Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Ne trezim?

Acest articol a fost scris impreuna cu cititorii si va fi publicat in editia tiparita a Gazetei Sporturilor de miine, 9 septembrie. Va multumesc!

Iata articolul in forma finala:

„Nationala” n-are timp sa-si plinga de mila: ori depaseste momentul critic […]

luni, 8 septembrie 2008, 11:15

Acest articol a fost scris impreuna cu cititorii si va fi publicat in editia tiparita a Gazetei Sporturilor de miine, 9 septembrie. Va multumesc!

Iata articolul in forma finala:

„Nationala” n-are timp sa-si plinga de mila: ori depaseste momentul critic de la Cluj, ori va fi depasita in cursa pentru Mondiale. Nu scuzele trebuie cautate acum, ci solutiile. Iar cel platit sa aiba solutii este selectionerul. Piturca a aratat ca este in stare sa scoata rezultate cu echipe tinere, fara vedete. Absentele din lot n-ar trebui sa fie o problema. 

Meciul cu Lituania nu s-a pierdut din cauza problemelor de efectiv, ci a problemelor de atitudine. In primul rind. Lipsa lui Mutu si a lui Chivu nu s-a fi simtit in teren daca ceilalti „tricolori” nu s-ar fi obisnuit sa finalizeze altcineva, sa centreze altcineva, sa paseze altcineva. Se comporta ca niste oameni dispensabili, de prisos. Refuza sa-si ia in serios statutul de purtatori ai tricoului galben. Cita vreme asteapta ca altii sa munceasca in locul lor, cita vreme se ghideaza dupa rationamentul asta smecheresc, efort minim, poza maxima, nu se pot numi profesionisti. 

Asta n-o poate repara selectionerul, treaba lui nu e sa le predea fotbal, ci sa construiasca un grup unit si performant. Nu le-a dat indicatii la pauza. Primul impuls a fost sa-si ia miinile de pe echipa. Dar al doilea impuls, mai sanatos, ar trebui sa fie motivarea jucatorilor. El trebuie sa-i puna pe picioare, sa-i scuture, sa se faca ascultat. Pe linga tactica, atmosfera de la lot intra in responsabilitatile lui. Chiar daca n-apare in contract.

Nu conteaza cum le spune, haiduci, zmei sau feti-frumosi, important e sa-i mobilizeze. Nu conteaza ce formula abordeaza, ofensiva, defensiva, important e s-o inteleaga si jucatorii. Partida cu Feroe trebuie privita ca un test, ca un team-building pe o insula, inaintea adevaratului meci decisiv, cel cu Franta.

Oricum era nevoie de un dus rece dupa Euro si e mai bine ca a venit acum. Tragedie nationala? Nu. Mai degraba esecuri individuale care au dus la un esec colectiv. Nu e timp sa-si plinga de mila, nu e timp nici de scandaluri, Nu de tapi ispasitori, ci de solutii. Si, cita vreme le cauta, selectionerul si „tricolorii” trebuie sa tina cont ca importante nu sint doar cele trei puncte. Mai e ceva de cistigat, de recistigat, de fapt, in aceste preliminarii: publicul.

Au contribuit: Maria, Danie, kristea (br), bigfoot ball, Luchian, Larius Macatus, Ginola, thejack, albedo, Dysco, visinel, Bogdan, vera, danutz_dany, Laur, Grey Wolf, Mihai, Mark, om cu caracter, Mircea, Ionut, radu, paf, Titi, uzyy, Valentin Andrei, hmmm, Gaby, iulian, 1Q, dorinho, Mihai Popa, Demisia !!!!!!!!, S2fdsa, Ioana, Laza, sUporterU, cisco, George S., rodana 9

Comentarii (128)Adaugă comentariu

florin (1 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 11:49

unde s-a gresit…?in primul rand,s-a mers pe ideea ca lituania e vreun san marino si ne asteapta cu slitzul portii desfacut.apoi,niste tamas, marius niculae sau stefan radu (folosit pe stanga unde nu joaca decat cand vrea piturca) sunt prea obositi de infumurare pentru nationala. bine, ne ascundem cu tot cu piturca in spatele lui mutu, chivu, rat, nicolita si ovidiu petre. ok,dar costea, lazar, moti, nesu, aliuta, bratu, codrea? solutia e sa inlocuiesti POST pe POST,nu sa improvizezi cu stefan radu. si sa intelegi ca stefan radu NU este fundas stanga nici daca il legi acolo!

