Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Pentru moral

70.000 de spectatori au aplaudat meciul Franţa – România. Cam cît încap pe stadioanele lui Dinamo, Steaua, Rapid şi CFR Cluj la un loc. De zece ori mai mulţi decît e obişnuit să vadă Apostol în tribune la Urziceni. De […]

duminică, 6 septembrie 2009, 3:10

70.000 de spectatori au aplaudat meciul Franţa – România. Cam cît încap pe stadioanele lui Dinamo, Steaua, Rapid şi CFR Cluj la un loc. De zece ori mai mulţi decît e obişnuit să vadă Apostol în tribune la Urziceni. De 70.000 de ori mai mulţi decît sînt obişnuiţi să vadă, în ultima vreme, steliştii din lot.

Vorbim despre un meci cu Franţa şi e bine să ne amintim cu cine au remizat „tricolorii”. Să apreciem dimensiunile industriei care lucrează în spatele tricourilor albastre.

Aşadar, cu cine au avut de-a face jucătorii lui Lucescu jr.? Cu un stat şi o federaţie care se pregătesc să investească 1,5 miliarde de euro pentru organizarea Euro 2016. Cu un fotbal a cărui cifră de afaceri, conform presei din Hexagon, se apropie de un miliard de euro. Cu un campionat în care cel mai sărac club are un buget de 25 de milioane de euro. Cu o bază de selecţie de 2,225 de milioane de jucători licenţiaţi, faţă de 108.000, cîţi sînt înscrişi la FRF.

Cu o „naţională” ale cărei meciuri sînt televizate la preţul de 45,35 de milioane de euro pe sezon. Cu o echipă în care se află patru dintre primii 50 cel mai bine plătiţi fotbalişti din lume: Benzema, Ribery, Anelka şi, desigur, Henry. Vedeta Barcelonei cîştigă într-o săptămînă 200.000 de euro, cît Mihai Roman în trei ani şi ceva. Sau cît Dani Coman într-un sezon. Faptul că portarul nostru a apărat şuturile lui Henry ţine nu de miracol, ci de misterele fotbalului.

Din fericire pentru noi, pe teren au pătruns şi cîţiva cetăţeni francezi, îmbrăcaţi în echipamentul „les bleus”. Şi astfel am remizat la masa verde de pe Stade de France. Deşi raportul de forţe nu e chiar de unu la unu…

Iar pe final, o statistică pentru moral: pe francezi ratarea calificării directe la Mondial i-ar putea costa cel puţin 15 milioane de euro, valoarea unui contract de sponsorizare cu o firmă de echipament sportiv. În comparaţie cu primele date de FRF, „tricolorii” chiar n-au avut nimic de pierdut.

Comentarii (55)Adaugă comentariu

marius (10 comentarii)  •  6 septembrie 2009, 15:21

iara comentarii pro-nationala. astia se baga cu fundu-n poarta si voi ii ridicati in slavi. Ma asteptam la mai mult de la tine Maria. Pai asa si sarbii ar fi trebuit sa se vaite ca la ei a fost ca nu au o arie de selectie mare ca x ca y ca z da uite ca astia stiu sa tina capul si sa se califice.
PS: Bosnia la ora asta cred ca ne da 2-0 lejer.

mm (13 comentarii)  •  6 septembrie 2009, 15:39

Intreaba-i pe cei ce conduc fotbalul romanesc de zeci de ani fara sa faca nimic, cine suntem si incotro ne indreptam! Dar nu doar azi, dupa meciul cu Franta, ci in fiecare zi!

eunescu (4 comentarii)  •  6 septembrie 2009, 16:08

Evrika, 1-9-1, antrenorul nationalei Romaniei, caci asa se numeste, a aflat reteta fericirii: nu obiectivele Romanieiei sunt importante ci propriul sau palmares. Asa ca a bagat 10 oameni in careul lui Coman si a strigat din toti bosogii, ca sa auda prostimea: Hai sa jucam fotbal! Ce a castigat Romania dintr-un astfel de egal mincinos? Nimic. Ce a castigat antrenorul 1-9-1? O liniuta pe tocul pustii. Atat. Stoichita intreba retoric dupa meci: „Vi s-a parut ca am mers in Franta la victorie?!” Nu, am mers la 1-9-1, tactica de joc.

