Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Deconturi

Pentru Becali, se apropie scadenţa trădării din 2003

Proiectul „Steaua legendelor” ori „Steaua generalilor” reprezintă utopii la fel de şubrede ca proiectul „Steaua lui Becali”. Armata face parte din trecutul clubului, dar n-are ce căuta în viitorul unei echipe […]

luni, 8 decembrie 2008, 4:00

Pentru Becali, se apropie scadenţa trădării din 2003

Proiectul „Steaua legendelor” ori „Steaua generalilor” reprezintă utopii la fel de şubrede ca proiectul „Steaua lui Becali”. Armata face parte din trecutul clubului, dar n-are ce căuta în viitorul unei echipe europene. Reîntoarcerea la dictatura mascată a generalilor ar însemna că istoria se repetă. În sens invers intereselor lui Becali, e drept, dar tot repetiţie se cheamă, adică refuzul de a progresa spre un model occidental.

Becali şi nu altcineva şi-a expus investiţia acestui risc. A acţionat ca şi cum ar deţine patentul pentru inginerii financiare şi nimeni nu are dreptul ori tupeul să le aplice în afară de el. Dar cine scoate ingineria, de inginerie va pieri. Cine trădează MApn & friends, trebuie să se aştepte, la rîndul lui, la trădare.

Actualul finanţator s-a comportat ca şi cum hold-up-ul din 2003 reprezintă un rapt defintiv şi irevocabil. Ca şi cum n-a făcut doar afacerea vieţii, ci o afacere pe viaţă. Beţia puterii sau aroganţă, spuneţi-i cum vreţi, Becali s-a lăsat descoperit în acte. Încrederea în puterea banului, nu a actelor l-au adus în poziţia vulnerabilă din prezent.

Şi îl pun în postura „trădătorului trădat” sau a ”păcălitorului păcălit”. În ianuarie 2003, i-a tras pe sfoară pe generali, cu Păunescu în frunte drept preşedinte civil, aducîndu-şi 83 de rude şi prietenii alături de ceilalţi 17 acţionari. Dar a preluat, de fapt, o afacere dubioasă, nu un club cu acte în regulă. Moştenea, pe lîngă prestigiul roş-albastru, şi consecinţele tranzacţiei din 1997, prin care ministrul Babiuc îi ceda gratuit Steaua multimilionarului Păunescu. Acum, Becali trebuie să plătească datoriile altora, în contul trădării din 2003.

Felul în care Becali a apărut la Steaua seamănă cu infiltrarea unui virus informatic într-un sistem deja virusat. Prin urmare, problema Stelei nu e doar regimul Becali, ci seria de manevre nesănătoase la care a fost supus clubul, după ’89. Practic, echipa a dus în aceşti 18 ani o existenţă schizoidă, ca toate cluburile departamentale. Exista, pe de o parte, în jocul de fotbal, pe de alta, în jocurile puterii.

Acum, generalii se pregătesc să oficializeze ruptura la tribunal, să ia palmaresul şi stema, şi să-i lase lui Becali doar jucătorii. Boala a ajuns în faza acută. Şi nu poate fi vindecată decît într-un singur fel. Cu sau fără actualul finanţator, Steaua trebuie să-şi clarifice, o dată pentru totdeauna, relaţia cu trecutul.

Ca să scape de viruşii gen Becali sau de reţelele-fantomă gen Babiuc-Păunescu, sistemul trebuie resetat la lumina zilei şi pornit de la zero. Fără nici un fel de datorii.

