Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Ne-am săturat de Ligă?

Dezamăgiţi de prestatiile romanesti in Liga Campionilor? N-au trecut decît trei ani de cînd avem echipe în grupe şi gata, ne pregătim să abandonăm fenomenul?! Trei ani! Ce putea să se schimbe în trei ani, în condiţiile date?

N-am investit […]

vineri, 7 noiembrie 2008, 7:00

Dezamăgiţi de prestatiile romanesti in Liga Campionilor? N-au trecut decît trei ani de cînd avem echipe în grupe şi gata, ne pregătim să abandonăm fenomenul?! Trei ani! Ce putea să se schimbe în trei ani, în condiţiile date?

N-am investit în echipe nici averile ucrainenilor, nici n-am aplicat, cu excepţia CFR-ului, modelul occidental, singurul valabil. Şi atunci? Sa nu confundăm fotbalul cu un fel de loterie mistică! Dacă nici la a treia participare nu iese nimic, gata, e clar, nu mai are rost să încercăm! O zi visăm la finale europene, a doua zi ne plîngem de milă în toate nuanţele de negru pe negru. Ardem cu nonsalanta etapa care presupune timp, răbdare, proiecte, investiţii. Etapa în care punem osul, adică.
Banii sînt importanţi, dar nu suficienţi. Trebuie un plan, trebuie minţi de manageri care să-l pună în practică. Trebuie timp! Lui Santiago Bernabeu i-au trebuit 12 ani să facă din Real campioana Europei. La Chelsea, Abramovici a investit 650 de milioane de euro doar la preluare. Şi, în cinci ani, tot n-a cucerit titlul în Ligă. De ce? Pentru că trofeele în fotbal nu se obţin la licitaţie.

Olympique Lyon, de pildă, la care ne uităm ca la o vitrină cu zei. A fost preluată de Jean-Michel Aulas în 1987, cu proiectul clar de a o duce, în 15 ani, din liga secundă în Ligă. Un proiect realist: peste 13 ani îşi începea dominaţia în campionatul Franţei. Să nu vă imaginaţi că Aulas era vreun Messia local sau ceva spiţă de baron politic. Nu, era un tînăr afacerist cu o idee de afaceri: să dezvolte clubul cu ajutorul fostelor sale glorii. Să crească fotbalul punînd fotbal la bază.

De şapte ani, suporterii lyonezi aşteaptă trofeul în Ligă. De şapte ani! I-aţi auzit cum cîntau? Iar noi, după trei ani, părăsim stadioanele dezamăgiţi şi definitiv lămuriţi! Ce-ar trebui să facă fanii Fiorentinei, echipă care, în ultimii cinci ani, a trecut prin faliment, retrogradare, depunctare? Şi uite că are încă suporteri şi tribune pline!
„E timpul pentru schimbare!”, şi-au spus americanii şi s-au dus la vot în proporţie de 70 la sută. Dacă erau români, stăteau acasă, scîrbiţi de guvernanţi, şi aşteptau schimbarea. Şi o tot aşteptau. Să se schimbe, dar fără să se facă nimic. Aşa, din senin. Printr-o minune, eventual.

Dacă ne scîrbeşte într-atît fotbalul românesc, nu ne obligă nimeni să ne implicăm. Să jucăm, să investim ori să privim. Putem alege oricînd, în orice moment să facem altceva. Să ne îndreptăm spre alt sport sau spre alte domenii.

Şi dacă nu e chiar nimic de făcut în ţara asta „blestemată”, nu ne obligă nimeni să rămînem aici. Putem pleca oricînd în ţara unde lucrurile se schimbă cît ai bate din palme. Unde poţi cumpăra echipe de Ligă de la magazinul cu echipe de Ligă.

Pocneşti din degete şi gata, ai fotbal de calitate! Fără proiect, fără investiţii pe termen lung. Fără efort.

Comentarii (76)Adaugă comentariu

ceferistul de serviciu (25 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 19:45

Ai perfecta dreptate,domnisoara,problema e ca nu te-ai adresat mie-ardelean sau noua-ardelenilor ci bucurestenilor.Aia ori te iubesc ori te urasc fara cale de mijloc.Prin Ardeal mai si gandim inainte sa urlam sau sa plangem.

John (1 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 19:49

Genial

Angelo (1 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 19:52

Niciodata n-o sa ajungem printre granzi. Asa cum Romania niciodata n-o sa depaseasca occidentul la bani , la civilizatie la orice. Trebuie multi, f multi bani. Degeaba ai antrenor , manager,impresar ….daca n-ai bani. In ziua de azi , si mai ales DE MAINE , la asta se (va) reduce totul. Pentru ca fotbalul a devenit o afacere. O afacere oligopola. Punct.

