Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Lazăr, Rădoi şi alte pierderi de război

Din rampă de lansare, „naţionala” a ajuns piedică pentru carierele fotbaliştilor

După accidentarea lui Rădoi, nu s-a mai auzit nici un murmur dinspre federaţie. Nici o voce n-a mai poruncit supunere sub tricolor. Jucătorilor din campionat li se cere să […]

duminică, 14 septembrie 2008, 2:07

Din rampă de lansare, „naţionala” a ajuns piedică pentru carierele fotbaliştilor

După accidentarea lui Rădoi, nu s-a mai auzit nici un murmur dinspre federaţie. Nici o voce n-a mai poruncit supunere sub tricolor. Jucătorilor din campionat li se cere să vină pe targă la „naţională”. Şi, lucru ciudat, nimeni nu are nimic de comentat, cînd se întorc pe targă la echipa de club.

Culpă medicală sau ghinion? Sau poate declaraţiile selecţionerului l-au împins pe Rădoi spre o demonstraţie necugetată de devotament! Nu se ştie, nu s-a discutat. Să pui osul cu pescarii şi să ratezi confruntarea cu Toni şi Ribery! Ce logică nefastă ar dicta acest sacrificiu?

Un fotbalist ar alege, fără să clipească, să se menajeze cu Feroe şi să se mobilizeze cu Bayern. Dar a fost oare numai alegerea fotbalistului? Selecţionerul ar trebui să vină cu partea lui de explicaţie. Ar fi un minim semn de respect faţă de cluburi. De ce a considerat că avea neapărat nevoie de Rădoi pe pajiştea din Torshavn? Chiar nu existau variante? Sau n-a vrut să rişte nimic în faţa unor anonimi?

Mai norocos, Lazăr s-a întors din Feroe obosit, demoralizat, dar teafăr. N-a apucat să facă decît un antrenament şi a ratat repetiţia generală cu Urziceni. Lazăr e om de bază în Giuleşti, unul dintre aceia care-ţi cîştigă un meci. Sau, în cel mai rău caz, te ajută să nu-l pierzi. Fără scînteia lucidă care să-i ordoneze exploziile, jocul Rapidului a pîlpîit ca artificiile ude. S-au pierdut trei puncte, iar Peseiro a pierdut ocaziaunei ultime priviri clarificatoare înaintea întîlnirii cu Wolfsburg.

Şi acum, se pune întrebarea: în ce constă „interesul comun”, despre care vorbeau Sandu şi Piţurcă? Ţine cineva cont, acolo, la FRF, de interesul jucătorilor? Cu ce se aleg cluburile? Cu onoarea de a furniza materie primă pentru experimentele „tricolore”? Compensaţiile de la UEFA se acordă numai în timpul prezenţei la un turneu final. În rest, „naţionala” înseamnă pentru Liga 1 pierderi de război şi un cîştig vag de imagine.

În ultimii ani, fotbalul nostru de club a intrat şi s-a menţinut într-un circuit european al performanţei. „Naţionala”, în schimb, urmează acelaşi cerc vicios şi păgubos. Fără rezultate, fără iluzia optică a spectacolului. Pretinde „carne de tun” din campionat, o masacrează aiurea şi nu spune măcar „mulţumesc”!

Comentarii (49)Adaugă comentariu

1q (86 comentarii)  •  14 septembrie 2008, 14:33

hmmm…intr-o vreme hagi le cerea jucatorilor sa vina in genunchi la nationala,dar acea nationala chiar reprezenta o rampa de lansare,jucatorii erau onorati sa intre in acest circuit de lux,alaturi de hagi,popescu,petrescu. acum lucrurile s-au intors,nu exista proiect,iar obraznicia lui piturca in a cere tuturor sa se supuna,fara a zice macar din vf. buzelor un mersi,este strigatoare la cer!
in ritmul asta ,in care cluburile strang zeci de meciuri internationale pe sezon,nationala nu va mai interesa pe nimeni! vom vedea jucatori ce se vor feri sa bage piciorul,pt. ca au un meci mai tare cu clubul.

detractorul (18 comentarii)  •  14 septembrie 2008, 14:41

ma tem ca pierderile de razboi sunt abia la inceput,piturca fiind hotarat sa-i puna un glont in cap lui mm si ivanovici! cu mm va fi mai greu,ca este slabut si mobil,dar pe ivanovici il nimereste sigur,ca este cam…lat in șolduri!
asta ma duce la un alt of de-al meu: mi se pare usor neprofesionist sa comenteze evenimente sportive,baietii astia rotofei,ce li s-a latit f….. de atata stat degeaba!

