Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Nişte inadaptaţi

În faţa galopului CFR, Borcea, Copos şi Becali au avut reacţii de provinciali. Adică au ridicat din umeri, şi-au pus mîinile în sîn şi au încremenit în proiecte. Nici un alt muşchi, în afară de muşchiul neputinţei, nu s-a clintit […]

miercuri, 7 noiembrie 2007, 9:17

În faţa galopului CFR, Borcea, Copos şi Becali au avut reacţii de provinciali. Adică au ridicat din umeri, şi-au pus mîinile în sîn şi au încremenit în proiecte. Nici un alt muşchi, în afară de muşchiul neputinţei, nu s-a clintit pe faţa lor. S-au comportat exact ca ţăranii lui Noica, au aţipit pe prispă, aşteptînd să treacă istoria pe lîngă ei.

De ce ar mişca vreun muşchi? De ce ar schimba ceva? Pentru că, în condiţii de competiţie, ori te schimbi, ori mori. Dar a fost Liga 1 pînă acum o competiţie, în deplinul sens al cuvîntului? A fost, numai că granzii din Capitală luau startul cu un tur de pistă avans. Acum s-au trezit în pluton şi nu le vine să creadă. Refuză realitatea, ca orice inadaptaţi. Reacţie de provinciali.

Va mai trece o vreme pînă cînd Steaua, Rapid şi Dinamo vor înţelege noua ordine a campionatului. Noua ierarhie.

Deocamdată, sînt dezorientate ca flamingii la mutarea bruscă a polilor magnetici. Echipa din Ghencea are ca reper, pe termen scurt, meciurile din Champions League, Dinamo şi Rapid se agaţă de punctul fix al derby-ului de duminică. Şi apoi? Apoi ori schimbă direcţia, ori devin specii pe cale de dispariţie lentă din joc.

Avertismentele sînt multe şi nu de ieri, de azi, din ultima etapă, cînd CFR-ul şi-a pecetluit primul loc cu un avans respectabil. Avertismentele sînt multe, au fost eşecurile din cupele europene, au fost punctele pierdute aiurea în debutul campionatului. Dar au fost ignorate. Eşecuri au existat tot timpul, dar lucrurile şi-au urmat cursul. De ce n-ar fi la fel şi-acum? Patronii bucureşteni nu văd mai departe de lungul nasului. Nu văd dincolo de periferia Capitalei. Nu realizează că datele problemei s-au schimbat. Reacţie de provinciali.

Dar campionatul se dezvoltă bine mersi şi dincolo de gardurile Bucureştiului. Ceea ce făceau pînă acum şefii granzilor nu mai ajunge să le asigure supremaţia. Investiţiile moderate şi intrigile exagerate nu mai sînt suficiente. „Nu sînt bani!”, spun acţionarii lui Dinamo. „Nu sînt bani!”, spune Copos. Reacţii de provinciali. Nu banii de la Real Madrid, dar măcar banii de la CFR Cluj ar trebui să fie. Pentru că dacă „nu sînt bani”, oameni cu bani au apărut şi vor mai apărea în fotbalul românesc.

Iar schimbarea pe care o tot amînă şefii din vechea gardă, precum Borcea, Copos şi Becali, tot se va produce, dar la alt nivel. La vîrf. Iar patronii de azi se vor trage pe margine, vor pune mîinile în sîn şi se vor uita la joc ca simpli spectatori. Cum făceau provincialii pînă acum.

Comentarii (108)Adaugă comentariu

cfr-ista (40 comentarii)  •  7 noiembrie 2007, 22:32

eu nu stiu chiar asa de multe despre ce s-a intamplat prin anii `80 dar multi dintre cei care au jucat pe vremea aia ziceau ba ca-i trimiteau in armata ba ca-i duceau la analize si nu-i mai lasau sa iasa din spital…chestii din astea urate dupa parerea mea…nimeni nu contesta faptul ca steaua a luat cupa campionilor dar atunci nici celelalte echipe nu erau chiar asa de puternice si pana la urma e si noroc sa apere duckadam 4 penalty-uri….acum este momentul provinciei asa cum ii spuneti voi bucurestenii….provincia e mai tare 🙂

gin (1 comentarii)  •  7 noiembrie 2007, 22:36

Sa va spun o poveste, voua, celor cu orizontul larg cit drumul de la Chitila la Jilava. In 1969, UTA a cistigat campionatul si, apoi, a pierdut in CCE cu 0-8 la Legia Varsovia. In anul urmator, aradenii au recidivat, spre groaza natiunii bucurestene si… au eliminat pe Feyenoord (cistigatoarea trofeului).
Asta apropo de „famagustele” care va intuneca gindirea.

