Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Din-păcate-Lupescu

Directorul FRF se laudă că gura lui adevăr grăieşte

„Steaua a beneficiat de prea multe greşeli majore de arbitraj”. Iată o dovadă de echidistanţă federală. Exact înaintea derbyului din Ştefan cel Mare, directorul FRF vine cu această informaţie exactă, cum […]

joi, 1 mai 2008, 1:50

Directorul FRF se laudă că gura lui adevăr grăieşte

„Steaua a beneficiat de prea multe greşeli majore de arbitraj”. Iată o dovadă de echidistanţă federală. Exact înaintea derbyului din Ştefan cel Mare, directorul FRF vine cu această informaţie exactă, cum altfel?, bazată pe flerul ochiometric şi harul liric al observatorilor.

Cum a ajuns Lupescu la această concluzie radicală? La meciuri, nu se uită. Cel puţin, aşa a declarat în cîteva intervenţii televizate. Normal. De ce să-şi piardă timpul liber? Majoritatea etapelor pică în week-end şi în week-end-uri nu se munceşte. Nu studiază nici înregistrările, să vadă despre ce e vorba. Nu se omoară cu firea să deruleze înainte şi înapoi vreo fază controversată. Doar nu e expert în regulamente. Nu, e expert în delegări, care înseamnă cu totul altă mîncare, alt catering.

În fine, Lupescu n-a văzut, n-a auzit, dar a numărat. Nu se ştie cîte meciuri, cîte etape, cînd s-a oprit din contabilizat zvonuri şi bîrfe. Cert e că a ajuns la o concluzie chiar la timp, cînd toată lumea dezbate arbitrajele şi se încinge lupta la titlul de victimă. Şi acum linişte, gata cu scandalurile! Să vorbească factorii de decizie: „Ceea ce e adevărat trebuie spus şi eu spun!”.

S-a greşit mai mult în favoarea Stelei, a calculat Lupescu, pe baza rapoartelor şi impresiilor. Nu, n-au fost conspiraţii, ne asigură el. „Din păcate, aşa s-a întîmplat”. Din păcate? „Din păcate” ăsta n-are şi el un nume, o funcţie? Nu cumva delegările le face „din păcate Lupescu”? O dată ce a constatat gravitatea situaţiei, directorul FRF nu mai trebuia să spună şi altceva? „Demisionez!” sau măcar „Îmi asum răspunderea! E vina mea, eu răspund de arbitri, eu plătesc!”. Că tot un adevăr spunea.

Sau asta o fi tradiţia la FRF, să arunci vorbe ca să te afli în treabă. Federalii au ajuns criticii detaşaţi propriei lor activităţi. Deşi, uneori, se şi laudă uşor, fără jenă: „Am adus arbitrajul pe drumul cel bun”. Da, da, uitaţi-vă şi vă minunaţi, aşa arată drumul cel bun, din păcate.

Comentarii (80)Adaugă comentariu

stf (19 comentarii)  •  1 mai 2008, 14:11

din-pacate dc nu scrii si despre blaturile care le face stiaua, sau cate greseli s-au facut in favoare stelei??? din-pacate joci si tu dupa cum canta alti.

lucian (80 comentarii)  •  1 mai 2008, 14:15

daca era cineva de la STEAUA in conducere , mama , mama ce mai comentati!!!!!!

Garrincha (12 comentarii)  •  1 mai 2008, 14:17

Bun articol, felicitari, desi o sa-ti iei multe injuraturi de la si mai multi „civilizati”

Tudor23 (2 comentarii)  •  1 mai 2008, 14:18

Ce vina are omul ca arbitrii sunt corupti?Cum ii poate stopa el pe arbitrii sa nu fie mituiti de Becali?Cel mult il poate inlocui pe unul cu altul,sau ii poate opri de la delegari,dar si cei care sunt trimisi in locul celor care au gresit se vor lasa cumparati,fie de drica,fie din dorinta de a castiga mai mult.Problema majora e Becali,nu cel care deleaga arbitrii.De ce sa demisioneze el pt.ca arbitrii nu isi fac meseria corect?

ayo (2 comentarii)  •  1 mai 2008, 14:18

lupescu e o dezamagire!

anti-fecalieni (13 comentarii)  •  1 mai 2008, 14:24

Da, e de vina si Lupescu. Dar ca o fana s.tOAIA de ce nu recunosti furaciunile si blaturile de la fiecare meci din mini-returul echipei clanului F.ecali, echidistanto?…

lucian stelistul @ (80 comentarii)  •  1 mai 2008, 14:29

NUMAI STEAUA A FOST AVANTAJATA, NUMAI STEAUA…. CFR CLUJ NU , NU, LA EI A FOST O GRESALA TOT TURUL CAMPIONATULUI, O SIMPLA GRESEALA. LA DINAMO N-AU FOST GRESELI??? LA RAPID???? LA STEAUUUUUUAAA???? FOARTE FRUMOS COMENTARIUL LA TV. LA MECIUL CRAIOVA-STEAUA!!!! SPUNE COMENTATORUL: UN JUCATOR DE LA STEAUA E FACUT GROGHI, NU STIU CINE E DAR VA SPUN CINE A FOST FACUT GROGHI!!!!! LA MECIUL LIVERPOOL-BARCA, A FOST O INTRARE CAM TARE LA MESSI, COMENTATORUL SPUNE SAI DAM CREZARE ARBITRULUI ( FAZA A FOST IN CAREU!!) LA STEAUA GOL CU AJUTORUL ARBITRULUI!!! STEAUA A FOST AJUTATA……. SI CITE SI MAI CITE…. HALAL COMENTATORI ,HALAL CRONICARI SPORTIVI…

bula (139 comentarii)  •  1 mai 2008, 14:34

BRAVO MARIA!
Inca o data arati ,ca te pricepi mai bine decit …barbatii la fotbal (probabil ei au trecut in masa la reparatul masinilor printre blocuri!)
Este evident ca exista o conspiratie impotriva Stelei , si de aici si ‘aranjamentele’ lui Jiji (si eu as face la fel), trebuie sa raspunzi intr-un fel lui UTCopos, Borcea, sau Paszkany!
Binenteles ca si presa (ce’i mai place) pune sare pe rana, nici un cuvintel de aranjamentele lui Dinamo cu ‘2-1’ noncombatul echipelor cu CFR sau Rapid, Dinamo; nici un tam’tam despre vinzarea maidanezilor la CFR, meci in care marele Lobont mergea in patru labe (sa fie sigur ca-i intra mingea in poarta), sau delasarea tiganilor de la Rapid la Cluj !
Intr-un fel e bine, e bine ca toate echipele (intotdeauna) lupta la singe cu Steaua, NUMAI ASA VOR FI MARI, ASA SE EXPLICA DE CE INTERNATIONAL FACE FATZA! (iar celelalte niet!)
Isi face grija cineva ca tata Jean nu vinde (ca’n fiecare an) pielea ?!
Si totul se explica din invidie (Borcea a recunoscut ca a plins de oftica in 1986), si pentru cei 15 milioane de euro acum!
HAI STEAUA!

