Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Viitor de împrumut

Discuţiile despre revenirea lui Brandan confirmă direcţia: Steaua preferă să importe, nu să crească fotbalişti.

Steaua a descoperit dublura lui Bourceanu tocmai în campionatul chinez. De fapt, a redescoperit-o, pentru că e vorba de Pablo Brandan. Discuţiile despre plecarea căpitanului […]

sâmbătă, 19 octombrie 2013, 8:34

Discuţiile despre revenirea lui Brandan confirmă direcţia: Steaua preferă să importe, nu să crească fotbalişti.

Steaua a descoperit dublura lui Bourceanu tocmai în campionatul chinez. De fapt, a redescoperit-o, pentru că e vorba de Pablo Brandan. Discuţiile despre plecarea căpitanului din Ghencea au acum un antidot optimist: discuţiile despre revenirea argentinianului.

Soluţiile testate reprezintă soluţiile cele mai comode. Brandan mai are o lună de contract cu Liaoning Whowin, locul 10 din 16 în prima ligă chineză. „A avut doi ani foarte buni aici!”, spune impresarul lui. „Foarte buni” înseamnă 46 de meciuri şi un gol. Fotbalul asiatic sună încă destul de aproximativ în materie de valoare. Oricum, în lipsa altor informaţii, să-l credem pe impresar.

Nu doi ani în China (deşi la plecare anunţase că are contract pe trei ani) ridică semne de întrebare asupra capacităţii lui Brandan de a-l înlocui pe Bourceanu. Neliniştea vine de la faptul că „Stranierul anului 2009” are acum 30 de ani. Reprezintă, cum se spune, o soluţie de avarie, indiferent de cheltuielile pe care oficialii Stelei sînt dispuşi să le facă pentru aducerea lui.

Un club puternic amortizează plecarea unui titular prin promovarea unui jucător tînăr din pepiniera proprie. Un fotbalist deja intrat în atmosfera clubului, obişnuit cu stilul de joc se încadrează, la orice oră şi în orice loc, mai repede decît un import din China. Dar Steaua creşte din ce în ce mai puţini fotbalişti. Lipseşte, în continuare, perspectiva. Soluţia pe termen lung. Parteneriatul cu Academia lui Hagi se întinde doar pe un an şi a fost încheiat sub presiunea exigenţelor UEFA. Cluburile participante în UCL trebuie să trimită o echipă şi în Liga Campionilor Under 19.

Terenul de antrenament pentru juniorii roş-albaştri, un fost teren de rugby, a fost primit de la MApN. Din 2011, puştii de la Steaua nu se mai pregătiseră pe iarbă. Clubul a preferat să investească în transferuri de la alte echipe, nu în formarea de fotbalişti. O strategie impusă de patronul nemulţumit că pe terenul lui sintetic nu zburdă nici un copil- minune.

Steaua mizează, în continuare, pe plombe, nu pe dinţi de lapte. Pare să aibă nevoie de jucătorii tineri doar pe post de muniţie în polemicile cu Federaţia. Junii roş-albaştri lipsesc din loturile naţionale, pentru că loturile naţionale „nu mai au şanse de calificare”, explica Reghecampf. Din acest motiv sigur de sine pînă la aroganţă, Stanciu şi Iancu nu s-au prezentat la „naţionala” de tineret Under 21. N-au jucat în meciul contra Irlandei, cîştigat de „tricolori” cu 1-0.

România mai are şanse de calificare la Euro 2015 pentru că un junior rapidist, Mădălin Martin, a înscris golul victoriei. Ironic, nu? Ajuns în Liga a II-a, cu antrenori şi jucători neplătiţi, Rapidul creşte juniori şi-i educă să apere şansele tricolore. Campioana nu-şi permite acest lux. Cel mult îi poate plăti salariul lui Brandan.

Comentarii (24)Adaugă comentariu

inseo (1 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 9:39

Buna!

