Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Obsesia Keșeru

În ciuda perseverenţei cu care l-a ofertat Steaua, atacantul Bastiei nu are profil de Champions League

Interesul Stelei pentru Claudiu Keşeru nu e nou. Atacantul Bastiei se află pe lista de obsesii a roş-albaştrilor încă din primăvara trecută. Pentru că […]

vineri, 3 ianuarie 2014, 10:07

În ciuda perseverenţei cu care l-a ofertat Steaua, atacantul Bastiei nu are profil de Champions League

Interesul Stelei pentru Claudiu Keşeru nu e nou. Atacantul Bastiei se află pe lista de obsesii a roş-albaştrilor încă din primăvara trecută. Pentru că fotbalul nostru a intrat în sezonul poveştilor la gura sobei, acum se va discuta despre asta ceva mai mult şi în regim iminent. De fiecare dată cînd oficialii din Ghencea îl întrebau dacă e tentat de revenirea în Liga 1, Keşeru se declara „flatat”. Apoi făcea ce făcea şi semna tot pentru un club din Hexagon. Copil ingrat al patriei!

Campionatul României e la fel de atractiv ca răul cel mai mic. Transferul lui Djibril Cisse la Bastia îl presează pe Keşeru să-şi caute echipă. Negociază cu Steaua, la îndemnul discret al şefilor corsicani. Fost golgheter al Ligii a II-a din Franţa, fost star al „naţionalei” de tineret, iată-l ajuns „o soluţie” pentru echipa de Champions League la care roboteşte Reghecampf. O soluţie în ce sens? Un jucător care a marcat, în acest sezon, un gol în 16 meciuri (un gol la 713 minute jucate, conform statisticilor LPF-ului francez) nu reprezintă o soluţie nici pentru el însuşi. Keşeru nu traversează cea mai bună perioadă a carierei sale destul de modeste. Nu se apropie de un final în degringoladă, ca Mutu, dar nici nu dă semne că va „exploda” în fotbalul de înalt nivel.

Şi atunci de unde şi pînă unde urgenţa de a-l repatria? Între românii care au evoluat în Franţa, Keşeru face o figură aparte. El a avut şansa să treacă prin centrul de formare de la Nantes. N-a ajuns acolo gata educat, cu deprinderile proaste temeinic implementate în sistem. A ajuns acolo la 17 ani. Şi totuşi nu s-a adaptat mai bine decît Daniel Niculae, decît Tamaş, Nicoliţă sau Mutu. Centrul de formare nu l-a modelat spectaculos şi decisiv pe bihorean. Adică l-a valorificat la maximum, a scos tot ceea ce se putea scoate din el, fotbalistic vorbind, şi a schimbat tot ceea ce se putea încă schimba la vîrsta de 17 ani. Totul, mai puţin mentalitatea. Talent în plus nu aveau cum să-i adauge. 17 ani reprezintă, totuşi, o vîrstă deja matură în fotbalul profesionist.

După mai bine de zece ani în fotbalul francez, Keşeru s-a dovedit o piesă rezistentă, dar nu strălucitoare, în angrenaje de eşalonul secund. Nu e puţin lucru, dar nu e nici suficient încît să fie prezentat drept o achiziţie de vis pentru Steaua. În fine, depinde ce visează şi şefii Stelei! Nu e o mişcare ratată din start sau o manevră fără rost, Keşeru ar fi util în lupta la titlu, fără discuţie.

E folositor şi ca substanţă de contrast, pentru curiozităţile ştiinţifice ale microbiştilor. Dacă atacantul Bastiei devine superstarul Ligii 1, am avea o idee mai precisă despre nivelul campionatului intern. Pentru Steaua, experimentul ar putea să fie considerat cam scump. Keşeru, aşa flatat cum e de ofertă, nu vine liber de contract. De data asta, negocierile nu stau în întrebarea: „Vrea sau nu vrea?”, ci într-un calcul prozaic. În funcţie de cît e dispusă campioana să plătească pentru el, suporterii vor şti dacă au motive reale să viseze cupe europene la gura sobei.