Comentarii (29)Adaugă comentariu

lexxus (17 comentarii)  •  8 decembrie 2008, 16:14

nu-l apar pe becali,dar aduceti-va aminte de datoriile din contul stelei im momentul cumpararii ei de becali(daca imi aduc bine aminte erau vreo 8 mil de euro)…deci?

an arogant bastard (21 comentarii)  •  8 decembrie 2008, 16:31

Reîntoarcerea la dictatura mascată a generalilor ar însemna că steaua va deveni dinamo. acționari marioneta ,care dau raportul celor din MI.

si desi ai dreptate,becali este depasit de vremuri ,trebuie sa plece, nu pot fi de acord cu usurinta cu care treci peste ce era steaua inaintea lui becali: o echipa in colaps financiar,fara rezultate ,cu jucatori modesti pe picior de plecare si aia. si a venit becali ,transformand steaua in locomotiva fotb. romanesc din ultimii 6 ani.

uita-te la banii negrii ce s-au invartit la dinamo,priveste retrogradarea stiintei si ai sa vezi ce ar fi fost steaua in fotb. nostru,daca nu aparea becali. desi,repet, acum este retrograd si as fi fericit daca ar pleca,dar sa vina niste oameni de afaceri sa cumpere echipa si sa puna pe masa o strategie si oamenii capabili sa conduca,nu gradati care au ruinat cs steaua !

redondo6 (19 comentarii)  •  8 decembrie 2008, 16:38

manevra asta de mafioti este comandata…..nu este frumos….dar este necesar….asta este…vedem ce mafioti or sa vina…

valize cu brichete (223 comentarii)  •  8 decembrie 2008, 17:37

an arogant bastard
„transformand steaua in locomotiva fotb. romanesc din ultimii 6 ani.”

da, cu sacose si valize si blaturi ordinare cu olaroiu (vezi timisoara), porumboiu (vezi vasluiul) si tot ce a fost in returul din primavara asta (o culme a hotiei).

asa ca…se strange latul…

da’ bastard cum esti…ce sa stii tu?

miishulik (147 comentarii)  •  8 decembrie 2008, 18:02

pentru valize…
brichetele le-au aruncat porumbeii din galeria rapidului asa ca au capatat ce-au meritat !!!
in ceeace priveste problema actuala: vrem sa scapam de cioban dar generalii ar ilustra zicala „din lac in put” (dinamoviada)

1q (77 comentarii)  •  8 decembrie 2008, 18:03

valize cu brichete@

nu se strange nici un lat…esti tu prea frustrat ca echipa voastra a trait in umbra stelei !

valize cu brichete (223 comentarii)  •  8 decembrie 2008, 18:15

miishulik

da, si valizele le-a aruncat mos gerila…

hai ma ca sunteti niste penibili…

nu mai aveti nici o legatura cu notiunea de intrecere sportiva

cezi (13 comentarii)  •  8 decembrie 2008, 18:45

Bai lexxus,toate acele datorii,ca si alte probleme care le a avut steaua in acei ani,au fost intentionat lasate sa apara pentru a putea facilita furtul!!!cu scuza pe care o auzim acum!!!da esti cam ingust la minte!!!respect pt toti suporterii echipelor fara patroni unici!!!si care sunt printre cele mai bune si mai respectate din lume!!!

gatopardo (22 comentarii)  •  8 decembrie 2008, 19:10

acest lucru il vor majoritatea stelistilor:sa scapam de profitorii astia,odata pentru totdeauna.un club modern nu are de-a face cu dictatori gen becali.prefer 10 ani de surghiun prin divizia b ca sa scapam de oier deecat sa continuam cu el spre dezastru.

CA (6 comentarii)  •  8 decembrie 2008, 20:01

steaua a fost privatizata asa cum a fost privatizata intreaga economie romaneasca; pe nimic si in interesul anumitor indivizi; generalii vor sa-si recupereze doar palmaresul si culorile; nimeni nu-l impiedica pe becali si pe aristocrata sa familie (a declarat ca steaua e pe veci a lui si a familiei lui) sa aiba propria echipa, sa-si construiasca stadion pe terenurile din pipera si sa faca ce vrea cu echipa lui; dar sa nu mai amestece in balacareala steaua care a cistigat cupa campionilor pe vremea cind el si familia erau doar furnizorii de brinza ai generalilor; ciocoii de azi pot cumpara multe daca au facut rost de bani; dar nu pot cumpara si istoria pt. ca nu e de vinzare;

C (1 comentarii)  •  8 decembrie 2008, 21:27

Sunt Polist !!!

