Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

CSA, demisia!

Prejudiciul în cazul mărcii Steaua a fost calculat transparent, de vreme ce evaluatorul se afla după gratii

Permalink to CSA, demisia!
marți, 24 mai 2016, 7:38

Pe 16 martie, evaluatorul mărcii Steaua a fost arestat preventiv pentru 30 de zile, la cererea DNA. Gabriela Gângoe-Simion a fost adusă în instanţă pentru acuzaţii de corupţie, în Dosarul Murgeanu. Tocmai terminase de stabilit valoarea mărcii Steaua şi se apuca de calculat prejudiciul produs prin folosirea ei de către clubul lui Gigi Becali.

Arestul se pare că n-a reprezentat cine ştie ce piedică. A terminat de stabilit şi prejudiciul, după cum anunţă şefii CSA într-un comunicat: 36.826.310 de euro. Memorabilă sumă! Dacă rămâneţi vreodată în pană de cifre, iată motivul: le-au rechiziţionat.

Judecând după rezultat, nici nu era nevoie de evaluare. Doar de o operaţie de înmulţire, care, în context birocratic, nu avea cum să dureze mai puţin de două luni. Prejudiciul înseamnă taxa de licenţă, 3.694.220 euro, pentru zece ani.

Evaluator sub protecţia anonimatului
Şefii CSA n-au comentat arestarea evaluatorului „selectat printr-o procedură competitivă şi transparentă”. De fapt, până în ziua de azi, n-au anunţat public numele firmei care a câştigat licitaţia. N-au spus cine a evaluat, n-au spus la ce preţ. Curioşii n-au decât să caute în arhivele electronice. Conform Evenimentului zilei, firma Gabrielei Gângoe-Simion ar fi primit în jur de 80.000 de euro de la CSA.

Dar şefii Clubului Armatei nu se cramponează de cât plăteşte statul pentru distracţie. „Două sunt obiectivele majore aflate în atenţia prioritară a Ministerului Apărării Naţionale şi a CSA Steaua Bucureşti”, începe comunicatul. Observaţi că au cocoţat Ministerul pe baricade, ca pe Gavroche, să încaseze primul gloanţele de PR. Nici de data asta, în comunicat nu apare numele evaluatorului. Se menţionează doar că e „un evaluator independent, competitiv selecţionat”.

Independent, fie. Dar, dacă e vorba tot de Gabriela Gângoe-Simion, i-a avut clienţi şi pe Gigi Becali, şi vechea societate, AFC Steaua. Mai degrabă, e un evaluator dependent de ambele tabere ale cacealmalei. Un evaluator care, o vreme, a evaluat prejudiciul după gratii, sub pază. „În spirit de transparenţă”, cum formulează discret comunicatul CSA.

Bunul statului, pe mâini suspecte
Deşi e obligată prin lege, extensia jurist-sportivă a MApN nu spune cine a evaluat marca, cine a evaluat prejudiciul şi cât au costat toate astea. Fie că recunoaşte sau nu, CSA se află tot acolo, în ape tulburi, cu stadionul închis şi cu brandul cântărit de mâini suspecte. Gigi Becali oricum anunţase că va contesta în instanţă sumele cerute de Clubul Armatei. Acum războinicii SEAP-ului i-au dat şi muniţie.

O evaluare făcută de un expert urmărit penal pentru complicitate la trafic de influenţă, complicitate la dare de mită, fals în înscrisuri sub semnătură privată, spălare de bani, printre altele, e lipsită de credibilitate. E vulnerabilă la tribunal. Asta seamănă a dreptate numai în viziunea şefilor CSA: statul să plătească suspecţii de corupţie pentru a-i recupera bunurile şi pagubele. E ca şi cum l-ai pune pe Gigi Becali consultant la Scorpionii Roşii, pe motiv că a făcut schimb de terenuri cu Armata.

Toţi banii publici decontaţi pentru „procedurile” efectuate de Gabriela Gângoe-Simion au fost daţi degeaba. Urmează alte cheltuieli, altă evaluare, la ordin judecătoresc. Fiind calculat de un evaluator cel puţin controversat, prejudiciul acela cu opt cifre poate fi contestat cu mai multe şanse de reuşită decât dacă ar fi scos gratuit din burtă.

