Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Balada cartonaşului roşu

Scuza arbitrajelor antidinamoviste e doar o scuză

Ca la noi, la nimeni. Nu echipele mici, ci granzii se plîng de arbitraje. Granzii se consideră persecutaţi, „vînaţi” şi nedreptăţiţi din pricini rămase necunoscute din cele mai vechi timpuri şi pînă azi.

[…]

vineri, 14 august 2009, 6:21

Scuza arbitrajelor antidinamoviste e doar o scuză

Ca la noi, la nimeni. Nu echipele mici, ci granzii se plîng de arbitraje. Granzii se consideră persecutaţi, „vînaţi” şi nedreptăţiţi din pricini rămase necunoscute din cele mai vechi timpuri şi pînă azi.

Oare jucătorii lui Manchester sau Arsenal ar da vina pe „central” dacă ar pierde cu o nou-promovată? În anumite medii sportive şi în anumite culturi, e o chestiune de demnitate să-ţi asumi eşecul. Nu e cazul în Liga 1, de pildă, unde dinamoviştii n-au terminat de disecat meciul din etapa trecută. De parcă ar fi jucat cu Inter Milano, nu cu Inter Curtea de Argeş.

„Nu mi-e frică de nimic în viaţă sau pe terenul de fotbal, dar arbitrajele astea mă pun pe gînduri!”. În prima parte a frazei, l-aţi recunoscut probabil pe Tamaş, omul. În a doua parte, vorbeşte Tamaş, fundaşul lui Dinamo. Atitudinea asta cîrcotaşă e la modă în Groapă, dar nu e o atitudine de echipă mare.

Cînd granzii afirmă că sînt „furaţi”, de fapt, vor să spună că nu sînt favorizaţi. Iată sursa enervării! Sînt măsuraţi cu aceeaşi măsură, judecaţi după aceleaşi reguli şi trataţi la rînd cu restul echipelor. Un nume ca Dinamo exercită automat presiune asupra unui arbitru. Dar Dosarul Piteşti exercită o presiune şi mai mare.

Putem să-i bănuim de nostalgie pe granzii care se plîng de răutatea arbitrilor. Nu se mai conspiră ca pe vremuri, ceva s-a schimbat, din momentul izbucnirii scandalului Penescu-CCA. Ancheta a frînat cel puţin comerţul din culisele campionatului. Comisiile federale lucrează în continuare, şterg amenzi şi sancţiuni, iau decizii la cererea finanţatorilor. Dar CCA-ul a intrat într-un fel de carantină.

Acum, şefii de cluburi, antrenorii, jucătorii păstrează distanţa sanitară cînd pun presiune pe arbitri. Nu le-a mai rămas decît pîrghia zgomotului ca să le dea fiori „centralilor”. Povestit cu încetinitorul de Tamaş, faultul de „roşu” devine o epopee: „L-am lovit involuntar”, „el a urlat”, jocul a fost oprit „6-7 secunde, dacă nu mai mult”, „adversarul s-a ridicat” etc. Nu mai lipseau din cadru decît Cidul, Bruce Lee şi Lancelot.

E adevărat că sună mult mai palpitant fazele de meci relatate astfel. Parcă nici nu vorbim despre fotbal, ci despre balade populare. Dar, vorba lui Tamaş, fotbalul e „un joc bărbătesc”. Să nu ne emoţionăm prea tare.

Comentarii (70)Adaugă comentariu

Sorin (1 comentarii)  •  14 august 2009, 19:26

bun articol …..ala nu e club si aia nu sunt fotbalisti

Rusu (1 comentarii)  •  14 august 2009, 19:52

Nu te supara dar esti paralela cu tot ceea e inseamna fotbal. Vrei sa spui ca in cele 2 meciuri Dinamo nu a fost clar defavorizata? O dai in paranoia deja, fara suparare.

SEVERUS PATIMA (58 comentarii)  •  14 august 2009, 20:03

Perfecta dreptate , Dinamo sa-si asume numirea unui macaronar de mana a 7-a si la fel ca si BOrcica DINamo e bolnava .Sufera in primul rand de amnezia rezultatelor favorabile .Halba ceha le va pica greu la stomac , si atunci pe cine vor mai da vina , pe terenul inclinat , pe ploaie sau pe Turcu ca deja pune prea multa presiune .

MB (17 comentarii)  •  14 august 2009, 20:07

Nu , Rusu. Vrea sa spuna ca daca te pretinzi a fi un club mare, trebuie sa si reactionezi ca un club mare, nu sa te vaiti in continuu de parca fotbalul a stat in loc pentru ca esti convins ca ai fost dezavantajat.