fata morgana (19 comentarii)  •  6 septembrie 2009, 16:13

Draguta, daca ti s-a parut cumva ca am fost egala frantei… atunci pot sa inteleg de ce „frumoasa si bestia” are echivalent in realitatile cotidiene. Ca Franta a fost frumoasa iar noi restul tine, de tactica lui topor, dar ca matale pui coronite… celei ce noi am fost, e totusi cam mult. Crede-ma!

Stiaua lui Lacatuuuj (2 comentarii)  •  6 septembrie 2009, 16:16

Aceeasi poveste. Ia uite ce bugete au ei, cat castiga jucatorii lor, bla bla bla. Adevarul e ca Franta ca echipa e mediocra. O fi din cauza lui Domenech, o fi din cauza atitudinii jucatorilor. Si in fata acestei echipe, mijlocul nationalei Romaniei nu a fost in stare sa paseze. Articolul asta nu spune nimic, imi pare rau.

adyatac (2 comentarii)  •  6 septembrie 2009, 16:17

Vrem sa batem o fosta campioana europeana si mondiala cu o echipa de desculti vorba unui patron de club din fotbalul nostru a carui celebritate este intrecuta doar zgarcenia lui .Am citit marea majoritate a articolelor aparute azi unele elogioase altele critice la adresa nationalei noastre si toate au cazut de acord ca facand comparatie intre cele doua echipe pana la urma si natiuni suntem cu mult in urma lor indiferent ca este vorba de nivelul fotbalului ,infrastructura sau daca vreti chiar civilizatie.Si atunci ce poti sa le reprosezi baietilor astore care in timpul saptamanii joaca pe niste terenuri pe care Toulalan n-ar iesi nici la un gratar de teama sa nu calce stramb si sa-i cada tava cu hamburgeri in cap?Dupa acest meci bine-nteles ca va aparea pe ecrane Maria-Sa Mircea Sandu si Mesia Sa Corleone de la Balcesti mandrii nevoie mare dar uita un singur lucru : ca sa primesti trebuie prima data sa daruiesti iar ei n-au daruit si n-au facut nimic pentru nationala .Poate pentru ca daruind ceva cuiva inseamna ca iti pasa de acel clneva ori pentru ei nationala este ca o femeie de moravuri usoare de la care asteapta sa le ofere doar placeri.Atentie insa pentru ca si acestea isi cer rasplata si mai ales te tradeza usor fiindca sentimentele nu sa cumpara cu bani …..

un stelist plictisit (9 comentarii)  •  6 septembrie 2009, 16:29

Nu Maria, nu! Si Chivu castiga o caruta de bani si nici Radoi nu face foamea printre camile. Si pentru liga 1 s-a platit o suma uriasa pentru televizarea meciurilor.
Hai sa vorbim strict despre meci: aseara daca francezii ne dadeau un gol in prima jumatate de ora, ne calcau in picioare. Vrem mai mult de la nationala noastra, nu e cazul sa ne uitam in oglinda si sa ne minunam ce grozavi suntem ca am obtinut un egal noroc la Paris!

mieusa (37 comentarii)  •  6 septembrie 2009, 16:36

Ce conteaza toate alea? Las’ ca stim noi.

bebelina_stelista (55 comentarii)  •  6 septembrie 2009, 16:38

La cifre oricum sunt peste noi si vor fi. Dar aseara cu tot cu vedetele lor, au dat cu bata in balta. Ei au o echipa plina de vedete si noi am jucat cu Apostol si cu Roman. Si au ajut amandoi un tupeu fantastic. Deci nu totul se rezuma la cifre.Cum am zis, ei au avut ce pierde, noi nu prea. Cu toate astea le-am luat un punct la Paris. Si daca gandim un pic in spate, realizam ca puteam sa le luam 3 si la Constanta. Unde erai Razvane?

