Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Daţi-le bani de lalele!

„Tricolorii” insistă să-şi exprime recunoştinţa faţă de olandezi, dar FRF nu le decontează cadoul.

„Nu vrem să se creadă că la ««naţională»» venim pentru bani. Noi ne-am cerut doar drepturile care ne-au fost promise!”. Foarte instructive aceste informaţii. În primul […]

sâmbătă, 9 noiembrie 2013, 9:58

„Tricolorii” insistă să-şi exprime recunoştinţa faţă de olandezi, dar FRF nu le decontează cadoul.

„Nu vrem să se creadă că la ««naţională»» venim pentru bani. Noi ne-am cerut doar drepturile care ne-au fost promise!”. Foarte instructive aceste informaţii. În primul rînd, e bine de ştiut că Raţ e mai mulţi. Acum joacă în Regat, la West Ham, poate de la asta i se trage obiceiul de a folosi plurajul majestăţii. E un automatism nefericit. Doar dacă ar fi lider de sindicat sau şef al unui institut de sondare a propriei opinii făcute publice, fundaşul „tricolor” ar avea temei să se exprime în numele unei mulţimi: „nu vrem”, „noi ne-am cerut”, „sîntem nemulţumiţi”.

Mesajul avea aceeaşi greutate dacă era exprimat în numele lui personal şi numai al lui. Raţ e un veteran sub „tricolor”, microbiştii sînt interesaţi de părerile lui, chiar dacă nu-i are în spate pe minerii din Doneţk. În fine, ce spune, la pluralul revoltei, fostul căpitan al „naţionalei”? Că Federaţia le-ar fi promis jucătorilor prime şi pentru calificarea la baraj, nu doar pentru calificarea la Mondial.

Precizează: „Nu venim la ««naţională»» să facem avere!”. Dar nici gratis. Sumele de la FRF sînt „echivalentul efortului depus pentru a ajunge la baraj”. Fix echivalentul sau echivalentul şi ceva în plus? Pentru că Raţ şi colegii lui n-au ajuns prin avînt neprecupeţit şi muncă susţinută la barajul cu grecii. Au fost ajutaţi. Orice bonus ar primi de la FRF, se cuvine să-l ofere olandezilor, legat cu fundă.

Mircea Sandu a explicat, în conferinţă de presă, episodul de „alba-neagra” cu primele. „Tricolorii” au avut de ales între prima la stînga, adică 250.000 de euro pentru calificarea la baraj. Şi prima la dreapta: bani pentru punctele strînse în grupă. Au ales varianta care li se părea cea mai sigură: 500.000 de euro la 6 puncte cu Ungaria şi Turcia şi 400.000 de euro, la 4 puncte. Au obţinut 3 puncte în cele două meciuri şi,  conform înţelegerii, nici un ban de la FRF. Fotbaliştii lui Piţurcă nu s-au încumetat să creadă că vor ajunge la baraj. N-au mizat pe forţele proprii. Au pierdut pariul elementar. Acum şi-au recăpătat subit stima de sine şi critică, prin vectorul Raţ, atitudinea de „gambler” a FRF: „N-a fost vorba doar de bani, ci de modul în care a Federaţia a pus problema!”.

Federaţia pune problema greşit de multă vreme. După Euro 2008, ultimul turneu final la care a participat România, „tricolorii” au fost dezamăgiţi de prime. În loc să accepte cadoul oferit de olandezi, pe teren, au găsit de cuviinţă să se supere pe Federaţie, după eliminarea din competiţie. Atunci mişcarea sindicală încă nu se înfiripase. Aşa că au vorbit sub protecţia anonimatului, prin vocea mamei unuia dintre fotbalişti. Doamna lider de vestiar s-a plîns că prima de Euro a ajuns fix cît să mobileze casa bunicii: „Cei de la Federaţie şi-au bătut joc de aceşti băieţi. Le-au dat cîte 6.000 de euro pentru meciurile jucate la turneul final!”. Păcat că nu s-a dat atunci bonus şi pentru cel mai urît meci al competiţiei, România – Franţa!