În comunicate, şefii CSA susţin că fac „toate demersurile de punere în valoare a mărcii”. În realitate, au dat marca pe mâna unei persoane anchetate pentru fals în acte şi le-au făcut meseria uşoară avocaţilor lui Becali. Asta nu e valorificare, e subminare a interesului public.

Comentarii (38)Adaugă comentariu

Dragos C (23 comentarii)  •  24 mai 2016, 20:13

Nu sunt de acord cu opinia ta, Maria! Steaua este un bun al statului si cel care vrea sa foloseasca un bun al statului trebuie sa plateasca! Daca intru in Ateneul Roman si il exploatez ilegal 15 ani fara sa platesc nimic, iar apoi spun ca l-am zugravit si ca fara mine se darama, este OK? Nu trebuie sa platesc pentru ca am exploatat ilegal un bun al statului? Fara discutie, Armata nu poate manageria un club de fotbal, dar poate vinde PE BANI GREI acest club, iar banii sa intre in bugetul statului. Tot la fel de legal, Armata (Statul Roman, adica!) poate cesiona drepturile de propietate. pentru o perioada determinata, in schimbul unor sume de bani, care pot fi procente din castig sau sume fixe anuale! Becali a obtinut castiguri fabuloase in acesti ani, din momentul in care s-a facut stapan pe club prin smecherii! Aceste castiguri sunt foarte usor de calculat, realizand cat a incasat si cat a cheltuit! Daca Steaua nu inseamna un nume care atrage si banii, de ce nu preia Voluntariul, sa faca echipa acolo?

Maria Andrieş (1349 comentarii)  •  24 mai 2016, 20:20

de acord cu tine, dar la bugetul statului n-a intrat nimic si nici n-o sa intre prea curand, pentru ca CSA a gestionat dubios de lamentabil problema marcii

Cabernets (3 comentarii)  •  24 mai 2016, 20:17

Bun articol, ca de obicei!

Dragos C (23 comentarii)  •  24 mai 2016, 20:26

Si eu sunt de acord cu tine, Maria, dar de cand DNA-ul lucreaza la foc continua si de cand ati inceput sa faceti niste anchete fabuloase (Gala Bute, dosarul Colectiv, Hexi Pharma etc.) exista sanse mari ca acei bani s aintre la bugetul statului. Cum vor fi ei gestionati, asta este alta problema, dar pe aceasta logica, a proastei gestionari a banilor de catre stat, ar trebui sa nu mai platim nici unii impozite, pentru ca statul gestioneaza banii prost!

robert20006 (4 comentarii)  •  24 mai 2016, 20:38

CSA Steaua nu detine palmaresul!Daca UEFA avea cel mai mic dubiu,demult nu lasa Steaua Bucuresti(FCSB) sa evolueze in vreo competitie!

Mad_musu (2 comentarii)  •  24 mai 2016, 20:39

Toata tevatura asta cu conflictul Becali-armata începe sa il ridica in credibilitate pe cioban. Din pacate armata nu a facut nimic timp de 15 ani de când Becali a pus mana pe steaua, iar când in sfarsit a reusit sa castige ceva in instanta a fost incapabilă sa spuna suporterilor exact ce a castigat... acum la aproape 2 ani de la izbucnirea conflictului asta suporterii sunt mai dezorientați decat au fost la inceput. In astia 2 ani armata si-a aratat nepriceperea de a gasi un investitor puternic pt a prelua numele si sigla...deci... in momentul asta cam atat valoreaza. Eu unul sunt de acord ca ciobanul trebuie sa plătească dar suma trebuie sa fie rezonabila. Atunci când plătești pt ceva trebuie sa sti exact ceea ce cumperi si valoarea sa fie corecta - exact ca un magazin. Ori armata in momentul este vinde pielea ursului din pădure la un pret pe care nu il poate plăti nimeni

Francescoli1974 (8 comentarii)  •  24 mai 2016, 20:40

Poate Ministerul va găsi un alt evaluator care va face un "calcul" mai aplicat in ceea ce priveste marca si dreptul de folosință si va rezulta o suma mai mare decat precedenta.De ce sa profite mereu impostorii si oportunistii in tara asta?!

