Radu Naum

Evadat din Turul Franței, s-a oprit o perioadă pe semicerc. Acum e în suprafața de pedeapsă. Are opinie, și ca editorialist, și ca moderator

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Naum
Handbaliatorii

Vocea lui Ştefan Birtalan e întretăiată, şi nu din cauza legăturii telefonice, nici urmare a micului şi simpaticului defect de vorbire, un bâlbâit care i-a adus porecla „Bibi”. Emoţie. Nu dintr-aceea de soap care să-ţi mulgă lacrimi, o emoţie adâncă, […]

...

Cei de pe urmă

Britanicii s-au culcat cu City-Utd 0-2 şi s-au trezit cu The Queen-Meghan 0-1. De Ziua Femeii. Care e, de fapt, o zi a drepturilor femeii, ceea ce ne reaminteşte paradoxurile unei umanităţi dornice să ajungă pe Marte, dar având probleme […]

...

Gura bate gândul

„E fenomenal ce face LeBron. Dar nu-mi place când persoane care au acest statut în sport se implică în același timp și în politică. Adică, fă ce faci tu bine. Ține-te de ceea ce faci. Eu, de exemplu, joc fotbal […]

...

Cu sportul la psihiatru

„Închisoare pentru lesbianism, wow!”. Comentariu la articolul despre golgota Marianei Cetiner, fosta handbalistă care vorbeşte, în interviu cu Costin Ştucan, despre abuzurile îngrozitoare suferite pe când era copil şi apoi adult. Da, da, închisoare pentru lesbianism! Şi nu se întâmpla […]

...

Masonaras

E probabil ca preşedintele FRF, exasperat de castanele pe care le încasează în numele grecului, să-l fi forţat pe Vassaras să iasă şi să spună ceva, orice. Şi s-a întâmplat ceea ce era de aşteptat. În interviul de la Telekom, […]

...

O zi mare pentru proşti

Lance Armstrong, luptătorul suprem, renunţă la luptă.

Lui Lance i s-a făcut lehamite. Nu mai are „nervi” pentru bătălia juridică, epică şi apocaliptică pe care o duce cu Agenţia antidoping a SUA. „Enough is enough” scrie marele om. Îl înţelegem. […]

vineri, 24 august 2012, 3:00

lance-armstrong.jpgLance Armstrong, luptătorul suprem, renunţă la luptă.

Lui Lance i s-a făcut lehamite. Nu mai are „nervi” pentru bătălia juridică, epică şi apocaliptică pe care o duce cu Agenţia antidoping a SUA. „Enough is enough” scrie marele om. Îl înţelegem. Noi o scriem şi o spunem de 12 ani. Noi, adică „proştii” din jurul lumii sportului. Neica nimeni, bunii de muls, fie de lacrimi, fie de timp de viaţă, fie chiar de bani, căci prin forme ascunse şi perverse cîte un cent de la fiecare ajunge în buzunarele zeilor de plastic care tronează pe afişe cît blocul. Lance aruncă prosopul, dar nu recunoaşte. Nici o importanţă. Va fi deposedat de toate victoriile, dar nu şi de aroganţa tipică tagmei învingătorilor cu orice preţ, a acelora care nu recunosc nici în mormînt, spre exemplu, că au invadat Irakul pe baza unei minciuni sau că au ascuns sub tricoul galben urme de injecţii.

Nici o importanţă. Nici una pentru noi, cei asemenea lui Julian Barnes, care scria într-un capitol despre ciclism din „Tour de France” că ar vrea să ştie despre ce e vorba cînd se uită la sport. Pretenţie minusculă, deşi, pricepem tot mai des, intolerabilă: să ştim că ne uităm la un atlet, nu la un trişor. Că vedem un meci care se joacă pe bune, şi nu unul care a fost „jucat” la pariuri. Căderea lui Lance, aşa privind viaţa, e o mică victorie pentru „proşti”. Pentru cei cărora nu li se mai cere să tacă şi să sape, ci să se uite şi să apaude. No matter what. E o revanşă de o zi. Dar ziua e mare. Preţ de o clipă, avem şansa nu doar de a privi, ci chiar de a vedea.

Sînt trist pentru Lance. Am fost fanul lui înainte ca mulţi dintre cei care îl idolatrizează azi să-l fi cunoscut, dinainte de cancer, din acea zi de vară în care a săpat adînc în fiinţa lui pentru a cîştiga o etapă în Tour ca să dedice victoria coechipierului dispărut cu cîteva zile înainte, Casartelli. Era un nimeni, ca şi noi. Degetele lui îndreptate spre cer îmi înţeapă ochii şi astăzi. Mi-am zis că omul are caracter, ambiţie. Că îi e foame de absolut. Abia mai tîrziu am înţeles cît de mare poate fi acest blestem. Lance reprezintă fractura morală perfectă. A trişat deşi trecuse la două degete de moarte. A fost aproape dincolo şi a ales să folosească simpatia generală pentru a naşte o instituţie care a supus ciclismul la perversiuni culturale. I-a ameninţat pe cei care denunţau dopajul. S-a comportat ca un tiran care împarte după bunul plac indulgenţe sau pedepse. A fost ca un şerif corupt. A domnit peste un pueblo de oameni terorizaţi, strîngînd în hambar roadele luate cu japca. I-a păcălit pe mulţi, iar mulţi dintre cei care ştiau au tăcut. Pînă cînd au început să vorbească. Şi nu s-au mai oprit…