Eu (1 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 19:54

Planuri ? Ce planuri ? Scoli de fotbal? Ok , si vine Manchester si cumpara orice producem. Cat timp putem tine valorile , chiar daca le-am produce? Atata timp cat tara e rupta-n gura de foame, degeaba ne batem noi cu pumnii in piept ca „hai sa facem scoli de fotbal”.

lyonez (1 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 19:57

Nu cred ca suporterii lyonezi asteapta trofeul oricum , eu cred ca sunt arhi-suficienti cu titlul pe care il iau an de an si cu o calificare din grupe. Pentru ca asta inseamna victorii. Si ei stiu care le e locul. Spre deosebire de noi.

stelist din 1977 (5 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 19:59

da ne-am saturat , asa cum radoi si gasca sunt satui sa intre pe teren stiind ca o fura , ca nu au cum sa joace 4-5 contra 11.
daca plecarea din tara a rezolvat problema foamei zilnice pt multi dintre romani , nu vad cum plecarea suporterilor ar rezolva problema performantelor in europa
in afara de CFR nu am vazut nici o strategie la nimeni
daca esti steaua si-l iei pe kapetanos gratis faci un punct si nu e bine
daca esti zenit si-l iei pe danny cu 30 de mil tot un punct faci si iarasi nu e bine
deci ce trebuie facut pina la urma ?
zi-mi tu , ca asta e treaba ta
eu doar te citesc
Janos

stelist din 1977 (5 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 20:04

si ca sa fim mizerabili pina la oase , hai sa dam vina pe zapata , ca noi asa stim, altii sunt de vina nu noi
respect zapata

Theo (4 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 20:05

Steaua, cu modelul romanesc a jucat de trei ori in Champions League si a jucat semifinala in Cupa UEFA.

Mai vorbim peste cativa ani sa vedem cate facem „modelul occidental” al CFR: straini second-hand. Pana acum am vazut. O victorie din intamplare si infangeri cand a contat.

Theo (4 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 20:09

Si sa nu uit: CFR Cluj a jucat in CL direct pentru ca Rapid si Steaua, modele romanesti, au strans puncte prin Europa.

Nu credeam ca o sa spun asta, dar abia astept sa ne intoarcem la calificari. Vedem atunci cine merita si cine poate sa intre in CL. Nu de alta, dar CFR o sa fie cap de serie doar in turul III.

Chefere (14 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 20:15

Corect! Dar oare cati gandesc la fel?
Pana si modelul CFR este doar la inceput! Cand vom avea puterea sa cumparam jucatori la echipe cu 7-10 milioane/jucator, cand vom avea un buget constant de peste 50 mil. euro anual timp de cel putin 5 ani, vom putea spera la mai mult. Iar atunci am putea fi si dezamagiti, dar pana atunci trebuie doar sa avem rabdarea sa crestem…sau sa invatam sa crestem alaturi de echipa favorita.
Proiectul unui club ce vrea sa se dezvolte cuprinde nu doar echipa, staff-ul tehnic, conducerea etc. ci si suporterii. Pana nu vom reusi sa intelegem ca lucrul bun se face in timp, cu perseverenta si rabdare nu vom fi capabili sa ne bucuram de frumusetea acestui proces. Ce a reusit CFR de exemplu in acest an este doar un pas, notabil de altfel, in dezvoltarea acestui club. Partidele bune, rele, cum au fost cele din liga, pe mine m-au incantat de-a dreptul. Sunt incantat ca fac parte din drumul CFR-ului spre mai mult.
Exista mai mare bucurie decat sa cresti alaturi de clubul tau favorit?
Uite, eu petrec mult timp din an si in Nurnberg. Desi echipa e in 2.Bundesliga meci de meci sunt 40.000-45.000 de oameni pe stadion. Fericiti! Nu conteaza ca echipa trece printr-o perioada mai putin fasta, conteaza ca exista o echipa alaturi de care poti te bucuri sau sa suferi, exista un loc unde poti merge alaturi de prieteni s.a.m.d.
Cluburile puternice din vest au ajuns unde sunt astazi dupa ani buni de transformari, uneori chiar zeci de ani…acolo timpul se dilata altfel, la noi este pe fast forward… Stop, fratilor…lasati totul sa decurga pe viteza normala, veti avea timp sa va bucurati de lucruri pe care nu le observati dintr-o proasta obisnuinta.
Acum 3 ani eram fericiti ca avem o echipa in grupele UCL, anul trecut eram fericiti ca vom avea 2 in premiera, anul acesta ne bucuram ca am batut Roma pe Olimpico si am tinut piept lui Chelsea (…mai sunt inca de jucat 2 partide…), la anul…cine stie?
Este un progres normal, de asemenea este aproape imposibil sa sari peste unele etape…e ca si cum de la 3 anisori te trezesti peste noapte ca ai 30. Om in toata firea cu minte de copil…
Patience, my freinds, patience!

