Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Lor nu le pasă doar de fotbal!

Ceea ce pentru UEFA şi DNA e obiect de anchetă pentru Primăria Ploieşti şi CE Oltenia e motiv de cheltuială

În timp ce Contra analiza visător posibilitatea de a-l antrena pe Mutu, două serii de anchete se puneau pe roate. […]

sâmbătă, 23 noiembrie 2013, 12:17

Ceea ce pentru UEFA şi DNA e obiect de anchetă pentru Primăria Ploieşti şi CE Oltenia e motiv de cheltuială

În timp ce Contra analiza visător posibilitatea de a-l antrena pe Mutu, două serii de anchete se puneau pe roate. Una, la UEFA, alta – la DNA. Se completează între ele şi, la capătul lor, vom şti mai multe despre circuitul banilor publici în Liga 1.

Petrolul Ploieşti şi Pandurii Tg. Jiu sînt investigate de Corpul de Control Financiar al Cluburilor de la UEFA. Va fi o anchetă vioaie, cu verdictul anunţat pînă la finalul anului. În cazul unor nereguli (datorii neachitate către stat sau către entităţi din fotbal), cele două echipe riscă excluderea din Europa, tăierea din bonusurile pentru participarea în Cupele Europene şi restricţii la transferuri. N-ar fi un capăt de ţară, doar un capăt de junglă profesionistă pe bani publici.

În paralel, cele două echipe sînt vizate şi de DNA. Preşedintele CA de la Pandurii este cercetat în stare de libertate pentru delapidare şi spălare de bani. Conform procurorilor, Marin Condescu a împrumutat clubul cu „dobîndă” de 2,6 milioane de lei. La Petrolul, situaţia este cel puţin la fel de încurcată. Primăria Ploieşti a predat clubul unor investitori privaţi, însă continuă să-l finanţeze, prin intermediul unui ONG. A doua tranşă din prima de 3 milioane de euro promisă de Primărie tocmai a ajuns la destinatarii de la echipa de fotbal. Moment în care, scrie „Cotidianul”, DNA-ul a intrat pe fir şi verifică în prezent legalitatea acestei plăţi generoase de la bugetul local.

Vom vedea la ce concluzii ajung anchetatorii UEFA şi justiţia română în cazul celor două cluburi. Ceea ce frapează este diferenţa de abordare. Pe de o parte, UEFA înţelege să-şi protejeze banii şi să-şi impună legile. Pe de altă parte, statul român (compania de stat CE Oltenia şi Primăria Ploieşti) rămîne senin ca vara cînd vine vorba de banii pierduţi în fotbal.
Anchetele UEFA şi DNA au fost precedate, la ambele echipe, de enervantele controale ale Curţii de Conturi. În decembrie 2012, Primăria Ploieşti a aflat, cu surprindere, că a fost prejudiciată cu peste 900.000 de euro în urma colaborării cu echipa de fotbal. Nu existau chitanţe care să justifice cheltuirea acelor bani. La fel, raportul Curţii de Conturi a constatat că Pandurii nu pot justifica finanţări de 2,2 milioane de euro de la CE Oltenia.

În ciuda semnalelor că bugetul echipelor are colţuri ca Triunghiul Bermudelor, CE Oltenia şi Primăria Ploieşti continuă să ţină aproape de fotbal. Complexul Energetic a oprit doar teoretic finanţarea clubului. Practic, susţine un consilier local, CE Oltenia continuă să achite cheltuielile curente la echipă, „pentru că are performanţe”. Primăria Ploieşti, în loc să recupereze prejudiciul, recompensează clubul cu prime ca-n Emirate.

Din interese care ţin de calcule populiste şi trăiri microbiste, statul român susţine echipe de fotbal cu datorii către statul român. Şi nu e vorba doar de asta. Să dai bani la fotbal nu e cea mai detestabilă risipă bugetară. E vorba despre faptul că banii aceia se pare că nu ajung propriu-zis la fotbal. Dispar din acte. Magia jocului!

UEFA consideră demn de cercetat gunoiul pe care autorităţile române l-au pitit abil sub preşul „performanţelor”.  eea ce n-au reuşit instanţele de la noi, în procesele CEO – Pandurii, ceea ce nu-şi propune să reuşească Primăria Ploieşti ar putea reuşi cercetătorii de la Nyon, în regim rapid, şi DNA-ul, în regimul bine temperat al justiţiei de la noi. Ar putea reuşi să limiteze paguba şi să inverseze polii. Să dea şi fotbalul nişte bani la stat.