Alb-rosu (1 comentarii)  •  14 august 2009, 20:20

Cand pierzi 5 puncte cu arbitrajele din cele 2 meciuri, mi se pare normal sa te razvratesti. Cele 5 puncte pot insemna pierderea campionatului, dar nu, dinamovistii n-au voie sa se planga..doar ei sunt ‘cei care fura’ mereu.

florin berceni (3 comentarii)  •  14 august 2009, 21:15

de ce autoarea articolului nu are aceiasi atitudine acida si cand se plang cei de la urziceni, steaua sau timisoara? in rest numai de bine.

bogdan-m (43 comentarii)  •  14 august 2009, 21:28

Nu inteleg cum poti sa reclami ca ai fost defavorizat la Craiova pentru o singura greseala contra ta: offside la Niculescu! Nu s-au dat reluari si de aceea nu pot sa fiu sigur dar este posibil ca Onita sa fi „trecut cu vederea” un offside la Danciulescu la cea mai mare ratare dinamovista. Oricum, ideea este ca se face din tantar – armasar si sunt de acord cu cele scrise in articol: granzii cand sunt arbitrati corect li se pare ca sunt furati, pentru ca in trecut erau obisnuiti altfel. Din pacate pentru cei din Stefan cel Mare nu la fiecare meci pot avea arbitraje ca la Medias…

jan (34 comentarii)  •  14 august 2009, 21:49

sper sa vedem fotbal bun pe viitor si fc arges sa revina in liga 1a

emil (1 comentarii)  •  14 august 2009, 22:01

vorbiti tot timpul de dinamo….ca dinamo fura cu arbitrii,ca dinamo nu joaca nimic…dar de ce nu sunteti corecti si impartiali cum ar trebui de fapt sa fiti si sa recunoasteti ca in meciul cu urziceni dinamo a avut gol valabil anulat pe nedrept…ca la craiova am avut un penalty neacordat la danciulescu si ca niculescu a fost oprit singur cu portarul dupa ce plecase regulamentar si nu din offside..asa cum a semnalizat eronat tusierul…va intreb,oare daca aceste greseli erau in favoarea lui dinamo…cum reactionati????

senateo (18 comentarii)  •  14 august 2009, 22:07

Sunt de acord cu Rusu. Maria este cam paralela cu fotbalul. Chelsea nu s-a plans ca afost furata de arbitru doar in celebra semifinala cu Barcelona, ci si in meciurile de campionat. Chelsea e la fel de iubita in Anglia ca si Dinamo in Romania, iar arbitrii isi fac un titlu de glorie in a da decizii contra acestor echipe. In rest daca Maria nu e la curent nici cu regulamentul jocului de fotbal nici cu stirile recente, nu vad de ce ar mai trebui sa fii in echipa GSP. Poate doar pentru ca scrii pe placul unui spectru de microbisiti.

aladdin (2 comentarii)  •  14 august 2009, 22:10

“Nu mi-e frică de nimic în viaţă sau pe terenul de fotbal, dar arbitrajele astea mă pun pe gînduri!”
(Gabriel Tamaş — erou ne(re)cunoscut)

Băiatul acesta are o logică de pătimit. Zice că nu-i e teamă, da’ gândeşte. Ceea ce e puţin probabil. Căci, de-ar fi gândit, ar fi legat cumva logic cele două parţi ale declaraţiei sale.

Sibelius (41 comentarii)  •  14 august 2009, 22:29

Eu cred ca Maria nu scrie despre Timisoara, Urziceni sau Steaua pentru ca acolo exista una-doua voci care se plange(cu sau fara motiv) pe cand in alte parti se boceste cel putin o saptamana si in cor.

ali (1 comentarii)  •  14 august 2009, 22:30

baieti,stiti locul ala verde unde va faceti voi meseria si castigati niste bani mai mult decat frumosi? despre asta vrem noi,plebea,sa auzim!despre cum un Tamas ar fi alergat 15km pe meci,cu23 de deposedari si 89 de pase reusite si cine mai stie cate alte ”realizari!Si asta e valabil pentru toti fotbalistii romani si nu numai.Te-a ”furat” arbitrul la o faza?Joaca omule ,alearga,lupta,sfideaza-l prin atitudinea ta,arata-i ce inseamna ”joc barbatesc!”Si chiar daca la final va iesi ca el,vei capata respectul suporterului,facem pariu?Incercati asta dragii nostri fotbalisti si va veti respecta meseria si mai mult.

Alex Khan (1 comentarii)  •  14 august 2009, 22:34

Ca de obicei, comparatiile cu ce se intampla la fotbalul de alt nivel sunt absurde si fara nici o baza.
Ca tot v-ati uitat in curtea Premier League cand ati inceput sa faceti supozitii asupra „atacurilor contra centralilor”, v-ati gandit sa scormoniti putin pentru a urmari declaratiile sezonului trecut anti-Manchester United?
Revenirea spectaculoasa de la 0-2 la 3-2 cu West Ham sau declaratiile de „dragoste” ale lui Arsene Wenger asupra modului in care arbitrii favorizeaza Man U.
Deci DA, raspunsul la intrebarea care se voia a fi oarecum retorica este DA, si acolo se da vina pe „central”.
Singura diferenta e ca acolo prima pagina intr-un ziar de sport e tinuta de CALITATEA FOTBALULUI, declaratiile belicoase facand mai degraba parte dintr-un subsol mediatic.