E o zi mare pentru „proşti”. E ziua în care „băieţii deştepţi” din ciclism (de exemplu cei din Vuelta, care merg la căţărare ca la coborîre), din fotbal sau de oriunde ar trebui să aibă o mică, abia simţită ca o adiere, strîngere de inimă. Din cînd în cînd, „proştii” mai şi cîştigă. Se întîmplă rar, dar se întîmplă. Şi ce-i mai important, dragi băieţi deştepţi, e că nu puteţi şti cînd se întîmplă. E ca la ruleta rusească. De data asta, Lance, pistolul e în faţa ta şi glonţul e pe ţeavă.

Comentarii (100)Adaugă comentariu

Cezar (1 comentarii)  •  24 august 2012, 20:26

Lewis îi atacă pe jamaicani pe motiv de…woodoo datorită dominaţiei cvasi-absolută în materie de sprint. Gimnastica, săriturile de la trambulină, luptele, halterele, judo-ul, sunt dominate de şcoli cu super-eroi, super-antrenori, dar mai ales, super-medici. Fotbalul la nivel înalt, dispune de o medicaţie şi hrană calculată şi…sănătoasă. Singura soluţie pentru liberalizarea şanselor este desfinţarea comisiilor antidoping, care mai mult decât un control real, asigură dominaţia unora, asupra altora, pe baza intereselor politico-economice. Ciclismul este cel mai expus, pentru că adevăraţii gladiatori moderni, se regăsesc pe şosele sau velodromuri. O întrebare retorică, semizeii din Grecia Antică, oare s-au dopat? Citiţi mitologia şi veţi găsi răspunsul!

johnantonescu (1 comentarii)  •  24 august 2012, 20:27

Adevarat, faptul ca a renuntat la lupta il acuza clar pe ciclist. Dar se pare ca nu stiinta l-a dovedit. Singura proba cu adevarat incriminanta pe care o au procurorii impotriva lui Lance Armstrong este marturia fostilor coechipieri de la US Postal Service. Ce motive au avut acestia sa iasa dupa atatia ani? Sa fie gelozie profesionala? Toti au intrat in anonimat, in timp ce LA continua sa adune sute de milioane de USD prin vanzarea bratarilor de cauciuc pentru lupta impotriva cancerului (si nu numai testicular). Sau poate sa fie cauzata iesirea lor „in corpore” de faptul ca li s-a dat tuturor pedeapsa minima (6 luni suspendare) in timp ca LA e suspendat pe viata. Daca continua sa lupte ajungea la proces si ar fi fost condamnat pentu „perjury” odata ce „colegii” vorbeau… Si poate ca s-a si saturat de lupta. Greu de crezut pentru un sportiv care a fost SIMBOLUL luptei (cu boala, cu muntii, etc).

Room (6 comentarii)  •  24 august 2012, 20:36

Asa astept si eu analizele lui bold.

Robert (5 comentarii)  •  24 august 2012, 20:42

Un scurt rezumat la ceea ce s-a intamplat azi: (PENTRU CEI CARE CRED CA NU SUNT PROBE)

Ignorati forma bombastica a comunicatului lui Armstrong. Ceea ce a facut el azi a fost sa accepte suspendarea USADA cu buna stiinta. DE CE?

Pentru ca i s-a inaintat dosarul acuzarii si a vazut ce probe sunt acolo. N-a mai luptat in instanta pentru ca un proces, o contestare, ar fi facut public acel dosar si toate probele existente. AR fi fost demascat complet, asa poate vorbi in continuare e scenarita si alte prostii.

In SUA nu te condamna nimeni fara probe iar asta o stie bine Lance, ca cetatean american ce este, si daca USADA chiar n-ar fi avut probe s-ar fi aparat fara sa ezite.

USADA a gasit 37 de teste cu urme de EPO din cele 500 de care zice Lance ca le-a trecut cu brio. De ce le-a trecut, pentru ca mituia prin donatii UCI (nu vorbesc din capul meu, exista probe la dosar).

marian (1 comentarii)  •  24 august 2012, 20:43

Flo_ax si Dragos.. El a fost prins intr-un control din alea 500 .. A fost in 1999 sau 2000/ in Turul Elvetiei. Numai ca organizatorii au fost recompensati inainte de inceperea acestui tur cu 200 000 de euro donatie din partea organizatiei lui Amstrong tocmai impotriva dopajului. Astfel cazul nu a ma iajuns la Uci si deci a ramas ca in 500 de controale nu i sa descoperit nimic. Fals

Robert (5 comentarii)  •  24 august 2012, 20:53

NIKE – firma aia de pantofi pe care o stim cu totii- si-a reafirmat sustinerea fata de Lance Armstrong. Normal, Nike a preluat povestea lui Armstrong imediat dupa cancer si a facut milioane de dolari cu imaginea asta a sportivului care a invins moartea. Nike a fost unul dintre motoarele acestei povesti care a crapat azi.Un balon care s-a spart.
Alte reactii de la fosti patroni ai turului care n-au recunoscut niciodata ca s-au dopat desi au fost multe discutii si cu ei:
Merckx: il sustin, este nedrept
Hinault: mi se rupe acum ce-i fac lui Armstrong. trebuiau sa faca ceva acum 12 ani.
Adevarul nu trebuie sa aiba varsta?!