Cipri (28 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 11:55

Nu vi se pare ca jucatorii nu-l mai vor pe Piturca?
Ei au transmis un semnal clar dupa Euro (vezi Mutu, Chivu) ca nu sunt de acord cu stilul lui Piti.
Au zis ca sacrifica un meci ca sa salveze celelalte.
In Europa se joaca altceva! Nationala joaca batraneste! din pacate si cluburile noastre reprezentative (in special, Steaua) joaca la fel. Cu asemenea joc, excaladezi dealuri, dar muntii, nu!
Exista o singura sansa pentru a redresa nationala:
Lucescu director tehnic (nu-i nevoie sa renunte la Sahtior) si un antrenor mai tanar alaturi de el (gen Balint, Sabau) pentru ca e nevoie de un om cu personalitate. daca nu, unul strain, dar in situatia actuala mi se pare cam tardiv.

danutz_dany (30 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 12:00

ok!azi sunt liber,nu ma duc la munca!!:))))LA MULTI ANI MARIA!

om cu caracter (1 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 12:04

Octombrie 2007…….Constanta………Romania bate pentru prima oara in istorie Olanda si se califica lejer dintr-o grupa in care pleca cu sansa a doua, crezand ca se va bate pentru locul 2 cu Bulgaria.
Septembrie 2008…….Cluj……..pe acelasi stadion pe care cu cateva zile inainte omul care adusese primul titlu si prima cupa din istoria CFR-ului era huiduit de un stadion intreg, acum omul care adusese singura calificare a mileniului era huiduit de acelasi stadion.
Oare nu e acesta momentul in care trebuie sa fim alaturi de ei ? Vorbesc de suporteri, pentru ca la jurnalisti, asta e meseria……atunci cand echipa merge bine sa o laude, pentru ca asta cere publicul si deci asta face rating, iar atunci cand e la pamant sa-i mai dea si ei un picior, pentru ca in jurnalism e regula ca in numele audientei sa calci pe cadavre…..
In alta ordine de idei, Maria, nu-i asculta pe cei ce te trimit la cratita……te pricepi la scris !!!

mark (30 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 12:05

Despre care Nationala?A Lituaniei?Caci ceea ce ne prezinta Piturca noua, eu nu o recunosc ca si Nationala a Romaniei.Aici este o adunatura de indivizi care l-au ajutat pe Piturca sa califice Romania la Euro.Iar acum acesta se simte obligat si-i convoaca fie ca sunt valizi sau nu,fie ca joaca sau nu la echipele lor,fie ca sunt in forma sau nu,etc.Si mai ales ca se muleaza perfect pe tactica lui Piturca.Cum care tactica?Si antijocul este o tactica si nici nu sifoneaza CV-uri.

LUPU (10 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 12:10

muulttiiii ani traiascaaaaa, ma-ri-a! ce sa scriu despre narco/nala de hootbal? maria uite cum sta treaba: sunt enterese mari, si de aia joaca batranii si tinerii nu au loc!

Mihai (28 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 12:11

S-a greşit selecţia. El, Piţurcă, selecţionează şi la amicale aceeaşi jucători: Lobonţ, Chivu, Mutu, FL Petre, Nicoliţă, Dică, Niculae, Contra, Rădoi, Goian, Marica, Codrea, Cociş, Tamaş şi restul nemuritorilor. Nu a dat şansă altor jucători. Şi ce observ eu e că cei care vin la lot (cei cu ştate vechi) parcă nu mai vin cu tragere de inimă. Părerea mea.

uzyy (2 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 12:13

La multi ani!

Grey Wolf (10 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 12:15

Unde s-a gresit? S-a gresit in 1989, Maria, cand puterea a fost preluata de catre „marginalizatii” din esalonul doi al Partidului Comunist, de catre fostii securisti si militieni a la Mitica Dragomir sau Gigi Netoiu…si ma refer atat la fotbal cat si la politica, pentru ca tare bine merg astea impreuna si la ele se pricepe tot romanu…
Ce solutie exista ? In 1989, revolta contra minciunii si a ticalosiei a pornit de la Timisoara. Azi, tot acolo mii de romani s-au revoltat spontan contra unei nedreptati strigatoare la cer, si au ridicat vocea contra puternicilor zilei din fotbal….nu zic ca au in totalitate dreptate, dar cred de aici trebuie pornit ca sa gasim o solutie, o solutie radicala, eficienta si limpede, de care e atata nevoie in fotbalul romanesc !

viorel (2 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 12:17

La multi ani, Maria!!!!
Maria cea frumoasa si desteapta 😛

Grey Wolf (10 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 12:18

P.S. : LA MULTI ANI, MARIA !