Comentarii (34)Adaugă comentariu

Room (32 comentarii)  •  23 noiembrie 2013, 12:38

Mai copii, de „CraiOlguta nimic nimic? Cum o echipa ivita din neant aterizeaza chiar in divizia aII-a, in loc de divizia aV-ea? Si tot cu ajutorul primariei a LPF&FRF aici nu vedem nici o anchrta. La Iasi tot primaria finanteaza echipa etc, etc.

cx (12 comentarii)  •  23 noiembrie 2013, 12:47

Sper ca vinovatii de prejudicierea banilor publici in PANDURII SI PETROLUL plus la CELELALTE CLUBURI sustinute din banul public sa infunde puscaria

Ei au omorat fotbalul din Romania atat la nivel de club cat si la nivel de NATIONALA – ei in loc de centre de copii si juniori cautare de talente , crestere sanatoasa etc

Fac o bisnita ordinara si o delapidare de fonduri mare
CARE VA FI ACOPERITA DIN TAXE SI IMPOZITE

Aveti impresia ca aceste fraude si milioane de euro din banii publici vor fi suportate de cei din primarii ?

Si nu – NU SUNT BANII PRIMARIILOR – bugetul general aduce si redistribuie sume pt orice localitate , deci nu sunt banii localitatilor respective , SUNT BANII TARII

Voi – populatia Romaniei vei suporta fiecare banut delapidat la Pandurii si Petrolul si alte cateva cluburi de fotbal
O sa se scumpeasca benzina , o sa se mareasca taxele pe case pe masini – pe tot – ca ele sa fie acoperite
Au distrus echipele de club , au distrus Nationala .. ce mai urmeaza ? Cand ii vedem in puscarie ?

Lupu’ (4 comentarii)  •  23 noiembrie 2013, 12:57

Eu deja m-am obisnuit cu articolele scrise de aceasta doamna. Pe acesta nu mai are rost sa-l citest, pentru ca imi imaginez ce scrie , la fel ca in precedentele.
Toata ziua vorbeste de bani publici si de aproape de fiecare data de PETROLUL . Oameni buni, Petrolul e singura echipa care benficiaza de ajutorul factorilor politici ?
SI NU UITATI UN LUCRU : PETROLUL A PRIMIT BANI PENTRU PERFORMANTA PRINTR-UN COTNRACT FERM : TERMINI IN PRIMELE 5 IEI O SUMA, TERMINI IN PRIMELE 10 IEI ALTA SUMA, NU INCHEI IN PRIMELE 10 NU IEI NIMIC. PREMIEREA PETROLULUI E LEGATA DE PERFORMANTA ECHIPEI, DAR CE SA INTELEAGA UNII.

Broscuţa Oac (40 comentarii)  •  23 noiembrie 2013, 13:06

Dacă ”alegătorii” ploieşteni acceptă ca din impozitele lor să fie plătiţi Mutu, Teixeira şi alţi milionari, înseamnă că aşa vor ei, doar e democraţie.
Au lefuri de 1000 euro pe lună, trăiesc într-un oraş modern, curat, sigur, cu străzi impecabile, şcoli frumoase, spitale moderne, parcuri splendide, căldura e ieftină, locuinţele confortabile, maidanezii dispăruţi de mult, speranţa medie de viaţă 85 de ani…
Ce-ţi poţi dori mai mult?

Stefan (2 comentarii)  •  23 noiembrie 2013, 13:42

Treptat,devii jurnalistul meu preferat.Bravo,sincer bravo.Ma bucur ca cineva arata cu degetul toata mizeria din fotbalul romanesc.

Paul Ploiesti (6 comentarii)  •  23 noiembrie 2013, 14:03

Maria, iar bati campii! Mai intai trebuie sa te informezi ca , in majoritatea tarilor europene, primariile si insusi guvernul dau bani de la buget pentru sport si pentru performanta. Probabil ca si acesta este un motiv, daca nu esential, datorita caruia la noi nu mai exista performante la nivel de club si implicit la nivel de echipa nationala. Oricum, in viitorul apropiat primariile,si nu numai ,vor avea suportul legal pentru sponsorizari si premieri.

M. Rădulescu (1 comentarii)  •  23 noiembrie 2013, 14:14

Stimată doamnă, cred că Liga şi Federaţia ar trebui să precizeze limpede limitele în care instituţiile statului se pot implica în „sponsorizarea” sportului, condiţionand respectarea acestor reguli de aplicarea unor sancţiuni cât se poate de dure.Sincer să fiu, aş regreta ca cele două formaţii care au performanţe pe plan sportiv, să fie sancţionate pentru motivul că o instituţie „interpretează” în mod original o anumită situaţie, considerând-o în afara legii !

kmkz (3 comentarii)  •  23 noiembrie 2013, 14:26

„doamna” andries maria ,la ploiesti nu se plateste decit PERFORMANTA …adica pe intelesul tau de bucatareasa, nicidecum ziarist, jurnalist sau ce mai visezi tu sa fii , doar daca se ia cupa si/sau campionatul clubul beneficiaza de premiere din partea primariei … NU se platesc salariile jucatorilor , antrenorilor, etc din banii primariei !…baga bine la cap si mai informeazate inainte sa scrii ceva ca tot te roade de Ploiestiul asta mereu cite ceva….dar dc nu te muti tu aici , in Ploiesti ?…ca avem loc la bucov la gradina zoologica sau la adapostul de catele…pardon caini comunitari.