Petre Ioan Cretu (7 comentarii)  •  24 mai 2016, 20:42

Domnule Dragos C, cred că sunteţi în eroare când daţi exemplul cu Ateneul, fiindcă Becali a plătit ori de câte ori s-a folosit de stadionul Ghencea şi nu bani puţini, ba plătea pe lună cât plătea, tot statului, Rapid şi Dinamo într-un an. Îmi aduc aminte că Steaua lui Jiji plătea pentru folosinţa stadionului, mult mai mult decât restul echipelor din Liga 1 la un loc. Şi nu trebuie uitat că CSA, pe când patrona şi echipa de fotbal, a avut intrări foarte mari de bani din transferurile lui Hagi, Ilie Dumitrescu, Dan Petrescu, etc. Atunci erau foarte mulţi jucători de valoare moşteniţi din sistemul comunist şi cu toate acestea au dus Steaua în faliment. Tot scandalul a început când echipa de fotbal a început să fie pe profit şi vor şi ei o halcă de carne,

v0rtexxx (1 comentarii)  •  24 mai 2016, 20:42

Mie in general nu imi place articolele tale, Maria, pentru ca mi se par dure si, uneori, lipsite de argumente sau logica. De data asta mi-a placut! Poate si datorita faptului ca sunt perfect de acord cu tot ce ai scris, dar in special, totul se datoreaza limbajului foarte potrivit. Felicitari si multumiri!

Nemo (1 comentarii)  •  24 mai 2016, 20:44

de acord dar dece numai la Steaua si nu la Dinamo .Universitatea. CFR ect.

geo (9 comentarii)  •  24 mai 2016, 20:45

Probabil ca daca m-as fi intitulat Merlots (apropo de Cabernets) as fi zis la fel, bun articol, ca de obicei. Din pacate e subtire rau de tot. Cand vorbesti de cacealma e presupusa o intelegere pentru a pacali pe cineva. CSA, recte MApN, cere vreo 37 mil. de euro daune si atunci unde e cacealmaua? Nu va mai bucurati ca Steaua se distruge, in ritmul asta vom avea in curand o Liga 1 cu Voluntari, Chiajna, Clinceni, Snagov, Otopeni, Balotesti si cu Botosani si Iasi in postura de vedete. O sa mai vina la meciuri 2-300 de spectatori, nimeni n-o sa mai plateasca vreo suma ca sa se televizeze vreun meci, iar voi o sa faceti articole despre Purece, Nelut Rosu si Mamele drept staruri ce urmeaza sa se transfere prin Albania, Macedonia sau Armenia.

Cristian (5 comentarii)  •  24 mai 2016, 20:49

Maria are perfectă dreptate!CSA este condusă de o gașcă de diletanți care nu au și nu au avut nici o treabă cu fotbalul.Mai mult, secțiile clubului(atâtea cât mai sunt) beneficiază de finanțări din cu totul altă parte decât Armată!

Sibelius (7 comentarii)  •  24 mai 2016, 20:59

@ Dragos C: daca tu stii ca X a ocupat foloseste ilegal Ateneul astepti 15 ani sa-l evacuezi? Si-i ceri si bani de chirie?

talpan (1 comentarii)  •  24 mai 2016, 21:24

Dragos C ... nu sunt de acord cu opinia ta, armata trebuiea de prima data sa nu permita folosire marci?... si dup 10 ani vrei mai multi bani a-i sa fim seriosi...armata nu trebuie sa mai foloseasca nimic este un bun national trebuie retrocedat primariei Bucuresti si concesionat pe contract.

Gabriel Maracineanu (1 comentarii)  •  24 mai 2016, 21:29

Întreb și eu...doar Steaua a fost club departamental cu secție de fotbal? Doar de imaginea Stelei s-au folosit cei care au preluat secția de fotbal? De imaginea lui Dinamo nu s-a folosit nimeni? Dar a Rapidului? Fcsb nu e lăsată să joace în Ghencea dar Dinamo, Rapidul unde joaca? Întâmplător tot scandalul cu Steaua nu e făcut pentru "respectarea legilor" si din corectitudine ci e făcut doar pentru a încerca să mai prinda unul sau altul ceva din "ciolanul" imaginea Stelei.