Comentarii (33)Adaugă comentariu

tavizio (3 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 10:22

„Atacantul Bastiei”… zi mai degraba atacantul Bestiei. D-ra, da’ chiar stai asa de prost cu genitivul? Ai ajuns sa inventezi cuvinte?

Florin (1 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 10:28

Maria draga .. tu crezi ca Rusescu era jucator de Liga? Termenul asta de „transfer de liga” e o utopie pt campionatul nostru draga Maria .. nu exista asa ceva.. cred ca uiti in ce tara traim si ce campionat avem..decat Bilinsky mai bine Keseru .. decat Mutu ..mai bine Keseru .. si lista poate continua ..dar n-are rost ..

Mircea T (1 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 10:36

pe Wikipedia este deja transferat.
„Claudiu Andrei Keserü (n. 2 decembrie 1986, Oradea) este un fotbalist român care evoluează la clubul FC Steaua Bucuresti .”

Tostao (10 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 10:49

La multi ani,Maria! sunt de acord cu tine,Keseru nu-i un transfer extraordinar pt Steaua,poate doar salariul!!!….cu banii astia,cred ca puteau aduce un atacant care marcheaza mult mai mult decat Keseru….este un transfer slabut…cred ca ieseam mai bine cu Perone,de ex…dar,politica de transferuri a patronului si managerului,nu poate fii inteleasa!…cel putin in ceea ce priveste atacantii,vezi ce ratati are in lot….

Vlady (2 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 10:49

Daca nu il transfera, o sa ziceti ca era o solutie foarte buna, daca vine, iar nu e bine. Daca l-ar fi luat alta echipa, apareau articole de genul: jucatorul care a fost dorit de Steaua a ajuns la cutare sau ce super jucator a ratat Steaua.

brod (87 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 10:51

pai, asta e nivelul stelei: de liga a II-a franceza. daca-l mai iau si pe „marele” zicu, s-au scos. ca tot seamana patronul cu tapie-marseille, la tricoul cel vargat. doar ca tapie s-a purtat mai demn cat a stat la mititica – hot, dar cu cei sapte sute de ani de-acasa, in rand cu tot poporul.

Tavizio e dus cu pluta (2 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 10:51

Prietene,ai fumat sau ai tras pe nas?
Despre care bestie e vorba aici,bestia de mãta?(fãrã cratimã,cã numstie ce aia)
Ce prosti e câte unii,bãi Ciorbeo! 🙂

vlad (1 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 11:30

Vorbesti numai tampenii . Nici nu stii daca mingea e rotunda sau patrata si comentezi despre competenta fotbalistiilor . Maine poimaine incepi sa scrii ca Mutu nu mai bate bine loviturile libere sau Goian nu mai stie sa dea cu capul . Odata ce n ai habar nu mai iti da cu parerea despre fotbalisti

nucred (1 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 11:35

de unde stiti ce atribute are lati monitorizat?

faptul ca a marcat un gol poate sa insemne si ca sunt probleme la echipa, nu ajunge sa spui ca un jucator e un transfer nefolositor, trebuie sa ai argumente legate de prezenta / lipsa unor calitati, de lotul prezent la echipa in momentul achizitiei etc

daca nu ai argumente reale mai bine te abtii parerea mea…

Benise (5 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 11:40

Este usor ciudat acest interes major fata de un jucator care poate sa fie util la Steaua,dar care pare destul de costisitor.1mil de euro+4 sute de mii salariu anual este inesplicabil ,cand sa spunem imprumutul lui Rusescu putea s-o coste pe Steaua doar salariul de 450 mii euro!?Ciudat, cu 1 mil.se putea incerca transferul definitiv a lui Rusescu care este mult mai adaptat la ce se joaca acum in Ghencea.