Financiar vorbind, cei de la Federaţie îşi bat metodic joc de „aceşti băieţi”. Iar „aceşti băieţi” batjocoriţi susţin că vin la „naţională” din masochism dezinteresat, nu pentru bani. Dar se supără de fiecare dată pe sadicii de la FRF, cînd se împart primele. Se încăpăţînează să creadă, ca Raţ cel multiplu, că se află „cu Federaţia în aceeaşi barcă”, deşi e clar că stau la etaje diferite ale Titanicului. Cîtă naivitate!

Nu e momentul ca „tricolorii” să se lanseze într-o luptă pentru drepturi şi libertăţi înaintea barajului. Nemulţumirea fotbalistului român faţă de restul lumii să ia o bine meritată pauză! Timp în care Raţ şi ceilalţi să încerce să fie, cît de cît, nemulţumiţi de ei înşişi. Nemulţumiţi de efortul pe care l-au depus pînă acum sub culorile naţionale. Hai, că se poate!

Comentarii (46)Adaugă comentariu

vasile (12 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 10:13

4 puncte cu Ungaria şi Turcia le-ar fi asigurat tricolorilor noştri prezenţa la baraj. Părea singura variantă plauzibilă. Aşa că oamenii au ales corect, 400.000 (sau 600.000, la 6 puncte) înseamnă mai mult de 250.000. Dacă înţelegerea a fost într-adevăr asta, Mircea Sandu are dreptate să nu le deie niciun sfanţ.

lebateauivre (28 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 12:41

maria, cine a terminat pe locul doi in grupa ?

nimeni_anume (2 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 12:52

Corecta analiza, cu o singura observatie: Olanda nu ne-a facut nici un cadou, ei doar au batut pe toata lumea, asa cum se astepta de la ei. Nu-mi place aceasta atitudine de a desconsidera rezultatele noastre, fiindca la urma urmei, a fost meritul echipei de a castiga in deplasare cu Turcia si de a nu pierde cu Ungaria in ambele manse.

duck_ati (8 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 12:55

Da, daca asta a fost intelegerea, Mircea Sandu are dreptate. Daca nu, faza cu „au fost ajutati” nu tine! Pentru ca nu e nimic incorect in faptul ca olandezii au jucat corect si au invins Ungaria si Turcia, chiar daca erau deja calificati! S-a jucat corect pâna la capat, românii nu au beneficiat de nici un ajutor! Daca nu ar fi jucat corect olandezii, atunci noi am fi fost dezavantajati. Asa, nici un ajutor! Respect Olandei, insa calificarea noastra la baraj a fost obtinuta corect!

Vlad Dracul (3 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 12:58

Nu e aşa, buey, că să le dea la olandeji, dacă Răţoii nu primesc bonusuri peste bonusuri trântesc barajul, buey!

Daţi-le, buey, prime de calificare la baraj Răţoilor, buey!!! Că altfel se răţoiesc la rezulatele echipei naţionale!

Serios acuma, în funcţie de cum se rezolvă situaţia asta, ştim ce să punem la pariuri.
Deocamdată, pare a fi 1 în tur (la diferenţă de un gol)şi x în retur.

heXagon (13 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 13:00

Dacă înţelegerea a fost într-adevăr asta, Mircea Sandu are dreptate să nu le dea nici un ban, dar daca asta se intampla numai la nivel de zvon e urat din partea pseudoziaristei, sa incite in asa hal. chiar rusinos! de fapt are cineva pretentii de la ea?! mai intreb ceva: daca turcia juca cu olanda cu 3 etape inainte de ultima, si meciul se temina cu acelasi scor, tot olandei trebuia sa ii multumim ca am terminat pe 2? esti jalnica…

domozina (27 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 13:03

aceeasi greseala de interpretare si obsesivul „noroc cu olanda”. n-a fost duduie nici un noroc cu olanda, pur si simplu asa a fost programu. daca aveam noi ultima etapa cu olanda, nu turcia, aveam 5 puncte avans fata de unguri si 6 fata de turci. e chiar atat de greu sa va duca mintea putin?