vasglo (91 comentarii)  •  24 mai 2016, 21:34

Draga Maria, esti singurul jurnalist care stie despre ce e vorba, dar care, totusi, nu are curajul sa ia "taurul" de coarne. Cred ca stii ca nu "armata" a bagat bani in clubul Steaua, ori ceferistii in Rapid, ori militienii in Dinamo, ori studentii in U. Craiova sau Poli, Timisoara, etc., ci noi, "poporul"! Echipa de fotbal Steaua, ca orice echipe de fotbal, a fost finantata pana la privatizarea de dupa anii '90, din bugetul de stat, adica din taxele si impozitele platite de contribuabili. Din ratiuni economice si politice, majoritatea entitatilor aflate in proprietatea Statului au fost privatizate dupa 1989. In cazul cluburilor de fotbal a operat si criteriul impus de forurile internationale care organizeaza si reglementeaza fotbalul profesionist, FIFA si UEFA, respectiv interzicerea fotbalului departamental. Deci, in 1999, DE BUNAVOIE SI NESILITA DE NIMENI (sic) Armata a cedat DEFINITIV echipa de fotbal Steaua catre Asociatia nonprofit AFC Steaua, inclusiv dreptul la nume si marca. Ar fi fost un non sens sa dai echipa fara nume, zicand "dau echipa, dar numele/marca ramane la mine. Acceptand prin absurd ca ar fi fost asa, de ce nu s-a spus atunci, ci abia acum, dupa multi ani? Ca militarii au crezut ca prin AFC Steaua vor "pacali viata" si vor decide in continuare la fotbal, asta a fost un vis natang spulberat de realitate. Echipa a ramas in scurt timp fara bani, iar cand ramai fara bani ai doua alternative, dai faliment sau te imprumuti cu gandul redresarii! Unde era atunci Armata, aia care dupa spusele talpanilor si boroilor tinea "stindardul/ emblema/marca" Steaua ?? Au gasit insa un "prost", Becali, care a imprumutat el AFC-ul cu bani, multi bani la vreme aia. Cine l-a gasit pe el si nu pe altul, asta e o intrebare la care trebuie sa raspunda cei de atunci, fie ei civili sau militari. Cu timpul, "prostul" s-a trezit si a zis: "bine,bine eu tot dau bani, dar cand si cum o sa-i iau inapoi?".. Si atunci s-a gasit formula LEGALA prin care s-a constituit SC. Fotbal Club Steaua Bucuresti S.A. in care Becali a devenit majoritar in contul banilor imprumutati..Armata a incercat sa conteste aceasta societate, insa fara succes, intrucat s-a constata ca ea s-a infiintat in conformitate cu legile noii economii de piata din Romania. Atunci CSA a nascocit treaba cu marca, adica a dat echipa fara marca! E ca si cum Petromul s-ar fi privatizat fara "Petrom"! Sunt curios, daca Steaua, cu Becali actionar majoritar dadea faliment sau ajungea precum Rapidul, mai cerea Armata bani pe marca? Cat mai valora ea atunci?..Cand dai frau liber resentimentelor si lasi "liber" pe strada pe unul ca Talpan se deschide Cutia Pandorei. Cum vine asta, numai Steaua sa plateasca pentru brandul Steaua, iar Dinamo nu? Dar Rapid, U. Craiova, Poli Timisoara etc? Nu provin si ele din niste cluburi departamentale (Min. de Interne, Min. Invatamantului) ale caror marci/branduri ar trebui evaluate si platite in consecinta?... Daca faci privatizarea fotbalului o faci pentru toti la fel, CU MARCA, nu CU MARCA si FARA MARCA (sic), ca toti provin de la acelasi Stat, adica de la noi toti, fie stelisti, fie dinamovisti, fie rapidisti, fie tarani, fie muncitori etc... Astept cu nerabdare momentul, in care Elisabeta Lipa va stabili pretul cu care se vor vinde cei doi catei lui Negoita, cat mai valoreaza "aripile Rapidului", "iubirea alb-albastra" a "bardului din Balti", ....nu de alta dar toti din acelasi comunism ne tragem!....-:)