P.S. Si apropos, ce misto face ciobanul de toti: ” …..Imi place ca cistig numai din offside!!!!!!!!>>>>>”

Maria Andrieş (1349 comentarii)  •  1 mai 2008, 14:41

Pt. Tudor23, Lupescu raspunde pentru greselile arbitrilor asa cum ministrii de externe raspund pentru greselile ambasadorilor

akm (2 comentarii)  •  1 mai 2008, 14:47

luciane, steaua va castiga acest campionat din pacate DOAR(vezi ca pot sa scriu si eu cu majuscule!!!…) ajutata de arbitrii si comisii…(daca ar fi castigat pe greseli de arbitraj si decizii de comisii o alta echipa fii convins ca s-ar fii scris cu mult mai mult si mai dur)….iar din fericire la liverpool-chelsea si la manchester cu barca (nu stiu ce meci ai vazut tu)meciul s-a decis pe teren, chiar si cu unele greseli…iar comentatorii de la protv sunt niste idioti e adevarat…dar nici macar tu nu stii ca sunt stelisti???

BADEa (17 comentarii)  •  1 mai 2008, 14:51

da si normal ca toti ziaristii joaca dupa cum canta cei de sus. Imi este rusine cu fotbalul romanesc…acum toti vin sa spuna ca s-au facut erori de arbitraj. Nu aveti pic de rusine, dar cand veniti colo la televiziuni sa coemntati nu situ ce faze. Pai ce ziaristi sunteti ma voi? halal…in loc sa aratati cu degetul infractiunile din fotbal o dati la intors. Pai lupescu ce sa faca sa vazut cum s-a vazut, si a iesit la rampa cu declaratii din astea parca nu am sti ca si el face parte din mizeria asta. Nimeni nu are rusine de suporteri, de astia care se consuma. Pe ei ii intereseaza doar profitul lor, nenorocitii. Iar ziaristii nu fac decat sa priveasca fix in gura unor analfabeti de arbitri, de conducatori de cluburi ca marele jiji becali. Spuneti fratilor adevarul, aratati fratilor ce se afce in fotbalul romanesc, dati nume nu mai vorbiti la general! Voi chiar nu aveti de gand sa salvati fotbalul asta pe care cica il iubiti ca doar dasta v-ati facut ziaristi in sport.

Maria Andrieş (1349 comentarii)  •  1 mai 2008, 14:56

Pt. BADEa, Gazeta si-a informat cititorii si cind cele mai multe erori de arbitraj erau in favoarea CFR-ului. Spre deosebire de domnul Lupescu 🙂

BADEa (17 comentarii)  •  1 mai 2008, 14:59

Puteti sa ii informati de sute de ori, tot nu rezolvati nimic. Daca voi ziaristi nu sunteti in stare sa puneti punctul pe I si sa actionati, noi suporterii ce sa mai zicem. Suntem distrusi…

Pascariu Florin (1 comentarii)  •  1 mai 2008, 15:01

Pt.Stf. invata limba romana,si numai dupa aia comenteaza!”Stiaua”!

MM (86 comentarii)  •  1 mai 2008, 15:13

A KVSC lessz a bajnok gyerekek!

pt. oaia Bula (13 comentarii)  •  1 mai 2008, 15:24

Bula, ai numele perfect pentru o oaie t.ziganeasca de ghencea! Proasta si ascultatoare fata de stapan!… :-D))))

eu (3 comentarii)  •  1 mai 2008, 15:25

pt lucian

cum poti mai baiatule sa comparimeciurile noastre cu cele din UCL??pai tu nu ai vazut ce meci „superb” a facut Mancester in tur cu Barcelona??daca juca STEAUA 1 singur meci cum a jucat Mancester(adica sa se apere 90 min)era injurata de toata lumea!!numai comparati echipe noastre cu superbele echipe care joaca in UCL!!

un oarecare (1 comentarii)  •  1 mai 2008, 15:36

Subscriu si eu ! bai Bula, esti un mare idiot…daca nu-ti dai seama cat rau poate face un schizofrenic ca becali atat fotbalului cat si in general, peste tot unde este implicat. Din pacate sunt mizerabili si fanatici ca tine care sunt gata sa-i cante in struna si sa-l sustina in loc sa-i dea peste bot.

shto (6 comentarii)  •  1 mai 2008, 15:38

Presa a creat impresia ca Steaua este avantajat de arbitrii mai mult decat cfr. Greselile pro-Steaua sunt mediatizate zile si saptamani la rand, cele pro-cfr sau anti-Steaua sunt mentionate la diverse si dupa aceea musamalizate. Presa nu este impartiala cand bate moneda pe „offsideul” ( care n-a fost de fapt offside) la Pepe in meciul cu Craiova, uitand ca Mendoza a fost oprit eronat cand scapase singur cu portarul si Golanski a fost eliminat gratuit (decizie care automat ofera cfr un avantaj etapa viitoare). Offside superclar a fost la Dorsin in meciul cu farul de la cluj dar presa a trecut arbitrajul pro-cfr la categoria greseli umane, la fel offside-ul de la golul lui Ruiz in meciul cu Vaslui. Tot „greseli umane” au fost si nesanctionarea lui cadu cu cartonas rosu la cotul in gura aplicat unui buzoian, penaltyul gratuit acordat pt. cfr in acelasi meci precum si penaltyul neacordat pt. Craiova in gruia la 2-1 pt. cfr. Inca se mai mediatizeaza ineptiile lui porumboiul de la Vaslui-Steaua dar nu se mai mentioneaza sub nici o forma blaturile fatise de la dinamo-cfr si cfr-rapid desi atat inainte cat si dupa respectivele partide au fost declaratii ale partilor implicate ca meciurile nu se vor juca pe teren. Toata saptamana s-a vb doar despre dinamo-Steaua si eventuale lucruri necurate de la acest derby, dar s-a ignorat complet cfr-bistrita desi se stie ca muresan si padureanu sunt prieteni si au fost implicati in jocuri strategice. Cand bistritenii se vor preda fara lupta se va scrie depre ce frumos cfr joaca (chiar daca sunt ajutati din rasputeri de adversari) si tunurile vor fi puse din nou pe Steaua. Credibilitatea presei este zero atata timp cat voi sunteti subiectivi si trunchiati adevarul pt. a se potrivi concluziilor pe care vreti sa le promovati!!!