vmd (2 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 13:03

am batut noi grecia cu 5-0 si suntem siguri de calificare?noi facem planul la banii care o sa vina”daca”?cred ca si tu ai inceput sa faci articole de scandal!de ce tot insisti cu lalelele pentru olandezi,nu poti sa intelegi ca olandezii au jucat pentru tara lor si nu pentru noi?

flo (6 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 13:04

milionarul asta in Euro de Rat e penibil, atata disperare pt niste bani in plus. Mai intelegeam un jucator ca Matel

lord belial (182 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 13:07

asa o fi pus problema si hagi?
intr-un fel, de abia astept sa ne bata grecia, cel putin in tur, cit sa le mai vina maimutoilor astora mintea la cap
urmind ca, aici, cu ajutorul publicului, sa obtinem o nemeritata calificare
si sa iasa rat in fata sa ne spuna ca au biruit pt poporul roman
hai grecia!

tudor (7 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 13:07

Olanda nu ne-a ajutat, si-a facut treaba. Daca meciul de la Istanbul se juca prin etapa a-7-a, pe cine ati mai fi gasit drept salvatorii nostri? Meritul e suta la suta al jucatorilor si antrenorilor, fie ei buni, rai, asta vom vedea curand. Doamna Andries, referitor la bani, nici tu nu scrii acest articol gratis. Si nu e vorba de bani ca n-au ce manca ci ca etalon al recunoasterii valorii. Cand te bucuri mai tare : cand stii ca munca ti-e recunoscuta, prin orice mijloace, implicit financiar sau cand simti ca ti-e subevaluata ? Aici e discutia nu despre una doua mii de euro ( la nivelul lor). Hai Romania !!! PS. Dupa baraj, daca-l castigam, oare ce subiecte mai abordati tu si cu Cercanel Geambasu? Sunteti un fel de Gadea al presei scrise. Submediocri si mereu Gigi Contra.

mircea (2 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 13:12

In primul „rînd”, rând se scrie cu î din a.

mircea (2 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 13:13

În al doilea „rînd”, „sînt” se scrie „sunt”. E bine măcar ca nu ati scris „romîni”.

qwerty (1 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 13:19

asta e diferenta intre lumea civilizata din vest si noi cei din est ..noua ni se pare un mare serviciu ce ne-au facut olandezii si nu ratam nici o ocazie fara sa-i laudam. pe cand ei doar si-au facut datoria. daca unora li se parea mai normal ca olanda sa joace la misto in turcia si ungaria si sa faca egal sau sa piarda ..e grav de tot. dar probabil deaia aia is un de is si noi ..in mocirla.pt. ca noi suntem crescuti sa nu facem niciodata mai mult decat este necesar pe cand ei is crescuti in profesionalism. la ei nu exista hai ma e bine si la 60% doar nu trebuie sa facem 100%.

Dinu (1 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 13:20

Ce legatura are faptul ca s-au calificat in urma victoriilor Olandei cu Turcia si Ungaria? S-a ajuns in situatia asta datorita programului, nu din cauza incompetentei pe teren.
Bine, nu au jucat deloc grozav, dar si-au facut treaba: 4 puncte cu Ungaria, 3 cu Turcia si au batut tot ce era de batut. Olanda a fost cu 5 clase peste toate echipele din grupa.

