Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Un om liber

Acest articol a fost scris impreuna cu cititorii si va fi publicat in editia tiparita a Gazetei Sporturilor de miine, 28 februarie. Iata articolul in forma finala:

Vedeta sau „simplu angajat”, nu conteaza, Dica pune o intrebare grava: de ce nu mai […]

miercuri, 27 februarie 2008, 10:58

Acest articol a fost scris impreuna cu cititorii si va fi publicat in editia tiparita a Gazetei Sporturilor de miine, 28 februarie. Iata articolul in forma finala:

Vedeta sau „simplu angajat”, nu conteaza, Dica pune o intrebare grava: de ce nu mai vor jucatorii sa ramina la Steaua? Totul incepe de la atitudinea lui Becali fata de oameni, nu doar fata de fotbalisti. De la dispretul condimentat cu insulte prin care si-a indepartat toti colaboratorii. De la lipsa lui de masura, valabila si cind lauda, si cind il critica. Finantatorul Stelei n-are tact in relatiile cu angajatii sai. Ii ridica in slavi si a doua zi ii striveste sub calcii. Nu-i de mirare ca atmosfera la club a devenit de nesuportat.

Becali are dreptate cind il critica pe Dica pentru jocul cu Iasi. Il judeca si il condamna fara drept de apel pentru un singur meci.  Si aici nu mai are dreptate. Daca lui i s-ar spune ca e un patron de doi lei pentru ca echipa lui a pierdut cu Poli, ce-ar raspunde? Ca nu s-a implicat suficient? Sau ca nu e vina lui, ci vina angajatilor sai? Da, Dica a avut prestatii mediocre. Dar n-a fost taxat neaparat pentru ele. La fel s-a intimplat si cu Neaga, inainte de a fi exilat in Coreea, la fel si cu Iacob, si cu Andrei Cristea. Si cu Olaroiu. Cind Steaua a trecut printr-un moment prost, nu s-au cautat solutii, ci tapi ispasitori exponentiali. Mai ales dintre cei bine platiti. 

Trecem peste faptul ca decizia privind scoaterea jucatorilor din echipa ii revine in mod normal antrenorului, nu patronului. Dar in modul lui Becali, deciziile ii revin numai lui. Din fericire, nu conduce o uzina auto, sa le spuna inginerilor cum sa proiecteze motoarele de masina. Trecem peste asta, e o discutie veche. La fel si convingerea lui ferma ca fotbalistii isi dau silinta numai pentru bani. A spus-o o data, a spus-o de doua ori, acum se mira ca jucatorii lui Lacatus nu-si dau sufletul pentru Steaua.   

Trecem peste astea, ca sa ajungem la miezul dezbaterii. Nu se infrunta un patron si un angajat, ci doua viziuni asupra fotbalului. In discursul lui Becali, vedetele, adica elitele, valorile unei echipe, reprezinta elementele putrede, verigile slabe, preocupate numai de bani si de oferte din strainatate. Opusul vedetelor e clasa muncitoare din teren. Proletarii, salahorii, fara mare talent, dar si fara pretentii. Patronul Stelei nu stie sa lucreze cu profesionisti. Nu stie sau nu vrea sa faca deosebirea dintre elite si restul. Ii convine un colectiv nivelat dupa modelul turmei. Aici e marea lui eroare. Egalitarismul n-a dus la nimic bun, nici in fotbal, nici in societate. Dind la o parte aparenta capitalista, viziunea lui Becali este in esenta comunista. Numai ca el spune „bani” in loc de „doctrina” si „vedete” in loc de „dusmani ai poporului”.  

Viziunea lui Dica este individualista, de dreapta. Inainte de a fi salariat, Dica se considera un om liber. Insusi faptul ca si-a exprimat parerile in public e dovada. Fotbalistii vorbesc de obicei in numele echipei, spunind „noi”. Dica a indraznit sa spuna „eu”. Nu e o fita de vedeta, e un curaj, in conditiile in care la Steaua e permis un singur „io”.