mario27 (1 comentarii)  •  24 august 2012, 21:02

Si acum imi aduc aminte nenumarate Tururi ale Frantei comentate de tine si de Banciu,pt mine erati geniali si o placere sa va ascult.Lance,indiferent de ce vor comenta multi va ramane un nume in ciclism..

aleosa (4 comentarii)  •  24 august 2012, 21:54

exista vreun castigator al Le Tour care sa nu fie (atentie) susceptibil de dopaj? inotul , atletismul, alte sporturi, destule, „beneficiaza” de metode similare, tam-tamul este insa altul, la minim.
noroc cu tenisul, baschetul…

dexter (2 comentarii)  •  24 august 2012, 22:46

De-aia nu mai pot eu ca nu mai are Lance cele 7 Tururi. Pentru mine Lance e numarul 1, indiferent ce zic altii.
Popularitatea lui va creste, acesta decizie strict administrativa e frectie pe piciorul de lemn. Lance Forever!!!!!

mihaita (6 comentarii)  •  24 august 2012, 23:40

D-le Naum,
e amuzant cum unii n-au inteles titlul dar se declara „prosti” si e foarte posibil sa fie aceeasi fani care nu intelegeau comentariile de pe vremea cand faceati echipa cu d-nul Banciu la tv:)
Sa nu-l plangem pe Armstrong, cu sau fara titluri. O cursa cu Lance, pentru strangere de fonduri, sare de 5000 $ de persoana si, din cate stim cu totii, cancerul nu a fost eradicat de la declaratiile lui Nixon si pana in prezent. In schimb, sefi de stat si oameni influenti o duc bine pana la varste foarte inaintate. Oare de ce?
Sper sa urmeze Phelps, cu a lui dieta de 12000 calorii/zi si mascariciul de Bolt, care la cursa de 4×100 m in Londra, isi facea show-ul cu publicul si poza inainte de start parca stiind dinainte rezultatul. Nu numai ca triseaza, dar acesti indivizi sfideaza spiritul de competitie si tot ce le iese in cale.
Am citit si comentariile articolelor de pe pagina GSP si ma intreb unde naiba sunt baietii destepti? Super inteligentii care aveau un singur argument pro armstrong: „hotul neprins, campion cinstit” Ei bine, super eroul Lance, renunta la lupta pentru cele 7 titluri dupa ce s-a ridicat din morti si a invins cancerul?!? Cat de patetic suna asta? Si probabil nu stim decat 1% din ce se ascunde in spatele cortinei acestor declaratii.

martoru (1 comentarii)  •  25 august 2012, 0:28

servus

in mod corect rezultatele ar trebui sa ramana daca in ecursul respectivului an nu au fost depistate substante interzise…

verificarile dupa ani si ani sunt sincer penibile si nici macar in spiritul fair-play-ului din moment ce nu toti castigatorii de tricouri si macar top 3 sin fiecare respectiv tur nu au fost reverificati…

faptul ca totul a pornit de la landis care odata prins cu mata in sac a inceput sa toarne este si mai imoral…

daca putem privi putin subiectiv si aspiratiile politice a lui lance am putea macar gasi un pseudo-motiv…

abia acum la sfarsit pot sa scriu ca nu cred deloc ca nu ar fi luat ceva… toti au luat si inca o fac…

sky de astazi cu froome, wiggins, boasson hagen, richie porte si compania sunt cel putin la fel de suspecti …

ms
la buna vedere

neozeelandezu (1 comentarii)  •  25 august 2012, 1:34

felicitari pentru articol, patroane.. de cand am auzit prima data vestea am fost curios ce ai de spus.. imi pare rau ca nu mai pot sa aud asta pe parcursul unei etape, dar nu e in firea lucrurilor sa ramana neschimbate.

e o placere sa citesc ceva scris de cineva care chiar gandeste..

ps. foarte tare pink floyd the movie.

DR (1 comentarii)  •  25 august 2012, 2:47

Radule, Care sint probele pe care se baseaza cind ii confisca titlurile? L
A respectat si a fost controlat dupa regulile jocului si nu a fost depistat nici odata, sau este ceva care imi scapa?

Adi (6 comentarii)  •  25 august 2012, 5:08

Radu in mare parte ai dreptate! am fost inca de la primul tur langa texan.
Pe mine un singur lucru ma intriga! dupa 13 ani apare USADA si ne spune ca „ziua are 24h” adica ei pana acum nu au stiut nimic doar dupa declaratiile lui Lendis si Hamilton au inceput o ancheta :))
Atatia ani au mers pe mana cu Lance pana au aparut alte interese. Armstrong merita sa piarda tururile dar nu asa! nu asa dupa 8 ani sa vina USADA si sa ne zica ceva ce noi stiam inca din 2000.
Oricum intr-o lume si perioada in care marea majoritate se dopau (cel putin 70-75% din pluton) Armstrong ramane castigatorul acelor editii. Pana la urma el se lupta cu oameni care beneficiau de aceleasi metode insa repet sunt profund dezamagit ca cei de la USADA ne cred prosti.
Oricum sa vedem ce o sa decida UCI ca face cu aceste editii sunt sanse ca Lance sa piarda doar 2 tururi 2004 si 2005. Pentru celelalte USADA nu are juristrictie iar daca UCI accepta sa ii retraga toate tururile inseamna ca isi recunosc vina.
Sunt sigur ca texan-ul o sa conteste decizia UCI pt ca uniunea ciclista nu poate sa retraga sau sa judece cazuri ale caror perioada a expirat si ma refer aici 99-2003.