Șerban (38 comentarii)  •  24 mai 2016, 21:50

Corect este ce a declarat Cristian Gațu, comandantul clubului la data desprinderii echipei de fotbal: Echipa FCSB este vechea Steaua! Am fost anunțați că NU avem voie să avem echipă de fotbal și am fost somați să o cedăm. Situație confirmată și de Ilie Năstase, care a fost membru în C.A.-ul condus de V.Păunescu ce a preluat entitatea desprinsă de CSA. Din declarațiile avocatului am înțeles c-ar fi vorba de vicii la trecerea echipei de la Consiliul de Administrație condus de Viorel Păunescu la entitatea condusă de G. Becali. ȘI CE TREABĂ MAI ARE CSA CU ASTA?! Sunt convins că, în realitate, este un caz de făcătură juridică, ca să se obțină bani de la Becali. Dar el s-a prins, de multă vreme, și NU va da nimic. Nu m-ar mira să și-și bată joc de armată.

vlad (17 comentarii)  •  24 mai 2016, 21:53

Demisia bine spus, si mai mult pentru ca au trecut 10 ani in care nu au facut nimic sa recupereze o suma care uite, este uriasa... nu e cineva vinovat de abuz in serviciu?? Se pare ca nu, din punctul lor de vedere.

Pacala (11 comentarii)  •  24 mai 2016, 22:21

Penibil articol. De fapt nici nu ma asteptam la altceva. Cand v-a zis Talpan ca nu vrea sa vorbeasca cu voi pentru ca sunteti suporteri de-ai lui becali, v-a zis foarte bine. Va dati acum arama pe fata. Oricum, e frumos ca te-ai inspirat din strigarile de pe stadioane pentru titlul articolului. Insa aici e diferenta intre oamenii care conteaza si cei care nu conteaza. Tu strigi singura. Noi strigam impreuna. Tu probabil ca ai primit un ordin ca sa faci articolul asta. Noua nu ne impune nimeni nimic. Steaua Bucuresti, pentru ca asta e numele entitatii careia voi ii spuneti CSA, o sa isi reactiveze sectia de fotbal in curand. Abia astept sa va vad atunci.

Dragos C (23 comentarii)  •  24 mai 2016, 22:31

@ Petre Ioan Cretu @Talpan si Sibeliu Domnule Cretu, eu nu m-am referit la folosirea stadionului, pentru care becali a platit! Eu m-am referit la folosirea ECHIPEI, a brand-ului Steaua Bucuresti! Si aceea este tot a statului si costa mult mai mult decat stadionul! Becali a preluat ilegal aceasta echipa si s-a folosit de numele ei pentru a face bani! Nu de stadion este vorba! @Talpan, @Sibelius Daca niste generali sau ministri au inchis ochii la ilegalitatile lui Becali, probabil pentru ca au fost platiti de acesta, daca ei au fost corupti, inseamna ca trebuie sa acceptam acum ca Becali sa ramana in posesia echipei Steaua??? Daca aceia au fost corupti, justitia sa faca dreptate si sa-i aresteze! Iar statul sa-si recupereze bunul (adica clubul de fotbal Steaua Bucuresti) de care a fost privat atatia ani, prin excrocherii si inginerii financiare! Mai putin ma intereseaza daca Borcea, Copos sau ion Niculae fac puscarie! Ma intereseaza ca Statul Roman sa-si recupereze bunurile furate de acestia! La fel si la Steaua: ma intereseaza mai putin daca generalii sau Becali vor face puscarie pentru ce au facut! Ma intereseaza ca un bun al Statului Roman, adica si al meu, platitor cinstit de taxe si impozite, sa fie recuperat si vandut sau concesionat, iar banii sa intre in bugetul tarii, nu in buzunarul lui Becali !

Asgard (2 comentarii)  •  24 mai 2016, 22:32

Buna seara, Cateva intrebari: 1. Ce a facut CSA timp de 10 ani pentru promovarea si intretinerea marcii? 2. De ce CSA a inaintat o actiune in instanta dupa 10 ani de la cedarea clubului de fotbal? 3. Daca CSA va recupera clubul de fotbsl sau palmaresul sau orice, se vor plati datoriile catre stat? Vorbesc despre datoriile de peste 17 milioane de dolari din perioada 1990-2001. 4. De ce CSA a renuntat in 1991 la marca-sigla care a facut-o celebra in 1986? 5. Mihai Nesu pentru care Stea a jucat? Va multumesc anticipat pentru raspunsuri!