 Au contribuit: Maria, Sidious, Valix, thebroker, warum, jiordi28, mitzaaa, cole, San Angelo, 1Q, sxn ciuca, Gabi, Tudor, chefere, Dan, misu, Mircea, adifresh, iovio79, marco, Psihopatul, Don Corleone, Da da, ketsbaia, bale, Maestro, Steaua ’86, Daniel Marcu, mufabow, Garrincha, Dragos, Tibi, Amesterdamer, prof. ICE, Cosmin, Gherghiceanu Ionel, johnson, catalintabu77.

Comentarii (140)Adaugă comentariu

Investitor la Steaua (2 comentarii)  •  27 februarie 2008, 16:01

De ce trusturile de sport? Cand iesi in fata cu bani si mizerie, cumperi spatiu de emisie si iti faci reclama, dar pierzi si din respectul celorlalti cand spui numai mizerii. Printr-o atitudine eleganta te vor respecta si trusturile de sport!

Tanti (1 comentarii)  •  27 februarie 2008, 16:05

Daca tot scriem impreuna articolul, nu ar fi frumos sa impartim tot impreuna salariul si primele tale?

sorin (32 comentarii)  •  27 februarie 2008, 16:08

Dica, jucator bun dar vedetismul il arunca in anonimat. Pacat de el. Un meci trebuie trata la fel indiferent de numele adversarului, pe cand Dica nu se implica in meciurile cu echipele mici si nu poate in meciurile cu echipele mari.

viotrandafir (1 comentarii)  •  27 februarie 2008, 16:09

Despre Dica, sunt atatea lucruri frumoase de spus.. si de scris… talent nativ, tehnicitate deosebita, dribling si sut exceptional…de n-ori a schimbat rezultatul meciurilor.. e cel ce face diferenta la Steaua…
cred ca a demonstrat ce era de demonstrat in Ghencea si nu atat uzura fizica il face sa aiba asemenea evolutii mai putin fericite, cat lipsa unei motivatii de a se mai remarca in campionatul romanesc(vezi Niculescu)…
prin urmare, un transfer in afara i-ar prinde bine si lui…si nationalei…si evident noua tuturor…
despre Gigi, in general pune presiune pe toata lumea, nu conteaza ca sunt fotbalisti sau antrenori la Steaua, adversari, contestatari etc…toti sunt la fel…trebuie sa recunoastem ca in general ce e de interes personal i-a iesit…nr. cadavrelor nu conteaza la razboi, victoria e cea care ramane in istorie…e boala…cultul personalitatii…

Maria Andrieş (1349 comentarii)  •  27 februarie 2008, 16:10

Va multumesc, foare tari comentariile voastre. 🙂 Va astept si data viitoare!

PL (1 comentarii)  •  27 februarie 2008, 16:11

Probabil ca stai prea mult in redactie si nu scoti capul in lume. Intreaba cum e sa lucrezi „la patron” in Romania. Asa e peste tot, la succese nu ti-o iei, la greseli … ca-n viata. Oricum, se face mare tam-tam, iar informatia cum ca multi jucatori de la Steaua vor sa plece este o noua fasaiala pe care v-o da „sursa” ca sa mai manance ceva. Devine chiar penibil Dl. Sursa asta. Asta daca exista intr-adevar. Atit reactia lui Dica a fost normala (are caracter si a aratat-o) cit si a lui Becali. Singurul lucru care nu mi-a placut este ca discutia a avut loc in presa. Voi asta stiti, sa zgandariti cu intrebari niste oameni simpli (asta sunt si jucatorii si patronii), dupa care trageti cat se poate de subiect.
Apropo, nu scriu ca sa preiei ceva, nici ca sa ai mustrari de constiinta profesionala. Scriu oentru a-ti transmite ca mai suntem si oameni cu capul pe umeri care putem sa transam ce se scrie, ce se declara si ce se fabuleaza. La fel cum in fiecare zvon e un pic de adevar, acelasi lucru este si in ziare: in fiecare articol e un pic de adevar. Dar numai un pic. Tiraj masiv si premii multe !!!

