdu era campion,fara jucatori gen Mutu,Ad.Cristea,FL.Costea la ce sa te astrepti?MAI LIPSEA PREOTUL CARE A OFICIAT CASATORIILE si o puneam de o petrecere.

Comentează