Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Visătorii iau totul

Victoria Barcelonei afirmă acest adevăr abandonat în pripă de fotbalul modern. Visătorii, nu statisticienii, fac lumea să meargă înainte. „Cifrele sînt cifre şi atît. Pînă la urmă, contează impalpabilul, insignifiantul, sclipirea”, exclama redactorul-şef al „France Football”.

Capul imprevizibil al lui […]

joi, 28 mai 2009, 2:23

Victoria Barcelonei afirmă acest adevăr abandonat în pripă de fotbalul modern. Visătorii, nu statisticienii, fac lumea să meargă înainte. „Cifrele sînt cifre şi atît. Pînă la urmă, contează impalpabilul, insignifiantul, sclipirea”, exclama redactorul-şef al „France Football”.

Capul imprevizibil al lui Messi, saltul în nebunie al lui Eto’o au reamintit lumii că acest joc este despre creativitate, despre fantezie şi har. Numai în transă se pot da astfel de pase, numai în vis umblă balonul aşa cum a umblat miercuri seară, pe Olimpico.

Eşecul lui United se rezumă la o singură, mare mişcare fatală: Ferguson şi suita de staruri au deschis ochii prea devreme. Au încetat imprudent să viseze, constatînd că totul, experienţa, palmaresul, parfumul femeilor din Roma, era de partea lor. Părea că nu mai trebuie să facă nimic. Doar să intre pe teren.

Pe cînd jucătorii lui Guardiola au rămas profund încăpăţînaţi să-şi ducă visul pînă la capăt. Cînd toată lumea plus cîteva galaxii se îndoia de ei, catalanii şi-au apărat jocul frumos cu o superbă îndărătnicie.
În faţa monumentului de organizare care e Manchester, s-au aruncat în atac de parcă jucau cu băieţii de la scara vecină şi cu toţi titularii pe linia de fund. Asta e o dimensiune a libertăţii şi un curaj visător de care sînt în stare numai oamenii. De aceea, nici nu li se mai spune catalanilor „extratereştri”

Comentarii (26)Adaugă comentariu

durden (209 comentarii)  •  28 mai 2009, 15:21

din tot ce ai scris maria,eu sunt de acord cu speedy.cum e posibil ca din armate de oameni care scriu pe gsp si prosport,secretul adevarat al meciului sa-l vada unu oarecare care da commenturi pe un site(no offense Speedy)..nu sunt fan Iniesta,dar aseara a fostde departe cel mai bun de pe teren…Xavi a fost omul meciului doar pt ca a ramas pe teren pana la sfarsit(si bineinteles pt ca dupa Iniesta,el a fost cel mai bun..)

durden (209 comentarii)  •  28 mai 2009, 15:21

intre timo ati cenzurat commentul lui Speedy de mai jos…pt cine intereseaza,el spunea ca Iniesta a fost cel mai bun de pe teren…

Amor al futbol (33 comentarii)  •  28 mai 2009, 15:30

Fotbalistii iau totul !

Speedy (98 comentarii)  •  28 mai 2009, 15:34

da’ ce-am scris frate de m-ati cenzurat?
durden> none taken 🙂

GSP (1 comentarii)  •  28 mai 2009, 15:37

Pt Speedy

Mesajul dumneavoastra nu a fost sters de moderatorul blogului. A fost o problema tehnica. Ne cerem scuze pentru inconveniente. O zi placuta!

Customer Care GSP

Speedy (98 comentarii)  •  28 mai 2009, 15:45

bun, pt. oricine ar fi eventual interesat, voi repeta.
Deci:
1.Maria – articolasul e cam peltea…si e pacat, stiu ca poti mai mult.
2. Daca ii schimbi tricoul lui Iniesta si il bagi la Manchester in locul lui Giggs, poti inversa linistita pelteaua; iar daca il mai bagi si pe Xavi in locul lui Carrick, se termina chiar la scor mare….pt. Manchester, desigur.
3. Mult trambitatul duel Ronaldo-Messi a fost castigat clar de Iniesta.
4. (asta e nou fata de post-ul initial) Guardiola si-a dat seama ca are apararea varza. Iniesta si Xavi s-au aparat atat de sus, si au facut un pressing atat de avansat incat impresia generala a fost ca Barcelona a atacat tot timpul iar Manchester a jucat slab. adevarul e un pic altfel. Barcelona incepea faza defensiva mult in terenul lui MU. Neavand mijlocasi de talia celor 2, MU nu a gasit alte solutii decat sa arunce mingea direct pe varfuri. In felul asta, au usurat mult sarcina aparatorilor, care degajau cu usurinta. „Aia e cu teflonul”, ca sa zic asa 😀

