Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Lecţii repetate

Steaua şi CFR comit greşeli identice, dovadă că aparţjn aceluiaşi fotbal

Autogolul CFR-ului dovedeşte că etapele nu pot fi arse decît la suprafaţă. Există lecţii obligatorii, pentru toate candidatele la profilul de echipă Champions League.

Clujenii refac parcursul iniţiatic al […]

joi, 23 octombrie 2008, 3:09

Steaua şi CFR comit greşeli identice, dovadă că aparţjn aceluiaşi fotbal

Autogolul CFR-ului dovedeşte că etapele nu pot fi arse decît la suprafaţă. Există lecţii obligatorii, pentru toate candidatele la profilul de echipă Champions League.

Clujenii refac parcursul iniţiatic al Stelei, dar în ritm accelerat, cu mai puţini timpi morţi. Gafa lui Cadu, efect cumulat al oboselii şi al lipsei de experienţă, va fi recuperată ca lecţie pînă la următorul meci. Ăsta e atuul Clujului: învaţă din mers. De la alţii, în primul rînd de la cei mari.

Steaua, în schimb, s-a blocat în plin avînt, prinsă între luminile Ligii şi emanaţiile de palat ambulant. „Pohtele” ţin în continuare loc de idei, iar toanele funcţionează pe post de strategie. De aceea, autogolul lui Nicoliţă pe Bernabeu s-a resorbit mult mai greu decît cel al lui Cadu. Pentru că a fost tratat nu ca greşeală, ci ca melodramă, în genul lirico-mioritic. Prin urmare, progresul la Steaua s-a lăsat aşteptat şi lecţiile s-au repetat. Cine minimalizează greşelile, riscă să comită altele mai mari. Iată efectul pervers al mulţumirii de sine.

Steaua are experienţă, dar n-are proiect. CFR-ul se află la debutul în grupele Ligii, dar are proiect solid, manageri lucizi şi o voinţă sănătoasă de progres. De la aceste două echipe, campionatul intern aşteaptă schimbarea. Aşteaptă modelul,acel „Aşa da!” inspiraţional, după tonele de „Aşa nu!”-uri retrograde.

Deocamdată, la Steaua tocmai se desfăşoară un hold-up la lumina zilei. Conducerea a luat ostatică echipa şi improvizează planuri B şi ultimatumuri, ca gangsterii amatori. Cît despre CFR, a uitat că nu evoluează într-o bulă de cristal, ci în Liga 1. Nu e un mutant, creat în laborator, nu e o enclavă utopică, ci o echipă de fotbal, conectată prin toate firele la campionat. Suportă influenţa directă a mentalităţii, atmosferei şi nivelului competiţiei. O afectează inclusiv ceea ce se întîmplă la Steaua. Că le place sau nu, cele două cluburi aparţin aceluiaşi fotbal. O demonstrează autogolul lui Cadu. 

Fac parte din acelaşi mediu, parcurg aceleaşi etape de integrare în fotbalul mare, dar se află în momente diferite de evoluţie. Şi studiază sau repetă capitole diferite din manualul Ligii Campionilor. Steaua trebuie să treacă pragul dintre feudalism şi capitalism. Iar CFR-ul trebuie să-şi dezvolte imunitatea la bolile competiţiei interne.

Comentarii (34)Adaugă comentariu

gigi jj (10 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 15:27

chiar crezi ca se compara? nu prea te pricepi!

succes cfr (1 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 15:29

nu i nimic pierdut cadu. va multumim pentru ce ati facut pentru fotbalul nostru. se intampla sa si pierdem. si roma a pierdut la ea acasa. dar important este sa mergeti mai departe, sa nu va lasati invinsi de aceasta infrangere. noi romanii ne mandrim cu voi. pe olimpico ati scris inca o pagina pentru istoria fotbalului romanesc. toti care au ajuns sus au pornit de jos.stiu ca veti lupta in continuare

gigi jj (10 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 15:32

greselile se vor repeta la Steaua mult timp, pt. ca cei ce poarta raspunderea nu prea le au cu invatatul! Cum se zice prostul nu invata nici macar din propriile greseli? Paszkany e cu 10 clase peste becali asa ca nu va mirati!

lexxus (17 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 15:34

tu ai scris…tu ai inteles…

endo (2 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 15:41

Scrii foarte bine, percutant si la subiect, desenezi frumos, cu alte cuvinte.

clujean (1 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 15:47

Sincer nu am inteles cum cele doua autogoluri ar putea sa dovedeasca ceva. Eventual cele 90 de minute ale CFR-ului pot fi legate de mentalitati, traditii, etc. Oricum jocul a fost dezamagitor. Preferam sa piarda cu 3-0 dar sa joace. Au fost umbra echipei care a batut Roma si Dinamo.

tinu (3 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 15:51

Felicitari, articol bun.

