Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Marele generos

Egalul cu Chelsea n-a fost un miracol, nici remiza cu Fiorentina un noroc, nici măcar victoria clujenilor pe Stadio Olimpico sau cele trei participări consecutive ale Stelei în Ligă n-au nimic de-a face cu minunile şi accidentele. Dar au mult, […]

joi, 2 octombrie 2008, 2:33

Egalul cu Chelsea n-a fost un miracol, nici remiza cu Fiorentina un noroc, nici măcar victoria clujenilor pe Stadio Olimpico sau cele trei participări consecutive ale Stelei în Ligă n-au nimic de-a face cu minunile şi accidentele. Dar au mult, chiar foarte mult de-a face cu banii. Cu investiţiile serioase, pe termen lung.

Cine se mai plînge că pierde milioane din fotbal devine caraghios! Nu se poate vorbi de filantropie, ci de ipocrizie. Performanţele Stelei şi ale CFR-ului îi contrazic definitiv pe patronii care se victimizează! Sînt două poveşti veritabile de succes, nu două acţiuni caritabile. Pentru că fotbalul este marele generos aici, nu finanţatorii lui, oricare ar fi aceia.

Din fotbal nu se pierd bani, dimpotrivă. Fiecare bănuţ se întoarce înzecit şi însutit, dacă este cheltuit cum trebuie. Întîi, vin rezultatele, apoi profitul, în ordine logică. Clujul a avut nevoie de doar şase ani să sară din liga a treia în Liga Campionilor. Cam tot atît i-a trebuit Stelei, din februarie 2003, cînd a fost preluată de Becali, să pună punct exilului la marginea Europei.
Tot cinci ani i-au trebuit lui Chelsea să urce din plutonul Premier League pe acoperişul lumii. E drept, Abramovici a investit de sute de ori mai mult, 650 de milioane de euro doar în primii doi ani. Dar acum vine partea frumoasă a acestui business umanizat care e fotbalul. De la un nivel în sus, balonul se rotunjeşte simţitor. Banii tac şi vorbeşte fotbalul, pur şi singur. Nu trebuie să investeşti averi de oligarhi ca să obţii un egal cu Chelsea sau cu Fiorentina. Totul e să investeşti cum trebuie.

Cluburile de fotbal sînt afaceri cu gradul de risc foarte scăzut. O ştia Abramovici, au aflat-o şi patronii Stelei şi CFR-ului. Şi probabil au aflat că investiţiile în valize şi butoane nu rentează decît pe termen scurt şi foarte scurt.   

Site-ul BBC îl compară pe Paszkany cu Abramovici. Presa italiană laudă fotbalul românesc. Din templul colegilor de la „Gazzetta dello sport” se lansează teorii optimiste despre popoarele Estului. Sînt comparaţii care fac toţi banii. Beneficii imense de imagine, care nu pot fi cumpărate. Dar pe care numai fotbalul le poate oferi, într-un timp atît de scurt. Asta şi altele: bucuria unui oraş întreg, treningul lui Scolari şi trench-coatul lui Trombetta, zîmbetul lui Lăcătuş, Nicoliţă şi Mutu, alergînd umăr la umăr, în tricouri diferite.

Comentarii (35)Adaugă comentariu

cetatzeanul turmentat (21 comentarii)  •  2 octombrie 2008, 14:40

in primul rand ca cfr si steaua nu au nicio performanta,ci doar niste rezultate,e drept,bune.
dar ai dreptate,important este sa investesti cum trebuie ! sa-i anunte careva si pe borcea si turcu…sau mai bine nu !
ideea a ta este exact ca a antrenorului dick jol,de la hamburg (mintile luminate gandesc la fel)care a spus ca fotbalistii de la noi,pot avea aceasi valoare ca a celor de zeci de milioane de la ei,chiar daca au costat cateva sute de mii de euro,important este managementul inteligent!

