Radu Naum

Evadat din Turul Franței, s-a oprit o perioadă pe semicerc. Acum e în suprafața de pedeapsă. Are opinie, și ca editorialist, și ca moderator

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Naum
Handbaliatorii

Vocea lui Ştefan Birtalan e întretăiată, şi nu din cauza legăturii telefonice, nici urmare a micului şi simpaticului defect de vorbire, un bâlbâit care i-a adus porecla „Bibi”. Emoţie. Nu dintr-aceea de soap care să-ţi mulgă lacrimi, o emoţie adâncă, […]

...

Cei de pe urmă

Britanicii s-au culcat cu City-Utd 0-2 şi s-au trezit cu The Queen-Meghan 0-1. De Ziua Femeii. Care e, de fapt, o zi a drepturilor femeii, ceea ce ne reaminteşte paradoxurile unei umanităţi dornice să ajungă pe Marte, dar având probleme […]

...

Gura bate gândul

„E fenomenal ce face LeBron. Dar nu-mi place când persoane care au acest statut în sport se implică în același timp și în politică. Adică, fă ce faci tu bine. Ține-te de ceea ce faci. Eu, de exemplu, joc fotbal […]

...

Cu sportul la psihiatru

„Închisoare pentru lesbianism, wow!”. Comentariu la articolul despre golgota Marianei Cetiner, fosta handbalistă care vorbeşte, în interviu cu Costin Ştucan, despre abuzurile îngrozitoare suferite pe când era copil şi apoi adult. Da, da, închisoare pentru lesbianism! Şi nu se întâmpla […]

...

Masonaras

E probabil ca preşedintele FRF, exasperat de castanele pe care le încasează în numele grecului, să-l fi forţat pe Vassaras să iasă şi să spună ceva, orice. Şi s-a întâmplat ceea ce era de aşteptat. În interviul de la Telekom, […]

...

Ruleta românească

Acest an poate fi cel mai frumos. Dacă patronii înţeleg cît de urîţi au fost cei dinainte.

Acum 9 ani fără un pic Zenga lua Steaua şi Lucescu jr., Rapidul. Aşa se încheia o traversare a deşertului cluburilor, servitoare umile […]

marți, 8 ianuarie 2013, 10:11

Acest an poate fi cel mai frumos. Dacă patronii înţeleg cît de urîţi au fost cei dinainte.

Acum 9 ani fără un pic Zenga lua Steaua şi Lucescu jr., Rapidul. Aşa se încheia o traversare a deşertului cluburilor, servitoare umile ale naţionalei. Vremurile erau minunate: România se trezise plină de bani. Capitalismul mirosea bine. Patronii se credeau nemuritori precum copiii de grădiniţă, convinşi că pot construi, echipe sau imobile, pînă la Dumnezeu şi mai departe. Doi ani mai tîrziu, Steaua şi Rapid făceau istorie în UEFA şi în breşa deschisă s-au bulucit toţi şmecherii, ca la cîrnaţi gratis. Cerul era limita. Şi-apoi cerul a devenit un capac de plumb.

Iată unde sîntem azi: două echipe uriaşe, Timişoara şi Craiova, au o cruce la căpătîi. Rapid şi-a făcut harakiri, iar părinţii lui Dinamo se păruiesc la căpătîiul unui copil comatos. O campioană, Urziceni, a spart banca Ligii şi apoi a dispărut. O alta, Oţelul, a rămas nemîncată la masa bogaţilor. Steaua, pînă la Reghe, a dat reprezentaţii de circ pe banii ei, iar CFR, pînă la Manchester, via Braga, ne-a prezentat imaginea schizofrenică unui matematician strălucit care uită sistematic tabla înmulţirii. Ciocanul falimentului ameninţă, nediscriminator, un simbol ca „U” Cluj sau un antiexemplu ca Bistriţa. Bizar. Văzut din Cosmos, fotbalul românesc arată ca atins de o boală rară, capabil de salturi remarcabile şi de căderi abisale într-o înşiruire ameţitoare. E un caz limpede de rătăcire, de demers aiuristic, fără orizont, ca un moft de după-amiază. Perfecta neîmplinire e FC Vaslui, echipa care n-a realizat nimic, alimentată fără rest de umorile şi baierele patronului ei. Care acum zice că s-a săturat. Dl Porumboiu recunoaşte deschis, spre deosebire de alţi specialişti în hemoragii financiare, că a dat greş. Minunat! Şi mai departe? Ce facem? Ne bosumflăm? Ne luăm jucăriile şi plecăm?