Druid (2 comentarii)  •  25 august 2012, 5:58

A fost deposedat de victorii in statisticile americanilor. TdF nu s-a pronuntat inca, iar UCI a dat un mesaj foarte rezervat de genul „asteptam sa vedem dovezi inainte sa luam orice masura”. Dat fiind ca UCI si USADA sunt ca soarecele si pisica, probabil nu-i vor lua titlurile castigate si americanii vor ramane in offside.

Ciclismul este ceea ce este astazi strict datorita lui LA. Sportul acesta ii datoreaza enorm, a-i lua titlurile ar fi un nonsens. Dar ma rog, s-au vazut emormitati si mai mari.

Ramane cel mai mare cicilist din istorie, no contest there.

il pirata marco !! (6 comentarii)  •  25 august 2012, 6:57

tot plutonul „fumeaza in wc”…asta e clar ca nu stai in sea 6 ore si urci de parca cobori,daca ii confisca cele 7 tururi sa ramana fara stapan ca toti din caravana o ard la sange .ii iubesc mult pe cei care trageau cu el tovarasi si sau gasit sa il dea in fapt iata ca iuda exista !!!!…..vrem sau nu omul a fost scula de ciclist carisma lui il batea an de an pe neamtu ala spelb prins si el ,dar el nu castigase si atunci scandalul de presa nu vinde la fel de bine

Dinny (3 comentarii)  •  25 august 2012, 7:36

Asa o fi…cum zici tu.Dar nu uita nicio clipa,umarul care l-ati pus(neobligati de nimeni) la urcarea lui pe piedestal.
Nu uita de asemeni,ca in competitia asta neomeneasca,la care s-a ajuns in ciclism-mereu mai grea,o competitie in care toti cei mari sunt sau au fost dovediti-necurati-EL a fost cel mai bun.
Eu cred ca niciun om normal nu poate face fata unei asemenea competitii,cum este Turul Frantei-cu cele 3/4 etape absolut imoposibile…sau daca totusi face fata,ii trebuie untimp aproape dublu,ca sa ajunga la linia de sosire.

Dinny (3 comentarii)  •  25 august 2012, 7:40

In lumea ciclismului actual,lucrurile au scapat de sub control…”Metodistii” sunt cu un pas inaintea „Justitiarilor”..asa ca ne uitam si ne miram…nu mai riscam sa ne bucuram,ca…prostii!
Oare moartea lui Fausto Coppi,nu ascunde si ea un „semn de intrebare”…?!?…Nu cumva „boala” acea africana,era cu totul altceva !?!

caine rosu 18 (7 comentarii)  •  25 august 2012, 7:57

De acord cu Daniel.

Racul (2 comentarii)  •  25 august 2012, 8:22

Lance a castigat 7 tururi in care a fost cel mai bun. Si nu oricum, ci de departe. Daca i se iau tururile, cui i se dau? Lui Ullrich? Lui Pantani (dzeu sa-l ierte)? Lui Basso?

Din niste supersportivi care concurau cu sanse egale de pregatire chimica a castigat cel mai tare.

pit (1 comentarii)  •  25 august 2012, 8:44

Sportul a devenit o afacere a sponsorilor trebuie sa fi naiv daca nu tampit sa crezi ca corpul uman este atat de performant fara ajutoare dopante mai mult sau mai putin legale,voi chiar credeti ca jucatorii de la Barca sau Madrid sa nu fiu partinitor beau doar apa plata(minim doi litri pe zi)sau Bolt asta care azi maine trece pe langa gheparzi ca Ferrari pe langa Logan sa fim seriosi traim intr-o minciuna imensa alimentata de contracte fabuloase.PS de unde dracu se platesc sumele alea imense care se arunca in mass media pentru un singur om care doar trebuie sa poarte un anumit ceas,un tricou fie si un polo bleu sau sa bea cand este cu camerele pe el un anumit energizant sau eventual o tarie mica de renume mondial bineinteles.

Thor (1 comentarii)  •  25 august 2012, 8:55

Frumos articol !si cat de adevarat daca-l citim in „cheie politica”pentru ceea ce se intampla acum in Romania de azi !