Da, ar fi bine ca steaua sa aiba si ea un lot de juniori poate asa am avea un viitor fotbalistic mai bun. Este si academia lui Hagi o solutie, dar ar trebui sa fie mai multe academii de genul acesta in Romania.
Sa auzim de bine

Mihai (10 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 9:46

Unde aveti dreptate:
1. Brandan nu e jucator de Steaua.
2. Steaua nu promoveaza tineri.
Unde nu aveti dreptate:
1. Aveti vreo declaratie a unui oficial stelist ca il vor pe Brandan? S-a transferat deja Brandan? Sau e doar promovarea facuta de impresar sa poata obtine in China un salariu mai mare, ca vezi il vrea o echipa de C.L. Daca nu aveti ceva oficial de ce sa acuzati? De dragul scandalului. Cum puteti judeca pe cineva pentru ceva ce dumneavoastra ati inventat? Poate ca Steaua are carente in fotbal dar dumneavoastra aveti carente in jurnalism.
2. Citez „Un club puternic amortizează plecarea unui titular prin promovarea unui jucător tînăr din pepiniera proprie” – ei nu serios? Poiate Barcelona sau Ajax, in rest cand e ultima oara cand Real, Chelsea, Manchester, sau numiti ce echiopa mare vreti, a inlocuit un titular plecat cu un junior promovat, astfel incat sa faceti dintr-o exceptie o regula sine qua non? Vorbiti serios? Astfel ati observat dumneavoastra? Sincer, credeti ca va meritati salariul?

gica contra (6 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 10:46

E adevarat ca Steaua nu mai are grupe de juniori, dar Gigi a avut dreptate cand le-a desfiintat. Pai ce mafie era la acolo. Intrebati parintii copiilor care au fost la juniori. Dai spaga copilul tau poate sa nu aiba un picior dar e titular. Nu dai spaga, poti sa il ai pe Messi in casa ca nu vede iarba. Echipament pe banii parintil;or pentru ca antrenori furqa banii, mingii pe banii parintilor, si lista continua. Performanta in aceste conditii zero. Asa ca Gigi a avut dreptate sa le desfiinteze. Problema mare este ca actualii copii nu mai ies afara sa se joace. Doar in casa la calculator. Eu sunt nascut in 80 si imi aduc aminte ca toti copiii fara exceptie jucau fotbal. Era normal sa gasesti copii buni. Plus ca existau cluburile sportive scolare care luau copiii de mici la fotbal. ASta lipseste.

Flaviu (11 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 10:59

Este ciudat sa vorbiti despre o echipa care a dat la un moment dat si noua jucatori echipei nationale. Nu faceti decat sa cautati motive sa criticati conducerea Stelei.

PS A compara Steaua cu Rapid este jignitor, pana la momentul in care va, sau daca va promova.

mda (5 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 11:06

sunt rapidist dar adevarul este ca Rapid creste jucatori pentru ca nu are de ales, nu sunt bani sa cumpere si atunci au promovat pustii! sa vedem cat o sa o tina asa!

Broscuţa Oac (5 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 11:12

Rapid formează juniori talentaţi… cu care n-o să facă niciodată performanţă, fiindcă o să-i transfere de tineri la alte cluburi.

Steaua şi CFR iau jucători formaţi de alţii… şi câştigă trofeele (la fel ca Bayern, Real sau United).

Cum e mai bine?

rico (26 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 11:20

Bine zis Maria…
Politica Stelei DE IGNORATE TOTALA A COPIILOR SI JUNIORILOR este impusa de un patron I G N O R A N T pe care unii il asteapta sa iasa din puscarie ca pe MESIA… ce altceva mai e de spus???… Asta e si motivul pentru care Echipa Nationala a Romaniei sufera de atita MEDIOCRITATE… si am ajuns sa ne PROSTERNAM IN ATITA RECUNOSTINTA pentru ca am ajuns la baraj NUMAI pentru ca o alta tara / Olanda are FOTBAL… Nu am decit un profund dezgust PENTRU ASTFEL DE CALIFICARI iar sentimentul meu de mindrie nationala a fost serios afectat gindindu-ma la zimbetele olandezilor care NUMAI RESPECT NU TRADEAZA.

adevar (45 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 11:27

In curand prin campania dusa de presa din Romania o sa avem un campionat format din Steaua si satelitii ei.Deja 65% din Roamani sant suporterii lor si este si normal sa nu mai vina la meciuri.Ce sa vada? Cum explicati contrastul intre Steaua si satelitul ei Viitorul?Nu am dreptate? Cine a imprumutat aproape o echipa la Steaua,ca sa poata juca in CL de tineret? Cine ia salvat pe Viitorul de retrogradare? Cine le asigura finantare? Nu cumva primaria Voluntari? Nu cumva primarul din Voluntari este finul lui Gigi Becali? Pute rau liga noastra.Cand te gandesti ca federatia se va inoi cu un alt personaj din acelasi anturaj.