CPU (22 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 16:00

si tot nu ai raspuns
“În Ghencea, Lăcătuş a dat peste unul dintre indivizii din cauza cărora ne simţim străini în propria casă. Alungaţi din propria ţară. Dar indivizii ăştia nu sînt mulţi. Şi nici atît de puternici pe cît cred. La un moment dat, nu azi, nu mîine, dar curînd, vor fi trimişi acolo unde merită.”

SI ATUNCI DE CE Ii PROMOVATI PE ACESTI INDIVIZI ???

fan fotbal (30 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 16:13

Frumos spus… Adevarul este ca pe Steaua o vom gasi tot la acest nivel si peste 5 ani, daca Jiji va ramane patron, pe cand CFR-ul va fi departe… mult mai departe. Cine nu ma crede, sa se mai uite o data peste performantele acestui club si perioada de timp in care le-a realizat. Singura „frana” a CFR-ului este campionatul intern, a carui valoare creste prea incet. Oricum, in urmatorii ani, bornele Ligii 1 vor fi echipele din afara capitalei: CFR, Craiova, Urziceni, Poli Timisoara, Vaslui, Brasov, daca nu cumva vor fi si astea cumparate de atotputernicul cioban.

fanfotbal (4 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 16:18

cum nu are proiect Steaua? Pai nu il auzi toata ziua pe Gigie Becali ca in 5 ani Steaua castiga finala Champions League

d (1 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 16:26

Am o intrebare la voi redactori sportivi: de ce scrieti doar orientat spre scandal (spre cancan)? Din majoritatea articolelor il reiese ca il slaviti pe becali (sau borcea, etc) si ca nu va plac performantele celor de la cluj sau urziceni, sau orice din provincie. Credeam ca meseria de jurnalist implica sa prezinti cat mai obiectiv faptele si sa filtrezi mizeriile, speculatiile. Sa iti exprimi opinia personala intr-o maniera civilizata. Anul acesta singurii care au facut performanta sunt cei de la CFR. In schimb scrieti mai mult de steaua, dinamo, rapid, scandal, etc. Cred ca raportul ar trebui sa fie invers – sa scrieti despre CFR mai mult si sa ignorati mizeriile si scandalurile becaliene; sa scrieti si despre alte sporturi si sa prezentati performantele nu mizeria! Sau sunteti ziar de scandal – atunci precizati acest lucru. Doar scandal stiti sa vindeti? Perfomanta nu se mai vinde? Cand vor face si altii performante scrieti despre toti – asta trebuie sa fie masura intr-un ziar de sport si atunci sa ajunga pe prima pagina nu cand se injura ca la usa cortului.
Este chiar asa de greu? (oare vei raspunde la acest post?)

tinu (2 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 16:34

Echipele din Bucuresti sucomba sub greutatea propriei mediocritati. Cat timp nu au avut contracandidat, li s-a umflat egoul si acum nu mai pot scapa de el.

adi (14 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 16:35

diferenta e ca la steaua stiam ca si daca mai da 5 goluri va pierde
la cfr, daca nu era accidentul ala care se intampla oricui, nu dadeau aia gol si poate ii si prindeam ca nu mai jucau ei asa…
alta diferenta e ca cfr bate acasa pe bordeaux s are sanse la locul 2, steau…

Maria Andrieş (1349 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 16:35

Pt. fanfotbal, ala nu e proiect, e proiectie fantezista! 🙂

Hai cfr (12 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 16:45

Compari CFR cu Steaua :)) , e vb de doua mentalitati fundamental diferite (asta daca la steaua exista mentalitate)….. Forza CFR