Mircea (3 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 12:18

-e greu sa treci de la jocul eminamente defensiv de la campinatul european la un joc de atac, in care sa inscriem: ne-ma trezit ca trebuie sa jucam altceva fata de turneul final al CE
-jocul extrem de lent si tehnica deficitara a jucatorilor
-lipsa de daruire in joc: nu am avut senzatia ca jucatorii isi dau viata pe teren, ca de exemplu in meciul cu Franta
-tratarea superficiala fazelor de aparare: s-a considerat ca Lituania nu poate crea faze periculoase de gol. Ce s-a intamplat? Un gol de la 20 de metri, un sut superb, fara preluare de la 18 metri si un ultim gol, pe caderea totala a apararii noastre.
-problema principala a fost in atac: nu am reusit sa cream ocazii, asta e marea problema, asta va fi problema viitoare a nationalei.

Un meci pierdut in conditiile in care nu ai decat 2-3 ocazii clare tot meciul (2 din lovituri libere), in conditiile in care ai 3 atacanti in terensi 2 mijlocasi cu profil ofensiv in teren, asta e problema.
Nu avem valoare individuala, asta stiam, si mutu s-a dovedit a fi decisiv in majoritatea meciurilor. Insa aveam senzatia ca putem depasi aceasta lipsa de vedete din echipa prin valoarea grupului.
Ori in meciul cu Lituania nu s-a vazut valoarea si disciplina grupului, acea disciplina cu care am incercat la CE sa facem preformanta.

Radu Banciu remarca aseara la o emisiune sportiva: sansa nationalei de a se scmba este un rezultata prost in Insulele Faroe, demisia lui Piturca si reconstructia echipei.

PS
Tamas face greseli la club si la nationala, dar e foarte arogant, injura jurnalistii si se simte o mare vedeta: e normal, a semnat un contract gras cu Dinamo.
Dica e lent in Italia, la fel de lent si la nationala, Cocis nu mi se pare nici el foarte valoros….in fine, asa e cand nu alergi tot meciul ca sa castigi.

PPS Concluzia finala: nu suntem o super echipa, totusi un 0-3 cu Lituania este umilitor.

durden (209 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 12:25

LA MULTI ANI DRAGA MARIA!!! 😀

Ionut (4 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 12:30

Nu stiu daca avem despre ce sa scriem…care echipa nationala? A lor? A federatiei si a lui Piturca? A catorva jucatori pe placul lui Piturca? A altor jucatori care stiu sa injure in public?
Sau a natiunii noastre? Nu cred ca este aceasta o echipa nationala. Cel putin eu nu o vad asa

P.S. La multi ani !

danutz_dany (30 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 12:43

Unde s-a gresit?iata succint cauzele care au dus la esec:
1.inceputurile acestui esec pornesc de la toate scandalurile din liga dar mai ales conflictul dintre prunea si mitica,ultimul acuzandu-l deschis pe prunea ca ar fi introdus femei usoare in cantonamentul nationalei!! si dc.e adevarat e posibil ca unii jucatori care au familii sa se teama!asta cu toate ca mitica a incercat sa nuanteze ca beneficiarii acestor servicii ar fi fost doar federalii!!
2.selectia foarte proasta facuta de selectioner!tamas,contra,d.niculae,cocis joaca f.slab in ultima vreme in timp ce r.stefan e neexperimentat si joaca pe un alt post decat cel de la lazio!asta s-a intamplat si cu radoi lasat singur la mijloc de cocis si contra care au urcat in atac dar nu au facut mai nimic dupa care au lasat postul descoperit in timp ce tamas si r.stefan au fost pe alta lume la acel meci!! de altefl consider c a acest cuplu d efundasi centrali-goian-tamas-nu este competitiv!dica a jucat mijlocas central si fiind si foarte lent a fost usor anihilat mai ales ca nu avea cu cine sa joace in fata dupa accidentarea lui marica!d.niculae a jucat pe stanga dar nu a contribuit cu mai nimic la faza ofensiva,in plus pe partea lui au pornit fazele periculoase!goian a jucat acceptabil iar radoi sarcul s-a zbatut dar n-a fost ajutat mai ales in aparare ca asat ere principala lui sarcina!!a si gresit mult,indolenta i-a caracterizat pe multi jucatori!
3.atitudinea aroganta a jucatorilor care s-au crezut invingatori dinainte si care si-au aratat excesele de prostie in gradina botanica!
solutii:
a.sa fie convocati cei mai in forma jucatori de la orice echipa
b.sa fie eliminati acesi jucatori care mimeaza fotbalul si iau jocul in deradere
c.dc ramane ,piturca sa schimbe tactica de joc mai ales ca nu are tot lotul valid!ce e asta 4-1-4-1??
d.dc nu bate cu franta,nu iau in calcul feroe desi ar cam tb avand in vedere penibilitatea petardei nationla,piturca sa plece de urgenta.eu cred ca un antrenor strain reprezinta o sansa de salvare!
e.dc nu facem min 6 puncte ,intreaga conducere a frf sa-si dea demisia!ne-am saturat de ei si circul lor ieftin!
f.cluburile de juniori .nu vom avea echipa nationala puternica fara cluburi de juniori puternice ,cu copii veniti pe merit acolo si nu pe interese!
g.sa ne gandim

