Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Fluierati-i!

Va invit sa scriem impreuna un articol despre starea arbitrajului din fotbalul romanesc. Vom proceda in felul urmator: prima fraza o scriu eu, dupa care voi continua pe baza comentariilor postate de voi. Va multumesc. 

Arbitri straini sau noi sefi […]

joi, 1 martie 2007, 2:06

Va invit sa scriem impreuna un articol despre starea arbitrajului din fotbalul romanesc. Vom proceda in felul urmator: prima fraza o scriu eu, dupa care voi continua pe baza comentariilor postate de voi. Va multumesc. 

Arbitri straini sau noi sefi la CCA? Ce trebuie facut pentru a scapa de scandalurile legate de arbitraj? Solutiile de import sint solutii de compromis. Dau rezultate pe moment. Dar nu se poate miza pe ele la nesfirsit. Daca ar fi asa, am putea lua cu imprumut parlamentari nemti si primari americani.

Este nevoie de un sistem care sa produca o noua generatie de arbitri. Arbitrii din lotul actual au acumulat prea multe umbre la imagine. Sint buni, unii chiar foarte buni, dar nu sint credibili. Or, daca ai pierdut increderea publicului o data, n-o recapeti pe de-a-ntregul decit daca devii dintr-o data perfect si, eventual, sfint.    

Sa spunem lucrurilor pe nume: nu avem scoala de arbitri. Singurul care a incercat ceva in acest sens a fost Craciunescu. A incercat, in stilul lui vaitaret si paranoic, dar a incercat. Pina la urma a fost gonit din Casa Fotbalului cu sudalme si scaune in cap. De ce?

Pentru ca omului i se urcase la cap, credea ca poate schimba sistemul implementat cu spor din era cooperatista. Craciunescu deranja. Dupa plecarea lui, arbitrajul a redevenit ceea ce au decis sefii de cluburi, Liga si Federatia ca trebuie sa fie. O rotita in angrenajul de interese si reciprocitati dintre conducatorii fotbalului nostru.  

In prezent, CCA este o instituie minata de nepotism si mediocritate, cu retrogradari de ochii lumii si promovari pe ochi frumosi. La cursurile scolii de arbitraj se doarme cu spor, parintii sefi de cluburi isi sfatuiesc fiii sa ia calea fluierului, arbitrii cu adevarat valorosi bat pasul pe loc in ligile inferioare. Sistemul ticalosit isi urmeaza netulburat cursul. Ce anume l-ar putea schimba? Acelasi lucru care determina schimbari in societatea, economia, politica si justitia romaneasca: presiunea externa. Recent, Mircea Sandu acuza prestatiile slabe ale arbitrilor romani. N-a facut-o de capul lui, ci in calitate de membru in Comitetul Executiv al UEFA. Cineva, de la Nyon, i-a batut obrazul. Prea multe scandaluri. Prea multe suspiciuni. Nu poti fi seful unui sistem corupt in tara si lider recunoscut in Europa. Daca Sandu nu-i in stare sa rezolve problemele din ograda proprie, cum sa-l pui sa le rezolve pe cele ale continentului? Trebuie sa ia masuri. Repede. Si nu doar impingind cu chiu, cu vai doi „centrali” in Champions League. Ci provocind schimbari radicale la CCA. Inlocuind oamenii de paie cu oameni de fier. Noul sef al arbitrilor ar putea veni si din afara arbitrajului. Conditia este sa aiba spirit reformator, fermitate si coloana vertebrala. Sa nu fie legat prin fire soioase de sefii de cluburi.

Asta ar fi primul pas, schimbarea conducerii CCA. Numirea unui presedinte pentru linistea noastra, a publicului, nu a smecherilor si blatistilor. La vremuri noi, oameni noi, nu bube vechi. Dar asta nu se va intimpla prea curind, nu inainte ca folcloristele sa iasa la pensie. Pina atunci, preventiv, arbitrii straini ar trebui sa ia din cind in cind, vorba lui Costica „Vilcea”,  piinea de la gura arbitrilor romani. Nici o grija, nu mor ai nostri de foame, le ramine caviarul.

