Radu Naum

Evadat din Turul Franței, s-a oprit o perioadă pe semicerc. Acum e în suprafața de pedeapsă. Are opinie, și ca editorialist, și ca moderator

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Naum
Handbaliatorii

Vocea lui Ştefan Birtalan e întretăiată, şi nu din cauza legăturii telefonice, nici urmare a micului şi simpaticului defect de vorbire, un bâlbâit care i-a adus porecla „Bibi”. Emoţie. Nu dintr-aceea de soap care să-ţi mulgă lacrimi, o emoţie adâncă, […]

...

Cei de pe urmă

Britanicii s-au culcat cu City-Utd 0-2 şi s-au trezit cu The Queen-Meghan 0-1. De Ziua Femeii. Care e, de fapt, o zi a drepturilor femeii, ceea ce ne reaminteşte paradoxurile unei umanităţi dornice să ajungă pe Marte, dar având probleme […]

...

Gura bate gândul

„E fenomenal ce face LeBron. Dar nu-mi place când persoane care au acest statut în sport se implică în același timp și în politică. Adică, fă ce faci tu bine. Ține-te de ceea ce faci. Eu, de exemplu, joc fotbal […]

...

Cu sportul la psihiatru

„Închisoare pentru lesbianism, wow!”. Comentariu la articolul despre golgota Marianei Cetiner, fosta handbalistă care vorbeşte, în interviu cu Costin Ştucan, despre abuzurile îngrozitoare suferite pe când era copil şi apoi adult. Da, da, închisoare pentru lesbianism! Şi nu se întâmpla […]

...

Masonaras

E probabil ca preşedintele FRF, exasperat de castanele pe care le încasează în numele grecului, să-l fi forţat pe Vassaras să iasă şi să spună ceva, orice. Şi s-a întâmplat ceea ce era de aşteptat. În interviul de la Telekom, […]

...

Nevroza milionarilor

Ni se spune mereu că şi adversarii au două mîini şi două picioare. Nu ni se spune nimic despre cap.

Cred că trebuie să redefinim performanţa la noi. Care nu e a te califica într-un tur, într-o grupă sau chiar […]

marți, 27 august 2013, 8:46

Ni se spune mereu că şi adversarii au două mîini şi două picioare. Nu ni se spune nimic despre cap.

Cred că trebuie să redefinim performanţa la noi. Care nu e a te califica într-un tur, într-o grupă sau chiar într-o primăvară, ci a dura. Performanţa nu e un hold-up. E bine de ştiut asta ca să nu ne mai tînguim, să nu cădem în depresii, să nu mai aşteptăm minuni cu frecvenţa cu care plouă la munte. Ne-am umflat pieptul că am progresat cu toate echipele pînă la poarta toamnei europene. Apoi, brusc, ne-am lovit de fotbal şi ne-am spart capul. La primul sughiţ mai să dăm ortul popii.

Petrolul e suspendată deasupra prăpastiei de respectarea unei promisuni publice tipic româneşti (îţi dau cînd am chef). La Astra au apărut fotbalişti non grata, echipa pare mereu un castel de cărţi gata să fie spulberat de un copil nervos. La Pandurii, donator universal, există măcar ideea de a face bani, nu se ştie pentru ce – pentru a crea altă marfă care să facă alţi bani, curat SRL. Iar la Steaua totul e tot timpul o coardă întinsă. O nevroză care consumă oameni, ambiţii şi resurse într-un sistem bizar. Steaua, cel mai mare proiect românesc, e ca o maşină de la Ploieşti cu şoferul la Bucureşti, dînd indicaţii celui de la volan prin telefon, cînd e lăsat să vorbească. O maşină de curse lansată cu toată viteza care se opreşte în viraje ca să întrebe ce să facă.

Steaua, care s-a construit din atîtea greşeli pînă a dat de ecuaţia  succesului, a rămas cu pixul în aer cînd să scrie rezultatul. Fie că se va califica sau nu în Ligă, lotul a intrat deja într-o dinamică centrifugă. Chiricheş pleacă după ce a stat cu sufletul la gură să vadă dacă vine acceptul de la Jilava. Latovlevici a căpătat curaj: e timpul să caute ce-i mai bine pentru familia lui. Bourceanu a încercat să se vadă cu patronul pe săli de tribunal, dar a rămas cu vorbele în gît. Răduţ e în joc de glezne, Prepeliţă n-ar mai sta nici el. Există un dor de ducă contrastînd cu parcursul excelent al ultimului an. O nevoie care nu  ţine doar de profitul cotei în creştere, ci şi de imposibilitatea de a şti ce se va întîmpla mîine. Steaua e exemplul perfect al proiectului care depinde de un om.