Laur (70 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 12:44

sa spunem ca gabriel si ceilalti botanisti sunt nishte bieti inculti pe care tocmai presa i-a facut mari , piturca a fost si va ramane la stadiul de shmecherash care merge la cacialma, iar sandu sa fie mai ferm si sa decapusheze fotbalul incepand de la mitica care si el trebuie sa raspunda pt declaratiile sale, piti incompetentul ..mergand chiar pana la mirel , gabriel , pis-pis sau pish pish 😛 si sapunarul , pe care tre sa i sapuneasca bine ..si sper sa nu mai aud niciodata de personajele astea..oricum : SE STRANGE LATUL , SITA CERNE EI SIMT ASTA :))

sut bara gol (21 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 12:46

s-a gresit cind s-a renuntat la suflet, atit!

danutz_dany (30 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 12:49

ERATA:de altfel,saracul,asta,far punctul ,,g”:))

david (8 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 13:00

La multi ani cu numele!

Ce sa mai scriem despre …. impostura nationala din weekend, pe „net”? S-a tot scris, rescris si din cate vad peste 80% vor acelasi lucru. Or, cand 8 din 10 iti spun ca esti beat, te duci si te culci. Un lucru ramane cert.. Internet chatul ramane locul unde, barbatii sunt baieti, fetele sunt baieti, iar fetitele fara buletin sunt de fapt diversi detectivi sub acoperire.

Laur (70 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 13:01

P.S…mi-a placut uimirea lui piturca cand i s-a cerut demisia , ei saracii nici nu sunt in realitate , nu si dau seama ca asta e inceputul or sa fie nevoiti sa joace la bulagari caci vor fi huiduiti peste tot in Romania ..se strange latul..romanii nu mai sunt prostii nimanui

radu (5 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 13:01

Sa-i lasam cu nationala lor in pace si sa nu-i mai bagam atata in seama pentru ca li se urca la cap. Au impresia ca sa vi la nationala e ca si cum te-ai duce intr-o excursie sau intr-o tabara sa te distrezi si sa te relaxezi in loc sa -ti dai sufletul pe teren. il tot injuram pe Banel dar cred ne trebuie vreo 11 cu o atitudine si o determinare ca a lui. si asa polemica asta despre nationala poate continua la nesfarsit… Draga Maria mai bine gaseste un subiect mai interesant despre care putem discuta ceva. Si inca ceva LA MULTI ANI MARIA

Laur (70 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 13:02

solutie : antrenor tanar ..razvan , dan petrescu..antrenori care cunosc fotbalistii din campionatul intern

vera (7 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 13:08

CARE NATIONALA?
ASTA DE SMECHERI,TUPEISTI,ARUNCATORI DE PIETRE,AROGANTI ETC.ETC.ETC….
ASTA NU E NATIONALA ROMANIEI.
EU NU O CUNOSC.
DE VREO 2-3 ANI NOI NU MAI AVEM NATIONALA…
DIN PACATE S-A VAZUT SI PT CALIFICARILE LA EURO,APOI NE-A ARATA FUTBOL DE ”CALITATE”LA EURO 2008.
AUZI LA EI”VOM CASTIGA CUPA”…=))
SUPER TARE…NORMAL E DE RAS…DOAR NU O SA PLANG PT VOI ”FUTBOLISTI PROFESIONISTI”,DE NATIONALA…
NICI MACAR SA VA JIGNESC NU MERITATI…
RUSINEEEEEEEEEE….