dinamo4everwins (2 comentarii)  •  1 mai 2008, 15:38

Maria, esti foarte tare…as vrea sa te scot la un suc..se poate?

dinamo4everwins (2 comentarii)  •  1 mai 2008, 15:47

pentru SHTO…pur si simplu esti prost

rix (2 comentarii)  •  1 mai 2008, 15:53

pentru bula

numele tau ma scuteste de comentarii 😉

clord (14 comentarii)  •  1 mai 2008, 15:57

Maria, iesi cu mine… pe langa suc eu dau si-un mic… Las-o draq de meserie, iesi cu baietii, o sa fii in avantaj!
Curaj, Maria…curaj!

BADEa (17 comentarii)  •  1 mai 2008, 16:00

pt absolut toti cei care scriu aici: terminati odata! voi chiar nu realizati ca nu rezolvam nimic?…rapidistilor, stelistilor, dinamovistilor, ganditi-va fiecare la situatia echipei lui ai analizati cum ati ajuns unde ati ajuns…si veti vedea ca exista un vinovat in toata treaba asta. Sa fi suporter stelist nu inseamna sa-l aperi pe becali, care este rusinea fotbalul…

clord (14 comentarii)  •  1 mai 2008, 16:06

pt BADEa

Impaciuitorule, capu’ la lumina ce esti tu, cine-ti permite sa afirmi ca toti stelistii sunt probecali?
Tip top mini top are site, cauta-l si scrie acolo!

Pt cultura ta generala, stelistii nu-s probecali si asta in proportie mai mare decat sansa ca un asteroid sa-ti gaureasa tifla… din pacate!

BADEa (17 comentarii)  •  1 mai 2008, 16:13

pai nu vezi ca esti prost?…am zis eu ca toti stelistii sunt pro becali??…tocmai…sunt stelisti care il urasc ep acest individ…si nu ma mai lua cu texte din astea de trei lei…cu asteroidul, gauritul capului, filozofezi prea mult..fara rost …tot din pacate!

1Q sapro-san (77 comentarii)  •  1 mai 2008, 16:15

mai gresesc si arbitrii…pe mine ma ingrijoreaza balaj! asta cand a gresit,a gresit doar pro-cfr,dar de 2 etape,arbitreaza impecabil decisivul steaua-otelul si dezavantajeaza clar cfr-ul,in mec. cu mioveni! e ceva putred in danemarca,dar de ce pute in romania?

clord (14 comentarii)  •  1 mai 2008, 16:18

Te-am citat… mai jos, nu intru in polemici de 2 lei kilu cu pers care nu-s in stare sa se exprime… oricum reciteste-te si daca tu te intelegi, fa-ti draq blog singur. Eu nu te fac prost, ca poate nu esti… dar nici n-am pretentia sa intelegi prea multe 🙂
Sa-ti zic retardica? neeee… de ce sa te jignesc :))))

„pt absolut toti cei care scriu aici: terminati odata! voi chiar nu realizati ca nu rezolvam nimic?…rapidistilor, stelistilor, dinamovistilor, ganditi-va fiecare la situatia echipei lui ai analizati cum ati ajuns unde ati ajuns”

BADEa (17 comentarii)  •  1 mai 2008, 16:32

“pt absolut toti cei care scriu aici: terminati odata! voi chiar nu realizati ca nu rezolvam nimic?…rapidistilor, stelistilor, dinamovistilor, ganditi-va fiecare la situatia echipei lui si analizati cum ati ajuns unde ati ajuns”
l-am inlocuit pe ”ai cu ”si”, este o greseala de scriere…
Si sa sti ca de viteji ca tine m-am saturat…asa ca mai bine nu mai comenta atat daca nu vrei sa intram in polemici…

rapidb (7 comentarii)  •  1 mai 2008, 16:38

Nu ar fii rau sa informati cititorii si despre fotbalul in perioada comunista!

sursa: Evenimentul Zilei

Traiectoria fotbalului romanesc in anii care au urmat conflagratiei mondiale si transformarile suferite de acest sport sub presiunea implantarii comunismului in Romania
Modelul rusesc
Teroarea instaurata in societatea romaneasca dupa 1945 a produs monstri si in sport. Locul echipelor aparute firesc, din pasiunea unor oameni competenti, a fost luat de cluburile create la ordin. Actul de nastere al celor doi colosi care au sufocat decenii intregi fotbalul romanesc – Steaua si Dinamo – n-are nimic romantic sau solemn. Romania de la sfirsitul deceniului cinci era independenta doar pe hirtie. In realitate, tara era condusa de oameni trimisi de la Moscova, sprijiniti de diviziile Armatei Rosii care uitasera sa se intoarca. Armata rusa s-a retras de pe meleagurile noastre in 1956, dar vestigiile navalirii sovietice mai dainuie si astazi. Planurile cotropitorilor – abandonate ulterior -, de a transforma Romania si alte tari din estul Europei in republici componente ale URSS, s-au reflectat nu numai in epurarile efectuate printre intelectuali, cooperativizarea taranimii si rusificarea fortata. Pe linga orasele rebotezate Stalin (Brasov) si Gheorghe Gheorghiu-Dej (Onesti), politrucii au hotarit ca trebuie copiat modelul sovietic si in fotbal. Asa s-au infiintat echipele muncitoresti – cum ar fi Strungul Arad, Rulmentul Alexandria, Rocar Bucuresti, Precizia Sacele, Flacara Ploiesti (actualul Petrolul), FC Onesti, Gaz Metan Medias – si cele militare – printre ele, Steaua Bucuresti, Steaua Mizil, ASA Tg. Mures, CA Cimpulung Moldovenesc, Dinamo Bucuresti, Dinamo Brasov, Dinamo Bacau.
Comunistii au ras echipele de traditie
Adusa pe tancurile sovietice, noua orinduire socialista a fost impusa cu forta si in fotbal. Efectul a fost devastator, pentru ca intregul sistem dupa care se ghida pina atunci lumea sportului-rege a fost distrus. Sub loviturile de baros ale regimului si ale activistilor acestuia – multi dintre ei, cu totul straini de fotbal -, o parte dintre echipele cu faima au fost impinse spre anonimat sau anihilate pur si simplu.