Suna urit pentru cineva de la Steaua. Nu afirmatia in sine ci faptul ca eu comentez acest articol.

Dar nu cred ca numele lui Steaua si performantele ei sunt legate de numele Becali.

„STEAUA ESTE A LUI BECALI SI A COPIILOR LUI BECALI…”

Cuvinte care si pe mine m-au deranjat, darmaite pe un stelist, si asa cum Poli Timisoara nu este nici a lui Iancu si nici a lui Zambon, Steaua nu a fost si nu va fi a lui Becali, sa o terfeleasca el cum vrea si cum pofteste.

Faptul ca Becali, Iancu, Copos sau oricare altul aveau la un moment dat atiti bani cit sa cumpere un club de fotbal, nu le da dreptul sa se poarte ca pe propria lor mosie, pentru ca daca va uitati la ei sunt precum un imputit de boier roman – el vine jucatorii ca pe vite… sunt a lui si au dreptul sa deschida gura atunci cind vrea el… sau sa taca cind el o doreste…
Suporterii sunt… niste animale, vagabonti sau dobitoci (imi aduc aminte ca mai avea unul prin 89 adjective asemanatoare).

OK. Trecind peste multe altele, Steaua este a suporterilor si a celor care in istoria ei au adus cele mai importante si prestigioase cupe si trofee si in nici un caz a unui nesimtit cu bani care a facut aproape la fel de mult rau cit si bine celui mai mare club de fotbal din Romania.

Sper ca Steaua sa ajunga pe mina unuia care respect notiunea de suporter, care se comporta ca un finantator adevarat, care are un strop de bun simt, care RESPECTA ISTORIA STELEI…

Hai Steaua!
Dar nu asa cum arati azi – dupa chipul si asemanarea finantatorului tau.

Cornel (110 comentarii)  •  8 decembrie 2008, 21:51

Cred ca nimic nu mai conteaza fata de posibilitatea de a scapa de Becali ! Mai bine incepem de la zero, inclusiv cu riscul unor ani de obscuritate dar blazonului Stelei nu-i sta bine sa miroasa a brinza, a parvenit necioplit si a improvizatie permanenta ! Aduceti-va aminte de inceputul anilor ’80, cind dupa 3-4 ani de experimente ,se nastea echipa care a cistigat Cupa Campionilor ! Becali nu numai ca nu e de neinlocuit ( cum sustin tuterii oierului ) dar e ca o piatra legata de gitul Stelei, nu e in stare sa construiasca nimic, poate doar sa profite cu tupeul lui inconstient de analfabet.

nu conteaza (5 comentarii)  •  8 decembrie 2008, 22:10

Si ce fac generalii cu palmaresul Stelei????!!! Jucatorii, locul in Liga 1 ii apartin lui BECALI. MAPN nu poate avea echipa de fotbal la profesionisti, prin urmare trebuie sa o dea cuiva cu bani. Daca Cineva asta cu bani e vreun baron comunist sau profitor al tranzitiei gen: Vantu, Tiriac, Voiculescu, Paunescu, etc. ce ne facem? Nimerim din lac in put? Prin urmare cei de facut? Alegerea o fac suporterii. In cel mai rau caz o sa avem doua Stele. Una in Liga 1 a lui Gigi si alta in Onoare- cea a generalilor +grupul de interese (asta daca nu cumpara loc in Liga 1, nu stiu daca se mai poate). Oricum eu o sa tin cu Steaua actuala si nu una dospita prin catacombele MAPN-ului. Apropo generali, ati facut praf clubul sportiv Steaua, nu ati putut sa tineti niste amarate de sectii sportive, sportivii migrand masiv catre Dinamo, si acum vreti bani din brendul pe care, vrem nu vrem Becali l-a intretinut din 2003, altfel aveam soarta Corvinului Hunedoara sau a Rapidului de acum. Apropo, cateodata palmaresul nu tine loc de performante.

