Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Fluierături gratuite, rateuri pe bani

De la Chelsea la Basel, Steaua a înregistrat un minus de 16.000 de spectatori. Pentru că fanii ei se pricep la fotbal, nu la polemici Explicaţia pentru locurile goale din tribune la Steaua – Basel are mai puţin de-a face […]

joi, 24 octombrie 2013, 9:44

De la Chelsea la Basel, Steaua a înregistrat un minus de 16.000 de spectatori. Pentru că fanii ei se pricep la fotbal, nu la polemici

Explicaţia pentru locurile goale din tribune la Steaua – Basel are mai puţin de-a face cu atitudinea echipei faţă de fani. E vorba, banal, despre lipsa de şanse. Cumva, campioana şi-a fasonat un profil de perdantă în grupele Ligii. Ienei a lansat ipoteza că Reghecampf şi-a istovit lotul cu pregătirea din vară. E o părere de luat în calcul. Au plecat Rusescu şi Chiricheş, n-a apărut nimic spectaculos în loc, acum contabilii din Ghencea trebuie să-şi asume minusul din încasări. Ce suporter dă năvală la stadion, nerăbdător să-şi vadă echipa chinuindu-se fără glorie?

Şcoala de dans şi bune maniere a staff-ului roş-albastru nu explică totul. Fanii nu gîndesc după acelaşi tipar dreptunghic ca oficialii de la Steaua. Fanii n-au irascibilitatea de poet nepublicat a jucătorilor lui Reghecampf. Fanii Stelei, în cea mai mare parte, vin la stadion pentru fotbal, plătesc bilet pentru fotbal. Îşi aduc copiii la stadion să vadă fotbal. Nu vin să se certe cu diverse persoane, ca să demonstreze că sînt neînţeleşi, deci geniali. Fanii Stelei se pricep la fotbal. Nu sînt automate de cumpărat biletele cele mai scumpe din UCL, în raport cu salariul mediu pe economie.

La meciul cu Chelsea au venit în jur de 36.000 de spectatori, la meciul cu Basel – 20.000. Cu 16.000 de oameni mai puţin. Conform definiţiei general acceptate, fanii ar trebui să-şi urmeze echipa la bine şi la greu, pe caniculă, pe ger, pe ploaie etc, etc. Asta e filosofia cazonă „old fashion” pe care au consacrat-o, de fapt, şefii de cluburi, antrenorii şi jucătorii. De partea cealaltă, din tribune, lucrurile se văd şi se simt altfel. Poate au şi fanii filosofiile lor. Necazurile lor. Aşteptările lor. Viaţa lor. Poate preferă să nu-şi vadă echipa umilită, blazată, ştearsă, anulată sub crampoanele adversarului. Poate pretind de la o seară pe stadion altceva decît frustrare, furie neputincioasă, tristeţe.

„Ne aşteptam mai mult de la public. Dacă ne-ar fi susţinut, am fi avut un alt aplomb!”, le-a bătut  Bourceanu obrazul fanilor. Aplombul, bată-l vina! Nu e trecut în fişa postului. Aplombul fotbalistului profesionist o fi ca un tren românesc, întîrzie sistematic şi soseşte de obicei după meci.

„Fluierăturile au fost gratuite!”, a continuat alergătorul de serviciu al roş-albaştrilor. Da, bine că s-au auzit şi alea. Să zică mersi! Dacă Bourceanu tot vrea să se lanseze într-o discuţie despre actul gratuit, fluierăturile alea au fost artă pentru artă în comparaţie cu ce-a jucat Steaua. Rateurile lui Latovlevici, de exemplu, sigur sînt pe bani.

Comentarii (28)Adaugă comentariu

Dragos (1 comentarii)  •  24 octombrie 2013, 10:06

Excelent articol.

Va multumesc

redknapp (3 comentarii)  •  24 octombrie 2013, 10:18

unde sunt stelistii? de ce nu comenteaza?

ionut (15 comentarii)  •  24 octombrie 2013, 10:36

Ai dreptate partial cand spui ca suporterii Stelei se pricep la fotbal. Majoritatea suporterilor stelisti care se pricep la fotbal nu mai vin la meciuri datorita lui Becali, MM ,Prodanca si a jucatorilor manelisti care se perinda pe la club de la venirea lui Becali. Cat a muncit Becali, cati suporteri, ziaristi a manipulat sa scape de suporterii care il injurau dar care in acelasi timp stiu ce inseamna Steaua? Majoritatea celor care vin la meciurile Stelei, vin ca la circ, vor sa vada spectacol, pe ei nu i intereseaza Steaua. Tin minte ca anul trecut la un meci de EL, Steaua conducea cu 1-0, era meci de calificare dar suporterii fluierau pentru ca jucatorii pasau mingea inapoi. Nu tin minte ca lucrul asta sa se fi intamplat vreodata in Ghencea. Suporterii Stelei care se pricep la fotbal nu mai vin la meciuri.