marcu (1 comentarii)  •  2 octombrie 2008, 15:14

Ai dreptate, dar, sa speram ca nu vor fi „One hit wander”. Dupa ce a castigat cupa aia ce a mai facut Galatasaray ?

bursuc25 (2 comentarii)  •  2 octombrie 2008, 15:40

E adevarat ca se castiga bani din fotbal, dar riscul este de fapt imens!!

ciocumic (13 comentarii)  •  2 octombrie 2008, 16:08

Daca astazi se califica 5 echipe romanesti in Uefa am sa urlu cat am sa pot: ROMANIA!!!!
Daca nu se califica nici una voi fi trist.

vasim (75 comentarii)  •  2 octombrie 2008, 16:23

Trebuie investit cu cap in primul rand.
De ce zic asta pentru ca tot aud argumentatii de genul strainii fac diferentza sau daca continuam asa nu o sa avem echipa nationala.
Adevarul e undeva pe la mijloc: avem nevoie de straini definitiv! Dar sa nu exageram cu ei si sa neglizam romanii!
O echipa se face cu cap si anume o posibila strategie este te uiti pe piatza din Romania si incerci sa iei romanii de la nationala care joaca in Romania sau romanii care joaca bine in campionatul romaniei.
Nu sunt multi care sa se potriveasca si cu stilul echipei tale.
Daca cauti tot gasesti 4-5 romani buni apoi completezi cu strainii care la o adica aduc si o alta mentalitate vorba unuia sau altuia.
Totul este sa stii ce formula joaca echipa ta ce jucatori ai nevoie si sa ai un antrenor bun si inca ceva, nu merge cu schimbarea antrenorului prea des.
De aceea trebuie avuta rabdare.
Si presedintele clubului trebuie sa aiba tot timpul contact cu antrenorul si sa faca o strategie pe termen lung indiferent ce antrenor are la echipa.
Problema e in momentul de fatza in Romania: patronii s-au cam oprit din investitii si aici dau exemplele lui Gigi Becali sau Paskani. Sunt cam speriati sa dea 5 milioane Euro pe un jucator si un salar de un milion Euro unui jucator!
Asta este o prostie !
Cine o sa dea primul o sa castige.
Cine o sa aiba 2-3 asemenea jucatori de top la echipa o sa castige campionatul in Romania vreo 2 ani pana se destepta si ceilalti.
Asta e pasul urmator.
Am ajuns sa avem salarii de 500.000 Euro in Romania ceea ce era greu de imaginat dar uite ca e posibil.
Nu trebuie sa ne oprim aici.
De asemenea trebuie investit mai mult in juniori si copii.
Trebuie sa produca fiecare club talente altfel nu o sa reziste pe termen lung.
Asta este o alta investitie cu cap care trebuie facuta.
Cu unul-doua milioane euro investiti in juniori pe an se face o academie foarte competitiva.
Daca lucrurile astea 2 o sa se realizeze atunci nu o sa mire pe nimeni o calificare din grupele CL ale unei echipe romanesti.

kadare (1 comentarii)  •  2 octombrie 2008, 16:47

cfr e chiar un model de succes pt ca a inceput de la zero, divizia c adica. s-a investit enorm pt o echipa romaneasca si s-a investit cu cap, in jucatori straini decenti, chiar daca nu de prima, nici petarde.
s-a promovat o gandire civilizata, putine scandaluri au deranjat viata in gruia. patronul rar da cateo declaratie, muresan apara ca un bulldog tot ce inseamna cfr.
si uite asa, cu jucatori straini care stiu putini fotbal si nu-s imputiti ca cei romani, se poate ajunge departe.