Paul Ploiesti (6 comentarii)  •  23 noiembrie 2013, 14:27

(continuare) Cum este mai corect: ca banii contribuabililor sa fie orientati catre sport de catre primarii sau patronii care-si fac averi inseland statul sa sustina echipe de fotbal ( si la noi sunt foarte mult exemple)? Sa amintim mai intai de : Becali- avere obtinuta si din iselarea astatului, Niculae de la Astra, subventii mari de la stat, adica din buzunarul nostru, si ex. pot continua. Scuze, am amintit de echipele de pe primele 2 locuri!!!! Marea majoritate a ploiestenilor sunt de acord ca o parte din banii lor sa ajunga la echipa decat in buzunarul unor hoti! V-am rugat si in vara, nu mai loviti in Petrolul!!

Ovidiu79 (1 comentarii)  •  23 noiembrie 2013, 15:02

Mai Maria!..pe cand o sa te apuci de scris si tu ????..pt. ca observ ca tu continui cu ineptiile…ai ceva cu Petrolul sau cu Pandurii?…Scrie de toate echipele finantate de la bugetele locale sau de la companii de stat si atunci cred ca esti echidistanta! Pana atunci ciocul mic si joc de glezne…tu scrii doar de scandaluri, si cred sincer ca ai pile la trustul securistului sau iti bei ceaiul de seara cu el pt ca esti zero barat ca si ziarist de sport!

PS..Sigur o sa ma cenzurezi pt ca asa e la comunisti..” cine nu e cu noi e impotriva noastra”…

baull (1 comentarii)  •  23 noiembrie 2013, 15:06

Las-o p-asta, ca nu e prima data cand da in Petrolul.Culmea, doar cand se aproprie meciuri importante!In concluzie, este o zdreanta care scrie ori la comanda, ori din frustrare.

Gica Ploiesti (1 comentarii)  •  23 noiembrie 2013, 20:19

Mai paul din Ploiesti,de unde stii tu ca marea majoritate a ploiestenilor sunt de acord sa se dea bani din bugetul local la un club privat?Cumva s-a facut vre-un referendum pe chestia asta de care eu nu stiu?Nu sunt de acord ca banii pe care mi-i ia statul sa se duca in buzunarele lui Capra in timp ce luminile stradale nu functioneaza,strazile proaspat asfaltate se umple de gropi sau mai stiu eu ce.Multi ploiesteni nu tin cu aceasta echipa unde staful si jucatorii au salarii de mii de euro in timp ce ei isi fac dosare pentru ajutorul de caldura.In Ploiesti traiesc 230000 de oameni,nu 20000 de fani cati are aceasta echipa(Petrolul),deci 11% sustin Petrolul,nu majoritatea ploiestenilor.

m (5 comentarii)  •  23 noiembrie 2013, 21:04

Dumneavoastra puneti cuvinte si fapte d’avalma! Incercati sa faceti un fel de ancheta dar nu aveti elemente decat de prin intersectiile satelor, unde , dupa o raspinca (alcool de proasta calitate) cetatenii dau cu parerea de asfalt. Daca vreti sa ne oferiti o ancheta, o informatie, atunci verificati (conform codului jurnalistului profesionist) din trei surse diferite si atunci veti fi in stare sa ne oferiti un articol de calitate, temeinic arhitecturat. Sa auzim de bine!

andrei (5 comentarii)  •  23 noiembrie 2013, 21:42

@ Paul Ploiesti
Sunt Și eu curios care sunt țările europene cele multe unde se dau bani de la buget așa cum se da la noi, pentru a susține niște întreprinderi private. Întâmplător, situația e tocmai inversă, adică, nu se dau. Bun, se dau ei bani pentru sport juvenil, se dau ei bani pentru medalii mondiale, europene, olimpice. Ok. Dar e cu totul altceva.
Iar asta cu marea majoritate care ar fi de acord cu faptul că primăria dă bani la fotbal e o prostie. Deocamdată, e doar o minoritate foarte gălăgioasă și, fiind needucată – în marea ei majoritate – ușor de manipulat.

dani (88 comentarii)  •  23 noiembrie 2013, 22:37

Cred ca ar trebui facute sondaje, pt ca acolo unde echipele de fotbal sint sponsorizate de primarii, locuitorii respectivelor orase, sa-si spuna opinia. La Timisoara, in urma cu 3-4 ani, s-a facut un astfel de sondaj, in urma caruia s-a constatat, ca marea majoritate a cetatenilor, au fost de acord cu alocarea de fonduri echipei Poli din localitate. Vox populi, vox deii!

