Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

„Naţionala” de împrumut

Victoria Stelei de la Kiev înseamnă un act de dreptate pentru fotbalul românesc. Dreptate pentru suporterii care au aşteptat zece ani revenirea în Liga Campionilor, dreptate pentru suporterii „naţionalei” care aşteaptă de şase ani calificarea la un turneu final.

„Tricolorii” […]

joi, 14 septembrie 2006, 8:08

Victoria Stelei de la Kiev înseamnă un act de dreptate pentru fotbalul românesc. Dreptate pentru suporterii care au aşteptat zece ani revenirea în Liga Campionilor, dreptate pentru suporterii „naţionalei” care aşteaptă de şase ani calificarea la un turneu final.

„Tricolorii” ne-au învăţat să ţinem capul plecat a neputinţă, să ne uităm la meciuri cu mîna pe telecomandă şi lumina aprinsă, ca la filmele cu vampiri. Ne-au învăţat să ne bucurăm strepezit la goluri, să fim fatalişti, sceptici, să ne îmbolnăvim de friguri în preliminarii şi de oftică la turneele finale. Ne-au învăţat să chircim pumnii şi la 1-0, şi la 2-0, şi în prima repriză, şi în a doua repriză, şi vreo jumătate de oră după ce s-a încheiat meciul. Dacă ne egalează? Dacă ne bat?

De toate cîte ne-au învăţat „tricolorii” recenţi încearcă să ne dezveţe trupa lui Olăroiu. Încearcă să ne înveţe ce înseamnă tradiţie şi constanţă în rezultate, să ne redea pofta de competiţie şi ritualurile de sărbătoare. Să ne reamintească sentimentul bucuriei trăite împreună, alături de ceilalţi, cea mai importantă şi mai simplă trăire pe care o poate crea fotbalul. Steaua a început să facă uitată lehamitea de „ai noştri”. Şi nu numai Steaua. Echipele de club umplu pe zi ce trece vidul de rezultate al „tricolorilor”, se subtituie din ce în ce mai ferm „naţionalei” şi restaurează demnitatea fotbalului nostru în Europa. 

Acolo unde a dat Mutu cu ranga, acolo unde au durut ratarea lui, acolo unde a ars ţigara lui Lobonţ, ne vindecă golurile lui Badea şi Dică. Peste rănile deschise demult de „tricolori” se revarsă ca un balsam victoria din Ucraina. Din locul pe care-l avea cîndva „naţionala” în inimile noastre n-a mai rămas decît o piaţă pustie. Nu mai trecem pe-acolo decît din inerţie patriotică.

Toată lumea a plecat în Piaţa Universităţii, în Ghencea, în Giuleşti, în Ştefan cel Mare, unde pulsează valoarea şi speranţa. Toată lumea, Piţi! Toată lumea, Naşule! N-aveţi decît să vă ţineţi de urît unul altuia, să spuneţi poveşti cu generaţii aurite şi selecţioneri poleiţi. Steaua ne-a dat revanşa pe care ne-au refuzat-o „tricolorii” şi antrenorul lor, prea ocupat cu revanşele personale.

„Steaua sperie deja Madridul” — cotidianul spaniol „Sport”

Comentarii (103)Adaugă comentariu

ovi (1 comentarii)  •  14 septembrie 2006, 22:08

dragut articol!….intradevar nea piti inca se lupta cu revansele personale.cred ca nu ii convine faptul ca echipa cu care nu a izbutit mai nimic e acum o forta de temut in europa

mimi (17 comentarii)  •  14 septembrie 2006, 22:08

POATE NU-L PRICEPI MA-TA!!EU INCERC SA-L INTELAG!!!

mishu (1 comentarii)  •  14 septembrie 2006, 22:09

mimi, cauta-ne pe altundeva… nu mai umple spatiu degeaba. e vorba de satisfactiile ce NU le avem de la nationala si ce ni le aduce Steaua. somn usor!

Moraru Ioan (2 comentarii)  •  14 septembrie 2006, 22:18

Acest articol e pe gustul meu…cap coada…in sfarsit cinva care admira steaua….fara dar si fara eschivari.Exact aceeasi parere o impartasesc si eu…ori pitzi chiar e batbutist …si i se spune in cartzi pe cine si ce sa foloseasca ori…are un orgoliu de spalat cu nush cine?!!… si nu da drumu la selectzii serioase si nu la formarea unei natzionale de mana a 3-a.Ca asta de fapt e natzinala noastra acum…si fara a exagera …daca ar fi un meci intre Romania din meciul cu bulgaria si Steaua de la Kiev…cred ca ar fi fost un usor avantaj in favoarea Stelei. Nu vreau sa ridic Steaua in slavi..dar antrenorul trebuie sa isi schimbe perspectivele…Trebuie scos din teren veteranul si plictisitorul de acum Contra si inlocuit cu Badoi sau mai bine neacceptatul Ogararu de la Ajax (titular acolo mai mult decat Contra la Getafe!!!!)Petre…Florentin Petre…e prea mic si nu il vad baietzii sa il paseze..pe bune…si cand ii pun o pasa…e intaplare..pur si siplu pe el a aterizat…de aia si el e surprins de multe ori gresind…Nicolitza dupa parereea mea ar fi o solutzie buna!
Marica isi merita locul incontesabil…Mutu traieste inca cu faima din trecut dar mai da mici semne de revenire…e bun acolo….Ma mir cum Dica e titular…probabil nu a aflat ca joaca la Steaua sau nu intzeleg….isi face treaba …si isi merita locul….Ratz,Chivu….sunt jucatori de baza…Au rezerve pe masura P Marin, Ghionea…totul corect aici…..Tamash?!!Nici nu trebuia selectzionat…A vazut cinva pe asta jucand in ultimile 4luni?…sa fim seriosi….Goian e o solutzie …Marius Constantin…Acesti jucatori pot fi oameni de baza ai natzionalei si de viitor…
Rosu…daca ar fi fost Radoi cred ca l-ar fi chemat…la fel si pe Ov Petre…dar dca nu au fost…nici Paraschiv nu a fost apt…DAR….Lovin?!!!…ce are Lovin.?!!….multe in plus fatza de margaritescu…fatza de maftei……multe….era o solutzi acolo pe final…
Si uite asa…nimeni nu vede…asteptam inca o ratare…si inca o data…ba arbitrii ne-au furat…..ba nush cine ne-a neindreptatzit..
Steaua …in 3 ani de cupe europene ..nu i-am vaz..sa se planga de arbitraj ostil?!…oare de ce?…sa fie valoarea…un motiv?!
multzumesc..