Albu-Sibiu (31 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 16:50

Am vazut tone de autogoluri date in CL. Un autogol este expresia nepriceperii? **
Autogolul lui Cadu este de fapt o greseala colectiva: Muresan – Cadu si cel mai mult Stancioiu. Meciul nu a fost pierdut din cauza lui ci fiindca la 1-0 CFR-ului i-au lipsit mijloacele de a replica. Nicio mutare tactica, cumulata cu asfixierea pressing-ului francez. Exact cum ar fi patit francezii daca noi marcam primii. Acesta este fotbalul mare. Autogolul lui Banel il putem trata romaneste fiindca este a fost urmat de acuze din toate partile. Practic ne-am batut joc noi de noi. Cel de aseara insa poate va insemna luarea competitiei in serios, o ambitionare grava si atenta pentru meciul de la Cluj.
Boala competitiei interne este ca nu se prea joaca fotbal. Joci 17 partide intr-un tur dintre care doar 5-6 cu adversari cat de cat puternici. Boala competitiei sunt arbitrajele, jocurile de culise. De aici extragem teatrul jucat de Trica – ce bine ca am scapat de el in retur si are acum loc E. Kone in echipa – care insa a avut puterea de a face imediat dupa un gest de fair-play dand mana cu arbitrul. Oricum ati vrea, CFR si Steaua au luat-o acum pe drumuri separate. Atata vreme cat e Gigi la Steaua cele doua echipe nu vor avea nimic in comun decat poate faptul ca tot mai multi suporteri stelisti se transforma in ceferisti. Valoarea si priceperea vor triumfa in cele din urma!

POMANA cfr (188 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 16:58

Până la un punct sunt de acord cu tine, în sensul că Steaua şi CFR comit greşeli identice în C.L. Dar nu înţeleg de ce nu aminteşti şi de grandomania „chelului” Muresan, care parcă s-a luat după Jiji al nostru.
Voi fi mai explicit: După 4-1 la Kiev, don Jiji, parcă îl aud, spunea că nu-l mai opreşte nimeni. Anul trecut, acelaşi Jiji, spunea că facem 11-12 puncte. În ambele situaţii a fost readus rapid cu picioarele pe pământ.
Recent, arogantul şi insuportabilul Muresan, după ce echipa lui a învins Roma şi a făcut egal cu englezii, performanţe pt. care merită felicitări, a „furat” din laudele becaliene şi spunea: La Bordeaux suntem favoriţi şi nu concep să nu câştigăm…
În loc să se manifeste în continuare ca o echipă fără pretenţii şi să facă surpriza…
FĂRĂ CUVINTE…
***

jan (3 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 17:20

ai dreptate nenika nu avem mentalitate si la strainii astia leam dat virusul asta ne vedem prea repede cu sacii in karuta

tfgvf (77 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 17:47

proiect n-are nici una dintre echipe,dar cfr pare totusi mai apropiata de aceasta definitie.
au pierdut meciul cu bordeaux,dar nu au dat semne ca sunt mai slabi ca adversarii. cred ca au platit folosirii excesive a unui 11 neschimbat. asa se purta de pe vremea lui jenei sau lobanovski, acum nu se mai poate.
oricum,nici cfr nu are un lot extraordinar. alcantara,toma,peralta,ruiz etc. nu sunt de nivelul titularilor.

victor L (165 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 18:02

Maria, de data asta ai dat cu batul in balta; pui pe acelasi taler autogolul clujenilor cu cele 5 (CINCI) goluri primite de stelisti?!

rekinu (7 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 19:21

MARIUS LACATUS………..este singurul 7 va ramane intodeauna in sufletul nostru mandria noastra…..acest episod cu demisia nu ai stirbeste cu nimik maretia a plecat pentru ca iubeste steaua pt ca a vazut ca nu se poate construi ……el nu a dat bir cu fugitii niciodata si nu va da vreodata a plecat cu capul sus si va ramane cu capul sus….cat despre echipa noastra sufletul nostru ……ce mai poate fii zis decat sa incercam sa iubim culorile si sa asteptam timpuri mai bune .oare cand vor veni doamne………poate citeste si dl becali reactii de genul asta si se trezeste pt ca altfel singurul loc din ghencea care va fii plin va fii doar loja sa egoista……..semnat un suporter care sufera

adrianssen (22 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 19:44

***

bun simt al observatiei, maria:)

mikutu (5 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 20:03

era mai devreme pe site , un articol al dumneavoastra despre Marius Lacatus! nu stiu de ce , nu il mai pot gasi! cu respect , va rog , daca se poate , un link catre el!

iulyan (19 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 20:08

e o prostie sa gandesti asa daca nu se intampla autogolul ce mai era ? sau priviti shatiorul lui lucescu lor ce le lipsesste ?