Codrutz (1 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 13:20

Articol tipic romanesc ! Pai mai Marie, Romania a facut 4 puncte cu Ungaria, 3 cu Turcia. Olanda nu a ajutat Romania, ea a batut pe toti corect. Turcii s-au impiedicat cu Ungurii 😉 Vorbesti de fotbalistii de la nationala care sunt nemultumiti . Pai noi ca si natie, suntem tot timpul nemultumiti, mai ales cand e vorba de fotbal. Pai cum sa acuzi meciul Franta Romania ? Cum sa acuzi joucl Romaniei de la turneul final din 2008 ? Pai ce vroiati mai oameni buni sa atacam si sa jucam tiki-taka cu Franta, Italia, Olanda ? Am avut 2 puncte in acea grupa si am fost pe locul 3 cu sanse mari la locul 2 daca am fi castigat cu penaltyul din meciul cu Italia. Si apropo de prime si bani… baietii au muncit, s-au calificat la baraj ?! Daca era vb de niste prime pt calificare la baraj, fie ea si daca descalificau Ungaria si Turcia, pai sa le dea banii promisi. Cautati tot felul de scuze penibile, tipic sefilor din Ro ca sa nu se dea banii. Ba ca ne-au ajutat altii si ca nu e meritul nostru, ba ca avem joc urat ba ca nu stiu ce… Dupa parerea mea, acest articol este o RUSINE !

leo (4 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 13:27

Israsi gresesti Maria.
Rat este unul dintre capitani si are tot dreptul sa vorbeasca in numele jucatorilor(apropo,el chiar la cei mai tineri se referea,cei care nu stau asa de bine dpdv finabciar).Nu pot crede in vorbele Nasului pt ca el minte mereu.
Si inca ceva: jucatorii nu sint sclavi pe plantatia federatiei.

Bafta!

Alex (11 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 13:45

Foarte adevarat! Jucatorii sunt de-a dreptul nesimtiti. Cum sa ceri bani pentru munca altora?! Ce amestec au ei in accederea la baraj?! Olandezii si pilele lui Mircea sandu la UEFA au facut toata munca.

sorin-arges (21 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 13:50

Mataluta faci cumva munca patriotica la ziar ?

Fotbalul este serviciul lor. Cand presteaza trebuie platiti.

Cat despre olandezi fiti convinsi ca undeva exista un decont, chiar daca nu neaparat financiar; mult mai de pret sunt sa zicem niste voturi prin comisiile UEFA sau niste delegari de arbitrii sau trageri la sorti … sa mai zic ?

cip (7 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 13:54

bravo!!esti un jurnalist de exceptie!din pacate esti mult prea desteapta pentu multi ce au lasat comentarii pe aici…ar trebui sa vina gratis(fotbalistii)…normal ca se negociaza puternic sant singurii bani la care pot sa spere de la acest turneu final(calificati sau nu)..chiar credeti ca daca ne vom califica la acest turneu se vor mai face puncte???cine a vazut meciurile nationalei si stie si fotbal..realizeaza ca nu este echipa..dar jucatori de o echipa ar fi..nu este meritul romanilor ca s au calificat la baraj..astia care fac calcule pe aici sant penibili…treziti va adormitilor!!!maria incearca sa fie obiectiva asta inseamna sa fi un jurnalist adevarat!!cica din betie te mai trezesti dar din prostie niciodata..

gabriel (3 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 14:10

olandezii nu au jucat pentru noi, au jucat pentru ei si pentru a ajunge intr-o pozitie favorabila pentru tragerea la sorti a grupelor pentru mondial.
ca noi am fost beneficiarii indirecti al modului serios in care au tratat meciurile olandezii, asta este alta problema, dar care direct legata de rezultatele noastre din grupa.
datorita acestor puncte acumulate, am ajuns noi la baraj si nu ungurii sau turcii,
asa ca nu mai incercati sa invrajbiti jucatorii nationalei
puteti in schimb sa-i sustineti si sa-i ajutati moral sa depaseasca barajul.
poate asa ajungeti si voi ziaristii, in numar mai mare sa fiti acreditati la mondial.
astept atunci ca autoarea articolului sa refuze orice suma sau diurna si sa ceara doar salariul de baza de la redactie.