Sau pricepem că joaca de-a fotbalul s-a terminat. Ceea ce trăim e un eşec programat. Cazul Chiricheş ne explică de ce: Dinamo i-a refuzat cîţiva firfirei în plus la salariu pentru că n-a văzut decît ceea ce era, nu ceea ce putea fi. Planul. Proiectul. Unde sînt? Doar Steaua şi CFR au propus ceva, în contrast: ori români de viitor, ori străini de valoare. Planul. Proiectul. În rest, enorme gropi comune de ambiţii şi milioane. Cu zece ani în urmă, fotbalul românesc a făcut exact ca un îmbogăţit cu bani uşori: a jucat la ruletă. Acum ori îşi trage un glonte în cap, ori se apucă de o treabă cinstită.

Comentarii (32)Adaugă comentariu

ovidiu_3003 (159 comentarii)  •  8 ianuarie 2013, 11:38

E imposibil in Romania sa te apuci de o treaba cinstita …nici glont in cap nu si trage ca nu are curaj …asa ca o sa l manance inchisoarea datornicilor …

cristian (5 comentarii)  •  8 ianuarie 2013, 12:59

Timpul duce la abordari romantate si selective. Timisoara si Craiova echipe uriase? Ma indoiesc. Timisoara a fost Fulgerul Bragadiru/AEK revopsit si umflat pe banii primariei si consiliului judetean (4 mil euro pe an). Brandul Poli era al unei echipe de divizia B care isi cistiga identitatea dintr-un 2-1 cu Dinamo in anii 80. Cind s-au prins si autoritatile ca principiul cheltuielile sunt banii publici profitul e privat a disparut si echipa asta artificiala.
Craiova a fost o echipa mare in anii 70 -80.. dar in ultimul ei deceniu de existenta a fost cam ceea e 1FC Nürnberg in Bundesliga – un club cu un trecut glorios si cu un prezent in liga a doua sau in cel mai bun caz luptind la retrogradare in prima.
‘U’ Cluj simbol ? La ce? In prima divizie au fost mereu un satelit docil iar in ultimii 40 de ani au stat jumi juma in B si in coada diviziei A.

Discutia fiind depre licentiere, m-am referit la performantele si la managementul cluburilor. Nu am luat in discutie populariatea Craiovei si a Timisoarei, potentialul lor f mare de public care si vine la stadion etc. Tot respectul acestor suporteri care au avut parte de administratori de club sub nivelul lor ca si public.

Vlad (1 comentarii)  •  8 ianuarie 2013, 13:13

Bravo Cristian. Iti dau perfecta dreptate. Ai spus adevarul si numai adevarul

(1 comentarii)  •  8 ianuarie 2013, 13:25

Nu inteleg de ce la fiecare articol despre murirea fotbalului romanesc sau disparitia unor echipe de top se uita de, in continuare, campioana provinciei, UTA. 4 titluri si 2 Cupe. Si tot in mocirla se zbate.

caine (2 comentarii)  •  8 ianuarie 2013, 13:29

Treaba cinstita? Dar ce, pana acum a fost altfel? Nu am vazut un articol in care Badea, de exemplu, sa fie criticat pentru situatia in care a ajuns Dinamo. A vandut alt club mai mult? A produs alt club mare mai multi jucatori? A fost vreun club cu mai multi actionari? Si totusi Dinamo e aproape de faliment. Cum? Explica cineva?

lucian (1 comentarii)  •  8 ianuarie 2013, 14:11

Am o mare rugaminte, si anume aceea sa incetati cu blogurile astea in care filosofati fotbalul si nu numai. I ultimul timp tabloidizati prea mult si asta pierde din rating.

BV (1 comentarii)  •  8 ianuarie 2013, 14:12

Nu pot decat sa ii dau dreptate lui Cristian.Cat despre articol se stia deja despre ceea ce s-a scris in el.In afara marii echipe „uriase” a timisoarei.

AlexP (2 comentarii)  •  8 ianuarie 2013, 14:29

Domnule Naum, mai bine inlocuiti articolul cu comentariul lui Cristian ca e mai pertinent si mult mai aproape de adevarul de astazi, nu de acum 25-30 de ani.