simplu suporter (43 comentarii)  •  23 noiembrie 2013, 23:03

petrolul incearca sa fie urziceni sau otelul 2. adica vor sa dea un tun sa prinda liga campionilor si banii aia sa ii imparta sponsorii aia privati care cica tin echipele – aia care acum delapideaza de la mineri si de la ploiesteni. baloane de sapun. contra este idiot, daca nu stie in ce e bagat cu sleahta aia capra/busca si aia de la primarie de isi iau parandaratul. iar la mineri condescu e tatic si ii manevreaza cum vrea el. Sper sa ii vedem pe toti in puscarie si echipele astea de carton sa faca performanta pe care le-o permite un buget transparent de la un investitor serios. nu din buzunarele unor amarati de mineri sau ploiesteni.

cetateanul turmentat (19 comentarii)  •  24 noiembrie 2013, 1:53

iaca,eu nu vreau sa dau bani pentru fotbal,

ci vreau sa dau pentru olimpicii din licee, pentru spitale, pentru lumina pe strazi,pentru strazi curate,
cluburile sa se autofinanteze,jucatorii castiga cat everestul intr-o tara saraca,sa dea bani pentru cei defavorizati si pentru urbe

cei care ridica un bloc, cei care fac o operatie pe cord,cei care isi risca viata in incendii, de ce nu sunt premiati

primarul -ziarist a promis bani pentru pensionari ca sa obtina votul lor,s-a tinut de cuvant?
el da bani pentru un club privat ?!

ori se dau bani ca sa se intoarca incognito in campanii
pentru baloane si afise electorale ?

mihai tanase (26 comentarii)  •  24 noiembrie 2013, 6:43

BRAVO MARIA !

dlq1 (30 comentarii)  •  24 noiembrie 2013, 9:12

Sa nu cumva sa pui la inima criticile impertinente le cateunora. Cata sa nu-i bagi in seama ca sunt si ei marunti si NU INTELEG NIMIC! pentru ei trebuie sa scrii scufita rosie sau alte basme ca sa le poata si ei intelege cat de cat. Bravos, tine-o tot asa.

Jiji (18 comentarii)  •  24 noiembrie 2013, 10:54

@ broscuța München?

In rest, ce de ploieșteni opăriți! Da mă, a plătit Becali să scrie de rău de Petrolul , acuma știți cine e de vina dacă pierdeti. Ce idioti.

mikadoo73 (4 comentarii)  •  24 noiembrie 2013, 11:57

Maria,poate-ajung baietii astia de la UEFA,Curtea de Conturi si DNA si pe la Primaria Craiovei!Pun-o vorba buna ,o pila,acolo!

adiko (1 comentarii)  •  24 noiembrie 2013, 22:02

Dragi locuitori ai orasului Ploiesti a citi si a intelege nu sunt sinonime. Concluzia este clara : daca eu ii vand unuia doi carnati trebuie sa ii dau bon fiscal sau factura urmata de un instrument de plata, chitanta, bo, op, etc, sa poata omu’ sa i explice sotiei acasa cand ii pune in tigaie. Ori idiotii astia de conduc institutiile si cluburile de fotbal fac tranzactiile de asa natura incat nu mai pot justifica banutii aducand un prejudiciu statului, implicit cetateanului, dar ce ne intereseaza daca echipa se bate la titlu.

Mihai (4 comentarii)  •  24 noiembrie 2013, 22:08

Știm Maria, nu era nevoie să ne spui! Urmează meciul cu steaua! Știm din toată liga 1 tocmai de Pandurii și de Petrolul trebuia să te iei, culmea amândouă înainte de meciul cu steaua! JALNIC mod de a-ți FACE MESERIA DE ZIARIST !!!!!!!!

costel (3 comentarii)  •  25 noiembrie 2013, 2:41

barbugiule gata in curand ne lasi.

Nimeni niciodata nu-si va aminti de ceva bun ce ai facut tu la nationala.

in 2008 mai bine nu eram decat sa jucam cum am jucat cu olanda.

in 2000, bine ca nu ai fost tu la turneul final. bine ti-a facut hagi si cu iordanescu

Si ca jucator ai fost un pomanagiu. Nu faceai nimic din faza defensiva cu care ne plictisesti atata.

Pa

walter (2 comentarii)  •  25 noiembrie 2013, 7:41

sper sa-i prinda cu ocaua mica si sa-i arunce din europa…ce sa faci cu rasurile acestea in europa…???

Mihai (1 comentarii)  •  25 noiembrie 2013, 9:04

Petrolul şi obsesia unora pentru banii publici
Posted on November 24, 2013 by razvanpanaitescu
http://galbenalbastrii.wordpress.com/

Transferul lui Mutu la Petrolul a alimentat şi mai mult obsesia unor ziarişti care influenţează serios opinia publică pentru tema aşa-zisei finanţări a clubului din bani publici. Fiţuicile în care zece din douăsprezece pagini sunt ocupate de viaţa echipei paraşutate în România în 1947, odată cu regimul comunist, au ajuns la un număr impresionant de editoriale în care clubul nostru este atacat direct pe această temă. Pentru prima şi ultima oară, lămuriri pentru naivii şi ignoranţii care lipesc această etichetă pe emblema FC Petrolul Ploieşti.