adi (6 comentarii)  •  6 septembrie 2009, 16:42

Inca n-au aparut contestatarii lui Lucescu si pe aici?? Cum de? Sau lor li s-a parut ca am facut 1-1 in Feroe aparandu-ne? Poate observa si ei cu cine am jucat aseara…

Albu Sibiu (31 comentarii)  •  6 septembrie 2009, 18:13

Doua mici atentionari pe marginea textului. La Steaua in acele meciuri fara spectatori, ar trebui teoretic sa fie 0, numarul spectatorilor. Iar matematica ne invata ca 0 X 70.000 tot nu da 70.000, oricat am maltrata-o noi!
Cat despre compararea Romania – Franta, poate ar fi bine totusi sa ne gandim ca in Romania sportul national e fotbalul, pe cand in Franta este tot fotbalul dar si rugby-ul… Probabil insa ca francezii sunt mai arieni decat noi, romanii, acesti de 10 X mai buni de afganii.

Albu Sibiu (31 comentarii)  •  6 septembrie 2009, 18:13

ma refeream la ogarii afgani, desigur.

darius (6 comentarii)  •  6 septembrie 2009, 19:03

cred ca ai vrut sa zici cu 70.000 de oameni mai mult

Edmond (16 comentarii)  •  6 septembrie 2009, 19:31

lasa Maria ca si grecii au castigat europenele si nu sunt platiti prea bine nici ei in comparatie cu cocosii….problema e ca noi am fost pe langa subiectul fotbal in meciul asta(cu 1 max 2 exceptii)

Marius M (6 comentarii)  •  6 septembrie 2009, 19:33

Maria,mai calculeaza odata!Inteleg ca trebuie aruncat in noroi fotbalul romanesc,dar pe stadioanele celor 4 echipe mentionate de tine,intra mai bine de 90.000 de persoane!Ma asteptam la mai multa documentare din partea ta,nu la exagerari ieftine…

Marius M (6 comentarii)  •  6 septembrie 2009, 19:37

@ Albu Sibiu – Macar nu spune nimanui ca esti roman,cand afirmi ca sportul nostru national este fotbalul.Cauta pe wikipedia sau google cuvantul „OINA” si vei fii surprins de ce vei afla…

Albu Sibiu (31 comentarii)  •  6 septembrie 2009, 20:39

Mariuse, usurel cu declamarile acestea. Spune-mi, te rog, cate echipe de oina mai sunt in tara? Sunt mai multe de baseball, de asta poti fi sigur. Asta in vreme ce in anii de la inceputul secolului trecut oina era disciplina in programa scolara. Si chiar daca ar fi oina reinviata am fi pe langa USA cu pregatirea lor de baseball si softball asa cum am fost ieri pe langa Franta la fotbal. Asa ca spun oricui ca sunt roman. Dar unul dintre acei romani care tin la demnitatea lor.

Emanuel Petit (1 comentarii)  •  6 septembrie 2009, 20:55

V-am spus verde in fata, dar unii s-au suparat. O repet: nu aveti atitudine de invingatori, indiferent cu cine jucati! Mai vorbim si dupa Romania – Austria (atunci sa auzi corul anti-Lucescu…)

SEVERUS PATIMA (58 comentarii)  •  6 septembrie 2009, 20:56

Suflu nou asta se vede fara vedetisme si alergari pe langa balon .Cred ca suntem pe drumul cel bun chiar adca nu e asfaltat corespunzator.Paradele lui Coman sunt reale si ne intrebam de unde le scoate .Ca doar francezii au tras mai bine ca aia de la Curtea de Arges.70000 de oameni cred ca ne-au stimulat , ar trebui sa le imprumutam terenul si la meciul cu Auastria sa se simta si ei fotbalisti .Pe gazonul chelios din Ghencea va fi greu sa alergi apoi sa mai joci ceva .E bine ca nu mai avem obiective sa se certe oamenii de fotbal intre ei .Cred ca Gigi Becali a uitat ca s-a intalnit si Steaua cu francezii de multe ori si n-a luat decat un punct.Atunci de unde atat a optimism.Sa vanda cateva oi si sa puna niste iarba pe stadion , ar fi un obiectiv ce zici ?