E.B. (15 comentarii)  •  8 ianuarie 2013, 14:32

Da, Craiova Maxima a fost echipă uriaşă, dar Timişoara (indiferent că vechea Politehnica sau noua Fulgerul) … de unde pînă unde?!? ce mari fapte de arme a realizat ea?!?

Remember Lung – Negrilă, Tilihoi, Ştefanescu, Ungureanu – Ţicleanu, Balaci, Beldeanu, Donose – Cămătaru, Cîrţu?

Timişoara ce contrapune la această echipă?

Gabi (1 comentarii)  •  8 ianuarie 2013, 14:55

Mi se pare un text foarte greu de citit, se poat sa nu fim atat de filosofici?

teo (1 comentarii)  •  8 ianuarie 2013, 15:40

#Cristian Bine punctat!

BID (1 comentarii)  •  8 ianuarie 2013, 17:20

Bun,ce este Chiriches azi?.Un jucator de duzina !. Cine-l vrea? NIMENI !!!!. TREZESTE-TE ,DOMNULE NAUM!!!.

alexM (3 comentarii)  •  8 ianuarie 2013, 18:02

ok
sa zicem k ai dreptate … dar …
ceea ce face steaua acu e doar o chestie de noroc – becali a avut bani mereu, a cumparat mereu, a investit… de cele mai multe ori prosteste, iar acum a beneficiat de 2 lucruri favorabile
1 ca echipe ca dinamo, rapid, u cluj, etc sunt in colaps
2 a cumparat in sfarsit jucatori buni – sa sti k sunt stelist

sa luam cfr-ul
pai astia un an joaca in CL sa castige bani, apoi in anul urmator stau departe de Europa – judecand putin mai abrupt ei fac ceea ce a facut Unirea Urziceni dar repetiv din 2 in 2 ani

sonumbitch (61 comentarii)  •  8 ianuarie 2013, 19:06

bun articol. foarte bun. nu mai miroase a livresc varsat aiurea din calimara pe pagina. metafora e la locul ei. concluzia se scurge din text, dar nu se autodivluga pana nu vine momentul.
felicitari!

Joo Ferenc (8 comentarii)  •  8 ianuarie 2013, 19:47

@Cristian

Nu se putea spune mai bine! 🙂 Cheers! 🙂

Dorel Naum (103 comentarii)  •  8 ianuarie 2013, 21:59

unde e Profesorii aia, care sa-i traduca si lu maaama articolul asta? . , si iar , .
Lipsa lui a, stralucit in loc de lustruit, e de inteles: sa nu se prinda Fantomas, bosul CeFu Ra, care din intimplare e chiar … matematician.
Bragadiru, St. Mititici e unde trebuie.
Cit vrei ca sa pui o poza cu fratii Negoita linga un pian alb? Dinamu, la cit de multi este, incape si pe un teren de judet,
iar Rapiduletu tau … , sa nu disperi, ca nu moare, se transforma. Lipseste doar Maneaua potrivita.
PS
La multi ani cititori si traducatori!
Sa faceti bine!
Al vostru, al lu maaama, Dorel, Radu Naum.

cristian (5 comentarii)  •  9 ianuarie 2013, 5:00

Vlad, BV, AlexP, Teo – va multumesc. Dar blogul ii apartine autorului si sper sa continue articolul pornind de la ultima fraza. Citeva adevaruri pe care trebuie sa le acceptam si sa discutam liber despre ele :

– nu cred in ‘cinstea’ unor patroni care au fost mai multe zile la procuratura decit la scoala
– nu cred in politicieni locali care in speranta citorva mii de voturi le pun in mina finantari consistente unor patroni cu o buna practica economica dubioasa
– nu cred intr-o liga ‘profesionista’ in care nu exista nici o persoana cu o meserie onorabila (ma refer la LPF)
– nu cred in capacitatea intelectuala a unor antrenori de a gindi tactic in conditiile in care se exprima ca niste semianalfabeti (nota bene, nici seful scolii lor nu este un as al acordurilor)
– nu vad rezultatele unor ‘manageri’ angajati la cluburi, cita vreme echipele de frunte aveau inainte de boomul economic sponsori care plateau 1-1,5 mil euro pt reclama pe tricou pe an iar astazi sunt afisate cel mult companii detinute de actionari
– nu cred in respectul cluburilor fata de suporteri cind vad ca sunt ignorate activitatile de merchandising cu obiecte care sa ii identifice pe acestia cu clubul
– nu cred in asa zisi suporteri veniti la stadion sa se injure reciproc, sa isi descrie in cor cunostintele despre anatomie si frustrarile sexuale proprii