Absenţa culturii delegării. Într-o ţară marketată cu sindromul hoţiei endemice, proiectele se întind doar pînă la capătul mîinii patronului. Sau a administratorului. Sau a primarului. Mereu un om, un singur om. Modelul de business românesc. Steaua, cel mai mare federator de pasiune, e cea mai blocată decizional. Acest lucru, peste toate, îi face pe jucători să caute liniştea şi siguranţa străinătăţii. Poate n-ai atîta iubire între poarta hotelului şi a autocarului, dar nici nu mergi pe sîrmă zilnic. Dacă Steaua bate Legia e un picior de pod. Dar nu e celălalt versant. Nici pentru celelalte trei ratarea grupelor nu e o prăpastie. La noi nu mai e despre bine sau rău. E despre altceva.

Comentarii (45)Adaugă comentariu

martorul (2 comentarii)  •  27 august 2013, 12:03

Articol bun, fara civilizaţie nu există performanţă. La Astra jucătorii sunt trataţi ca sclavi, pioni pentru imaginea patronului. Ca oriunde în ţară, la orice SRL. Trecem greu la civilizaţia capitalului, averea nu ţine loc de civilizaţie!

Ciprian (1 comentarii)  •  27 august 2013, 12:19

Un articol pertinent , felicitari !

unu’ (1 comentarii)  •  27 august 2013, 12:23

Din pacate la Steaua se vrea bisnita nu performanta.& ani s-a tot zis ca facem echipa pt perormanta,si cum bine spuneti dvs,cum am datde rezultate cum am inceput sa vindem.Deci asta cu perormanta….Am rugamintea ca de acum incolo cand vreun conducator mai iese la tv si spune de performanta ,sa i spune ti ca nu doreste asta,pt ca faptele spun cu totul altceva.Sa nu spuna cineva de la Steaua ca nu i mai putea tine pe jucatori 2-3 ani,nu un an.Cu un buget de 20 -25 de milioane euro anual,pe care Steaua l ar avea cu usurinta din bilete vandute, drepturi tv(capionat +Europa), participare in CL ,market pool ,publicitate la stadion.eu cred ca putea ridica plafonul salarial al jucatorilor sa nu mai fie disperati sa plece.Poate sunt subiectiv, dar nu credeti ca avdn un buget de 25 milioane anual,Steaua,adunad cei mai buni jucatori din tara,construind si un centru de juniorii, in 3-4 ani,s ar putea gandi macar la o semifinala de liga?La ce sa se califice acum in liga? Dupa ce vinde cei mai buni jucatori ai sai,vrea sa joace in cea mai buna competitie?Management de tot rasul! S aluam 4-5 pe meci si un singur punct din 6 meciuri,sa nefacem iar de ras? Asa a ajuns sa insemne performanta la Steaua? Eu am vazut-o pe Steaua in 2 finale de CCE.Eu asta imi doresc la Steaua!Cei de acolo asta ar trebui sa stie ca inseamna performanta la Steaua! Nu o participare si un punct! Nu sa bati pe Iasiul si Chiajna!

bussy (1 comentarii)  •  27 august 2013, 12:23

Pai e normal ca intr-o ţară marcata de sindromul hoţiei endemice nu poate exista cultura delegarii! Tu ai spus-o dar se pare ca ai probleme s-o pricepi? LOL!

stan (2 comentarii)  •  27 august 2013, 12:25

bourceanu are 28 de ani. cand ai vrea sa mai plece? chiriches a plecat pe 10 milioane de euro. ce te asteptai, sa imbatraneasca in liga1? daca nu esti real sau barca sau mai stiu eu ce echipa patronata de un seic, cheia nu este sa tii cu dintii de jucatori care au ajuns la o anumita maturitate ci sa gasesti altii noi, poate mai valorosi ca primii. evident trebuie sa existe o limita ca numar in fiecare an dar in esenta mult uzitata expresie „nimeni nu e de neinlocuit” se aplica si in fotbal.

T.Costin (1 comentarii)  •  27 august 2013, 12:38

Mereu un om, un singur om. Domnule Naum, daca privim spre ce fac majoritatea (vezi guvernul Romaniei), nu vad ce ne mira ca totul trebuie facut de catre un om, un singur om. Lucrurile cu adevarat bune in tara aceasta „marketată cu sindromul hoţiei endemice”, se fac cu o mana de fier. Fiecare pastoreste cum crede de cuviinta. Bine acum, sa nu uitam ca traim in capitalism. Ne uitam si oftam cand vedem cum in alte parti lucrurile merg altfel fata de la noi. Lucrurile merg intr-un sens ireversibil si nu cred ca avem ce face prea curand. Sa ne bucuram ca exista Steaua, Astra, Petrolul si celelate care mai sunt. Altfel, draga domnule Naum, am fi nimeni si nicaieri.

