Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

O ambulanţă pentru salvarea echipei!

Din România profund fotbalistică: aleşii locali din Iaşi sînt îngrijoraţi la maxim că FRF aplică regulamentul.

La începutul anului, o ştire din presa locală a avut momentul ei de glorie pe televiziunile naţionale: singura ambulanţă a Spitalului de Boli Infecţioase […]

marți, 2 iulie 2013, 8:18

Din România profund fotbalistică: aleşii locali din Iaşi sînt îngrijoraţi la maxim că FRF aplică regulamentul.

La începutul anului, o ştire din presa locală a avut momentul ei de glorie pe televiziunile naţionale: singura ambulanţă a Spitalului de Boli Infecţioase din Iaşi a împlinit vîrsta de 30 de ani. „Cîteodată face probleme, altădată merge bine, în funcţie de anotimp, de benzina de la pompă!”, a explicat şoferul Virgil Cristogel, pentru „Ora de Iaşi”.

Banii pentru salvare vin, din acest an, direct de la Ministerul Sănătăţii. În mai, serviciul de ambulanţă din laşi a primit un buget tăiat cu 15 la sută. Ajunge doar pînă în august, notau reporterii de la 7Est. Ce fac în aceste condiţii autorităţile locale din Iaşi? Primăria, Consiliul Local? Consiliul Judeţean? Se întrunesc, discută, caută soluţii, trimit o scrisoare deschisă. Către Ministerul Sănătăţii? Nu, către Ministerul Tineretului şi Sportului, FRF şi LPF. Cer ambulanţe noi, fac lobby pentru sănătatea localnicilor? Nu. Se declară „prejudiciaţi financiar”, dar şi „moral”, de faptul că „al doilea oraş al României nu ar mai fi reprezentat pe prima scenă fotbalistică a ţării, deşi are acest drept”.

Agenda autorităţilor locale nu prevede nimic despre ambulanţe. Cui îi pasă de transportul pacienţilor? Scrisoarea semnată de primarul Gheorghe Nichita începe aşa: „Evenimentele derulate în ultima perioadă în fotbalul românesc în legătură cu modul în care va fi stabilită componenţa eşaloanelor fotbalistice din România au stîrnit îngrijorare maximă în rîndul locuitorilor Iaşiului”. Păi, cum să nu? Chiar şi bolnavii, rudele bolnavilor, şoferul ambulanţei de muzeu, paramedicii sînt îngrijoraţi la maxim de soarta CSMS. Calitatea vieţii din Iaşi depinde de interpretarea justă a ROAF-ului.

Banii publici nu au ce căuta în sportul profesionist. Autorităţile locale pot sprijini fotbalul şi altfel decît plătind salarii şi prime de 1.200-2.000 de euro la victorie angajaţilor bugetari cu crampoane. Pot susţine sportul construind stadioane, amenajînd terenuri, finanţînd cluburi de juniori. Nu e fair-play nici faţă de cluburile private, nici faţă de cetăţeni, ca primăriile să susţină SC-urile din fotbal.

În martie, UE a început investigarea amestecului public-privat la cinci cluburi din Olanda, iar UEFA a declarat că sprijină iniţiativa. „Cred cu tărie că echipele de fotbal profesionist ar trebui să fie bine gestionate şi să nu ceară ajutoare provenind din banii contribuabililor!”, a spus comisarul european Joaquin Almunia.

„Municipiul Iaşi este principalul finanţator al CSMS Iaşi”, precizează primarul Gheorghe Nichita în scrisoare.  Iată o manieră de abordare a sportului la fel de actuală şi de viabilă ca ambulanţa condusă de Viorel Cristogel. Scrisoarea e lungă, cu paragrafe din regulamente, volte şi suspans. Clar, discuţiile dintre FRF şi LPF au dat semnalul că e loc de întors, în privinţa retrogradărilor. Totul e negociabil.

Nu se cunoaşte exact cît primeşte CSMS Iaşi de la bugetul municipiului. Transparenţă zero clasic! Presa locală susţine că ar fi vorba de aproximativ de 7 milioane de euro în trei ani. Şi că fiecare ieşean contribuie, în medie, cu 100 de lei pe an la propăşirea fotbalului profesionist. Nu, de fapt, nu e contribuţie, e prejudiciu financiar şi moral.