P.S…LA MULTI ANI MARIA!!!!!

visinel (7 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 13:10

Sensul cugetarii „toata lumea se pricepe la fotbal si la politica” nu mai reflecta deloc realitatea de la noi. La ce parlamentari avem (sigur nu generalizam, unii, adica majoritatea!), la ce absolventi de bacalaureat copiat avem, si la ce jucatori de fotbal avem (sa-i numesti golani intinezi memoria pietei universitatii) zicala trebuie luata la propriu. Sigur, microbistii se pricep la fotbal macar in aceeasi proportie ca si trepadusii, contopistii si chiar jucatorii – s-a constatat ca sa fii mare jucator nu te face nici analist nici antrenor, si cu atat mai putin un bun manager / functionar.
Fotbalul este peste tot in lume Si o afacere. Numai in Romania este numai o afacere de imagine. Niste « b-oieri » platesc niste « sclavi » sa-si faca o placere. Nu de a privi fotbalul. Ci de a avea echipa si a putea aparea prin ziare si la tv.
Placerea jocului aproape ca nu mai exista. Privim cu mirare meciuri ca ale Sportului anii trecuti sau ale Craiovei.
Problema echipei nationale: nu atat antrenorul (ca doar nu vin la lot sa-i invete sa joace!, desi complet responsabil pentru a fi inchis ochii la incompetenta tactica a majoritatii), nu dotarile (nu e nevoie de mare lucru sa joci fotbal, ghete, tricou short si placere), nici macar institutiile precum frf (corupte, incompetente, dar nu joaca), ci fotbalistii. Nu vorbim ca sunt prost crescuti, in definitif reflecta majoritatea populatiei, numai ca majoritatea nu se vede, nu are mijloacele (audi, lovele, armani) sa etaleze proasta crestere. Nu vorbim ca le lispseste cultura (sportiva, sportiva, nu le cere nimeni sa citeasca Cioran! – daca nu credeti intrebati pe unul daca stie cine a fost Dobay sau Just Fontaine). Constatam doar cu surprindere ca nu stiu fotbal! Ceea ce nu se vede cu Italia si Franta, unde o bubui si ti se trece cu vederea, se vede cu litvenii si alte lifte. Greu de crezut, fotbalisti de nationala nu stiu fotbal. E suficient sa priviti statisticile. Nu tu doua driblinguri consecutive tot meciul! Nu tu suturi pe poarta o repriza intreaga! Nu tu un (unu !) un-doi reusit. Nu tu ocazii de gol. Ce sa vorbin de stopuri, preluari, pase printre. Nimic. Zer0. Nul. Nula,cum zice bulgarul vecin. Si in plus nici umbra de efort a la Banel. Ceea ce inseamna lipsa de respect. Ei se pastreaza. Probabil pentru Siena.
Problema nationalei este deci lipsa de profesionalism in sensul de competenta in fotbal a majoritatii fotbalistilor selectionati. Aceasta lipsa de competenta este dovedita si de : imposibilitatea de a gasi contracte inafara pentru fotbalisti, si mai grav, returul lor acasa (Tamas, Niculae, Mitea, Ogararu etc.) si de lipsa celor mai competenti, acidentati sau pe banca (Chivu, Rat, Mutu, Banel).
In aceste conditii Tatarusanu trebuie chemat in poarta, si cu el multi de la tineret plus cativa de la Craiova neselectionati inca. Diferenta cu generatia Hagi, e clara, vede orice om de bun simt, aceia stiau cu mingea !

Bogdan (6 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 13:27

Eu o sa iti spun doar La multi ani Maria! As fi vorbit poate si despre pseudo-nationala, dar anumite comentarii la adresa ta mi-au taiat orice elan. Cred ca lumea asta virtuala in care unii se simt foarte in largul lor la adapostul anonimatului opereaza de multe ori ca o mitraliera lasata in mana unui iresponsabil. Pacat.

paf (4 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 13:28

Promovati cei de la tineret care merita, iar din cei „mari”…care de fapt sunt tot mici…sa ramana doar cei care JOACA constant si o fac bine…nu stiu daca cu sau fara Piturca…

albedo (3 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 13:29

LA MULTI ANI!