RADA MAREAN (9 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 20:15

Dezamagiti sunt cateii ***!Lor liga le cam pute,nu e de nasul lor si sunt mahniti ca ii face Steaua de ras in CL,ce nu au inteles ei inca e ca CL e o competitie intre cluburi,iar atunci cand Steaua a castigat Cupa camp. nu a facut-o pentru a se mandri dinamu,asa ca nici infringerile nu ar trebui sa-i jeneze prea tare,insa ei au o nesimtire universala,sunt in ** goala in Europa si rad de aia in izmene.Oare cati stelisti au fost afectati dupa marile meciuri cu NEC!Sau cate echipe din est merg in optimi si cate se califica in uefa?Au ajuns unii sa scrie ca 2-0 la Lyon e mare rusine!Cate meciuri au vazut ziaristii aia inainte sa scrie asta!Sau uitat doar la finala de la Sevilla?

un suporter oltean (137 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 20:16

Da,ne-am saturat ,caci un jucator destul de modest ca Radoi-care n-o sa plece la nici o echipa in afara poate doar urmind exemplu lui Florentin Petre care tot voia sa plece si a ajuns la TSKA si pe urma….nici nu mai vorbesc-declara ca se vede cine joaca in CL-Steaua si face de ras Romania cu un singur punct.Si probema e ca are dreptate Steaua e peste Dinamo,dar datorita corectitudinii din fotbalul romanesc Dinamo e pe primul loc(?????)Asta demonstreaza valoarea fotbalului din Romania——-Poate ani ‘lumina’ distanta de fotbalul adevarat…Si ce-i trist e ca nimic n-o sa se schimbe….

lowe (4 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 20:20

Cum va da cineva o ideea hop si voi .Lasati ca scrie bine si are dreptate , de data asta .

Bravo MAria .

wmca (86 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 20:24

eu zic ca se poate,suntem tara cu cel mai mare progres al telefoniei mobile,al internetului,acumulam mult si repede,nu trebuie sa deznadajduim doar pt. ca publicul lyonez ne-a dat o lectie de incurajare si civilizatie.
trebuie doar ca cei ce conduc cluburile sa puna la punct un proiect care sa priveasca 4 aspecte:
-juniorii si echipa secunda;
-dept. de scounting;
-echipa mare;
-apropierea relatiilor cu suporterii.
la barcelona,de exemplu,cand meciurile se disputau foarte tarziu,suporterii primeau sucuri si gustari,gratis…bine,in pretul biletului. la lyon,clubul a dezv. relatii cu firme puternice prin care isi imprumuta numele pt produsele acelor firme si din vanzari ,incaseaza un anume procent.

e greu,societatea noastra este capusata de coruptie,dar exista si aspecte bune, acumulam f. repede,uita-te ce public am avut la euro,dar daca,referindu ne strict la fotbal, se pune la cale un proiect si i se acorda timp,putem si noi deveni ca ei. sunt sigur ca se poate.

dar are cine sa cladeasca acest proiect? ma uit catre cine conduce dinamo,steaua,rapid si nu vad nimic…

maria andries (1349 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 20:29

Pt. Chefere, frumos mesaj si bine punctat! Pina si pe la mine, la Vaslui, observ o unda de nemultumire printre suporteri: al treilea sezon in Liga 1 si inca nici un titlu 🙂

Tulceanul (19 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 20:34

de fotbalistii nostri „profesionisti” nu zice nimeni nimic, as putea insira zeci de nume..
la fel antrenorii..zeci de nume, toti „profesionisti” doar sunt „pro” !