În anumite medii sportive şi în anumite culturi, e o chestiune de demnitate să-ţi asumi eşecul.

Un alt exemplu de grandoare in a acuza centralul se leaga tocmai de semifinala controversata dintre Chelsea si Barcelona, dar este foarte usor sa arunci toate aceste dovezi nedemne intr-un colt intunecat al creierului atunci cand trebuie sa condamnam Dinamo.

Ironic, putin sarcastic, dar cu destinatie precisa, articolul dumneavoastra poate fi usor clasificat ca o fituica antidinamovista.

Si acum vine si intrebarea mea retorica:
Intr-o tara cu demnitate jurnalistica ce doreste sa promoveze obiectivitatea ati mai vazut astfel de atacuri orientate in presa DOAR catre o anumita echipa?

S.T.oaia mica (1 comentarii)  •  14 august 2009, 22:53

D-soara din imagine crede ca daca arbitrii fura azi pa dinamo maine nu va veni si ziua lor? daca e pa bune praf ii face cfr-ul, indiferent de cate valize arunca becali in joc! cum spaniolu lu mimi a furat pa dinamo, asa o sa intample si cu echipa lu behehe cand altii mai smecheri o sa aiba interes!

Ghandalf (147 comentarii)  •  14 august 2009, 23:12

Excelent Mariuco ! echipa militienilor sufera cumplit de cand are parte de arbitraje corecte ! Iar daca ar functiona legea compensarii si in fotbal, ar trebui ca vreo 50 de ani fc chihuahua sa fie defavorizata cel putin la un meci din doua, dar nu e mai putin adevarat ca daca s-ar pastra proportia, fc doi cutu cu emenangita s-ar desfiinta (iar noua ne-ar parea tare rau). Si apropo : e drept ca fotbalul nu e un joc de domnisoare, dar nici K1 Nu-i ! DIXIT

durden (209 comentarii)  •  14 august 2009, 23:14

maria,te-ai desumflat cu articolul asta…inteleg ca esti stelista si ca scrii articole pro-steaua…si pana la urma poate nici nu ma deranjeaza asa mult.n-ai decat sa fii subiectiva din partea mea.dar de la pro-steaua la ani-dinamo e cale lunga.si nu esti la prima abatere…sincer,ti se pare corect ce faci?!

crinul negru (17 comentarii)  •  15 august 2009, 1:33

simplu, la obiect ,corect.incepand cu sfarsitul…campionatului trecut bocetele lui borcea nu mai contenesc, cum sa te antrenezi in liniste cand borcea boceste si ca sa-i arati ca-i esti alaturi bocesti si tu. convingerea mea(bazata pe baza regulanentara) este ca arbitrul n-a gresit, nici la craiova nici in groapa, in schimb a gresit comisia cand le-a dat cate o etape lui kone si lui(HOPA) tamas pentru schimbul de amabilitati(pupaturi si imbratisari, sa fie la ei) de la finele defunctului campionat.

MB (17 comentarii)  •  15 august 2009, 5:01

@emil
Deja incep sa ma satur repetind asta fiecarui dinamovist: la meciul cu Urziceni NU A FOST GOL VALABIL! Arbitrul a fluierat si toti jucatorii s-au oprit din joc. Toti jucatorii mai putin Danciulescu, evident. La fel de bine putea sa dea gol dupa ce plecau toti la vestiare dupa care incepeati sa va plingeti ca arbitrul a fluierat finalul meciului prea devreme si v-a anulat un gol valabil.
@Alb-rosu
Tot aud asta de la meciul cu Inter incoace: ca Dinamo a pierdut 5 puncte cu arbitrii. Trec peste faptul ca fazele cu cartonasele rosii sint interpretabile. Sa presupunem ca traim intr-un univers paralel dinamovist si lucrurile stau asa cum va plingeti voi. De unde si pina unde sinteti voi siguri ca Niculescu marca? De unde stiti ca Dinamo dadea vreun gol cu International? Sinteti toti dupa chipul si asemanarea lui Borcea. Ce zice ala intr-o zi , repetati toti ca papagalii pe toate site-urile si toate blogurile.

motanul incaltat (137 comentarii)  •  15 august 2009, 5:38

Daca si Sandu si Lupescu ar cadea si ar fi cercetati da DNA am avea chiar un campionat corect.Penescu a fost doar un pestisor care s-a crezut un rechin,dar s-a inselat:rechinii stau si-n continuare la locul lor…Din pacate DNA nu poate mai mult….Dar,macar Dinamo ar trebui sa inteleaga un lucru:nu va agunge niciodata in grupele CL pe meciuri aranjate in campionat.Epoca aia a trecut.