GEORGE (3 comentarii)  •  24 mai 2016, 23:37

Am o curiozitate, poate mi-o lamureste "marele" jurist Talpan.Este vorba de prevederea constitutionala privind egalitatea de drepturi.Pot fi de acord cu dl Talpan ca Jiji trebuie sa plateasca pentru folosirea marcii! Pot fi, desi nu sunt!!! Dilema mea e urmatoarea. Stiu ca si celelalte sectii ale CSA care mai functioneaza sunt ..............arondate, sa zic asa, unor investitori privati pentru ca din conservele de fasole si gamela tablagiului Talpan nu se poate face performanta!!! Intrebarea este cit platesc cei care, ca si Becali, folosesc marca Steaua, repet, MARCA STEAUA, nu marca Steaua club de handbal, Steaua club de hochei, etc, asadar CIT PLATESC CEI CARE FOLOSESC MARCA STEAUA PENTRU ECHIPELE DE LA CELELALTE SECTII! Intrebarea este legitima pentru ca, din ceea ce stiu eu, si la handbal echipa comunista STEAUA a avut mari performante externe si interne!!! Asadar tovarasul colonel Talpan, cit primeste CSA ca taxa de folosire a marcii de la celelalte sectii?

Gabriel Drăghici (13 comentarii)  •  24 mai 2016, 23:45

Prețul la care a ajuns sa coste marca, brandul, este demn de valorificat precum terenurile ICA de către ANAF! Atât CSA cât și ministerul apararii sunt conștienți, sau poate nu, că niciodată nu vor obține acești bani. De aici ura si răutatea de care dau dovadă, totul cu un scop. Acela de a-l scoate pe Becali din joc! Mai rău este că pierd fanii si publicul fidel Stelei!

Cosmin (20 comentarii)  •  25 mai 2016, 0:01

Eu iubesc Steaua & Dinamo, cum as iubi tusea, junghiul si...sciatica ! Deci nu pot fi suspectat de party pris-uri. Deci : 1. Becali nu a furat Steaua, de la Armata, nu a ascuns-o, din contra a cheltuit bani cu ea, Si a avut si rezultate (in Romania si in Europa) 2. Clubul militar Steaua a stat pasiv ani buni, acum a facut o evaluare, dubioasa-cel putin- si ar vrea sa ceara bani. bani...pentru ce ?. 3. Pentru o tara , membra NATO, a avea "fotbal profesionist", sau echipe sportive, in participatie , de finantare,stat-privat, suna ca dracu' ( vorba lui Roman). Banii pentru Armata sint dati pentri chestii militare, nu pentru intretinut stadioane, sali de sport, echipe participante la campionate sportive nationale. A folosi banii acolo , e clar, este deturnare de fonduri si se pedepseste ...penal. 4. Cine sint contestatarii ? Clar, sint militari, care nu au promovat, in grade pentru "fapte sub arme" ( un fel de gen Oprea-sportivi) , ci pentru servicii sportive, aduse armatei ! Cum vine asta ?. Pai Gatu, Otelea,Iordanescu au grade militare , fara merit militar, ci pentru "vitejie sportiva". Ei nu au luptat in razboaie....! Asa si Dnii Talpan sau Boroi ( un fost atlet ..mai mult mediocru). Pentru cine se bat ei ? Pentru interese de grup, ale unor fosti politruci, fosti antrenori, sportivi sau conducatori de "sport" care si asa au pensii nemeritat de mari. Pretind a apara interesele armatei. Poate este asa, dar e vorba de interesele armatei vechi, a lui Ceausescu, asta de azi nu are " in grila de serviciu" sportul. Deci : stadioanele , salile ar trebui retrase si trimise la Ministerul Sportului,al Invatamantuluii ( etc), La fel si cu Banca Nationala cu Stadionul Progresul, cu Baza de Tenis. nAdtia sa se ocupe de ceea ce le sta inscris in atributii....

Grig (1 comentarii)  •  25 mai 2016, 0:14

Daca l-au dat in judecata pe Becali ca le-a folosit abuziv marca, de ce au inchiriat baza si stadionul si de ce au acceptat investitiile necesare in modernizarea acestor facilitati? Adica vine unul si imi fura numele, hainele si realizarile, si eu il primesc pe hot la mine in casa, eventual il mai pun sa dea cu var, sa repare instalatia electrica si sanitara, sa mai cumpere o canapea, una alta... Ma lasati? Daca e asa, acesti domni de la armata ar trebui sa faca puscarie pentru abuz in serviciu. Prejudiciul nu l-a creat Becali, l-au patronat cei de la armata. Cat despre mari fani ai echipei, pe care va asigur ca o iubesc, uitati-va la jav si cio, am ajuns sa ii apreciez pe aia... Veniti la stadion, hai sa cantam pentru STEAUA, nu pentru armata sau Becali, hai sa aratam si noi ce arata altii, macar astia din Romania...