thejack (21 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 13:42

Orice am spune, rezultatele lui Piturca raman. Nu multe nationale se pot lauda cu 4 puncte din 6 luate portocalei mecanice intr-o campanie de calificare, fara gol primit! Nici un alt antrenor al tricolorilor nu a avut procentaj maxim la calificari cu nationala, doua campanii reusite din tot atatea incepute. Oricat l-am detesta pe Piturca pentru infatuarea, inchistarea si incapatanarea lui, oricat i-am dispretui pe jucatori pentru lipsa de educatie si grobianism, rezultatele de pana acum vorbesc. Cu un grup mult mai sarac in talent si stralucire fata de generatia de aur, din care se desprind doar cateva varfuri atestate international (Lobont, Mutu sau Chivu), Piturca a scos maximum posibil, ramanand, cu obstinatie, fidel criteriilor sale riguroase (selectionarea doar a jucatorilor in forma, crearea unui grup cunoscut si omogen, mai usor de manipulat si motivat).
Sa nu ma intelegeti gresit, nu fac apologia lui Piti ca om, are si el, ca oricare altul din generatia lui, reminiscente comuniste in vene, nu insist nici asupra calitatii umane a jucatorilor de fotbal romani in general, vreau doar sa scot in evidenta profesionalismul unui antrenor care si-a vazut cu incapatanare de treaba in aceleasi conditii, injurat de presa si de popor la inceputul campaniei trecute, a obtinut ultima calificare a tricolorilor si a ramas lucid, atat la victorie, cat si la putinele insuccese.
Este foarte important ca jurnalistii sa nu reactioneze patimas, sa-si pastreze echilibrul si sa nu coboare la acelasi nivel cu jucatorii (cei care nu au facut-o deja). Asta pentru ca sunt convins ca Piturca le va rade, din nou, in nas, la sfarsitul campaniei, dupa care se va retrage, asa cum a promis.
Si inca ceva: il sustin pe Piturca fiindca isi vede in continuare imperturbabil de treaba si asteapta sa fie judecat dupa rezultatul final, in timp ce poporul si o mare parte a presei isi cheltuiesc 90% din energie intr-un mod inutil si distructiv contestandu-l, dintr-un impuls tipic romanesc.

Dysco (5 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 13:42

Nu credeam vreodata ca o sa-l citez pe Borcea, dar fara Mutu si Chivu nationala e o echipa de ciobanasi.

albedo (3 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 13:47

despre nationala nu prea avem ce scrie
cam toata lumea ii injura, atat pe jucatori cat si pe ceilalti(antrenori, frf-isti)
cred ca singurii care au scapat e iovan , doctoru si maseurul si tipii aia cu masinuta medicala
in rest ce poti scrie…
evolutie execrabila, tactica zero (oare chiar bateam olanda la euro daca aia jiucau cu prima echipa?).
sunt dezamagit de toate scandalurile care sunt la ora asta in fotbal(timisoara,dragomir vs lupescu&prunea,iancu vs sandu, steaua vs nationala etc).
cred ca deja sunt prea multe intr-un fotbal care-l dorim cat mai atractiv, cat mai frumos, sa ne atraga pe stadioane sau la tv.
din pacate multi microbisti sunt indepartati prin tot felul de stratageme: porti inchise, interzis intrari in orase, meciuri transmise pe canalele lu’ peste.
mi-e greu sa scriu despre fotbalul care mi-a fost si-mi este pasiune cand vad ca sunt atatia care isi trag de la gura sa vada un meci cu aia care joaca pe bani multi si primesc ce? NIMIC
am pierdut cu 3-0 un joc considerat castigat
am pierdut avand o echipa de jucatori care nu cred ca au habar de ce reprezinta sau pe cine reprezinta. ei se cred de neinlocuit la aceasta ora, se cred intangibili. nu realizeaza ca de fapt cand imbraca tricoul galben al nationalei ma reprezinta si pe mine; sa fiu oare un anonim ca si ei ?!?!
le doresc bafta sa ma bucur si eu pentru succesul ROMANIEI dar cred ca nu prea vom avea parte de multe bucurii.
cel putin daca vor continua sa piarda la fel de frumos cum au facut-o sambata; au primit trei goluri frumoase – da cu asta doar se pot mandri
pana cand vor castiga cu trei goluri frumoase ar cam fi cazul sa taca din gura iar dac nu pot sa lase pe altii

Maria Andrieş (1349 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 13:51

Pt. @all, va multumesc pentru urari!

Titi (110 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 14:04

Surprinzator, infringerea acasa cu 0-3 in fata unei echipe modeste ca Lituania nu m-a inflamat cine stie ce. M-am mirat si eu si am inceput sa-mi pun intrebari. Adevarul este ca actuala echipa nationala plictiseste, iar plictiseala e moartea pasiunii. Impresia mea ( doar a mea ? ) este ca „baietii” sint niste smecherasi manelisti care ne servesc la misto cite o declaratie „la sentiment” in ocaziile oficiale dar ne injura de mama pe toti de cum s-au indepartat de microfon. Invechiti in rele, rutinati in smecheriile tipice fotbalului nostru, pentru „tricolorii” nostrii meciurile nu mai sint decit niste obligatii extenuante de PR. Au parasit Bucurestiul in cautarea unui public exaltat in provincie, resping orice critica, scuipa pe presa, sint zeflemisti, superiori, siguri pe relatiile lor in lumea obscura a Federatiei. Sint de neatins. S-au scos. Sint expresia suprema a cocalarului. De ce ma mai uit eu la meciurile lor ???

malalatete (5 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 14:05

hai, c-o dai pe metafizica … ramai la literatura : „nationala ca o prada”

uzyy (2 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 14:06

Maria,nu avem multe de spus ”golul” din nationala nostra este mult mai valoros decat golurile Lituaniei,deci piti a invins…………priviti clasamentul suntem pe primul loc,La multi ani!