ion (2 comentarii)  •  6 septembrie 2009, 21:15

SI CARE ESTE VINA MEA CA CETATEAN ROMAN, CARE PLATESTE TAXE ETC, CA NU AVEM INFRASTRUCTURA, FEDERATII, CA NU SE RESPECTA LEGEA.
MEREU CA ALTII AU, ETC NOI DC NU AVEM?

nea gheorghe (4 comentarii)  •  6 septembrie 2009, 21:32

incredibil. o viata placuta va doresc

cfrescu (9 comentarii)  •  6 septembrie 2009, 22:59

corect, Maria! asa-i romanul! scoti 1-1 la Paris, dar el tot are ceva de comentat!!! Toti – mai ales el, mare cunoscator de fotbal si nu numai! – se asteptau sa primim azi „de la 3 in sus”, dar dupa razboi el uita rapid premizele problemei, isi reajusteaza rapid-romaneste pozitia, si gaseste rapid mii de erori de selectie, de tactica, de peformanta individuala!!! Analizand cotele jucatorilor prezenti ieri pe teren, daca-l ignoram pe Chivu, era o lupta intre soricel ei elefant, dar dupa meci marele “specialist” roman e foarte suparat ca soricelul nu i-a dat elefantului si niste picioare-n gura… O echipa a Romaniei care joaca doar al 3-lea meci impreuna (!?!?!) e imediat si iremediabil categorisita de romanasul expert ca fara nici un viitor! Da, intelegeti acum de ce Romania a fost si este la coada Europei! Din fericire, insa exista si oameni ca Razvan Lucescu si echipa lui de caractere din aceasta seara, deci mai exista o speranta pentru un viitor! Iata ca exista romani care prin munca 100%, abnegatie totala, uitare de sine pana la umilinta si spirit colectiv impresionant reusesc sa egaleze varfuri pe plan mondial! Se vede intr-adevar o luminita… Pe cand un Razvan Lucescu si ca presedinte sau prim ministru?! Ar putea avea si tara asta intr-adevar un viitor?!

H2SO4 (7 comentarii)  •  6 septembrie 2009, 23:43

Profu’ de mate are o mica observatie. „De 70.000 de ori” reprezinta inmultire. 0 x 70.000 = 0 !!! Deci nu e corecta sintagma. Corect era „cu 70.000 mai multi”. Asta inseamna adunare… 0 + 70.000 = 70.000

Dar asta ca sa fiu carcotas. In realitate iti admir munca asa ca ia-o ca pe o remarca prieteneasca…

Tudi (36 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 0:11

Intru la tine pe blog, citesc postul, aprob sau dezaprob, nu conteaza. Apoi citesc comentariile – la inceput ma enervez ce mentalitate au unii, dar apoi imi trece, cand vad ca pentru ei cratima face parte dintr-un alfabet extraterestru.

Maria, triaza comentariile, libertatea de exprimare nu ar trebui sa fie acordata pentru toti.

roman (2 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 2:36

ba numa atat stitzi sa faceti , sa comparati cifre BANI cote salarii , cand vine vorba de franta ..aoleu ce ne facem cu ribery , in sus in jos , da la preliminariile trecute cum am facut egal cu olanda la ei acasa si iam batut la noi ? acolo numai era robben &co parca paia nu i mai ridicati in slavi atat . romania nu a jucat nimic la paris , noroc cu „nicolitza” in varianta franceza si noroc cu gourcouff ala sau cum il cheama ca a tras vreo 5 mingi in tribune . asta nu e rezultat cu care sa te lauzi

Mano (1 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 11:31

Bune observatiile tale Maria. Si comparatiile ar putea continua dar nu ar face decat sa argumenteze justetea comentariul tau. mititelu, gigi si porcea merita o replica dura din partea jurnalistilor. Mai ales cand acesti agramati incearca sa ia de prosti pe toata lumea si sa-si promoveze desantat interesele…