Au contribuit: Maria, Craca_giulesti, Gabi Koreanu, ARB, Fedayn, Catalin Iordache, JALINIK, un arbitru, Adrian Georgescu, malware, Florin Calapod, Starh, LaCoruna, CIP, Bogdantm84, Georgero, ics, Moromete, Allex, tricone, Africanul, Tino, Reddog Alex, Murphy

Comentarii (276)Adaugă comentariu

Adrian Georgescu (26 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:07

Salut. La multi ani!

Fedayn (72 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:11

la multi ani…mai bine scrii despre uriasul stelei:))))…daca uita astia sa tunda gazonul asta se pierde in iarba:)))))

Adrian Georgescu (26 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:13

Aducerea de arbitri straini e ca petecul de vulcanizat, ceva temporar. Trebuie creat un sistem care sa scoata arbitri romani.

craca_giulesti (422 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:13

Arbitri straini. Sa argumentez. Suspiciunile care planeaza asupra arbitrajului autohton nu pot fi indepartate prea usor. Daca , in paralel cu aducerea arbitrilor straini, se va impune o noua generatie de arbitri romani in Europa si nu numai, in timp se poate merge pe mina arbitrilor din tara. Insa, pentru asta ar fi necesara o schimbare a statului amator al arbitrajului intr-unul profesionist. Motivatia financiara este buba. Eu as institui un premiu de cel putin 500.000 de euro (suma cit mai mare), pentru acel arbitru care, dovedit, inregistreaza tentativele de coruptie la adresa sa.

Adrian Georgescu (26 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:14

Adica, de ce n-am aduce si un presedinte strain, ca pe asta vad ca tocmai ne pregatim sa-l suspendam.

GabiKoreanu (37 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:14

La multi ani, Maria!

craca_giulesti (422 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:14

La multi ani , MARIA!

craca_giulesti (422 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:16

AG, lasind politica la o parte, eu as aduce doua camere ale parlamentului compuse din nemti. Fara drept de coabitare cu frumoasele noastre compatrioate.

champ22andrew (1 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:17

sunt prea mari interese in fotbalul romanesc ca sa credem asa zisa scuza a greselilor omenesti

validotcom (19 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:18

propun un presedinte CCA strain, ca sa le fie frica arbitrilor sa mai ia mita.

Adrian Georgescu (26 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:18

Insa de scandalurile legate de arbitraj nu vom scapa niciodata. Asta pentru ca exista MM, Marian Iancu, Borcea, Copos, Gigi ….

craca_giulesti (422 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:18

Maria, scandalurile pornesc de la frica atavica a conducatorilor din fotbal , ca nu cumva adversarul sa fi urcat pretul……

GabiKoreanu (37 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:18

Un prim pas ar fi sa scoatem din arbitraj (cel putin din lotul A) toti fiii de fosti arbitri, ce si-au cladit o cariera pe umerii parintilor si exemple nu sunt putine: Salomir, in primul rand, dar si Craciunescu Jr, etc.

ARB (21 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:19

Arbitrii nostrii nu sint cu nimic mai prejos decit ceilalti. Din pacate ei au inca de dus povara arbitrajelor de acum 5-10-15 ani. Asupra arbitrilor romani planeaza mereu suspiciunea. Cu toate astea am incredere in ei; sint buni. Toti gresim!

craca_giulesti (422 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:19

GabiKoreanu, ar fi doar un prim pas…..

gigi becali (31 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:19

bai boilor azi e 1 martie la multi ani se spune de 8 martie dar voi la cata laba faceti numai judecati

Georgero (96 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:20

Trebuie platiti mai bine. Atat. Pt a nu mai cara cocosi, curci si sticle de palinca in portbagaje si pt a avea respect fatza de meseria pe care si-au ales-o. Si pt. a nu avea treaba cu influentele politice.

GabiKoreanu (37 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:21

As mai aduce o comisie de experti care sa investigheze afacerile pe care le au diversi arbitri: cazul magazinelor Ana Electronic este cel mai vehiculat, insa probabil ca nu e singurul.