1. În Liga 1, există şapte echipe susţinute exclusiv din bani publici: în ordinea clasamentului – Pandurii Târgu Jiu, Ceahlăul Piatra-Neamţ, Gaz Metan Mediaş, ACS Poli Timişoara, FC Botoşani, Concordia Chiajna, Săgeata Năvodari şi Corona Braşov sunt susţinute în totalitate fie de regii autonome sau sindicate, fie de primăriile oraşelor pe care le reprezintă. Aceste şapte echipe, într-o etapă în care ar evolua toate pe teren propriu, ar aduna pe stadioane maxim 10 mii de spectatori, cam câţi vor asista diseară la confruntarea dintre Petrolul Ploieşti şi FC Viitorul Constanţa/Voluntari/Chiajna (numai Hagi poate ştii exact denumirea proiectului său). Despre această “risipă de bani publici” de ce nu scrie domnişoara de la “GSP-eu” care trăieşte cu patos dramele şi umilinţele roş-albaştrilor din Liga Campionilor?

2. Petrolul Ploieşti NU este susţinută din banii Primăriei. Petrolul are un contract de performanţă cu Consiliul Local, în care a fost stipulată suma de 3 milioane de euro pentru cele două rezultate obţinute în sezonul trecut: clasarea pe podiumul clasamentului şi câştigarea Cupei României. Dacă mă întreabă cineva dacă este legitim sau nu, ca ploieştean, i-aş spune că mâine aş dubla suma respectivă doar ca să mai trăim o noapte ca cea de pe 1 iunie. Despre legalitate, dacă va fi vreodată cazul, se vor pronunţa instanţele abilitate. Singurul lucru cert este că Petrolul nu ar fi primit 1 euro de la Primărie dacă ar fi terminat pe locul patru şi ar fi pierdut finala Cupei. Premierea unei performanţe este voinţa Consiliului Local şi a oamenilor ajunşi acolo prin votul democratic al cetăţenilor. În România sunt primării care aruncă suma asta ( a se citi, suma este sifonată în buzunarele unor băieţi deştepţi ) pe piste de biciclete în localităţi fără biciclişti, fântâni arteziene, terenuri de fotbal în pantă, leagăne în parcuri fără copii sau orice este nevoie pentru a devaliza aşa cum trebuie bugetele comunităţilor respective. Consiliul Local Ploieşti a hotărât să recompenseze o echipă care a făcut un oraş întreg fericit (când 30 de mii de oameni se îmbracă în galben şi fac o noapte albă de bucurie într-un oraş de 200 de mii de locuitori, poţi spune asta). Dacă decizia a fost una justificată sau nu, vor spune ploieştenii atunci când vor fi întrebaţi, nu domnişoara Maria Andrieş.

3. Susţinerea unui club de către o comunitate locală nu a fost inventată în România. În Portugalia, spre exemplu, Sporting Braga plăteşte o sumă modică (sub 500 de euro) pentru a utiliza un stadion de cinci stele construit cu ocazia turneului final din 2004. Petrolul plăteşte 10 000 de euro pe meci (ZECE MII) pentru folosirea Stadionului Ilie Oană. Petrolul este un club privat, care îşi plăteşte impozitele (cu siguranţă peste trei milioane de euro pe an dacă te uiţi numai la fondul de salarii de la prima echipă) şi care, atunci când nu o va face, va suporta rigorile legii. Mult trâmbiţata anchetă a CFC (corpul de control financiar al UEFA) are menirea de a afla dacă acest club are datorii către jucători, terţi sau bugetul de stat, iar rezultatele ei le aşteptăm cu mare interes. Însă legătura cu banii primiţi ca recompensă pentru performanţele din sezonul trecut este NULĂ. Dacă Maria Andrieş se întreabă unde s-au dus cele trei milioane primite, să îi transmiteţi că stadionul este în continuare plin, băieţii sunt mulţumiţi, noi (cei 15 000 de ploieşteni care umplu arena la fiecare meci) suntem fericiţi, iar echipa este în lupta pentru Cupa României, titlu şi – de ce nu? – calificarea în Liga Campionilor. Dacă Marius Nicolae (team manager) merita o primă de 70 de mii de euro, este numai şi numai problema NOASTRĂ!

4. Cu excepţia celor 3 milioane de euro proveniţi din contractul cu Consiliul Local Ploieşti, Petrolul Ploieşti mizează în sezonul competiţional 2013-2014 pe următoarele încasări:

4 milioane de euro – transferurile lui Gheorghe Teodor Grozav şi Jeremy Bokila la Terek Krasnodar

3,15 milioane de euro – drepturi TV cuvenite echipei care a terminat sezonul 2012-2013 pe locul al treilea

950.000 de euro – recompensă UEFA pentru calificarea în playoff-ul UEFA Europa League după două tururi preliminare

200.000 de euro – premiul cuvenit câştigătoarei Cupei României Timişoreana

1,5 milioane de euro – vânzarea de abonamente (peste 4.000), bilete (cel mai mare grad de ocupare al unui stadion din Liga 1) şi materiale promoţionale.