Cristian (7 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 12:12

Nu demult am intrat si eu in sfera editorialista, dar nu pentru bani … ci ca hobby.
Castig banii intr-un loc … si fac ceva in alt loc pentru pasiunea pentru sport.
Citind acest articol imi dau seama ca nu pornesc cu sanse minime deoarece jurnalistul roman inca ne eclipseaza viziunea moderna de gandire si ne infunda in anonimatul modiocrului.
Nu contest valoarea Mariei ca editorialist…ci conceptul de promovare al ideilor defaimatoare zonelor in care traim.
Sportul mai nou nu consta in target-uri si noi realizari..ci in BARFE,CERTURI,PRESUPUNERI…
Intradevar….Ribery…castiga mai mult decat Mutu….intrebarea este „de ce ?” respunsul just este „pentru ca e mai bun”.
Mutu castiga mai mult decat Escude intrebarea este „de ce?” .. raspunsul este just „pentru ca este mai bun”.
Nu trebuie sa ne afundam in „prostia” statisticilor cine are mai multi locuitori…..ci in dorinta de performanta.
De ce nu este CHINA cea mai buna in toate sporturile….aria de selectie este mare….”PENTRU CA NU ESTE DORINTA PENTRU PERFORMANTA”
Ca vreau si eu sa fiu „mare” pot sa spun ca nu ma doare gura….dar nu am avut chef sa merg sa joc…majoritatea sunt in aceiasi situatie.
Ca la noi nu vin multi spectatori nu este ca nu vedem fotbal….ci pentru ca sunt biletele scumpe in majoritatea oraselor.
Ca la noi nu sunt decat un anumit numar de legitimati este ca nu se duce lumea sa practice….vezi divizia B care are un nivel destul de scazut ca valoare…daca jucam fotbal sigur jucam in B … cel putin.
Ne bucuram pentru 1-1 la Francezi ? … 😮
Da … ne bucuram…daca era primul meci…sau daca ne ajuta rezultatul…dar in momentul de fata nu ne-a ajutat rezultatul….si eu ca „UN SUPORTER ADEVARAT” m-a intristat rezultatul…si nu l-am scos din injuraturi pe Surdu 5 minute….nici pe Bucur 2 minute ca pe final a fost in offside cand putea marca golul victoriei.
Asadar nu am mai comentat pe blog pana acum….dar comentariul de mai sus nu mi se pare a fi unul fara profesionalism.
Imi pare rau…nu am prea citit altele….dar trebuie sa dam dovada de o logica constructiva.
Incercati mai mult….incercati in editoriale sa fiti „Ribery” sa nu va multumiti sa fiti „Apostol” sau „Mara” incercati mai mult si va vor citii „aia
de 10-15 ori mai multi” sau alte ori „aia x 70000”
Toate cele bune.

Cristian (7 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 12:15

„Asadar nu am mai comentat pe blog pana acum….dar comentariul de mai sus nu mi se pare a fi unul fara profesionalism.”

Rectific : mi se pare a fi unul fara profesionalism.

Cristian (7 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 12:19

„26 Mano on 07.09.09 at 11:31 am Bune observatiile tale Maria. Si comparatiile ar putea continua dar nu ar face decat sa argumenteze justetea comentariul tau. mititelu, gigi si porcea merita o replica dura din partea jurnalistilor. Mai ales cand acesti agramati incearca sa ia de prosti pe toata lumea si sa-si promoveze desantat interesele…”

Nu porcea,becali sau minitelu le promoveaza….ci…cei din dorinta de a fugii dupa money…..in loc sa spuna unde se mai pot practica diferite sporturi…sa arate caile de acces….promoveaza BARFELE,CERTURILE SI PRESUPUNERILE.

Cristian (7 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 12:21

„# 24 Tudi on 07.09.09 at 12:11 am Intru la tine pe blog, citesc postul, aprob sau dezaprob, nu conteaza. Apoi citesc comentariile – la inceput ma enervez ce mentalitate au unii, dar apoi imi trece, cand vad ca pentru ei cratima face parte dintr-un alfabet extraterestru.