Cit despre articol, este foarte bun si ma bucur ca GSP a realizat ca in fotbalul romanesc exista si altceva decit dinamovisti.ro,stelisti.ro si rapidisti.ro. Ramine de asteptat si transpunerea in paginile „Gazetei” a acestei
realitati.

Un jurnalist provincial

gabone (26 comentarii)  •  7 noiembrie 2007, 22:37

mihai diferenta sa zicem pt g.becali;o vezi daca esti atent la ceea ce fac si zic conducatorii celor trei din provincia tarii,la adresa celor de la c.f.rsubiectul de presa e ok.asta e realitatea.cele trei cluburi au coalizat impotriva c.f.r-ului.sau obisnuit unii cu altii si sau format prietenii si automatisme sociale intre ei.durerea care este:nu pot sa reactioneze la ceea ce face c.f.r

obiectiv aproape (16 comentarii)  •  7 noiembrie 2007, 22:37

ominilor, cititi cu atentie articolul ca sa intelegeti ce a vrut sa zica !
sincere aprecieri pt articol !
de ce as vrea sa castige CFR-ul campionatul : pt ca oamenii de la cluj au facut ceva vizibil pana acum. din divizia C pana pe locul 3, au modernizat, marit stadionul, instalatie de nocturna…. si, sincer, m-am saturat de asa zisii investitori, care se fac ca baga bani. doar vorbe, vorbe. acuma, fie nu au, fie au si doar taraie dine ei, negandindu-se la investitia pe termen lung(eh, daca atat ii duce mintea….); exemplu: ce s-ar fi putut face la steaua avand in vedere capitalul afectiv…. si m-am satuart de mitocani la tv, ciobani, dansatori din buric si oameni fara cuvant. voi nu ?
e bine ca poli misca, craiova cred ca ii va urma, brasovul sper.
so o vorba pt cei de la U cluj: nu mai injurati cfr-ul si pe paszkany, el a vrut sa investeasca la universitatea prima data.
inca o data : Doamne-ajuta pt CFR !

edi (26 comentarii)  •  7 noiembrie 2007, 22:40

pentru fata cu frisca

pentru faptul ca i-am facut frusrati pe cei care arunca marota cu japca si comunistii socotesti ura ia DEX-ul si citeste ce inseamna ura.
pentru cei care spera o campioana din provincie mai aveti de asteptat .o sa iesiti campioni la pastele cailor. Nu vedeti ce vi se pregateste. ocoalitie becali borcea becali sa puna mina si pe liga ca pe ce misca in transferuri au rezolvat deja. stati pe aproape ca se filmeaza.

adrian (33 comentarii)  •  7 noiembrie 2007, 22:43

maria, ma surprinde ca urmezi trendul, tu esti de obicei o fata cu initiativa. De ce mergi si tu pe bucuresti vs provincie in cazul cfr? Ce treaba are provincia, daca muresan si paskany erau din bucuresti aveau acelasi succes. Confundati toti o circumstanta cu cauza. dar asta e, da bine ca e miros de praf de pusca, avem doua tabere, plus ca vine la fix pe ura ardelenilor pe bucuresteni, dispretul bucurestenilor fata de moldoveni etc.

fata cu frisca (10 comentarii)  •  7 noiembrie 2007, 22:43

edi,

esti prostul blogului :)))))))))

cfr-ista (40 comentarii)  •  7 noiembrie 2007, 22:43

edi tu cati ani ai??doamne…cate prostii poti scrie…nu te ineci in prostie??bine ca nu zici ca becali si borcea au facut un parteneriat ca sa ia steaua campionatul =))

kapo (24 comentarii)  •  7 noiembrie 2007, 22:46

Edi ,ramane valabil ce am „stabilit”.Dupa scris pari a fi si stelist si dinamovist in acelasi timp.Felicitari!

