Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

30 de milioane de mistere

Şefii Rapidului chiar au scufundat planeta, sub pretext că asta e singura metodă de a o salva

Odată cu depunerea cererii de intrare în insolvenţă, situaţia financiară de la FC Rapid a devenit, vorba oficialilor din Grant, „total transparentă”. Clubul […]

vineri, 7 decembrie 2012, 12:23

Şefii Rapidului chiar au scufundat planeta, sub pretext că asta e singura metodă de a o salva

Odată cu depunerea cererii de intrare în insolvenţă, situaţia financiară de la FC Rapid a devenit, vorba oficialilor din Grant, „total transparentă”. Clubul datorează „29,4 sau 29,5 milioane de euro”, spune preşedintele Consiliului de Administraţie Ioan Taban. Şi adaugă: „Din această sumă, aproximativ 21 de milioane reprezintă datorii către domnul Copos şi firmele sale”. Rapid are datorii către propriul patron. Către bănci. Către propriii jucători. Cine plînge cel mai tare?

„Eu sînt acum căzut în genunchi, vreau să salvez clubul şi o voi face”, anunţă patronul-creditor. Copos vrea să salveze Rapidul de Copos. Este „dispus să renunţe la o parte din banii pe care i-i datorează clubul”. Dacă asta nu e caritate, atunci ce e? Ei, bine, acum urmează frumuseţea acestei scufundări planetare premeditate. Nu vom afla niciodată meandrele contractelor dintre Copos şi Copos, nu vom şti cîţi bani –  pe ce „portiţe” legale, de unde, către unde şi de ce – au circulat prin conturile clubului.

De vreme ce patronul Copos a cerut insolvenţa, are dreptul de a numi administratorul clubului. Are dreptul de a desemna un om de încredere care să se ocupe de reorganizare. Nu va veni nici un expert din afară să studieze evidenţele contabile şi să afle cum de s-a ajuns la 30 de milioane de euro datorie.Ştim atît: George Copos şi firmele lui au de recuperat 21 de milioane de euro de la Rapid. Asta nu înseamnă că George Copos şi firmele lui au virat în conturile clubului 21 de milioane de euro. E o afirmaţie a preşedintelui CA, nu un document.

Economia reprezintă un domeniu tare sofisticat, în amestec cu fotbalul. Iar şefii din Giuleşti reuşesc să-l facă un domeniu mesmerizant de-a dreptul. Din momentul în care Tribunalul Bucureşti aprobă cererea Rapidului, echipa nu poate participa două sezoane în cupele europene. „Un inconvenient pe care trebuie să ni-l asumăm”, explică Ioan Taban. Şi adaugă, pentru urechile fanilor: „Echipa poate cîştiga Cupa, poate cîştiga titlu, doar că nu poate merge în Europa, asta este”. Chiar aşa, poate cîştiga titlul? Domnul preşedinte al CA nu precizează şi cu ce jucători va ataca Rapid aceste obiective.

„Sînt unele credite, în valoare de 6 milioane de euro, nu este o valoare mare”, dădea lămuriri Ioan Taban. În acest caz, nici salariile pe un sezon, în jur de 3,5 milioane de euro, nu sînt „o valoare mare”. Nici chiria restantă pentru utilizarea stadionului din Giuleşti nu este „o valoare mare”: 150.000 de euro. FC Rapid a achitat-o în rate, cu mare tam-tam.

După ce au dat semnale de alarmă pe toate canalele posibile, şefii din Giuleşti dau acum mesaje „pozitive”, de liniştire. Insolvenţa sperie, pentru că oamenii n-o înţeleg. Dar, de fapt, insolvenţa este bună. Este minunată. Cu datorii de 30 de milioane de euro, nu prindeai nici Liga judeţeană în alte campionate, în Germania sau în Franţa. Condiţiile de licenţiere de la noi sînt mai relaxate. Şi aşa vor rămîne. Un patron poate muta banii dintr-un buzunar în altul, poate jongla cu profitul de la o firmă la alta, poate îndatora clubul la bănci, apoi să ceară insolvenţa, cînd se apropie scadenţa.

Acum, că ne-am calmat, dacă tot am ajuns la „totala transparenţă”, ne intrigă doar această sumă opacă: „29,4-29,5 milioane de euro”. Cum de-a ajuns Rapid la acest nivel al datoriilor? L-a transferat pe Beckham, cu tot cu familie? Nu şi-a plătit jucătorii zece ani la rînd? A renovat stadionul? Creditorul George Copos şi firmele lui au cerut dobînzi mari la împrumuturi?