Barclay (5 comentarii)  •  15 august 2009, 8:33

A nu plasa lucrurile in contextul lor firesc inseamna a minti; contextul in care Dinamo a fost furata de doua ori consecutiv in primele etape este urmatorul: Tudor are un palmares zdorbitor in meciurile arbitrate impotriva lui Dinamo; craciunescu jr. e un arbitru catastrofal, cu acelasi solid palmares antidinamovist, care arbitreaza fara a avea dreptul, dat fiind ca nu a trecut testele fizice si, in plus, e fiul lui ta’su, trompeta antidinamovista a berbecalilor; pur si simplu nu s-a mai intamplat niciodata in trecutul mai apropiat sau mai indepartat ca o echipa de talia lui Dinamo sa aiba doi jucatori eliminati in prima repriza, intr-un joc de pe teren propriu; singurul caz oarecum similar e acel Dinamo – National 0-3, jucat pe 23 august, cand craciunescu senior a dat doua rosii impotriva lui Dinamo si un penalty in favorea celor de la National; tot contextual, mai trebuie amintit cacraciunescu jr, la faza „rosului” pentru Tamas, a facut, initial, semn ca jocul sa continue; sa minti atunci cand stii fara nicio indoiala ca minti este o ipsatiune periculoasa, inseamna sa te joci cu propria minte, iar pentru inteligentele labile, de tip ovin, riscurile care apar in asemenea situatii sunt insurmontabile. O fi Dinamo raul absolut, in creierasii tai vioi, numai ca si minciuna este rea, indiferent daca o spui ca sa aperi ceea ce tu crezi ca ar fi binele. Incearca sa te joci cu tine insati in alte moduri, mai putin nocive.

Liviu Popa (1 comentarii)  •  15 august 2009, 8:52

Ai probleme de „suporter” domnisoara!
Arbitrajele au fost cel putin jenante si pot fi catalogate ca fiind impotriva celor de la Dinamo; te-as ruga sa vezi cum a interpretat fazele de penalty dl Tudor (marele arbitru FIFA) in doua meciuri(U Craiova-Dinamo si Unirea Alba Iulia-Poli Iasi). Daca poti fi obiectiva, macar in sinea ta, vei intelege ca nedreptatea e dureroasa, indiferent de cel care o suporta; trebuie sa dispara, altfel nu mai asistam la o competitie a valorilor ci la una a aranjamentelor…

bogdan (28 comentarii)  •  15 august 2009, 9:17

imi place articolul,acum nu sunt prea sigur ce s-a intamplat in meciurile reclamate de dinamo,dar articolul mi se pare o compensare pt faptul ca granzii sunt unflati aiurea…

bine moldoveanco !!!

Gigi Codin (4 comentarii)  •  15 august 2009, 10:05

Bravo ,Maria. Ai definit exact conceptul ”furaciune” in viziunea granzilor. Faptul ca nu mai castiga campionatul de doua sezoane nu se poate pune pe seama dafavorizarii lor. Totodata trebuie amintit celor ce te critica ca in viata exista un echilibru, ce ai luat azi fara sa ai dreptul, maine trebuie dat inapoi.

vasile zavoda (17 comentarii)  •  15 august 2009, 11:22

cineva mai jos scria despre diferendul dintre tamas si kone pedepsit de comitii doar cu o etapa suspendare pentru ca,(cum spunea unul masiv) s-ar putea ca cei doi sa fi avut alte orientari sexuale, gresea, motivul era ca si dinamo si cluj urmau sa aibe meciuri importante pentru configuratia clasamentului, asa ca borcea si muresan si-au dat mana pe la comisii. odata cu implicarea DNA ului in fotbal s-au speriat si arbitrii si comisiile, urmarea? arbitraje mult mai bune decat ale fluierasilor straini si comisii care n-au mama, n-au tata si care vor sa transforme stadioanele in sali de concerte pentru muzica clasica. cartoanili alea purpurii si de la dinamo si de la fc paszcani & muresan, sant urmare fireasca a modului de pregatire pisica facuta la club.

steaua1986forever (4 comentarii)  •  15 august 2009, 11:48

Inca o dovada ca anul trecut daca s-ar fi arbitrat corect si in tur….dinamo era sub Steaua in clasament. Vom vedea adevarul anul asta daca vin arbitrii straini (asa cum cere insistent dinamo). Din cate imi aduc aminte, cu arbitrii straini dinamo a pierdut meciuri pe banda rulanta….