goodman (6 comentarii)  •  7 noiembrie 2007, 22:52

Pentru cei ce tot o dau cu rezultatele echipelor Steaua si Dinamo. trebuie sa stie ca erau vremuri de dictatura comunista si aceste doua formatii erau creaturile ecelei vremi de trista amintire. Orice jucator bun din tara era adunat de aceste doua echipe. nu ar fi avut acest palmares daca ar fi jucat intr-un campionat corect.
Cat despre casigarea Cupei Campionilor Europeni de catre Steaua trebuie avut in vedere ca cele mai tari echipe din fotbalul european, adica echipele englezesti, care dominau in acea perioada fotbalul europen, au fost excluse din Cupa Campionilor Europeni si cativa ani nu au putut participa la aceasta competitie. Tocmai atunci Steaua a avut un parcurs bun in CCE si a reusit sa casige (la penaltiuri) cupa. Sunt sigur ca daca echipele englezesti ar fi avut dreptul sa participe la CCE Steaua nu ar fi avut acea mare sansa. Dar, cu mult noroc, a fost sansa ei. Astazi participantele la Champions League sunt mult mai tari decat ecipele pe care le-a infruntat Steaua atunci. In conditiile de azi, Steaua, fie si cu valoarea de atunci (mult mai ridicata decat a celei de azi) nu ar avea nici o sansa.

edi (26 comentarii)  •  7 noiembrie 2007, 22:56

PENTRU CFR-ISTA SI ALTI HANDICAPATI CA EA

orce om care nu are argumente arunca esti prost esti timpit si rezolva treaba. eu am spus ce am spus pe fapte. citeste in ziar ca becali si giovanii stau la meciul asta unul linga altul. Daca nu stiati va luminez eu acuma giovanii ci victor becalli sint dinamovisti pina in maduva oaselor si parteneri de afaceri cu borcea si turcu si neam cu celalalt becali gigi. Credeti ca ei o sa se faulteze uni pe altii si sa iasa o echipa neromineasca si provinciala campioana? Sa piarda ei banii in favoarea unui ungur. Pot spune ca voi sinteti prosti de data asta. nu l-ati vazut pe gigi ca inebunise anul trecut ca perde LC si acum o sa stea la o bere cu giovaniisi va lasa pe voi provinciali sa iesiti campiononi Visati frumos . DESTEPTAREAAAAAA…….

edi (26 comentarii)  •  7 noiembrie 2007, 22:58

ATENTIE AU LUSTRUIT DEJA BUTOANELE

fata cu frisca (10 comentarii)  •  7 noiembrie 2007, 23:00

edi,

argumentele noastre in favoarea prostiei tale crase le gasim in randurile tipariate de catre nefericita ta persoana.
Pru si simplu esti un prost :)))))))))))))))))))))

goodman (6 comentarii)  •  7 noiembrie 2007, 23:02

lui „edy”
baiete, te hranesti cu sperante desarte. Uita-te si tu mai bine si vezi realitatea.

kapo (24 comentarii)  •  7 noiembrie 2007, 23:04

Edi ,pot sa spun sus si tare : Esti cel mai prost!

fata cu frisca (10 comentarii)  •  7 noiembrie 2007, 23:07

Bravo edi,

nu oricine poate deveni prostul blogului asa ca meriti felicitari sincere ! si mai am o rugaminte : te rog nu pleca …
:)))))))))))))))))))))))))))))))

edi (26 comentarii)  •  7 noiembrie 2007, 23:09

VIATA O VA DEMONSTRA O SA VEDETI UN RETUR DE POMINA SI O SA VEDETI ATUNCI CINE E PROSTUL

kapo (24 comentarii)  •  7 noiembrie 2007, 23:16

Edi ,indiferent de ce va fi in retur,tot tu vei ramane prostul blogului.

wwwtenisonlinero (7 comentarii)  •  7 noiembrie 2007, 23:33

________________
http://www.tenisonline.ro

Asta e, anul asta Clujul a avut cea mai buna strategie. Urziceniul si Vasluiul sunt doar de conjunctura pe podium, veti vedea.

Dar titlul a deja arvunit de Cluj.

gabone (26 comentarii)  •  7 noiembrie 2007, 23:36

va rog nu dati in edi!e si el al nostru!tucalar mama sa-l tuce de baiat

gabone (26 comentarii)  •  7 noiembrie 2007, 23:37

ce zici edi,i-ti place cum jpaca steaua?