radu (1 comentarii)  •  24 octombrie 2013, 10:37

mai e un aspect. cand pui bilete inaccesibile suporterului care vine zi de zi si stie sa sustina echipa inevitabil stadionul se umple cu oameni care sunt doar spectatori. vorbim de un alt public, care nu are acelasi atasament pentru echipa. faceti abonamente care sa asigure cumpararea de bilete IEFTINE la meciurile de cupe europene si sa asigure locul in tribuna la meciurile de campionat PENTRU ADEVARATII SUPORTERI, care vin la meci pentru Steaua nu pentru adversarii de marca!

Sorin (3 comentarii)  •  24 octombrie 2013, 10:38

Bine punctat. Sa zica mersi ca am venit si aia 20000, dupa atitudinea total deplasata si neprofesionala a tuturor din staff-ul Stelei… atitudine ce s-a transmis si la jucatori.
Eu nu l-am fluierat pe Lato dar e total de inteles atitudinea celor care au ales sa il fluiere. Indolenta, tupeul nejustificat nu se iarta… Deseori in viata, ca sa fii un tip puternic, trebuie sa inveti ce inseamna sa fii umil, modest si muncitor.

Marian (1 comentarii)  •  24 octombrie 2013, 10:40

# 2 redknapp unde sunt stelistii?
dar ce se poate comenta?
Cum as putea sa dau o caruta de bani pe un bilet?

lasa sa se duca altii, eu nu ma duc la meci sa faca steaua bani pe spinarea mea si sa nu aduca nici macar un jucator bun pe teren !

aproape am plans de ciuda sa vad ca un bilet la meciul cu Chelsea este 100 lei si la Chelsea cu Steaua e in jur de 30 lire :))

Mircea (7 comentarii)  •  24 octombrie 2013, 10:43

Corect articol Maria !

@redknapp: stai linistit ca apar imediat 🙂

Anton (1 comentarii)  •  24 octombrie 2013, 10:51

eu sunt neutru…insa comentariile nu apar pentru ca este un articol plin de frustrari. ale cui…va dati dumneavoastra seama.

aham (67 comentarii)  •  24 octombrie 2013, 10:56

biletele scumpe + lipsa de orizont + jocul jalnic din ultima vreme. in conditiile astea au fost chiar ff multi … bourceanu a jucat f bine si inteleg dezamagirea lui, pe de alta parte steaua n-a jucat deloc bine si el trebuie sa inteleaga omul din tribuna si dezamagirea lui.

stef (1 comentarii)  •  24 octombrie 2013, 11:01

perfect adevarat tot ce ai scris

alex (2 comentarii)  •  24 octombrie 2013, 11:04

trebuia sa-l aplaudam pe latovlevici care de 3 luni incoace greseste sistematic, sa fim incantati ca echipa noastra care este condusa si se chinuie in fata unei echipe cu mult mai putin valoroasa decat ajax-ul de anul trecut.

Claudiu3 (3 comentarii)  •  24 octombrie 2013, 11:20

Asa este doamna ! Prea multe nedreptati se fac la echipa acum. Eu o sa vin la stadion cand va fi mai multa dreptate la echipa. Cum se poate sa tot joace Adi Popa ? Baietii aia care stau pe banca cum se simt ? Bagi orice jucator in locul lui dar nu il mai pui in teren ! Acum uitati-va la Latovlevici ! Daca nu va fi rezerva jocul urmator iar este o problema mare. Ne-am saturat de „incredere jucatorilor sa nu ii schimbam dupa un meci”, pai nu e un meci sunt mai multe !!! Din punctul meu de vedere de la antrenor se impute treaba (dar si de la Stoica) si-a pierdut credibilitea, mai ales fata de jucatori. Si-a cam pierdut si curajul si in general si-a pierdut gandirea limpede. Alt antrenor, Reghekamf, multumim ! si ne pare rau !
PS Gresala suporterilor este ca fluiera cand ar putea sa taca. Eu la stadion rareori fluier jucatorii Stelei. Dar de acasa fac mult mai urat decat cei din tribune la adresa lor. (Poate ca si acest fapt este o explicatie pentru numarul mic de suporteri.)