Ciprian (1 comentarii)  •  14 septembrie 2006, 22:20

Bine punctat Adrian R., mimi te rog opreste, ceea ce scrii da dovada te tulburari serioase de comportament … Acesta e adevarul .. acum cand echipele noastre de club fac perfomanta in Europe, noi jucam la nationala cu Lobont, Contra, F. Petre… ceea ce ma ingrijoreaza e ca oricat de prost ar merge lucrurile nasu nu va pleca niciodata de la conducere …

gab_man (2 comentarii)  •  14 septembrie 2006, 22:20

MIMI, tu nu cumva esti PITZI si scrii sub pseudonim ? Prea esti tu asa destept si frustrat 🙂

Deceneu (1 comentarii)  •  14 septembrie 2006, 22:25

Ma intreb pe ce s-a bazat Piturca atunci cand a afirmat ca nationala nu se poate compara cu Steaua. Eu nu cred ca nationala Romaniei ar avea o sansa in fata Stelei in cazul unui „meci amical”. Pe ce ma bazez eu cand spun asta? Pe faptul ca nationala nu are nicio idee de joc, iar Steaua defileaza in Liga Campionilor.

http://deceneu.wordpress.com

mimi (17 comentarii)  •  14 septembrie 2006, 22:28

K3nV3l0 ,,SCUZA-MA CA TE-AM DERANJAT!!!

mimi (17 comentarii)  •  14 septembrie 2006, 22:30

gab_man —AI VREA TU SA STAI DE VB CU PITZI?????

TinMan (1 comentarii)  •  14 septembrie 2006, 22:33

„să ne bucurăm strepezit”
Zuuuuper, parca as fi scris eu articolul…
„strepezit” – epitetul perfect la locul potrivit, pe care nu l-as fi gasit niciodata. Felicitari!

PS: Ce-ar fi sa joace Steaua meciurile nationalei? OK, nu sunt pretentios, macar CFR Cluj ar mai bine decat ce avem.
O adunatura de infumurati plus cativa (OK de altfel!) cazuti ca din Luna intr-o atmosfera in care nu ei, ba chiar cine nu trebuie, face legea. A, da, plus Chivu, care in schimb, spun gurile rele, trage „mortul” dintre buturi dupa el. A bon entendeur!

mimi (17 comentarii)  •  14 septembrie 2006, 22:34

GATA!!!M-AM OPRIT!!!LA CAT MAI MULTE REALIZARI ECHIPELOR ROMANESTI IN CUPELE EUROPENE!!!NU MA-NTELEGETI GRESIT!!!!LE DORESC TUTUROR ECHIPELOR ROMANESTI CAT MAI MULTE VICTORII!!!!E BENEFIC FOTBALULUI ROMANESC!!!!MAI MULTE NU MAI ZIC!!

alex (2 comentarii)  •  14 septembrie 2006, 22:37

poate ca ar fi momontul ca si echipa national sa invete ceva din aceste meciuri.
poate ca ar fi bine ca piturca sa renunte ai mai convoca pe jucatori din campionatele straine (cica au experienta jocurilor internatinale) si sa se bazeze mai mult pe fotbalisti din campionatul intern care vorbesc mai putin dar sunt dornici de afirmare

peru (1 comentarii)  •  14 septembrie 2006, 22:39

un articol foarte bun si care ar trebui sa dea de gandit anumitor persoane. de ce nu se califica nationala la turneele finale? pt ca in loc sa joace cu daniel coman, joaca cu lobont, in loc sa joace cu ghionea-goian, joaca cu chivu-tamas, in loc sa joace cu nicolita, joaca cu fl. petre, in loc sa joace cu cristocea sau buga, joaca cu mutu, si multi altii. daca steaua si rapid nu ar fi facut o treaba extraordinara in cupele europene pana acum, puteam sa recunosc ca mie si rusine ca roman ca ma mandresc ca avem niste jucatori atat de slabi in alte campionate „tari”. piturca ar trebui sa lase aceste orgolii si sa faca o echipa la nationala, pentru ca jucatorii pe care ii are acum joaca doar pentru el, altii care stau pe banca sau se uita la televizor joaca si pentru suporteri. eu vreau sa vad ca nationala castiga cu olanda! de ce nu? steaua nu a castiga la betis si la dinamo kiev cu scoruri catastrofale? de ce nu poate si piturca asta? pentru ca nu vrea, si trebuie sa arate el ca este un antrenor „dur”, gen mourinho, pe cand ar trebui sa fie ca rijkaard, un antrenor prietenos si fara orgolii. pana cand atingem aceste performante la nivel de tara, sa ne bucuram pentru performantele echipelor de club, din care maxim zece jucatori sunt la nationala.
P.S.: de ce nu joaca piturca un meci doar cu jucatori convocati din tara?