Mihai (1 comentarii)  •  14 septembrie 2008, 14:41

1qle…in acea vreme nationala facea performante si cluburile ieseau in turul 1….ai dreptate cu comentariul tau 🙂
acum nationala e anonima iar in Ch League aveam 2 cluburi (prin meritul a punctelor aduse de mai multe cluburi)…am avut nu cu mult timp in urma un sfert de finala romanesc in uefa si o echipa in semifinala…s-ar bate piti cu pumnul in piept 10 ani daca ar avea o asemnea performanta
Maria, nu tb sa te mire lipsa de comentaii din partea federatiei..ei sunt stat in stat, ocupa unul din nivelurile superioare, inaccesibile restului muritorilor. nu au notiuni de baza despre ce se vrea de la nationala, nu au o strategie de viitor, nu au nici macar un banal plan pe termen scurt pentru prezent.
ne mai mira?!

raluca (2 comentarii)  •  14 septembrie 2008, 15:01

Daca nici macar oficialii federatiei nu pun pe primul loc interesul echipei nationale, nu putem cere acelasi lucru fotbalistilor. Oficialii si-au tras prime dupa campionatul european cum au vrut ei.Radoi este printre putinii fotbalisti activi din tara pentru care echipa nationala mai reprezinta ceva. Pune suflet atat la Steaua, cat si la nationala. Pentru acest lucru va avea intotdeauna parte de respectul suporterilor. Hai, Radoi, capul sus!!! Va trece si aceasta accidentare!!!

erdftghj (1 comentarii)  •  14 septembrie 2008, 15:10

ei,nah,ce sa spun!? acu` pitzi mai tre` sa ceara si scuze pt. ca foloseste jucatorii echip. de club. da` lippi,cappello,domenech,o fac? s-au accidentat,asta-i viata,asta le e meseria!
nationala exista pt. a impaca toate orgoliile,pt. ca romanii sa nu se mai imparta intre ecipa x,y,z. pitzi administreaza selectia ,iar daca unii mai cad pe front,asta le este meseria. de aia cluburile aduc multi jucatori,caci stiu ce-i asteapta! sa se introduca o regula,prin care frf sa plateasca despagubiri pt. jucatorii accidentati.

fabregas (12 comentarii)  •  14 septembrie 2008, 15:55

Cred ca aveti o optica total deformata despre fenomen.Echipa nationala nu poate fi comparata cu nici un club privat de fotbal.La netionala nu vii sa castigi bani ci sa-ti dai toate resursele pentru onoarea de a reprezenta ROMANIA.Cei care nu doresc sa se sacrifice nu au decat sa stea la echipa de club si sa castige bani pe oase rupte.Pe de alta parte nici o competitie intercluburi nu se compara cu un campionat european sau mondial.Cluburile isi schimba intre ele jucatorii precum acestia tricourile in timp ce selectionarea la echipa reprezentativa este unica.Pentru aceasta sansa niciun sacrificiu nu este prea mare.Cei ce au pierit pe campurile de lupta aparandu-si tara dealungul timpului nu si-u pus astfel problema.

chupac (58 comentarii)  •  14 septembrie 2008, 16:11

eu nu as sacrifca un meci cu bayern pentru federalii astia.ar trebui sa se introduca o lege in urma careia cluburile sa fie despagubite daca jucatorii se accidenteaza si lipsesc o perioada mai lunga de o luna sa zicem.radoi era omu care tragea steaua dupa el si acum poate lipsi minim 2 sapt,mai ales ca vine o perioada de foc pt steaua.nus ce atata agitatie cand e clar ca nu prindem nici locu 2 in calificari,ce atatea sacrificii care tre sa le faca unii jucatori,plus ca sunt convocati jucatori care nu au ce cauta acolo,mereu aceleasi solutii proaste,ba codrea,ba lazar,ba cocis,etc,aceiasi jucatori ii invarte la mijloc,dar poate vad si eu,ca suporter,o improvizatie,ceva nou de la piturca.eu zic sa isi ia nationala si scandalurile si sa le duca in alt colt al lumii si sa ne lase pe noi cu cluburile naostre din cupele europene,prefer oricand sa merg pe stadion la un steaua-bayern sau cfr-chelsea decat la un romania-franta.