Domnişoară Maria Andrieş, credeţi că 8,3 milioane de euro sunt suficienţi pentru a susţine activitatea unui club din Liga 1 într-un an competiţional?

5. Dacă tot duc unii grija banilor primiţi de la UEFA şi “le pasă prea mult de fotbal”, de ce nu se întreabă domnişoara Maria Andrieş cum de un club care a încasat aproape 30 de milioane de euro ca urmare a calificării în Liga Campionilor şi a transferurilor jucătorilor Vlad Chiricheş şi Raul Rusescu a ajuns să confişte mingile primite de la UEFA de către echipa de tineret participantă în UEFA Youth League (şi aia încropită în ultimul moment din nişte jucători împrumutaţi de pe la Academia Hagi). De ce nu s-a scandalizat domnişoara Maria Andrieş atâţia ani cât Steaua, Dinamo şi Rapid au folosit cu chirii subevaluate de vreo 50 de ori bazele puse la dispoziţie de nişte ministere hrănite din impozitele unei ţări întregi?

barbu (104 comentarii)  •  25 noiembrie 2013, 10:10

dacă republicanii ploieşteni îi votează pe aceiaşi hoţi la conducerea urbei…
cam la fel stau lu rurile şi la craiova, acolo unde împărăţesc în (fărăde)legea lor olguţa vasilescu şi gigi neţoiu. voturi multe = prostie şi mai multă.

lupii (1 comentarii)  •  25 noiembrie 2013, 11:25

doamna maria ce ziceti sa veniti la Ploiesti sa faceti u botic mic la galerie?

catalin_cj (15 comentarii)  •  25 noiembrie 2013, 11:54

Domnule Mihai
Doua intrebari scurte
Scolile si gradinitele in Ploiesti sunt utilate cum trebuie si sunt in numar suficient?
Comunitatea ploiesteana e una infloritoare si care nu are ce face cu 3 milioane de euro?
Si acum partea cealalta. Vine Mutu. Cine isi permite de unul singur sa ii dea un salariu de 500000 euro in Romania?
3 mil de euro e o suma care ii permite unei echipe din aceasta tara sa supravietuiasca un an fara probleme in liga 1.
Nu am nimic cu Petrolul dar intr-o tara in care se taie din salarii din cauza ca nu sunt suficienti bani mi se pare o aberatie sa dai bani la o echipa privata de fotbal.

Dan Manescu (1 comentarii)  •  25 noiembrie 2013, 13:32

Am citit majoritaea comentariilor anterioare si, daca initial voiam sa ii raspund doar semnatarei articolului, ma vad nevoit sa ma adresez mai multor persoane. „La pachet”, cum s-ar zice… Deci, inestimabili (din pacate!) compatrioti, este o vorba din batrani care spune ca omul beat azi, maine se trezeste din betie, dar prostul nu se face niciodata bine… Eu m-am convins, citind produsul mintilor voastre, ma refer la comentariile voastre, ca nu sunteti beti. Altfel, nu vad cum ar putea cineva considera ca fiind o ilegalitate faptul ca Primaria Ploiesti a rasplatit (in baza unui contract perfect legal!!!) performanta echipei Petrolul din campionatul trecut. Ba mai mult, o anunt pe Maritza Andries ca din ceea ce cunosc, clubul Petrolul inca nu a primit toti banii datorati de primarie si ca, dupa parerea mea, in baza aceluiasi contract, ar putea actiona primaria in instanta… Nu am sa continui acest comentariu pentru ca mi se pare inutil. Am sa spun doar atat: 1) daca sunteti suporteri ai unei alte echipe de fotbal din campionatul nostru, uitati-va in „propria voastra curte” fara a incerca sa va linistiti frustrarile luandu-va de alti; 2) daca nu sunteti „microbisti” nu va mai dati cu presupusul despre ceva ce nu aveti habar. 3) daca nu sunteti Maria Andries, pot sa banuiesc ca ati fost in stare bahica atunci cand v-ati scris comentariile, deci exista o sansa (mica ce-i drept…) ca pana maine sa va reveniti. Spre deosebire de voi, sau unii din voi, insa, Maria Andries nu e beata… Deci nu sunt sanse sa se faca bine!

vlad t. (23 comentarii)  •  25 noiembrie 2013, 13:58

Pe cind o ancheta la Steaua? Steaua nu primeste nimic de la buget? Si da, si la Dinamo. Sint dinamovist, dar cum zicea platon, cu adevarul, zic si eu ca e inadmisibil ca Rapid sau U cluj sa fie eliminate din competitie pentru bani, iar Steaua si Dinamo sa nu aiba treaba. Cica e premiere.