În timp ce primarul şi consilierii îşi bat capul cu ROAF-ul, ambulanţa Spitalului de Boli Infecţioase porneşte cînd mai repede, cînd mai greu, în funcţie de anotimp. Primăria Iaşi şi-a schimbat, în aprilie, parcul auto: a renunţat la patru maşini vechi de patru ani, pentru că, a spus purtătorul de cuvînt al Primăriei, „din punct de vedere moral şi tehnic, aceste maşini sînt acum depăşite”. În locul lor, au fost luate alte patru maşini, noi, în valoare totală de peste 90.000 de euro. Totul e bine şi frumos în municipiu. Nu mai lipseşte decît o echipă de fotbal în Liga 1. Se va găsi, pînă la urmă, o salvare.

Comentarii (44)Adaugă comentariu

Daniel P. (4 comentarii)  •  2 iulie 2013, 8:59

da , corect , asta este romania !!!

LEFTER POPESCU (30 comentarii)  •  2 iulie 2013, 9:02

Doamna Andries,

va felicit pentru articol . Intr-adevar asa se intampla cu marea majoritate a echipelor din Liga I care sunt sustinute intr-o forma mai mare sau mai mica de catre primarii, consilii judetene, ministere (MAPN, MAI ) si chiar de catre amaratii de mineri . Se pare ca din cele 18 formatii din Liga I doar CFR si Rapid sunt cu adevarat cluburi private 100% . Avea dreptate Porumboiu cand spunea ca ar trebui cercetat modul cum si-au luat licenta echipele care sunt sustinute de catre primarii, consilii judetene si ministere SI NU CELE CARE NU SI-AU „LUAT-O” . Licentierea este o noua arma in mana lui Mircea Sandu, Mitica si gasca lor, impotriva cluburilor care le doresc „mazilizea” din fruntea fotbalului… Unde sunt investitorii privati din marile orase ? De ce sunt permise in Liga I echipe sustinute cu banii contribualilor ? Au fost intrebati acestia daca sunt de acord ca din banii pe care i-au platit ca impozite si taxe la primarii sa sustina vreo echipa de fotbal ? Sigur ca nu . Tare mi-ar placea , pt ca tot suntem in „zodia referendurilor”, sa avem parte in fiecare judet sau mare oras de catre un referendum pe aceasta tema . Investim in sanatate , invatamant si in infrasctutura sau sustinem echipa de fotbal cu prime , salarii si baze sportive ? Sa vedem ce spun beneficiarii acelei „salvari” care inca supravietuieste fara ca primarului Nichita sa-i pese . PS- pentru cei care simpatizeaza cu Steaua si Dinamo am sa le spun ca aceste echipe folosesc bazele sportive ale ministerelor MAPN si MAI 365 din 365 de zile pentru niste sume modice . Pentru ca tot am aflat ca BECALU si NEGOITA au fost despagubiti de catre primarii , ar fi bine sa puna la bataie 15-20 ha de pamant fiecare (in pipera sau voluntari ) si sa faca cate-o baza sportiva cu 5-6 terenuri de antrenament , hotel, sala de forta si de refacere etc, fara a mai folosi actuale baze sportive sustinute din banii contribuabilior iar pentru jocurile de acasa sa plateasca chirie si utilitatiile pentru cele 4-5 ore pe stadioanele pe care joaca (de doua ori pe luna). Trebuie terminat o data cu pomana primita din saracia noastra.

de_pe_tarnave (8 comentarii)  •  2 iulie 2013, 9:13

Toata lumea stie ca C.S.-urile municipale sunt aparate de spalat bani ale alesilor locali!!! A se vedea anchetele de care ati pomenit la C.S.-ul lui Oprescu!?

bila (10 comentarii)  •  2 iulie 2013, 9:17

Orasele mari, fara nebunia duminicilor pe stadion, sunt orase triste. Orase cu oameni ce-si taraie pasii „la o bere”, in dorinta comentarii unui meci „pe plasma”. Nu curge apa? N-au venit aia sa ridice gunoiu’ ? Fassss… Supravietuim… Dar fara fotbal, nu !… Maria, ai stat o saptamana intr-un oras de provincie in care nu se intampla nimic ? Daca da, adu-ti aminte cum e.. :))