Carmen Bucuresti, echipa celebrului industrias Ionel Mociornita, a avut cintecul de lebada in editia 1946-1947, cind a ocupat locul secund in campionat. La doar citeva saptamini dupa incheierea sezonului, formatia a fost desfiintata la ordinul autoritatilor comuniste, pentru a se face loc nou-infiintatului club al armatei. Chinezul Timisoara, detinatoarea a cinci titluri consecutive de campioana a Romaniei, intre anii 1922-1927, a fuzionat cu CAM Timisoara, dar in 1946 s-a dizolvat. Club Atletic Oradea, singura echipa din Romania care a cistigat atit campionatul intern, cit si cel al Ungariei (in editia 1942-1943), si-a schimbat dupa razboi numele in Libertatea, iar apoi, in ICO. De tavalug n-a scapat nici Unirea Tricolor, formatie cu mare traditie in perioada interbelica. Laureata ultimului campionat dinaintea razboiului (1940-1941) va fi trecuta sub patronajul Ministerului de Interne si, ulterior, unificata cu o alta echipa, Ciocanul Bucuresti, pentru a da nastere clubului militiei.
Carmen a fost ucisa de stelisti
La 7 iunie 1947 s-a infiintat la Bucuresti primul club militar din Romania, sub denumirea de ASA (Asociatia Sportiva Armata). Ministerul Apararii a luat aceasta decizie pentru a alinia Romania la modelul rusesc, in care echipele purtind denumirea TSKA jucau un rol foarte important. Echipa armatei a adoptat culorile rosu si albastru si – la fel ca Dinamo – a luat fiinta prin distrugerea unei alte formatii de mare traditie in fotbalul romanesc. Pentru a se face loc nou-infiintatei ASA, a fost desfiintat clubul Carmen, patronat de Ionel Mociornita, unul dintre cei mai mari industriasi ai perioadei interbelice. Din aceasta cauza, gruparea militara si-a atras inca de la inceput antipatia publicului. Un an mai tirziu, titulatura s-a schimbat in CSCA (Clubul Sportiv Central al Armatei). Din 1950 pina in 1961 s-a numit CCA (Casa Centrala a Armatei). Abia dupa aceasta perioada a intrat in vigoare numele de Steaua, sub care este cunoscuta formatia din Ghencea in acest moment.

Pentru a cistiga campionatul din 1953, CCA a desfiintat o echipa
Cei mai buni fotbalisti din tara erau racolati de emisarii gruparii din Ghencea, chiar daca jucatorii nu doreau sa joace acolo. E de pomina abuzul comis in campionatul din 1953, cind ministerul a desfiintat, la finalul turului, echipa Casa Armatei Cimpulung Moldovenesc, care indraznise sa ocupe primul loc, inaintea suratei din Capitala. Valorosul antrenor Francisc Ronnay reusise sa creeze la Cimpulung Moldovenesc o echipa foarte buna, care practica un fotbal modern. Ministerul a desfiintat abuziv echipa si i-a transferat pe cei mai multi dintre jucatori la CCA. Asa a cistigat echipa armatei campionatul din 1953.
Dinamo a calcat pe cadavrul Unirii Tricolor
Al doilea club dintr-un clasament all time al echipelor de fotbal din tara noastra, Dinamo Bucuresti, a luat fiinta din porunca autoritatilor sovietice, care aveau nevoie de un omolog roman al gruparilor Ministerului de Interne din URSS. Dinamo, echipa militiei, a aparut la 14 mai 1948. Pentru crearea acestei grupari, generalii au calcat pe cadavrele altor doua echipe: Unirea Tricolor Obor si Ciocanul Bucuresti. Cei mai buni fotbalisti de la aceste grupari au fost strinsi intr-o prima echipa, iar restul au fost trimisi in Divizia B, sub titulatura Dinamo B. Dinamo A a debutat in Divizia A in campionatul 1948-1949, pe care l-a terminat pe locul opt. Incepind din 1951, Dinamo incepe sa-si impuna legea in competitia interna. Treptat, in lupta pentru suprematie, vor ramine doar echipele Internelor – Dinamo – si Armatei – Steaua. Va fi, de fapt, o cursa in care cele doua grupari se vor intrece nu numai pe plan sportiv, ci si in abuzuri.

In ciuda aparentelor, fotbalul romanesc pierduse teren pe plan international. Regresul, provocat de imixtiunile politice in sport, avea sa aiba consecinte incalculabile pe termen lung. Din cauza izolationismului care ne fusese impus, echipele au pierdut contactul cu Occidentul. Vreme de 25 de ani, din 1945 pina in 1970, fotbalul autohton avea sa dispara de pe scena internationala.
Anii 80, inceputul sfirsitului in fotbalul romanesc