Maria, triaza comentariile, libertatea de exprimare nu ar trebui sa fie acordata pentru toti.”

SUS COMUNISMUL….pe al lui trebuie sa-l stergi 😀

Cristian (7 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 12:25

„# 14 Edmond on 06.09.09 at 7:31 pm lasa Maria ca si grecii au castigat europenele si nu sunt platiti prea bine nici ei in comparatie cu cocosii….problema e ca noi am fost pe langa subiectul fotbal in meciul asta(cu 1 max 2 exceptii)”

viziune logica buna.

senateo (18 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 12:27

Daca e sa ne luam dupa statistica Mariei Romania nu ar trebui sa se mai califice vreodata la turnee finale pentru ca in preliminarii participa vreo 20 de selectionate cu buget peste cel al FRF. Rezultatele vin nu din investitii in principal ci din organizare si daca FRF era organizata cum trebuie, nu il punea pe Lucescu antrenor ca sa ne faca sa ne rusinam ca stam cu fundul in poarta 89 de minute in loc sa incercam sa jucam fotbal.

Stefan (25 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 12:44

Bine ca nu l-a selectionat pe Banel, ala alerga tot meciul dar fara obiectul muncii – asa face mereu.
Revenind la subiect echipa nationala a picat fizic cu 3-4 exceptii in repriza a doua pe sfarsit. Cum a zis si Rat ca in viitor spera ca echipa Romaniei sa gaseasca forta sa atace Franta.
Totusi am incredere in Selectionerul actual, jocul n-a fost rau la primul meci cu noi jucatori care nu aveau relatiile de joc inca solidificate – daca jucam cu fostul selectioner aveam 10 fundasi si 1 portar in meciul cu Franta.
Toata lumea stie cand a fost pierduta calificarea, dar avand in vedere Grecia, carea castigat fara multe milioane si cu un campionat intern de valoare apropiata cu a nostra arata ca se poate daca exista dorinta.

Babushca (2 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 13:43

Razvan este criticat de patronii de fotbal in functie de interesele fiecaruia, am vazut un meci la TVR comentat de doi ismanari-lesinati dupa numele jucatorilor francezi la care le citeau din dosarul de la KGB numele parintilor jucatorilor, data nasterii, locul nasterii si nu uitau sa exclame ca doi gura casca: Ce jucatori are Franta!
Jucatorii Frantei au facut un show dar le-a lipsit finalizarea, le-a lipsit sutul curat pt gol, cireasa de pe tort. Ai nostrii s-au opus foarte des prin Coman, Chivu, Apostol si toti ceilalti.
Presiunea pe ai nostrii a fost foarte mare pina la gol, apoi meciul s-a echilibrat, daca Surdu ar fi marcat echipa Frantei era in dezmembrare, cred ca cine il critica pe Razvan pt tactica folosita ( aparare supranumerica si contra-atac cu o disciplina tactica respectata de jucatori) este un necunoscator al fenomenului.

raffa (7 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 14:04

„Faptul că portarul nostru a apărat şuturile lui Henry ţine nu de miracol, ci de misterele fotbalului”… prin fraza asta ai demonstrat ca nu ai nicio treaba cu fenomenul fotbalistic…nu e vorba de niciun mister fotbalistic deoarece toti cunoastem valoarea portarului coman si daca in opinia ta este un mister fotbalistic faptul ca dani coman este un portar de reflex inseamna ca degeaba te uiti la fotbal… si tema articolului mi se pare total aiurea, chiar daca este asa cum zici tu, asta nu scuza selectia subiectiva si faptul ca niculae sau stancu au fost lasati acasa

Cristian Necula (16 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 14:24

Concluzia e una singura. Suntem o echipa mica! urna a 4-a valorica e pentru noi, si Piturca stia asta, d-aia jucam cu 10 fundasi…
Sunt d-acord cu faptul ca trebuia schimbat antrenorul. Dar nu vad o iesire din criza asta in care ne aflam. Atata timp cat sunt promovati toti inaptii pe televiziunile de sport, toate cautand scandal si nimic altceva, nu avem nicio sansa.