Agamitza (6 comentarii)  •  27 august 2013, 12:40

Raducule, ce intelegi prin „marketata”?

3D Steaua (1 comentarii)  •  27 august 2013, 12:43

Ce stiti voi despre cum se fac afaceri in Romania despre delegarea unei persoane sa faca afaceri cu banii altora.
Sunt destule exemple de presedinti de club care cand au primit mana libera au cumparat pe bani multi jucatori care nu aveu de loc valoare doar pentru a face un ban pentru buzunarul propriu.
Se poate ca la ziar dumnevoastra dispuneti si de semnatura in banca pentru a face ce vreti cu finantele trustului.
Daca eram oameni de afaceri mai buni decat cei vizati atunci noi controlam o echipa de fotbal si acum puteam delega pe cine doream noi sa conduca aceste echipe dar din pacate nu e asa.
In realitate suntem toti buni manageri pe banii altora si la noi acasa ne conduce soacra.

Ioan popoviciu (1 comentarii)  •  27 august 2013, 12:45

Managementul condus de un singur om este precum jocul de fotbal in jurul unui f bun dribleur. Cand acel jucator lispeste, nici jocul numai merge. Cand jucatorul dribleaza, atrage atentia asupra lui dar jocul este incetinit. In occident, jocul de fotbal este din pase rapide, semn ca cei de acolo au invatat faptul ca prin cooperare, echipa este mai puternica si asa mingea ajunge mai repede la poarta adversa. Revenind la management, prin cooperare, managerul va avea mai mult succes deoarece fiecare coechiper va rezolva problema lui in dreptul lui. Dar ce facem cu cei care au un EGO nelimitat? Acestia vor sa fie permanent sub lumina reflectoarelor. Nu se poate face performanta de unul singur.

53b1 (5 comentarii)  •  27 august 2013, 12:51

Probabil ca trebuie sa zambim….cu siguranta maine, poimaine si multi ani de acum incolo va fi mult mai rau.

SS (27 comentarii)  •  27 august 2013, 12:56

La steaua „singurul om” se numeste invariabil Deaconu, Sandu, Mitica Militica, arbitru Belgian, etc, etc…. :mrgreen:

seasonstraveler (1 comentarii)  •  27 august 2013, 12:57

Foarte adevarat articolul!
De data asta, din fericire pentru noi, Steaua nu va merge in CL. Din fericire pentru ca nu are lot, achizitii nu face si s-ar umple de ridicol si penibil acolo!
Cu Tatu, Piovaccari, A. Cristea, M.Costea, Adi Popa si Latovlevici sau Filip nu poti reclama pretentii de echipa competitiva!!! Steaua are o echipa de baza aproape decenta si o banca de rezerve teribil de jenanta!
Este incredibil cat de slab este Tatu si totusi e in lotul Stelei! Incredibil!!! Iar ca el mai sunt vreo 6-7 in lot.

maximuspqr (16 comentarii)  •  27 august 2013, 13:01

Bun articol man, numai ca nu inteleg cum te „plingi „ca pleaca jucatori cind spui ca Lato a prins „curaj” si vrea ce este mai bine pentru familia lui. Ce mare curaj e asta? Spunem ca X si a facut datoria si merita sa fie lasat sa plece. Xechipa este cu ochii pe X jucator, nu stim daca Xechipa poate sa il mai tina pe X jucator etc. Noi suporterii sintem deranjati cind un jucator bun se transfera de la echipa noastra favorita dar in acelasi timp sintem disperati ca echipa noastra favorita nu aduce nu stiu ce mare scule. Asta este nivelul fotbalului romanesc, asa crede patronul Astrei ca trebuie sa vorbeasca, asa conduce mitica si sandu, asta este presa sportiva etc , noi speramsa vedem fotbal de calitate in rest…..
@unu’-amice ai dreptate in ce spui, numai ca nu cred ca se aduna asa multi bani din bilete si publicitate la stadion si cred ca Galata, Ajax, Totenham, Valencia, Zenit, Dinamo Kiev, Dinamo Moscova etc au buget mai mare decit pomenesti tu si tot nu fac nimic in cupele europene, cred ca pe linga bani trebuie jucatori atasati de clubul la care joaca, antrenori de calitate si o presa fara decebal radulescu, stucan si alte valori de genul asta.
Radule amice, crezi ca un club condus asa cum sugerezi tu, ar putea vreodata sa participe in liga condusa de mitica,conducatorii profesionisti pe care ii dorim ar intelege situatia unui partener de intrecere ca Rapid, ar intelege cele 3saptamini de pauza, ar intelege ceva din declaratiile proprietarului Astrei, ar putea sa comenteze”e liga mea fac ce vrea pu..a mea cu ea”, ar juca pe stadionul de la Chiajna, ar intelege de ce la Sageata-Viitorul sint 8spectatori sau ar accepta ca la negocierile pentru preluarea clubului sa participe unu’gigi corsicanu?
Cu mazare ai lasat o moarta n papusoi?