bila (10 comentarii)  •  2 iulie 2013, 9:24

Sunt studii care arata ca succesul sportiv (local sau national) creeaza emulatie si o stare de empatie cu invingatorii. Suporterii, nu vor spune ca „Poli a abatut Steaua” , ci vor spune „I-AM batut pe Steaua!”. Chiar si Plumbuitu’ se mira de cresterea productiei in urma victoriilor sportive. Sportul , stimati delatori :)) , e mai mult decat sport. Fie ca vreti, fie ca nu vreti.. , componenta sociala de mai bine de jumate’ de secol, si e capabil sa creeze plus valoare (direct sau indirect)… De ce credeti ca Hitler a organizat Olimpiada in prag de razboi ? Ca era nebun?…. !la fel de nebun cum isi dorea o Europa Unita. :)) )

eu (5 comentarii)  •  2 iulie 2013, 9:31

dupa cum am mai scris,ar trebui sa se infinteze o liga a primariilor,separat de liga profesoinista,ar fi:petrolul,chiajna,navodari,corona bv.,csm.iasi si cred ca mai sunt si altele,iar liga profesionista sa fie o liga cu adevarat profesionist cu capital privat

Cris (9 comentarii)  •  2 iulie 2013, 9:35

o parte importanta din romani (celebrii 7,4 milioane care s-au incolonat vara trecuta la apelul actualei puteri) au nostalgia sistemului de stat si, daca ar fi dupa ei, totul – inclusiv echipele de fotbal, ar trebui sa apartina statului – fie la nivel central, fie autoritatilor locale.
Si, tocmai pentru ca da bine in fata acestor saraci cu duhul, primarii se comporta in consecinta.

ioan (1 comentarii)  •  2 iulie 2013, 9:38

Va multumesc pentru articol!

edy (2 comentarii)  •  2 iulie 2013, 9:41

felicitari! un articol atat de bun rar am vazut in presa romaneasca! asta e realitatea politica in 2013 in romania primarul nichita are aceeasi atitudine buna pentru el si acolitii lui dar catastrofala pentru omul de rand bagam bani din gros din bugetul local in fotbal tinem o echipa de liga 1 sa ne voteze lumea sa ne pastram scaunele viata omului de rand din iasi? da-i dracu voturile sa mearga!

jiji (6 comentarii)  •  2 iulie 2013, 9:42

Lumea moare de foame in casa prin toata moldova si tu vrei k autoritatile sa sustina financiar echipa?Ce mare kkt de echipa a avut vreodata Moldova?sau Iasul?

barbu (104 comentarii)  •  2 iulie 2013, 9:43

cu regret, dar şi cu cinism: când vor muri prin şanţurile şi hârtoapele de care nu poate trece nici targa, nici salvarea, dezonor populimea supravieţuitoare ar putea, eventual, să priceapă la ce e (ne)bun votul pe care şi-l bagă în urnă, odată cu… altele.

Vincentiu Pascal (1 comentarii)  •  2 iulie 2013, 9:49

Va rog sa nu mai mintiti. Primaria cere acestor federali de rahat, care schimba regulamentele dupa cum ii taie capul si dupa interes, sa aplice doar regulile jocului, asa cum s-au stabilit pt. editia 2012-13.
Nici eu nu sunt de acord ca Iasul sa continue in Liga 1 (e putin rusinos dupa ce au jucat in halul ala atatea meciuri), dar daca s-a ivit oportunitatea cu Clujul si Rapidul, de ce sa nu profite (cum au profitat atatia in alte sezoane, de ex. Pandurii).

adevar (45 comentarii)  •  2 iulie 2013, 9:49

Cine nu a fost in Iasi nu poate recunoaste schimbarea in bine a acestui oras.Decat sa stai intr-un scaun in Bucuresti mai bine ai veni pana in Iasi sa vedeti superbul centru,amenajat in ultimii ani.

adi iliut (1 comentarii)  •  2 iulie 2013, 9:58

doamna Andries , dumneavoastra ar trebui sa aparati sportul pt ca lucrati in domeniu. dar deh.. interesele sunt mai presus decat orice. cu siguranta stiti ca ambulantele nu au nimic in comun cu fotbalul din Iasi. sau credeti ca suntem timpiti sa credem ca din cauza fotbalului nu s-au cumparat ambulante.daca vreti sa paceti loby pentru ambulante nu aveti decat dar nu loviti in fotbal. sau va ghidati dupa principiul ” de ce sa mearga fotbalul din Iasi daca ambulanta de la Infectioasa are 30 de ani ? ”
acum stim si noi ca e mai usor sa mergi pana in Giulesti decat pana la Iasi dar asta nu inseamna ca trebuie sa lovim in ceea ce inca functioneaza. daca ve-ti continua cu aceste manevre ieftine , peste cativa ani ve-ti scrie despre parcuri auto si tobe de esapament pentru ca echipe de fotbal nu vor mai fi.. restul e can-can.