Vlad (1 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 14:18

Dra . Maria , nu esti informata corect .
Primele pentru jucatori sunt foarte mici pentru ca se bat federalii care sa ia mai mult. Ei stiu ca nu se vor mai intalni cu asta decat peste mult timp .
Stii ce prime au alte tari . I ti spun eu de 3ori mai mari .
Apoi stii de ce se allege un capitan de echipa tanar ?
Pentru ca el nu poate negocia primele , ce sa spuna Chiriches in fata lui Mircea Sandu ….

cip (1 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 14:29

generatia de aur tot asa punea problema?Steaua ’86 pt acel ARO s-au daruit asa de mult?De aia plangea Raducioiu dupa ce ne-a eliminat Suedia la penalty in ’94?ca nu mai prindea si el o prima in plus?sa fim seriosi,toti astia care sunt acum la nationala sunt niste mercenari sclifositi.Inainte fotbalul romanesc era practicat intai de toate din placere mai apoi si pt bani.Asta e mentalitatea romanului in ziua de azi,sa faca bani rapid si usor de aia nici un jucator nu a mai ajuns la vreun club mare.Ma intreb daca Ronaldo sau Messi sau oricare fotbalist de la un club mare pune problema ca Rat.

IO (63 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 14:55

Foarte bine punctat. La olandezi si cu funda.
@sorin arges #21,
penurie mare de gandire pe la tine pe-acolo. Aici e vrorba de prime, nu de retributie. Poate intelegi diferentza, desi nu am mari sperante.

bogdan (2 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 15:15

Un argument ad hominem, constă în a argumenta răspunsul la un argument sau la o afirmație despre un fapt prin atac la persoana care a făcut afirmația, în loc să se adreseze la subiectul argumentului sau să producă o dovadă contra afirmației. Această eroare logică se referă la criticile sau atacul la persoana care face afirmațiile și prin care se încearcă discreditarea argumentului.

Da, ai dreptate cand spui ca joaca slab, dar nu uita ca jucatorii sunt slabi si atunci locul 2 chiar este o performanta.
Nu, olanda nu ne-a facut nici un cadou, din ce tin eu minte scopul unui meci este sa-l castigi. olandezii si-au facut treaba si atat iar noi romanii sunt uimiti de astfel de lucruri pentru ca suntem obisnuiti sa nu ne facem treaba daca nu mai trebuie.

Mefisto (5 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 16:06

normal si correct e ca la nationala sa se vina GRATIS ca de aici isi ridica cota de fotbalist….sa fi mandru ca joci pt Romania…saracii de ei au salari de mizerie unde joaca si sperau si ei ceva marunti de la nationala ca sa isi mai cumpere un Aston Martin….dispret …asta merita toti inganfatii astia car o baga cu e MUNCA NOASTRA si trebuie sa fim rasplatiti….citi ROMANI nu m uncesc 12 ore pe zi si platatiti 8 ca sa isi hraneasca familia?????

lord belial (182 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 16:11

eu nu inteleg cum nimeni dintre aparatorii jucatorilor nationalei nu realizeaza problema de fond, ridicata de maria andries. mi se pare ca frf premiaza o neperformanta. las la o parte faptul ca piturca este un antrenor al carui obiectiv este calificarea in cincinalul celalalt. cu un contract mai mult decit generos, frf rasplateste o necalificare, concret. ok, am inteles inca de la inceput ca olandezii vor fi marii favoriti, dar nu inteleg de ce mai trebuiau prime pt baraj? adica, nu era obligatoriu, ca echipa cu ambitii, sa iti propui sa ajungi la baraj cel putin, fara nici un alt tip de incentive? si daca ajungem la baraj si nu ii invingem pe greci, ce mare brinza am facut? dam prime pentru faptul ca nu mergem la un turneu final? intr-o tara in criza, unde mincarea e scumpa in hipermarket? eu nu le-as da prime decit la calificare la turneul final