UTA (2 comentarii)  •  7 noiembrie 2007, 23:38

Anu asta CFR cluj ia campionatu degeaba va stresati atata

ANTIbucuresti (2 comentarii)  •  7 noiembrie 2007, 23:51

Maria de ce nu ne spui si tu noua ce inseamna in conceptia ta „gandire de provincial”? adik noi suntem mai prosti va sa zica’ sau cum? te-ai nascut si tu in metropola vietii si te iei acuma de asa zisii „provinciali” pai dragilor locuitori ai acestei suburbii numita bucuresti nu mai fiti atat de mandri de frumoastra voastra capitala vizitata anual de 2-3 turisti straini si aia rataciti fiind probabil in stare de ebrietate ca va cam luat-o vestu mult inainte chiar si economic ca de civilizatie nu mai are rost sa comentam…iar acuma sunteti ofticai ca si echipele voastre comuniste de 2 lei nu mai fac legea in campionat si face CFR Cluj legea prin campionat…..bine ar fi daca sar muta si capitala la Cluj atunci intradevar altfel ar sta toate lucrurile pe toate planurile nu numai pe cel fotbalistic

filip (4 comentarii)  •  7 noiembrie 2007, 23:55

Bravo Maria! Azi ai fost un fel de Mata Hari (am scris corect?!?)…ai scos iar un articol misto si ai bagat zazanie si intre conationalii nostrii! ha ha ha ha!!!!! Facem pisilica pe garduri sa delimitam locul unde incepe sau unde se termina provincia, scoatem din vitrina cupele Stelei castigate pe vremea lui Cuza, si ne certam ca prostii care-i mai tare cand de fapt articolul nu se vroia a fi o jignire, nu? ha ha ha! Nu stiu care e prostul blogului, da’ mi-e ca la urma tot clujenii o sa rada mai tare!…Reactie de constantean provincial invidios, intrigant, spargator de petreceri si frustrat iremediabil de locul Farului in clasament…Va pup!

fata cu frisca (10 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 0:10

va aduceti aminte de declaratiile lui adi ilie ? batem,rupem ,12 puncte …..
ce rusine …

gica (9 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 0:20

Edy luatear benga…sper sa n-ai dreptate cel putin de aceasta data.
Te rog suntem un grup de cetateni de bine din municipiul Cluj-Napoca si dorim sa castige campionatul echipa orasului nostru(asta de-i pe primul loc acuma).
Lasati-ne va rugam si pe noi sa vedem cum este cu sampion ligue….ca suntem tare curiosi cum Steaua cu marele becali e mai tare acolo in Europa decat la noi in tara.
Edy anunta-ne si pe noi mai putem participa in campionat daca nu suntem de la Bucale sau trebuie sa mutam echipa in exil la capitala?
Ba da multi frustrati avem pe corabie,o parte s-au dus cu Titanicul da tot suntem napaditi…No putut si Base asta cand o vandut flota sa-i imbarce pe vapoare?

fata cu frisca (10 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 0:51

mu ie steaua

fata cu frisca (10 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 0:54

un nesimtit imi foloseste nick-ul iar banuiala mea il indica pe edi …

gazetar (3 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 1:29

PT GIN,
Daca esti tare,spune si ce a facut UTA dupa ce a eliminat pe Feynord,a picat cu o echipa engleza,parca Tothenham,si a incasat tot vreo opt goluri..
Bucurestiul e atractiv,trebuie sa recunoastem,chiar ieri in presa,se scria ca salariu mediu brut DOAR PE BUCURESTI a ajuns la 1000E,in timp ce pe tara e doar de 330E…orice jucator de la echipe din alte orase vor sa vina la Steaua sau Dinamo…l ati vazut pe Lubinkovici de la Vaslui ce a zis,ca abia asteapta sa vina in Ghencea.
La Cluj se vede seriozitate,se baga bani multi,se doreste performanta,si asta trebuie sa ne bucure pe toti.Eu ,desi sint bucurestean,ma bucur ca la Cluj se creaza o echipa frumoasa.Chiar si Timisoara vine puternic,Urzicenii sau Vaslui.Daca ar avea si performante in cupele europene ar fi chiar grozav…

ady (2 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 2:03

vezi de treaba d-ra maria….sau nu mai ai ce scrie?….cand te plictisesti te apuci sa critici pe unul si pe altul?…ce-ai?….cand vrei sa faca schimbari….azi……maine?….vine iarna imediat….si au timp….lasa-ma cu fazele astea ale tale…..scrie si tu ceva serios….bah frate numa la critica repede….auzi …cand a fost liga I cu adevarat o competitie…daca ti-e rusine cu tara in care traiesti tai-o in italia….si o sa iti treaca….