Naica (2 comentarii)  •  25 noiembrie 2013, 15:19

. În Liga 1, există şapte echipe susţinute exclusiv din bani publici: în ordinea clasamentului – Pandurii Târgu Jiu, Ceahlăul Piatra-Neamţ, Gaz Metan Mediaş, ACS Poli Timişoara, FC Botoşani, Concordia Chiajna, Săgeata Năvodari şi Corona Braşov sunt susţinute în totalitate fie de regii autonome sau sindicate, fie de primăriile oraşelor pe care le reprezintă. Aceste şapte echipe………….. Cate, bai aritmetica ? Si te ascunzi in spatele unui nume echivalent cu „x’, „y”, „z”…

Alin (1 comentarii)  •  25 noiembrie 2013, 15:55

Aglomerația evenimentelor sportive de pe plan local din week-end mă împiedică adesea să fiu la zi, în aceste perioade de timp, cu tot ceea ce se scrie cu și despre Petrolul. La fel s-a întâmplat și acum, când am aflat de pe Facebook și din comentariile unor vizitatori fideli ai acestui blog despre ultimele – hai să le zic – năzbâtii ale unor colegi de breaslă din presa centrală. Întotdeauna, mi-am respectat, indiferent de vârsta lor, colegii jurnaliști, le-am luat nu o dată apărarea în fața criticilor, am căutat să explic ce i-o fi mânat posibil în luptă de s-au depărtat, uneori, de la drumul drept. Dar toate au și o limită, câtă vreme practica “băgatului în ele”, cum se spune în limbajul nostru neoficial de ziariști, și scrisul tendențios, mereu în aceeași direcție, ca o fixație, mi-au displăcut profund. Știu și eu destule lucruri adevărate, ci nu fantezii, dar nu le aștern negru pe alb, câtă vreme dezvăluirea este prematură. Chiar dacă există mai mult decât un sâmbure de adevăr. E și cazul Petrolului. Iar când procedez așa, suporterul nu îi ia locul jurnalistului, primul temându-se de distrugerea bunelor intenții, iar al doilea – de lipsa finalizării deja a unui scop. Desigur, va veni și ziua în care voi spune și povestea unor inițiative lăudabile, fie și dacă nu vor ajunge să capete contur deplin. Dar nu a venit încă, atâta tot. Însă, odată, suporterii tot vor trebui să știe ce a fost.
Aud că publicația Fanatik (foto sus; http://www.paginademedia.ro) dă drept sigură suportarea și – nota bene – garantarea viitorului salariu al lui Adrian Mutu la SC FC Petrolul de către municipalitate! Păi, cum? Ca ziarist, oricine ar trebui să știe că așa ceva este ilegal. Ah, te poți lega de un astfel de aspect atunci când acțiunea a demarat deja, iar ilegalitatea este astfel dovedită. Pe presupuneri sau anticipări, de dragul bombelor de presă, nu te poți baza când e vorba de chestiuni serioase. Firesc, domnii Daniel Capră și Iulian Bădescu au reacționat pentru a dezamorsa un scandal… fără obiect. Se știe foarte bine că administrația locală premiază doar performanța. Scrie asta într-un contract. Dacă Petrolul va ocupa, la final de sezon, una dintre pozițiile 1-5, va primi, și la anul, 2 milioane de euro, iar de la 6 la 10 – unul. În eventualitatea în care va păstra Cupa României la Ploiești, atunci va mai încasa încă un milion de euro. E foarte simplu. Ce-o fi așa de complicat sau de cârcotit veșnic? Nicăieri în lege nu scrie că performanța nu poate fi răsplătită, indiferent de domeniu. Unde spune că nu avem voie să facem ce ne gândim că e normal și bine cu banii noștri? Aș fi crezut-o de bune intenții față de banul public, de cheltuirea lui mai exact, pe domnișoara Maria Andrieș (foto jos; http://www.enational.ro), câtă vreme anchetele dumneaei, făcute publice în editoriale ciclice, nu s-ar reduce exclusiv la două echipe mari și late – Pandurii Târgu Jiu și Petrolul Ploiești! Întâmplător sau nu, printre foarte puținele ce mai țin pasul cu echipa pe care dânsa o cocoloșește, deși am aflat că nu i-ar fi și fan. Poate că ratingul o împiedică totuși să aprofundeze mai mult din ceea ce se întâmplă prin Ghencea, de exemplu! Acolo, chiar o fi raiul financiar și legea – înger? Observ că dra Andrieș, cu excepția care a întărit regula, George Copos, e mai puțin preocupată de creditorii șmecheri autodenumiți patroni, care sunt destui, dar devine extrem de precaută cu folosirea banilor ploieștenilor și a celor din Târgu Jiu. De parcă alte exemple similare nici nu ar exista. Ba, există! Chiar și pe acolo pe unde nu se premiază performanța!
a jurnalist, știu foarte bine că – dacă scrii ceva fără acoperire – mai poți fi și crezut. Cu greu poate demonstra cineva apoi că, de fapt, ai apăsat pe taste – în lipsă de subiecte tari – pentru a redacta texte departe de realitate. Băieții și fetele care “bagă în ele” nu procedează așa cum o fac fiindcă nu i-ar duce mintea. Îi duce, ceea ce e și mai grav. Unii, din răutate, alții – împinși de la spate, dar cu toții având certitudinea că nu îi va trage nimeni la răspundere, câtă vreme există un rating, pe altarul căruia destui dintre noi își trădează breasla. Nu ai voie să-ți bați joc scriind neadevăruri, să obligi oficialitățile, dar nu numai, să te contrazică, să îți spună pe șleau că ești un mare mincinos, un neprofesionist în fapt. Cu banul public nu glumești. Mai merge când te limitezi la cancanuri, dar nici atunci nu ar fi normal. Mințind, poți stârni scandaluri, distruge vieți, pentru că dreptul la replică nu îi curăță prea mult imaginea celui incriminat. Mulți se gândesc că dacă așa o fi, mai precis cum scrie jurnalistul! În cazul Petrolului, apreciez că și lipsa dorinței de promovare mai agresivă a clubului în media – în sensul bun al cuvântului – are consecințe nefaste, de genul celor de mai sus. Poate că nu ar fi fost deloc rău ca drei Maria Andrieș să i se fi explicat, direct și la obiect, cum stau lucrurile, ci să nu dea crezare exclusiv doar celor ce i se picură în urechi, zic și eu. Adică, atâtor răutăți pe care le ia mereu de bune. Chiar dacă ai har la scris, și dra Andrieș chiar are, nu înseamnă automat ca ești și un foarte bun jurnalist. Ești doar când știi tot subiectul perfect, iar cei criticați nu mai au cum replica mai târziu, fiindcă dezvăluirea îți este acoperită din toate punctele de vedere. La domnișoara, care mai știe câte ceva, nu este încă!
P.S. Apropo de profesionalismul drei Maria Andrieș, postez mai jos comentariul lui Eusebiu George, cel care mi-a mărturisit că nu a primit OK-ul de publicare pe blogul dânsei și mi-a dat acceptul s-o fac eu aici: “Cred ca trebuie sa fie anchetata si premierea de catre primaria Ploiesti a performantelor elevilor olimpici. Este strigator la cer ce se face din bani publici! Sumele nu se compara, dar, in fond, este exact acelasi lucru.
Stimata duduie, pastrand cat de cat glazura bunului simt, ti-am mai spus cate ceva despre prestatiile dumitale “gazetaresti”, dar nu te potolesti. Ce legatura are sula UEFA cu stampila primariei, de fapt? Esti si mobilata extrem de modest ca talent jurnalistic si vrednica de dispret prin incapatanarea de a te zborsi impotriva unui club demn de a fi dat ca exemplu pozitiv din foarte multe puncte de vedere, nu doar cel al sustinerii de catre concitadini. Nu ai nicio rusine, dar avand in vedere ura viscerala care iti poseda condeiul, fiind fara indoiala platita din bani negri, nicidecum oferiti public si transparent pentru a rasplati performanta, iti doresc sa ai parte de ceea ce clamezi: de justitie. Atat filosofic, cat si la propriu”.