groparu (11 comentarii)  •  8 decembrie 2008, 22:36

Pentru ce a facut sau nu a facut, Becali va da socoteala.
Dar oare generalii gogomani,care uita ca tocmai ei au produs actele de coruptie(vezi afacerile cu terenuri) chiar cred ca totul le apartine?Daca la infiintare clubul apartinea armatei regale, dupa venirea la putere a comunistilor,clubul Steaua,conform constitutiei de atunci era un bun al intregului popor.Acum nu e vorba de palmarese si mustrari de constiinta.E vorba de stadionul Ghencea si cele 200 ha care il inconjoara.
Acest stadion este al statului.Nu poate fi al armatei.Armata din zilele noastre are doar atributele prevazute de constitutie. Ea nu poate fi un SRL care sa faca afaceri.E platita in continuare din banii nostri.Generalii nu au niciun drept.In comunism toate tranzactiile se faceau in baza unor procese verbale de predare primire.Asa sau pricopsit generalii cu clubul si terenul din Ghencea.Ca si cei de la Dinamo.Corect ar fi ca statul sa scoata la licitatie stadionul(spun stadionul ,caci jucatorii sint ai lui Becali) Cine da mai mult ala sa fie proprietar.Generalii,oricare ar fi ei trebuie sa priceapa ca timpul concesiilor a trecut.Pot sa aiba un club al armatei dar pe banii lor nu ai contribuabililor.Nu mai pot fi tolerati ca stapini pe propria feuda in care soldatul era sclavul lor.Caci asa a fost in comunism.Meseria lor este cum sa apere tara si nu afacerile si excrocheriile la care au participat din 1990 si pina in prezent.Sa se faca cercetare si sa se vada cum a fost posibil ca unul ca Babiuc sa „doneze” o avere fratilor Paunescu in loc sa organizeze licitatie cum ar fi fost normal.Caci pe linga generalii corupti ,Becali nu este decit o biata musca guraliva care a cazut in lapte si risca sa se inece.Doar sa se judece corect pornind de la un lucru de facto: toate edificiile construite de statul comunist pe spinarea si pe banii nostri , nu pot fi in proprietatea unor grupari militarizate.Caci nu sint decit 2 cai” ori statul ramine in continuare proprietar si concesioneaza activele pe o perioada de timp,ori se organizeaza licitatie cu strigare.Valabil si pentru Dinamo.

Gacbogu (1 comentarii)  •  8 decembrie 2008, 23:34

SA SE DESFFINTEZE!

stelistul (9 comentarii)  •  9 decembrie 2008, 9:21

Ce poate fi mai frumos pt un stelist sa auda ca steaua nu mai este a lui Becali si a nepotilor lui in vecii vecilor Este o mostra de modul cum s-au facut privatizarile in Romania Totul s-a vandut pe nimic si banii au intrat in buzunarele unor parveniti si aroganti .

radu-ilarion munteanu (33 comentarii)  •  9 decembrie 2008, 10:26

ce intelegeti prin „a porni de la zero”? in alta ordine: stiti cum se numesc animalele care se hranesc cu cadavre? a treia intrebare: ati auzit de adagiul latin „cui prodest”? cu serveste campania asta penibila? numai dusmanilor, in primul rand dinamovistilor.

santiago (5 comentarii)  •  9 decembrie 2008, 10:31

Stati linistiti la locurile voastre ca nu se va intimpla nimic.Probabil mai arunca jiji niste bani sau proprietati si ne vom bucura in liniste de Sfintele sarbatori.La cite privatizari ciudate s-au facut,asta este maruntis.Cine credeti voi ca are curajul si taria sa creeze precedentul?Inca o data jiji reuseste sa apara pe prima pagina.Ce-o sa ne facem daca se va retrage in palatul sau?O sa citim
despre cresterea economica,dezvoltarea agriculturii si emanciparea accentuata a femeii si implicarea ei in sporturi ca rugbyul,luptele si halterele.Daca totusi se va
intimpla ceva,desi nu cred,inseamna ca ROMANIA mai traieste.DOAMNE-AJUTA!