Paradoxal, declinul fotbalului romanesc a inceput exact in perioada de maxima glorie la nivelul echipelor de club. Marile performante realizate de Steaua, Dinamo si Universitatea Craiova in anii 80 au mascat, de fapt, debutul unei epoci in care abuzurile fusesera ridicate la rang de lege. Centrul national Luceafarul, unde s-au slefuit numerosi juniori deveniti, ulterior, vedete internationale, a fost desfiintat. In paralel, autoritatile comuniste s-au implicat – cu urmari dintre cele mai nefaste – tot mai adinc in campionatul intern. Lovitura de gratie au dat-o chiar corifeii regimului: familia Ceausescu, militia si Securitatea. Echipele ocrotite de capii statului au comis, mai ales in perioada 85-89, nenumarate abuzuri, distrugind campionatul si subminind insasi ideea de competitie. Meciurile aranjate, moda presiunilor, a santajului si tehnicile de corupere a arbitrilor si adversarilor s-au perfectionat in acea perioada. Rezultatele acelor vremuri catastrofale in fotbalul romanesc mai pot fi vazute si astazi in Divizia A.
Stelistii il au pe constiinta pe Mateianu
Steaua era echipa favorita a lui Valentin, fiul dictatorului Nicolae Ceausescu. Toate performantele realizate in perioada 85-89 de echipa militara poarta amprenta acestei asocieri teribile si sint umbrite de politica de forta aplicata in campionatul intern. Meciul FC Bihor-Steaua (2-3), disputat in toamna anului 1988, este relevant pentru felul in care militarii isi indeplineau obiectivele. Istoria acelui meci, povestita chiar de Viorel Mateianu , tehnicianul de atunci al oradenilor, a fost data publicitatii in exclusivitate de Evenimentul zilei.
N-am avut voie sa batem pe Steaua, Dinamo, Victoria. Asta a fost tragedia intregului fotbal romanesc, nota Mateianu. Pe 25 septembrie 1988, FC Bihor primea acasa vizita stelistilor. Formatia oradeana, nou-promovata, fusese deja avertizata sa nu se opuna. Cu toate acestea, Mateianu a indraznit sa sfideze regimul si familia dictatorului. Generalii de la Bucuresti si demnitarii judetului aveau sa devina furiosi constatind ca, in teren, gazdele opun rezistenta! FC Bihor a intrat la pauza in avantaj: 2-1. Repriza a doua a fost de cosmar. In caietele sale, Mateianu rememoreaza acest incident care i-a marcat nefast viata, declansindu-i boala ucigasa. Doresc sa informez opinia publica fotbalistica si pe sustinatorii FC Bihor Oradea ca, in 1988, noi n-am pierdut cinstit jocul cu Steaua, ci numai la ordinul primului-secretar Sorcoiu si al adjunctului acestuia, Vulturar, amenintati la rindul lor de Ilie si Valentin Ceausescu cu pierderea scaunelor.
Arbitrul Gheorghe Constantin primise ordin sa tina meciul pina inscriu oaspetii
La pauza, cind Steaua era condusa, Valentin Ceausescu a sunat la sediul clubului oradean, cerind insistent sa discute cu Mateianu. Pina ca antrenorul sa ajunga din vestiar la telefon, legatura se intrerupsese. Acesta nu a mai asteptat un al doilea apel. Incepea repriza a doua. Mi-am ingaduit, cu de la mine putere, sa joc cinstit cu Steaua, scria antrenorul, care a trait atunci cele mai cumplite ore din viata lui. Vazind ca, in ciuda tututor ordinelor, Mateianu continua sa-si apere sansele, prim-secretarul judetului Bihor si toti generalii de la oficiala au coborit la gardul din spatele bancii de rezerve a gazdelor. De acolo, ei au recurs la amenintari cu moartea la adresa antrenorului. Mateianu a fost supus unui stres insuportabil, amplificat de prestatia oribila a centralului Gheorghe Constantin.
Impinsi de la spate, stelistii au egalat in repriza secunda, dar nu reuseau sa inscrie si golul victoriei. Arbitrul primise ordin sa nu fluiere finalul pina cind militarii nu inscriu! Steaua a invins, pina la urma, cu 3-2, cu un gol marcat de Gabi Balint in minutul 100! Dupa partida, am fost bagat in sedinta. Mi s-a spus, reproduc textual, – Mateianu a incercat o lovitura de stat, sa schimbe Consiliul Judetean de Partid Bihor.
Pina la urma, pe la doua noaptea, Vulturar a recunoscut ca a discutat cu arbitrul Constantin sa nu opreasca jocul pina nu cistiga Steaua, avea sa dezvaluie antrenorul. La aproape doua luni de la acel joc, Mateianu avea sa sufere primul accident vascular cerebral.

Adversarii ciinilor rosii erau amenintati cu puscaria
Ministrul de interne din anii 80, Tudor Postelnicu, era dispus sa ajute prin orice mijloace Dinamo pentru a reusi detronarea stelistilor. In consecinta, echipa a beneficiat, in acei ani, de sprijinul militiei si Securitatii. Lupta intre Steaua si Dinamo a atins, in scurt timp, paroxismul. Adversarii erau obligati sa se predea fara lupta.
Asupra cluburilor se exercitau presiuni fantastice. Cu mult inainte ca Dinamo sa ajunga intr-un oras, incepeau sa sune telefoanele de amenintare. Jucatorii, antrenorii, conducatorii de club, prim-secretarii de partid si celelalte oficialitati locale erau avertizati ca un eventual accident va atrage destituiri pe linie politica si anchete din partea militiei.
Dinamovistii au desfiintat Gheata de Aur
Trofeele interne fiind un obiectiv imposibil de realizat, dinamovistii au fost nevoiti sa se multumeasca doar cu tinte internationale. In paralel cu rezultatele notabile din Cupa Cupelor, ros-albii au apelat la o inselaciune pentru a cistiga Gheata de Aur. Prestigioasa distinctie, acordata anual de France Football celui mai prolific marcator din campionatele europene, a fost cistigata de Camataru si Mateut in urma unor falsuri de pomina. Adversarii din campionat erau obligati nu numai sa se lase invinsi, dar sa se dea si la o parte din calea atacantilor dinamovisti alesi pentru a iesi golgeteri. Povestea era de notorietate, iar galeriile rivale se intreceau in refrene batjocoritoare. Au facut epoca versurile din 1987 ale rapidistilor: – Camataru Rodion nu e gheata, ci soson si – Camataru, hai pe noi, sa ne dai si golul doi!. Camataru a inscris 44 de goluri in editia 86-87, iar Mateut a recidivat cu 43 de goluri in editia 88-89, stirnind nenumarate ironii in tara si revolta in strainatate, unde revista franceza a decis sa desfiinteze Gheata de Aur.
La Victoria erau arestati pina si spectatorii!
Existenta, sub diverse denumiri, inca din 1935, Victoria si-a inceput ascensiunea o data cu implicarea capilor militiei in destinele echipei. Alb-albastrii au fost promovati la comanda pe prima scena a tarii in 1985, devenind cel mai detestabil club din fotbalul romanesc. Peste alti doi ani, in cadrul acestuia isi facea aparitia un alt personaj malefic: presedintele Dumitru Dragomir. Victoria s-a transformat, la sfirsitul deceniului noua, in simbolul arbitrariului, abuzului si implicarii comunismului in fotbal. Toate actiunile echipei aflate sub pulpana generalilor Nuta si Barbulescu provocau un imens dezgust microbistilor. Cu exceptia dinamovistilor si stelistilor, de amenintarile militienilor nu scapa nimeni. Teroarea fusese bagata in arbitri, ziaristi, jucatorii echipelor rivale si chiar in spectatori. De multe ori, cei care protestau in tribune erau saltati de – organe – chiar din tribuna, bagati la duba si batuti cu bestialitate. Jucatorii valorosi erau adusi efectiv cu arcanul la echipa lui Dragomir!
In primul an in Divizia A, Victoria s-a salvat de la retrogradare prin sacrificarea unei echipe de mare traditie: Poli Timisoara. Au urmat trei campionate consecutive incheiate pe locul trei, dar toate abuzurile enuntate mai sus anuleaza aceasta performanta, devenita absolut irelevanta. Desi reprezentau militia, conducatorii clubului Victoria, in frunte cu presedintele Dumitru Dragomir, se pretau la o multime de gainarii, nedindu-se inapoi de la a face bisnita cu produse rare pentru acele vremuri, precum cafea, aparate video, televizoare color, frigidere sau bijuterii. Imediat dupa Revolutia din 1989, aceasta echipa de cosmar a fost desfiintata, iar conducatorii ei – anchetati.
Flacara Moreni a trait din abuzuri si meciuri trucate
Flacara Moreni a fost o alta formatie care a avut o puternica sustinere politica a vremii. In perioada 1985-1990, micuta grupare, avind sprijinul generalilor Ghenoiu si Dragnea, a comis o sumedenie de abuzuri si nenumarate meciuri trucate. Aflata in sfera de influenta a dinamovistilor, Flacara Moreni avea nevoie de o victorie pe 13 iunie 1987, in meciul din deplasare, cu ros-albii. Gazdele, care pierdusera contactul cu Steaua, au cedat meciul chiar in Soseaua Stefan cel Mare, cu 2-3, intr-o partida de pomina. Apogeul batjocurii a fost atins in editia 88-89, cind morenarii au fost propulsati pe locul cinci, inaintea Universitatii Craiova, pentru a prinde o pozitie de Cupa UEFA. Flacara a si jucat in aceasta competitie in toamna lui 1989, dar a pierdut fara drept de apel, in primul tur, cu FC Porto (0-2 si 1-2).
Ironia sortii, gruparea din Moreni avea sa retrogradeze in esalonul secund in 1990, exact la fel cum se mentinusera in Divizia A: in urma unor aranjamente.