Acest articol este preluat de pe blogul unui reputat ziarist ploiestean, Dragos Trestioreanu.

Mihai (4 comentarii)  •  25 noiembrie 2013, 18:01

Ptr. cetățeanul turmentat (pe bune turmentat ca cei mai multi care comentează) Iaca eu am vreau ca banii mei să se ducă ptr. fotbal (recompensarea performantelor)!!!Exact la fel cum bani de la guvern se duc la gimnaști, trăgători cu pliciul, scrimeori,etc Singurii capabili să critice sunt votanții din Ploiești! Ei vor spune dacă banii din buget au fost cheltuiți de primar cum trebuie, ptr. că în democrație majoritatea dictează! Eu nu vreau ca banii să fie dați superinteligenților cu diplome care oricum după ce sunt ținuți în scoală de statul român, pleacă în SUA sau UK și unde povestesc coșmarul din România! Toanta asta de jurnalistă nu citește nici măcar articolele scrise de GSP! Daca citea vedea cum au fost împărțiți banii de la primărie, respectiv cât a luat fiecare jucător! Apropo, mereu această jenantă persoană cu ambiții de ziaristă scrie de Petrolul inainte de meciul cu steaua! Mă intreb de ce nu investighează si faptul că guvernul a dat BANI PUBLICI ptr. gimnaști, scrimeori, tiriști etc. Ptr. Gică Ploiești: Ești un tâmpit! Primarul a fost mandatat de majoritatea ploieștenilor să-i reprezinte! 4 ani primarul reprezintă voința majorității în baza mandatului!
PS: Cât despre primele ca-n emirate vreau să spun doar că penibila ziaristă trebuia să se intereseze că acolo intr-un an doar antrenorul ia mai mult de 3 milioane!

Comentează