ARB (21 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:21

Craciunescu jr. nu are nici o treaba cu arbitrajul….nu e nici macar paralel cu el. Cu toate astea are jocuri etapa de etapa. De Salo ce sa mai zicem…care a promovat la exceptional si dadea toate jocurile peste cap….

craca_giulesti (422 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:21

gigi becali, noi numai judecam?

Fedayn (72 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:21

L-au dat jos pe Craciunescu tocmai cand arbitrajul incepuse cat de cat sa se puna pe picioare.Nu este vorba de coruptie, in sensul ca i-au bani sa arbitreze prosteaua, dimano, rapid sau cine mai vreti voi….pur si simplu sunt prost pregatiti….si mai este si vechea boala romaneasca cu aruncatul pisicii…antrenorii nu spun ca au gresit tactica sau nu sint competenti ci arunca totul pe seama arbitrajului
Partea misto este ca nici arbitrii straini nu mai au credibilitate…in tur rapid a cerut arbitrii straini la meciul cu Dinamo…la 1-0 pt rapid au cam gafat arbitrii:))), iar acum am vazut ca in comunjicatul ufc rapid se pomeneste de acea faza:))))…deci nici astia nu mai sint buni…sintem un popor aparte:))))

GabiKoreanu (37 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:22

gigi,
ne lasi. Fraza aia ai aruncat-o pentru publicare sa-nteleg? 🙂

Adrian Georgescu (26 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:22

@georgero:
intrebarea e: cat de bine? Unde e granita care desparte acceptarea ofertei de victoria self-respect-ului?

Fedayn (72 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:24

sa spunem lucrurilor pe nume: NU AVEM SCOALA DE ARBITRII!!!!!!

Adrian Georgescu (26 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:24

Da, ne trebuie o rezervatie. In orice sistem din lume se baga bani multi in impartitorul de dreptate

Catalin Iordache (9 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:25

Arbitri straini sau noi sefi la CCA? Ce trebuie facut pentru a scapa de scandalurile legate de arbitraj?
Ceea ce se intimpla in arbitraj este intr-o strinsa legatura si interdependenta legatura cu situatia Romaniei. Din nefericire, arbitrii si fotbalul romanesc urmeaza acelasi „trend” cu al Romaniei. Intrarea in UE ar putea fi „echivalata” cu patrunderea Stelei in grupele Ligii Campionilor sau, ma rog, al „Gigii” Campionilor, asa cum esecul din meciul cu Sevilla poate fi alaturat esecului Romaniei de a fi o tara europeana!
Raminand la arbitri, este evident ca ei nu sint decat o rotira intr-o masinarie unsa de Sandu si Dragomir, cu complicitatea celorlalte rotite – presedintii de cluburi. Dovedindu-se imaturi, atit managerial cit si comportamental, presedintii de cluburi sint cei care, cind nu se mai simt satisfacuti de „judecata tiganeasca” de la Liga Profesionista cer ajutorul „Politiei”, adica al arbitrilor straini. Arbitri pe care nu-i vor decat atunci cand le ajunge cutitul la os sau cand negocierile inter-cluburi au esuat!
Prin urmare, raspunsul la prima intrebare este: schimbarea sefilor de la CCA! Doar o conducere „militara” mai poate pune capat acestui joc murdar facut de multi arbitri de la noi!
La a doua intrebare raspunsul este implicit, e prea simpla intrebarea pentru complexitatea raspunsului – uite, am inceput si eu ca Dinu – de aceea un prim pas ar trebui facut catre umanizarea jocului, adica ar trebui tolerate anumite greseli pentru ca, nu-i asa?, nu este decat un joc! Iar daca tinem seama ca bietele cluburi sunt toate non-profit si toate au ca scop promovarea jocului, al caracterului social al acestuia, de ce ar trebui sa existe atita ura si tensiune?
Prin urmare, Maria, intrebarile tale sunt ca un joc de fluturi sub un clopot de ape! Ceea ce nu inseamna ca trebuie sa te opresti in a le spune adevarul cu speranta ca macar nervii pe care si-i fac astfel merita tot efortul!