ciprian (1 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 20:57

sincer….ne-am, sau cel putin eu, m-am saturat. numai eu stiu cati bani am investit in deplasari si cu echipa mea de suflet steaua si cu nationala pentru a ma intoarce dezamagit, nu atat din pricina rezultatelor cat mai ales a prestatiei slabe, a lipsei de ‘vana’ si a nesfarsitelor declaratii pline de scuze. Fotbalul romanesc traverseaza o perioada de criza, DA! trebuie s-o recunoastem. si mai ales ar trebui sa fim sinceri cu noi insine…scuzele ca n-avem bani suficienti, ca suntem arbitrati incorect samd nu explica dezastrul. nationala nu joaca mai nimic, ne multimim sa ne aparam si sa scapam cu un 0-0 chinuit sau un egal cel mult (vezi prestatiile noastre de la europene in care nu am contat in atac mai deloc), la fel si steaua…ghinion? care ghinion cand posesia balonului se invarte in jurul unui 30% si suturi pe poarta spre zero! n-avem bani? da’ de anorthosis ce sa mai zicem…90%dintre europeni nici nu stiu de unde provine echipa asta si restul de 10% sunt cipriotii si grecii…sau de greci la europenele din 2004? dupa parerea mea, nu c-ar conta, da’ salariile de la noi sunt mult umflate….sute de mii de euro pentru jucatori care nu pot dribla, nu pot centra, nu pot alerga…ne place sa ne comparam cu cei din premiership..ei castiga de 10, 20, 50 de ori mai mult ca noi…intr-adevar da’ toata lumea e de acord ca-i cel mai frumos si disputat campionat din lume, jucatorii nu se plang de programul incarcat cu 3 meciuri pe saptamana si isi dau si sufletul pe teren…divizia ‘lui mitica’ n-a crescut in valoare, sa nu ne amagim, ….dimpotriva, de cativa ani la noi nu mai exista echipe puternice si restul lumii ci numai restul lumii. performante o sa urle unii! semi de uefa, calificari in liga…si eu intreb ‘SI?’. uefa nu mai e competitia de acum 15-20ani cu toate superputerile europei, a ramas un fel de competitie de nivel 2 pentru a hrani oarecum orgoliu celor care nu au forta de liga campionilor. iara caliicarile in liga nu-si au rostul la fel cum nu-si au rostul nici calificarile nationalei la europene sau mondiale din moment ce nu pornim la drum pentru a multumi spectatorii, nu neaparat cu victorii (ar fi mult prea frumos, de vis da’ ca romani nici sa visam nu mai putem) dar macar cu jocuri frumoase, in viteza, cu faze de poarta (si nu ma refer la fazele de la poarta noastra). Calificari care in final duc la esecuri si la dezamagiri.

geo (1 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 21:09

barvo maria! un punct de vedere diferit, un puct de vedere realist, un punct de vedere care trebuie acceptat si dezvoltat.

Anti Felix (5 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 21:14

Draga Maria, vorbesti despre modelul „occidental” CFR, asta s-a intamplat si la Steaua pana cand Gigi a inteles ca poate lua banii din CL (grupe) fara a investi prea mult. La asta se va ajunge si la Cluj, doar suntem romani – pardon, traim in Romania si asta ne schimba. Cred ca daca ai intreba pe un englez ce sunt echipele romanesti ti-ar spune „glory hunters” si termenul asta ne-ar descrie perfect (apropos, termenul a fost folosit prima data pentru Chelsea). Patronii din fotbalul nostru vor doar sa scoata bani sau alte foloase, nu sa faca performanta. Nu vreau sa-i blamez, poate 99% dintre noi ar face la fel cand dau banii proprii, dar trebuie sa constientizam noi asta pentru ca ei nu or sa recunoasca asta niciodata.
@ceferistul de serviciu ardelenii gandesc, numai ca pana ajung ei la o concluzie deja e depasita (am trait in Ardeal si m-am convins). No offence taken.

Chefere (14 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 21:17

pt. Maria Andries: Chiar asa…nici un titlu. Ce dezastru… 🙂
O sa invatam cu timpul sa traim altfel fotbalul, defapt o sa invatam sa-l traim, caci acum ne cam batem joc de acest spectacol. Vom fi nevoiti sa avem rabdare si sa apreciem toate micile bucurii, si nu selectiv, altfel vom ajunge sa ne definim ca generatia de EMOmicrobisti.
Eu sunt optimist, va fi bine…

explorish (62 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 22:09

„magazinul cu echipe de Liga” 😀

da, micheteau. cuvant cu cuvant. asa da. a uns la inima.

maria andries (1349 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 22:21

Pt. explorish, multumesc, de fapt, ideea era sa dea palpitatii, ma bucur ca pe tine te-a uns la inima 🙂

nebunu’ (1 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 23:27

mergeti mai la culcare si mai vb si maine

P3x (3 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 23:46

70% din americani au mersla vot pentru au o alternativa. Noi ce alternativa avem? Aceiasi Marie cu alta palarie. 40 000 deo oameni se duc la meci in 2.Bundesliga pentru ca au la ce privi. Noi ce sa facem, sa aplaudam un Cioban, un presedinte de federatie fara proiecte de viitor? Si de unde incapem 40 000? Sper ca CFR sau Urizeceniul sa dea semanlul schimbarii, sa avem stadione, cluburile sa investeasca in tineret, sa auzim discursuri coerente si civilizate din partea presedintilor de club, poate profesorii vor avea salarii comparabile cu ale nemtilor iar cei educati de profesori vor fi civilazati si pe stadione….

Campioana CFR (7 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 0:55

@ Theo: e greu sa suferi, nu-i asa? hahahahahaha Cate puncte a facut steaua editia asta ca am uitat?…

santiago (108 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 1:32

Toata lumea vrea sa vada fotbal
Si daca ar lua bataie cu 5-3 in toate meciurile din grupa nu m-as supara.
Dar macar sa vezi ca putem si noi sa credem in sansa noastra, ca incercam si ca avem bucuria de a juca fotbal in Champions League.
De atitudinea asta de frustrati ne-am saturat, de mitocania si habarnismul managerilor si patronilor, de tiganeala dinainte si de dupa fiecare meci.

vasile (34 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 1:56

corect.

te rog citeste-le asticolul asta si colegilor tai de redactie, in frunte cu Vochin.