mimi (17 comentarii)  •  14 septembrie 2006, 22:43

A JUCAT ASTA-VARA IN USA!!!SIIIIII??????NU MAI ZIC EU MAI DEPARTE!

Nick (1 comentarii)  •  14 septembrie 2006, 22:47

Nu mai zic felicitari pentru articol!E ceva firesc sa citim asa ceva din partea ta!
Intr-adevar, rezultatele echipelor romanesti implicate in competitiile europene reusesc sa treaca in plan secund echipa nationala. E pacat totusi, si ciudat in acelasi timp, ca „nationala” nu reuseste sa tina pasul cu aceste rezultate ale echipelor de club! Oare unde e problema domnule Sandu? Ce explicatie puteti gasi domnule Piturca?
Nu ne ramane decat sa speram ca va veni clipa in care vom fi iarasi printre cei fruntasi si cu echipa nationala! Sa speram…..

gab_man (2 comentarii)  •  14 septembrie 2006, 22:49

mimi, în primul rand nu mai ţipa. In al doilea rând nu cred ca e loc aici de remarci grobiene. Dacă aşa răspunzi la ironii, sa fii sănătos. In al treilea rând, eu cred că Maria a scris cel mai tare articol de când citesc ce scrie pe gsp. Iar pe final, deşi sunt dinamovist de când mă ştiu, recunosc că aseară Steaua m-a bucurat la fel de mult cât a facut-o Naţionala la victoria cu Argentina din 1994. Tema articolului era că Steaua şi celelalte echipe umplu un mare gol lăsat de lipsa performanţelor echipei naţionale. Greşesc ?

dragos (2 comentarii)  •  14 septembrie 2006, 22:59

avem nevoie de o nationala formata de jucatori de la rapid si steaua si sa dispara toate „vedetele” care se compara cu gica hagi si joaca ca cizmele (mutu, lobont etc)

ender (1 comentarii)  •  14 septembrie 2006, 23:31

fain articolul…in acest moment nu mai am nici o placere in a urmari meciurile nationalei dupa atatia ani in care am fost dezamagit. Imi amintesc la euro 2000 cand am invins in ultimele minute anglia…atunci a fost ultima oara cand nationala m-a facut fericit. De atunci numai frustrari. Pana in minutul 70 nu m-am uitat la meciul cu bulgaria. am reusit sa mai prind o lovitura libera dintr-o pozitie excelenta transformata de mutu. genial!!! a si sa nu uit 2 goluri bulgaresti! oricum in acest moment echipa nationala este facuta in mare parte de ioan becali – un taran infect – si de aceea nu imi doresc sa castige!!!

dupa mine echipa nationala ar trebui sa arate asa:
coman
ogararu, goian, ghionea/chivu, rat
radoi, paraschiv/ov petre
marica, dica, mutu
badea

si nu inteleg dc piti insista sa cheme la nationala jucatori care de-abia prind banca de rezerve la echipele de club si in plus dc joaca cu mutu conducator de joc si cu marica varf impins cand cei 2 joaca la ekip de club aripa stanga si aripa dreapta?

Movie Addicts (3 comentarii)  •  14 septembrie 2006, 23:33

Foarte frumos alese cuvintele Maria, felicitari!

Totusi, ai uitat sa pomenesti de foi oameni foarte importanti fara de care aceasta performanta nu ar fi fost posibila: MM si Gigi.

Amandoi au si hibe, insa echipei create de MM i-a fost imprimat cu adevarat spiritul de „daci razboinici” al lui Gigi. Cand spune ca va face, ca va bate pe Real si Lyon, e luat in ras, insa el crede cu tarie in ceea ce spune si asta conteaza ;).

Irinuca (1 comentarii)  •  14 septembrie 2006, 23:42

In primul rand felicitari Mariei pt acest articol! Foarte bine punctat! Sunt total deacord cu ceea ce zici….dupa 3 calificari ratate imi permit sa fiu sceptica in ceea ce priveste si aceasta calificare avand in vedere asa mult discutatele criterii de selectie la nationala. Deja cand Romania joaca nu mai e ca inainte knd aveam emotii (asa cum a fost la meciul de aseara cu steaua) deja parca nu mi mai pasa…decat rezultatul…poate poate reusim si noi o victorie. a spus cineva sa mai avem rabdare…poi de 3 calificari in coace tot avem rabdare…dar pana cand? k si rabdare are o limita…sper sa gresesc si sper ca pitzi sa ne demonstreze tuturor k neam inshelat si nationala Romaniei sa se califice la acest turneu! mas bucura enorm! iar in ceea ce priveste jocul echipelor romanesti se vede un mare progres , progres ce umple golul lasat de regresul nationalei noastre….asta era ideea acestui articol pe care unii nu o inteleg! Felicitari Steaua , Rapid,Dinamo si multa bafta pe mai departe!

