Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Mofturi

„Dacă ai valoare, baţi şi ziua, şi noaptea!”, a tranşat Mircea Lucescu dilema nocturnei de la Braşov. De la el te-ai aştepta să dezvolte o mistică a ghinionului în fotbal, nu un îndreptar împăciuitor în alb şi negru. Sigur că […]

vineri, 6 martie 2009, 9:26

„Dacă ai valoare, baţi şi ziua, şi noaptea!”, a tranşat Mircea Lucescu dilema nocturnei de la Braşov. De la el te-ai aştepta să dezvolte o mistică a ghinionului în fotbal, nu un îndreptar împăciuitor în alb şi negru. Sigur că poeţii, agricultorii şi vampirii ar avea unele obiecţii. Dar afirmaţia are farmecul adevărurilor simple ori simplificatoare.

De la Mircea Lucescu te-ai aştepta să spună că fotbalul e un lucru complicat, tot mai complicat pe măsură ce-l cunoşti de-aproape. La fel ca viaţa. O victorie pare logică doar scoasă din context. Şi chiar şi aşa, nu-ţi ajunge doar valoarea ca s-o explici.

Dar poate Lucescu senior n-a vrut să pronunţe un adevăr matematic, ci un sfat părintesc. Genul de sfat pentru care-ţi trebuie un manual de întrebuinţare, cu listă de precauţii, ilustraţii şi note de subsol, ca să te foloseşti de el. Chiar şi aşa, e un sfat util.

Mai degrabă pentru Lăcătuş decît pentru Răzvan Lucescu. Exact asta avea nevoie să audă antrenorul stelist, că totul depinde de valoare. Adică de el şi de jucătorii lui. Nu de revoluţia de bumbac de la Ryadh, nu de traseele lui Olăroiu, nu de conflictul dintre conducere şi fani, nu de generatorul de fum, pe bază de scîntei, de la oficială.

Dacă ai valoare, cîştigi şi ziua, şi noaptea. Cu condiţia ca arbitrul să nu orbească subit, cînd se faultează în careu, meciul să se oprească la timp, înainte de golul egalizator, iar portarului advers să nu-i vină ideea nefastă să marcheze în minutul 93. Mircea Lucescu n-a intrat în detalii, dar toate astea subînţeleg.

În rest, dacă ai valoare şi dacă nu te numeşti Bobby Fischer, baţi şi ziua, şi noaptea. Pentru că Fischer, care, lucru hotărît, avea valoare, refuza să mute vreun pion pe tablă dacă lumina artificială din sală nu avea o anumită intensitate, poziţie şi calitate. În şah, care, să fim înţeleşi, nu e fotbal, se admit uneori şi astfel de mofturi.

Comentarii (30)Adaugă comentariu

grig (3 comentarii)  •  6 martie 2009, 21:52

Mortala comparatia cu Bobby Fischer…dar sahistul

Brasovului e Vama si asta spune totul.

Ne-am saturat de copii antrenori din parinti antrenori si de copii arbitri din parinti arbitrii, de fete federale din tata federali, de fete europdeputati din parinti presedinti!!!!