dadu (203 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 3:36

1.CEL MAI RATIONAL ARTICOL SCRIS DE TINE!

2.FAC PARIU CA CFR CLUJ NU CASTIGA CAMPIONATUL!
…DESI IMI PARE RAU DE ANDO.

fata cu frisca pe bot (21 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 3:39

N-ai ghicit…

Pishate pe banuiala ta care-l indica:) pe edi!

sorin (75 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 5:41

CFR CLUJ ARE VALOARE, IN CIUDA TUTUROR
CARE SCRIU PROSTII,
SI VA CASTIGA CAMPIONATUL

UN MITIC

gg (3 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 7:57

Bai fato, esti ca o ţaţă din Obor… Vezi, asa va faceti voi bucurestenii imagine de mahala si de rahat…si cica sunteti un ziar obiectiv…voi mahalagiilor ar trebui sa va cereti independenta fata de marea asta de inadaptati (vreo 20 de milioane)…ar fi o usurare…ca si cand te duci la buda. UN PROVINCIAL ADAPTAT.

cfr-ista (40 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 8:14

pt. edi ziceai ca nu am argumente…uita-te si tu si vezi ce ai scris:ai scris „credeti ca ei o sa se faulteze unii pe altii ca sa iasa campioana o echipa neromaneasca si provinciala campioana”??gaseste tu o logica in chestia asta…in primul rand cfr-ul e o echipa romaneasca pt. ca altfel n-ar juca in campionatul romaniei…in al doilea rand de ce sa nu ia o echipa provinciala campionatul e interzis de lege sau ce???stii tu mai multe decat noi ??? iar la postul dinainte nu ai specificat ca era vb de „coalitia giovanni si victor becali: ci ai spus „becali,borcea,becali…scz daca te-ai simtit jignit cred ca am exagerat outin dar de acum inainte o sa-ti raspund cu argumente destul de obiective zic eu….

baiubaiu (4 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 8:41

Cat de prost poti sa scrii!

jurnalistul (7 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 8:57

Cat de simplu este sa vorbim din afara fenomenului… ce usor ne este in a intina realizarile de pana acum, chiar si ale celor trei finantatori amintiti… Cursul firesc spre anumite contraperformante, intalnite si la echipe cu mentalitati mult mai „mitice” din Europa nu e niciodata luat in seama. Probabil ca, in goana noastra spre un senzational aleatoriu si, deseori, improbabil, uitam ca tocmai aceasta reactie, de a FINANTA o echipa de fotbal din banii proprii, este mult mai mult decat o reactie de provincial. Ba chiar mi se pare una demna de un capitalism si occidentalism notoriu.

cfr-ista (40 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 9:01

eu scriu prost??au fost greseli de tehnoredactare dar daca tu zici ca eu scriu prost eu te cred….postul tau a fost doar pt. a-mi atrage atentia??credeam ca ai ceva de zis despre ceea ce se intampla in momentul de fata cu CFR CLUJ-NAPOCA!!!!FORZZA CFR!!!!!

jean (2 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 10:12

ma minunez pe zi ce trece prostia oamenilor ( unora )care comenteaza pe aici!
Nu sunteti capabili sa intelegeti ( ma adrsez acelora ) mai departe de sensul direc al cuvintelor !
pentru voi notiunile „comparatie”, ” metafora ” , ” ironie” nu spun nimic, asta pentru ca poate nu nu pra ati trecut pe la scoala sau poate pentru ca inca nu ati ajun in clasa a 6-7 ( cred ca atunci se invata)
Ne minunam de starea din fotbal !? eu ma mir de cultura !?

cfr-ista (40 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 10:25

sa vina nuno gomes de la stuttgart la cfr!!!oare cat costa??