dinamotel (8 comentarii)  •  15 august 2009, 12:20

aseara,draga domnisoara antidinamo,au fost citeva faze asemanatoare celor doua incriminate de dinamo.in unele s-a acordat cartonas,doar,galben in altele nu s-a fluierat nimic.arbitrul de la meciul poli-rapid nu cunoaste regulamentul,sau cu rea vointa nu-l aplica?hotaritiva cind se respecta regulamentul?la aceleasi faze nu se judeca la fel,sau cind e vorba de dinamo,masurati pasii,unul mare,unul mic,masurati intentia pina si privirea…… cu parere de rau dar…..

cristi (1 comentarii)  •  15 august 2009, 12:38

Cei de la Dinamo nu au avut macar bunul simt sa schimbe numele clubului, care are origini sovietice si e legat de un aparat de reprimare politica din fosta URSS. Dar asa cum la carma tarii se afla fosti… asa e si in sport, tari si mari sunt tot fosti. Si intr-adevar, e greu sa te gandesti macar ca dinamo ar putea fi arbitrata corect; poate doar atunci cand au rezolvat meciul dinnainte cu adversarii(victimele). Cu fotbalul nu suntem in groapa, suntem in mocirla.

dorin (3 comentarii)  •  15 august 2009, 12:38

Da’ v-ati gandit voi ca poate avem de-a face cu o „discriminare pozitiva”? Adica echipele care in trecut au fost favorizate, azi sa fie involuntar (asta venind din subconstientul arbitrului, care pana la urma e tot om) dezavantajate? Iar mijloacele de presiune (papagalicicsmul si declaratiile de presa) sa se intoarca impotriva lor?

Alex Timisoara (144 comentarii)  •  15 august 2009, 13:24

Dupa Chelsea – Barcelona, ziarele locale englezesti au publicat un material numit „Worst Losers in History”, cu trimitere directa la atitudinea neprofesionista de la Chelsea in urma meciului. Daca va place fotbalul, lasati arbitrajele. Avem echipe foarte slabe, de fetite. Suntem o natie de incompetenti, manelisti si inculti, fara onoare si fara bun simt. Orice comparatie cu lumea civilizata e ridicola.

cata (3 comentarii)  •  15 august 2009, 13:27

daca tot ati amintit de echipe din anglia…sunteti convinsa ca se fluiera fault la fazele de pe dinamo… ca de cartonase….

Lereter (42 comentarii)  •  15 august 2009, 14:12

Nu o simpatizez pe Maria,din contra,dar aici are dreptate.Auto-victimizarea pe care o arata Tamas,Moti, si ceilalti cauta sa=si ascunda impotenta lor,lipsa de rezultate.Obijnuiti sa aiba 10% pentru ei,dinamovistii nu pot accepta infrangerile. Ajutati ee Lupescu,Prunea si altii,bazindu-se pe o trupa de arbitri care i-a tot ajutat,acum au dat de greu. Si tipa la arbitri.Tactica asta a lui Borcea,Dinu si a acolitilor lor va fi falimentara. Nu poti lua titlul daca 20 minute cu International Pitesti nu ai o ocazie,daca crezi ca poti calca (fiind recidivist in brutalitati) adversarul. Scandalul Dinamo vs Arbitri va mai dura,poate va fi schimbat Huzu,poate antrenorul,dar finalul nu poate fi decat unul. Dinamo trebuie sa accepte ca e egala in drepturi cu ceilalti.Altfel va fi „prostitutio in integrum”,ca sa parafrazez o vorba. Nu poti fi inegal,intre egali. Asta sa faca Dinamo,daca nu poate,atunci mai bine sa se desfiinteze,ca si asa echipe in curtea politiei nu mai exista.
PS. Maria de ziua numelui urari de bine,si sanatate !

ZIDan (15 comentarii)  •  15 august 2009, 15:10

La Multi Ani Maria! Pacat ca uneori dai cu bata-n balta(ceea ce nu este cazul aici) In orice caz scrii interesant . La mai mare. Bun articol si corect ai punctat atitudinile fotbalistilor romani, in special cei de la dinamo. De fapt este o stare generalizata in Romania, asta a lipsei de a asuma greseala proprie. Intotdeauna cel vinovat e celalalt . Nimeni nu-si face procese de constiinta. Nimeni nu analizeaza la rece situatiile ci reactioneaza virulent verbal exprimandusi niste stari emotionale fara legatura cu realitatea si ratiunea. A spune ca fotbalul este un joc barbatesc ascunzand sub aceasta fraza duritatile inimaginabile ale unor jucatori e lipsa clara de profesionalism. In plus mai ales daca nu joci nimic. Barcelona a fost in 10 la Chelsea si tot s-a calificat in finala (nimeni nu i-a pus pe londonezi sa rateze atat desi au avut si 2 penalty-uri clare). Iar cand te vaiti de arbitraj cu o nou promovata, tu care TE PREGATESTI DE UCL….. NO COMENT.