la steaua, succesul mi se pare artificial. mereu scandaluri, mereu reprezentari rusinoase in UCL (nu au trecut niciodata de grupe iar anul trecut a fost cea mai slaba echipe dinte toate care au intrat in grupe). Steaua mereu joaca cu frica, mereu apar aceleasi metehne, mereu se vede lipda de valoare si mereu declaratiile halucinante ale patronul (cica steaua joaca cu chelsea in optimi:)

dinamo, favorita mea, e praf in europa. pana nu se va schimba patronajul nu cred ca vor ajunge in grupe si chiar de vor ajunge vor fi sub steaua de anul tecut.
imi pare rau de ei, dar fara un patronaj cu viziune ca cel de la cfr sau macar cu pasiune ca cel de la steaua (dispus sa cumpere locul de UCL cu valize de euroi), dinamo nu va ajunge sa asculte imnul ala frumos.
peste cateva ore vor juca cu nec si daca ar fi sa-mi pun banii pe o echipa, as alege nec.

pana una alta, imi place jocul cfreului din liga, joc bun, curajos, realist dar si incantator uneori.

minutul90 (4 comentarii)  •  2 octombrie 2008, 16:55

Pe toti trebuie sa-i apreciem la superlativ, fotbalul nostru este pe o traiectorie ascendenta confirmata prin rezultate de exceptie. Speram in rezultate foarte bune si astazi seara in UEFA Cup

becali (18 comentarii)  •  2 octombrie 2008, 18:14

„Întîi, vin rezultatele, apoi profitul, în ordine logică. Clujul a avut nevoie de doar şase ani să sară din liga a treia în Liga Campionilor. Cam tot atît i-a trebuit Stelei, din februarie 2003, cînd a fost preluată de Becali, să pună punct exilului la marginea Europei.”

Daca nu era Becali si Steaua nu juca cfr aseara in liga… in acesti 6 ani Steaua a jucat zeci de meciuri in cupele europene.

CL (25 comentarii)  •  2 octombrie 2008, 19:00

Nu toata lumea joaca in Champions League, Mariuco tata.
Iar cand 80% din buget e asigurat din banii de la UEFA, lucrurile nu stau deloc bine.
Ca un club de fotbal sa devina o afacere de succes e nevoie de mult mai mult.

antonescu (4 comentarii)  •  2 octombrie 2008, 20:16

ca de obicei articol partinitor pt gigi si ai lui

alex (1 comentarii)  •  2 octombrie 2008, 20:56

sa multumim mingi ca este atat de impartiala in fata puteri banului. Ea nu vede, ea nu deosebeste o pereche de ghete de cateva mii de euro de una de o suta de euro.Ea pur si simplu rasplateste daruirea celui care o atinge.Sa multumim fotbalului in general,sa multumim clujului si stelei

limax38 (5 comentarii)  •  2 octombrie 2008, 22:26

Draga Maria,
in cate competitii e angrenata Chelsea, cica 3, si parca nr. de echipe e infiorator de mare in camp. Mai bine dati pe bune cine l-a nenorocit pe Drogba, ca nu suport sa ma uit la cainii mei, da’ la caritasi. Apropo, ai auzit de echipa aia a lu unu, bersulconius, sau cam asa ceva? Nu joaca un pic la oha in campionat, de cand cu nea Moggi, da’ ce prinde prin CL cam haleste, Kaka, Maldini parca ” seamana cu radoi si Lovin.

Thunderbird (2 comentarii)  •  2 octombrie 2008, 23:26

Diferenta intre CRF si Steaua nu este atat de investitie si de caracterul celor care investesc, ci de daruirea pe teren a jucatorilor. Se vede cu ochiul liber diferenta de mentalitate dintre „‘strainii” (luptatori, care pun „osul”) atat de blamati de catre unii si „romanii’ (care stau la mica ciupeala, la micul spert sau ciubuc…:)) atat de…romani. Pana cand nu o sa ne trezim, sa vina strainii…sa ne dea o lectie sau mai multe…de caracter. Pacat ca nimeni nu invata nimic de la ei…In seara asta, ca paranteza, nu a fost „Joia neagra a fotbalului romanesc” ci o performanta unica in lume…5 Doamne, si toate 5…in tandem…:) Ne-am mai facut inca odata de ras….nimic nou sub soare, nu?