sorin (7 comentarii)  •  14 septembrie 2008, 16:46

fata mea,nici nu stiu de ce mai citesc ce aiureli scrii…probabil sunt un pic masochist…esti complet pe langa ”fenomen”…draguta,cand esti jucator profesionist de fotbal si esti chemat la nationala,indiferent de adversarul pe care-l intalnesti,pui osul la treaba,aici se vede cu adevarat valoarea ta,cota ca jucator este mult mai mare,deci sansa ca sa evoluezi intr-un campionat mult mai puternic, creste,remuneratia pe masura,iar conducatorii de cluburi au tot interesul sa aibe cat mai multi jucatori la nationala,deoarece i-ar putea vinde pe sume mult mai mari****

steaua4ever-spania (5 comentarii)  •  14 septembrie 2008, 17:03

SI-A BATUT JOC DE RADOI !!! TAMAS S-A DAT LOVIT CU FEROE SI A JUCAT IERI LA VASLUI. NE PLAC LUPTATORII GEN MIREL DAR NU LE LUAM APARAREA CAND CINEVA ISI BATE JOC DE EI. A INTRAT DEJA CU PROBLEME CU FEROE SI ACUM IAR PIERDE L.C. NU ARE NIMIC DE EXPLICAT „PITI-BLACKJACK”?

neamtzu (14 comentarii)  •  14 septembrie 2008, 17:03

Scuze, si l-am uitat si pe Mutu, doar ce vad acu k e titular si a si marcat in min. 40 al meciului cu Napoli!! Pai vad k pe astia nu ii mai forteaza nimeni……si nimeni nu mai spune nimic….Rusine!!!!

steaua4ever-spania (5 comentarii)  •  14 septembrie 2008, 17:06

NU-L ARE LA INIMA „PITI-BLACKJACK” PE RADOI SAU ASA LASA IMPRESIA. STIA CA ARE MECI CU BAYERN SI IL PUNE SA JOACE CU BUCATARII ACCIDENTAT DOAR CA SA NU-I RISTE EL SCAUNUL. RUSINEEEEEEEE !!!!!!!!

Corlika (1 comentarii)  •  14 septembrie 2008, 17:34

Beton articol…..

david (1 comentarii)  •  14 septembrie 2008, 18:48

Mario***Cum poti sa compari o reprezentativa nationala a unei tari cu o echipa de club?! Credeam ca sunt rai ceilalti cand spuneau ca esti pe dinafara in materie de fotbal sau orice alt sport presupun eu, dar au chiar amabili cu tine. Daca ti-e frica sa nu te accidentezi la un meci al nationalei si te temi ca vei rata vreun meci la echipa de club te retragi frumos de la nationala si lasi locul altuia. O accidentare la un fotbalist, indiferent daca e la echipa nationala sau la cea de club, se cheama accident de munca. Pentru ca asta le e meseria. Exista si riscuri din astea nu doar salariile de zeci de mii de euro. Dar capsorul tau, ala dragut si gol pe dinauntru, se pare ca nu concepe asa ceva. Anyway, dupa cum spuneam mai sus nu ai cum sa compari o echipa nationala cu cea de club, e prea mare diferenta. Doar la tine se pare ca e aceeasi mancare de peste.

bogdan-m (43 comentarii)  •  14 septembrie 2008, 19:31

Mi se pare cam fortat sa i se atribuie lui Piturca accidentarea din campionat a lui Lazar. Parca se cam exagereaza cu temele astea anti-Piturca. Nu spun ca nu sunt adevarate dar, cateodata, prea mult inseamna prea mult…

rat anca (1 comentarii)  •  14 septembrie 2008, 19:36

Maria esti foarte buna.Nu-i baga in seama pe misoginii care te trimit la cratita.Steaua,din pacate,va mai varsa singe la nationala iar asta va periclita parcursul ei atat in Cl cat si in campionat si cupa Romaniei.

un cititor (4 comentarii)  •  14 septembrie 2008, 19:40

Ei, asta e …daca sunt jucatori care si accidentati joaca iar altii care nu au nimic sunt lasati sa se odihneasca (stiti voi mai bine despre cine e vorba…) desi nu au nimic…si apoi se intorc in tara si joaca…Cat despre Radoi, sa fim seriosi, stim cat de mult il „iubeste” Piturca….din moment ce Radoi si-a „permis” acum cativa ani sa ii zica niste adevaruri pe care nici acum nu le-a priceput „nea Piti”, si cum stim cat este de razbunator……

eu (8 comentarii)  •  14 septembrie 2008, 20:14

bv marie….spre deosebire de tamas(hai sa recunoastem si sa nu ne mai dam dupa cires)care s-a suparat ca a trecut lituanianul ala prin el la golul 3 ca expresul prin halta badeana,si s-a dat drept accidentat radoi a jucat cu feroe si a riscat pt „mult iubita nationala”care i-a facut atatea probleme in cariera.radoi a dat dovada de caracter si devotament,nu ca ***ala de tamas care vezi doamne s-a accidentat atat de rau ca la vs juca parca era ca nou…..