U CLUJ-NAPOCA (4 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 22:06

HAIDE U! JOS FRANARII! HAI STEAUA!!!

sut bara gol (21 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 23:00

maria andries raspundeti la intrebari,, mai ales celor care presupun contre sportive…e blog aici nu panou de afisat anunturi verbale

vali@night (1 comentarii)  •  23 octombrie 2008, 23:31

De ce atatea cuvinte pentru 2-3 idei ? Exista patroni, dar pe teren raman doar jucatorii. Si jucatorii lui CFR au unele calitati pe care cei de la Steaua nu le au deocamdata (fara detalii). Nu inseamna ca Goian, Radoi, Lovin, chiar si Nicolita nu vor mai mult … Dar deocamdata nu pot … forma fizica, mentalitate,etc. In plus Steaua nu arata o strategie de joc… Dupa autogolul lui CFR s-a vazut clar o schimbare de strategie, pentru ca au avut ce sa schimbe !
Sunt bucurestean, dar am trait la intensitate mai mare jocurile lui CFR decat ale Stelei (desi mi-a fost echipa de suflet de cand eram copil…). Succes in continuare !
Si felicitari MARIA ANDRIES – pentru subiecte si pentru rezistenta la mitocanii…

ccf (6 comentarii)  •  24 octombrie 2008, 0:33

Nu inteleg de ce se face atata tragedie din autogolul lui Cadu si, de ce, s-a ajuns dintr-o data la ideea ca asta-i fotbalul romanesc si mai mult nu se poate. CFR-ul a jucat foarte bine dupa parerea mea. E adevarat, Bordeaux a avut aproape tot timpul mingea, dar nu a reusit sa traga decat de doua ori pe poarta. Si nici asa nu au inscris. A fost nevoie de un autogol.
Problema e ca dupa primele doua meciuri toata lumea a inceput sa vorbeasca de calificare, de cat de buna e echipa, despre naturalizarea lui Culio s.a.m.d.
Chiar nu suntem in stare sa stam linistiti si sa urmarim lucrarile pana la capat si abia apoi sa dam verdicte?
Eu unul am incredere in echipa CFR-ului si cred ca pot sa termine pe locul 2 in grupa. Dar bineinteles s-ar putea sa nu fie asa. Ramane sa vedem.

STEAUA BUCURESTI (78 comentarii)  •  24 octombrie 2008, 6:45

HAI STEAUA, JOS FRINARII!! HAIDE UNIVERSITATEA !!

alex (345 comentarii)  •  24 octombrie 2008, 7:06

Da,asa e!Trebuie sa invatam sa ne maturizam.Aceste experiente sunt binevenite si putem invata din propriile greseli.Sunt lectii obligatorii,pe care trebuie sa ni le insusim la timp,cu atat mai mult cu cat,in aceasta competitie a elitelor,adversarul este unul de clasa,superior noua la toate capitolele,iar ritmul impus de acesta este unul infernal!

radu-ilarion munteanu (33 comentarii)  •  24 octombrie 2008, 9:36

cand aveti dreptate cu analiza, o recunosc cu placere. mai mult, articolul dv afirma, implicit si oarecum in subsidiar, ca dinamo n-ar intra in ecuatie (desi stit la fel de bine ca mine ca ar putea castiga la pas campionatul) iar de veleitarii fara acoperire de sub podul grant nici nu poate fi vorba.

pentru a nu pica la inerentul test de consecventa, vin insa si va intreb: cum se face ca sub acest feudalism (pe care, in sesnta, nici nu ma gandesc sa-l neg) steaua a reusit 3 califiacri consecutive in liga campionilor, in vreme ce rivalii traditionali continua sa se impiedice de primele praguri?

procurorul (1 comentarii)  •  24 octombrie 2008, 9:47

am o intrebare.in toata istoria stelei in europa,cand a castigat macar o partida cu o echipa mare.ginditi obiectiv si raspunsul vine imediat-never

Victor (3 comentarii)  •  24 octombrie 2008, 11:59

Asta merita promovat: „emanaţiile de palat ambulant”.
Si mie imi pare un pic fortata comparatia, cred ca CFR Cluj a avut un parcurs de invidiat in liga cu tot autogolul. Daca ramaneau neinvinsi dupa trei meciuri din prima participare era extraordiar, asa este doar foarte bine 😀

Un exemplu de urmat.

dark (13 comentarii)  •  24 octombrie 2008, 12:57

pt mikutu

prietene uita-te in dreapta :Arhiva
October 2008.

Comentează