nime.n.lume (34 comentarii)  •  28 mai 2009, 16:42

@speedy
Ia-o incet tata! Pai daca incepi sa amesteci jucatorii de la cele doua echipe ce faci? Nu peltea?
Ce ne spui tu mai baiete? Faci o scurta analiza tactica a meciului dovedind ca Barca a fost peste MU dar ne zici ca e gresit sa credem ca MU a jucat mai slab?
Oricum, bravo pentru analiza. E buna!
Dar Maria nu face o analiza a meciului!
Ar fi trebuit sa te prinzi. Maria nu zice ca MU a jucat slab. Maria zice ceva de inima si minte.
Zice ceva despre creativitate si inginerie (cu alte cuvinte, bineinteles).
In comentarii nu cred ca e nevoie sa fie discutat articolul in sine, dar tu baiete, incepusi exact cu asta.
Ai pus o eticheta articolului si apoi ti-ai spus oful tau fara sa iti susti „eticheta”.
Sincere pareri de rau, dar Barca a fost mai buna.

rautaciosul (1 comentarii)  •  28 mai 2009, 16:57

sa vezi in jucatorii barcelonei niste visatori e fantezie de contopist.transpiratia aia si efortul incredibil care a ingenunchiat niste englezi atat de dispusi la efort nu e apanajul poetilor. da au avut fantezie,bucurie untuziasm dar diferenta a facut-o dispozitia de a munci pentru ceea ce stiau si disciplina exploziei pe care barca o cunoaste perfect. parerea mea;***

Speedy (98 comentarii)  •  28 mai 2009, 17:06

nime>
normal ca a fost, nu contesta nimeni. dar de data asta, „visatorii” au gandit mai practic si mai pragmatic decat „inginerii”. asta a atras eticheta. nu a fost nimic intamplator, visator sau nebunesc in jocul Barcelonei…asa cum zice Maria. a fost un calcul diabolic…o sa-mi zici acum a fost frumos. bineinteles, a fost superb…sa nu uitam ca diavolul poate fi foarte seducator 🙂

motanul incaltat (137 comentarii)  •  28 mai 2009, 20:02

Parerea mea este c-a fost o greseala a lui Ferguson–titularizarea din prima secunda a lui Ryan Gigs-un super jucator dar care nu mai face fata unei mize asa mari.Daca-l baga in min 60 Manchester avea,cred mai multe sanse si daca cistiga cupa ,putea oricum s-o ridice Gigs chiar daca intra in min 60-70.N-a fost frumos dar cred ca de-asta a fost huiduit si Maldini.Acolo e nevoie de performante nu de sentimentalisme sau relatii (ca la noi) cu Dorinel Munteanu-un jucator mediocru ce trebuia sa se retraga la maxim 32 de ani dar a ramas in echipa nationala numai ca sa-l depaseasca pe Hagi(binenteles cu ajut lui Piturca care l-a selectionat total aiurea).

Speedy (98 comentarii)  •  28 mai 2009, 21:35

motanul> G. a fost cel mai slab de pe teren; ar trebui sa stim si ce variante avea…poate nu avea variante, se poate intampla chiar si la nivelul asta…uita-te ce aparare avea barcelona. Goian sau Tamas sunt parfum pe langa Yaya Toure ala, dar nici nu s-a simtit…pt. ca atacantii lui MU nu au primit nici o minge cu adevarat utilizabila; in schimb in foarte rarele ocazii cand a ajuns mingea pe la Ronaldo, era panica mare pe acolo

razvan (1 comentarii)  •  29 mai 2009, 1:08

foarte frumos articolul..parca nici nu-ti dai seama ca a fost scris de o femeie..nu vreau sa discriminez dar cand vine vorba de fotbal toate femeile sunt blonde..ai spus un lucru foarte adevarat si parca scos dintr-o poveste..bravo!