jan-valuta (1 comentarii)  •  1 mai 2008, 16:39

pai nu e vina lui ca arbitrii sunt panarame, e vina lui Craciunescu si Valcea ca i-au bagat in „A” !!!!

blogaru’ de serviciu (14 comentarii)  •  1 mai 2008, 17:08

Patetic, d-ra Maria.
Stim, suntem rai… cititori fara scoala, fani ahtiati de prea mult subiectivism, adunatura de prin toate cotloanele societatii. Oare un astfel de public va doriti? D-voastra personal… scrieti pt noi sau pt sufletul d-voastra? De cate ori va recititi si ce ganditi cand postati astfel de articole?
Va e teama de parerile noastre? Ale celor de rand?
E cineva acolo care va indruma ideea? Care va citeste in prealabil? Care v-a angajat? Care va supervizeaza?
Nu ca mi-as dori raspuns… intrebarile sunt cert retorice.
Dar voiam sa va intreb daca asta si-a dorit patronatul ce va sprijina evolutia ca si gazetar sportiv.
Pt ca ce faceti d-voastra nu e ARTICOL CU TENTA SPORTIVA! E un eseu literar cu polemici adanci… o dorinta nebuna de-a lovi… Loviti, d-ra, dar de ce nu va angajati la CANCAN?
Pt ca scrieti bine… asta se vede cu ochiu’ liber dar nu alergati prea mult dupa senzational? Ufff, si macar de-ati fi doar domnia voastra in aceasta „competitie”. Cititi-va colegii… cred c-o faceti, sper. Nu exista nicaieri o analiza a unui meci de fotbal… NICAIERI, PE TOT SITE-UL D-VOASTRA!
Poate ati fost angajata exact pt ceea ce faceti… daca-i asa, imi cer scuze. Dar ceilalti? Toti faceti acelasi lucru?
Scrieti despre NIMIC?
Incitati la violenta mai dihai decat cei pe care-i citati doar pt ca-i citati.
Propun ca GSP-ul sa se numeasca CANCAN CU TENTA SPORTIVA! Macar sa stim ce urmarim, ce citim, ce cumparam.
Aseara… de oboseala, am adormit la 1-1, era Chelsea-Liverpool… semifinala de CL. As fi vrut ca azi de dimineata sa citesc… cronica meciului.
Ce nebunie, ea nu exista. INTR-UN ZIAR CARE SE VREA ZIAR DE SPORT!
Am inteles, Lampard a marcat dintr-un penalty… dar tot dintr-un eseu al unui coleg de-al d-voastra, sau colega… care a pus accent pe moartea mamei jucatorului n-am inteles daca era, nu era jocul in prelungiri… daca Chelsea a castigat sau nu in timpul regulamentar, daca meciul s-a terminat 2-1, 3-2… in fine, nici nu mai conteaza.
Conteaza doar ce sunteti… SI E VREMEA SA STITI!
IN ROMANIA NU AVEM ZIAR SPORTIV! Pentru ca nici ceilalati cu care sunteti in concurenta nu fac altceva!
Si ne-am saturat… imbinati eseurile literare, polemica, loviturile si intrebarile catre factorii de decizie, catre conducatori, catre federatie catre cine vreti d-voastra, luati-i la suturi cu cuvintele dar faceti asta nu in detrimentul INFORMATIILOR DIN SPORT!
Pt ca domnisoarelor, doamnelor si domnilor din redactia GSP, golul de pe piata se va umple, va aparea si ce ne dorim cu totii. Adica un ziar cu adevarat de sport! Si atunci sa va vedem!

Si o ultima intrebare, desigur, la fel de retorica… DE CE NU EXISTA NICI O ACTIUNE A PRESEI SPORTIVE DE DEMASCARE A UNOR JOCURI DE CULISE, A UNOR ARBITRII CORUPTI?
Nu ne raspundeti, pt ca stim… scrieti la comanda, va doriti sa nu deranjati pe nimeni sau deranjati pe toata lumea cat sa va primiti recompensele.
Ne pare rau pt d-voastra, dar traiti in aceeasi lume cu ei.
S-auzim de bine!

nik (3 comentarii)  •  1 mai 2008, 17:29

esti on stelista

nik (3 comentarii)  •  1 mai 2008, 17:30

esti o stelista

Stelist (4 comentarii)  •  1 mai 2008, 17:32

Maria draga…iar te bagi in seama aiurea?Pai Steaua o fi fost ea ajutata,dar poate ca e legea compensatiei fata de ceea ce s-a facut cu cfr in tur,cand altii luptau cum luptau si prin europa iar aia se distantau incet dar siguri,de multe ori tot de pe urma unor ajutoare primite din partea arbitrilor sau al echipelor cu care erau in ”lupta” pe teren.
Dupa cate stiu eu…la acest capitol cfr-ul inca conduce detasat in acest campionat…
De ce sunteti …P.A.R.S.I.V.I…P.R.O.S.T.I.T.U.A.T.I…si in multe alte feluri si trageti ”cortina”peste aceste amanunte…peste un tur intreg,doar din dorinta de ai face pe plac vesnicului patron?Nici macar tu…o doamna nu scapi de legea p.u.p.i.n.c.u.r.i.s.m.u.l.u.i instalata de voiculescu?