Liviu (7 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 10:39

Ai dreptate. Clujul merita sa fie pe primul loc.
Dar pe ce stadion vor juca in Champions League ?
Cel de la Cluj este omologat ?

cfr-ista (40 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 10:47

da
intra in categoria a 3-a deci se poate juca si in CL pe el

cfr-ista (40 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 10:51

Cand ii vad pe micimani, adunati din toate colturile tarii in Bucale,ca-si dau aere,imi vine sa borasc „pa”ei…buuaahhh

cfr-ista (40 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 11:29

lol ce interesant esti daca ai scris cu nick-ul meu …interesantule

edi (17 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 12:11

ca sa avem o baza de discutii sa pornim de la ceva. adica . Spuneti-mi si mie cind a luat cfr ultimile trei titluri de campioana. Daca este greu va mai ajut nitel spuneti-mi ultimile trei titluri de campioana cistigate de ehipe din transilvania. Nu de alta dar sa avem de unde pornii in discutii ca cfr e buna si performanta fata de prostii astia di bucuresti care dai ci steaua si dinamo

laurentiu1969 (3 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 12:15

Imi pare rau sa descopar inca un personaj, crescut pe prispa, cu talpile prin colbul curtii, „realizata” in Bucuresti si care critica tot ce este in Bucuresti. Sunt zeci de mii din astia, care ne-ai umplut orasul din ’95 incoace si care acum ne dau lectii.
Felicit CFR-ul, dar, consider ca nu trebuie dramatizata situatia. In acest sezon se disting fata de ceilalti prin faptul ca au avut constanta in conducere. Dinamo nu a fost anul trecut pe val? Echipele bucurestene s-au clatinat la nivel de conducere deoarece rezultatele din cupele europene sunt importante nu ca pentru Cfr.
Desi sunt stelist, imi doresc sa mai vad si o echipa din provincie castigand campionatul, dar…nu anul acesta.
Mi se pare marlanie maxima sa ai tupeul ca, facand partide „magistrale” la Vaslui sau Craiova sa intri direct, pe munca altora, in CL. Este mentalitatea tipica a provincialului venit in Bucuresti si dupa o luna, doua, vrea sa fie sef, sa dea bine la el la tara pe ulita.
Daca anul acesta Cfr-ul iesea macar din grupele Uefa, agonisea puncte mai multe decat Steaua, jos palaria.
Pentru Maria, de ce mai stai in Bucuresti, daca nu te-ai adaptat?

MeFirstO (6 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 12:21

1. articol – forma: idee generala buna, executie penibila. se vede dispretul fata de cele J-de-milioane de provinciali inadaptati. sunt atat de inradacinate ideile preconcepute fata de tot ce nu e bucuresti, incat transpar involuntar, in modul de exprimare. sau a fost umor involuntar?

2. articol – fond: devine tot mai clara discrepanta intre buticul steaua, condus de bisnitarul gigi becali (sau buticul rapid, condus de copos; sau buticul dinamo, condus de turcu, netoiu & borcea) si cluburile din provincie. becalienii nu pot mai mult decat „ia din stanga, pui adaos, vinzi in dreapta”. in timpul asta, unele cluburi din provincie incep sa investeasca in baza tehnica, jucatori etc.

e un lucru cat se poate de simplu: nu poti scoate nimic, daca nu bagi. nu poti scoate profit, daca nu ai investit. nu poti face performanta, daca nu ai investit. nu poti scoata cartofi daca ti-ai bagat numai p…icioarele.

…iar pentru cei care neaga valoarea echipelor din provincie, poate ar fi interesant sa inteleaga ca progresul cfr-ului (de exemplu) din divizia C pana pe prima pozitie din divizia A (temporar, e drept) nu e accidental. si tocmai acest progres uluitor de rapid e cel ce recomanda echipele din afara bucurestiului ca fiind cartea castigatoare.

ok, au ajutat arbitrii (cat puteau sa ajute?); a ajutat conjunctura: meciurile cu „granzii” (ma imprasii de ras cand aud cuvantul asta, asociat cu becali si neaga, de exemplu) au fost jucate acasa si nu au iesit prea multe puncte. a ajutat cumpararea adversarilor (oare? cine e campion la sportul asta?) ajuta mitica dragomir, ajuta militia si doamne-doamne (cand nu e ocupat cu altii, pe la mount athos). dar… oricum si oricat ar fi ajutati din afara, nimeni nu te poate aduce din C in A, in timp atat de scurt.