NORD (1 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 14:06

WOW azi scrieti de nationala ca pana acum ati scris numai de steOAIA ! NU VA SUPORT ! FCD in ADN !

jhon.rapidistu (4 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 14:07

Esti STRESANTA FETITO .Nu ai treaba pe acasa?

Valentin Andrei (10 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 14:09

cred ca Piturca trebuie lasat sa-si continuie treaba
Aria de selectie e asa cum e, adica redusa. Alti tricolori mai buni nu avem. Cu astia trebuie sa defilam! Cu un moral ridicat sunt convins ca vor trece cu binew de meciurile toamnei. Cele ramase. Inclusiv cel cu „cocosii”. Care „cocosi” nu stau nici ei pe roze. Asa ca, totul e posibil.
HAI ROMANIA!

Bogdan (6 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 14:11

Ar fi o utopie sa credem ca la finele meciului cu Feroe vom afla daca nationala a depasit momentul critic au ba. Eu socot ca meciul urmator nu va face decat sa prelungeasca agonia si sa dea apa la moara celor ce tin de fotolii in federatie sau de scaunele de pe banca tehnica. Abia dupa meciul cu Franta vom fi nevoiti sa constatam ca nu e vorba doar despre un moment – privit ut singuli – ci de inceputul unui perioade de declin accentuat. Nu exclud insa nici varianta in care fratii nostri intru latinitate ne vor demonstra pe teren ca sila lor fata de Domenec e mai mare decat a noastra fata de Piturca si vor fi invinsi jucand cu mult mai prost decat tricolorii.

bia (1 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 14:11

in primul rand LA MULTI ANI!! si multa sanatate

Valentin Andrei (10 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 14:13

Da. Uitasem ce zie azi.
LA MULŢI ANI! Maria Andrieş, dar şi tuturor celor de un nume cu tine!

hmmm (6 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 14:16

nationala nu mai prezinta interes,punct ! liga campionilor,salarii de sute de mii de euro in romania si de mil. in strainatate,asta motiveaza! liga camp/se joaca an de an,euro sau mondialele la 4 ani ! cine are chef sa-si rupa picioarele intr-un meci cu lituania,cand peste o saptamana vine chelsea sau bayern. radoi a ratat liga pt. un amical cu turcia ,unde s-a accidentat,crezi ca mai risca cineva ? uite ce suparati sunt oficialii stelei ca banel le-a venit accidentat sau ca nu pot avea toti jucatorii inainte de meciul cu farul.
cred ca echipele nationale isi pierd stralucirea.ele mai sunt importante doar pt. tarile mici,dar doar ca vitrina pt.jucatori. in romania,suporterii se concentreaza pe cele doua echipa din liga si pe cele 5 din uefa,de unde pasiune si pt. nationala? repet,un turneu final este la 4 ani ,liga este an de an. iar salariile vin de la cluburi.cu regret o spun,dar in cativa ani,nationalele nu vor mai prezenta interes.
totusi,ca sa mai existe o speranta pt. nat. noastra in actuala campanie,piturca tre` sa faca ce a facut in campania trecuta:întinerire !! gata cu petre,cu aliuta,cu contra etc. sa intre sepsi,tatarusanu,stancu,szekely,torje…macar daca ratam,sa lase ceva in urma si nimeni nu-i va reprosa nimic!

LA MULTI ANI !!!

danutz_dany (30 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 14:16

PT ASTIA CARE SE IAU DE O FEMEIE:SUNTETI FRUSTRATI SAU MISOGINI DIN NASTERE??AVETI CUMVA O FEMEIE SEFA LA SERVICIU PE CARE NU O SUPORTATI??VA UIMESTE CA E MAI INTELIGENTA CA VOI???SUFERITI PARTIAL DE COMPLEXUL LUI OEDIP??:)))HAI PA.

Gaby (3 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 14:16

Acestea trebuie compensate prin coborarea „selectionerului” de la rangul de Selectioner la acela de Antrenor de fotbal. Asta inseamna sa coboare in iarba, langa fotbalisti, langa problemele lor, langa dilemele, spaimele si bucuriile lor.
Un jucator de fotbal joaca bine atunci cand are pentru cine juca. La Cluj echipa Romaniei nu a simtit asta. A avut de-a face cu un stadion nou, festiv, aranjat frumos, dar care i-a pedepsit – meritat, evident – dar i-a pedepsit. Dupa meciul cu Lituania, Piturca este cel care trebuie sa devina motivul pentru care „tricolorii” sa se mobilizeze din nou.