iulian_78 (3 comentarii)  •  27 august 2013, 13:19

Perfecta caracterizare a cluburilor amintite in articol. Despre plecarile sau venirile de la Steaua e prematur sa se discute, vor vorbi rezultatele internationale din acest sezon, macar pana in iarna.

torinezul (1 comentarii)  •  27 august 2013, 13:19

Raducule ,Raducule ce bine vorbesti pe banii altora .
Ai spus :”pentru a crea altă marfă care să facă alţi bani, curat SRL.” .Pai cum ai vrea tu sa supravietuiasca cluburile din liga 1?? Uite ,eu iti propun sa cumparam amandoi un club ,eu vin cu 1 euro tu cu restul .Si atunci sa te vad cum nu o sa vinzi nici un jucator .Vorbesti despre lucruri ca iti sunt cel putin necunoscute .

Calu (3 comentarii)  •  27 august 2013, 13:34

Partea proasta e ca patronul Stelei e un infractor care baga puscarie cativa ani. Plus ca n-are nimic in dovleac. Asta e echipa care functioneaza datorita sotului zuzei, nu patronului.

ciupi (38 comentarii)  •  27 august 2013, 13:43

…si macar daca individul de care depinde orice sanchi proiect ar avea altceva in scafarlie in afara de bani si faima – sateasca, de cartier sau de natzie…

Cristi (1 comentarii)  •  27 august 2013, 14:09

In sport, mai ales in fotbal, dar si in alte domenii, comunismul romanesc a batut captalismul romanesc.
E de ras la prima vedere, dar din pacate nu e !

Unde sunt generalii Coman si Olteanu ?! 😉

Alex (1 comentarii)  •  27 august 2013, 14:12

@seasontraveler: Dream on!…

vasy (3 comentarii)  •  27 august 2013, 14:28

un articol escelent!

vasy (3 comentarii)  •  27 august 2013, 14:29

chiar eXcelent

Ady (3 comentarii)  •  27 august 2013, 14:31

Articol perfect despre intreg fotbalul „profesionist” romanesc. Situatie valabila pentru 70% din firmele private, conform conceptului daca esti patron te pricepi cel mai bine. Iar cand te depaseste situatia deja e mult prea tarziu si incep matrapazlicurile. Uitati ce au reusit polonezii in 4 ani, fara sa aiba valoarea si rezultatele noastre. Acum, asa organizati si cu infrastuctura, vor ajunge probabil la nivel de Belgia in cativa ani. Iar noi vom visa in continuare ca, daca ne incordam, facem glume cu Abramovic.

pentrubarbati.com (3 comentarii)  •  27 august 2013, 14:50

Calificare in LC e o performanta MARI echipe din Liga 1 inca se pregatesc de Champions League sau se uita la TV la Europa

Ca sa avem si performante tere investit masiv ciobanu si alti afaceristi de carton nu au atatia bani si nici forta sa faca asta

Uitati-va la Shaktior cati bani se baga de 10 ani in coa nici macar nu au jucat mereu in LC si de iesit din grupe de vreo 2 ori … si ei au vandut in vara asta de 100 mil parca nu se vrea performanta la Shaktior ?

Nu mai aberati si vedeti-va de echipele voastre de desculti care sunt eliminate de pescari sau is in faliment si lasati STEAUA sa faca ce stie mai bine SA JOACE in EUROPA (scoateti idei cretine gen performanta in LC aia va veni cand vom avea bugete de 40 mil + )

Chiriches pt 10 mil tre timis pachet
Nici eu nu vreau sa plece Bourceanu dar zic ca si fara el ne descurcam si 4 mil e ok

Ca nu se va cheltui decat 10% din cat se ia si restu intra in buzunarele Ciobanului sau ale marilor impresari asta e o problema grava si o alta discutie

Sper sa cumpere macar cate 1 jucator pt fiecare jucator vand altfel incep sa imi schimb parerea despre Reghe …