Adi (17 comentarii)  •  24 octombrie 2013, 11:21

Cam acid, dar bunut articolul.

Florin (1 comentarii)  •  24 octombrie 2013, 11:24

Toata mentalitatea romaneasca e proasta.Pretul biletelor e exorbitant de mare pentru cat se castiga in Romania. Incurajez echipa, platesc si biletul ala scump daca as vedea macar ca se face ceva cu acei bani.Gandim romaneste aici ne e locul cand vreodata o sa putem avansa daca la atat ne limitam.Sunt echipe mici cu bugete mai mici care au razbit in Europa sau cel putin sa nu se faca de ras.Nu poti sa iei 8 goluri si sa marchezi unu.La noi sisteme de joc vechi si la echipele de club si la nationala jucam fara atacanti sau o schema de atac nu se vede o pasa nimic.Ca sa joci fotbal trebuie sa fii si inteligent nu doar sa stii sa dai in minge.Sunt suporter stelist de cand m-am nascut dar am fost si la meciuri ale Rapidului pe Giulesti chiar si la un meci la Craiovei cand jucau in cupele europene ca sa sustin o echipa romaneasca. Si un lucru care este ENORM DE DERANJAT SI ARATA NIVELUL ROMANIEI SI LIPSA DE RESPECT FATA DE SPECTATORI AL UNUI EVENIMENT SPORTIV SI CRED CA E VALABIL PENTRU TOATE EVENIMENTELE ESTE LIPSA UNUI MIJLOC DE TRANSPORT IN COMUN CU CARE SA MAI SI PLECE OAMENII ACASA. DACA SI LA MECIURILE NATIONALEI NU SE ASIGURA TRANSPORTUL. LA ROMANIA – TURCIA NU CIRCULA NIMIC CAND S-A TERMINAT MECIUL IAR UN TAXIU ITI LUA PE O CURSA CAM CAT COSTA BILETUL. 50-60 LEI ASA LEJER.SI SPUN TOTI CA DE CE NU VINE LUMEA PAI SA VINA EI CU COPII SI SA PLECE PE JOS.NU MA INTELEGETI GRESIT NU E CAZUL MEU CA EU AM VENIT CU MASINA DAR AM MAI LUAT 3 PERSOANE CARE MERGEAU CU COPII PE JOS INAPOI.ATATA TIMP CAT NU EXISTA NU MINIM DE RESPECT FATA DE SPECTATOR VOR FI DIN CE IN CE MAI PUTINI PANA SE VOR JUCA MECIURILE CAM CUM SE JUCAU PE STADIONUL DIN REGIE ECHIPELE ARBITRII OFICIALII SI PAZNICUL DE LA POARTA

Adi (1 comentarii)  •  24 octombrie 2013, 11:25

Pai ce mai e de comentat? Articolul spune tot…

stelistul_fanatic (1 comentarii)  •  24 octombrie 2013, 11:26

felicitari pt articol!
ce-ar mai fi de adaugat? 🙂
ramanem o concluzie: fluieraturi – „GRATUITE” vs. multi bani bagati la ciorap si transferuri penibile, manelism, circ, clovni, reality show si rateuri – „PE BANI MULTI”

soki (1 comentarii)  •  24 octombrie 2013, 11:36

sunt stelist si ma mandresc cu asta! insa am fost inselati cu totii de obiectivele indraznete si spectacolul promis pt a ne lua banii pe biletele scumpe si pe achizitiile nefacute pe care acum le anunta ca nefacand parte din planul lor! nu am lipsit de la nici un meci in uefa sau campionat si in preliminarii, dar atata timp ca ne-au luat steaua ca sa faca bani cu ea pe capul nostru si pe simpatia noastra, nu pot sa ma insel singur si sa mai vin la stadion! STEAUA face performanta controlata??????
pe cine putem sa judecam ? daca ei nu mai judeca!!!!!! fanii nu sunt de vina… in afara de reghe care e model dupa parerea mea…restul sunt capuse…. STEAUA LIBERA!!!!

mihai (1 comentarii)  •  24 octombrie 2013, 12:03

pentru ca fanii stelei sunt suporteri de rezultat !

vlad (6 comentarii)  •  24 octombrie 2013, 13:07

Bun articol si sunt de acord cu el. Totusi, eu am fost pe stadionul ala deja la zeci de meciuri, nu au fost doar 20.000 de oameni. Au fost spre 30.000. Scaderea nu a fost atat de mare fata de meciul cu Chelsea… insa acolo deja era ingrijorator ca nu se vandusera toate biletele ca in primavara. Cu Basel erau sanse sa castigam, sa jucam bine, erau si preturile ceva mai mici…. deci chiar daca scaderea reala a fost de doar vreo 8000 de oameni, practic se poate considera ca a fost mai mare.