Dragos (133 comentarii)  •  2 octombrie 2008, 23:39

Pt cei din Cluj care spun ca articolul este „ca de obicei, pro Steaua” : uitati-va ce si cum scrie Alin Fornade ! Numai si numai de Cfr Cluj si numai la superlativ ! Sunteti patetici !***

PS: Felicitari Maria pt articol !

pt. ciocumic (1 comentarii)  •  2 octombrie 2008, 23:49

nici una…

vali (2 comentarii)  •  3 octombrie 2008, 0:28

E bine spus. Sunt singurele echipe romanesti de top care nu se jeneaza sa cumpere. Nu recicleaza jucatori ci fortifica ceea ce au. Nu traiesc din spalarea banilor ci vor performanta. Nu reusesc sa inteleg supararea dinamovistilor – nu era deja clar ca acolo se intra pentru castig? Nu inteleg cum poate Badea sa fie mereu acolo desi bani prea multi nu da. De ce Borcea e acolo desi vaneaza doar comisioanele din transferuri? De ce un pervers ca Rednic e privit ca un salvator sau ca un antrenor mare cand de fapt banii sunt ratiunea lui de a fi? De ce va suparati pe Turcu care baga bani adevarati si cere respectul vostru? Luati modelul Steaua/CFR cu patroni adevarati, orgoliosi si gata sa sparga barierele pentru gloria echipelor lor si a lor personala. Asa se face fotbalul modern si nu cu butoane sau tot felul de tertipuri jenante. Traiasca fotbalul romanesc adevarat (nu va uitati ca CFR are 2-3 romani in echipa, ei au crescut in campionatul romanesc nu in cel portughez). Bafta echipelor adevarate.

bravo cfr (1 comentarii)  •  3 octombrie 2008, 0:33

PERFECTA DREPTATE!!!!trebuie investit cu cap,nu mult..

radu stelistu’ (6 comentarii)  •  3 octombrie 2008, 1:37

Seara asta a demonstrat ca fotbalul romanesc sta in 2 echipe in momentul de fata… Steaua si CFR.
In ceea ce-i priveste pe dinamovisti… Doamne fereste sa termine Dinamo pe unul din primele 2 locuri ca sintem mincati in Europa…
Sa speram ca si STeaua si CFR trec de grupe si poate joaca impreuna un sfert de C1 ca sa mai fie o premiera a fotbalului romanesc si european.
Asi compara actuala echipa a CFR-ului cu Monaco sau Porto de acu vreo 5 ani, care au reusit sa joace o finala istorica…
Sa vedem, aceste echipe chiar pot sa se bata de la egal la egal cu echipele din Europa(din pacate numai ele)
Pentru echipele noastre din UEFA doar Dinamo nu are nici o scuza ca nu s-a calificat(auzi tu locul 12 sau ceva de genul asta din Olanda e mai bun ca liderul la zi din Divizia A)
Vasluiului i-a lipsit experienta, Unirea a avut ghinionul sa dea peste o echipa de ChL, Rapidul nu are echipa sezonul asta, Timisoara a pierdut calificarea din prima mansa, dar Dinamo e cea mai mare rusine.
Sper ca de acum pe acest site sa se vb numai cu respect de Steaua(cu tot cu Becaliul ei sau cioban sau cum ii mai ziceti voi) si de CFR, acestea sint adevaratele valori din Divizia A, si ma rog ca tot ele sa termine pe primele 2 locuri si sezonul asta pentru ca merita….
CFR de vreo 4 ani da lectii de cum se urmareste performanta, iar Steau se mentine acolo sus de 3 ani.
Toti comenteaza ce putine puncte a facut ea pina acum in Liga dar se uita ca de fiecare data a trecut de tur preliminar.
Haideti ca ma opresc aici, repetand inca odata:”Rusine Dinamo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”