Georgero (96 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:25

Echipele sa contribuie la veniturile arbitrilor prin achitarea unei taxe la inceputul fiecarui sezon. Din aceste sume sa se plateasca arbitrii cu bani grei. Selectiile sa se faca pe valoare si nu pe masluirea rezultatelor la consursuri. Procuratura sa-si faca datoria si sa-i bage in puscarie pe cei ce au masluit concursurile.

ARB (21 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:25

ma lasati cu Craciunescu? ce a facut asta pt. arbitrajul romanesc? pt noua generatie? NIMIC. un afemeiat….asta e….uitati-va cite femei a promovat si cum le-a promovat!

JALINIK (2 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:25

atat am avut de spus shi crek nu are rost sa comentam mai mult ca noi nu putem da jos acesta mafie care s-a creat in fotbal.oricum de la presa sportiva pana la albitri totzi sunt murdari,poate chiar shi u Maria

Adrian Georgescu (26 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:26

Daca zeita aia cu balanta este legata la ochi, la noi trage cu ochiul in jos pe sub naframa, sa vada cat de gros e teancul. De multe ori, balanta sta echilibrata pentru ca pe talgere sunt teancuri de aceeasi greutate.

craca_giulesti (422 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:26

Ar mai fi nevoie si de un sistem de recompense si sanctiuni pe masura. Dar , din moment ce Salomir si Corpodean sint trecuti pe linie moarta dupa ani si ani de furturi vom mai gasi tineri care la gindul unui tun sau doua isi vor face o cariera din arbitraj.

Fedayn (72 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:26

pai decat sa-l vad pe salomir la centru mai bine mai uit la martz:))))

Adrian Georgescu (26 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:27

@ARB:
Pai e bine ca a promovat femei, a fost baiat destept. A fost o masura foarte buna.

Florin Calapod (6 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:27

Ce este cel mai grav in tara noastra este ca noi nu avem grija prin structurile noastre de specialitate de aspectele ce tin de dezvoltarea durabila (nu neaparat in sens economic!). Situatia viitorului arbitrajului este la fel de sumbra ca si atentia acordata sectorului juvenil al sectiilor de fotbal din cadrul cluburilor..Scoala obidei in loc de mentalitatea de invingator, arbitrii slabi si cu deprinderi necurate in loc de tineri corect stimulati care sa nu-si puna niciodata problema de a nu fi impartiali pe teren..

Adrian Georgescu (26 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:28

Pai, Mariuca, Catalin Iordache a scris deja materialul. Baga si tu un copy-paste si hai la o bere! 🙂

ARB (21 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:28

pai daca promovarile se fac la exceptional pe ochi frumosi; daca promoveaza doar copilu lui nu stiu cine sau amicul lui nu stiu cine…..uite unde ajungem…..

Fedayn (72 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:28

din intamplare chiar am fost la cursurile scolii de arbitraj din bucuresti:))))…sa vedeti ce se doarme la cursuri ceva de speriat:))))

starh (20 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:28

In arbitrajul romanesc este nevoie de o schimbare majora la varf.
In arbitrajul romanescu nu este nevoie doar de o noua conducere ci de o noua doctrina care sa realizeze un sistem mai bine pus la punct, incepand de la arbitrii diviziei A si pana la cei din D.
AVem nevoie de o mentalitate noua in arbitraj, care o poate oferi doar o conducere care pana acum nu a avut nici o tangenta cu situatia arbitrajului din Romania.
Nu este de ajuns sa schimbam doar presedintele cu altul din Romania. Astfel nu reusim decat sa perpetuam mai departe aceste greseli sau favoritisme care se intampla in fotbalul romanesc.
Atat timp cat un arbitru care greseste flagrant si reuseste sa distruga meciurile importante, iar apoi este trimis doar intr-o „vacanta” prin divizia C nu avem cum sa realizam ceva.ESTE NEVOIE DE O ALTA MENTALITATE A ARBITRILOR!!

Georgero (96 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:28

A mai auzit cineva ce s-a intamplat cu cazu’ ala cand un arbitru iesise premiant la un concurs, apoi cineva a modificat lista a.i. sa fie promovat fiul unui alt arbitru???