I George (5 comentarii)  •  25 august 2012, 9:44

Superb articolul! Radu esti mare, ti-am spus asta si cand ne-am intalnit acum 4 ani in sala Polivalenta la un meci de handbal Romania-Ungaria (turneu de calificare la Olimpiada 2008), o spun si acum 🙂
In ceea ce il priveste pe Lance, nu am fost niciodata fanul lui, l-am apreciat pentru ca a fost un sportiv mare, dar nu mi-a placut de el nici ca om nici ca sportiv. Ca om pentru ca in cel mai pur stil american nu avea niciun respect fata de alta persoane, ca sportiv pentru ca a ucis Turul timp de 7 ani, pentru ca eram cu totii siguri ca se dopeaza, dar nimeni nu a depistat asta. Cu toate acestea sunt foarte trist ca dupa atata timp se face drepatate si ce se intampla? … i se retrag tururile castigate … si acordate cui? Ulrich, Basso si Kloden, toti dopati! Sa imi mai amintesc de Pantani (pe care il adoram) Landis sau Contador, alti castigatori de Le Tour, toti dopati. Sunt trist si mahnit 🙁

I George (5 comentarii)  •  25 august 2012, 9:48

Ca o completare a ceea ce am spus mai sus, vreau sa il evidentiez pe Cadel Evans care a pierdut de doua ori turul Frantei in ultima saptamana, muncind cinstit si dand dovada de multa modestie si respect fata de colegii de echipa.
Acum un an a castigat turul Frantei etaland aceleasi calitati, iar anul acesta a terminat pe un loc de muritor de rand. De ce? Pentru ca a respectat competitia si competitorii, bravo Cadel.

chioru w. henea (1 comentarii)  •  25 august 2012, 9:51

auzi domne ? tu ai facut vreodata in viata ta sport de mare performanta ?
daca da – ar fi cazu sa stergi postu asta de pe globu tau si sa ti ceri scuze de la un mare performer si campion, sa nu mai vorbim un om care se infrunta zilnic cu moartea de cand i s a descoperit canceru – care chiar daca a remis – oricand poate reveni.
mai am o intrebare – ai curaju sa traduci in engleza postu asta al tau si sa l trimiti lui L. Armstrong sa l citeasca si el ? … in special sa citeasca fraza ta de la final … aia cu pistolu …
bey ziaristule – asa crezi tu ca se face ziaristica ?

sdd (1 comentarii)  •  25 august 2012, 10:38

excelent!!!

un zombi pe bicicleta (1 comentarii)  •  25 august 2012, 11:45

Nu cred ca doar Armstrong este problema ciclismului, cred ca ciclismul in sine a devenit sinistru. Este o reclama proasta facuta sportului in general, un concurs de tehnici de dopaj.
Deposedarea de titluri a lui Armstrong nu rezolva nimic, titlurile vor fi trecute probabil urmatorilor clasati, in mod cert la fel de „parfumati” ca si Armstrong.
Cred ca ciclismul (si halterele) ar trebui desfiintat(e), macar ca sporturi olimpice.

ovrebo (6 comentarii)  •  25 august 2012, 11:45

Daca ii retrag titlurile lui lancr cine le ia ? Se tot arunca intrebarea asta in majoritatea commenturilor….who cares ? Scopul USADA nu a fost sa ia de la Lance si sa dea la altii….Scopul a fost sa arate ca performantele supraomenesti ale texanului au fost rodul furtului. Si asta au si facut. ”Marele campion” a zis pas si nu a dorit un proces in instanta impotriva Agentiei Americane Anti-Doping.
Lamentarile lui ca s-a saturat de explicatii nu au fundament. Pana acum doar presa ce scria de el, nu a existat un dosar deschis pe numele sau in ceea ce priveste dopajul. Si acum cand USADA a deschis acest dosar, Lance zice pas, sunt satul de explicatii…..Da….si marmota invelea ciocolata…

alin (1 comentarii)  •  25 august 2012, 15:17

Marii sportivi din zilele noastre sunt ca niste legume sau fructe injectate, arata bine dar nu au niciun gust.Odata cu evolutia tehnicii e din ce in ce mai putin probabil sa gasim vreun un performer curat,asa ca eu zic sa nu ne mai mintim.In legatura cu Lance sunt convins 100% ca luat pastilute..

Dani (3 comentarii)  •  25 august 2012, 16:19

Cat de spalat pe creier sa fii sa crezi ca toti coechipieri sau colegii de pluton care au marturisit,au facut-o din invidie?Cand exista marturii de la ciclisti,doctori,oameni din echipe care spun ca l-au vazut bagabdu-si in vena,tinand sangele si epo in frigider,eu in tembelismul meu,ca sa-mi hranesc egoul,cred in continuare intr-o himera.Cand ne sunt spulberate credintele,idolii,avem tendinta de a nu accepta dovezile,continuam sa ne agatam ca un muribund de orice argument(chiar daca e penibil).Usor,trebuie sa deschidem ochii si sa acceptam inevitabilul:lance e un trisor ordinar,cel mai mare trisor din sportul mondial.Un om care a reusit 7 ani de zile sa minta,sa fure,sa insele milioane de oameni!Sa-si cladeasca palmaresul pe o minciuna!