IcE Man (2 comentarii)  •  3 octombrie 2008, 2:24

Dragos lasa-ne,esti penibil!!

pentru radu stelistu’ (3 comentarii)  •  3 octombrie 2008, 4:04

Bei radu stelistu’ ** in sferturi nu se pot intalni echipe din aceeasi tara

Stefan (1 comentarii)  •  3 octombrie 2008, 4:20

In consecinta, daca nu avea Steaua „cateva” rezultate bune pe parcursul celor 5-6 ani, acum nu mai era atata bataie de cap cu „cine sa se califice mai departe si mai ales cati se vor califica?”. Multumim Steaua si Multumim Rapid ca ati adus puncte Romaniei cand a trebuit. Acum sa ne stergem nasul si lacrimile si sa-i ascultam pe porumboiu si pe borcea cum se vor bate in campionat pentru titlu ca nu vor invata nimic din aceasta „mare” zi a fotbalului romanesc.
Mult succes in continuare echipelor ramase in UCL.

Bafta CFR Cluj Forza Steaua
Romania e alaturi de voi

gec spaiser (1 comentarii)  •  3 octombrie 2008, 7:28

Daca Jiji avea si el putina scoala (facuta la vremea ei), acum Steaua manca avioane. Cred ca aici este diferenta intre CR si Steaua. Asa… cu Dumnezeu inainte.
Bafta CFR! Bafta Steaua!

ioan plischi (400 comentarii)  •  3 octombrie 2008, 7:54

argumente solide expuse acolo unde doar lichidele conteaza…

bontea alex (1 comentarii)  •  3 octombrie 2008, 8:19

din pacate, in afara de steaua si cfr nu avem nici o echipa care sa merite sa participe in Europa, insa frica si grija mea e legata de primele doua locuri din campionatul asta…oricum, ar trebui sa le multumim celor doua echipe, si sa ne mandrim cu atitudinea si felul lor de a juca, la celelalte echipe nu s-a vazut nici macar ca vor, iar cluju si-a dat sufletul pe teren, pana in ultimul minut…sa le fie RUSINE uefantasticilor, si…felicitari CFR si Steaua

rrr (2 comentarii)  •  3 octombrie 2008, 8:27

ca sa fim corecti fotbalul nu este o afacere ci o „masina” de spalat bani „negri”,asta a ajuns fotbalul , nu mai are ninic in comun cu sportul

radu stelistu’ (6 comentarii)  •  3 octombrie 2008, 9:46

@Pentru radu stelistu’: Man in optimi nu, in sferturi da….

cosmin (6 comentarii)  •  3 octombrie 2008, 9:57

ma bucur ca in sfarsit un articol care spune adevarul, fotbalul nu e o afacere in care sa pierzi bani daca ai destui ca sa termini ce incepi. e o afacere cu grand foarte SCAZUT de risc si aduce profituri foarte mari, atat financiare cat si de alta natura…

iar pentru patronii cu averi mediocre este calea ideala de a spala banii generatzi de alte afaceri ale lor, deci in consecintza o cale de a avea profituri mai mari spaland bani murdari din alte afaceri…avem destui patroni de acest fel in divizia A 🙂 Gandul lor nu este la performantze fotbalistice mari pe plan european.
Dinamo intra in aceasta a doua categorie, diferentza dintre ei si alte cluburi mediocre din divizia A este ca la dinamo sunt mai multi actionari mici, nu doar 1(actionari mici, DA, pt ca nu se compara cu Paszkany sau Becali).

anyway, rusine dinamo, sunteti pe locul 1 prin aranjamente facute cu jucatori de la echipele adverse si ne-ati facut de ras 😐