Dinny (389 comentarii)  •  15 august 2009, 15:11

Cand anul trecut Dinamo castiga greu ,nespectaculos-media romaneasca era calare pe ei…dar puteti sa-mi spuneti cate meciuri DEOSEBITE a castigat Timisoara anul trecut si anul asta???…si media se excita aiurea…
De ce ste furata Dinamo?…fiindca arbitrii nu se tem …media romaneasca simte o vaga durere-n coate…si atat !
Tudor nu da 11m ptr Dinamo,desi Dananaie intra cu ambele talpi la danciulescu…dar da 11m la Alba Iulia,la o tinere reciproca,daca nu cumva a fost un fault al atacantului…Tudor care la meciurile Rapid-Dinamo,dicta 1-2 penaltiuri …odata a vrut sa-l dea si pe-al 3-lea,dar l-a oprit un asistent..si ne elimina 1-2 jucatori….la una dintre aceste faze Pancu il faulteaza pe Kirita si el da 11m ptr Rapid,iar la Procesul(sau Recursul) Etapei,Pancu este adus in situatia sa recunoasca adevarul…in rasul celorlalti….Tudor care da un 11m aiurea la Urziceni-Steaua…cua care Steaua castiga meciul si a doua zi umbla prin toate televiziunile sa demonstreze ca a avut dreptate….dar nici dracu nu l-a crezut…a fost penibil…..Tudor care refuza CFR-ului 2 lov de la 11m….asat este marele Tudor,un psihopat…l-am vazut vineri la Alba Iulia cum strangea mana fiecarui jucator….intindea mana,cu degetele rasfirate si incordate si le strangea tuturor mana de parca vrea sa le-o rupa…daca asta-i intreg la mansarda…eu sunt Papa de la Roma….
Imagina

Dinny (389 comentarii)  •  15 august 2009, 15:21

Ce este mai trist Maria ,este faptul ca ai ajuns sa-l citezi pe ciobene…adica Dinamo se vaita de arbitri,fiindca de fapt,n-ar fi ajutata…. Fa un efort te rog si zi-mi si mie care este meciul ala in care Dinamo a fost ajutata sa castige ?!?…Medias-Dinamo =1-1 ?!?…CORECT…am castigat 1 punct nemeritat…dar acelasi Lajos ne furase 2 puncte la meciul Pandurii-Dinamo 1-1,cand ne-a anulat (spre surpriza-pana si a gazdelor)un gol valabil…deci – per total Lajos ne-a pagubit de un punct…. Care a fost reactia voastra la cele 2 macroerori ale lui Lajos….ZERO BARAT la Tg Jiu-Dinamo…si URLETE IN MASA-ZILE LA RAND…la Medis-Dinamo **

Lucian Vâlsan (2 comentarii)  •  15 august 2009, 15:57

Abia al doilea articol foarte bun al Mariei din cele în jur de 60 pe care le-am citit eu.
EXCELENT ARTICOL!
Sănătate şi la mai mare!
Dinamo? Cine ?! AAA… ăia de IF Elfsborg îi târâia pe jos chiar la Bucureşti. Da… da…

Elfsborg! Du är i mitt hjärta! OLE! OLE! OLE!

P.S.: Tamaş, vidieť, že si budete zlomiť nohy a na slovensku z Liberca;)

@Liviu Popa (8 comentarii)  •  15 august 2009, 16:22

„…nedreptatea e dureroasa, indiferent de cel care o suporta; trebuie sa dispara, altfel nu mai asistam la o competitie a valorilor ci la una a aranjamentelor…”

Asa este Liviu , ai dreptate, insa din nedreptatea asta dureroasa trebuie sa mai guste si echipe gen dINAMO,
ca sa vada asa, cum este. Cat despre competitia „valorilor” mai avem mult pana departe. Iar dINAMO nu este nici pe departe clubul la care repectul pt. „competitia valorilor” sa existe. Poate doar in competitia blaturilor ( si aici nu vorbesc de blaturile de tort ale lui „Jorjel” de la cofetariile Ana ) !

@ Barclay (8 comentarii)  •  15 august 2009, 16:27

Dar de ce nu mentionezi si arbitrii prin care v-ati batut joc de echipele adverse si de competitia in sine? Imi aduc aminte de un meci Astra- Dinamo dintr-o semifinala de cupa Romaniei din 2002, cand ati batut cu japca. Imi mai aduc aminte ca sAVANIU si cORPODEAN au inventat „fanta de lumina” ca sa justifice japca la meciul cu Timisoara din 2004 ?