el_diez78 (7 comentarii)  •  29 mai 2009, 2:33

felicitari pt articol…si in general pt articole…o femeie care stie mai mult fotbal decat multi ziaristi de la noi care se tin atotstiutori….felicitari inca odata si tine-o tot asa

el_diez78 (7 comentarii)  •  29 mai 2009, 2:58

daca ca uitati pe statistici….la barca cele mai multe pase le-au avut mijlocul….iar la man utd apararea…dupa cum a declarat si c.ronaldo azi…au ales o tactica gresita…aici a pierdut manchester finala ….uitam se pare sa felicitam si finalista care ne incanta de atat timp pt ca ne-am saturat de fotbalul englez,cica sant urate meciurile lor….pai scuze ,dar habar nu aveti ce vb…uitativa ce meciuri sant in spania si ce sant in anglia si dupa aia vorbiti…oricum…felicitari barca dar si manchester
ps..ma incantat jocul barcelonei in meciurile cu bayern cand au castigat facand spectacol nu in finala unde au castigat prin faze individuale si greseli grave in aparare(goll eto’o…greseala copilareasca a lui vidic si sclipirea lui eto’o…iar golul lui messi plasament gresit al intregii aparari…banuiesc ca se intreba si el cum de a ramas atat de singur….iar golul nu a fost atat de magnific cum l-au prezentat toate ziarele)

el_diez78 (7 comentarii)  •  29 mai 2009, 3:01

iar pentru speddy…o critica…daca tu ai impresia ca goian si ghionea sant mai buni ca oricare aparator (sau mijlocas care joaca in aparare dupa caz) pai scuza-ma….habar nu ai ce vorbesti…si asta ti-o zice un stelist….dar iti dau si dreptate cand zici ca atacul nu au primit mingi inutilizabile

sorin (75 comentarii)  •  29 mai 2009, 3:33

A pierdut Manchester, nu a castigat Barca!…
Ferguson a gresit:
– la titularizat pe Park
– ia lasat pe banca pe Tevez si Berbatov
– titularizarea acelui indivaid (ca fotbalist nu este) cu parul negru si impletit, care a avut grija sa arate cool, nu sa joace fotbal
Spun ca a piedut Manchester pt ca la primul gol a fost o greseala atacul decisiv in careu al lui Vidici la Eto`o; iar al doilea gl sa dat din zona lui Rio Ferdinand care era plecat cu sorcova!!!

vali (11 comentarii)  •  29 mai 2009, 4:53

Zau ca e frumos articolul. Parca nu merita sa ne intrebam ce se intampla daca Manchester deschidea scorul (perfect posibil dupa primele zece minute), sau daca Barca nu marca la prima ocazie…. Am tinut cu Barca acum si cu fotbalul spectacol de cand ma stiu dar sa ne intrebam de ce Barca a iesit din corzi abia dupa gol? Masinaria infernala a lui Manchester functioneaza dar mai da si rateuri. Momentul a fost extraordinar pentru Barca si cu mai multa disciplina defensiva vor face legea in Europa vreo doi ani. Superba echipa!!!!

Dr. victor stanculelscu (5 comentarii)  •  29 mai 2009, 5:29

Distinsa Maestate Regina Maria!

Multumesc pentru inteligenta pusa in acest joc al jocurilor. Am avut aceiasi placere ca si vizionarea jocului barcelona-manchester. D-vs, aveti arta scrisului ca si Messi sau Eto, arta driblingului la cele doua goluri!;

Motivele victoriei?
1. S-a terminat competitia intrea fotbalul Latin si Anglo-Saxon, in favoarea fotbalului Latin: CM-1994-Brazil; 1998-Franta; 2002-Brazil, 2006-Italia si CE-2008-Spain and CE-2009 (clubs) Barcelona (fara cuvinte!)

2. S-a terminat jocul BRUTAL-VIOLENT de echipa si al disciplinei CAZONE, in favoarea jocului inteligent al skilurilor creative, neasteptate, sau banuite! ARTA!

3. Gata cu lupta dintre atac si aparare. Exista o globalizare perfecta, pe care numai fotbalul Latin o poate realiza ca o Arta, egala, pe care Manchester au admirat-o la fratii lor „saracii-bogatilor, din Barcelona”;

Este o placere sa citesc articolele D-vs.! Va felicit si va doresc Inspiratie si Creativitate, ceva cu care sa placa tuturor despre “FOTBAL”! Asa cum simtiti! Aceasta este arta!