alex (345 comentarii)  •  9 decembrie 2008, 10:31

Trecutul destul de tulbure al perioadei de tranzitie si desele framantari prin care a trecut clubul, au lasat destule amprente negative, atat la nivelul echipei, cat si la nivel de conducere. Dar, Steaua nu se va opri aici, odata clarificate problemele trecutului, cu o conducere, oricare ar fi ea, capabila sa-i insufle dorinta de performanta, echipa se va inscrie pe un nou drum, in cautarea gloriei de altadata.

nebunilor (24 comentarii)  •  9 decembrie 2008, 11:00

Nu il mai laudati atat pe jiji. pana in 97 Steaua a castigat 6 titluri consecutive. dupa…..prafu si pamantul

dan (26 comentarii)  •  9 decembrie 2008, 11:39

„refuzul de a progresa spre un model occidental” – esti convinsa?

micu (3 comentarii)  •  9 decembrie 2008, 11:45

generali vor infiinta CCA si vor multumi partidului si fratelui nostru URSS pt bunatatea de care a dat dovada, ***

Nu suporti adevarul dsoara? (45 comentarii)  •  9 decembrie 2008, 12:35

pentru Alex si altii ca tine si aceasta*** „jurnaaalista”!tu bati campii nu stii ce vorbesti!inainte de revolutie Steaua lua ce jucatori vroia,se juca fara presing agresiv,forta ca acum, totul era ROMANTIC si de aceea a luat Liga!acum dupa revolutie nu am facut nimik in Europa nici cu PAunescu nici cu structurile ca e nevoie de bani!ramasese Steaua cu datorii si sechestru pe nocturna,remember?a venit asta a bagat bani,a luat jucatori,le-a dat prime,a refacut gazonul unui stadion care nu e al lui,iar acum numai e bun??Berlusconi-un mic mafiot a a juns pe spatele Milanului premier si Abramovici cautat in rusia pentru afacaeri ilicite e acum un om respectat de afaceri in Vest!si Gigi nu e bun???cine,cum e,jiji a facut ceva pentru STEAUA,o semifinala de UEFA si 3 calif in LIga!acu nu putea Jiji sa o faca Real sau Barca sa castige Liga!dupa revolutie*** si Spar-Din-urile sunt ciuca batailor de la anonimi din Olanda si Suedia si vreti Liga de la gigi????si inca ceva
multa prefecatorie si nepricepere in acelasi timp. c.s.a. steaua nu poate avea niciodata o echipa de fotbal profesionista pt ca uefa nu admite cluburi departamentale, asta e motivul pentru care atunci s-a facut trecerea catre viorel paunescu de catre aceeasi generali. acum, probabil, alti profitori din umbra, tot oameni de afaceri se folosesc de aceeasi generali tradatori si profitori care incearca sa scoata ceva profit.

Xaba (14 comentarii)  •  9 decembrie 2008, 12:59

Observ ca toata lumea isi da cu parerea cine ii poate asigura Stelei un viitor mai bun, cu alte cuvinte cine „merita” sa fie patronul Stelei.
Nu mi se pare relevant acest lucru.
Romania este o tara democratica guvernata de legi, iar constitutia Romaniei garanteaza dreptul de proprietate. Daca Gigi Becali a devenit proprietarul Stelei in conditii legale, atunci nimeni nu se poate atinge de acest lucru. Pe de alta parte, daca Gigi si-a „insusit” Steaua prin frauda, atunci din punct de vedere legal nu este proprietar; pentru ca daca maine fur o bicicleta nu inseamna ca poimaine voi fi proprietarul ei.
Este simplu ca buna ziua: justitia trebuie sa stabileasca cine ce proprietati are din ansamblul Steaua, dupa care se va pune intrebarea cine ce vinde, cui si pe cati bani.