Hoho (4 comentarii)  •  6 martie 2009, 22:32

grig,tu cum sa nu te saturi de parinti antrenori si invers?ca la ce istorie de antrenori exceptionali am avut…Asa am facut,facem si vom face mereu cu cei care intr-adevar cunosc fenomenul fotbal cu adevarat,adica ii criticam.Niciun jurnalist de la gsp(nu caut sa jignesc),nu cunoaste cu adevarat fotbalul.Nu poti sa intelegi cu adevarat pana nu stai in vestiar cu sportivii,pana nu le asculti problemele,pana nu le asculti durerile,fericirile,pana nu vorbesti cu ei,dai de probleme…pana nu faci scheme pana la 3 dimineata ca sa fie totul bine,pana nu te acapareaza complet fotbalul,pana nu il simti in tine la fel cum simti nevoia de a manca sau de a bea.Asa ca nu spune tu de Lucescu ca isi protejeaza copilul(nu ca nu ar fi normal),dar fotbalul e pe teren…iar Steaua se pretinde a fi o echipa mare.Manchester U. fac mofturi cand joaca ziua?crezi ca numai in Romania se joaca la lumina zilei?Bravo Brasovului care e o nou-promovata si intelege perfect faptul ca nu au aceleasi sanse deoarece valoric vorbiind sunt mai slabi,asa ca apeleaza la unica metoda care (cred ei) ii avantajeaza.Si Steaua(echipa glorioasa),ce face?se plange continuu,de parca in tur nu a jucat in nocturna si tot pe locul 5 e.Am auzit si comentarii legate de onoare si caracter,referitoare la Lucescu…tot ce pot sa spun e ca,suntem romani,asa facem mereu!Nu va mai legati de asta,cand stelistii apeleaza la brichete,arbitrii,valize si alte unelte ale „caracterului”.Aa,si inca ceva…pt salariile care le iau stelistii,ar trebui sa manance si sa are terenul ziua,noaptea si la amiaza de vreo 2 ori,ca doar de-aia sunt fotbalisti nu?Bafta!

citi.zen (2 comentarii)  •  6 martie 2009, 22:37

Bobby Fischer avea probleme comportamentale grave. De la certuri cu familia (a si plecat de acasa foarte tanar dupa una din certuri) pana la obsesiile de mai tarziu anti-semite, anti-Rusesti, anti-Americane (lista nu s-ar termina daca le-am discuta pe toate), el pur si simplu nu s-a adaptat cum trebuie in viata. Din cauza asta s-a refugiat pe tabla de sah, singurul loc in care simtea ca poate sa controleze totul. In aceeasi logica se inscriu si chestiile cu lumina din sala, zgomotul si alte prostii – el era un ciudat incapabil sa fie comfortabil in lumea reala, unde nu controla totul.

Paralela cu Razvan este imi inchipui o ironie 🙂

lerghievici lucian (111 comentarii)  •  6 martie 2009, 23:40

da maria,de acord cu tine

fernando ioan (2 comentarii)  •  7 martie 2009, 9:06

Mariuca,te-ntnzi cam tare.Vezi ca uneori dorinta asta de a fi foarte obiectiva,chiar si cu cei apreciati de toata lmea,probabil inclusiv de catre tine,te poate face sa pari cel putin ridicola.Uneori,cand lucrurile nu sunt grave,ca acum, ar putea parea ca incerci sa te bagi in seama cu barosanii, asa ca-i mai bine sa te faci ca nu ai sesizat,se cheama AUTOCENZURA.

vasco (317 comentarii)  •  7 martie 2009, 10:28

HOHO(HUOHUO) mai bine taceai,te dai filozof si stiutor,dar dovedesti caracter asemanator cu aceia pe care ii aperi,frustratii de lucesti,impreuna cu ‘vama’al lor,cel care l-a sprijinit pe „marele antrenor” razvan,dupa parerea mea la fel de mare ca si portar…Dar asa cum sunt uniicare il apreciaza pe becali asa sunt si unii care apreciaza „caracterele” si „valoarea”unora ca lucestii,care de tare ce lucesc nu au nevoie de nocturna,o „defecteaza”cu PSG,o defecteaza cu Steaua… Iar tie iti place!Asta e diferenta dintre tine si Grig ,dintre tine si mine si cei carora nu le plac metodele smecheresti,care se vede unde duc.

ciupi (400 comentarii)  •  7 martie 2009, 11:40

daca ai valoare, nu poti face decit un lucru: sa o demonstrezi. restul este treaba comentariilor.

bebylau (13 comentarii)  •  7 martie 2009, 12:27

Eu cred ca are dreptate Lucescu , si in Germania , si Anglia , si in Iitalia , se joaca de la ora 15 , 16 , nu vad ce va deranjeaza asa tare afirmatia lui Lucescu

oare (1 comentarii)  •  7 martie 2009, 12:49

Sincer sa fiu mai mult mi`a placut comentariu` lui Hoho decat articolu` Mariei … :)))