Mult Success!
Victor Stanculescu

thejack (51 comentarii)  •  29 mai 2009, 8:54

Asta e esenta JOCULUI, nu? El trebuie dus dincolo de limite, cu naturalete, nebunie si fara frica, de copii sau de niste barbati cu suflete de copii precum Guardiola, Messi sau Iniesta.
Moliciunea gleznei, frumusetea fotbalului si in ultima instanta marile performante au fost materializate in urma plasmuirilor nascute pe plajele din America de Sud. Messi e imponderabil pe teren fiindca in subconstientul sau iarba e un fel de nisip fierbinte. Rolul lui Guardiola e unul psihologic: el trebuie sa-si ajute copiii din teren sa inteleaga sensul JOCULUI si sa se lase prinsi in mrejele lui.

barca (1 comentarii)  •  29 mai 2009, 9:12

cel mai tare ma supara ca cei de la manchester nu stiu sa piarda. amintiti-va de marele cr. ronaldo ce faulturi urite a facut miercuri seara, de nebunul din nigeria(suporter al englezilor) cum a ucis 4 suporteri catalani intrand cu masina in ei . ce spirit cultiva manchester??!sunt mandru ca am tinut cu barca, ma regasesc in visarea lor, in idealul romantic care a si invins!

felice (1 comentarii)  •  29 mai 2009, 10:03

cei de la barcelona nu sut visatori, sunt profesionisti pana in maduva oaselor

Speedy (98 comentarii)  •  29 mai 2009, 10:18

el_diez> doar o precizare. daca i-am bagat in ciorba pe Goian si Tamas (nu am zis Ghionea, asta ti-a scapat tie) nu am facut-o pt. ca i-as considera mari aparatori. Tocmai ca in sezonul asta au amandoi destule pe constiinta :). I-am mentionat tocmai pt. a sublinia ca apararea barcei a fost foarte subtire (cu adevarat cred ca miercuri seara oricare din cei doi ar fi avut loc in centrul defensivei la barca) si ca Guardiola a ales singura tactica castigatoare, cu apararea sus. Daca le-ar fi permis englezilor centrari sau pase spre Ronaldo, cu „apararea” pe care o avea, mai ales in centru, lua o caruta de goluri. trust me;
a, si inca o chestie, pt. cei care nu stiu sa citeasca printre randuri. am tinut cu barcelona si nu criticam jocul lor. pur si simplu incercam sa demontez ideea visarii si intamplarii. totul a fost gandit si calculat, si excelent pus in practica. si mai voiam sa demontez ideea ca Manchester ar fi jucat slab. Manchester nu a jucat slab, de fapt nu a jucat nimic…pt. ca nu a fost lasata sa joace nimic. se poate sa nu-ti lasi adversarul sa joace fara „autobaza” si „stat cu fundul in poarta”. Barcelona si Guardiola au dovedit-o. ba mai mult, poti face chiar un spectacol din asta.

lucian lerghievici (111 comentarii)  •  29 mai 2009, 10:45

Da Maria, de acord cu tine.

alex_1923 (1 comentarii)  •  29 mai 2009, 13:52

genial articolul…felicitari…si poate ne va ajuta si pe noi sa visam mereu 🙂

STELIST (1 comentarii)  •  29 mai 2009, 15:43

CEI DE LA BARCA AU FOST NISTE NESIMTITI EGOISTI!
NU LE-AU DAT EI MINGEA SI ENGLEZILOR?!?!
DAR CE? AIA NU VENISERA SI EI SA JOACE?
SI ENGLEZII AU PUS BANI DE MINGE SI SE DUCEAU SI DUPA EA CANT IESEA DIN CURTEA SCOLII
BRAVO BARCA!!!! DE ASTA IMI PLACE FOTBALUL

Evan (2 comentarii)  •  29 mai 2009, 16:02

Speedy, hai sa fim seriosi, Goian si mai ales Tamas nu au valoare nici de Panathinaikos sau Sporting, ce sa mai vorbim de Barcelona. Yaya Toure este inchizator de meserie dar a jucat in returul cu Chelsea, in finala cupei Spaniei cu Bilbao si in meciul cu Manchester foarte bine. De 2 ori l-a oprit pe Drogba in dueluri unu la unu in semifinale, a si dat golul ala superb cu Bilbao, e un super jucator. E o jignire la adresa lui sa il compari cu cei 2 romanasi ai nostri. Dupa cum a zis si STELIST, Barcelona nu le-a dat mingea si celor de la Manchester sa se joace si ei 🙂

Sorine, asta e un mare bullshit. Un emci se castiga de titulari, rezerve si antrenori deopotriva. De ce e vina Barcelonei ca Vidic nu e un fundas care sa ii tina piept lui E’too sau ca Rio Ferdinand nu l-a tinut cum trebuie pe Messi? E vina lor si meritau sa piarda. Tevez si Berbatov au intrat in repriza a doua si nu s-a schimbat absolut deloc jocul englezilor. Doamne ce batuti in cap mai sunt unii, le e imposibil sa vada ceea ce este evident, faptul ca Barcelona a fost cu 2 clase peste Manchester.

Comentează