Aaragn (3 comentarii)  •  15 august 2009, 19:02

Excelent articol Maria, felicitari.
O echipa mare nu se plange de calitatea arbitrajelor ci continua sa lupte.

Cred ca Borcea et alii au comis o grava eroare de PR: daca, in loc sa fi tipat atata ca arbitrii au viciat rezultatele din primele etape, ar fi adoptat o atitudine de genul „nu-i nimic, au fost cateva greseli, dar luptam mai departe”, opinia publica le-ar fi fost mult mai favorabila. Asa, daca in viitor vor mai fi arbitraje nefavorabile, oamenii vor intoarce plictisiti pagina la tipetele lui Borcea, pentru ca vor mai fi vazut filmul asta.

@barclay (13 comentarii)  •  15 august 2009, 20:32

prietene, problema poate fi interpretata si altfel, referitor la „palmaresul” lui tudor in meciurile lui dinamo. eu cred ca dinamo a pierdut f mult cu el la centru pt ca tudor a fost corect si nu le-a dat nimic in plus

arh. Gheorghe Petrescu (246 comentarii)  •  15 august 2009, 21:07

Articol interesant. Totusi noi stim cine e Dinamo, deci daca sa intamplat ceva impotriva acestei echipe fie sa facut din neatentie, fie echipa nu merge. Daca nu merge se cauta motive. Unde? La arbitri. Cand te dai ECHIPA MARE TATA, DEMONSTREAZA TREABA ASTA PE TEREN, NU IN CULISE. HAI STEAUA !

@ catelusii rosii (87 comentarii)  •  15 august 2009, 21:19

Va plangeti ca niste fetite. In meciurile amicale din Franta, si acolo v-au furat arbitrii? Uitati-va cate meciuri ati mai castigat in campionat de cand a inceput scandalul Penescu (adica de cand nea Butelie nu mai poate umbla la arbitrii). O echipa care vrea sa joace in CL, trebuia sa ii bata si in 8 oameni pe cei de la Curtea de Arges.
Asa ca pana incepti si voi sa nu mai luati bateie in Europa de la toti pescarii, bucatarii si soferii, nu mai dati vina pe arbitrii, ci mai bine v-ati uita la ce fotbal de 2 lei joaca dinamo.

Barclay (5 comentarii)  •  15 august 2009, 23:37

@Barclay?
Prietene, tu, la fel ca toate ovinele, ai probleme de identitate; nu tu esti, ci eu sunt „Barclay”.
Pe de alta parte:
Tudor, arbitru cinstit? aceasta mizerie a dat un penalty pe meci impotriva lui Dinamo si ne-a eliminat, in medie, 1,2 jucatori pe meci; asemenea cifre sunt de cartea recordurilor, este absolut si riguros imposibil ca ele sa fie urmarea unui arbitraj impartial; intr-un joc de fotbal se intampla diverse lucruri care nu au intotdeauna acelasi sens, nu este obligatoriu ca, de fiecare data, echipa pe care arbitrul nu poate sa o sufere sa piarda; daca totusi, cu tudor, asa s-a intamplat de fiecare data, e normal sa-ti pui oarece intrebari;
cat despre savaniu, asta nu e ala care i-a furat un titlu rapidului, in favorea stoii, fireste, anuland un gol limpede, atunci cand a scos mingea intrata vreo doi metri in poarta, intr-un meci decisiv jucat la Bacau?
In fine, ca sa te luminez: nu corpodean, nici macar savaniu, ci cacraciunescu detine paternitatea „fantei de lumina”; la cat de destept esti, ai sa tragi probabil concluzia, ca si cacraciunescu este fan Dinamo; vezi de ce se sperie lumea de Dolly?

@@ catelusii rosii (78 comentarii)  •  16 august 2009, 6:33

Bauete mai nvata fotbal, te rog frumos si civilizat !!! Locuiesc in Canada si am urmarit meciurile lui Barca si Real cu Seattle respectiv Toronto !!! Nu au aratat mai nimic !!! Meciurile amicale au un alt scop …ai inteles ?

nila (1 comentarii)  •  16 august 2009, 8:52

Maria, uita-te la meciul timisoarei cu rapid unde Iencsi trebuia eliminat si n-a fost… uita-te la meciul rapidului de la urziceni unde c. lazar si paun trebuiau eliminati si nu au fost… Poate ca se trag sforile pentru rapid… si voi dati doar in dinamo. Poate daca nu castiga urziceniul sau timisoara ar fi fost scandal dar asa liniste si pace… Voi nu vedeti decat pe dinamo…

al_dinamo-de -citit (11 comentarii)  •  16 august 2009, 11:55

Maria, chiar si in strainatate se plang de arbitraje cateodata dar intr-un stil civilizat. Problema e ca noi nu vedem toate comentariile de dupa meciuri in Anglia , Franta , Italia…
DE DATA ASTA GRESESTI PT CA DINAMO CHIAR A FOST DEZAVANTAJATA SI TOTUL VENEA DUPA EPISODUL CRAIOVA UNDE STIM CU TOTII CE S-A INTIMPLAT, MAI ALES CU ACEL OFFSIDE INCREDIBIL SI SEMNALIZAT INTR-UN MOD INCREDIBIL.DESPRE ALA CE ZICI?
Pe de alta parte la ce te astepti, sa isi asume infrangerile jucatorul roman la fel ca cel britanic????n-ai sa vezi asa ceva , E GENETIC IMPOSIBIL.