Hoho (4 comentarii)  •  7 martie 2009, 13:36

vasco..ai fost total pe langa subiect…nici nu stiu de ce ai mai comentat.Nu tin cu Brasov-ul,dar m-am saturat de atatea scuze din partea unei foste campioane de Ch. League…

andrei (27 comentarii)  •  7 martie 2009, 14:52

se pun unii si bat campii fara sa inteleaga esenta – nu faptul ca se joaca ziua si nu se televizeaza este deranjant, ci faptul ca duetul razvan si dinu schimba data(vineri) si ora meciului (seara) cu 10 zile inainte iar peste doua zile revin si stabilesc ziua de disputare anterioara (duminica) la ora 15. Federatia pare o adunatura de pap.agali, ei doar consemneaza, liga nici atat, iar razvan mai si declara ca el a vrut sa joace pe lumina naturala. Dar cu 2 zile inainte, cand tot brasovul a anuntat ca joaca in nocturna, nu stia asta? Urez brasovului calificarea in cupa uefa, la primul meci sa-i faca adversarului aceiasi figura si vom vedea pozitia forului european fata de mofturile cuplului razvan+dinu

redandblue (2 comentarii)  •  7 martie 2009, 16:31

Trebuie sa castigi si ziua si noaptea , ai dreptate , dar de ce tot cei de la Brasov se dau loviti?

name (16 comentarii)  •  7 martie 2009, 17:15

stelistii plang pentru ca nu sunt obisnuiti sa joace decat in nocturna. dar si cei de la brasov sunt obisnuiti sa joace numai ziua. de ce sa fie avantajati stelistii si nu brasovenii? in fine, alta problema falsa inventata de argaseala et co. pentru a justifica un (viitor) esec.

parerea mea (5 comentarii)  •  7 martie 2009, 17:46

De valoare nu NE-AM saturat

Fiul lui Lucescu a dus o echipa din Romania in sferturile cupei UEFA; e singurul care antreneaza in Liga1 care a realizat asemenea performanta

@grig
ciocu mic si scrie in numele tau nu al NOSTRU

borne (12 comentarii)  •  7 martie 2009, 18:15

ultima stire: am auzit ca vama cu il luce s-au dus in poiana brasov dupa zapada.., si au de gand sa o puna pe gazon la noapte.. ca sa se joace „” cat mai corect „..

ptr. steaua nu este important la cat joaca.. dar gsp nu transmite meciul ptr. ca s-a skimbat ora de difuzare..
***

borne (12 comentarii)  •  7 martie 2009, 18:21

ptr. mariuca :

poate ca tie, ptr. ca esti de ;la gazeta ar trebui sa nu ti se para normal acest fapt.. ca se joaca duminica si nu vinerea, dar poate ca este doar parerea mea..

care este cel mai tare meci al etapei ? brasov- steaua ? de ce nu se televizeaza ?

sunt stelist din brasov.. si mi-am luat bilet la meci.. si daca se constituie orice forma de galerie a stelei la brasov o sa merg acolo.. nu imi iau fular de acasa.. ca sa nu ma opreasca la poarta comunistul de vama.. dar o sa sustin steaua..

de acest lucru se teme vama ? sa vi doamna la braosv sa te plimbi prin cartiere.. sa vezi cate insemne cu brasov vezi pe blocuri.. si cate cu steaua..;

an de an.. jumatate de stadion a fost cu steaua cand juca aici.. si asta oftica cel mai mult.. asta este parerea mea.. de la mine din bloc merg 20 de persoane.. ghiciti cate tin cu fc brasov.. niciuna… ghiciti cati tinem cu steaua..toti !!

si cu asta am spus totul !!!!!!!