Mihu (101 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 11:38

Maria, ai mai găsit un motiv să ataci Steaua: nu are pepiniere proprii! Dar ceva de bine despre această echipă o să scrii vreodată? Îți dau o idee: Steaua și-a făcut o trupă bună, practic din jucători autohtoni, ceea ce ajută enorm echipa națională a României. Nu e de apreciat acest lucru? Pentru că, iată, Dinamo are echipe de juniori și copii, dar e posibil să retrogradeze dacă nu… continuă cu blaturile! (Las la o parte faptul că toți copiii lor sunt admiratori ai Stelei și Negoiță vrea să-i dea afară!!??).

Pride1923 (1 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 11:38

@Broscuta Oac : trebuie sa te contrazic..Bayern Munchen are constant 5-6 jucatori din pepiniera clubului titulari meci de meci, Real Madrid are alta strategie intrucat avand fonduri nelimitate practic,e mai putin interesata de cresterea jucatorilor cat de statutul de echipa de vedete.
In Romania,centrele de copii si juniori sunt ,cu mici exceptii, sub nivelul marii si asta pentru ca sefii cluburilor nu au timp sa investeasca cu rezultate pe termen lung,intrucat banii pe care i-ar investi sunt facuti in conditii dubitabile, si atunci de ce ar investi sume pe care ar putea sa nu le mai recupereze niciodata,cand e mai simplu sa se acopere prin reinvestitii pe termen scurt, ramanand in expectativa in eventualitatea unui „dat cu subsemnatul”

Ochi ager (2 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 12:35

Totul ar fi fost acceptabil, chit ca ati insailat povestea plecand de la un zvon – revenirea lui Brandan -, si ati clamat patetic: ”Un club puternic amortizează plecarea unui titular prin promovarea unui jucător tînăr din pepiniera proprie. Un fotbalist deja intrat în atmosfera clubului, obişnuit cu stilul de joc se încadrează, la orice oră şi în orice loc, mai repede decît un import din China.” Ca e sau nu adevarat, se poate discuta. Si tare mi-e teama ca n-ati fi avantajata daca ati mentiona povenienta actualelor valori ale Stelei, fara de care nici n-am putea vorbi de stil si incadrare: Tatarusanu, Szukala, Latovlevici, Bourceanu, Tanase etc. Sau daca am vedea unde au ajuns fotbalistii crescuti la copiii sau juniorii Stelei…
Repet, ar fi fost un articol acceptabil, pentru ca si mie mi se pare inadmisibila desconsiderarea propriei pepiniere. Dar asta e! Politica unui club nu o facem noi, ci patronul…
Ciudata este insa comparatia cu… Rapidul, bazata pe un gol al unui jucator care, din ce ne-a aratat pana acum, nu cred ca poate fi considerat speranta. E un jucator mai degraba modest…
Si, daca tot erati pornita pe promovarea valorilor autohtone, poate bateati obrazul altora: CFR, Petrolul, Astra, Vaslui etc. Macar hulitul Becali insista mereu pe jucatori romani. Si, cine stie, poate i-o veni mintea la cap si in privinta unei pepiniere cum avea candva Steaua.

titelb (1 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 12:43

,,…aroganţă, Stanciu şi Iancu nu s-au prezentat la “naţionala” de tineret Under 21,, Daca ai fi altcineva as putea sa te acuz de campanie anti Steaua dar asa…Vezi ca baietii au declarat aseara ca nu au fost convocati de stelica.

para (1 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 13:31

Martin si Ciolacu nu mai sunt chiar juniori, au 21 de ani, dar e bine ca sunt la nationala de tineret si chiar merita acest lucru. La noi jucatorii sunt juniori la 21 de ani, iar la altii la 18 ani joaca in nationala mare. Asta pentru ca exista mereu o teama nationala de a arunca jucatorii tineri in teren.