rushdie (16 comentarii)  •  14 septembrie 2008, 20:50

Trebuie comparate cu veniturile romanasilor din echipa nationala cu:
veniturile lunare ale fotbalistilor „feroezi”
ai lituanienilor
ai francezilor
ai austriecilor
ai sarbilor.
Nu stiu pe ce loc sintem.
Stiu ca la orgoliu, mandrie si vointa sintem ultimii.
Si in meciul cu Lituania cine a cistigat cel mai mult la pariuri?
La stilul romanilor totul e posibil…

gogu (1 comentarii)  •  14 septembrie 2008, 21:48

sa nu uitati ca Radoi a fost liderul generatiei sale..inaintea lui Chivu si a lui Mutu…doar Piturca nu l-a chemat la nationala…episodul cand Radoi a plecat din cantonament…
ultimele 2 meciuri a lipsit un lider…a fost Radoi…dar statutul lui de lider a fost stirbit de Piturca…
dupa parerea mea Chivu si Mutu sunt 2 farsori in comparatie cu Radoi

radu_sighet (1 comentarii)  •  14 septembrie 2008, 22:48

radoi e un mare caracter si un mare fotbalist. a venit la nationala accidentat, si la dorinta selectionerului a jucat.tamas in schimb e o gaina. e vina lui „zero piti” ca l-a jucat pe mirel. la un meci cu feroe, si cu jucatori din liga a 2-a trebuia sa castigi cu 1-0, cum am facut-o noi. acum radoi va lipsi din chl cateva meciuri, deci steaua nu are nicio sansa la puncte. cu el in teren, avea sanse de 15-20%, asa are 0%. e unul din primii 20 fundasi centrali din lume, si sper sa ajunga la o echipa mare, sa joace titular si sa isi demonstreze valoarea

JE (1 comentarii)  •  14 septembrie 2008, 22:51

are dreptare radu. si eu am aceeasi parere despre radoi. cred ca ar trebui sa se impuna regula cu despagubirile. acum steaua si-a pierdut liderul, sufletul echipei, si ce a primit? niciun „imi pare rau”, si niciun regret. pana cand o sa mai fie asa?

adi (2 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 2:40

in meciul cu farul,credeti ca a lipsit radoi stelei….oare nu se vorbeste prea mult de radoi

Sandu (2 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 4:05

Bravo Maria: simti fotbalul! Sa te amuze cei care te contesta.
Pai, cine este responsabil cu nationala (FRF) si urmareste selectionerul angajat(nu ca antrenor! ca nu este cazul si nici nu stie dealtfel) trebuie sa se consulte cu Gasca lui Dragomir(dealtfel si vicepresedinte FRF! deci cu dubla responsabilitate si pasca si parlamentar!) care este responsabilul cluburilor (ales) si daca nu a facut-o pana acum, sa scoata unregulament (o lege in sport) in care jucatorul sa fie menajat , responsabilizat si mai ales asigurat in privinta sanatatii lui. Cluburile il platesc, iar Nationala doar il premiaza.
Si FRF si Liga prin sefii cluburilor sa asigure jucatorul (cel care isi face „meseria”)
Vrajeala ca : daca esti chemat la nationala, trebuie sa faci si sa dregi..!
OK, dar uite mai incolo ce patesc cei ca: Dobrin, Dumitrache, Neagu, Majearu, Gabor, etc….
Asteapta (au asteptat) mila… de la FRF, dela Liga, de la prieteni, de la fosti colegi mai instariti. Este normal?
Pai Radoi o fi finul lui Gigi, dar si Gigi este finul lui Hagi si daca oierul intra in puscarie si altele, atunci de unde va mai primi recompense acest Radoi? El este cazul fericit! Dar ceilalti? pentru ca la randul lor au dat si ei totul pentu fotbal.

Bravo inca o data Maria!

ioan plischi (400 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 8:19

ati pus problema gresit. daca doamne fereste ne invadeaza miine-poimiine transnistrenii, niciun jucator din prima liga nu are voie sa mearga in transee la siret?! nationala este echipa tarii intregi, nu numai a tagmei jefuitoriloor…