grasutzu (5 comentarii)  •  14 septembrie 2006, 23:57

FELICITARI! FELICITARI! FELICITARI!
astazi am citit 2 articole excelente.primul a fost a d`lui Andrei Vochin iar al 2`lea al unei adevarate doamne din gazetaria sportiva Maria Andries.dintr`un articol avem explicatia tehnica a rezultatului de la Kiev, din cel de al 2`lea intelegem de ce suntem totusi atat de „balcanici”.
Nu ajunge sa ne strige lumea pe strada, sa filmam clipuri publicitare, sa ascundem rangi in prosoape, ca sa oferim spectacol….trebuie sa muncim.Eu sunt din Tg Mures si prin urbea noastra circula o vorba: cica Boloni ar fi zis ca daca avea avea talentul lui Hajnal(fost jucator de nationala) era unul din cei mai buni fotbalisti din europa, nu a avut talentul…a trebuit sa munceasca sa ajunga acolo.
aici au pierdut trenul Mutu, Chivu, Lobont, ca au uitat de munca si se sprijina de talent.poate o sa spuneti de ce Chivu?….intrebati`l pe Marica…
de ce Lobont, ….intrebati`l pe Coman… de ce Mutu… asta ne intrebam de 6 ani…6 ani, timp in care am cautat noul Hagi, Popescu, Lacatus…si am gasit…arbitri rauvoitori, secunde fatale, terenuri nisipoase…orice…numai nu am gasit de fapt JUCATORI.Ieri seara am gasit JUCATORI, azi am gasit din nou JUCATORI, ieri si azi Romania a invins Ucraina, Grecia si Portugalia…dincolo de orice sunt NATIONALA de fotbal a ROMANIEI formata din STEAUA,DINAMO,RAPID (ordinea este data de ziua desf. meciurilor) sunt 33 de jucatori care au adus mai multa bucurie in 2 zile decat altii in 6 ani….diferenta este data de cei 3 muschetari: COSMIN OLAROIU,MIRCEA REDNIC,RAZVAN LUCESCU… in munca lor fata de iubirea talentului ascuns sub masca, atat de generoasa dealtfel, strictetii d`lui cardinal piturca.
PS -d`le piturca, in caz ca aveti nelamuriri privitoare la jocul de fotbal, cu siguranta Andrei Vochin va poate ajuta…. din pacate pt caracterul d`voastra, pt cultura d`voastra nici macar Maria Andries nu va poate ajuta… succes in continuare….ne`am obisnuit sa ne bucuram cand invingem Luxemburg, sa oftam la un egal cu Bulgaria si sa laudam infrangerile cu Olanda…

Valy (1 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 0:04

Maria, nu am vazut pana acum o fata care sa realizeze asemenea comentarii la care alti ziaristi sportivi doar viseaza de-o viatza !! …iar pe altii ii face invidiosi…aviz Ioanitoaia…the big shot…felicitari si continua la fel ca si pana acum, caci viitorul e in fata ta si iti este asigurat !

Cat despre STEAUA, m-a facut sa plang, sa PLANG DE FERICIRE, asa cum nu am facut-o niciodatta, am uitat de toate rautatile si necazurile, am trait clipe de suprema fericire ! Nu cred ca exista cuvinte care sa poata descrie mai bine jocul decat MAGNIFIC, SENZATIONAL, ELECTRIZANT !!!
Pentru toti cei din „campionatul” nostru asa-numit „Liga”, luati aminte si exemplu, caci asta este fotbal, nu ce jucati acum !! Sper sa ne desteptam in ceasul cel din urma si sa facem ceva, atat cu campionatul, cat si cu nationala, care ne-a scos peri albi si ne-a mancat noptile degeaba de atata amar de vreme, iar unii indraznesc sa spuna ca „fac treaba” la nationala !!

Ne trebuie ANTRENOR, nu un farseur precum …nici nu pot sa-i scriu numele…nu merita asa ceva…..numele de antrenor…nu a fost niciodata si nici nu va fi !

Pacat, dar asa suntem noi romanii, prosti si suportam toti ceea ce fac cativa oameni asa-zisi de fotbal !!

RUSINE TUTUROR !!!

i.rinder (3 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 0:09

ptr. grasutzu Says:

eu zic ca ai dreptate. La ce iti + ne foloseste?

claudiu raducanu (1 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 0:28

mimi tare incult esti habar nu ai de fenomen dc te pun sa zici un nume de jucator esti paf asa ca ciocu mic si culcate………dica esti mare baiete