mihaic3001 (27 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 14:48

Lasă Măriuco, nu te mai „agita” atât că-ţi iroseşti energiile. Steaua n-a anunţat oficial că-l vrea pe Brandan care şi în opinia mea, este expirat. Deci, este doar o bazaconie de presă. Dar mă rog, e mişto să faci raiting aruncând cu pietre într-un brand. Cineva a spus aici, şi pe bună dreptate că, măcar în Becali mai zace o doză de patriotism din moment ce încearcă să promoveze măcar românii. Cum bine spunea omul, într-o zi, poate s-o implica omul să facă o pepenieră proprie. Deocamdată e acolo unde e. Totuşi, eu zic că ar fi mai bine ca presa care îi poartă de grijă Stelei, să-şi poarte ei de grijă, nu de alta, dar am văzut unele articole jenante, cu greşeli impardonabile din partea autorilor, aşa zişii jurnalişti. Steaua îşi poartă singură de grijă şi cu siguranţă, va găsi soluţii în cazul plecărilor lui Tătăruşanu şi Bourceanu. N-ai vrea tu să scrii de abuzul stalinist, grav şi cras, care s-a făcut recent împotriva Craiovei lui Mititelu în complicităţi FRF – influenţe politice locale ? Ar fi un subiect justificat, demn de a fi luat în considerare, nu faptul că revine Brandan la Steaua. Că o să vezi că n-o să reveni şi ai să constaţi că te-ai înfierbântat degeaba de grija Stelei şi a lui Brandan.

vasco (317 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 14:48

Stai asa Maria,tocmai am aflat de la cel mai mare manager altuturor timpurilor ca „Reghecampf joaca la pariuri…”Mai ramine sa ne surprinda cu stirea ca asculta manele.Vai si amar ce personaje.Intre timp,ca o mare strategie pentru viitorul Stelei,marele manager le-a sterpelit juniorilor niste mingi primite de la UEFA…Nici cu asta nu a reusit sa ma surprinda.Doar niste borfasi,cum altfel decit manelisti.

gabriel_04pyb (13 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 15:44

Nu te opreste nimeni sa scrii despre tinerii rapidului.
Lasa Steaua in pace si scrie cat doresti despre toate echipele din Romania, atat cat iti permite spatiul tipografic! Dar nu stiu cat succes vor avea articolele care nu contin numele campioanei. Iar ca sa-ti faci un nume, sa ai like de la public, trebuie sa amintesti, sa scrii sau sa critici Steaua! Asa ajungi un jurnalist de succes! Maria, nu ai vrea sa treci la alt sport?

gabriel_04pyb (13 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 16:01

domnul rico, in Romania nu exista doar Steaua, asa ca acuzatiile tale nu stau in picioare. nu exista echipa in Romania care sa nu se bazaze pe jucatori din exterior.
cfr, petrolul, astra, dinamo, si toate celelalte ehipe au in componenta jucatori din afara tarii! tinerii nu se cresc asa cum am dori noi! fotbalul este o afacere, din care toata lumea doreste sa scoata bani. se investesc sume pentru a-i recupera din participarea in cupele europene, sau din vanzarea de jucatori! echipele nu mai au timp de experimente sau pepiniere, vor rezultate peste noapte. Pare cinic, dar multe echipe procedeaza asa! Nu este cazul doar in Romania. Sa lasam rapidul sa creasca tineri, oricum ei sunt peste tot acasa!

Rumpelstinskin (52 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 16:39

Huuu-Haaa ! Again ?
Dacă vrei să faci un bine fotbalului românesc, dă-i cât poți de tare în trogloditul ăla de behăilă. În ceeace privește Steaua, las-o mai cu ușurelu’ păpușă că dacă ar avea un management cum scrie la carte ar avea un buget CEL PUȚIN TRIPLU și și-ar permite și centru de copii și echipă de tineret. Dar în condițiile în care fotbalul românesc abundă de așa-zis patroni și mai ales de așa-zis manageri, nu e de mirare că suntem așa de jos față de fotbalul ”european” 🙁

pardalian (11 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 17:02

@gica contra ai perfecta dreptate,la juniori ,si asta e valabil la oricare club,se promoveaza cu „fleica de carne si damigeana cu trascau”!totusi Becali nu din motivul astaa desfintat centrele de juniori.a fost sfatuit prost sau a luat o decizie aiurea cum are obiceiu”razboinicul lumini”cand mai scapa in buruian!dar sa aduci o gloaba de la dracu’din praznic,cand poti lua ceva de viitor din tara sau campionate vecine,cu un pret si salariu mai mic e iarasi un lucru „istet”foc marca-MeMe!daca si in campionatul nostru,junioratul ar fi privit ca un lucru serios,daca juna generatie ar fi atrasa spre sport,nu ar fi nevoie sa asteptam spemii’de ani sa ne calificam in”primavara europeana”sau turnee finale.SI AR MAI TREBUI CEVA:CINSTE SI CORECTITUDINE IN FOTBAL,MECIURI JUCATE PE TEREN,PERSOANE OFICIALE CU BUN SIMT SI CINSTITE.