lord belial (182 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 16:15

iar cei care zic ca olandezii au jucat pt ei si nu pt noi uita de meciul romania – olanda de la euro, de declaratiile lui van gaal inaintea meciului cu turcia si de declaratiile lui robben de dupa meci. plus de golul lui sneijder, jucator la galata. eu zic clar ca olandezii ne-au ajutat si ne-au si zis-o, dupa cum a si parafrazat andries in titlu

cip (7 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 16:29

sa terminam cu galceava!!!jucatorii romani sa vina la nationala gratis..punct!!!cand vor juca cu inima si din pasiune pentru poporul roman vor castiga si cu franta si cu oricine…talent este din plinl!!dar trebuie si munca multa munca!!noi si munca santem doua…!!!nu stiu voi ce scrieti pe aici dar eu am un chef nebun sa vad o echipa a romaniei care se bate de la egal la egal cu franta,germania…asta nu se v a intampla doar cand o sa realizeze ca banii sant ultima lor problema!!!sa castige meciuri,calificari prestigiu…si o sa ajunga toti la echipe mari..(repet talent este din plin) pina atunci o sa ne zbatem in mediocritatea noastra absoluta!!cred ca merita si bani 50/50 cu federatia dar i as obliga pe fiecare sa faca cate un teren de fotbal in fiecare judet din care vin..macar atat sa dea si ei urmasilor lor micutilor fotbalisti romani care viseaza intr o zi ca ei..dar sincer as prefera sa nu fie ca ei..as prefera sa i depaseasca in performante…ca daca te uiti la performantele lor!!????………………………………….nu prea esta mare lucru ce merita retinut!!!ba da amagire…la nesfarsit!!!maria un sfat imi permit…lupta te in continuare pentru meseria ta ce o faci cu atata pasiune si profesioalism..si sper din suflet ca intr o buna zi sa reusesti sa te faci si inteleasa si de ce nu sa reusesti sa schimbi mentalitati!!te felicit si ma bucur ca mai sant jurnalisti ca tine in romania inseamna ca nu i totul pierdut!!va doresc la toti un weekend excellent si va doresc sa nu fiti dezamagiti….a cata oara???de meciurile tricolorilor nostri!!

Adi (95 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 16:41

Daca situl FRF ar fi cu adevarat un site profesionist si transparent, atunci toate intelegerile financiare de acest gen ar fi publice si nu ar mai exista discutii. Dar se poate observa ca multe lucruri zise oficiale se afla doar din presa, trunchiate si rastalmacite, in versiuni diverse, si de aici se isca discutii inutile care fac doar materie prima pentru presa de barfa si scandal.

puppinkeresku (5 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 17:19

In lumea buna a fotbalului se premiaza „CALIFICAREA” la turneul final , nu calificarea la baraj !!??
PUNKT !!!???

Flavian (2 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 17:31

Duceti o povara grea. In primul rand, doamna Maria, nu sunteti barbat. Apoi ca orice jurnalist sportiv de succes nu prea va afisati „pe sticla”, dand maxime ori gadiland patroni in goana dupa stiri „socante-explozive”. Meseria d-voastra se transforma intr-o operatie pe creier, supravegheata atent de baietei, inarmati cu tastaturi si jdemii de povestioare ce demonteaza tot ceea ce sustineti, ca sa intelegeti odata pt. totdeauna ca nu va pricepeti. Eu citesc articolele d-voastra cu placere, pt. ca scrieti in cunostinta de cauza, uneori ironica, dar mereu cu o parere bine conturata, ca un bun gazetar, asa duduie cum spun comment-urile.

grid (2 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 22:20

Daţi-le bani de lalele? Neinspirat titlu, umflat și de ironia cu funda. Dacă mergem pe logica asta, olandezii n-ar spune nu și mai bine negocia Mircea Sandu un bonus direct cu ei, că tot vorbește țara că se pricepe la măgării.
O astfel de trimitere, dincolo că miroase tot a bombă-scandal, evită fondul problemei, așa cum bine observă cititorii: de ce nu există transparență la FRF când se stabilesc astfel de stimulente, dezvăluite doar după ce un jucător ca Raț dixit, și de ce, la urma urmei, calificarea la baraj merită o premiere și nu calificarea în sine?