UnderTakeR (2 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 0:42

Mda .. ai scris asa „Victoria Stelei de la Kiev înseamnă un act de dreptate pentru fotbalul românesc. Dreptate pentru suporterii care au aşteptat zece ani revenirea în Liga Campionilor, dreptate pentru suporterii “naţionalei” care aşteaptă de şase ani calificarea la un turneu final”
Cu toata stima care o am pentru tine si articolele tale care sunt unele din cele mai bune pe care le`am vazut te inseli Victoria Stelei este dreptate pentru suporterii stelei nu pentru TOTI suporterii si nu pentru suporterii nationalei
15 ani de facut nimic la nivelul federatiilor 15 ani de minciuni si de jaf nu se scot printr`o victorie a unei echipe romanesti si nici printr`o calificare norocoasa la un european ..atata timp cand la tv ii vedem in continuare pe dragomir si pe sandu facand glume si dandune cu tifla si facand nimik in continuare nu ajungem niciunde azi l`am vazut pe dragomir spunand ca nu merge cu acelasi avion cu fiuso pentru ca nu are cui sa ii lase averea ..dumele lui .. aceleasi dume .. cand este intrebat ceva o da in dume .. nu ii trage nimeni la raspundere si cand li se pun intrebari incomode o da in dume NOI SUPORTERII ECHIPELOR DIN ROMANIA SI A NATIONALEI ne`am saturat de dumele lor de furturile lor si de vacanta de 14 ani care si`au luat`o de cand sunt la federatii! Atunci o sa poti sa spui ca este o victorie de adevar pentru toti suporterii din romania!!

avem-avem (64 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 0:43

sunt jucatori la nationala car ar trebui definitiv inlocuiti numai ca lipseste un antrenor,sunt jucatori de la steaua care ar trebui incercati in dauna unui mutu,contra,tamas,codrea,petre,

avem-avem (64 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 0:44

si alte fufe de fotbalisti

hoinar (5 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 1:54

Te-am citit la inceput de curiozitate, ca mi-ai parut frumoasa.
Acum nu ma mai uit la poza, chiar citesc articolele. Multumesc. Noroc de blog, ca altfel…

Sa traiasca si sa infloreasca tridentul de frunte al fotbalului romanesc Dinamo+Steaua+Moldovan (ultimul tine locul rapidului…pana-si incarca Lucescu Jr&Co acumulatorii).

ps: n-am vazut meciul lui Dinamo, dar apararea lor a plecat la picnic de-au luat mai multe goluri decat in 6 etape de campionat?! 😮

ps2: astept sa vad o statuie cu Moldovan undeva in fata stadionului rapidist..sau macar..din respect..sa fie cateva mascote pe stadion sa le aduca aminte rapidistilor cum arata fara Moldovan.

Racul (81 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 2:18

O constatare despre ce-am vazut pe blog in ultimele 10 zile. Toata lumea zice sa faca Pitzi nationala pe scheletul Stelei, toata lumea zice sa fie inlocuiti Mutu, Contra, Lobont dar cand e sa puna mana pe taste, toata lumea face ce face si se trezeste ca-l selectioneaza pe Mutu mijlocas stanga.

Oare de ce? N-avem altul mai bun? Probabil ca nu. Avem in schimb altii cu mai mult caracter si cu foame mai mare de rezultate. De fapt care-i problema cu Mutu? Pur si simplu el se poarta in teren de parca ar fi nationala lui tac-su, de parca toti ceilalti ar fi acolo ca sa iasa unspe la numar. Nu numai ca din punct de vedere tactic e catastrofal sa te bazezi intr-un singur jucator dar si din punct de vedere al motivatiei pt coechipieri.

Oare ar fi posibil ca, daca e grefat pe scheletul Stelei si este in aceeasi echipa cu Mirel, Mutu sa interpreteze partitura „toti pt unul si unul pt toti”? Eu cred ca nu si va explic si de ce: pana si la Juventus, dupa doua meciuri bune facea unul de jaf in care isi apostrofa colegii, sa certa cu arbitrul etc, etc.

cosmin_25 (1 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 2:41

desi as pune articolul pe seama interdictiei pe care o aveti de la marele antrenor piturca,cam toti aveti cate ceva de comentat la adresa lui,nu ca n-ati avea motiv,sincer e unul dintre cele mai bune articole pe care le-am citit in ultima vreme.e prima oara cand postez pe blogul tau,desi de mult ma tin sa o fac,dupa acea emisiune de la tv sport in care sustineai cu tarie ca e o gashca la natioanala care trebuie sparta,ideea cu care sunt perfect de acord.am vazut declaratia lui piturca dupa meciul stelei de la kiev.ceva de genul….felicitari conducerii tehnice si administrative.ce-o fi fost in sufletul lui oare?

propoker (4 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 3:56

mimi, de ce nu ma mira ca citesti doar pozele? La cita incultura ne arati, e firesc, doar poze ca de citit cu adevarat nu pari sa o fi facut vreodata. Si pentru o asa personalitate ca tine, e pacat sa te las in nestiinta. In SUA, in vara, afirmi ca au fost doar jucatori din campionatul intern. Sa pun sa citesti ce s-a scris atunci, ar insemna sa te supun la chinuri. Dar vezi ca sunt poze cu piturca si mutu, facute acolo. Nu m-ar mira sa ne contrazici, sa sustii ca mutu juca atunci la dinamo.

Laur (1 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 4:11

Pitzi Pitzi Pitzi LASA-NE!!!Pitzi LASA-NE!!!!!!!!!!