SAG (9 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 11:44

Eu nu sunt entuziasmat de aducerea acestui fotbalist. Va fi asta o INTARIRE ???
Il avem pe Piovaccari pana la vara, dar Becali se gandeste mai mult pt. dupa plecarea italianului.
Insa Steaua are nevoie urgenta de un f. bun PASATOR intrucat cei 3-4 din spate( Tanase, Stanciu, Iancu, Chipciu s.a.) dau PASE PUTINE si de cele mai multe ori de PROASTA CALITATE.
Mi-e teama ca nici el nu va fi golgeterul dorit. De ce ? Uite, probabil ca si Keseru s-a aflat in aceeasi situatie, aratata in Gazeta, adica : Keşeru în ultimii 3 ani şi jumătate are urmatorul rezultat:
Sezon Echipa Meciuri / Goluri
2010-2011 Angers 35 / 10
2011-2012 Angers 33 / 6
2012-2013 Angers 32 / 17
2013-2014 Bastia 16 / 1
Deci, in sezonul in care o fi avut jucatori(COMBINATIVI BUNI) de ultima pasa buna el a inscris 17 goluri, alta data doar 10 sau 6, ori 1. Tot asa s-a intamplat si cu Kapetanos sau Rusescu cand au devenit golgeteri…
Dar, acum, Steaua are un PASATOR BUN ? Cred ca are doar partial buni, dar nu si pt. partide in CL au EL. Poate se vor forma cei de 18, 19 ani….

SAG (9 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 11:51

Eu nu sunt entuziasmat de aducerea acestui fotbalist. Va fi asta o INTARIRE ???
Il avem pe Piovaccari pana la vara, dar Becali se gandeste mai mult pt. dupa plecarea italianului.
Insa Steaua are nevoie urgenta de un f. bun PASATOR intrucat cei 3-4 din spate( Tanase, Stanciu, Iancu, Chipciu s.a.) dau PASE PUTINE si de cele mai multe ori de PROASTA CALITATE.
Mi-e teama ca nici el nu va fi golgeterul dorit. De ce ? Uite, probabil ca si Keseru s-a aflat in aceeasi situatie. Probabil ca si Keşeru în ultimii 3 ani şi jumătate a fost dependent de pasatori din jurul sau.
Se cam stie ca in anii in care a avut jucatori(COMBINATIVI BUNI) de ultima pasa buna el a inscris 17 goluri, alta data doar 10 sau 6, ori 1. Tot asa s-a intamplat si cu Kapetanos sau Rusescu cand au devenit golgeteri la Steaua…
Dar, acum, Steaua are un PASATOR BUN ? Cred ca nu, are doar partial buni, dar nu si pt. partide in CL au EL. Poate se vor forma pt. viitor cei de 18, 19 ani….

adi_stelistul (107 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 11:52

Ca sa o spunem pe-aia dreapta, nu stiu ce transfer al Stelei din 2013 a fost de UCL. Probabil Stanciu.

lucian g. (80 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 11:56

e usor sa vorbim dar mai bine cu Keseru decit Kapetanos, fratii Costea, si lista poate continua. dar Keseru cu experienta lui poate , poate ajuta STEAUA !!!!! mai bine incercam o repatriere decit un transfer scump si super prost, acum jos palaria in fata lui Piovacari… dar cind a venit la STEAUA cat a jucat in serie „B”, sau unde a mai fost ????? asa si cu KESERU………………….

Edward. (1 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 12:03

Daca e jucator de Liga sau nu ramane de vazut, dar in primul rand, Steaua are nevoie de un jucator care sa-i castige campionatul.

A.C.B. (9 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 12:25

O mare greseala este acest transfer!!! Un jucator de linia a II-a, fara fizic,dar cu pretentii de international. In campionatul Romaniei sunt cel putin douazeci de atacanti mai valorosi decat Keseru !!!

alexu (11 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 12:28

exista jucatori slabi, jucatori foarte slabi, jucatori extraordinar de slabi si pana la Keseru mai avem. Nu pot sa inteleg cum un club de talia Stelei plange dupa rebutul asta care nu are loc nici la o echipa mediocra din Franta. Dar noi ca suporteri ne-am obisnuit cu „mega” transferuri la Steaua. Au luat aproape 25 de milioane din CL, bilete si alte bonusuri dar vor sa aduca o „eterna speranta” cum e Keseru. Vai de capul nostru…pe Eric nu dadeau 1 milion sa-l cumpere, lasa ca s-a dus la arabi.