Nevrozatu’ (2 comentarii)  •  27 august 2013, 14:58

Domnule Naum, articolul Dvs., scris elegant și civilizat, e prea lung. Și, vai, inutil… Pentru că fotbalul de azi, de fapt un business, e la cheremul lor, al milionarilor. Care, pe banii lor, după cât îi ține chimirul, fac ce vor…
Fanii îi critică, ba îi și înjură, le cer plecarea, fac mitinguri, bannere, greva foamei etc. Ca să ce? Să vină ei în loc? Cu ce bani? Cu leafa care nu ajunge nici pentr-un concediu un Bulgaria?
Cândva, fotbaliști noștri visau să ajungă la Steaua sau Dinamo (gradul și solda să trăiască…), la cluburi studențești (diploma, bat-o vina…) sau chiar ”muncitorești” (cu salarii babane, de ingineri șefi). Acum se ghidează după cine plătește mai mult. Cine s-ar fi dus acum 25 de ani la Vaslui sau Giurgiu? Cine și-ar fi închipuit Chiajna în Liga I? Bănuțul, bunăstarea, că viața de sportiv e scurtă. Așa că e normal ca vârfurile să tindă să plece cât mai repede, acolo unde cei 10000 pe lună ai lui Gigi, sau 30-40000 ai lui Paszkany sau Porumboiu nu înseamnă prea mult. Chiricheș va primi pe lună cât într-un an la Steaua, cine ar putea să-l țină în Ghencea? Doar o mașină de făcut bani. Pe care n-o pot face să producă nici ”proiectul care depinde de un singur om”, nici iluzorii proiecte mai ”deștepte”. Să ne întindem cât ne e plapuma…

0

rasvan (1 comentarii)  •  27 august 2013, 15:06

cam bați cîmpii dar nu mă miră. cînd și steaua se va duce fund, o să scrieți despre cum v-ați petrecut concediul la pădurea bșneasa. @seasonstraveler: ce voiai să spui aici… ”achizitii nu face”?

Alex (2 comentarii)  •  27 august 2013, 15:50

@unu’:
tin sa te contrazic. pentru nivelul tarii noastre, la steaua s’a atins performanta. nu ai cum ca patron sa rivalizezi cu un salariu dat de tottenham. cum sa joace un jucator caruia ii refuzi constant posibilitatea de a castiga 1 milion de lire pe an. in cazul in care faci asta, cine o sa mai semneze cu tine? nici un jucator cat de cat de valoare nu vrea sa ramana la 200.000E pe an, toti viseaza la salarii macar duble.
___
urmeaza acum cei care o sa sara in sus de ce nu se cresc salariile. de ce nu ofera steaua mai mult. pai argumentul nr 1 este rapid. in orice economie daca cheltui mai mult decat produci dai faliment. se aplica si la cluburile de fotbal (mai putin cele conduse de arabi nascuti cu sonda de petrol in curte). fotbalul nu trebuie considerat doar un business, dar daca nu iei in considerare aspectul economic te trezesti in groapa. de curiozitate, voi stiti ce contracte de sponsorizare au cluburile maricele din europa? stiti cat castiga din drepturile tv? totul este direct proportional cu situatia economica a acelei tari, cu puterea ei de cumparare. de aceea in romania pana nu crestem dpdv economic n’o sa putem sa tinem jucatorii buni, n’o sa putem niciodata sa concuram la salarii nu cu real, barca, united, bayern, psg, chelsea, monaco; nici macar cu tottenham, swansea, lyon, ajax, bilbao sau anderlecht!

fax (2 comentarii)  •  27 august 2013, 16:00

eu ma bucur pentru ei ca pleaca. sunt fotbalisti buni, merita. nu pot juca an de an la chiajna, giurgiu sau botosani.

sper sa ne reprezinte cat mai bine acolo unde ajung.

succes baieti!

Talpaiadului (5 comentarii)  •  27 august 2013, 16:08

Orice jucator isi doreste un salariu cat mai mare. Perfomantele echipei sunt frumoase, dar salariul primeaza. Chiriches va castiga intr-o luna cat castiga acum in zece. Steaua are performante mult peste bugetul de salarii, asta e problema. Manchester City sau PSG au performante internantionale penibile in raport cu salariile, dar nimeni nu se grabeste sa plece de acolo, ba chiar se bat cei mai buni fotbalisti sa ajunga la aceste echipe. Toti fotbalistii din Romania, inclusiv de la Steaua, isi doresc sa plece in strainate pentru un salariu mult mai bun, cat sunt in forma, cat au o cota buna, ei stiu ca pot sa se accidenteze sau sa-si iasa din forma oricand si atunci degeaba au jucat sau nu in Liga Campionilor sau in Europa League.

andu (5 comentarii)  •  27 august 2013, 16:29

De ce nu bagati voi banii in footbal,sa faceti performanta?

seocom (2 comentarii)  •  27 august 2013, 16:39

Este bine ca mai pleaca jucatori la echipe mari, au ocazia sa faca performanta si bani. La noi oricum nu sunt respectati de conducatorii de cluburi, sunt pe post de sclavi. La noi nu cred ca se va face vreodata performanta pentru ca oamenii de la varful fotbalului romanesc nu-i intereseaza acest lucru.
Toate cele bune!