gheorghe (1 comentarii)  •  25 mai 2016, 0:16

Draga Maria, ce te face sa crezi ca pana la urma tot circul dintre Armata si Becali nu este o cacealma? O cacealma la adresa poporului roman, o cacealma bine gandita si cu ajutorul urias si neconditionat al FRF si LPF, ajutor dat lui Becali care a schimbat atat numele cat si emblema in timpul campionatului fara ca FCSB sa fie retrogradata asa cum spune regulamentul. Lumea a fost manipulata cu aceasta cacealma care a reusit sa acopere ilegalitatea facuta de Becali. Nu vreau sa ma refer la echipele mari ale planetei care au trecut prin ligile inferioare, ci doar aduc aminte despre vecinii de la sudul Dunarii care au trimis TSKA Sofia in liga a 3-a fara sa clipeasca. La noi chiar ca e ca la nimeni. Coruptia chiar decide.

Asgard (2 comentarii)  •  25 mai 2016, 0:35

Salut, Intrebare intrebatoare: prejudiciul nu cumva trebuie evaluat de catre organele abilitate? Adica, CSA ar trebui sa reclame un 'oarece' furt...de ce nu fac acest lucru?

Robertinho (12 comentarii)  •  25 mai 2016, 0:40

@ Pacala -Tu faci cumva parte din asa-zisele (asa se scrie corect, nu te mira) "galerii" care nu mai vin la stadion pdntru ca a oprit Becali robinetul cu bani? De-aia esti inversunat si acuzi pe toata lumea? Nu sunt un fan al lui Becali dar pe perioada cand a folosit marca avea o hotarare judecatoreasca care ii dadea dreptate, chiar daca nu era definitiva. Ce ar fi sa te acuze cineva ca esti bigam dupa 15 ani de la casatorie, in conditiile in care autoritatile ti-au eliberat un certificat, pentru ca cineva afirma ca ati fost casatoriti?

costin (1 comentarii)  •  25 mai 2016, 2:00

problema armatei este ca declara sus si tare ca este victima furtului lui becali fara sa sufle o vorbulita - ce sa mai zici de o investigatie sau urmarire penala - despre onor ghinararii care au facilitat fraudulos preluarea cublului.. daca tov. talpan ar fi cu adevarat interesat de recuperarea prejudiciului atunci ar trebui sa inceapa frumos investigatia in propria batatura, ca deh... fonctia bate gradul.. nu-i asa?

antoniu (9 comentarii)  •  25 mai 2016, 5:12

Daca nu o lua gigi, probabil nu mai exista fotbal si nu mai aveau ce sa ceara. De ce nu au stabilit niste reguli de la inceput , sa stie fiecare pe ce joaca , iar cine lua echipa , daca-i convenea dadea banii ? E bine asa sa dai pe cineva in judecata dupa 20 de ani si sa stabilesti ca are datorii ? Nu ma mira nimic . Asta e tara , astia sunt oamenii. Arestatii pe toti si apoi calculati prejudiciu. !

ZONA MAGHERU (57 comentarii)  •  25 mai 2016, 6:54

@ cosmin Argumentul tau nu sta in picioare !! Clubul armatei reprezinta Ro la toate sporturile incluzind polo, baschet, etc..In mod sigur UEFA ar fi interzis participarea echpei lui Becali la competiitle organizate de aceasta daca FRF-ul nu ar fi recunoscut-o .

Luca (45 comentarii)  •  25 mai 2016, 7:01

Bun articol ! Eu am o mare nelămurire : de ce Guvernul României nu recuperează si brand ul Dinamo , Rapid , ASA Tg Mureș ?! Guvernul RO , Ministerul Apărării da dovada de fățărnicie , de duplicitate . De ce Guvernul RO închiriază la pret f mic stadionul Dinamo ? Pe cand stadionul din Ghencea este "nepretuit " si nu este valorificat de ani de zile ? De ce nu este scos la licitație pur si simplu ? Am înțeles ca doar Pandurii au reușit sa închirieze stadionul , cică , cu ora ! ;-) De ce Guvernul angajează firma de avocati ca sa reprezinte CSA , cand au angajați o armata :-) de juriști ?! Sunt penibili ! Cu asta se ocupa o Armata NATO ? Deasemenea nu inteleg cum Primul ministru accepta atâtea abuzuri si prostie din partea unor angajați plătiți din bani publici care nu realizează ca un alt fraier ca Becali nu o sa mai găsească ei ...