Bogdan (1 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 9:04

Pentru toti cei care spuneau ca echipa ca nationala nu se compara cu o echipa de club si ca jucatorii ar trebui sa se simta onorati ca vin la nationala: Asta e adevarat in momentul in care echipa nationala respectiva are macar o perspectiva de a juca fotbal. Jucatorii joaca cu echipele de club in cupele europene si isi cresc cota de piata prin prestatiile oferite in competitii care chiar sunt urmarite de milioane de oameni din diferite colturi ale globului. Competitiile respective aduc bani, aduc transferuri. In momentul de fata echipa noastra nationala nu inseamna nimic. O echipa de duzina care se chinuie sa bata Feroe, pentru ca apoi antrenorul echipei sa se laude ca a jucat spectaculos, nu intereseaza pe nimeni. Lasand la o parte patriotismul, jucatorii trebuie mai intai sa isi vada interesul pentru ca nu echipa nationala le asigura salariul, nu echipa nationala le asigura transferul la un club tare. Iar din punctul de vedere al clubului: Sa dau jucatori la echipa nationala deoarece le creste cota de piata? Le creste cota de piata cand echipa aia joaca la un nivel mai ridicat decat clubul. Pentru un club fotbalul inseamna o afacere. Daca are numai de pierdut clubul si nimic de castigat, nu mai e o afacere e pierdere…

PS: Pentru toti astia care ziceati ca era de datoria lui Mirel Radoi sa se rupa la nationala si tipati in gura mare impotriva celor de alta parere: Nu v-am auzit zicand nimic de Tamas sau de Mutu – sau datoria lor nu era sa vina sa puna osu’ la treaba ca au meci important in campionat ?

Realist (35 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 9:32

Din pacate,tot ce este legat de selectioner si de”gasca federala”a ajuns sa fie o rusine nationala.Un antrenor incompetent profesional,pauper din punct de vedere ideatic,ranchiunos,razbunator,mitocan, cu o mandrie exacerbata ,de multe ori,victima sau eroul hazardului care i-a „luminat”intreaga cariera,secondat de un Lupescu,tern,gangav,lipsit de judecata si de diplomatie,ajuns intr- o functie federala fara a-si dovedi abilitatile profesionale,mai degraba facand cu brio dovada dizabilitatilor sale,nu pot decat sa obtina rezultatele pe care le-au obtinut,daca nu,unele mai sleampete.Toate disfunctionalitatile,de toate felurile de la echipa nationala sunt rodul”gandirii creatoare”a acestor doua persoane.Din nefericire,suporterii echipei celei mai iubite din Romania nu merita intamplarile si situatiile nefericite generate de cei doi,dar nici cluburile care reprezinta Romania pe parcursul european care au ajuns victime ale unor persoane de aceasta factura.Cat nu este prea tarziu cei abilitati ,trebuie sa vrea si sa faca ceva pentru a indrepta lucrurile spre un fagas normal.

cristi (4 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 9:46

RADOI E DE PLASTILINA DEAIA S-A RUPT NU PT CA I A CERUT O PITURCA ,HAI LA BOLOGNA CU EL BAFTA RADOI

eutr (2 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 10:04

terminati cu rapme de lansare ,fotbalul nu mai e demult un sport a ajuns in lumea afacerilor normal ar fi trebuit sa fie scos si de la jocurile Olimpice, a ajuns a o afacere in lunea GOLANILOR

Laur (70 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 10:12

mai subtire cu lazar asta ca mai bine ar sta la echipa de club..iar radoi am vazut ce a jucat cu lituania pt nationala..pai in cazul asta pt nationala nu ar fi nici o pierdere absenta lor asa ca , se pare ca pierderea e numai pt club , unde mai pui ca atmosfera de la nationala nu le place ..deci ..sa stea acasa !

Mihai (1 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 10:53

Bataie de joc la nationala noastra

GFM (1 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 11:40

Bravo, Mariuca!
Legat, penetrant si cu verb. Iar titlul, magistral.
Pretentii de la Piti si federabili nu mai avem de mult.
A bientot.

Laur (70 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 11:50

eu nu pot intelege o treaba : de ce mai vin la nationala daca nu le convine cum sunt tratati..de presa , de suporteri ..?..ori vii pt romania si dai tot pt victorie , ori vii pt imagine si strambi din nas la toate obstacolele aparute ..sa la intre bine in cap , nu nationala are nevoie de ei ci ei au nevoie de nationala , daca nu inteleg ,ii rog respectuos sa stea acasa si nimeni nu o sa i mai atace in nici un fel 🙂

Laur (70 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 11:52

aaa ..si piturca sa stea acasa si n o sa l mai vb de rau derbedeii, tot respectuos il rog 🙂

Vasile Alexandrescu (13 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 11:54

@LAUR – DAR CE AR FI SA STEA MIRCEA SANDU SI GASCA LUI IMBOGATITI DE PE URMA FOTBALULUI ACASA.N-AU STITU DECAT SA FURE DE PE URMA GENERATIEI DE AUR SI ACUM SE VEDE CAT DE INCOMPETENTI AU FOST 18 ANI.AU FACUT AVERI VANZAND TITLURI DE CAMPION SI ACUM NU M-AI EXISTAM DECAT CU STEAUA,RAPID SI DINAMO CARE AU ADUS PUNCTE IN CLASAMENTUL UEFA.
Sa speram ca CFR Cluj nu se va face de ras ca in meciul cu Anorthosis