ovidiu_3003 (159 comentarii)  •  27 august 2013, 18:13

… steoaia se opreste sa intrebe ce sa faca …iat Jiji ii spune sa si vanda jucatorii ca el nu mai da un ban …

agamita dandanache (1 comentarii)  •  27 august 2013, 18:30

Ai mare dreptate.Cred ca natia romana este compusa din sclavi.Cand credem ca iesim la liman, ne dam cu tesla in c…oate! Batem descultii, dar cand dam de aia incaltati in espadrile ne cam fasticim (greu sa ne batem cu aia incaltati in pantofi sport!).Nu aveam nicio infrangere pana mai alaltaieri, pana cand intalnind cateva echipe mediocre ale continentului ne-am frant gatul in cel mai pur stil romanesc.Echipe ca Braga, Legia, Swansea sau Maccabi, fac parte din esalonul 2 sau 3 al fotbalului european.Unde s-au dus crizele orgasmice de pana atunci!?Marii traineri: Isaila (fobalist mediocru), Pusztai (idem), Reghe (idem) sau Contra (hmm, un pic mai rasarit) nu puteau aduce un suflu proaspat unor fotbalisti la fel de mediocrii (nu iI mai enumar pe toti) .L-ati vazut pe Budescu!? Ati vazut cum se joaca fotbal in secolul vitezei ? Nu ati avut un impuls nervos.Cred ca nici 2.20 nu il scotea din letargia in care intrase.Gicu Grozav a jucat cam in acelasi mod.Poate doar golul l-a trezit (cam tarziu este drept!)
Cat despre il grande allenatore Contra, numai cuvinte bune.Singurul antrenor din lume care si-a propus se lupte cu englezii, comasandu-se in careu.Buna tactica.Macar daca punea macar niste mine antipersonal pe linia de 16.Isaila, praf si pulbere!!!.Nu am mai vazut o echipa jucand asa de prost, penibil si jenibil, de la Dinamo cu pescarii din Islanda-KR Reykjavik.The Great Master-Reghe aka sotul Prodancei, cel de care se intereseaza Chelsea pentru al transfera in cel mai scurt timp (Mourinho deja cu bagajele gata pentru ai face loc) a adoptat o tehnica speciala cu descultii din ghetoul Varsoviei, bazata pe multa improvizatie si arhicunoscutul „focul la ei” pantentat de mult mai cunoscutul Hala…
Doua lucruri despre patronii lui peste din fotbalul romanesc.Spunea ca ii mana pasiunea pentru fotbal si de aia investesc in fotbal…As…vorbim de lucruri total diferite.Ei urmaresc profitul cu orice pret in cel mai scurt timp si fara o investitie prea mare daca se poate.Niculae pasionat de fotbal….Pai nu ati vazut gangavul nici nu poate sa vorbeasca coerent ? Accept lectii de logica si de bun simt de la orice om, dar de la imbogatitii peste noapte ai Romaniei, cei care fac afaceri cu statul roman in beneficiul propriu, niciodata !Beeecali patronul puscarias, Condescu ce jongleaza cu banii contribuabilor romani cat si primaria Ploiesti (deci bani de la bugetul statului) nu fac nota discordanta.Aplaudam ,ne hlizim, gangurim cand altii fac bani pe carca noastra.Dar noi suntem un popor vesel ! Ne veselim cand bate echipa favorita, plangem cand o incaseaza si iarasi ne veselim cand pe Chiriches se incaseaza 9,5 milioane.De catre cine ? De catre ei ! Din transferul lui Budescu cine o sa castige ? Evident locuitorii Ploiestilor dar a lui Eric !? Ortacii, nene ! Gata minele nu se mai inchid !
La asa patroni, antrenori asa jucatori.Se merita unii pe altii !!!
P.S-Totusi este si un lucru bun in toate aceste infrangeri.Muncitorii de pe plantatiile marelui arendas Niculae (fabrici, combinate, Sc-uri) , isi vor primi banii restanti pe 3-4 luni si nu vor mai fi directionati catre prmierea purtatorilor ilegali de echipament sportiv ai echipei Astra.