duck-ati (8 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 14:32

Am fost pe stadion. Incep prin a remarca atitudinea foarte civilizata a francezilor fata de romani, fata de echipa Frantei ( desi Domenech e f. contestat, asta nu i-a impiedicat sa-si sustina frenetic echipa- nu ca la noi). In ce priveste jocul, noi nu ne-am facut de ras. Asta e tot ce-am realizat. Intrebarea este: noi chiar aveam nevoie de un punct( pentru ca asa am jucat, nu am aratat ca vrem sa castigam), sau scopul nostru acum trebuia sa incepem recladirea unei nationale? Pentru ca acum, cind calificarea era ratata, era momentul sa aducem jucatori tineri, de perspectiva( avem, nu la nivelul Frantei, dar avem!) si care sa se rodeze in meciuri cu Franta, Austria,, Serbia, chiar si Lituania, plus inca ceva amicale. Cu cine vom incepe campania urmatoare? Cu jucatori de 28-30-32 ani? Sau de-abia atunci vom aduce tineri, dar vom acuza lipsa lor de experienta, faptul ca nu au mai jucat la un asa nivel? Nu stiu ce parere aveti, dar din pacate cred ca am dreptate. Cit despre tactica de la Paris, e clar care a fost aceasta, am scos un punct, dar nu am obtinut respectul adversarilor si nu-l vom obtine niciodata jucind asa( cu trageri EVIDENTE de timp, cu mingi bubuite in fata si neputind sa tinem mingea mai mult de 30 secunde…). Cu respect, un suporter al fotbalului

adidas (30 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 14:32

si mai poti spune ca franta este una din tarile care o duce cel mai bine cu toate ca in lume este criza

Cristi (1 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 14:32

Au fost 78 207 spectatori, nu 70 000. Am fost pe stadion….

CATALIN (2 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 15:26

pt ca naiba tre sa facem mereu noi din orice rahat un miracol ?
da , a aparat portarul nostru, pt ca asta este meseria lui si pt asta isi ia salariu.
iar chestia cu jucatorul de 50 milioane care trage si portarul de 1 milion care apara sutul lui ,este pur si simplu RIDICOLA.
SA RECUNOASTEM CA A FOST UN MECI COMPARATIV CU AMICALUL NOSTRU CU EGIPTUL DE ACUM CEVA ANI CIND ECHIPA NOASTRA ERA ANTRENATA DE IORDANESCU.
UN FOTBAL MIZERABIL MIZERABIL MIZERABIL SI MAI PRESUS CHIAR JOSNIC,DIN PARTEA NOASTRA BINEINTELES

ya des karais (25 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 15:42

Domnisoara draga,ce sa cautam noi la mondial sau european?Sigur ca e frumos,vin aia din Mexic cu tobele,aia din Camerun si Nigeria se imbraca in fel si chip si se vopsesc pe fata.Cam asta e atractie,spiritul unui campionat mondial pentru cei care provin dintr-o tara fara sanse de a ajunge intr-o faza superioara.Noi ce sa facem acolo?Sa ne certam 2 saptamani inainte pe selectie si antrenor si 2 saptamani dupa ca de ce nu l-a bagat pe x sau pe y?Sa asteptam noi cei de rand meciurile pe caldura din iunie si din iulie,urmate sigur de analiza la rece a atotprezentului in emisiuni?Noi nici macar nu stim sa ne bucuram de fotbal,vor zice carcotasii,ce sa cautam noi acolo sa pierdem cu Trinidad-Tobago,Korea de Nord sau Chile,sau sa ne bagam cu fundul in poarta cu Suedia sau Paraguay?

dan (1 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 15:46

stimata doamna, ce au de a face sumele invartite de francezi fata de jocul prost al nationalei noastre? cred ca indivizii aia de la nationala noastra sunt platiti pentru ceea ce fac, si intr-un fel asta e meseria lor … doar ca o fac prost, asa cum ne-au obisnuit. pacat.