Maria Andrieş (1349 comentarii)  •  27 februarie 2008, 16:13

Pt. Marian, ai dreptate, fotbalul nu inseamna doar bani

Tim (2 comentarii)  •  27 februarie 2008, 16:13

Dica e generalul armatei moarte. N-am inteles de ce nu a plecat pana acum de la Steaua. N-am inteles de ce a tacut pana acum. N-am inteles de ce s-a supus pina acum. Ieri a cedat. Lashul intunericului isi ascute pumnalul. Nu poate lovi acum ca e prea multa lumina.

Anti-stelist de-o viata (1 comentarii)  •  27 februarie 2008, 16:21

Parerea mea este ca dica trebuie pastrat. Si Banel la fel. Sunt caricaturile pe care le invata dom` profesor „fiara” sa joace,astfel incat toti adversarii sa aiba de castigat puncte pretioase. A, si sa nu uit, este acolo un peruvian arogant, bovin si de valoarea celor mentionati, care a facut zile grele lui DINAMO cand juca la FC Brugges. Ii urez sa aiba „bafta” lui mirel Ratzoi. FORZA DINAMO!!

diana_cluj (47 comentarii)  •  27 februarie 2008, 16:25

Tim ai perfecta dreptate.Ismail Kadare a scris cartea „Generalul armatei moarte” iar tu ai avut inspiratia absolut splendida.Felicitari!Dica este cu adevarat generalul unei armate moarte…

sorin (32 comentarii)  •  27 februarie 2008, 16:27

in atentua tuturor care sunt de acord cu Dica:
Daca va pleca Dica, Jiji ii va gasi repede inlocuitor.
Daca pleaca Jiji, Dica va pleca din lipsa de bani.
Este o diferenta, NU?
Si apropo de „vanzarea stelei”. Jiji poate vinde oricui, daca asta ar vrea. Inclusiv lui Copos sau Borcea, ceea ce ar echivala cu desfintarea Stelei. Asta vreti? Mai ganditi bai fratilor…
La ora asta doar jucatorii sunt de vina.
Daca erau rezultate, nici oierul nu facea declaratii aberante.
Dar, jucatorii vor sa ascunda neputinta lor, scotand in fata altceva, adica ceea ce stiam: ca oierul are gura mare si ca spune multe…

sorin (32 comentarii)  •  27 februarie 2008, 16:32

Afirmati ca multi jucatori vor sa plece de la Steaua.
Dar v-ati intrebat cati vor sa vina? Infinit mai multi

sorin (32 comentarii)  •  27 februarie 2008, 16:35

Marie, tu de partea cui esti?
…De, isi baga si femeile nasul…

:))victor (1 comentarii)  •  27 februarie 2008, 16:36

dica nu trebe judecat pt ce a facut acum 10 anii ci pt prezent ca face cea mai tare treba privitul din teren la restul cum joaca

Maria Andrieş (1349 comentarii)  •  27 februarie 2008, 16:59

Pt. Sorin, ghici! 🙂

Meme (5 comentarii)  •  27 februarie 2008, 17:01

In aceasta situatie si Gigi si Dica au dreptate.Gigi pt ca intr adevar Dica & Co se cred vedete, li s a urcat vedetismu in cap si nu mai joaca nimic. Dar si Gigi nu ar trebui sa si spele rufele in public. Dak nu i convine ceva poate sa le spuna in fata, in vestiar ,nu in fata presei.

rar 1923 (1 comentarii)  •  27 februarie 2008, 17:09

cine e dica asta? e neam cu claudiu raducanu? :))

montain bear (2 comentarii)  •  27 februarie 2008, 17:59

dica trebuia sa plece demult. acum nu cred ca mai are aceasta posibilitate…oricum ca jucator devine pe zi ce trece tot mai depasit.Becali ar trebui sa taca din gura ca la capitolul negocieri e varza…dica acum numai are ce cauta la Steaua…Nicolita la fel…si lista ramane deschisa.Dica are acum tupeu …dar cam tarziu.Steaua nu are nevoie de asemenea momente in acest retur.ma doare inima credeti-ma pt. ce se intampla la Steaua SI SINCER nu stiu pe cine sa injur…