Marcel (15 comentarii)  •  27 august 2013, 20:15

Reporterul: Cum se face ca aveti afaceri de succes in domenii atat de variate, unele in care nu aveati nici un fel de experienta?
Ion Tiriac: SUNT DESTUL DE DESTEPT CA SA-MI DAU SEAMA UNDE NU MA PRICEP SI ACOLO UNDE NU MA PRICEP IMI IAU PE CINEVA CARE SE PRICEPE!
Am reprodus un fragment de interviu de la inceputul anilor ’90…

cucuredu (1 comentarii)  •  28 august 2013, 0:06

Un simplu Bravo! D-le Radu. pai sunt jucatori si jucatori dar conducatorii sunt dintre cele mai putrede elemente umane!! de la federatie la liga, chiajna, giurgiu si navodari, de la un stiulete ca niculae la un gauzar de condescu! numai si numai corbii!! ei ascund bani si incalca legea la secunda, falimenteaza echipe cu nume in Romania! traiesc ca si stelele cazatoare, ard si speram noi se fac scrum la aterizare, strica tot si se dau si ca stiu totul!!! as propune ca toate echipele desfintate sau in faliment sa se mute; Banatul si Oltenia in Serbia, Transilvaneni in Austria si Ungaria, Moldova in Polonia/Ukraina, Muntenia si Dobrogea in Turcia si Grecia si uite asa acesti bufoni sa ai’be liga lor de pufuleti. dam un jucator de 10 mil. la 100 iar altii dau 100 la 500! vezi sud america! si aia sunt saraci, fac droguri, se omoara intre ei dar regele este fotbalul! la noi sunt inca javrele hoinare.

serghei (1 comentarii)  •  28 august 2013, 0:42

Bun articolul. Asa este in Romania. Steaua este un brand care ar trebui sa inghita anual vreo 50 de milioane investitii pe putin, daca vrei performanta. Pentru nivelul economic din Romania, ce au reusit Reghe si baietii astia anul trecut, eliminand o echipa precum Ajaxul si luandu-se serios la tranta cu miliardarii de la Chelsea se cheama a-ti depasi conditia. In afara de brand, istorie si suporteri, le suntem inferiori celor din Occident la toate capitolele si la toate nivelurile, inclusiv la presa. Cu totii functionam la scala redusa si doar sporadic reusim sa rasturnam normalitatea cu susul in jos. La fotbal, doar Steaua mai face victime si o data la cativa ani CFR-ul. In rest suntem undeva la poalele fotbalului mediu.

xolv (16 comentarii)  •  28 august 2013, 10:16

Povestea Romaniei. Dictatura unuia sau dictatura baronilor /boierilor ? De fapt nu conteaza. Avem nevoie de mai multi manageri ca Reghecampf.

Octavian Stăncioiu (6 comentarii)  •  28 august 2013, 13:45

„Într-o ţară marketată cu sindromul hoţiei endemice”.
Auzim deja de atâta – şi-atât de mult – timp prostiile astea!…
Nu, românul obişnuit nu fură şi nici leneş nu e. Au fost bunicii şi străbunicii noştri aşa? Că lucrurile au luat-o mai la vale, este de vină SISTEMUL. Pe care îl creeză şi îl întreţin inclusiv afirmaţii de genul acesta.

Adi (16 comentarii)  •  28 august 2013, 16:23

Steaua merge bine, deci de ce ar dori toți băieții ăștia să plece înainte să devină liberi de contract? Mi se pare cam penibil, fotbalist bun fiind, să stai la mila patronului ca să te vândă mai bine… Mai bine să joace mai departe până li se termină contractul, să dea totul ca să-și crească cota, iar în rest, toate la timpul lor.

motanul incaltat (84 comentarii)  •  29 august 2013, 3:07

Steaua face la un nivel mic ce fac mariile echipe: ajunge cu noroc,cu bafta sau orice altceva in grupele UEFA unde pt.celelalte echipe exceptind CFR e doar un vis nerealizabil….Odata ajunsa in grupe si-a incheiat reprezentanta pt. anul in curs pt .ca pur si simplu nu mai are nici o sansa.Face citeva puncte atit doar sa ocupe locul 4 sau maxim 3 ,deajuns sa nu poata merge mai departe. Vinde 2-3 jucatori iar cu banii obtinuti ia vedetele de la Chiajna , Iasi,Otelul sau nu stiu care alta echipa anosta si isi asigura inca un campionat ….Eu cred -ca este correct—-atita pot . O calificare din grupe e imposibila pt. urmatorii 15 ani. Despre ceilanti nu merita sa vorbim… Nu uitati cind Craiova a ajuns in semifinalele UEFA, Balaci la 16 ani intrase in fotbalul mare de la noi, la 18 ani juca in Nationala,venind din provincie. Asta demonstreaza valoarea pe care o avea….La 16 ani, ,la 18 ani… Pai acum cind Tanase e inca speranta la 29 ani sau Costea la 25 ce pretentii sa ai????????Asa ca incercati sa fiti realisti ca nu avem nici o sansa la vreo semifinala UEFA. Si nu din cauza capitalismului,religiei ortodoxe sau oricarui alt factor inventat ca scuza. Nu avem sanse din cauza TALENTULUI…si a MENTALITATII.Trebuie sa se nasca si la noi un MESSI, un THOMAS MULLER sau alte vedete care la 18-20 de ani sa rupa gura tirgului…. Ajax cistiga CL cu Kluivert la 18 ani, Iker Cassilias cistiga CL ca portar la 19 ani….Numarati trofeele castigate ale lui Thomas Muller si o sa ramineti interzisi .Are 23 ca si Mihai Costea.