Eu am biletele in mijlocul unui grup de oameni cu pachete la toate cele 3 meciurile…. ehe, cel putin o treime nu au aparut cu Basel.

sevilla (6 comentarii)  •  24 octombrie 2013, 13:29

Explicatia pentru locurile goale din tribune e extrem de simpla: banii. Hai sa nu mai facem alte teorii!
Suporterii Stelei au umplut stadionul in meciurile de calificare in CL si pentru ca pretul biletelor era unul rezonabil pentru cat se castiga in Romania.
Asa, la meciul cu Chelsea in tribune erau multi oameni care si-au permis biletele, dar nu erau suporteri ai Stelei. Venisera sa vada Chelsea.
Acum cu Basel, pe langa pret a mai aparut ceva: din pacate jucatorii si antrenorul Stelei s-au apucat sa faca pe desteptii si superiorii neintelesi. Latovlevici de exemplu.
Probabil celor de la Steaua ar trebui sa i se reaminteasca ca mandria si prostia se platesc….

bussy (2 comentarii)  •  24 octombrie 2013, 17:24

Steaua lu’ Bekali a dat un buff cu calificarea in CL… si-a facut plinul, nu o mai intereseaza rezultatele… doar alte buffuri (bani de la public, un nou titlu de campioana, o noua calificare, etc) …. spectatorii si-au dat seama si-o sunteaza!
Pun pariu ca anul asta Steaua nu ia campionatul! …citeva infringer si se dezintegreaza!

gigi (67 comentarii)  •  24 octombrie 2013, 17:50

Mie mi se pare ca asta cu „de ce ne fluiera suporterii si nu ne incurajeaza in permanenta indiferent de ce jucam noi pe teren” este o chestie gresita. Poate suporterii Stelei au devenit foarte exigenti cu echipa lor si isi doresc sa atace ca pe vremea „vitezistilor” cand pasa inapoi la portar nu exista. Marti seara la stadion mi s-a parut ca fluieraturile i-au ambitionat pe jucatori mai mult decat incurajarile…

nea caisa (70 comentarii)  •  25 octombrie 2013, 14:38

Foarte bun articol, Maria! Altfel decat l-as fi ordonat eu, insa foarte bun! El surprinde doua trasaturi principale ale suporterilor romani: oportunismul si dorinta de spectacol. Desigur ca si comentatorii care accentueaza semnifiactia pretului biletelor nu gresesc.

Belphegor (23 comentarii)  •  25 octombrie 2013, 16:43

Articol bun, nu foarte, doar bun. Sa ma explic. Este vorba si de asteptarile create de rezultate anterioare si de conditiile specifice fiecarui meci. La Romania-Ungaria au fost usor peste 41k spectatori. Dupa victoria spectaculoasa dar si tinand seama de importanta meciului cu turcii la Romania Turcia au venit 45k. Deci prezenta suporterilor este greu de judecat. Steaua are un anumit nivel. Atunci cand rezultatele depasesc asteptarile oamenilor in raport cu acel nivel lumea va veni. Daca se joaca si cu chelsea sau Stuttgart echipe cunoscute vei avea mult mai multi la meci. Hai sa presupunem ca o echipa din Liga a 2-a castiga cupa si joaca cu tottenham. or sa fie pe stadion cel putin 15-20 k spectatori daca nu si mai multi. Vin pentru Tottenham nu neaparat ca sunt fanii echipei din Liga a 2-a, dar e totusi o echipa romaneasca. La o echipa ca Steaua nucleul suporterilor dedicati poate fi undeva intre 5 si 10 mii. Stiu ca Steaua a pus in vanzare abonamente dar nu mai stiu cate s-au vandut. Cluburile mari, Real, Barca, Manchaster, Bayern samd nu traiesc doar din veniturile de la meciuri. au insa o masa critica de suporteri care asigura un stadion relativ plin. Pentru asta este insa nevoie de performante la nivelul echipei. Daca echipa nu are o evolutie constanta numarul celor care vin la meci scade. Invers creste. Ca stelistii bat obrazul suporterilor e o chestiune de educatie a lor. Intre suporteri vei avea intotdeauna unii care injura huiduie samd. Daca alde MM sau Bourceanu n-au minte si se coboara la nivelul unora din astia ii priveste. Atata ii duce pe ei capul. Un om inteligent stie ca respectivii nu reprezinta adevaratii suporteri si nu se ia in gura cu ei. Asta e nivelul si al suporterilor si al jucatorilor/managerilor. In rest analiza e ok dar trebuia dusa mai in profunzime.

