N-au finanţat echipa, ci patronii
Deşi susţine că n-a investit „un leu” la CS U, Primăria Craiova are afaceri cu unul dintre şefii în acte ai echipei.
„Municipalitatea nu a cheltuit nici un leu pentru echipa de fotbal!”, anunţa primarul Craiovei, în mai, cu prilejul […]
Deşi susţine că n-a investit „un leu” la CS U, Primăria Craiova are afaceri cu unul dintre şefii în acte ai echipei.
„Municipalitatea nu a cheltuit nici un leu pentru echipa de fotbal!”, anunţa primarul Craiovei, în mai, cu prilejul promovării CS U. Exprimare de politician! Lia Olguţa Vasilescu a omis suficiente informaţii, cît să obţină un slogan răsunător.
Formularea apropiată de onestitate era: „Municipalitatea nu a cheltuit direct nici un leu pentru echipa de fotbal!”.
Conform unei analize Hotnews.ro – Freedom House, între şefii oficiali ai clubului oltean şi Primăria Craiova există, din decembrie 2012, o legătură financiară directă. Este vorba de un contract susţinut cu fonduri europene, pentru reabilitarea liniilor de tramvai din oraş. Banii europeni nu sînt căzuţi din cer, sînt tot bani publici şi ar trebui să-i privim ca atare, că doar nu cotizăm la Uniunea Asiatică sau la Parlamentul African.
Contractul respectiv are o valoare totală de aproximativ 8 milioane de euro. A fost împărţit în două. Prima parte, de 2 milioane de euro, i-a revenit Societăţii de Construcţii în Transporturi din Bucureşti. Printre deţinătorii acesteia, apare, cu 35 la sută din acţiuni, şi compania CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara, unde este acţionar, cu un procent de 25 la sută, omul de afaceri Adrian Andrici, unul dintre patronii CS U.
Acum, veţi spune, să iei 35 la sută din 30 la sută din 2 milioane de euro nu reprezintă cine ştie ce pradă, pentru care să te arăţi recunoscător şi să returnezi favorul, investind în fotbal. O porţie de 210.000 de euro, bani europeni, nu i-ar impresiona decît patronii de IMM-uri, care dau faliment pe capete. Suma asta modestă dovedeşte doar legătura de afaceri dintre Primăria Craiova şi conducerea oficială a CS U, nu şi dimensiunile financiare ale pactului.
Sigur, de cînd echipa din Bănie a fost preluată de un grup discret de binefăcători, au apărut şi bănuieile. Acum s- au concretizat. Mecanismul seamănă cu reciprocităţile din cadrul Cooperativei fotbalistice. Nu eşti membru, lasă-te de afaceri! „Parandărătul” e peste tot în jurul nostru, îl respirăm, îl bem, îl mîncăm, ne zdrelim pneurile pe el. Ne-am resemnat şi adaptat la toxicitatea lui. De aceea, cînd vedem caracatiţa politico-administrativă disecată braţ cu braţ, negru pe alb, avem un mic şoc. Ca primarul ăla, din anii ’90, care s-a speriat de formula chimică a apei.
Contractul pentru modernizarea liniilor de tramvai capătă greutate şi sens dubios privit în contextul achiziţiilor Primăriei Craiova din iunie 2012 pînă în prezent. Din analiza citată, reiese un adevăr crunt: municipalitatea din Bănie nu a cheltuit nici un leu „fără adresă”. Contractele au fost acordate, toate, firmelor de cuscri, cumnaţi, fini de politicieni, sponsorilor de campanie, prietenilor de sponsori. Politica e în toate. Politica şi cumetriile. Dacă Steve Jobs îşi lansa afacerea în România, pînă la primul milion, îi rămînea pe siglă numai cotorul din faimosul măr. Conform fişei postului, politicienii sînt mereu flămînzi.
Lista achiziţiilor Primăriei Craiova arată că nu e vorba de o reţea strict locală, n-avem noi norocul ăsta! Din radiografia Hotnews.ro – Freedom House, reiese că firme din Constanţa, care au pus umărul la campania PSD, primesc contracte în Craiova. Prin urmare, să nu ne amăgim că patronii generoşi ai fotbalului oltean au fost excluşi de la trocurile interjudeţene, că nu şi-au luat partea de lei publici din alte comenzi.
Şi uite-aşa, amortizîndu-şi investiţiile în fotbal prin contracte cu primăriile, şefii de la CS U îi asigură edilului microbist acoperirea în vorbe. Lia Olguţa Vasilescu poate afirma, privindu-şi alegătorii direct în ochi, fără să clipească: „Municipalitatea nu a cheltuit nici un leu pentru echipa de fotbal”. În traducere din jargonul electoral în româna contribuabilă, asta înseamnă: „Municipalitatea a cheltuit fonduri europene pentru firmele patronilor echipei de fotbal”.
N-a întrebat-o nimeni, încă, de ce un kilometru de şină de tramvai costă 700.000 de euro? Că doar nu e din asfalt!