Anotak (56 comentarii)  •  16 august 2009, 12:32

In primul rand,LA MULTI ANI,si multa sanatate.Articol bun,spre foarte bun si ce scriu dinamovistii nu trebuie luat in seama,sunt prea subiectivi si nu pot judeca altfel. Majoritatea lor,ori sunt militieni,securisti,ori sunt copiii acestora si sunt obisnuiti din vremurile apuse,sa aibe dreptate chiar daca nu au.In cea ce priveste arbitrajele si arbitrii,nu stiu de ce nu recunoastem ca avem arbitrii mediocrii si submediocrii,care arbitreaza fotbalul din Romania asa de prost,nu din interese oculte(nu intodeauna),ci din nestiinta.Acesti arbitrii care fac pregatirii prin diferite locatii din strainatate pe bani multi si primesc indemnizatii de ordinol miilor de euro,nu au nimic deaface cu rbitrajul.Majoritatea dintre ei sunt tinuti in lotul”A”,pe baza de cumetrie,nepotizm si nu in ultimul rand,sunt copiii unor fosti arbitrii.Concluziile tragetile dumneavoasta.

Marian (2 comentarii)  •  16 august 2009, 12:36

La Multi Ani…Domnisoara Maria!……Va felicit pentru articol….va felicit,in general,pentru multe articole pe care le scrie-ti…..pertinente,cu substanta….interesante….si cel mai important….cu punctul pus pe „I”….la fel de adevarat este ca o echipa de „granzi”…ar trebui sa fie arbitrata cu aceeasi masura,netinandu-se cont de numele….sau renumele echipei,la fel ca acele echipe care au prioritar ca obiectiv,doar salvarea de la retrogradare….de ce nu ne asumam greselile pe ordin tehnico-tactic…si dam vina mereu pe arbitraje?…..NU ESTE VORBA DE FAIR-PLAY(ca sa recunosti,ca in primul rand tu esti de vina,ca n-ai putut mai mult,si nicidecum arbitrajul)….este vorba doar de a ajunge la un nivel superior,ca echipa….ca mentalitate si ca,conceptie….de a te depasi pe tine insuti….de a stii mereu….ca intr-o competitie sportiva…trebuie sa existe un invingator…..si mai multi invinsi….tinand cont de acest aspect,lucrand la „fondul” echipei…..si nu la „forma” ei….trebuie sa fii in primul rand atent la aspectele ce tin de echipa ta…nicidecum….aruncand vina mereu….pe arbitraj…..sa recunoastem….uneori exista(si este normal sa existe si astfel de cazuri)….sunt si greseli umane din partea brigazilor de arbitri(dar nu trebuie MEREU-sa consideram ca este rea vointa….mai ales dupa acest caz Penescu!)…..dar sa arunci mereu vina „doar” pe ei….este deja prea mult….de ce noi,balcanicii,romanii in general….incearca mereu sa gaseasca pretexte si motivatii…de a-si ascunde propria neputinta…in a realiza ceva…..fara superficialitate si cat mai profesionist?…..articol de nota zece….ca multe altele….felicitari Domnisoara Maria!……..P.S.-sunt dinamovist……dar mai mult ma intereseaza fotbalul,frumusetea competitiei,dar…..m-as bucura enorm….sa vedem demnitate…..atunci cand se impune……sa vedem profesionalism….atunci cand este cazul…si sa vedem bun simt…..atunci cand….trebuie sa existe……cu respect…..

senateo (18 comentarii)  •  16 august 2009, 12:46

toata lumea e de acord ca nu-i nici o nenorocire ca Dinamo mai este furata din cand in cand. In ultima vreme a fost furata asa de des incat a pierdut un titlu de campioan si un start in noul campionat. Nu e de gluma cand arbitrajele sunt tendentioase numai contra unei echipe. Manchester si arsenal nu se plang de arbitraje pentru ca arbitrii ii avantajeaza clar, ce sa mai vorbim de Barcelona care i-a furat trofeul UCL lui Chelsea!!

maria andries (1349 comentarii)  •  16 august 2009, 13:04

Pt. @all, multumesc pentru urari! Sinteti in forma, poate scriem impreuna dupa meciurile din cupe 🙂

Comentează