Catalin (4 comentarii)  •  27 februarie 2008, 18:13

Berbecali nu mai surprinde pe nimeni. Omu a inebunit! El chiar se crede buricul pamantului. Daca vin 20 de ciori si ii pupa mana le da 10 lei, crede ca e stapanul tuturor. Habar n-are ca majoritatea romanilor l-ar vrea mort. Atat de mult il iubim noi Berbecali. Atat de multe a facut el pentur tara asta.
Dica.. Hagi.. Meme Stoica .. Dorinel Munteanu …Protasov, chiar si Olaroiu au plecat ca au vazut ce minte bolnava are omu asta. E un fel de Basescu, insa fara experienta, si mult prea ingamfat.
Consider ca-i acordati prea multa atentie mascariciului. Cea mai corecta abordare asupra lui Becali este ignoranta.

bogdan (1 comentarii)  •  27 februarie 2008, 18:15

Steaua nu are nici o problema si nici Dica.
In meciul cu CFR Cluj, Dica le va da doua si il va durea in oua.
Parafrazand un „clasic” in viata, pot spune ca, in loc sa ne numarati gainile (punctele) mai bine ne numarati ouale (fazele spectacol create de Dica – Mendoza – Pepe Moreno – Dayro Moreno)

explorish (9 comentarii)  •  27 februarie 2008, 18:30

@nicolae razvan: (de) ce a tradat goian?

cos (3 comentarii)  •  27 februarie 2008, 18:56

bai ana maria ma enervezi rau.nu t pricepi deloc la fotbal nu vezi?

Floriyn (4 comentarii)  •  27 februarie 2008, 19:19

nu inteleg de se intampla acum la steaua desi si sunt stelist……….eu cred ca nu e corect cand la o infrangere dica sa fie vinovat de ce as fie vinovat ca banel nu stie respinge o minge?chiar daca nu are viteza dia estetotusi o emblema dupa parerea mea la steaua cand te gandesti numai la cate a facut pentru steaua dar siu pentru nationala…..gogheterul din aceste preliminarii a adus puncte vitale romaniei in preliminarii…..fac apel la toti stelistiii adevarati fiti laturi de dica si goian pentru ca au facut multe pentru steaua si ne mandrim cu ce au facut ei semifinala de uefa grupe ucl campionate castigate u care ne mandrim prea repedese uita ce a facut dica pentru steaua a dat si multe goluri de 3 sezoane incoace fiind golgheterul echipei si spun dica e un exceptional finalizator poate mai bun si decat mutu si spun asta pentru ca dica a reusit goluri de senzatie pentru steaua si cred ca mutu nici nu a dat asemea goluri frumoase amintesc cele cu dinamo kiev cu lyon chiar cand a venit la steaua a dat un gol superb contra rapidului sut de la 23 de metri direct in vinclu…de ce sa fie pus la zid de toti o intrebare pentru maria andries: Daca ai fi atacata sau pusa la zid de seful ziarului ce ai face?

Floriyn (4 comentarii)  •  27 februarie 2008, 19:25

@diana_cluj u vezi-ti de echipa ta fie u cluj fie cfr cluj nu te baga unde nu iti fierbe ola ca s-ar putea sa te arzi cum o sa se arda si cfr-ul in ghencea!!!!!!

koko (1 comentarii)  •  27 februarie 2008, 19:27

Situatia definita pe scurt este ca la Steaua cel care vrea sa fie parte din solutie este doar parte din problema. Niciodata Becali nu va reusi sa duca Steaua mai sus de cat au dus-o Zenga sI Protasov, atata vreme cat au fost lasati sa isi puna in practica cunostintele pe care le detin. Si este vorba in primul rand de managementul lui Becali de corectie comportamentala si nu unul de viziune. Si cu cele mai mari vedete internationale in lot steaua nu va urca mai sus decat a fost. Olaroiu a fost doar norocosul succesor al unor mari antrenori.
Problema nationala = management!