Mihu (1 comentarii)  •  2 iulie 2013, 10:10

O singura intrebare: cand ai fost ultima data in Iasi? este adevarat ca sistemul sanitar si cel educational ar trebui sa aiba prioritate peste tot in tara, dar sa limitezi tot ceea ce face un primar la o ambulanta lipsa mi se pare cam penibil. nu sunt din iasi, dar merg frecvent. acum este un mare santier, se construieste peste tot, iar asta e un lucru bun. iasul se transforma si eu spun ca in bine, desi acum este foarte enervant pentru soferi. se lucreaza pe splai bahlui, in fundatie, copou, pe langa hala centrala…din ce am vazut se lucreaza si la spitalul sf. spiridon, deci nu cred ca e cazul sa limitati totul la fotbal in antiteza cu ambulanta de la infectioase. imi pare rau, dar se vede din spatiu ca asta e un articol platit, iar un lucru pe care il urasc foarte mult este sa vad cum atacul politic se foloseste de sport si de jurnalistii din sport. aveam o parere ma buna despre tine.

mda (2 comentarii)  •  2 iulie 2013, 10:17

Vorbesti numai prostii, Iasiul are destule ambulante, oricum mai multe pe cap de locuitor decat are Bucurestiul. Si da, chiar merita un efort pentru a avea echipa in prima liga. In concluzie un articol de tot rahatul care nici nu are legatura cu sportul.

Torque1981 (3 comentarii)  •  2 iulie 2013, 10:54

Doamna Andries nu stiu de ce comenteaza pentru un editorial sportiv daca tot ce scrie este impotriva sportului
Pentru mine ramane un mister

Andriespoliticianacurului (1 comentarii)  •  2 iulie 2013, 11:05

@ adi iliut

Primarul trebuie sa aiba grija omului de rand care moare de foame si care nu are loc de munca, nu sa sustina sportul. Sa sustina sportul din bani publici ar trebui sa fie ultima chestiune si nici macar ultima.

maria andries (1349 comentarii)  •  2 iulie 2013, 11:30

Pt. eu, imi place ideea ta, sa joace meciurile numai in campanii electorale 🙂

Leo (4 comentarii)  •  2 iulie 2013, 11:46

mai nou se cenzureaza si comentariile de bun simt dupa cite vad….

altfel nu-mi explic cum de comentariul meu anterior lipseste cu desavirsire 😀

Alex (1 comentarii)  •  2 iulie 2013, 12:17

Ce nu spuneti in articol este ca , in ultimii 5-6 ani , au fost intentii din partea unor finantatori sa preia echipa ( defuncta Poli , in special ) . In schimb cineva, a dorit ca municipalitatea sa aiba 51 % . Iar ce nu scrieti in articol este ca , in an electoral, echipa promoveaza ” miraculos ” , nu fara ca cineva sa se bata cu pumnul in piept . Este pacat pt acest oras sa se roage sa ramana ( nemeritat dpdv sportiv ) in divizia nationala . In rest , de oras ce sa va spun , veniti si vedeti singuri . Drumuri comunale , si investitii particulare f rare ( gen Palas ) , cu care acelasi personaj se lauda ca a pus umarul . Aaa si sa nu uit de partidele de tenis cu piciorul jucate mai ales in nocturna de catre acelasi personaj . Are si omul parcul lui de joaca , nu ?