arh.Gheorghe Petrescu (246 comentarii)  •  9 noiembrie 2013, 22:24

Eu procedam altfel. Daca olandezii au facut misto de noi cu lalelele, eu FRF, le timitem buchetul de 11 lalaele, reprezentand echipa Romaniei, cu numele jucatorilor pe fiecare lalea, si o felicitare de multumire ca ne-a ajutat indirect prin victoria lor corecta cu, Otomanii. Atat si nimic mai mult. Acest cadou simbolic, putea fi oferit de NASU, seful FRF in speta, direct printr-un protocol, Ambasadei Olandei din BUCURESTI, Excelenteti Sale domnului ambassador al Olandei. Sant convins ca gestul symbol ar fi fost acceptat si trambitat in acelasi timp, de ambele tari, in toata lumea. Ba fratilor, voi stiti ca, in alte lumi civilizate, o atentie mica, o masa sau un mic cadou face mult bine celui care-l primeste, indiferent de functia pe care o are? Pai, daca in ROMANIA, sant numai ciobani de doi lei, la conducerea FRF, NU MAI AI CE SA COMENTEZI. Olandezii sant sigur ca au facut misto de formatia Romaniei atat pe ambele terenuri cat si la capitolul, MENTALITATE. Aici se poate vedea de ce Olanda, o tara cu aproape 11 milioane de locuitori, intrece cu mult Romania, la toate capitolele vietii, pe acest pamant. DESTEAPTA-TE ROMANE DIN SOMN! Hai Steaua si…….. HAI ROMANIA!

mihai tanase (26 comentarii)  •  10 noiembrie 2013, 6:18

TOTUL TREBUIA PUS PE HARTIE SI SEMNAT , ADICA CONTRACT FERM INTRE FRF SI FIECARE JUCATOR IN PARTE . PE VORBE , NU SE FACE NIMIC .

mihai (5 comentarii)  •  10 noiembrie 2013, 7:40

decat sa mergem la un turneu final ca sa ne facem de ras ca la ultimul meci in care echipa Olandei ne dadea pase in careu ca sa dam gol sa nu mearga mai departe echipa Italiei si noi sufletu’, mai bn neimplicati la o bere la tv.

oldman (6 comentarii)  •  10 noiembrie 2013, 12:28

lasand la o parte cererea legitima sau nelegitima a acestui fotbalist, precum si modul dezastruos in care echipa noastra nationala se prezinta de ceva multi ani, tin sa va spun ca olanda a ajutat cam la fel pe toate celelalte echipe (ungaria, turcia), adik le-a batut de cate doua ori. adica, nu a facut nimic special, adik numai pentru echipa romaniei. asa ca, ne place sau nu (mie nu) intr-un clasament care n-ar include olanda , adica numai cu echipe de rang doi, iesim pe primul loc.

Aristotel (97 comentarii)  •  10 noiembrie 2013, 12:45

Fotbalistii nostri de frunte, vor bani pentru calificare la baraj ? Dupa cat cunsoc eu, prime se dau la calificare la turnee finale, nu la baraj ! Si daca pica barajul, dau banii inapoi ? Li se promisesera prime colosale pentru baraj ? Cate 6000 euro, sau mai mult ? Mi se pare ca sunt bani prea multi ! Oare, Rat stie care este salariul minim pe economie in Romania ? Mai putin de 200 euro pe luna, asta ca sa afle si Rat ! Dar oare, stie Rat cat are un somer inregistrat la AJOFM pe luna ? Dar din ce traieste un somer care a iesit din programul de ajutor de somaj, stie Rat ? Razvane, calificati-va voi la mondiale si apoi sa va cereti drepturile promise ! Deocamdata, nu e cazul sa fiti premiati, ca n-ati obtinut inca nimic ! Daca Turcia batea Olanda, nu mai ajungeati voi la baraj, cu victoria chinuita cu Estonia, pe care trebuia sa o bateti cu cel putin la 6 goluri diferenta… Hai, s-auzim de bine !