Alex One (43 comentarii)  •  29 august 2013, 7:24

In 1986 Steaua a avut oferte din occident pentru mai bine de jumatate de echipa. Nu s-a vandut nimic, din motive cunoscute, si,daca tot vorbiti de durabilitate, a mai prins o semifinala si un sfert(apropo,de aceste performante uluitoare in ziua de azi nu mai aminteste nimeni, e mai lesne sa vorbesti de „norocul providential” de la Sevilia).Unii, si nu putini, si nu ageamii in ale fotbalului, au spus ca s-a gresit,ca trebuia sa se vanda tot ce se putea vinde, atat pentru castigul material cat si pentru imaginea fotbalului romanesc si implicit a Romaniei in Europa. Aduceti-va aminte cum vindeau iugoslavii pe banda si pe cati bani sau de ungurul Detari vandut cu zece milioane de dolari in 1985(faceti comparatie cu suma de transfer a lui Hagi cinci ani mai tarziu cand preturile crescusera considerabil. Acum se pune aceiasi problema faci bani sau performanta ? D-l Naum,cata performanta se poate face pastrand tot lotul actual al Stelei plus inca vreo doua -trei achizitii ? Realist gandind,pana unde poate ajunge Steaua concurand cu echipe care au un lot de jucatori si buget de zeci de ori mai valoros. Cat i-a timp si cati bani i-au trebuit lui Chelsea sa castige,si cu mult noroc, Liga Campionior ?

snp (13 comentarii)  •  29 august 2013, 12:11

de ce se vorbeste despre plecari atat de mult? ce daca bourceanu are 28 ani? daca Steaua vrea performanta, vreti s-o faca cu jucatori pana in 26? Imposibi. Pentru binele grupului este nevoie de raul individului!!!!!

okh (1 comentarii)  •  29 august 2013, 16:09

Romanul nu a stiut niciodata sa traiasca in democratie.Romanul a stiut intodeauna,doar de bici si fluier!Chiar si in romanul,ION se vorbeste,ca romanul nu intelege forma de guvernamant,DEMOCRATIE!!!!!!!!! LA GAZARE CU NOI!!!!!!!!!!

Maria Atontolan (103 comentarii)  •  29 august 2013, 16:29

„Într-o ţară marketată cu sindromul hoţiei endemice…”
Rezulta: Nationala tarii hotilor endemici?
Rezulta: ce sa caute razboinicii luminii acolo?
Rezulta: s-o faca endemicii, nu pagubitul hulit ascuns?

http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-7322442-mentalitatea-statului-resursa-salariu-stat-combinatii-reteta-noastra-secreta.htm
de Ioan Bujor HotNews.ro
Miercuri, 26 mai 2010, 16:21 Actualitate

Azi, 29 August 2013 Actualitate?

PS hai ca mai ai putin si vorbim la fel. Te scot internautii diliu. Redefinirea performantei: singura accesibila unor echipe este ruperea picioarelor stelistilor.

Teal’c (9 comentarii)  •  1 septembrie 2013, 20:49

Domnule Radu Naum,
Te urmaresc de multa vreme la TV si tin sa iti spun ca seria continua de onomatopee pe care o scoti in cursul dialogurilor: Ihim, him,ihi este disgratioasa.Mai mult, dovedeste lipsa unei educatii elementare. Daca nu iti dai seama, incearca te rog sa te abtii. Daca iti dai seama si scoti acele sunete in mod constient, din dorinta de a fi original, procedezi gresit. Nu stiu daca o faci din proprie intiativa sau sfatuit. In loc sa atragi interesul, atragi dispretul fata de cineva cu apucaturi de tzatza de mahala. Controleaza-te, ce Dumnezeu! Mama dumitale stie cum faci?

arh. Gheorghe Petrescu (17 comentarii)  •  3 septembrie 2013, 4:25

Daca batem pe unguri si pe turci, Piturca va avea din nou STATUIE CU POSTAMENT. Daca pierdem barajul, daramam statuia cu PITURCA, dar ramane postamentul si punem pe el pe NASU SI CARLEONE, ca doar ei au mai RAMAS. HAI STEAUA! HAI ROMANIA!

Comentează