zurzu_zurzu (13 comentarii)  •  2 iulie 2013, 12:34

Imi place fotbalul,sportul in genral si vreau sa ne dezvoltam,dar nu s de acord ca primariile,consiliile judetene de sector sau mai stiu eu ce institutie de stat sa sutina financiar cluburile in nici un fel.Sportul e privat,cluburile au patroni care se rup in figuri ca au bani.Deci sa se auto finanteze.Sa creasca jucatori,sa plateasca scauteri sa le aduca jucatori ieftini si buni,sa pregateasca antrenorii de la grupele de copii si juniori sa i plateasca corespunzator pe acestia,sa nu mai accepte spagi si plocoane de la parinti ai caror copii nu au talent ,ca acestia sa joace in detrimentul celor cu adevarat talentati dar saraci,sa fie in pas cu noutatile in domeniu,sa faca tot ce e necesar dpdv al manageriat ului ca acel club pe care il conduce sa se autofinanteze,nu sa primeasca pomana de la stat.Nu sunt in stare si au datorii,fiscul sa intervina si sa fie necrutator,sa faca audit,sa se stabileasca prin control financiar contabil prejudicul catre stat ,sa se ia masuri drastice,nu insolventa,nu esalonare si chestii d astea mizerabile.Clubul scos la licitatie in caz ca patronul nu poate plati si vandut catre oameni potenti financiar,recuperata suma catre stat si restul sa ramana la club.Numai asa vom avea cluburi puternice,in care sportivi vor fi educati si antrenati corespunzator.altfel nu vom mai exista deloc ,iar banii pt ambulante,spitale,locuri de munca se vor risipi aiurea si nici macar acele cluburi subventionate de primarii si consiliile locale nu sunt sanatoase financiar,pt ca au ei grija sa scurga banii de acolo in buzunarele lor proprii.

Senior (1 comentarii)  •  2 iulie 2013, 12:56

Te-ai expus fanilor impatimiti ai fotbalului de duzina… Se tem ca nu mai au pe cine injura sambata sau duminica in Copou… ce naiba, iti rupi masina pe drumuri si cainii te musca de pantaloni, dar o echipa care se bate mereu la retrogradare este tot ce trebuie acestui oras…. Ma rog. Cat despre interesele celor care vor sa ramana in A… sa iti spun o sarada. Sa spunem ca un patron de echipa mai de la vest, incepe cu P si se termina cu boiu, vrea sa ofere 7 lei pe un mare atacant din Iasi, pe numele sau Nalba… Si de la Iasi i se spune nu dati 7, dati 5, 2 cu acte si 3 fara…. Vezi…. Uite asa se fac 3 lei….

Danny B (15 comentarii)  •  2 iulie 2013, 13:49

Am o intrebare ? – esti rapidista , ca altfel nu inteleg , darzenia cu care afirmi raspicat ca primaria face si drege . Si eu cred ca fotbalul trebuie condus si finantat de patroni , dar daca ma uit bine – patronii de acum din prima divizie – daca sunt luati la bani marunti , de unde si ce , ar fi colegi de celula cu Gigi , dar la noi ca la noi – intotdeauna unu’ plateste pentru toti ! – Te-as mai intreba , cand ai fost ultima data in Iasi ,sa vezi orasul , sa stai de vorba cu oamenii si sa le auzi parerea despre bucuresteni , care au un centru istoric gata – gata sa se darame si nu cred ca-i pasa cuiva . Eu stiu ca Gazeta Sporturilor se ocupa , sau ar trebui sa se ocupe de sport – de performantele sportivilor si nu sa faca politica sau sa vada cate ambulante are Iasiul – capitala culturala a Moldovei !!!

geo (3 comentarii)  •  2 iulie 2013, 14:32

dar sa tinem echipe(steaua) , cu bani rezultati din schimburi cu terenuri apartinand MAPN (statul roman) sau diverse cotizatii (dinamo) sau nu mai zic de pandurii ,stimata d-na ANDRIES ,nu scrieti ??!! sunt iesean iar situatia prezentata de d-voastra e cel putin tendetioasa !! mai documentati-va !!

mihai (1 comentarii)  •  2 iulie 2013, 14:53

explicatia e simpla…se sifoneaza mai usor din fotbal… si omu e invatat cu sume al dracu de mari… nu e ciubucar

ernesto (1 comentarii)  •  2 iulie 2013, 15:19

echipele de fotbal profesioniste de la noi ar trebui sa functioneze pe baze sanatoase cu capital privat si punct. eu ca platitor de taxe nu vreau ca din banii publici sa fie platiti niste fotbalisti pierde vara cu salarii de 10 ori mai mari ca un medic sau profesor. sa fie echipe cu capital privat ,primariile sa contribuie cu bazele sportive sau cu facilitati dar sa nu investeasca milioane de dolari cin banii publici. ceea ce este acum la noi e ca pe vremea comunismului cu echipe de stat. daca sunt 10 echipe care corespund cerintelor financiare sa se faca un campionat cu 10 echipe si nu cu 18 dintre care unele abia se mai descurca cu banii. asa functioneaxa un fotbal sanatos si profesionist.