BD la munte (67 comentarii)  •  25 mai 2016, 7:36

bun articol, dar poate ne explica si noua cum s-a ajuns la 3,7 mil euro/an? Mi se pare aberanta si puerila aceasta evaluare. Cu banii astia traiesc 2 echipe in Liga 1 un sezon

brod (87 comentarii)  •  25 mai 2016, 8:48

domnișoară, CSA încersacă să-și mai scoată din paguba produsă de cuplul Becali - Babiuc, atunci când au mânărit terenurile Armatei. vi se pare exagerat?

test (9 comentarii)  •  25 mai 2016, 8:55

da, demisia

Jurgen (1 comentarii)  •  25 mai 2016, 8:59

Pare foarte interesant acest Dragos C.! O fi de prin anturajul talpanului!? Isi da cu parerea ca un veritabil specialist...crede el! Uita, sau se face, de declaratia mai marilor generali, unii in activitate, care sustineau raspicat ca preluarea clubului, la data procedurilor, a fost perfect legala. Mai uita stimabilul domn ca, de fapt, talbanul si boroiul voiau banii ciobanului si nu ii interesau nicidecum interesele statului. pariu ca daca Becali le dadea ceva marmelada, acum prezentul era un science-fiction. In logica lui Dragos C. echipe ca Dinamo, Rapid etc. nu sunt compatibile cu ideea de bani la bugetul statului! Dragosule, fa un apel la clubul Dinamo sa scoata un talpan, e mai interesanta visteria statului, nu?

Andrei F (188 comentarii)  •  25 mai 2016, 10:30

@Dragos C Niste intrebari...Daca Becali nu avea dreptul sa foloseasca numele Steaua sau ce nu avea voie...oare nu trebuie sa raspunda cineva din clubul armatei ca atiti ani a lasat un hot sa se bucutre de bunul statului cum spui tu?Apoi cei din vechiul club vor sa cistige deoarece Becali a facut o noua societate pentru a scapa de o parte din datoriile vechiului club...Daca se revine la starea initiala CSA trebuie sa plateasca ea datoriile pentru ca apartineau echipei lor...Am uitat cu totii cum Becali se certa cu Bodu de la Fisc?...Mai mult ,trebuie sa-i plateasca lui Becali pentru ca acesta asa s-a infiltrat in club cumparind datoriile Stelei...De ce nu auzim pe Talpan spunind si adevarurile acestea?Pentru ca si de la Armata citiva ar trebui anchetati...

Dragos C (23 comentarii)  •  25 mai 2016, 23:22

@Jurgen @Andrei F. Voi nu intelegeti un aspect esential: Armata este Statul Roman, iar generalii care au decis sau nu sa dea Clubul de Fotbal lui Becali sunt doar simpli cetateni ,care au ocupat sau ocupa o functie la un moment dat. Daca acesti cetateni au facut ceva ilegal, ei trebuie sa suporte rigorile legii! Pe mine ma intereseaza ca STATUL ROMAN, prin Armata sau prin orice alta institutie a sa, sa-si recupereze bunul. Pentru ca bunul acela este al nostru, al tuturor celor care platim texe si impozite legal si cinstit! Nu se poate ca un bun al statului sa fie luat de o persoana privata si folosit in scop personal! Aceasta se numeste FURT! Pe mine ma intereseaza mai putin daca Becali sau generalii vor face puscarie. Ma intereseaza ca Echipa de Fotbal Steaua Bucuresti (Clubul, ca institutie, nu jucatorii, aceia sunt propietatea lui Becali) sa revina STATULUI ROMAN, care este propietarul ei, dupa cum a decis justitia. Iar dupa ce revine la STAT, acesta sa o vanda sau sa cesioneze drepturile asupra ei contra cost, iar banii sa intre in bugetul Statului, nu in buzunarul lui Becali !

Comentează