Bogdan (1 comentarii)  •  3 octombrie 2008, 10:19

Foarte bine si frumos spus. Vreau sa fac doar o remarca, pe care ar trebui sa o recunoasca toata lumea fiindca este un adevar. De cativa ani in competitiile europene a fost doar Steaua si o alta echipa (Steaua si Rapid, Steaua si Cfr, Steaua si Dinamo, etc….). Va rog sa retineti acest lucru. Felicitari celor doua echipe romanesti ramase in competitie, sper sa mergeti cat mai departe, indiferent daca in CL sau in UEFA. Pacat ca celelalte echipe, cu patroni care se bat cu pumnul in piept ca fac si dreg nu au facut si nu fac nimic in Europa.
Inca odata,
bafta CFR
bafta STEAUA

omarsharif (2 comentarii)  •  3 octombrie 2008, 10:22

ce frumos scrii Maria…!

George (1 comentarii)  •  3 octombrie 2008, 10:31

dc aceste uefantastice au jucat asa cu niste ekipe de mana a treia …ce ** o sa se intample dc iau campionatu si ajung in liga ….se duc ** toate punctele acumulate si asa le au tocat pe toate .
Cand aud in stanga si n dreapta si citesc ca puncte a adus si rapidu ….intrebarile mele sunt : cate a adus ?….si cate s au dus **(s au pierdut ) din cauza jocului „spectaculos „….ekipe de tot **
Ar trebui ca toti cei dezamagiti de la rapid ,dinamo si altecateva sa treaca ca suporteri ai CFR si Steaua

andrei (2 comentarii)  •  3 octombrie 2008, 11:18

Da Maria ai dreptate,dar nici ca Abramovici.Bagi 500000000 intr-o echipa sa ce?S-a cistigi 7000000 de la uefa si cat oi mai lua din publicitate si drepturi de t.v.ori cum nu-ti recuperezi prea usor.Acolo sunt alte treburi,si noi suntem prea mici.Acolo se spala bani la scara industriala.Ia analizeaza tu,ca esti o fata inteligenta.Si apoi spune ce sa cautam noi acolo?

Fibra (7 comentarii)  •  3 octombrie 2008, 11:19

D-ra.(D-na) Andries,imi pareti un jurnalist echilibrat si de aceea imi permit sa va fac o propunere,cu tot respectul. Sa faceti o rubrica a antrenorilor,in care sa ne explice cum au pregatit meciurile pe care le- au disputat(tactic,psihologic,ce indicatii au dat fiecarui ju cator,ce a fost bun,ce nu,fara sa vorbeasca de arbitraje sau soarta,sa vorbeasca de dinsii si de jucatori. Pentru mine ar fi foarte interesant,decit toate scandalurile adevarate sau inventate,toate injuriile si jignirile care nu fac decit sa incite masele de suporter. in speranta ca nu v-am rapit timpul pretios,va asigur de toata consideratia mea.

me (3 comentarii)  •  3 octombrie 2008, 12:59

Cand scrii ‘ Nu e nici remiza cu Fiorentina cu noroc ‘ inseamna ca esti pe langa fenomenul numit fotbal,sau sport in general. Sunt stelist si recunosc ca cei de la CFR joaca bine anul asta,insa sa se faca o comparatie intre cum au jucat Roma si Chelsea si cum au jucat Fiorentina si Bayer,sau Real si Lyon,sau Arsenal si Sevilla. Daca nu ar fi meciuri de Champions League as putea jura ca sunt blaturile din Liga 1. Bataie de joc…mai terminati odata cu marea echipa a Clujului. Pai de ce nu i-a luat mai Real pe Kone si pe Culio daca sunt super jucatori?

parerea mea (1 comentarii)  •  3 octombrie 2008, 13:51

pt „me”: Pai de ce nu i-a luat mai Real pe Kone si pe Culio daca sunt super jucatori? Poate pentru acelasi motiv pt care nu i-a luat pe Radoi sau pe Goian. Sau pe super-talentul Banel. Nu poti pune intrebari de-astea retorice…

razvan de la mare (26 comentarii)  •  3 octombrie 2008, 22:37

inca o dovada .ca esti un editorialist[a].

Comentează