Parpangel lucesc de gel (1 comentarii)  •  7 martie 2009, 20:46

***,sunt expirati-unul de ani,altul de neputinta de a administra autobaza !!News alert:AL HILAL are nevoie de un antrenor de portari,gen Razvanel !!

Dreamer (20 comentarii)  •  7 martie 2009, 21:33

Paralela cu Bobby Fischer e o ironie subtila:) Omul a fost mereu un anti-ceva, Razvan a fost doar un anti-stelist, iar uneori un la fel de anti- bun simt si fair-play ca si alti lupi moralisti. In situatia de fata e doar un „pescar” in ape tulburi si nimic mai mult. Discutia in jurul orei avea sens daca se pastra ziua…asa e doar crearea unui avantaj fie el si meteo-dependent: ca tot se anuntau ploi in Ardeal.

Hoho (4 comentarii)  •  7 martie 2009, 22:46

borne…asta inseamna ca sunteti niste obsedati de steaua.Eu tin cu cfr,dar sunt din tg-mures.Oricand ajunge fcm tg mures in Liga I,voi tine cu ei in detrimentul oricarei alte echipe din tara pt ca…e echipa din orasul meu natal si ma mandresc cu ea oriunde merg.La voi in bv vad ca sunt numai ciudati,desi cunosc oameni de acolo si am prieteni care sustin FC Brasov,pur si simplu nu stiu ce sa zic despre tine.

Cristi (3 comentarii)  •  8 martie 2009, 4:42

Ai valoare, ai curaj sa joci! Lucescu sr. a plimbat mingea toata cariera si ca jucator si ca antrenor.
Ai valoare, nu stai cu pase laterale sa iei un 1-0 la ciupeala, sa faci un egal „dar am fost mai tehnici” iar daca pierzi sa dai vina pe cine stie cine.

Birlik (29 comentarii)  •  8 martie 2009, 5:50

Nu este obsolut nici un Moft „draga” Maria.
Daca ai observat si sper ca au observat si „restul” care spun ca Steaua nu e de acord sa joace la ora 15 este total Fals. Pentru ca Steaua poate sa joace si sa castige meciul si la ceasta ora: doar ca au vrut sa se respecte un regulament si ca acest meci sa fie televizat pe ca noi avem multi supoteri Stelisti care vor sa urmareasca meciul.
P.S Oare cand vom avea Demnitate si vom respecta Regulamentele si vom inceta de a „cumpara” orice?
Nu am avut, nu avem si nu vom avea niciodata noi Romanii un pic de Demnitate!

Adrian (9 comentarii)  •  8 martie 2009, 10:15

Felicitari pt. articol. In esenta grig sintetizeaza cel mai bine ce ar mai fi de spus. Nu inteleg de unde a aparut repede aceasta pozitie a lui Mircea Lucescu, care a vorbit in calitate de tata, de antrenor, de suporter, sau doar asa ca sa mai spuna ceva ? Razvan insa a demonstrat ca e un antrenor bun si iese din tiparul oamenilor promovati pe spatele parintilor cu functii importante si nu cred ca are nevoie de apararea tatalui sau.

Dani (37 comentarii)  •  8 martie 2009, 11:54

Citesc si ma minunez…Comentariile acestui blog incep sa semene din ce in ce mai mult cu ce se striga in tribune.De ce nu incercati sa va imprieteniti cu logica ?Daca ar fi fost o problema asemanatoare cu nocturna ,la un alt meci ,ar fi fost privit ca un simplu fapt divers si importanta acordata n-ar fi durat mai mult de 10-15 minute.Dar joaca Steaua ,domn’le…De fapt ,cu tot respectul pentru ce a fost odata acest club,ce este acum in Ghencea nu are nici o legatura cu istoria si palmaresul acelui club de odinioara…Este clubul becalian ,si nimic mai mult .Iar tot acest scandal al nocturnei este doar praf aruncat in ochii publicului ,mai ales in cei ai suporterilor stelisti ,pentru a abate atentia de la protestul galeriei si pentru a face uitate brichete ,valize , butoane,stenograme…
„Intelegi ,ba ?Spui ca trebuia sa jucam ziua ,dam vina pe veioza aia ,cum ii spune…aaa…noctumba
…nocturna…cum spui tu ,da’ dai tare in ei ,faci valuri mari…mai pui tu ,ba Vali ,si de un scandal cu Iancu si Porcea prin presa ,ca te pricepi…ma intelegi ?pac-pac ,cistigam meciul si ma impac si cu prostii aia din galerie…Hehehehe !Cum cistigam meciul ?Hai ba …las ca stie becali…la banii mei …! Hahahaha !”