lord belial (182 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 12:51

reghe si cu meme sint varza la transferuri

Ady (1 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 13:27

1. Utilizatorul tavizio,esti prost de bubui 🙂 .
2. Numai experti aici 🙂 . Toti comenteaza aiurea in tramvai fara a constientiza ca vorbim de nivelul Romaniei. In UCL ca sa ai performante trebuie sa ai buget anua lde cel putin 40-50 milioane.Cfr-ul a facut 10 puncte,dar nu a iesit din grupe si oricum intamplarile astea sunt niste exceptii. Pentru a avea constanta in competitia asta iti trebuie bani.Uitati-va la bugetele echipelor calificate in optimi.Noi nu putem aduce Drogba,Sneijder,Ronaldinho,Muslera..etc. Asteptam si niste solutii,nu „solutii”, pentru UCL,din partea dumneavoastra,d-ra Andries,ca la criticat suntem asa de talentati,la gasit solutii stam mai prost.

ionut (3 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 13:57

@tostao, crezi ca perrone e o solutie mai buna? uita-te si la cifrele lui, are acelasi nr de goluri ca si keseru…parerea mea e ca trebuie adus alticineva in locul celor 2, care mi se par jucatori mediocri…cu banii incasati din chl si transferuri, macar ceva la 2-3 milioane, dar bun intr-adevar…

alx (87 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 14:12

Piovaccari cand a fost chemat la Steaua a venit cu inima deschisa bucuros sa joace in Champions League, asa ca nu faceti comparatii, Keseru asta care nici nume de roman nu are ci de unguras,e un ratat care se gandeste la bani , iar Steaua nu ar trebui sa ia jucatori care au refuzat odata tricoul Stelei, si nici pe altii gen Rusescu care a vrut sa plece…plecati gata stati acolo fiindca pentru Steaua altii sunt gata sa moara

marynboy (2 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 14:52

nici dumneavoastra nu sunteti ziarist de gazeta!!!puteti sa scrieti la un ziar local de orasel de provinci dar nu la gazeta !petru can -can sau libertatea lui stanca,poate…..dar nu langa tolo s-au vochin…..

costin toader (3 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 14:57

ba da este de CL,de recordul competitiei:24 de partide fara victorie si asa mai deoarte.pai de unde rezultate daca se face totul dupa ureche si la intamplare?!?

r.gabi (35 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 15:31

Nu crde ca jucatorul Keseru ar fi un transfer prost, dar nu sunt nici date tehice sau statistice etraordinare in legatura cu activitatea fotbalistica anterioara a acestuia.( si daca erau date bune sau deosebite despre activitatea sa, altul ar fi fost si pretul , probabil prohibitiv pentru Steaua iar posibilitatea de a ajunge la campiona Romaniei nu ar fi existat.)
Este evident ca actualul manager al Stelei a facut destule transferuri nereusite, dar cele facute de patronul sau puscarias, depasesc limitele intelegerii unui specialist sau ale unei persoane care se pricepe ceva la acest sport( numai daca amintim nume ca Ad.Cristea, M.Costea, probabil ca si Zicu, demult depasit de fotbal si pe care il trateaza cu „lejeritatea” specifica „intelectului” sau- este suficient )
In momentul in care managementul nu ar fi lasat de in seama unor persoane superficiale sau nepriceputev altul ar fi fost statutul actual al Stelei pentru ca este evident ca banii obtinuti din fotbal sunt mai mult folositi pentru a tine o familie si „protipendada” din jurul acestea de paraziti.
Mai mult decat atata o activitate de management adevarat nu exista in jurul echipei in sensul managementului marilor echipe carora le aduce profituri din produse sportive si din activitati privind brandurile lor.
Noi avem „marea capacitate” sa punem in locul managerilor adevarati recomandati prin PERFORMANTE in aceasta activitate tot felul de „tipi”CARE FIE AU FOST SPORTIVI, FIE AU ALTE MESERII , dar care nu au NIMIC COMUN sau nu au pregatire propice pentru ACTIVITATILE ECONOMICO-SPORTIVE.
Daca mai adaugam spalarea banilor sau insusirea unor procente din ei, ne lamurim asupra situatiilor dezastruase existente in fotbalul nostru.
Cu tot bunul simt, atat in privinta viitoarei conduceri a FRF cat si in general in fotbalul romanesc, nu avem nimic comun cu managementul performant prin numele, „antecedentele” profesionale si pregatirea manageriala a celor in functii sau a candidatilor la conducerea federatiei.
Imi pare rau, dar pana la urma este vorba despre diferenta dintre management profesionist si „lautari” in aceasta profesie.
Daca patronii sunt semidocti, spalatori de bani, nepregatiti sau fara intelegere fata de fenomenul in care se afla ,daca acestia sunt (si) prost intentionati este suficient sa explicam tot ce se intampla.
Deranjant este faptul in fotbalul nostru nu sunt niciun fel se semne bune, nici macar mugurii unei flori care sa vesteasca primavara in fotbalul romanesc.
Din contra ultimele alegeri de la liga ne-au devoalat si ne dovedesc cu prisosinta amestecul oribil al politicului si aceasta cred eu ca este natura sa ne scarbeasca si sa ne dezamageasca.
Pana la urma despre ce scriem cand nu avem curajul de multe ori sa aratam adevaruri dureroase si deranjante ?