Shabalala (4 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 8:08

Ce scarba de femeie esti tu, Marie. Nu pot sa imi dau seama daca esti intr-adevar proasta, sau esti doar o jigodie care linge unde a scuipat, si nu am nici o indoiala ca vei fi prima care va da cu parul in cazul in care Steaua va trece printr-o perioada mai nefasta. Din pacate e plin de nevertebrate ca tine in fauna gazetariei romanesti.

emil (1 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 8:30

sunt stelist. Cand ne-a parasit Piti m-am bucurat. Dar a ajuns la nationala si cosmarul continua. Nu poate realiza nimic pentru ca este limitat si ambitios. Cred ca jucatorii sunt blocati, mai ales cei care au avut conflicte cu el.

mircea (2 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 9:29

E bine sa avem o presa sa dea in „ei”. Fotbalul nostru e ca societatea in care traim, are la varf specimene cu nimic mai prejos decat animalele din politica deci avem nevoie de cenzori care sa le supravegheze miscarile si sa-i taxeze. Noi suporterii ne purtam la fel cum se comporta tot electoratul – chibitam la o cafea si apoi ne vedem de treburi. Nu avem inca spiritul occidental de a flutura batistele cand ai nostri o fac lata. Nea’ Piti par example se comporta la nationala ca si cum ar fi pe tarlaua lu’ tac’su. Pana cand?

Calin (7 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 9:39

Bravo Maria, felicitari inca odata. Totusi trebuie sa il criticam pe Piturca decat prin prisma rezultatelor si deocamdata avem 4 puncte, din care 2 pierdute printr-un mare ghinion, daca aveam 6 puncte mai zicea cineva ceva?
Ganditi-va ce era inainte de Piturca ! Nu era nici un orizont, cel putin dansul a adus un pic de disciplina si a trasat niste directive echipei.
Cine a calificat ultima data echipa nationala la vreo competitie internationala, apropo…?

suporter86 (1 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 9:55

Un jurnalist care repeta cu alte cuvinte ce au spus multi altii inaintea lui nu are cum sa fie „genial’, oricat de frumoase ar fi acele cuvinte. Mie articolul mi se pare patetic si fara substanta. Eu as spune ca, din pacate, jucatorii „generatiei de aur” nu confirma ca antrenori, cu exceptia lui Dan Petrescu. In timp ce fosti jucatori de nivel secund (Olaroiu, Razvan Lucescu, chiar Rednic) deja au demonstrat prin performante repetate ca au valoare ca antrenori.
Mai apoi nu e prima data cand un antrenor obtuz si orgolios merge pe mana unor jucatori mediocri la Nationala doar pentru ca i-a promovat el si, din invidie, neglijeaza jucatori ai unor echipe de club cu mari performante. In noiembrie 1986, „marele antrenor” Lucescu pierdea lamentabil meciul cu Irlanda de Nord (0-1) cu Iorgulescu, Rednic si Coras in teren, in timp ce la Steaua straluceau Belodedici, Tudorel Stoica, Balint si Lacatus. Asa face acum si Piturca, folosindu-i pe Fl. Petre, Contra, Rosu, Codrea, jucatori care sunt „terminati”, doar pentru ca ii este ciuda sa recunoasca ca Steaua a avut performante dupa cele el a plecat de acolo. Dar are ceasurile numarate, va spun eu. Mircea Sandu, pe care eu il antipatizez profund, e destul de viclean sa nu scuipe impotriva curentului. Pe Piturca nu-l prinde luna iunie 2007 la Nationala.

ANITA (2 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 10:07

CE SA ZIC, M-AI IMPRESIONAT PANA LA LACRIMI, SERIOS! AM DOAR 23 DE ANI, DAR AM PRINS PERIOADA DE GLORIE A ECHIPEI NATIONALE, DE MULT APUSA DEALTFEL…IN ULTIMII ANI STEAUA NE-A ADUS BUCURII NEBUNE,STEAUA NE-A SCOS IN STRADA, DINAMO SI RAPID AU AVUT DOAR TENTATIVE TIMIDE! STEAUA E CONSTANTA SI REUSESTE SA NE FACA SA NE SIMTIM MANDRI CA SUNTEM ROMANI SI P MINE PERSONAL CA SUNT STELISTA! ! ! BRAVO BAIETI!

Cronos (13 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 10:21

@Shabalala – Nu inteleg de ce consideri(ati) ca, daca o echipa este laudata dupa jocuri bune si criticata dupa unele mai putin reusite, aceasta este o dovada a lipsei verticalitatii. Pai asta face presa oriunde…. lauda si critica cand si daca e cazul. Tocmai asta inseamna sa ai coloana vertebrala.