Bicilistul Lenes (2 comentarii)  •  25 august 2012, 18:41

Stiu, ca toti „cunoscatorii” in ale ciclismului, impart fanii acestui sport in doua: in oamenii ce iubesc sportul si au ajuns sa-l urmareasca din varii motive, si gloata ce a inceput sa urmareasca Turul Frantei pentru ca a auzit de Lance si povestea lui. Eu fac parte din a doua categorie. Nu urmaream ciclismul, am auzit poveatea lui Armstrong si am inceput sa urmaresc Turul Frantei comentat chiar de tine. Evident in timp, am ajuns sa indragesc sportul acesta si sa urmaresc toate cele 3 mari tururi si inca vreo 3 mai mici, plus clasicile, sau chiar cursele de la noi, cand sunt televizate. Scandalul e imens, si trebuia sa-l loveasca tare (si l-a lovit). Eu as vrea detalii, daca au dovezi de dopaj pentru toate cele 7 tururi castigate si sunt curios cui din primii 20 de dopati ii vor da acele tururi. In prezent ma aflu intr-o situatie ciudata, de a nu ma mai bucura de evolutii „deosebite” ale ciclistilor, ci sa ma gandesc in primul rand ca sunt dopati. Anul asta evident mi se par prea „deosebiti” cei de la Sky. E greu sa te mai implici in ciclism fara sa te simti inselat intr-o buna zi ..

Miki Maus (2 comentarii)  •  25 august 2012, 23:55

În sport, dacă unul singur trişează, trişează toţi. Fiindcă sunt profesionişti şi niciunuia nu-i convine să termine mereu pe locul 50 fiindcă e… cinstit.
De ce să continui să munceşti ani de zile când ştii că n-ai şanse nici la glorie şi nici la avere? Sau te laşi, sau te dopezi. A treia variantă nu există.

Dorin (4 comentarii)  •  26 august 2012, 9:18

Citesc fel de fel de comentarii pro si contra.
Ceea ce au punctat foarte putini, si niciunul DIRECT si EXPLICIT este ca CICLISMUL ESTE UN CIRC AL DROGATILOR, nicidecum un SPORT.
Nu pot intelege pe cei care stau ore intregi sa se uite la niste drogati care pedaleaza (in fine, si mama se uita, dar ea admira peisajele, nici nu stie 5 nume de ciclisti de la Mercx incoace). Daca va place sa va uitati pe oameni pe biciclete, aveti alte variante care inca nu s-au demonstrat „patate”… MTB, cross-country, downhill, poate chiar ciclismul pe velodrom…

Nu vi se pare ciudat ca doar in „competitiile” astea private se injecteaza majoritatea „sportivilor”, nu si in cele adevarate cum ar fi CE, CM, etc???? De ce oare accepta UCI concursurile private numite la vuelta, il giro, Tdf in programul ei daca nu din motive financiare? De ce sunt mai stricti si implicit respectati pe velodrom si la competitii cu nule de dompetitii ( CE, CM)?

Le tour, vuelta, giro, sunt pentru mine la fel de sport ca si galele de K1, turneele de poker sau „oncescu contra 500″…

ovrebo (6 comentarii)  •  26 august 2012, 16:49

Niciodată nu a fost posibil să faci un control inopinat în cazul lui Lance Armstrong, fără ca americanul să întîrzie 20 de minute. Era prevenit înainte de toate controalele.

Îmi aduc aminte de momentul cînd se antrena în sudul Franţei pentru întoarcerea sa din Turul Franţei 2009. Anturajul lui nu mai ştia ce să vorbească şi ce pretexte să mai scoată pentru a obţine acea întîrziere. Iar în 20 de minute se pot face foarte multe.

El făcea injecţii cu ser fiziologic pentru a-şi dilua sîngele. Îşi înlocuia propria urină cu una artificială. Ştiu că îşi administra EPO în doze mici, în aşa fel încă substanţa să fie foarte greu de depistat. În Turul Franţei 1999, Lance Armstrong a returnat o probă pozitivă pentru corticoizi, dar afacerea a fost muşamalizată. Eram pur şi simplu neputincioşi împotriva metodelor sale de a masca dopajul”.

Acuzaţiile sînt făcute de Michel Rieu, consilier ştiinţific în cadrul Agenţiei Naţionale Franceze de Lupta Antidoping (AFLD). Într-un interviu scurt şi intens dat cotidianului francez Le Monde, Rieu l-a învinuit pe Lance Armstrong de dopaj sistematizat şi de premeditare.

……..

uite ca mai apar si alte voci autorizate care dau detalii despre trisor….

ovrebo (6 comentarii)  •  26 august 2012, 16:53

Eu sunt de acord ca toti ciclistii importanti din acea perioada sunt suspecti de dopaj, dar ceea ce a facut Lance este deja o arta a dopajului, a mers mult prea departe pentru a-si hrani ambitia de a deveni cel mai mare nume din istoria Turului Frantei.

Xbotz (3 comentarii)  •  26 august 2012, 17:34

Lance a fost la 500 teste antidoping si nu a fost niciodata prins.Daca nu a fost niciodata prins inseamna ca nu sa dopat.Insa chiar si daca s-a dopat Lance a fost un incredibil ciclist era cu mult peste adversarii si fie ca s-a dopat fie nu el tot aceleasi performante le-ar fi avut.Am citit azi acuzatiile la doctorul care se ocupa cu testele antidoping si spune niste metode folosite de Lance ca sa evite sa fie depistat de pur si simplu mi se pareau scoase dintr-un film demn de Oscar.Nu inteleg aceasta fire umana de a acuza pe orice sportiv care face perfornante deoasebite ca sa dopat.Chiar nimeni nu mai are incredere in sportivii din ziua de azi?Chiar trebuie sa ii banuim pe toti ca sunt trisori?Daca mai continua asa curand sportul se va transforma intr-un scandal,orice eveniment va fi urmat de un scandal si lumea se va indeparta de sport.