QFWFQ (5 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 11:59

Maria, subiectul pe care il propui este interesant si ar merita un un set de articole care sa analizeze inversarea raporturilor intre echipa nationala si echipele de club. Lucrurile pornesc si de la modul in care federatia a ajuns sa trateze obligatia jucatorilor de a se prezenta la nationala, de noua atitudine a unor jucatori romani in raport cu dezvoltarea media din ultimii ani, dar si de la bugetul redus al FRF. Nu vreau sa scriu aici un cearsaf intreg, dar vreau sa abordez succint aspectul bugetar. Din cite cunosc eu, bugetul FRF a cam stagnat in ultimii ani; daca in urma cu nu multi ani bugetul alocat echipei nationale era la nivelul bugetului unui club important de la noi, in acest moment bugetul echipei nationale a devenit un buget mediocru spre mic raportat la bugetele cluburilor din campionat. Asta conduce la multe consecinte, inclusiv la aceea ca in acest moment cluburile noastre mai mari isi permit un personal medical mai bun decit nationala, ca si ingrijiri medicale de mai buna calitate. Primele oferite de nationala au devenit neatractive (nu mi-a venit sa cred atunci cind o cearta pe prime a devenit publica, sumele vehiculate erau uluitor de mici, prime la nivelul celor oferite de cluburile necajite ale primei noastre ligi. Tot asa, dezvoltarea mediatica, la fel ca si dezvoltarea campionatului intern, au facut ca popularizarea jucatorilor nostri in strainatate sa nu mai tina atit de mult de meciurile si de rezultatele nationalei: jucatorii romani pot fi vazuti cu multe alte prilejuri, inclusiv datorita faptului ca scooterii nu mai ocolesc partidele din campionatul intern, dovada ca s-a ajuns si la noi ca mari cluburi europene sa ofere contracte unor tineri jucatori romani despre care nici nu se auzise bine pe plan national. O urmare este aceea ca, pe linga faptul ca se forteaza din ce in ce mai mult obligatia jucatorilor de a veni la nationala, in paralel cu o calitate nesatisfacatoare – in raport cu evolutia bugetara a cluburilor – a serviciilor (inclusiv medicale) oferite jucatorilor la lotul national. Starea lucrurilor arata o activitate necorespunzatoare a team-ului FRF in frunte cu dl Sandu: incapacitate de a asigura o dinamica bugetara corespunzatoare, atitudine din ce in ce mai discretionara fata de jucatori. In mod normal (iar eu propun sa fie statutat ceea ce voi scrie acum si tu sa ma sustii mediatic pentru a obtine aceasta statutare) un jucator care vine la nationala cu probleme medicale ar trebui sa nu fie retinut in lot si trimis la club. De ce? In primul rind, fiindca, din motive bugetare si de organizare, cluburile mari de la noi pot asigura jucatorilor tratamente medicale si recuperari mai bune si mai costisitoare; interesul cluburilor este evident: daca nationala nu poate utiliza un jucator, atunci cheama altul; clubul nu poate face acest lucru. In al doilea rind, fiindca un jucator care evolueaza accidentat risca sa-si agraveze starea si sa nu mai fie util o perioada nici nationalei si nici clubului, cazurile lui Nicolita si Radoi, ceea ce inseamna ca toata lumea are de pierdut. In al treilea rind, sansele ca un jucator care evolueaza accidentat sa joace la valoarea sa reala sunt foarte reduse; in acest caz, nici randamentul sau nu va fi grozav si nici cota sa nu va creste. Statutarea acestei obligatii ar fi si o opreliste in calea acelor jucatori inimosi care, avind inca patriotism, ambitie si spirit de echipa, doresc sa intre pe teren chiar si in stari precare de sanatate, Radoi fiind din nou un exemplu, el suferind in mai putin de sase luni doua accidentari in meciurile nationalei. In sfirsit, un sistem de asigurari incheiat de FRF pentru accidentarile la nationala ar fi salutar, daca el nu exista, fiindca, daca atit nationala cit si jucatorul si clubul sau ies cu toate pagubite, macar sa fie acolo o suma frumusica de bani din asigurari care sa mai ajute jucatorul in tratamentul sau medical. Te las pe tine, de aici, sa dezvolti lucrurile, poti sa scrii un intre serial despre aceste lucruri.