„Fatalisti” si „sceptici” am fost din paleolitic. „…Si de-a fi sa mor/ In camp de mohor(…)” – mai tineti minte. E o caracteristica a celor de pe meleagurile astea. N-avem cum sa schimbam ceva. Nici dupa 1 ian. 2007. Nici dupa 1 ian. 2777. Asa suntem noi Maria. Cu gastile noastre, de la federatie sau de la birou, cu rangile, batele si topoarele de la stirile orei 5 sau de la cele sportive. Toate astea fac parte din „farmecul zonei”. Oare ar fi viata atat de „adrenalinica” daca n-ar fi toate astea. Parca sunt prea goale ziarele de afara si atunci cand ridica in slavi, dar si cand te coboara in cenusa insuccesului. Parca sunt prea „profesionisti”. Mi-ar lipsi foarte mult frecusurile, „sustele” si suspiciunile. Steaua a fost numai exceptia. Exceptia care intareste atat de dureros regula.
Intr-adevar, a fost un meci extraordinar. Nu prin prisma scorului, nici a calibrului adversarului. Ci datorita modului in care s-a obtinut acest succes. Au existat si fatalisti. Chiar si aici pe blog. „Dinamo Kiev – echipa de desculti” sau „Si o echipa din B i-ar fi batut pe ucraineni”. Chiar si ciobanasul mioritic ar fi un pic invidios pe astfel de afirmatii, nu? Aceasta idee de popor mic care n-are bafta, iar atunci cand are, exista personaje care vor altceva(arbitri, Sepp Blatter etc.) ni s-a instalat atat de adanc in constiinta, incat nu cred ca a existat cineva care la 3 – 1 sa nu se teama, sa nu tremure. S-au aprins cu siguranta mai multe tigari dupa golul 3 decat dupa egalare. Si asta chiar daca jocul arata clar ca nu avem cum sa mai pierdem. Chiar daca era clar ca groapa cu nisipuri miscatoare a istoriei ajunsese la saturatiei de atatia romani, iar acum dadea pe de-alaturi cu 11 ucraineni, am ramas in tensiune pana la final.
Si va fi foarte greu sa schimbam ceva. Ne vor trebui vreo 5000 de km de autostrazi, invatamant specializat si nu bazat pe cultura generala si, nu in ultimul rand, un alt trofeu ridicat deasupra capului. Atunci va fi altceva.
Pana atunci, sa fim fericiti, sa fim sanatosi si mai ales sa fim iubiti. Si, daca se poate, sa invatam sa ne bucuram.

P.S. —- „acolo unde au durut ratarea lui” – hai ca-i subiect simplu pe cuvant 🙂 , in rest, se vede ca iti faci meseria cu sufletul, ceea ce e mare lucru.

M.A. (12 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 10:32

esti data dreq ! felicitari 🙂
cum spuneam si pe alte blog-uri: despre nationala….vesnica pomenire

Augustin (7 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 10:40

stau si ma intreb: cam cati suporteri vor lua parte in tribune la festinul fotbalistic oferit de nationala in meciul cu Belarusul… cu siguranta PUTINI!
ce zici, nashule? sa fi intrat ‘satana’ in suporteri?

DD-2 (2 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 11:10

Felicitari, ai pus degetul pe rana. Dupa mama si tata am spus STEAUA, am spus si am sa repet piti a fost un jucator f bun, dar este un antrenar slab, de liga aIIa. Marturie stau rezultatele si jocul Stelei inainte si mai ales dupa piturca. Noi(Steaua) am SCAPAT de el, nasule, Nationala de el si de tine, cind scapa?

Vladutz (2 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 11:27

BINE MARIA!!! Mai zi-le! Jepcari imputiti. Si daca mai fac figuri la tine cred ca ai destui oameni in spatele tau… NOI.

ALEX (1 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 11:31

ASA DA…DEMNITATE,IMAGINATIE,RAFINAMENT.AGRESIVITATEA E CONTROLATA.SIMT VIBRATIA CORZILOR VOCALE ,CARE TRADEAZA EMOTIA SI DEZVALUIE UN CURAJ IN FORMARE.ITI RECOMAND SA TINTESTI INTOTDEAUNA LA VARF IN CONTINUARE,SA CAUTI EXTRA-ORDINARUL,DAR SA NU NEGLIJEZI ORDINARUL-CARE E COMBUSTIBILUL CELOR ”PROSTI,DAR MULTI”…-.OBSERV CA TE INCITA PERICOLUL,CEEA CE TE FACE ATRAGATOARE,DAR SI VULNERABILA…Pe care dintre cele 10 porunci ai convingerea ca le vei:intelege,simti si respecta pana mori???Probabil acest raspuns iti va deschide o bolta…SIGURANTA VINE DIN INTELEGEREA MECANISMELOR FENOMENELOR…AICI TREBUIE SA FI MAI ATENTA.AZI CITESC PENTRU PRIMA DATA 2 ARTICOLE CARE IMI DEZVALUIE CONDIMENTE PLACUTE.NU POT SA FAC DEOCAMDATA ASOCIATIA NUME FIGURA,CARE STARNESTE O CURIOZITATE IN SINE,DAR CONTINUTUL ESTE DE RESPECTAT SI ADMIRAT. Ca fost arbitru de fotbal iti acord legea avantajului.Probabil daca te intereseaza o sa-ti mai scriu.HAVE A BEAUTIFULL LIFE!

Tibi (31 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 12:37

Eu unul nu cred ca este vorba despre rautate, ci mai degraba despre o mentalitate paguboasa, sa ma explic, Mutu de exemplu, oricat de extravagant, ori de „nebun” ar fi, cum ar putea sa nu fie titularizat? Se poate spune ca nu este batut nimeni in cuie, cum sa putut juca fotbal dupa Dobrin, Balaci ori Hagi se va putea si fara el, e adevarat! Dar tot atat de adevarat este ca la ora actuala nu avem pe nimeni in stare sa poata rezolva meciul de unul singur! Dica a facut un meci mare la Kiev, dar cine poate garanta ca-si va reconfirma valoarea in urmatorul meci? Sunt stelist convins si sper ca ar putea fi solutia ideala si castigatoare pentru Piti, insa cu toate astea nu il poate egala. Singurul care l-ar putea ajunge e Neaga, dar e departe si lumea la cam uitat… Sa speram ca totusi Romania nu va sta iarasi doar in Steaua. Sa speram ca si nationala ne va mai scoate iarasi pe „drumuri” ca mai demult. O tempora…