Chefere (14 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 1:57

@P3x

Bine spus.
Ah…by the way, asta ca sa pun punctul pe i, intre acei 40.000 de oameni, la nemti, se regasesc multi, multi, copii, elevi de gimnaziu sau liceu…care vin la meci cu clasa, cu scoala, cu profesorii…au ore optionale de sport in care sunt dusi pe stadion sa invete ce inseamna sportul, spectacolul, invata cum sa se poarte pe stadion, cum si cand sa aplaude, invata sa citeasca fotbalul si schemele tactice, sa inteleaga ce se intampla in iarba…atat baietii cat si fetele. Am vazut personal treaba asta. Inainte de fiecare partida este nebunie in gara…grupuri, grupuri aliniati si nerabdatori, cu profesorii dupa ei, toti in tricouri adecvate cu un manunchi de fulare la brat…merg la stadion. Pare o chestie hilarwa, de „Ciresarii”, mergi la meci cu clasa…cine va rade de treaba aceasta nu pricepe nimic…dar cei care pricep cu adevarat isi vor da seama unde suntem noi…si de ce este foarte important in primul rand ca evolutia sa vina din partea spectatorilor si a imaginii de ansamblu pe care o au asupra acestui fenomen. Fotbalul nu inseamna seminte, „flegme” (scuzati expresia) si „morti” aruncati in stanga si in dreapta…inseamna cu totul altceva. Cand vom pricepe toti acest lucru se va schimba probabil si viziunea cluburilor, a „ciobanilor” sau a presedintilor…
Acolo se bea bere din belsug inainte de meci, oamenii sunt „veseli” dar nu se omoara…de ce? Or fi doar mai rezistenti la bautura decat noi? 😉

daeron (5 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 3:44

Aparent ai dreptate, dar adevarul este ca nu ai cu cine, asta e marea problema in romania. aulas a avut in ce investi, a avut de unde alege si pe cine sa puna sa se ocupe de echipa. Americanii la fel au avut posibilitati de a alege. Noi am ales de atatea ori „schimbarea” si am ajuns la concluzia ca sunt aceiasi hoti si incompetenti. Si atunci intre cine sa aleg? Si de ce? Brucan nu avea perfecta dreptate, mai trebuia sa adauge 20 de ani, sa se termine definitiv o anumita generatie… Problema este ca oameni cu adevarat competenti nu sunt foarte multi, majoritatea plecand, iar dintre cei ramasi multi sunt ori scarbiti de ceea ce se intampla, ori nu sunt lasati sa faca nimic cu adevarat important. Asta apropos de ce spuneai tu incheiere. Sunt o gramada de lucruri de facut in tara asta, nu suntem lasati insa sa le facem, interesele si goana dupa „ciolan” sunt prea mari.

Una peste alta eu voi merge in continuare pe stadion si imi voi incuraja echipa favorita la bine si la rau.

Federer (4 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 7:34

Excelent articol. Bravo. Din pacate, mentalitatea noastra este de neschimbat.
Numai un ardelean (sau ungur, cum vreti) putea sa creeze un proiect viabil.
Eu sunt stelist, dar unul obiectiv. Becali foloseste Steaua pentru capital de imagine si spalare de bani. Atat. In rest, el e dinamovist.

ciupi (400 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 8:28

banii sunt suficienti! de aici incepe totul. dar nu sunt suficienti, in sensul ca nu baga nimeni atit cit este nevoie.

xray_rom (1 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 9:04

Stii de ce, Maria?
Pentru ca incepand cu suporterii si terminand cu media, toti si-au pierdut simtul masurii. Unii in mod deliberat si au mutat razboiul cu omul Becali pe terenul clubului Steaua. Altii din frenezii utopice.
Numai in grupa asta(sa nu mai amintesc precedentele) cu Lyon, Bayern, Fiorentina, judecand dupa valorile individuale, finaciare si management, Steaua era ca Fulgerul Bragadiru intr-un play-off cu Dinamo, CFR si Rapid!:)

Peste noapte s-au umflat pretentiile pentru o echipa de urna 3-4 la una de urna 1-2, numai pentru a avea materie prima la constructia atacurilor.
E drept, Becali a fost si el in primele randuri la umflatori!
El are circumstante. Aplica „psihologia mioritica” echipei pe care o finanteaza, dar restul???
Nimeni nu a mai vazut si realizarile din teren din cauza tabela de marcaj.
Nimeni nu a mai cantarit confruntarea ca dintre David si Goliat, ci ca intre „ciuca batailor” si „o echipa de batut”.
Nimeni nu a mai vazut decat 2-0, nu si ca raportul suturilor pe poarta a fost de 4-3 pe terenul celei mai tari echipe din Franta, all time!
Nimeni nu a mai constatat ca Lyon nu ne-a calcat in picioare poarta, ci a marcat un gol in final de repriza(cu un sut pe milocul portii, cadou de la Zapata) si unul in final de meci(min.90), cand ii asediam si cu Goian si cu Ghionea in logica lui: ori la bal, ori la spital! Ori era 1-1, ori 2-0!