Dorin (4 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 16:09

Propunere la FIFA si UEFA:

Sa nu se mai organizeze preliminarii. In functie de bugetul fiecrei tari, de marimea ariei de selectie, de banii investiti in stadioane sa se faca un clasament mondial si sa se stabileasca un clasament si primele 32 de echipe sa participe la mondiale.

PS: daca e prea cald sau jucatorii sunt prea obositi ocupanta primului loc in acel clasament sa fie declarata campioana mondiala.

Dorin (4 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 16:21

Daca acest articol a fost scris pentru imbunatatirea moralului nostru national, cand ne binecuvantati cu un articol despre jocul de turca ridicat la rang de arta practicat de bravii nostri reprezentanti la Paris? Parerea mea este ca de la venirea lui Razvanel cel Mititel turca noastra nationala s-a imbunatatit simtitor. A capatat consistenta si profunzime. Dupa meciul de la Paris putem afirma cu mandrie ca singura diferenta intre noi si marea natiune fotbalistica din Insulele Feroe (cred ca asta e nationala pe care a batut-o Franta cu 1-0) este autogolul lui Escude.

Sibelius (41 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 16:30

Romanul citeste selectiv(sau dupa puterea de intelegere). Cei mai multi s-au legat de buget…nu, uitati-va la raportul ariei de selectie. Francezii au de 20 de ori mai multi fotbalisti legitimati.
Cei 70.000 de spectatori de pe Stade de France reprezinta si 70% din totalul fotbalistilor romani. Asta spune totul.

Ghandalf (147 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 17:07

Iar se despica firul in patru atunci cand problema e foarte clara: NU mergem la „mondiale”! Iar in ceeace priveste „De 70.000 de ori mai mulţi decît sînt obişnuiţi să vadă, în ultima vreme, steliştii din lot”, aici apare o problema de matematica (si de logica) : daca inmultim pe ZERO cu 70.000 obtinem tot ZERO ! Corect ar fi fost : „Cu 70.000 mai mulţi decît sînt obişnuiţi să vadă, în ultima vreme, steliştii din lot” , asa ar fi fost OK ! DIXIT

Stefan (3 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 17:09

Vai cand va aud cu Grecia care a a castigat si a facut si a dres. Voi v-ati uitat la CE castigat de greci? Cum au castigat? Vreti sa va amintesc? Pus autobaza in poarta, scapat pe contra-atac, dat gol si apoi baricadat poarta. Asta nu-i fotbal.

durden (209 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 17:21

bravo maria!primul articol de-al tau care imi place de un an incoace!eu nu pot sa intelg cum cineva ar putea avea pretetia ca noi sa batem franta!asta cerem noi unei echipe in reconstructie!?il acuzam pe razvan ca a ratat calificarea?!nici iisus n-ar fi calificat-o!!treziti-va oameni buni!!schimbarea de atitudine a nationalei e evidenta!!haideti sa nu-i cerem acum imposibilul lui razvan!

Purple Haze (2 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 17:23

pt Ghandalf : are dreptate Maria,sunt de 70.000 de ori mai multi,pt ca in Ghencea cica ar fi fost unu’ la fiecare meci 😉

goghe (5 comentarii)  •  7 septembrie 2009, 17:52

Bine zis, Dorine!
Doar ca propunerea nu este pentru FIFA si UEFA, este pentru cei care ne „toaca” de ani de zile cu scuze penibile.
FIFA si UEFA tocmai promoveaza egalitatea de sanse pe teren. Ah, ca noi ne dam desculti cind nu sintem in stare sa tinem capul sus, asta este partea a doua. De scuze penibile genul celor din articolul asta avem parte de ani de zile.
Doamna Maria, aveti un coleg care nu cauta doar scuze – Fornade. Nu strica sa il mai cititi din cind in cind. Nu este perfect dar nici nu se cramponeaza de 70.000 de spatii goale.

Comentează