Alex D. (1 comentarii)  •  26 august 2012, 21:34

Un articol de calitate marca Naum

emil (2 comentarii)  •  26 august 2012, 23:00

Bravo, Radule ! Bine ca sa terminat cu toata circaraia asta.Omul de otel nu a alergat niciodata in alta cursa in Europa, a facut-o singura data cand a revenit in Tur dupa o pauza de 2 ani, intr-0 cursa de clasice in vestul Europei si sa vazut ce poate. El se „antrena ” doar pentru TdF. Eddy Merckx, marele Eddy, alerga orice tip de cursa, fara ajutoare auxiliare.

emil (2 comentarii)  •  26 august 2012, 23:13

Referitor la ce zicea Dinny. Prietene, nu mai bate campii cu povesti despre Fausto Coppi, daca nu cunosti detalii din presa romaneasac de specialitate sau cea straina, atunci mai bine, taci.

lebateauivre (2 comentarii)  •  27 august 2012, 8:10

radu: era mult mai bine sa nu fi scris acest articol;
vei regreta… cred ca nu mai avem masura, suntem debusolati complet; poate era mai bine sa moara de cancer, nu ? in felul acesta n-ar fi suparat pe nimeni… dar el, nu ! a trecut primul linia de sosire ! de n ori… tot de n ori a fost controlat… nu conteaza, usada lucreaza mai bine, a primit o sarcina, o duce pana la capat… lance nu mai lupta ? dupa ce si-a invins boala, trisand moartea, ce si-a zis el ? sa colindam lumea pe bicicleta ! dar nu oricum, dopat ! e mai frumos ! de ce nu mai lupti lance ? ai dat peste politicieni ? ai dreptate… cu astia nu e de glumit… si inca nu-i stii pe ai nostri… te jupoaie de viu !

manu (4 comentarii)  •  27 august 2012, 10:28

sa nu se inteleaga ca accept dopajul in sport,insa se pune urmatoarea intrebare:de ce nu s-a descoperit la momentul rspectiv ,adica atunci cand s-a considerat ca s-a dopat efectiv Lance?de ce l-a lasat sa concureze dupa primul tur la care se presupune ca a fost dopat,de ce l-a lasat pe Amstrong sa amageasca in continuare pe atatia fani,pentru ca a avut milioane de fani in lumea asta/asta inseamna ca si cei de la USADA sunt vinovati pentru ca au ascuns probe pe care nu le-au probat in justitie atunci cand a trebuit si l-au lasat pe Lance sa ne pacaleasca atatia ani/Mi-e greu sa cred ca un om care a infrant moartea a recurs la dopaj pentru a amagi atatia fani ai ciclismului/nu stiu,ceva este acolo/faptul ca a renuntat sa mai continue acel proces cu USADA insemana ca s-a ajuns la o ”intelegere”cu cei de la USADA ,ca pe de o parte ei sa nu mai dea in vileag cum si cand s-a dopat iar el sa renunte la titluri/ceea ce inseamna si deposedarea de o gramada de bani/pentru ca pe langa banii obtinuti pentru castigarea titlului ,Lance a obtinut o gramada de bani din contracte de publicitate,bazandu-se de fapt pe o notorietate obtinuta prin fals/nu stiu cine si cum stabileste lista substantelor interzise in sport insa eu consider ca daca tu,ca institutie nu vii imediat dupa competitia respectiva sa arati ca sportivul s-a dopat atunci,la acea competitie,nu mai poti veni dupa 6,7 ani sa spui acest lucru

marius (2 comentarii)  •  27 august 2012, 10:43

Sim cu totii ca ciclistii se dopeaza. Altfel nu ar alerga asa pe munte.De aceea faptele lor de vitejie nu ma mai impresioneaza. Ma mai uit la tururi, cand am timp, dar nu pentru ei ci pentru peisaje…

TarjetaRoja (15 comentarii)  •  27 august 2012, 12:50

Zilele astea ar fi bine să vorbim de un alt mare Armstrong, Neil, cel recent dispărut dintre noi. Lăsați-l dracului pe trișorul ăsta de Lance, Mahaharele Lazăr reînviat care cîștigă 7 tururi la rînd …

vlad (1 comentarii)  •  27 august 2012, 14:02

Intrebare:
Pe marele Merckx, de ce nu l-a deposedat nimeni de titluri desi a bagat in el o gramada de substante ajutatoare?
Parca mai zilele trecute si Jacques Anquetil zicea ceva cum ca si el a prestat subtante ajutatoare. La fel, nimeni nu i-a retras nimic.
Si in continuare lumea ii priveste ca pe „niste romantici” ai ciclismului.
Nu sunt fan al lui Armstrong nu ii iau apararea, dar mi s-ar parea corect ca daca el a fost deposedat de toate titlurile castigate, la fel ar trebui sa se procedeze si cu restul. Daca vrei sa elimini dopajul din sport procedeaza cu aceeasi unitate de masura cu toti. Suspenda-i pe viata pe toti si deposedeazai pe toti de toate titlurile plus banii castigati.
„Parerea mea”