Nuuu! De vazut au vazut, dar nu au scos in evidenta! Nu cadra cu scopul de terfelire a Stelei, ca o indirecta in barbia ciobanesca becaliota!
Si nu estre valabil numai la acest meci, ci si la acel 0-1 cu Bayern si la 3-5 din tur cu Lyon.

Trecand peste faptul ca indiferent ce am dori noi, Lyon este Lyon, Campioana Frantei cu buget de peste 200 mil si cu un lot de jucatori de top, din care doar unul este cat 50% din activele si pasivele Stelei.

Daca nu pornim de la acesta realitate si judecam Steaua si jucatorii in CL ca si cum ar fi avut in fata Fulgerul Bragadiru, inseamna ca nu facem decat sa ne varsam veninul acolo „de unde nu-i” si „nici D-zeu nu cere”.
Cu toata superioritatea Lyonului, Steaua nu a jucat rau in raport cu valoarea lotului si chiar a pus in probleme atat in atac cat si in aparare.
Lyon Steaua
2 Goals scored 0
4 Shots on target 3
4 Shots wide 2
4 Shots blocked 2
2 Yellow card 3
0 Red card 0
24 Fouls committed 17
—–
Privind aceste cifre seci, se trage concluzia ca Stelei i-a lipsit si ceva fara de care nu poti invinge in aceste partide disproportionate valoric(ca lot):
Sansa!Acel noroc minim si moderat!

– Sa iei un gol in min 44 dintr-o lovitura pe mijlocul portii si apoi peste cateva secunde sa ratezi singur cu portarul(Stancu)
– Sa dai 3 suturi pe poarta fara sa marchezi, dar sa primesti 2 din 4 suturi.
– Sa treaca pe langa poarta o minge pe care scria „gol”(lovitura executata de Ogararu), dar deviata in corner … ne acordat.
– Sa mai ai si un arbitraj care ne-a vaduvit discret de niste cornere si faulturi in pozitii bune…
Inseamna ca nu ai nici noroc, atat de necesar echipelor mai mici.
Daca mai adaugi atmosfera pestilentiala din jurul echipei, mutarile si permutarile, eclipsa manifestata indiferent de partener, fie ca-i de liga aIIa, fie ca e de CL ai tablou complet al premizelor pentru contra-performanta!
Felicitari baietilor, care in aceste circumstante, au depus suflet si au luptat atat cat i-au tinut puteriler si moralul. Cu putin noroc si atentie scoteau si un egal, in extremis! O victorie ar fi fost o intamplare cat o minune!

Ai dreptate!
Lumea s-a saturat de CL, pt ca noi ne-am invatat sa apreciem ceva abia atunci cand nu-l mai avem! Asa am facut si cu istoria si cu somitatile care o populeaza!
Cand avem ceva, ne batem joc. De ce oare?
Pentru ca nu este al nostru personal, ci e undeva eteric, definit in bun national! Acel al tuturor si al nimanui!Nu-i cantam prezenta, dar ii bocim absenta!

Am pierdul simtul valorii nu numai in ramura sportiva, ci in toata societatea civila.
Intern: promovam, in spirit gregar, muhaiele vopsite mediatic si „ingropam” martirii ca pe proscrisi!
Extern: uitam unde suntem pe harta si decalajul existent de secole intre noi si „ei”. Nici nu facem mai nimic sa il reducem, ci doar carcotim si manjim cu noroi si pe acei putini care au facut-o si pe cei care se straduiesc sa o faca.

Revenind la fotbal … Radoi avea dreptate!
Unor jucatori de la Steaua ar trebui sa li se ridice statui.
Pentru sfert si semi-finala UEFA, de 3 ori in grupe CL si punctele aduse la ranking si analizand dupa „valoarea” jucatorilor adusi la club, a veteranilor si plimbatul antrenorilor in plina campanie, dupa decalajul financiar imens intre Steaua si echipele intalnite, acesti baieti ar trebui martirizati si nu terfeliti!

Alecsandri spunea:
„E unul care cântă mai dulce decât mine?
Cu-atât mai bine ţării şi lui cu-atât mai bine”
Putea o alta echipa in Romania sa faca mai mult decat a facut Steaua? Cu siguranta nu! Toate „pretendentele” au avut sansa lor in UEFA si … s-a vazut!O spun cu regret!