Comentarii (49)Adaugă comentariu

bucuresci (2 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 12:39

Mi-am luat floricele si cola, stau confortabil in primul rand si astept raspunsul domnului Copos 🙂
Sunteti o doamna foarte rea, doamna Maria !!!

tactic-zone (4 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 12:40

datorii catre propriul patron ?! asadar, daca eu investesc in propriul meu apartament (pun gresie, schimb instalatia sanitara, varuiesc) dar nu mai am cu ce plătii intretinerea si decid sa il vand, spun ca toate acele investitii sunt de fapt imprumuturi, deci datorii catre mine ? pai ori sunt proprietarul, ori sunt un imprumutator/camatar ? pt ca daca sunt „apropitar” nu sunt datorii, ci investitii in propietatea mea !

Steaua1986forever (5 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 12:44

Draga Maria, sa vezi cate injuraturi o sa iti auda urechile dupa treaba asta, o sa fi acuzata ca esti „stelista” sau mai stiu eu ce alte tampenii. Nu am inteles niciodata de ce asa zisii „rapidisti” sar in sus cand ceva spune despre minunatul lor patron. Eu de ex, nu ma identific deloc cu cel care crediteaza Steaua in acest moment, ba dimpotriva, chiar ma bucur cand cineva scrie ceva adevarat despre el, chiar cu riscul de a lovi in mod indirect si in echipa. Atunci cand rapidistii o sa inteleaga diferenta asta pe care stelistii au inteles-o de multi ani, probabil ca atunci exista speranta pentru acest club cu istorie si suporteri. Pana atunci, o sa fiu injurat ca „am zis ceva de rapid” atunci cand spun ca acest copos, comunist fruntas, ar trebui sa fie primul bagat la puscarie din Liga1. Nu vorbesc de afacerile lui extrem de dubioase din 1990 pana acum (loteria?), ma refer strict la fotbal.

aTipic (1 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 12:44

Sunt simpatizant (nu suporter) al Stelei. Cu toate astea mi se pare tot mai trist ce se intampla in campionatul nostru. Craiova, Timisoara, acum probabil si Rapidul.
Dreptatea cred ca este la mijloc, insa parca prea mult dramatizm si prea putin fotbal.

adi_stelistul (107 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 12:46

Gresiti. Copos nu poate „numi” administratorul judiciar in virtutea faptului ca a cerut insolventa. Il poate propune, ceea ce e diferit. De numit il numeste judecatorul sindic (probabil ca va accepta administratorul propus de Rapid, asa se face de obicei). Creditorii pot insa sa ceara ulterior alt administrator. Dar frumusetea vine abia acum: daca are 21 de milioane din cele 29.4-29.5 de milioane datorie in total, atunci Copos intr-adevar va controla tot procesul de recuperare a datoriilor. Pentru ca deciziile adunarii creditorilor sunt litera de lege, iar acolo Copos are majoritate absoluta. Si-a rezolvat bine lucrurile (n-am crezut ca are un procent atat de mare din totalul datoriilor). Practic in conditiile date va face chiar ce si cum doreste cu Rapidul, chiar in insolventa fiind. S-ar putea insa sa aiba si niste plangeri penale de la alti creditori. E de vazut.

Gigi (3 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 12:46

Nu e deloc adevarat ca patronul are dreptul de a numi administratorul clubului !
Adevarul e ca instanta de judecata la care s-a depus cererea de intrare in insolventa numeste un administrator special (firme de administrare a companiilor aflate in insolventa), nu patronul numeste acest administrator.
Acest administrator intocmeste lista credala (a creditorilor) si un plan de redresare a companiei care e supus aprobarii creditorilor.

mihai (1 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 12:47

in aceste conditii, ar trebui sa ne intrebam, cum de clubul Rapid a primit licenta, pentru ca aceste datorii (29 mil euro) nu sunt din anul acesta. Sa vedem daca oficialii frf si lpf vor aplica precedentul Timisoara.

Vlad (3 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 13:01

„Creditorul George Copos şi firmele lui au cerut dobînzi mari la împrumuturi?” – buna asta :))

adrian (2 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 13:07

Felicitari ptr articol, si pentru felul cum tratati acest mojic al Romaniei.

Dar daca se va da verdictul definitiv si va fii inchis 5 ani, cum mai ia banii inapoi ?

felix (4 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 13:08

Minunata analiza economico – financiara. Te pricepi !!! Ti-ai gresit cariera…

odi23 (1 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 13:09

frate,un lucru e clar: la noi nu exista patroni care au bagat bani! sau daca au bagat,oricum i au scot inzecit! patroni sunt aia de la chelsea,man city,psg,malaga! hai sa fim seriosi,la noi totul este la pamant in fotbal!

dvadeset (1 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 13:17

Romania o sa fie mai curata fara Rapid.