Caritasu (2 comentarii)  •  8 martie 2009, 11:58

Cine e Lucescu?

al (9 comentarii)  •  8 martie 2009, 14:40

Eu nu pot intelege un lucru.Cum ai reusit sa ajungi ziarista la un cotidian sportiv? Cred ca e o eroare a sortii,talent lingvistic ai,dar nu intelegi sportul.

Campionul (3 comentarii)  •  8 martie 2009, 21:47

“Intelegi ,ba ?Spui ca trebuia sa jucam ziua ,dam vina pe veioza aia ,cum ii spune…aaa…noctumba
…nocturna…cum spui tu ,da’ dai tare in ei ,faci valuri mari…mai pui tu ,ba Vali ,si de un scandal cu Iancu si Porcea prin presa ,ca te pricepi…ma intelegi ?pac-pac ,cistigam meciul si ma impac si cu **** aia din galerie…Hehehehe !Cum cistigam meciul ?Hai ba …las ca stie becali…la banii mei …! Hahahaha !”
______________________________________________
Excelent comentariu…de fapt n-am mai vazut asa un comentariu de bun in ani…si talent de a scrie…la el acasa
BRAVO DANI!

Birlik (29 comentarii)  •  9 martie 2009, 7:48

Pentru
# 23 Dani on 08.03.09 at 11:54 am
# 22 Adrian on 08.03.09 at 10:15 am
Eu cred ca voi nu aveti nici o treaba, dar absolut nici o treaba cu LOGICA (ma faceti de ras )
Daca erati Turci va mai intelegeam dar nici asa!!!
Voi nu intelegeti ca s-a stabilit o ora si Trebuia respectata? (binenteles ca meciul s-a jucat deja)
Am sa dau doar un exemplu si sper sa va intre bine la cap si voua si celorlalti: Steaua cand juca in meciurile din Cupa Uefa sau L.C cerea dar pe buna dreptate sa Decaleze un meci (exemplu: de sambata pentru duminica, ca doar Iasul sau echipa care refuza ce era asa de important sa refuze sa joace duminica?) Problema voastra este aici pentru ca Steaua a fost refuzata de Decaleze un meci de mai multe ori!!!
Aici avem dreptul la o opinie si aceea este RUSHINE FEDERATIEI DE DOI LEI ca doar meciurile din cupele europene sunt mai importante decat o echipa a Brasovului de doi lei care nu joaca fotbal ci doar MIMEAZA FOTBALUL si au inventat autobaza! ( VEZI DE CATE ORI JUCATORI DE LA BRASOV NU LASA CA MINGEA SA FIE REPUSA IN JOC?!)
Maria „pe curand”

CEL DREPT SI IMPARTIAL (13 comentarii)  •  9 martie 2009, 14:07

Eu sunt impartial , dupa cum vad inceputul de campionat , Dinamo joaca fotbalul momentului , spectaculos si incisiv .

un stelist plictisit (3 comentarii)  •  9 martie 2009, 15:10

Maria faza aia cu „generatorul de fum pe baza de scantei de la oficiala” mi-a mers la inima! Esti tare!
Asteptam cu interes ca generatorul respectiv sa se deconecteze de re(s)teaua noastra sau sa fie (temporar) scos din functiune de catre DNA!

bogdan (17 comentarii)  •  10 martie 2009, 14:19

~x(

Comentează