Echipa Romaniei s-a calificat la Europene pentru ca avea pentru ce lupta. Era lupta unor baieti valorosi dar ghinionisti, care obtinusera mult mai putine decat valoarea le-ar fi permis. Aceasta motivatie nu mai este asa de importanta acum. O calificare s-a obtinut, iar turneul final a adus multe critici, mai niciun transfer pentru nimeni, mult venin intre conducatori, antrenori, chiar jucatori.

Probabil asta lipseste: motivatia jucatorilor. De aceea Piturca trebuie sa revina la haiducii sai cu dragostea cu care antrenorul de fotbal isi inconjoara jucatorii, chiar si cand acestia nu reusesc sa se ridice la exigentele lui.

Piturca poate fi suparat pe multa lume, dar ca antrenor de fotbal trebuie sa fie alaturi de jucatorii lui, sa-i ajute ca pe niste copii care au gresit, dar care trebuie sa isi recupereze greseala.

iulian (15 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 14:17

Din (ne)fericire, aroganta si ochelarii de cal pe care ii poarta il vor scoate destul de curand pe Piturca din circuitul nationalei. Pentru ca a ramas orb la evolutiile bune ale unor jucatori care ar merita cu prisosinta convocarea la nationala, mizand in continuare pe aceleasi nume, chiar daca jucatorii respectivi sunt de-acuma batrani sau iesiti din forma. Selectionerul ramane acelasi fricos, atat in privinta schimbarii tacticii, cat mai ales in rularea altor jucatori, mai ambitiosi si, mai ales, mai in forma.
Daca Romania ar fi pierdut acest meci cu alti jucatori pe teren, de perspectiva, alta ar fi fost reactia suporterilor.
Dar, probabil, jucatorii respectivi ar fi evoluat mai bine, iar scorul ar fi fost pozitiv!

Valentin Andrei (10 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 14:19

Gaby, de acord cu tine. Întrutotul!
Maria, ce zici?

hmmm (6 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 14:21

SI PT. CA TREBUIE SA PLEC,PROPUN CA TITLUL EDITORIALULUI SA FIE : ” APOCALIPSA DUPĂ PITURCA !” 🙂

Larius Macatus (12 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 14:21

Problema este daca toata lumea care poate decide jocul in urmatoarea partida chiar vrea ca nationala sa-si revina acum. Pentru ca eu am un „feeling” ca in aceste zile, poate chiar bazandu-se pe jocul din Faroe, unii vor incerca sa decida rezultatul in luptele care au conducerea fotbalului romanesc in prim-plan. Sunt prea multe razboaie declansate in ultimele saptamini care s-au acutizat brusc, toate deodata, in aceasta perioada a dublei Lituania/Faroe, ca sa nu ma gindesc ca este posibil ca aceste doua partide sa fie folosite pentru a decide lupta. Daca ma voi hotari sa pariez la acel meci, o sa iau Faroe si egalul 🙂

Ginola (3 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 14:21

La multi Ani Maria!
Eu tot nu cred ca Piturca poate face, cu buna stiinta, o astfel de echipa ca cea pe care a aliniat-o la Cluj. Daca ar fi sa ducem teoria conspiratiei un pic mai departe, imi pare ca a incercat sa ii puna pe federali intr-o lumina si mai proasta, acumca tot nu duc lipsa de scandal. In plus, mai spune ca nu suntem dependenti de Multu, Chivu, Rat & Co. si ca am fi pierdut si cu ei in teren. Sa intelegem ca si ei au fost catalogati tot ca si mediocrii de catre propriul lor antrenor? Ma gandesc cam ce au simtit ei, Mutu & Co. la auzul acestor comentarii.

Larius Macatus (12 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 14:22

Scuze, era sa uit: La Multi Ani, Maria!

Luchian (1 comentarii)  •  8 septembrie 2008, 14:28

N-ar mai rasari soarele daca nationala nu s-ar califica la campionate mondiale si europene si daca nu am mai avea echipe in „Europa”? Eu sunt sigur ca da. Ba mai mult, eu cred ca s-ar cheltui mai putini bani pe abonamente TV si pe bere si implicit am fi mai sanatosi si mai odihniti. Este vina oamenilor lenesi si ignoranti din Romania ca se acorda o asa mare atentie unui fenomen mediocru. Numai noi putem sa-i aruncam in anonimat pe toti mafiotii astia de la Casa Fotbalului cu bergenbier-ul lor cu tot! Hai Romania ! La munca !

Comentează