Gica Pedala’ (1 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 16:51

Keseru cu siguranta e fotbalist bun pentru nivelul din mamLiga I de la noi. Acum nu stiu daca se merita investitia…sa recunoastem ca transferuri de astea suma de transfer importanta+salariu foarte mare nu prea s-au vazut pe la noi, repet, pt nivelul din Romanica. Sa speram ca se va adapta, langa el poate creste si Tarnovan. Acum e bine, dar din vara pleaca Piovacari si poate Kapetanos sa speram ca si Tatu. Nikolici e deja out deci echipa nu mai are atacanti. Trebuie adus ceva definitiv si stabil.

xxx (5 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 17:06

nu e de liga, dar e de liga 1. are sut bun (in sensul ca trage sanatos nu aluneca in timp ce trage), stie sa stea la offside nu ca rocha, nikolici sau kapetanos.

nene (1 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 17:25

comentati aiurea , keseru a fost mazilit dupa ce a plecat Moldovan de la nantes , au incercat sa l schimbe dar el are golul in singe ;A avut ghinion si a fost sabotat , daca joaca mereu o sa vedeti ce jucator este , talentat , muncitor , fizic , tehnica…mai vb asa din statistici e usor

vlad (66 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 18:25

Ai dreptate pana la un punct. Boudjemaa si Hamza tot din ligile inferioare franceze au venit si uite cat de bine joaca la Petrolul. Sincer, eu sunt foarte curios ce fgura o sa faca Keseru la Steaua. Dar nu am nicio asteptare… poate doar sa fie mai bun decat Mihai Costea sau Nikolici. Daca macar unul din astia pleaca se poate considera un castig.

rasss (2 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 20:21

Doamne fereste .tu chiar ai probleme cu capu’ ….pe cine vrei sa transfera ,pe Van Persie(daca stii cn e)…ala ar fii un transfer de liga pt steaua ..la mintea ta

adii (2 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 20:24

a scris LPF FRANCEZ PENTRU CA NU STII CUM SE NUMESTE PRIMA LIGA A LOR

vasco (317 comentarii)  •  3 ianuarie 2014, 22:04

De parca Steaua ar fi cel putin Real Madrid!?Decit Nicolici sau Kapetanos cred ca e mai fisnet in fata portii.Oricum nu cred sa vina si poate ca ar fi maibine pentru el decit sa intre in mizeria lui becali sau meme.Nu i-ar folosi la nimic,i-ar micsora salariul la prima criza de schizofrenie a lui becali.

mihai tanase (26 comentarii)  •  4 ianuarie 2014, 4:08

CE VALOARE ARE KESERU , DACA E SCOS DIN LOT DE CISSE , CARE ERA REZERVA LUI GIGEL BUCUR , CARE SI EL ERA REZERVA ?N-ARE CE CAUTA LA STEAUA SI NICI LA LOT .NU-SI MERITA NICI PRETUL SI NICI SALARIUL .DESPRE CARE SE DISCUTA .LA STEAUA NU PRINDE NICI BANCA .

Gabi (13 comentarii)  •  4 ianuarie 2014, 13:55

Nu e superfotbalist, in mod cert … Nu stiu de ce o asa inversunare …???

Comentează