nu ii cant in struna lui muresan & paszkany. au si ei bubele si petele lor negre. nu sunt sfinti. dar au gasit un model de afacere care functioneaza brici.

aaa… se tot bate moneda pe incidentul famagusta: v-ati intrebat daca nu cumva a fost una din etapele evolutiei, pt cfr? da, au fost penibili, dar numai experienta in meciuri „afara” poate sa le dea o anuita maturitate. si asta se va vedea in timp. (nu mai zic nimic de cele 12 puncte ale stelei, cucerite din 4 meciuri. saracii amarasteni.)

aaa… cfr nu e echipa de romani. mi se rupe. da’ chelsea e echipa de englezi? pai mai baieti, poa’ sa joace cine vrea. nu ma duc la stadion sa vad discursuri nationaliste, ci sa vad spectacol. iar spectacolul / entertainment-ul, in ziua de azi, inseamna si bani incasati. nu doar de patronii clubului si de jucatori, ci si de mediul de afaceri & comunitatile din afara bucurestiului. (s-a intrebat cineva cat castiga un vanzator de seminte intr-o zi cu meci? dar intr-una fara meci?)

asa ca. bravo unor echipe din afara bucurestiului ca au stiut sa aplice cunostintele din afaceri in fotbal. sper sa continuie directia, pentru ca e singura lor sansa sa fie altceva decat „un foc de paie”.

(ps. poate inutil. nu sunt clujean si nu sunt fan cfr.)

MeFirstO (6 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 12:43

@Laurentiu1969:

gasesc cateva subiecte interesante in textul dumneavoastra:

1. zeci de mii de desculti vin in bucuresti si iau joburile bastinasilor + dau lectii acelorasi. dati-mi voie sa ma imprastii de ras si sa va doresc ca toti descultii care au facut greseala de a ajunge in bucuresti sa mearga mai departe, catre alta statie. mult succes de pe acum!

2. spuneti ca „echipele bucurestene s-au clatinat la nivel de conducere deoarece rezultatele din cupele europene sunt importante nu ca pentru CFR”. hm. da, cfr e nula la capitolul cupe europene, dar ma intreb care sunt performantele de anul asta ale echipelor mari din bucuresti? zero puncte din patru meciuri in CL e un rezultat demn de mandrie, masa si felicitari (nu?)

3. „mi se pare marlanie maxima sa ai tupeul (…) sa intri direct, pe munca altora, in CL”. uf. pai. CFR nu e inca in CL. apoi, chiar daca ar fi, e pe munca lor. nu SDR i-au adus pe cei de la CFR pe prima pozitie in divizia A (decat, poate, involuntar). aaa… SDR au adus puncte romaniei si ar trebui ca tot ele sa traga foloasele. pai a zis cineva ca viata-i dreapta? desteptarea, baieti!

4. „este mentalitatea tipica a provincialului venit in Bucuresti si dupa o luna, doua, vrea sa fie sef, sa dea bine la el la tara pe ulita”. huh? stimate domn, uitati-va un pic la arborele dumneavoastra genealogic (sau chiar ginecologic, daca doriti): toti parintii / bunicii / stra-bunicii va sunt bucuresteni, 100%? daca da, respect pentru vita nobila din care va trageti. daca nu – hai sictir, bai papagalule !

smeagol (3 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 12:46

…INTREBARE…. DC. VA PORCAITZI???????????…Ca a mea e mai mare…ba a mea…beah

unul dintre multi (1 comentarii)  •  8 noiembrie 2007, 13:45

a si am uitat tot pomeniti de meciul cu cipriotii. dar uitati un lucru foarte importan de atunci NA-M PIERDUT UN MECI!!!! campionatul nu se pierde la un meci. voi va chinuiti cu retrogradatii diviziei a (vezi u cluj – steaua) in loc sa trageti concluziile si sa schimbati ceva. la cluj s-a invatat o lectie cu cipriotii si credema de cate ori intra pe teren ei stiu ca nu se intampla inca o data asa ceva. nu poti fii fara greseala, dar esti bun daca inveti din ele.
hai cfr. veti vedea la anul!!!!

Comentează