sorin (1 comentarii)  •  25 octombrie 2013, 16:53

scurt
problema pretului la bilete este una din cauzele pentru care au venit mai putin suporteri. sunt si altele gen rezultate dar nu asta vreau sa comentez
ci celea 16.000 de fluieraturi. cred ca un suporter adevarat isi sustine echipa si la infrangere si mai ales la infrangere. amintiti-va de Poli -steaua 1-8 ca sa nu mai vorbim de alte campionate cvilizate. mi-as dori o galerie fie ea numai de 10.000 de oameni care sa vina si sa isi ncurajeze echipa. Steaua cu Basel chiar a muncit, chiar a vrut. si daca un jucator greseste se intampla. cu totii suntem oameni si gresim in ceea ce facem. cum ar fi daca la munca cand gresim ceva toti ceilalti colegi s-ar apuca sa ne fluiere.
Maria nu imi place articolul tau – instiga la ura ceea ce nu ar trebui sa faca presa

xray (7 comentarii)  •  26 octombrie 2013, 8:36

Mda, vrem ca echipa sa fie de CL, iar biletele „low cost”. Vrem sa ne comparam la fotbal cu Chelsea, Schalke, Basel …, iar la bilete, cu Avantul Barsana.

Vis tipic romanesc: o echipa pentru masa bogatilor sustinuta de „sarantoci”.
Nu ne vedem lungul nasului si nici nu stim sa ne bucuram de putinul ala pe care-l avem aproape gratis.
Vrem sa ne bucuram de performanta, dar pe banii altora!

Maria mananca si ea o paine, nu scrie articole moka, doar din pasiunea pt fotbal. Banii ii ia si ea tot de la noi. O platesc si cei care o plac cum scrie si cei care nu. In fotbal e altfel? 🙂

dlq1 (30 comentarii)  •  24 noiembrie 2013, 9:30

Fotbalistii din cauza ca au salarii uriase in comparartie cu cetateanul de rand -cel care da 100 lei pe biletul de intrare la meci- nu isi pot imagina ce inseamna sa renunti la 40 de beri sau la 100 de paini sau la 20 litri de lapte etc pentru a-i vrdea pe ei jucand -CE?- doar ei stiu! Latovlevici chifleaza pe bani primiti dar spectatorii dau bani sa-l vada si ii doare. EI -spectatorii- pe banii dati, ar avea dreptul sa-i si injure, nu doar sa-i fluiere. ASTA TREBUIE SA INTELEAGA Bourcenii. Cat despre TANASE mai bine NU !

dlq1 (30 comentarii)  •  24 noiembrie 2013, 9:57

Eu pot sa pun altfel problema. Latovlevici cand joaca PROST, se duce in tribuna si da banii inapoi?? Sau MM sau Prodneubereghensburg fac acelasi lucru, cand echipa se face -prin jocul etalat-de ras?? Hai sa fim seriosi ! In loc sa stai acasa si eventual sa asculti la radio meciul, ca oricum, crainicii il infrumuseteaza, vii la stadion, pe ploaie, pe vant, ninsoare sau soare torid si iti incurajezi echipa de sufletsi ce sa vezi un LEMN (Tanase), multe trompete (inclusiv Bourceanu care doar alearga mult, caci de cand cu plecarea afara nu se mai poate concentra nicimacar la loviturile libere), si vreo cativa cu naiul (n-ai tehnica, n-ai talent etc). Antrenorul -eternul antrenor- e in puscarie si secunzii nu stiu sa gestioneze situatia, inclusiv CUM sa faca schimbarile si pe cine cu cine sa schimbe ! De ASTA fluiera spectatorii si jucatorii sa inteleaga ca pe banii lui spectatorii fluiera daca vor sa fluiere cum se spunea in filmul acela.

Comentează