luke (12 comentarii)  •  2 iulie 2013, 16:17

Pacat ca atunci cand ai o idee buna o sustii cu argumente interpretabile.
1. Ideea buna este ca Primaria nu ar trebui sa sustina CSMS IASI fotbal. Sunt din Iasi si nu ma bucur ci sufar sa vad ca sunt obligat sa contribui la ceva ce nu doresc. Poate eu vreau sa sustin echipa de baschet. Sau poate niciuna.
2. Argumentele stl presa de scandal – sau praf in ochi. Amesteci cu voiosie informatia despre o singura ambulanta a spitalului de Boli infectioase din Iasi (un spital micut si destul de degradat) cu finantari la Serviciul de ambulanta. Cineva ar putea sa inteleaga ca acest serviciu se ocupa de acea unica ambulanta.
Pe cand de fapt sunt muult mai multe.

In rest asa e – Nichita e un fel de Copos: zice ca asteapta investitori insa cand e cineva interesat niciodata nu ajunge sa preia echipa. E jucarica lui pe banii nostri.
Daca ar face un referendum cu siguranta cu nu ar strange 50% sa fie de acord cu sustinerea echipei. Uite acum ma gandesc ca probabil si femeile participa la aceasta sponsorizare – si e destul de clar in ce procent mare sunt ele sustinatoare ale fotbalului

Hasbe (11 comentarii)  •  2 iulie 2013, 16:55

Faptul ca arunca banii contribuabililor (inclusiv banii contribuabililor saraci – de ex. multi pensionari) reprezinta cel mai mic defect al, de fapt, jucatorului de fotbal in curtea scolilor NICHITA….

Mircea (8 comentarii)  •  2 iulie 2013, 19:07

@Geo: steaua nu este tinuta din banii cu care s-a dat teapa pentru terenurile MApN. Banii respectivi au fost deja platiti drept prejudiciu de Becali. Steaua nu a fost intretinuta din acei amarati de 800.000 USD care au reisit paguba pentru stat. Problema este insa alta: nu mi se pare normal ca un iesean, suporter al stelei, al lui dinamo, rapid sau oricare alta echipa, sa plateasca din buzunarul propriu 100 lei/an pentru o echipa care nu este a lui de suflet. daca vrei sa continuam ideea pot sa iti spun ca un fotbal profesionist exclude existenta unor echipe departamentale. aici vorbesc de fotbal si nu de alte sporturi neprofesioniste sau semiprofesioniste.

pe de alta parte stimata d-na andries va transmit ca cei din conducerea iasului nu pun problema ca vezi tu doamne frf aplica regulamentul ci li se pare aberant sa se aplice regulamentul in sensul ca rapid sa ramana neregulamentar in prima liga. daca vorbim de regulament atunci rapid este in liga a 2-a nu asa cum doreste dragomir. continuarea cu 18 echipe este neregulamentare indiferent cum isi doresc conducatorii fotbalului romanesc. sistemul de licentiere nu are voie sa dispara intrucat este impotriva oricarei legi sportive sa fi lipsit de fair play atunci cand oferi salarii sau cumperi pe preturi imense ca dupa aia sa nu iti platesti datoriile.

renem (2 comentarii)  •  2 iulie 2013, 19:33

Dezbaterea n-ar fi completa daca nu l-am pomeni pe ex-federalul Prunea, prezumtiv somer in cazul retrogradarii in liga secunda. Conform opiniei exprimate de Prunea, in Liga I trebuie sa ramana echipele retrogradate in plan sportiv, dar „eminente” din punct de vedere financiar. Cu putina rabdare, componenta Ligii I va fi hotărâtă de LPF. Liga Primarilor Fotbaliatori, iar campioana va fi determinata comisiile sportive ale ANAF si DNA, dupa examinarea executiei bugetare…

Razvan (2 comentarii)  •  2 iulie 2013, 21:07

Articolul este tendentios. Mi se pare normal, ca in cazul neobtinerii licentii de catre echipele clasate pe locuri neretrogradabile, locurile sa fie ocupate de echipele care au retrogradat pe criteriu sportiv. De ce? Pentru ca cele in insolventa, pur si simplu au jucat neloial. Orice echipa poate transfera jucatori de calitate pe care ii va amagi cu salarii competitive, pentru ca in final, dupa ce isi vad obiectivul indeplinit, sa renunte la ei si sa ii elibereze de contracte fara nici o plata suplimentara.