emg (3 comentarii)  •  9 ianuarie 2013, 5:12

de vazut…

Cinezan Vladimir (11 comentarii)  •  9 ianuarie 2013, 7:27

Da, este adevărat, cei numiți patroni, apoi finanțatori, finanțiști sau cine știe cum au ținut cluburile în poziția bipedă a celui care poate păși spre un viitor oarecare, chiar dacă abia întrezărit prin ceața ce-i aștepta vicleană. S-a umblat la cutia cu bani a Pandorei și, pe ici pe colo, s-a și reușit să se găsească laurii pentru coronițele efemere – vezi CFR și Urziceni, cu un plus evident pentru finanțatorul din Gruia. Ceilalți așa numiți patroni doar s-au umflat în pene, au cârcotit pe seama unor jocuri de culise la care ei înșiși erau înhămați, au aruncat cu noroiul declarațiilor înspre tabăra fluierașilor cu sau fără brichete, au cerut liniște pentru pregătirea unor iluzorii asalturi asupra meterezelor europene și au vărsat haznalele injuriilor asupra vecinului. Dar ciudat, cum dispar acești finanțiști-patroni lucrurile iau întorsături tragice. Unii se retrag pe vârfuri, mânați din urmă de vântul crizelor de tot felul, alții sunt puși la colț și chiar exmatriculați de „exigenții” șefi ai fenomenului fotbalistic autohton, și echipele dispar pe ușa din dos, ba chiar se formează o coadă pe coridorul minat la capătul căruia abia mai pâlpâie liminița speranței și se pregătesc spre afișare bannere cu insolvența. Toți acești patroni au jucat la ruletă, dar una de sorginte carpato-dunăreană, în care emoția gestului nu-și are loc pentru că nu e fir de glonț în teșchereaua armei și împușcătura este doar pentru spectacolul ce trebuie înghițit de ceilalți, neavizații care fac pariuri inutile pe margini. Fiecare finanțator joacă pentru propria imagine și pentru buzunarul său încăpător, se dau lupte doar pentru a se recupera cu câștig ceea ce s-a investit și pentru a se umple buzunarele cât mai largi de unde nu se mai strecoară nici un firfirel pentru transferuri. Doar jurnaliștii mai inventează „bombe” cu jucători-fitil, dar și patronii care mai supraviețuiesc, pe la CFR, Astra sau Steaua, adună firimituri sau reîncălzesc supele altădată fierbinți. Chiar dacă sunt de condamnat, unii au și fost „pe bune”, acești susținători au ținut, de bine – de rău, la linia de plutire cluburile luate în custodie. Acum, odată cu retragerea lor pe vârfuri, se moare încet, chinuitor, la nivel de Liga I și mai abrupt prin celelalte. Se va ajunge la 14 echipe gata să se încaiere, apoi la 10, la…, până când ne vom mulțumi cu un joc la două porți cu jambieriștii împărțiți ai echipei care, de fapt, nici n-are cu cine juca între granțele românești. E scenariul care i-ar adormi de tot pe mai marii lepefisto-federali care tronează șmecherește deasupra convulsiilor fotbalistice. Să fie salvarea o revenire în forță a unei alte generații de patroni?! Timpul vindecă, dar și omoară !

sonumbitch (61 comentarii)  •  9 ianuarie 2013, 13:45

cristian, timisoara si craiova fac parte din bagajul colectiv al fotbalului nostru. sunt, fara discutie, echipe mai importante decat bijnita sau ceahlaul. daca am fi avut doar echipa ca bijnita si ceahlaul, echipele ad nauseam…
in plus, timisoara a dat fotbalisti precum timofte, rotariu s.a. de craiova nu mai vorbesc. cativa din jucatorii ei recenti fac mare performanta la steaua nowadays.
pe de alta parte, tot tu spui ca tot respectul pentru suporterii acelor echipe. iti reamintesc, o echipa de fotbal inseamna comunitate. prin disparitia lor, fotb. romanesc a saracit atat spiritual cat si financiar, cu interesul generat de ele incasarile de pe urma ligii 1 ar fi fost mai mari. echipele acelea sunt mari oricum ai da-o.
matrapazlacurile de care pomenesti nu sunt specifice fotbalului, in speta timisoarei, ci sunt oglinda romanului modern in orice domeniu de activitate.