Floriyn (4 comentarii)  •  27 februarie 2008, 20:25

@ prof.ICE ce inseamna stelist adevarat

Floriyn (4 comentarii)  •  27 februarie 2008, 20:32

titlul ar suna asa un jurnalist liber……de bun simt fata de ce a facut dica pana la urma pentru romania…. nu e corect ca unii jurnalisti sa faca bani de pe urma necazurilor sau problemelor profesionale ale unui jucator @maria andries apeleaaza la etica morala daca acea mai exista si prin acest articol demonstrezi ca nu exista…..daca ai fi in locul lui dica cum te-ai simti?astept rasp>>>

vafanculo (3 comentarii)  •  27 februarie 2008, 21:17

Fa-ti un cont pe ejobs. Poate primesti vreo oferta in alt domeniu.
Ieri scriai de Burdujan Ca nu alearga si parca a inscris mai mult sezonu asta decat Dica.( dar Dica e un om liber poa sa si rateze – dupa aceeasi logica )

**(cuvant banat)

Flaviusone (1 comentarii)  •  27 februarie 2008, 21:56

Da as putea spune si eu ca Becali are putina dreptate de data asta.El nu mai joaca nimic de ceva timp

radu (16 comentarii)  •  27 februarie 2008, 22:51

aplauze!!! faza cu „io” e mortala!!! iar k becali e comunist… n-are sens nici un comentariu

arh. Gheorghe Petrescu (246 comentarii)  •  28 februarie 2008, 1:00

Articol OK. Steaua a gresit. A pierdut 3 puncte la o echipa slaba. Asta nu este bine. Este un dus ce nu avea Steaua nevoie de el. HAI STEAUA! HAI ROMANIA!

capison de latex (123 comentarii)  •  28 februarie 2008, 3:37

Afirmati ca multi jucatori vor sa plece de la Steaua.
Dar v-ati intrebat cati vor sa vina? Infinit mai multi

Pt. Sorin, ghici! 🙂

Noi ,astia care mai zvarcolim asa , trebuie sa ne multumim cu zambetul??? Raspunsul face toata treaba:)))

Dori (1583 comentarii)  •  28 februarie 2008, 9:33

Kred k jukatori nu mai vor la steaua deoarece jiji le face avansuri.Ha ha ha !M u i e steaua!P chat snt fcrapid 112.M u ie tot blogu afar d rapidisti.

RAMBO (88 comentarii)  •  28 februarie 2008, 9:44

Fraza care spune totul despre acest club penibil, si acest patron-dictator (catre Robert Turcescu): „VREAU BANII, BAI BAIATULE, BANII”.
Fraza asta spune totul despre ce a ajuns Steaua: o firma producatoare de bani, oricum, chiar si prin mijloace ilegale (prin banii si faima din Ch. League, asa cum se folosea si Ceausescu de Steaua) !
RUSINICA, STEAUA ! NU TE MAI VREM IN FOTBAL, PENTRU A SE LUA JUCARIA UNORA SARITI DE PE FIX !
LA ADIO, STELUTA NOASTRA CAZATOARE !

Captain Barbossa (8 comentarii)  •  28 februarie 2008, 18:51

**(cuvinte banate)…citi jucatori au plecat de la Steaua deoarece nu’l mai suportau pe Becali? Nici unul.
Citi se milogesc de Becali sa ii ia la Steaua? Zeci
Dica o sa stea si o sa joace (si o sa-i banii lui Becali) pina il vinde Becali; n’are sa plece mai devreme.

alexxx (46 comentarii)  •  28 februarie 2008, 18:54

in sfarsit un articol bun , nu credeti?

Tr.soc dady (1583 comentarii)  •  28 februarie 2008, 22:43

fbine

Tr.soc dady (1583 comentarii)  •  28 februarie 2008, 23:56

h op ji yo

Tr.soc dady (1583 comentarii)  •  29 februarie 2008, 0:00

dc nu mai vor sramana?d fraieri

Micutz (9 comentarii)  •  8 martie 2008, 14:40

30 de oameni ptr 30 de randuri… nice… cate un cuvant de la fiecare?!?

Comentează