Razvan (2 comentarii)  •  2 iulie 2013, 21:10

Si inca ceva. Mai bine cu echipa in Liga I si cu probleme financiare decat fara echipa si cu aceleasi probleme financiare. Banii nu se duc la clubul de fotbal, interesele sunt mult mai mari si totdeauna vor fi. Daca al doilea oras al tarii nu poate sustine o echipa de fotbal, atunci e grav.

maximuspqr (10 comentarii)  •  2 iulie 2013, 22:12

Nu prea ai succes doamna draga cu articolul asta, tatal meu ,cind trece prin Copu lacrimeaza si incepe sa injure primarul ca nu face nimic pentru fotbalul din Iasi si la virsta lui(63) are mai multa nevoie de medic, ambulanta, spital decit de fotbal! Cum au comentat unii prieteni aici, vorbesti despre Iasi fara sa stii mare lucru! Ce are ambulanta cu fotbalul si primarul?
Petrolul, U, Ceahlaul, Chiajna, etc.nu sint cluburi profesioniste ? Sau au mai multe ambulante la ‘Infectioase’?

cristy g. (1 comentarii)  •  2 iulie 2013, 22:28

Buna Maria.
Sunt din Iasi si consider ca articolul tau e in mod clar si voit anti Poli…
Promit sa nu te mai citesc…
Multumesc.

pamfletaru (19 comentarii)  •  2 iulie 2013, 23:08

primaria gazarilor acorda o suma fabuloasa,2 mil de euroi ,bonus pentru performantele echipei locale

poate ca ion gazaru nu are treaba cu fotbalul , cu baniii respectivi,ar vrea sa aiba spital modern,ori locuri de joaca pentru copii sau fabrici

sa fie echipe de fotbal,dar daca sunt private sa nu bage mainile in buzunarul cetatenilor ,chiar daca unii consilierii aproba,daca aproba si sun t fani ai echipe ,sa dea din banii personali ai familiei lor

unu (32 comentarii)  •  3 iulie 2013, 3:36

bun bun dar de cand e iasiul al doilea oras al Romaniei? ca populatie cu siguranta nu este , se pleaca pe capete in spania si italia. Ca si putere economica e ani lumi dupa timisoara, brasov, cluj, constanta mai nou si sibiu.

Deci la ce capitol sta asa de bine iasiul?

MIHAI TANASE (26 comentarii)  •  3 iulie 2013, 5:48

BRAVO!

Dum Dum (2 comentarii)  •  3 iulie 2013, 5:54

Orice gugustiuc stie ca articolul 54 din ROF , spune clar ca buna ziua : criteriul IMPERATIV de promovare in situatii de litigiu , este criteriul sportiv -adica cei care au retrogradat pe campul de lupta , sunt buni retrogradati – urmat de criteriul insolventei . Deci conform regulamentului , CSMS Iasi si Chiajna , NU AU CUM sa mai scape de retrogradare ! Conform aceluiasi regulament , Rapid si U Cluj raman in divizia A . Cei mai suparati ca Rapidul ar ramane in A , sunt ‘telistii , care stiu ca , orice echipa – valoric vorbind- ar avea Rapid , ei nu pot sa-i bata decat incalcand grav regulamentul ! Adica , liga , arbitrii , comisii lpf !? Asta-i adevarul , indiferent ca va place ‘au ba !

Cinezan Vladimir (82 comentarii)  •  3 iulie 2013, 5:58

N-am avea ce comenta dacă regulamentele ar fi clare, dar mereu sunt deschise portițe care păreau bine zăvorâte, toamai pentru a intra, pe furiș, „oamenii de bine”. Decizia în cazul retrogradărilor va fi a federalilor care-și duc pe „ai noștri” în siaj și vor rămâne în Liga I cei (ne)binecuvîntați. Mai e puțintel și vine decizia de la TAS în cazul „Șepcilor Roșii”. Poate fi favorabilă sau nu pentru „U”, dar e bine de știut că un antrenor „clujean” cere ca echipele fără licență să fie exmatriculate în timp ce primarul Iașului cere ca echipa din Copou să fie menținută la masa bogaților. Sunt păreri diferite, patriotismul local are ochelari de cal, ar fi fost bine să se pronunțe, în speța „U”, primarul Clujului, nu să deraieze verbal altcineva care, de-a lungul timpului, a încercat să destabilizeze echipa universitară chiar și prin momirea unor persoane din anturajul studenților ( antrenor secund, maseur ). Se știu ei, așa-i, domnilor ? La Iași răsună vocea președintelui sportiv, deja legendarul Prunea – Anderson, care degeaba își mai ține tacâmurile fără friptură, iar, de la Cluj, Ioan Mărginean abia într-un tîrziu a ieșit la rampă cerșind aplauze. Sperăm să fie lăsat să își spună și el poezia proprie. De cea măsluită de federali suntem sătui !