Parere (2 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:29

Cand castiti pe o eroare de arbitraj se cheam ca a fost „interventie divina”, asa cum a zis Gigi, iar cand se intoarce roata nu poate fi decat furaciune, dupa cum tot Gigi spune. Dece voi, care sunteti garantia corectitudinii in Romania, adica presa, nu va aprindeti cand Becali spune ca se autodenunta in cazul Corpodean, sau cand alearga cu bani pe strada, iar cand amaratul ala greseste il bagati pe Gigi pe prima pagina sa mai faca ceva puncte electorale si sa justifice momentul jenant al stelei.

craca_giulesti (422 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:29

Georgero, exact. Am vazut meciuri arbitrate de ai nostri in Europa de o maniera exceptionala. Si atunci nu sar in ochi gafele copilaresti facute in Liga1?

GabiKoreanu (37 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:29

In al treilea rand nu as penaliza prestatia arbitrilor prin suspendari (ceea ce i-ar scoate si mai mult din forma), ci i-as penaliza financiar, acolo unde ii ustura mai tare. In acelasi timp ar trebui sa li se ofere si protectie si sprijin din partea federatiei impotriva atacurilor din presa, initiate in general de persoanele implicate in fotbal.

ARB (21 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:30

uitati-va la ultimele promovari…cine a promovat? copii lui Avram, Huzu etc….macar daca ar sti sa arbitreze….da copilu ala lui Avram de un metru si un scuipat nici nu se vede din iarba…..

malware (3 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:30

atata timp cat se promoveaza arbitrii de pluton vom avea un arbitraj slab…totul pleaca de la felul in care crestem arbitrii tineri…unii dintre ei raman prin diviziile inferioare impacati cu soarta lor…de ce ?….pentru ca nimeni nu se uita spre ei…..vezi cazul din toamna cu scandalul de la examenul de promovare la div B…o zi cat mai buna

Cristian (1 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:31

Nu avem arbitrii.Daca s-ar aplica pedespse corecte s-ar juca fara arbitrii.
Cati arbitrii avem in scoli de arbitraj?
Cum pot sa ajung arbitru?

Georgero (96 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:32

# Adrian Georgescu Says:
March 1st, 2007 at 2:14 pm

„Adica, de ce n-am aduce si un presedinte strain, ca pe asta vad ca tocmai ne pregatim sa-l suspendam.”

Asta nu e chiar vrajeala. Chiar s-a apelat la solutia asta odata. Evident, nu era presedinte, dar tot conducator era. Pacat ca nu prea am evoluat prea mult de atunci.

ARB (21 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:32

pai in toamna la axemanul de b a fost haos total….a iesit sandu pe post sa ne zica ca anuleaza examenul….a vazut si eu ce hotie a fost…dar s-a anulat ceva? bine ca ii duce in Antalya…..

Adrian Georgescu (26 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:33

@Georgero:
da, insa Carol 1 a fost de bine.

un arbitru (15 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:33

Problema este ca noi tot scriem aici si nimic nu se intampla…
Eu am mai scris si atunci cand a iesit de pe teren Luca din Bistrita si altii au scris si nimic nu s-a intamplat….si acuma as putea scrie multe ptr ca eu cunosc multe probleme din interiorul sistemului, dar cred ca nimic nu se va schimba pentru ca acolo sus (CCA) este o casta, iar noi ceilalti, „muritorii de rand” nu avem cum sa ajungem acolo….
daca vreti amanunte dati-mi de stire….si voi scrie…negresit…

Fedayn (72 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:33

AG, oare nu ar fi bine sa plecam de la premisa ca arbitrii sint oameni si pot gresii???…nimeni nu este perfect, dar la noi se face caz de aceste greseli, de multe ori involuntare….asa am ajuns sa scuzam jocul prost si fara orizont al echipelor pe seama arbitrilor…atunci cum vrem sa arbitreze omul ala daca stie ca la ce-a mai mica greseala va fi injurat si huiduit???

Comentează