sonumbitch (61 comentarii)  •  9 ianuarie 2013, 14:08

in fine, pentru ca probabil am fost cam haotic in comentariul anterior, am sa intru putin in amantunte…
prin natura lor, cv. si tm. aveau rolul de a promova fotbalisti inzestrati, de a improspata fotbalul romanesc. cu disparitia lor, talia a scazut, acum aparand fotbalisti gen predescu sau zaharia, niste promisiuni fara aura. cca. 30 000 de suporteri/etapa au disparut din tribunele ligii intai, in loc avem astra giurgiu, care genereaza un interes mult prea scazut.
apoi, fara cv., de pilda, fotbalul romanesc ar fi avut o istorie mult mai saraca, iar lucrurile fara istorie sunt doar niste chestiuni reci, fara suflet. imagineaza-ti, rogu-te, ca nu ar fi existat balaci, stefanescu, crisan, negrila, tilihoi, cartu, lung etc. ce ar fi fost steaua, azi, fara bourceanu si latovlevici? cum ar fi aratat fotbalul romanesc fara alte si alte generatii anterioare? ce ar fi insemnat fara craiova maxima?
si divizia 99, univ. craiova va fi o echipa uriasa a istoriei fotbalului romanesc. ce, daca napoleon nu mai traieste, istoria omenirii nu se mai bizuie pe amintirea lui, pe prezenta lui actuala prin miile de lucruri spuse de el la mom. vietii lui? fara napoleon, cum am fi numit noi multitaskingul?

satmareanu (2 comentarii)  •  9 ianuarie 2013, 15:15

sa moara hotztenia : ole! ole! RIPENSIA!!! sus CHINEZUL/ jos prazburghezul mititel si ofticos!!!!

cristian (5 comentarii)  •  9 ianuarie 2013, 16:36

@sonumbitch.. fotbalistii se cresc si se promoveaza la grupele de juniori. Nu am negat niciodata ca Universitatea Craiova nu a avut o perioada de glorieci doar am nuntat ca nu este un club mare sau cum s-a exprimat autorul , o ‘echipa uriasa’. Si Progresul si UTA, Petrolul, FC Arges chiar si mult hulita Victoria sau Rapiduzl au avut in ultimii70 de ani ani perioade foartebune. Urias este insa atunci cind iei titluri peste generatii de jucatori. Si daca am revenit la jucatori si la obsesia ta cu promovatul lor, afla ca marea echipa a Craiovei era in majoritate formata din non-olteni (chiar daca poemele lui Adrian Paunescu iti spun altceva) : Sliviu Lung nasc in Satu Mare, Stefanescu in Bucuresti, Ticleanu in jud Hunedoara, Crisan in Maramures, Oblemenco in jud Olt, Sames in Ilfov samd.
Iar daca tu imi spui de Napolen, iti amintesc de Chinezul si Ripensia Timisoara, Venus Bucuresti – cluburi dupa care azi nu mai plinge nimeni si care fiecare luat de unul singur au reprezentat la vremea lor mai mult decit Craiova sau celelate echipe mentionate in articol la un loc.

c24 (1 comentarii)  •  9 ianuarie 2013, 18:22

Noroc cu comentariile lui sonumbitch, ca au cat de cat logica si subtanta. Alminteri articolul lui Naum o ciorba umpluta cu de toate doar, doar cineva scoate vreo idee din diareia verbala, iar comentariile, ei bine, ele-s doar ingaimari de frustrati care nu pricep nimic din fenomen.

ovidiu13 (1 comentarii)  •  9 ianuarie 2013, 20:50

Perfect adevarat .majoritatea patronilor au spalat banii si cand nu au mai ce spala sau dat la fund .nu inteleg de ce asa multe echipe si majoritatea fara bani de ce nu 14 cu play off si fara blaturi