Dum Dum (2 comentarii)  •  3 iulie 2013, 6:00

Foarte bun articolul Mariuca , bravo . Si o spune un rapidist care a vazut urmarind Rapidul , toate orasele din Romania , si Iasul mi s-a parut de departe cel mai frumos oras din tara !

Titi (43 comentarii)  •  3 iulie 2013, 7:43

Bai, fratilor, in orice competitie primeaza criteriul „sportiv „,punct. Restul sun interpretari prostesti si subiective. Pandurii, Iasul,Petrolul, U Cluj echipe finantate de Institutii de stat , ar trebuii sa li se scada finantarea primita siifmediat trimise in FALIMENT dupa ce scadem aceste sume Ce fac ele se numeste „concurenta neloiala”Daca ar fi corect ca echipele sa fie sustinute din Bugetul Primariilor locale,Rapid , avand sediul in Sect 1 ar beneficia de sume imense Numai banii din taxe si impozite ce se strang de la „Marile firme ” care au sediul in acest sectorl echivaleaza cu „bugetul Iasului , Clujului,Ploiestiului si Tg Jiului pe 2-3 ani. Atunci sa vezi concurenta loiala pe criteriu financiar… Singurul criteriu este cel sportiv restul ,DISCUTII…

maria andries (1349 comentarii)  •  3 iulie 2013, 9:00

Pt. unu, Iasiul versiunea 2013 sta foarte bine la salcami japonezi, plantati in locul celor 70 de tei taiati de Primarie

Cetatean (16 comentarii)  •  5 iulie 2013, 16:19

Mircea Sandu in dialog cu oficialii de la U Cluj : ” Daca veti lua licenta la TAS, asta va insemna pentru mine incetarea colaborarii cu domnul Viorel Duru ( director de licentiere, n.a ), chiar daca este foarte bun !” Aceasta afirmatie a fost facuta la adunarea generala a FRF, din data de 1 iunie 2013. Dupa cum s-a aflat deja, U Cluj a primit licenta pentru anul competitional 2013 – 2014 ! Eu ma bucur pentru ei ! Acum, asteptam ca afirmatiile presedintelui Sandu, in ceea ce il priveste pe V. Duru, sa fie puse in practica ! Daca n-o face, inseamna ca M.S. este un mincinos notoriu un sarlatan care s-a cocotat in fruntea FRF si de acolo, timp de 25 ani a debitat numai aberatii ! Prin metode specifice, s-a mentinut acolo timp de 25 ani ! Foarte multi ani ! Ce a realizat in acest timp pe plan profesional, ? Nu stim !. Stim ca nationala Romaniei, ajunsese la un moment dat, pe locul 57 in lume, acum este pe locul 33, iar timp de 25 ani, nu am obtinut nici un rezultat notabil, macar locul 3 intr-o competitie continentala sau mondiala ! Sa nu fie cu suparare, dar asemenea rezultate slabe, le obtinea oricine din tara asta ! Dar haideti sa va spun care sunt acele ” metode specifice ” ale lui Sandu, de l-au tot votat delegatii echipelor, timp de 25 ani ! Cu o saptamina inainte de data alegerilor, delegatii erau chemati la Bucuresti, cazati si ” mincati” gratuit, adica ghiftuiti, pe cheltuiala FRF ! Pai, cum sa nu-l votezi in continuare, desi omul era paralel cu fenomenul fotbalistic, cand stai o saptamina, in Bucuresti, pe cheltuiala altora, fara sa te coste ceva ? Deci, ca sa rezum: Astept decizia lui Sandu, de a-l schimba pe V. Duru, care a facut viata un calvar, multor presedinti de cluburi, privind licentierea… Daca nu o face, inseamna ca putem sa facem ceva pe cuvintul lui Sandu !

Comentează