Stefan (42 comentarii)  •  9 decembrie 2008, 16:07

Stiu ca se asteapta mult de la Steaua, dar nu ai cum sa faci in cativa ani echipa de Liga Campionilor (ma refer sa si contezi dupa ce te-ai calificat). Pasul a fost batut pe loc de ceva vreme la echipa, dar cu toate astea nu i-as plange de mila lui Becali. Cum s-a descurcat atunci se va descurca si inainte. Pentru el este o adacere la fel cum a fost si pentru generali si Paunesti. Doar ca a mai modificat si el cate ceva pe ici pe colo. Prea putin o sa spuneti? Atunci care este cel care are curajul sa se inhame la asa ceva si sa faca ce face el? Oamenii de afaceri o sa zici… arata-mi doar 1 singur care in mod real vrea sa se implice…Daca generalii se trezesc peste noapte sa ia steam si ce mai vor ei se va ajunge ca la Timisoara unde o echipa cu nume este abea in divizia 3 sau 4.

militia (1 comentarii)  •  9 decembrie 2008, 16:30

si uite asa se desfiinteaza steaua. urmeaza dinamo.
Asta e pohta ce-am pohtit!

sportsaga.ro (66 comentarii)  •  9 decembrie 2008, 16:55

Slabut! Intreaba-l pe Teleplin ca el stie mai bine ce a fost atunci.

adi adrian (3 comentarii)  •  9 decembrie 2008, 18:11

mami tu habar nu ai despre ce vorbesti.esti pe dinafara

Bogdan (14 comentarii)  •  9 decembrie 2008, 19:25

Din cate inteleg eu, este posibil ca domnul becali sa fie „cumparator de buna credinta”. Din ce vad, ilegalitatile s-au facut cu mult inainte ca domnul becali sa preia clubul. In acest caz, daca se ajunge la o revenire in situatia de dinainte de privatizare, domnul becali are dreptul la compensatii pentru cheltuielile pe care le-a realizat. Evident, pentru cheltuielile realizate in folosul clubului, dovedite cu acte. Dar am mai observat ceva. Plati facute din punga. Fara acte. Salarii platite sub forma de donatii. Astea nu pot fi dovedite nicicum a fi cheltuieli realizate in folosul clubului. Nu se pot cere compensatii. Chiar de-ar reusi cumva sa dovedeasca contrariul, l-ar paste multe probleme cu fiscul. Dar mai apare o chestiune. Veniturile. Majoritatea veniturilor din club s-au realizat cu acte in regula. Ma tem ca in contabilitate, facuta ca la carte, clubul a avut profit frumos. E posibil sa fie nevoit sa returneze ceva banuti proprietarului de drept. Una peste alta, cred ca domnul becali a reusit cu adevarat afacerea vietii. Una dintre ele de fapt. Cine este de vina? In nici un caz statul roman, si in nici un caz domnul becali. Poate fratii paunescu, dar ei au contabili buni si avocati capabili. Faptul ca scriu aceste randuri pe blogul unei persoane apartinand sexului frumos imi da ghes sa-mi exprim niscai frustrari. Pai oameni buni, de vina suntem noi toti. Si de platit tot noi o facem. Fraierii astia care platesc taxe si impozite, si, in acelasi timp, le permit altora sa nu o faca. Pentru mine asta este esenta: evaziune fiscala. Pe care o resimt direct ca pe un furt din avutul MEU. Al meu si al nostru. Niste domni au furat un simbol national. Rusine lor. Dar acei domni au furat din buzunarul meu. Din buzunarul care plateste medicamentele mamei, pe care ar trebui sa le primeasca gratis, dar nu se poate, ca la finante „nu e bani”.

Comentează