Flo (2 comentarii)  •  1 mai 2008, 17:34

Bv „blogaru’ de serviciu”..nu cred ca se putea spune mai bine…cred ca toti romanii iubitori ai sportului asteapta constient sau nu aparitia unui ziar cu adevarat de sport..unde sa nu ni se povesteasca ce a luat Becali din piata, cat poarta Mircea Sandu la pantof si toate nazdravaniile care apar in paginile gazetei…Nu mai zic nimic ca intru in ridicol spunand exact ceea ai zis tu(blogarul)! O zi buna!

Stelist (1 comentarii)  •  1 mai 2008, 17:37

In calitate de oaie a stapanului F.ecali, vreau sa va mai spun doar incheierea: Beeeeeeeee…..

Flo (2 comentarii)  •  1 mai 2008, 17:41

Ca sa comentez si strict la articolul de fata…cred ca se rateaza esentialul declaratiei lui Lupescu. Eu consider ca e doar un tertip inaintea meciului cu Dinamo…adica „bossul” arbitrilor sa spuna inainte de un derby(cu o asemenea importanta pt titlu) ca „supusii” lui au favorizat Steaua nu poate decat sa puna presiune pe „fluierasul” care va fi delegat. Concluzionand, Lupescu nu face decat sa se gudure pe langa clubul lui de suflet…ramane un om lipsit de caracter in continuare, ce ocupa o functie care il depaseste cu mult, atat ca valoare cat si ca posibilitati. That’s it!

Liviu (1 comentarii)  •  1 mai 2008, 17:51

Multumesc, nea Gigi, pentru banii trimisi. Sa stii ca mi-au prins bine, ca asa sper sa reusesc sa imi iau limuzina aia de 100.000 de euroi. Mi-a mai ramas de la meciul trecut ceva (asta era un apropo ca poti conta pe mine in continuare si la meciurile viitoare). Nea Gigi, sper ca ai fost multumit de prestatia mea si ca s-a vazut cu ochiul liber cit m-am straduit sa incurc CFR-ul. Putin a lipsit ca Vasluiul sa egaleze si crede-ma ca eu am fluierat cit am putut pentru oaspeti, conform intelegerii. Voiam doar sa iti marturisesc ca nu mi-a fost usor sa stau la tusa si sa fiu facut troaca de porci din tri-bune, de la „gunoi“, „dobitoc“, „m…ist“, pina la „sclav al Stelei“ si asa mai departe, asa incit cred ca merit si un spor macar de 2.000 de euro, sa imi iau o plasma, ca tot se apropie campionatul european… Vezi, nea Gigi, ca eu am fost domn, fa si tu un gest marunt. Si poate mai scapi ceva bistari si pentru faza cu Stancioiu, cind nu am fluierat nimic si m-am prefacut ca nu observ cum jucatorul de la Vaslui ii cara pumni portarului pe care il inghesuise in poarta si nu-l lasa sa iasa. (Sper ca si centralul Ivan a facut o prestatie pe placul matale, ca a lasat jocul sa continue si a inchis ochii, dar vasluienii au ratat sansa de a inscrie in poarta goala). Sper ca ti-a placut faza cu Stancioiu cind a venit la mine si mi-a reprosat ca nu am vazut nimic si eu m-am prefacut ca ma sterg pe fata, ca si cum m-ar fi scuipat. Si cum i-am zis lui Ivan sa ii arda un cartonaj galben. Actor trebuia sa ma fac… Si la faultul la Dubardier am inchis ochii, ca si centralul, ca doar nu eram prosti sa dam un 11 metri pentru CFR. Vezi, nea Gigi, ce buni sintem? Mai mult nu am putut face, imi pare rau. (Dar, nea Gigi, poate apuci sa mai apesi pe butoane la Comisia Centrala de Arbitri si mai prind o delegare contra CFR la Mioveni sau cu Bistrita. Poti conta, cum am mai spus, pe serviciile mele).
Al tau, arbitrul de pe partea dreapta (cel cu chelie, in caz ca m-ai uitat).

gabi (14 comentarii)  •  1 mai 2008, 17:57

ce se tot bate moneda ca steaua a dat gol din offside la craiova. De ce nimeni nu spune ca Mendoza a fost oprit aiurea cand a scapat singur spre poarta pentru un offside vazut doar de acelasi tusier?
de ce la meciul cu urziceniul nu s-a dat penalty la Dica in prima repriza si in caz ca marca se schimba tot meciul, urziceniulk trebuia sa atace, ceea ce nu-i convine si nici nu stie?
e mai usor sa spui ca Steaua a fost ajutata. Astfel de ziaristi avem.
La meciul cu UTA Steaua a luat gol la fel ca cel anulat aseara lui Essien, dar nimeni nu a adus vorba ca Zapata a fost incomodat de un jucator aflat in offside.
si as putea continua dar imi place sa urmaresc comentarii despre meciuri, gen vochin.