joy division (6 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 18:31

Mihai:Geniala gaselnita lui becali, in loc sa schimbe antrenorii de la copii si sa puna unii competenti , platiti decent, a desfintat pepiniera

Venom (10 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 19:14

„Rapidul creşte juniori şi-i educă să apere şansele tricolore” – clubul face asta pentru ca a retrogradat si nu are bani. Nu-mi spune ca au conturile doldora, dar au o viziune, o politica pe termen lung si insista pe promovarea tinerilor in loc sa cumpere jucatori… Ai dreptate insa 200% in privinta management-ului de rahat de la Steaua, club care nu are nici juniori, nici echipa a doua unde sa-i formeze. Meme s-a lipit intotdeauna la succesul altora, e si un pupator perfect de buci prea cu ochii pe portofel ca sa mai aiba timp si pentru altceva decat capusarea.

Heikk13 (2 comentarii)  •  20 octombrie 2013, 0:20

Steaua se comporta ca orice echipa de rangul ei, adica are nevoie de rezultate in orice moment. Cu alte cuvinte, Steaua are nevoie de jucatori care sa obtina victoria aici si acum, nu peste cativa ani, eventual. Adevarat, jucatorii tineri din pepiniera proprie ar trebui sa aiba locul lor in lot, dar asta doar in masura in care valoarea ii recomanda. In rest, desi putin cinic, e de preferat un jucator de 30 de ani care sa contribuie real la obiectivele clubului. Bineinteles, Brandan nu e transferul ideal, dar discutia de principiu ramane. Aropo, Barcelona si Ajax sunt reguli sau, mai degraba, exceptii? Oricine raspunde onest la intrebarea asta va realiza ca Steaua, desi nu face o mutare de geniu, nici nu greseste prea mult.

Mihai (10 comentarii)  •  20 octombrie 2013, 0:24

Cand va spun cititorii ca aveti un scop in a scrie cu rea vointa despre Steaua, invocand patima si subiectivismul dumneavoastra, va aparati sub pretextul ca e un blog in care nu se descriu fapte concrete ci se emit pareri si ei (cititorii) ar fi subiectivi.
Dar a scrie ca Steaua trebuie blamata pentru ca ar vrea (fapt neconfirmat) sa transfere un jucator, dupa ce voi ati inventat transferul, nu imi mai pare a fi nici o prezentare obiectiva, dar nici o emitere de parere, ci doar o rea vointa.
Mai mult, a afirma cu nonsalanta ca, citez “Un club puternic amortizează plecarea unui titular prin promovarea unui jucător tînăr din pepiniera proprie” ma lasa uimit. Regula nu e invers – cluburile mici promoveaza ca nu au bani si cluburile mari cumpara ce au promovat cei mici? Pana la urma nu are nici logica – ca sa isi promoveze tineri in primul 11 cluburile mari trebuie sa faca loc in primul 11, astfel vand jucatori, ce se intampla cu cei care dispar? Pai – ii cumpara alte cluburi mari, cluburile mici nu isi pot permite salariul si transferul. Or, cosecinta este ca aceste cluburi cumpara nu promoveaza, daca ar promova toti nu s-ar mai vinde, or noi vedem ca se transfera jucatori, unde merg ei? La cluburile mici care nu au bani? Perfecta logica – cluburile mari au bani, dar nu cumpara ci promoveaza, cluburile mici nu au bani, dar cumpara? CE???
Cum sa nu va suspectam de rea vointa dupa o astfel de logica?

George Vrabie (97 comentarii)  •  20 octombrie 2013, 5:30

Mai zice unul pe aici, ca ” Steaua ajuta enorm echipa nationala „… Da, ai dreptate ! Steaua ajuta enorm nationala, de exemplu, in meciurile cu Olanda, cu jucatori de la Steaua in echipa, abia-abia am primit 8 ( opt ! ) goluri de la olandezi ! Daca nu erau jucatori de la Steaua, cine stie cate primeam ! Cu jucatori de la Steaua, echipa nationala s-a calificat… la baraj ! Echipa Steaua, a luat ” doar” 7 goluri de la Schalke si de la Chelsea … Mie, drept sa va spun, mi-e rusine ca avem o campioana asa slaba, ca Steaua, care este ciuca batailor in C.L ! A iesit campioana cu ajutorul arbitrilor ! ” Valoarea ” Stelei, se vede in meciurile din C.L. ! Punct !

Comentează