Laur (70 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 12:17

eu am zis ceva mai demult : sita cerne ..nationala va fi huiduita peste tot in Romania pt ca romanii nu mai au rabdare nu cu jucatorii ci cu piturca , in conditiile astea evident nu se va putea construi o echipa..va tre schimbat piturca , iar atunci se va produce cutremurul la varf ..acum e doar un armistitiu fragil 🙂

Vasile Alexandrescu (13 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 12:29

@QFWFQ – treaba cu bugetul e o prostie.FRF prin conducerea s-a ar fi trebuit ca banii pe care i-a avut in mana timp de 18 ani sa-i investeasca in centre de copii si juniori.In 18 ani s-a facut doar centrul de la Mogosoaia.Daca in 18 ani banii castigati de generatia de aur ar fi fost investiti in copii azi cu siguranta am fi avut jucatori sa trimitem in teren nu sa fie folositi aceiasi si iar aceiasi jucatori.Un jucator vine la echipa nationala pentru tricoul echipei nationale, iar daca nu o face pentru asta vine pentru a fi vazut de vreo echipa de afara unde sa castige bani buni.Nu vine pentru primele de la nationala sau asigurarile lor.

bogdan (3 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 12:36

Pt toti cei care l contesta pe Piturca:

Nu-s un mare fan al lui Piturca, dar constat urmatoarele:

este SINGURUL antrenor care a calificat echipa dupa multi ani de seceta (nu mai zic de calificarea din 2000).

Foarte important, a obtinut calificarea cu niste fotbalisti de duzina (in afara de Mutu si Chivu poate si Lobont, ceilalti sunt umpluturi).
Era f usor pt Iordanescu (antrenorul secolului) sa se califice cu o echipa din care 7-8 jucatori erau de nivelul lui Mutu si Chivu.

Inainte de Euro, toti se gandeau cate goluri luam nu cate puncte facem ce sa mai zic de calificare. Am facut 2 p care sunt considerate o catastrofa. Catastrofa a fost in Anglia 96 nu acum, cu acesti adversari.

Piturca asa cum e el a calificat nationala de tineret singura dat acred in ultimii 20-30 de ani.

Nu zic sa-l ridicam in slavi, dar nici sa-l injuram nu cred ca e fair. Daca va fi schimbat, sunt curios ce rezultate obtinem cu acesti jucatori si alt antrenor;

Laur (70 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 12:39

frate , chestia cu investitul in copii e o aberatie , aa, cluburile pot face asta dar federatia nici pe vremea raposatului nu o facea , pe timpul lui ceashca cine investea in copii ?..bateam o minge julita pe un teren ars cu iarba uscata si denivelat..si uite ca au iesit valori ..adevarata cauzxa e ca mentalitatea copiilor s-a schimbat , vor totul fara munca , la fel ca si la scoala- sunt praf , la gimnastica-nu frate e prea lung antrenamentul ,prea multe sacrificii..si tot asa..Asta e !!

Laur (70 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 12:43

aa si inca ceva …echipe nationale nenumarate nu au valori care joaca la echipe mari , iar noi zicem ca asta e cauza si ca piturca a facut din rahat bici..pai lituania ce mari fotbalisti are ??? si ne a tras o..austria ce mari valori au ???..si le a tras o francezilor .. turcii ce mari valori au?? si uite unde au ajuns la campionat…dar toate aceste ecipe au ANTRENORI BUNI!!!

IQ (6 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 14:11

:O:O:O NU m-am gandit ca poti scrie un articol atat de bun. Probabil au inceput sa apara si la tine primele „fire albe jurnalistice” Felicitari

viola (55 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 17:03

raman la parerea mea: lasa-te de comentat fotbal.
„În ultimii ani, fotbalul nostru de club a intrat şi s-a menţinut într-un circuit european al performanţei.”
Ce performanta a facut Steaua anul trecut, calificata direct in grupe a performat un egal acasa si a fost caftita ca la Verdun in rest.
Corcuitul european al performantei.
Si care e enigma daca te pricepi Maria ? Nu e evident ca „strainii de mana a doua” ridica nivelul campionatului ?
Ce, stii tu vreo echipa romaneasca care joaca anul asta in europa fara cativa straini care duc greul acolo ?
Numai prostii scrii ca sa te afli in treaba.