Trebuie sa ne vedem lungul nasului. A juca doar in grupele CL e maximul pe care-l puteam face.
Trebuie si sa speram! Intr-o zi vom ajunge acolo unde visam, daca vom stii calea de urmat! Alta decat cea de a da scarbiti cu noroi!

PS.
Felicitari CFR-ului, dar trebuie sa stie ca intre conjunctura si regularitate este o distanta pe care nu o poti parcurge doar cu 2 meciuri si un vis in care „un egal nu te mai multumeste”!Istoria fotbalului e plina de astfel de exemple!
Succes in meciurile ramase de jucat in CL!

Florin Arnautu (1 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 9:16

Perseverenta si seriozitatea aduc succesul.

Maria, sper sa reusim sa realizam ce spui tu.

Felicitari pt. articol! Succes in continuare!

Hai CFR! Curaj!

Leo (1 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 9:22

Maria, eu n-am fost niciodata un mare fan al articolelor tale, dar acesta este probabil unul dintre cele mai bune articole pe care le-am citit vreodata in orice ziar. Felicitari!

cc (1 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 9:27

un articol bun , insa analogia cu ce s-a intmplat in SUA la alegeri este cel putin exagerata, dupa cum spunea altcineva inaintea mea americani au vazut o alternativa viablia in persoana lui Obama …noi ce alternativa viabila avem??
pe de alta parte , referitor la fotbal , eu personal m-am saturat de meciurile echipelor noastre (ma refer la Steaua – ca aceasta ma intereseaza ) in ultimul timp aproape ca nu mai urmaresc deloc meciurile din campionat, si asta datorita in special persoanelor din conducerea echipelor de club ex Becali , Borcea samd.
Oricum trebuie sa avem in vedere valoarea echipelor roamnesti inainte sa sarim cu gura ” luam cupa ” ” mergem in finala ” etc , e chiar hilar cand aud asemenea vorbe din partea conducatorilor de club …insa dak stau mai bine si ma gandesc nu e hilar e prostie + infatuare + atitudine sudista ( aka ” de Bucuresti”) …tragic
P.S. catre cei care dau in sus si in jos cu „cati bani a bagat Becali in Steaua” doresc sa atrag atentia ca acestia CREDITEAZA ECHIPA , nu o sponsorizeaza, CREDITOR=/= SPONSOR => cand va dori sa iasa ( Doamne ajuta sa vina si momentul acela ) va deveni un simplu creditor care va stoarce clubul de toti bani existenti si inexistenti si il va lasa pe butuci .
numai bene din Ardeal

alex (345 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 9:36

Nu trebuie sa dezarmam tocmai acum, cand am inceput sa-i simtim cu adevarat gustul acestei competitii intercluburi de elita ce se desfasoara pe batranul nostru continent. N-ar trebui sa ne lamentam si sa fim dezamagiti de rezultatele mai putin reusite, uitand asa de repede de serile magnifice in care Steaua, dar si CFR, au avut ocazia sa straluceasca in compania unora dintre cele mai puternice echipe de club europene ale tuturor timpurilor! Pentru a putea reusi insa in fata acestor echipe, pe viitor, avem nevoie de multa liniste, inarmandu-ne cu rabdare si perseverenta numai asa vom putea atinge cele mai inalte limite ale performantei!

bogdan (4 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 9:55

foarte bun articol. trebuie sa ne mai schimbam mentalitatea, felicitari!

r3mak3 (1 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 11:30

bravo pt articol dar si comentariul lui 32 xray e pur realist si adevarul e ca ne am saturat de situatia asta sau nu problema e ca ne place in continuare acest fenomen asta e realitatea

Gianini (27 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 11:34

ARTICOLUL E PROST SCRIS..SI INTR-O NOTA SLABA. VAD CA PRIMESTI APRECIERI PE EL DE LA TOT FELUL DE **..DAR IN FINE..NU ASTA ERA IDEEA IMI PLACE CA II UNGETI PE CEI PUTINI CARE NU SUNT STELISTI… EI ISI MAI GASESC ALINAREA PE AICI..DESHII SUNT DESTUL DE PUTINI STELISTI NU PREA VAD AICI PE SITE…CITIND SI APRECIIND ARTICOLE.AICI VAD TOT FELUL *** CARE SE CONSOLEAZA CAND CINEVA SCRIE DE RAU STEAUA. E BINE CA NU VAD MAJORITATEA …PENTRU CA MAJORITATEA SUNT STELISTI…SI ACEEA CONTEAZA. SIMPLI ANONIMI…SIMPLI RATACITI CARE ISI CAUTA ALINAREA..IN ARTICOLELE ASTEA CU VENIN…SA TOT FIE. MULTA BAFTA IN SCRIERE…SI POATE INTR-O ZI VA REPROFILATI SI SPRE SPORT CIAO