Magnus Carlsen (1 comentarii)  •  10 noiembrie 2013, 13:47

Zilele acestea este finala campionatului mondial de sah intre Anand (multiplu campion mondial din India) si Carlsen (actual nr 1 mondial de numai 22 de ani din Norvegia, un geniu in sah inca de la 13 ani). Este considerat cel mai mare eveniment al sahului mondial din 1972 de la meciul Spaski – Fisher. Evenimentul nu are nici o acoperire in Gazeta Sporturilor, nici macar o mentiune. Incredibil!

Venom (10 comentarii)  •  10 noiembrie 2013, 20:25

“Tricolorii au avut de ales între prima la stînga, adică 250.000 de euro pentru calificarea la baraj. Şi prima la dreapta: bani pentru punctele strînse în grupă. Au ales varianta care li se părea cea mai sigură: 500.000 de euro la 6 puncte cu Ungaria şi Turcia şi 400.000 de euro, la 4 puncte. Au obţinut 3 puncte în cele două meciuri şi, conform înţelegerii, nici un ban de la FRF. Fotbaliştii lui Piţurcă nu s-au încumetat să creadă că vor ajunge la baraj. N-au mizat pe forţele proprii. Au pierdut pariul elementar. Acum şi-au recăpătat subit stima de sine şi critică, prin vectorul Raţ, atitudinea de “gambler” a FRF: N-a fost vorba doar de bani, ci de modul în care a Federaţia a pus problema!”
Partea asta din comentariul doamnei mi se pare esentiala. Intraqdevar, chiar si portarul de la FRF poate spune ca baietii astia au niste ambitii foarte mici. Astfel, daca ei nu au incredere in sine nici cat ca sa ajunga la baraj, ce mai poate fi de adaugat? Rat (cu numele asta joaca tocmai in UK) si-a dat cu stangul in dreptul, vorbind pe marginea unui subiect din care tot lotul romanilor iese sifonat. Spusele si revendicarile te duc cu gandul la adevaratele(ne)motivatii ale jucatorilor romani cand sunt chemati patriotico-tehinico-tactic sub tricolor: mercantili, agasati, ametiti, plictisiti, dezinteresati de fotbal si Nationala. Mici la suflet si mari la pretentii. Parca sunt luati cu arcanul acolo.

barbu (104 comentarii)  •  11 noiembrie 2013, 8:58

foarte bun articol. ei, şi…? „şi băieţii e ca leii / mare foame-n burtă are!”.

CLA (94 comentarii)  •  11 noiembrie 2013, 13:29

Si-a revenit United…

Adi (17 comentarii)  •  12 noiembrie 2013, 0:14

Nu le au cu pariurile, fotbalistii astia… 🙂

test (7 comentarii)  •  12 noiembrie 2013, 9:57

Bravo, Maria!

Alex One (132 comentarii)  •  13 noiembrie 2013, 9:49

Prostia este a federatiei care nu trebuia sa premieze nici „prima la dreapta nici prima la stanga” ci doar calificarea la Rio ca doar asta seamana a performanta. Ce-i aia calificare la Baraj ? Peste un an numai stie nimeni cine a pierdut barajul. Insa poate nu e vorba de prostie ci a interesului personal a celor de de FRF care sigur s-ar fi trecut si ei pe lista premierilor ca doar succesul (calificarea la baraj !!!) li s-ar fi datorat si lor,nu-i asa ? Au mai fost situatii in care a fost premiata si femeia de servici, probabil pentru efortul de a arunca sticlele goale din birourile unor federali, asa ca sa fie toata lumea multumita.

martzic (27 comentarii)  •  13 noiembrie 2013, 16:51

Daca li s-a promis o prima, trebuie respectata- e chestie de onoare!. Cum poti avea incredere in cineva care nu-si onoreaza promisiunile!?

Comentează