Laur@v. Alexandrescu (70 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 18:05

Unirea Urziceni nu prea are straini si le a dat o lectie de tinut mine brazilienilor rapidisti..dar sa vina si straini ca fotbalistii autohtoni fie si de liga a doua sunt la mare pret ..scump domne scump !..eu daca as avea un club ori as promova eu de la copii si juniori , ori as cumpara straini, de ce sa i dau lui becali banu ?! 🙂

cristian751986 (1 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 18:09

pt. 1q – intr-adevar, nationala deja nu mai intereseaza pe foarte multa lume – tensiunea, pasiunea si intensitatea cu care se joaca in Ch. League, UEFA cup si chiar Liga 1 sunt infinit mai mari si emotiile create suporterilor asemenea…

ar fi poate interesant sa se faca un sondaj de opinie in acest sens – am fi surprinsi sa vedem ca interesul pentru competitii gen Champions League egaleaza si poate chiar depaseste interesul cel putin pt. preliminariile CM/CE…

adi_stelistul (98 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 18:23

@ viola

Pentru informatia ta (si nu numai) , iata care au fost anul trecut coeficientii echipelor romanesti in cupele europene: Steaua – 7.5 puncte , Dinamo-2.5 puncte , Rapid – 2 puncte , iar CFR si Otelul cate 0.5 puncte. Steaua a facut 58 % din totalul punctelor echipelor romanesti . Sau , daca vrei , mai multe puncte decat toate celelalte 4 la un loc !!! Ca a fost un sezon nereusit , ai dreptate , dar sa arati cu degetul spre Steaua in conditiile astea , e prea mult . Daca Steaua a fost caftita (cu Arsenal si Sevilla , sa nu uitam ) , ce s-ar putea spune despre ceilalti ? Singurul meci in care s-a obtinut ceva a fost acel 1-1 de la Roma al lui Dinamo , dar , sincer acum : cat era scorul fara Lobont?
Cam asta ar fi realitatea cifrelor . O zi minunata si succes cu Partizan (nu gresesc , sper, sa cred dupa nick ca esti suporter Poli).

Fest3r (2 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 18:23

dupa cum vad eu problema nationalei, shi a fotbalului romanesc in general, shanse sa ieshim din impas in urmatori 15 ani nu prea sunt…in primul rand nu vom face performantza pana nu va fi schimbata mentalitatea jucatorilor incepand de la stadiul de copii shi juniori…sunt putine cazuri in kre fotbalishtii romani sa nu se gandeasca la sume cu „n” zorouri inaintea unui meci ..acum nu spun k ar trebui sa joace doar ptr faima shi respect dar din moment ce te inebuneshte talentul shi succesul ai incheiat conturile cu footbalul!

alex (345 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 18:25

Nationala a incetat de mult sa mai fie ce a fost,astazi ne este dor de puternica echipa nascuta intr-o frumoasa zi de noiembrie a anului 1989,in urma unei splendide victorii,obtinute in fata nationalei Danemarcei legendarului Peter Schmeichel.Am ramas doar cu amintirea clipelor magice ce au urmat,oferite de tricolori de-a lungul anilor 90.Nationala de astazi se afla intr-un declin continuu moral si competitiv,in sanul lotului domnind o permanenta atmosfera tensionata si deprimanta ca o zi de toamna tarzie.

Fest3r (2 comentarii)  •  15 septembrie 2008, 18:34

shi ink ceva mentalitate conducatorilor de cluburi din liga I e shi asta o problema ..au impresia k un antrenor poate face k echipa lui sa castige la doar 2-3 zile dupa ce a fost pus in functie …nu este asa ushor…dak nu esti sustinut de conducere shi fani shansele tale k antrenor sunt mici …dc oare dan petrescu a dus o echipa mik, fara prea mari pretentzi, undeva sus? are un buget mare, jucatori de calibru, shi o foarte mare experientza k antrenor ..?nu! are doar o conducere shi un public minunat kre il sustzin in cautarea gloriei asha se caleshte un antrenor …dan petrescu va fi kndva un mare talent ptr k a shtiut ce vrea de la fotbal! dak te duci antrenor la urziceni nu te injoseshti ptr k e doar o echipa mik! asha trebuia sa faca multzi altzi …exemple sunt multe printre kre este shi „regele”!

wiston (2 comentarii)  •  16 septembrie 2008, 10:22

Chestiunea este simpla. Piturca este antrenor bun, dar selectioner slab. Sau, ma rog, orgolios. Nu zic ba, Marica, Marius Niculae sau Florentin Petre au ceva valoare, dar sa-i tii patru ani in lot desi la club sau la meciurile de pregatire ale nationalei n-au spart gura targului, e prea mult. Nu sunt dinamovist, dar eu cred ca nu poti renunta prea usor la Danciulescu, care, iata, aduce aproape etapa de etapa puncte echipei sale. De episodul Radoi nu mai amintesc, pentru ca as jigni orgoliul lui Piturca. Prima reactie dupa 0-3 ar fi fost retragerea antrenorului. A doua reactie, gasirea unor solutii pentru indepartarea lui Mircea Sandu, care a facut destul rau fotbalului romanesc in ultimii opt ani.

Comentează