Sandu (14 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 12:38

Schimbare ? In regula. As vre sa vad un ziarist care nu se multumeste sa transcrie declaratiile *** ale ‘marilor’ conducatori din fotbalul romanesc. As vrea sa vad un ziarist care dupa o declaratie din asta are curajul sa-l intrebe pe ‘marele om’ daca intr-adevar se pricepe la fotbal si daca n-ar fi cazul sa-i lase sa vorbeasca pe profesionisti. As vrea sa vad ziaristi care nu mai aloca zeci de pagini unei echipe in degringolada ci se concentreza pe echipele ce intr-adevar au o comportare onorabila. Sunt stelist insa modul in care a fost tratata in presa CFR Cluj in comparatie cu Steaua mi se pare o mare magarie. In loc sa alocati metri pagini intregi declaratiilor ** ale unui paranoic si ale ciracilor lui mai bine le alocati celor de la Cluj. In mod sigur r fi fost mult mai folositor pentru dezvoltarea fotbalului romanesc. Asta daca intr-adevar va intereseaza fotbalul romanesc.

vasim (75 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 13:12

Articol bun.
Cam asta ne lipseste noua romanilor rabdarea si un plan pe termen lung!!!
Suntem tare spontani am pierdut atunci il dam afara pe tantrenor si basta.
Totul se contruieste cu rabdare si trebuie sa ai incredere in antrenor de la inceput!!!
Daca nu crezi in antrenor nu il aduce cum face Becali la Steaua!!!
Sper sa avem si noi in Romania planuri de investiti pe termen lung si o investitie sanatoasa de la juniori incepand.
Si oameni din club trebuie alesi bine si pe termen lung!

MARIA ZA BEST (2 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 13:24

BRAVO MARIA, tine-o tot asa (cu scrisul, nu altceva)!
Esti de-a noastra ! FOTZA RAPID !

MARIA ZA BEST (2 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 13:25

BRAVO MARIA, tine-o tot asa (cu scrisul, nu altceva)!
Esti de-a noastra ! FOTZA RAPID !

p.s: Problema e ca la casieria Rapidu-lui e cam inchis azi. Si maine, si luni, si marti…si nici nu cred ca mai deschide anu’ asta…:):):)
Curat ghinion !

karlsberg_vs_ursus (8 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 14:20

Maria,

Henry Ford a afirmat urmatoarele:,,Sa formezi o echipa este doar inceputul,sa ramai impreuna este progresul,sa lucrezi impreuna este succesul.”

Participarea echipelor romanesti in UCL si in UEFA Cup ne demonstreaza,inca o data,ca,iluziile pierdute sunt adevaruri descoperite.

Luis Cernuda,spunea,”Trebuie sa ne bucuram de clipa,ca si cand ar dura mereu.”
Clipele petrecute in UCL sunt eterne pentru cei care au mai rar sansa de a fi prezenti acolo.Acolo unde zeii fotbalului calca iarba verde a gazonului an de an.Cu o precizare,si anume,sa nu fie prin preajma Jose Mourinho…stie Barca,ce stie.
…………………………………………………………………..

,,Fara fotbal,sportul ar avea o onorma greseala,fara UEFA Champions League,fotbalul ar avea o enorma greseala.” (karlsberg_vs_ursus)

ZORRO (5 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 14:37

FELICITARI !!!
Articolul Dvs, contine atat de multe adevaruri, incat e o intreaga filosofie de viata !
Schimbarea (in bine) se cladeste, se invata, se educa si se cultiva !

Swamp (2 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 14:42

Bine punctat ,dupa parerea mea, draga Maria !
Subscriu si la postarea ta , xray_rom , bravos , bine combatut ! Felicitari !
Va fi bine si in tara noastra,sunt convins ! Dar,trebuie sa apuna generatia ce a trait adanc ancorata in comunism,asta e ………..

Alecu (5 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 14:45

Mereu te-am trimis la cratita dar de data asta ai dreptate.
Superb articol !

merlin (27 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 16:32

eu personal nu sunt dezamagit de prestatii pt ca era foarte clar ca nu vor face mail mult de atat nici acum si nici in viiitor cu actualii conducatori de club (mai ales echipele din bucuresti)…….daca la noi in campionat mai merge cu valiza, in europa nu este cazul si asta se vede foarte bine, daca nu ai un management cu adevarat competent si profesionist nu ai sanse sa faci ceva de calitate……… ofc nu este cazul nostru la ce conducatori avem in momentul de fata nici nu vom avea echipe adevarate in urmatorii ani……contrar aparentelor chiar si pt a face fotbal iti tre un pic de minte

Sarpele (24 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 17:10

Perfect, Maria…..

io (13 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 18:11

****!!!felicitari pt articol!!!

Comentează