gery76 (2 comentarii)  •  10 ianuarie 2013, 2:33

@E.B.
-Si eu sunt un mare fan al ”STIINTEI”Craiova, insa parca esti putin cam sever in ceea ce priveste pe Politehnica Timisoara.
-Mi-aduc aminte de inceputul anilor ’90,cand fara sa exagerez ,cred ca din totalul jucatorilor ce activau in Divizia A,aproape 1/4 erau din pepiniera Craiovei, Steaua[ fratii Adi si Sabin Ilie sau Augustin Calin], Progresul-F.C. National [Sburlea ,Albeanu ,Lutu sau Pigulea],F.C.Arges [Sandoi,Mogosanu sau Garlesteanu],Dinamosi[Mohora sau Neagoe] chiar Farul Constanta[unde liderii echipei erau Gica Ciurea si Gica Barbu ,aveau in componenta jucatori de baza crescuti si slefuiti in in Craiova sau zonele limitrofe .
-Craiova a avut nu una ,ci trei generatii de exceptie,prima la inceputul’70 cu Oblemenco,Strambeanu,N.Ivan,Deselnicu sau Mitica Marcu,a doua Craiova Maxima cu Balaci,Camataru,Stefanescu,Donose,Negrila ,Ungureanu si compania,iar a treia formata in jurul lui Gica Popescu,cea din ’89,care a reusit sa invinga Steaua si Victoria in deplasare si pe Dinamo la Craiova ,in toamna de dinaintea revolutiei si care mai cuprindea in jurul ”Baciului”,pe Sandoi,AD.Popescu[ toti trei in lotul de 22 pentru Italia’90],N.Zamfir,Gica Ciurea,Pavel Badea sau Ion Olaru.

-Revenind la Timisoara ,este putin nedrept sa-i uitam pe banateni eliminand pe Celtic Glasgow la inceputul anilor ’80 cu 1-2 si 1-0,cu niste jucatori de prim rang ca Dembrovschi,Paltinisanu,Suciu,Visan sau Sunda,pentru ca in toamna lui’90 sa mai realizeze o performanta de senzatie eliminand Athletico Madrid,unde jucau Abel,Vizcaino sau Paulo Futre,dar care in fata unui public fenomenal[ cum poate numai Craiova a mai avut in ’83’-84] ,n-au rezistat in fata unei Timisoare care cred eu c-a avut cea mai frumoasa echipa a lor cu TimofteII[Ioan],Sorin Vlaicu[ un conducator de joc ce a avut ghinionul sa fie contemporan cu Hagi,ca si Pavel Badea si mai tarziu Basarab Panduru],Varga,Andreas,Ionut,Stoicov,China,Bungau sau Barbosu!
-Oricum singurii suporteri ce mai amintesc de atmosfera de la Craiova si Timisoara,sunt cei ai Stelei,Petrolul si U Cluj[ultima din pacate ,se pare ca se indreapta spre soarta celor 2].

Ramon (13 comentarii)  •  10 ianuarie 2013, 8:54

falimentul este o realitate a capitalismului, cea care curata sistemul de putregaiuri. Luati listele de campioane nationale din Italia, Anglia sau alte tari si vedeti pe unde mai exista echipele din primii ani. Timisoara in fotbal ? Din 1938 incoace niciun titlu. Craiova a castigat beneficiind de un sprijin al autoritatilor locale PCR, altfel nu ar fi jucat acolo Crisan, Beldeanu, iar oltenii ar fi plecat repede catre capitala, unde au jucat la maturitate Camataru, Balaci, Lung. Fotbalul profesionist se joaca pe bani multi, cand acestia nu mai sunt se duce si echipa. Va mai amintiti de Nottingham Forest, Aston Villa sau Wolverhampton ? Unde sunt ele acum ? In spatele marilor succese au stat si banii. La noi a aparut CFR din anonimatul diviziilor B si C, iar U Cluj a fost si ea in C in anii 2000. Falimentul a batut si pe la Oradea sau Arad. Singura care a rezistat a fost Steaua, dar ce s-ar fi intamplat si cu ea daca ramanea Viorel Paunescu ? S-au ridicat si au decazut echipe ca Urzicenii, Onestii, Mediasul, Vasluiul. Au ramas in prima liga Dinamo si Rapid, pentru care multi nu vom varsa nicio lacrima daca ar dispare impreuna cu galagiosii lor patroni. Asta-i viata in sport si econoie, nu numai la noi. IMPORTANT ESTE SA TRAITI BINE, ATAT TIMP CAT PUTETI!