Gica Paunescu (1 comentarii)  •  27 august 2012, 14:32

De-acord cu ultima fraza din comentariul lui Dorin. Si-o-ntrebare, sa-mi raspunda un destept ! Carei competitii sportive s-acorzi ceva timp, din cel mult-putin care-a ramas fiecaruia dintre noi ?

fabregas (1 comentarii)  •  27 august 2012, 17:34

Schimbarea domnilor (campionilor), bucuria prostilor. Marea Bucla pierde la masa verde cel mai mare animator, un exemplu de lupta cu moartea, un invingator innascut, cel care a bagat miliarde de euro in contul actionarilor Turului, cei care probabil acum, dupa ani buni de tacere vinovata se repliaza intr-o rabufnire de moralitate suspecta si constiinta maculata. Fara EL, Tour de France pare sa nu-si mai gaseasca audienta, outsider-ii fac legea, totul arata ca dupa parastas, incet, incet, media, cu precadere cea vizuala, va pierde din interes si implicit din incasari. Sic transit gloria mundi. Pentru noi, cei care i-am urmarit cu patima evolutiile, atat de pitoresc si documentat prezentate de Radu Naum si Radu Banciu, Lance este eternul Campion al ciclismului, Monsieur Le Tour. Restul e tacere.

Lucfx (1 comentarii)  •  27 august 2012, 18:08

Aiurea articol!
Pai daca se strang 10 speriati si declara ca am copiat in facultate trebuie sa mi se retraga diploma?
Adica daca a fost invins de Contador acum 3 ani (cred), inseamna ca, Contador este vreun supra-om? Sau doar a avut substante mai performante?
Daca l-au gasit pe Contador cu urme de „friptura” in sange, inseamna ca nu a „mancat” decat o singura data?
Ma uit si ma voi uita la ciclism si la sport in general, dar nu cu disperarea unui justitiar ci cu detasarea unuia care se increde in cei ce trebuie sa-i verifice pe sportivi.
In mod normal, dupa o asemenea decizie, ar fi trebuit sa li se ceara salariile inapoi tuturor celor din Tur si nu numai ce s-au ocupat de verificarea sportivilor. Sau si mai bine, sa desfiinteze toate organismele, comisiile sau cum s-or mai chema, ce-i testeaza pe atleti! Pentru ca tot nu reusesc sa-i depisteze!
Si sa introduca in loc un sistem de recompense pentru denuntatori, se pare ca-i mai eficient!

dan.motru (9 comentarii)  •  27 august 2012, 22:27

Important este ca aceste dovezi abuzive pentru dezafilierea UNIVERSITTII CRAIOVA sa nu m-ai fie tegiversate iar mafiotii Sandu si Dragomir care au privat clubul de participare intr-o competitie (fie liga 1 sau 2)sa fie inchisi..Odata cu reafilierea echipei ne putem bucura si de inevitabila plecare a lui Mititelu incapabil sa m-ai investeasca intr-un club care doreste redobandirea gloriei..Aceasta reafiliere a echipei v-a amplifica si m-ai mult pasiunea suporteriilor datorita privatiunilor suportate,generand intr-o amploare si in randul altor suporterii captivatii de farmecul acestei echipe.Intensitatea dragostei fata de UNIVERSITATEA CRAIOVA este irezistibila cand spiritul ,simbolul si mitul ei au renascut.Istoria ei de fronda singuri impotriva tuturor si spiritul suporterilor in sustinerea echipei te impresioneaza cu fiorii de exclamatie.Astept cu nerabdare sa traiesc la intensitate aceasta ardoare fanatica de suporter si unica pentru UNIVERSITATEA CRAIOVA.Alaturi de aceasta echipa poti traii sentimentul maxim al apsiunii de suporter :sublimul si farmecul lui cu un extaxz uimitor in manifestarile noastre datorita privatiunilor rabdate de echipa si suporterii prin sloganul nostru” singuri impotriva tuturor”.Stiinta e unica prin simbolul ei iar oltenii fabulosi,socanti prin devotamentul si fanatismul nostru.
Cum dragostea pasiuni este atat de mare pentru UNIVERSITATEA CRAIOVA la fel de mare e si durerea pentru aceasta pasiune care ne insufleteste in traiirile noastre daca este furata.Numai pasiunile active ne pot da fericirea iar acest sublim si disponibilitate ne-a fost furat.
Rabdarea noastra este arta de a spera si un imprumut facut fericirii pentru pasiunea noastra suprema””.Suporterii te venereaza pentru simbolul,spiritul si farmecul tau” FORTZA STIINTA

biju (1 comentarii)  •  28 august 2012, 6:51

„durerea este temporara. renuntarea, in schimb, dureaza pt totdeauna”- lance armstrong

Victor Moşneag (1 comentarii)  •  28 august 2012, 12:07

Frumos spus. Si iata de ce eu nu ma mai uit la ciclism. Nu, nu din cauza dopajului, neaparat, ci pentru ca nu mai comenteaza banciu si naum, oamenii datorita carora ma indragostisem la un moment dat de acest sport…

Comentează