CITITOR (3 comentarii)  •  1 mai 2008, 17:57

Draga Maria,
nu sunt in masura sa dau sfaturi, insa probabil ca opiniile exprimate in subsolul articolelor de pe gsp site sunt de considerat, lasand la o parte tonurile injurioase sau vulgare.
este absolut vizibil ca sunt multe jocuri murdare in fotbalul romanesc. vorbim de coruptie , deschis si uneori vehement, dvs si alti jurnalist aveti eseuri mule in acest context, etc. media in plan international este cea care a schimbat presedinti, ministri, oameni din pozitii importante. asistam uimiti la adancirea in mocirla a eticii fotbalului romanesc, alaturi de toate actele de defaimare produse de conationalii nostri aflati peste hotare (crimilali, hoti, violatori, banditi, smenari, etc). raul porneste de aici din tara noastra, din educatia facuta de parinti , scoala, institutiile statului pe care le subventionam obedient, media . cica avem dreptul de a spune NU ! aiurea, conducatorii politici se complac in mocirla pentru ca asta le aduce bani si asta doar conteaza. nu ne ajuta faptul ca si noi ii putem acuza pe italieni, spanioli, greci, etc ca nu mai suporta sa auda de romani si doresc sa-i expulzeze. vrem sau nu, exista voci din ce in ce mai multe care vor sa bareze accesul romanilor in tarile lor. sportul in general si fotbalul in special este o carte de lecturat pentru orice cititor strain si articolele Dvs spun adesea despre faptul a sunt fapte imputabile des intamplate in fotbalul romanesc. ce nu face presa , nu adanceste analizele, nu ‘instiga ‘ la analiza, nu publca consecintele unor analize ale forurilor responsabile, masurile luate. acestea trebuiesc publicate ca au un rol educativ f. mare, se pot rage invataminte si pot corecta atitudini. se tipareste pe la colturi ca un meci a fs viciat insa acelasi arbtru este delegat sa conduca un nou derby, saptamana urmatoare. deci ce a rezultat in urma analizelor? ca Basescu trebuia sa-l premieze pe respectivul?!
asanarea societatii romanesti, a fotbalului in particular sta in mana presei, romanul nu va iesi in strada sa protesteze pentru ca Lupescu (unul dinre lupii tineri, de la care se astepta mult si de fapt a carui ‘amprenta ‘ nu se vede, si-a dorit doar postul) admite ca ia salariul de pomana si nu isi cunoaste atributiile, sau se prevaleaza de ele ptr a nu inreprinde nimic. intr-o societate sanatoasa, nu ar trebui sa existe un Mitica, M.Sandu, Becali, etc. ei exista pentru ca noi suntem indolenti , insa s pentru ca media nu isi face treaba.

Lucrati la asta , Ladies & Gentlemen?!? I don’t think so !

cepanamea (38 comentarii)  •  1 mai 2008, 18:18

Lupescu si aproape toti federalii sunt asemenea magistratilor, inamovibili, asa ca…o sa imbatraneasca pe scaunele lor, indiferent de greselile pe care le fac.

mihai (1 comentarii)  •  1 mai 2008, 18:34

Steaua n-a fost ajutata decat in cea mai mare parte a campionatului; iar in retur si-a pierdut ff multi suporteri pentru ca nu se poate ca la toate meciurile sa fie ajutata: penalturi neacordate pt adversari; goluri inscrise din offsaid; 3 puncte gratis in scandalul bricheta. NU MERITA CAMPIONATUL ASTA

CORNEL (188 comentarii)  •  1 mai 2008, 18:45

Mărie,
Dacă nu mă înşel, Lupescu, a declarat ceva asemănător şi la sfârşitul anului 2007, deosebirea fiind că s-a referit la cfr cluj (cu litere mici). Consecinţa? În acest sezon, cfr nu a mai primit ATENŢII !
Acum, dl. Lupescu, cu 2 etape înainte de final, iese cu acelaşi text, de data aceasta la adresa Stelei. Probabil că în aceste 2 etape cfr va avea arbitraje PRO, iar Steaua CONTRA şi în aceste condiţii cfr va ajunge, nemeritat, pe pisc.
Fac o paranteza: este de-a dreptul excelentă replica lui „Blogaru” de serviciu”, comentariul nr. 11, adică. Mărie, fă-ţi timp, citeşte, analizează şi dă-i dreptate.
SALUT BLOGARULE !
Am închis paranteza.
Revin: A fost un campionat de toată jena, când rând pe rând, au existat acuzaţii şi suspiciuni.
Pentru ca toate acestea să dispară PROPUN:
Jucarea unui meci tur-retur, cu arbitrii străini, între Steaua şi cfr, iar învingătoarea să devină campionana.
Sunt convins că Lupescu, nu ar accepta o asemenea propunere, pt. că n-a fost ideea lui. Este prea arogant…
Dar consider, că este cea mai echitabilă cale de a scoate. în acest an, o campioană cu CREDIBILITATE.

andu (1 comentarii)  •  1 mai 2008, 18:49

Maria,ai dreptate..ai omis insa un lucru..kiar dak a fost ajutata echipa Steaua,o astfel de declaratie nu se face inaintea ..poate celui mai important meci al anului!k sa ce?sa pui presiune p jucatori si p arbitrii?cred totusi k lui lupescu i s ar potrivi mai bine o functie in conducerea lui Dinamo!

Dragos (133 comentarii)  •  1 mai 2008, 19:09

Se pare ca Lupescu este prost informat! Conform ultimei analize a GSP , Cfr a fost clar mai avantajata decat Steaua ! Per total ! Look at here :

Toamna 2007:

Steaua – Pro: 3 / Contra: 2

CFR – Pro: 10 / Contra: 2

Primăvară 2008:

Steaua – Pro: 6 / Contra: 1

CFR – Pro: 5 / Contra: 5

Total:

Steaua – Pro: 9 / Contra: 3

CFR – Pro: 15 / Contra: 7

Dragos (133 comentarii)  •  1 mai 2008, 19:11

Asa ca rugam pe Lupescu sa nu induca suporterii in eroare ! In rest…..se stie ca Lupescu e dinamovist !

Mihai (28 comentarii)  •  1 mai 2008, 19:47

Campionatul va fi câştigat cu o brichetă. Cine ar fi crezut?

malasuerte (11 comentarii)  •  1 mai 2008, 21:21

din-pacate-ai -dreptate …

Nelu DRAGNEA-TULCEA (12 comentarii)  •  1 mai 2008, 21:23

ionut lupescu cel mic(N. Lupescu-seniorul este OK) ne considera tanpiti si el sarac cu „duhul” se poate crede „inteligent”, ca asa ia spus lui Nasu’ Sandu-seful lui. „Omul” numai are rusine ca de bun simt nu poate fi vorba. Esti o rusine alaturi de: f. prunea, a. deaconu, m. savaniu, burleni, s.a.m.d. dar nu o sa-l ajungi niciodata pe Nasu’ Sandu. Nasu’ Sandu F.R.F.-S.R.L. si & sunt smecheri de smecheri. Nu credeti? Intrebati-l pe Gheorghe berBecali si daca nu raspunde, suparati-l putin, ca dupa aceea nici Nasu’ Sandu, Militianul Dragomir si & nu o sa-l faca sa mai taca.

Comentează