Ramon (13 comentarii)  •  11 ianuarie 2013, 14:29

by the way, voi va mai uitati prin clasamentele ligii a II-a, sau o dati inainte cu falimentul ? Ia vedeti voi ce echipa e pe 2 in seria a II-a, nu cumva e din Temesvar ? N-ar fi mai bine sa faceti un reportaj cu visele Timisoarei de la aceasta ACS Poli (Poli 3) ? Cine o tine, cati bani papa, ce jucatori activeaza, de unde i-a agatat, cati spectatori vin la meci, pe ce stadion joaca. Mai lasati-ne cu dezastrul asta, ce sa fac, sa plang ca Aradul si Bihorul nu mai au bani de A ? Clujul are cea mai buna participare romana in CL (la 12 minute de optimi) si sa plangem dupa U ? Hai sa plangem si dupa Inter si Soimii Sibiu, Poli Iasi, SC Bacau, Corvinul, FCM Resita ! Sa o tinem intr-o jelanie perpetua ? Asta-i viata, echipele mai si mor, iar daca autoritatile locale nu se implica, se vor mai duce multe.
Atunci cand Iancu alerga dupa palmaresul lui Poli doar eu scriam ca nu tine de cald si iata ca si FC Iancu a disparut.

Un „strain” in Bucuresti… (2 comentarii)  •  11 ianuarie 2013, 22:56

Poate ca Universitatea este singura echipa din provincie care poate sa-si spuna „trairile” atat prin graiul suporterilor ei, cat si prin graiul suporterilor unei alte echipe…
Am fost peste tot… povestile sunt aceleasi!

Alex (43 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 12:33

D-le Naum, as dori sa scrieti un articol, dar pertinent si fara sabloanele binecunoscute, „finantatorii echipelor de fotbal sunt niste banditi” , nu ma erijez in aparatorul lor dar as vrea sa stiu opinia dv. despre viitorul,ca prezentul este oricum critic, fotbalului nostru fara acesti patroni. Nu-i simpatizez dar ma intreb avem ce pune in locul lor ? Credeti ca in alte locuri patronii echipelor de fotbal sunt niste sfinti ex.(Milan Juventus, mai de mult, Atletico Madrid, OM si lista ar putea continua. Sigur ca au avut performante mari dar si sumele „invartite” au fost net superioare. Lumea vrea performanta,ca doar fotbalul e „un fenomen social” dar ma intreb unde exista performanta in tara asta ca sa pretindem asa ceva de la fotbal ? In sanatate, agricultura,invatamant, industrie, transporturi ? Ar fi un subiect interesant de abordat „Fotbalul,fara actualii conducatori de cluburi ,federatie si liga, construit pe baze noi sanatoase, ma rog, „treaba cinstita” cum incheiati dv. articolul. Nu-i asa ca suna ca o lozinca la Gazeta de perete? ? Pe scurt, are Romania capacitatea sa realizeze asa ceva ? Cred ca raspunsul la aceasta intrebare este edificator.

speedy (12 comentarii)  •  14 ianuarie 2013, 14:32

ramon> de acord cu tine. cu o singura mentiune. nu stiu despre celelalte, dar la dinamo si rapid parerea mea e ca „finantatorii” nu au avut nici clipa nici cel mai mic interes sa „puna pe picioare” ceva, a fost vorba numai si numai de spalarea banilor si nimic altceva.
La CFR si la Steaua tiparele sunt altele. CFR-ul e condus ca o afacere care aduce bani odata la 2 ani. Si e condus bine, din moment ce aduce bani. CFR-ul cumpara ieftin, plateste bine (dar fara sa exagereze), castiga trofee si apoi vinde scump. Ca sa nu mai vorbim de incasarile din CL.
La Steaua, pana acum, in megalomania lui, Becali a crezut ca daca aduce jucatori scumpi si le satisface toate mofturile vor venii si banii. Pana acum a gresit, acum pare ca a schimbat tactica.
Nu a fost cazul la Rapid si Dinamo. Repet, la restul nu ma pot pronunta – nu cunosc amanuntele. Personal tin cu Steaua, nu imi place Becali, dar nu pot sa nu recunosc ca a bagat bani la echipa. A si scos, sunt convins ca a si „spalat” prin intermediul ei (evident ca nu am dovezi, dar sunt sigur de asta).

Sibianu (1 comentarii)  •  14 ianuarie 2013, 17:31

Nu mai sint cluburi de fotbal in europa fara probleme financiare.In romania cu atat mai mult. Afaceri neprofitabile…

Comentează