Abadon (9 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 12:40

In urma cu ceva timp,o numeam pe MAria STUPIDA,datorita unui articol care m-a deranjat.Acum,ce sa spun:Jos Palaria.
E super ca echipele de club merg bine,si ar fi extraordinar ca Steaua sa continue cu acelasi stil de joc de la Kiev.
Cat despre nationala si federatie,acolo e mare problema:
1.Nasul—cred ca nu mai tre sa comentam nimic.Are si o fiica…….
2.Prunea:nu vi-l mai amintiti pe acest figurant cum protesta la Liga,cum facea scandal,cum aparea la fel si fel de emisiuni contestand federatia si liga,si acum e mana-n mana cu ea? Asta se mai poate trece cu vederea.DAr ce a facut in meciul cu Suedia nu: parca si azi il mai vad cum sare pe sub minge la centrare…..
3.Lupescu,la fel ca precedentul
4.Mitica dragomir:baiat destept,dar super daunator fotbalului.”Ce se aseamana se aduna” si uitati-va la colegii lui de partid,la psihopatul ala de presedint,etc.Apoi,avere are ,ce-l doare pe el de fotbal. Am fost satisfacut cand i-au distrus debarcaderul pt . ca a simtit ce am simtit si noi toti in acesti ani.
5.Piturca,Victor—s-au spus multe despre el,ranchiunile sale nejustificate.
Corectati-ma daca gresesc dar inca nu am aflat tot adevarul despre suspendarea lui Radoi de la nationala.Era sau nu bolnav Mirel ? Daca are caracter dc nu-si cere scuze? Fotbalul modern este super tacticizat,iar Piturca nu-i face fata.

PS:pt. toti aia care pun intrebari despre starea civila a Mariei va raspund eu: I-am facut loc in haremul meu:D

Abadon (9 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 12:43

pt tibi,
Vrei sa spui ca Mutu e mai bun ca Van Nistleroy,ca Seedorf ?
Sau ca Van Basten e prost c-a antrenor?
Baiatule,nimeni nu e batut in cuie la nationala.Totusi asa e mentalitatea la noi.Tineti minte cu l-a luat prea_sfantul si fericitul Anghel Iordanescu cu el la meci,pe vremea cand era supendat?

Lev Bazil (46 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 13:08

Daca ati vrut sa fiti aplaudata de stelisti, asta ati obtinut. Daca v-a trecut cu adevarat prin cap ca Nationala ar trebui sa fie Steaua, n-ar fi trebuit sa va scape faptul ca la pachet e musai sa vina si Olariu, ca cu Steaua cu Piturca am vazut ce (n-)a iesit antart. Tare sunt curios sa vad ce Nationala ne veti propune dupa ce o sa-i snopeasca Rapidul (cu tot jocul mediocru!) pe militari.
(Deschid o paranteza: rapidistii sunt sau au ramas „feroviari” ori „ceferisti”, alde Dinamo si-a transformat porecla in (re)nume – si „blazon” – si-si spun „caini”; stelistii or mai fi „militari”? Pe langa „ros-albastri” (corect) si „vitezisti” (partial corect), cum li s-ar mai putea spune? „Ciobanii” sau „oierii” nu mi se pare prea potrivit, desi patronul lor din asta se defineste. E o dilema!). Asa cum bine se stie, selectionerul Nationalei este singurul indreptatit si responsabil; altminteri fiecare privitor la fotbal are Nationala sa. Nefericirea noastra nu este actuala reprezentativa ci Piturca, un om ale carui defecte nu mai necesita nici o prezentare. Si cand te gandesti ce grupa facila avem!
Steaua a reusit un meci de vis, aproape la fel de frumos ca de neuitatul cu Anderlecht (3-0!) si nu are nici o vina ca Dinamo K. a jucat atat de slab. Lucrul insa nu trebuie scapat din vedere.
L. B.

Instalatorul (2 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 13:16

Maria, in timpul turneului final in care Romania a invins Anglia cu 3-2, ma aflam in Marea Britanie. Am luat intr-o zi un Times si acolo am dat peste articolele unei doamne ziariste, care marturisea ca fusese delegata de la rubrica ei obisnuita in trupa colegilor de la sport pe durata acelui turneu final, ca sa intareasca fortele. Si scria femeia aceea niste articole despre fotbal dumnezeiesti, mult peste cele ale confratilor ei experimentati in ale fotbalului, de la celebrul cotidian. Si ce ziaristi de fotbal la Times! Si ce perla era femeia aceia printre ei!
Te-am remarcat deindata ce ai inceput sa scrii si ti-am trimis citeva mesaje de incurajare si felicitari, dar astazi am certitudinea ca iti pot spune ca astazi Radu Cosasu nu mai este singur in gazetaria sportiva romaneasca de elita. Spiritele marilor gazetari sportivi romani pot fi fericite: exista astazi o mare speranta a continuitatii, in persoana Mariei Andries. Cu stima Maria si nu te lasa pe tinjala!

necula (8 comentarii)  •  15 septembrie 2006, 15:28

ca maria are o parere, poate fi subiectiva. dar faptul ca steaua-kiev are audienta de 22% in timp ce romania-bulgaria are audienta de 19% asta spune multe.

Comentează