Adrian T. Roman (1 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 13:19

Bune intrebari si concluzii, foarte bun articol. Ce se intampla defapt e mult mai simplu cred eu. Copos e absolut constient ca nu va vinde niciodata acest club, nu atat timp cat el este in libertate sau in viata. Nu pentru ca nu ar vrea, ci pentru ca nimeni nu vrea defapt sa il cumpere. Taher s-a razgandit, Stache s-a plimbat, Porumboiu si Niculae au dat cate un zvon ca se aleaga cu sperante si urari de bine din Giulesti. Realist vorbind, clubul Rapid, asa cum este el acum: fara stadion,jucatori,centru productiv de copii si juniori,echipa secunda, structura si marketing, nu va mai face performanta niciodata. Maxim cate o Europa League, dar asta e deja o „performanta” neinteresanta pentru Copos. Asa ca, in calitate de creditor major al clubului, el nu incearca decat sa isi salveze sau mute ce bani mai poate, pana cand va afirma din nou, pentru ultima data de data asta ca „nu mai poate”, „a facut tot ce a putut”. Pentru ca desi nu obligatoriu, insolventa este un pas mai aproape de faliment, chiar daca lacheii lui incearca sa il vanda ca pe un pas inspre indepartarea de faliment. Si cam atat.

luckyrapid (2 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 13:21

Asta e adevarul despre copos. Cand a dat bani la Rapid, a creditat clubul, iar cand a luat, fie a uitat sa stinga datoriile, fie a luat prin diverse smecherii, de genul transferuri facute pe bani putini in acte si restul la negru, la el in buzunar sau in diverse off-shore-uri. Doar asa se poate explica datoria de 21 de milioane catre copos: el a tot creditat, iar ce a produs clubul a intrat cumva direct la el, fara sa acopere creditele. Sa ii fie rusine, sper ca macar nu se va desfiinta aceasta echipa. Ar fi pacat si sa retogradeze, dar rapidistii adevarati o vor iubi mereu.

nicu (3 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 13:43

dvadeset…probabil ca vine de la closet,cum poti sa spui asemenea tampenii,fptbalul la noi l-au facut murdar steoaia si dinamo

alex (1 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 13:43

imi doresc nespus de mult ca acest creditor numit g.copos sa fie inchis pt cativa ani si sa simta pe pielea lui putin toate blestemele aruncate din partea noastra! noi, fanii acestei echipe dorim sa vedem un audit financiar sa vedem cum s-a ajuns la asemenea datorii intr-un campionat si o tara atat de permisiva!! este incredibil 30 de milioane de euro?! astea sunt datorii catre „firmele” lui copos pe ultimii 5-10 ani?! acum iti dai seama de ce n-a dorit nimeni sa investeasca aici… de la copos nu mai exista alte pretentii decat… sa se duca si sa ne lase in pace…sa ramanem noi in insolventa sa fie dator vandut clubul la el…dar sa rupa orice legatura cu Rapid!

vlad (5 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 13:44

Articol deplasat!!! Realul avea acum 2-3 ani datorii de cam 500 milioane!!! SI joaca bine mersi… toate cluburile din Anglia au datorii, insa sunt pe termen lung!! Ce daca Rapidul are datorii de 6 milioane la banci, daca trebuie sa plateasca in 2015??? Cu ce crezi doamna ca se fac stadioanele in vest?? cu profiturile?? Toate cu imprumuturi la banci!! Datoriile la Copos? le poti echivala cu cele la banci…. adunate treptat in 20 de ani, Copos nu cere plata lor imediata. Singurele datorii adevarate, sunt salariile… care sunt 3,5 milioane acum, pana in vara o sa se faca 7 milioane!! De-asta au dat insolventa, pt ca nu aveau bani de salarii… nu pt celelalte!!!

Robert (2 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 14:08

Din cate observ,din majoritatea miliardarilor care au reusit sa-si ridice adevarate imperii din cenusa comunismului,daca ar fi nevoiti sa o ia de la inceput astazi,multi dintre ei ar capitula.Chiar nu inteleg cum un club poate fi dator propriului patron,patron care se lauda ca a investit si a tot investit pana cand clubul a intrat in sapa de lemn.Nu pot intelege initiativa acestui maret om de afaceri de a transfera intrega ceata a lui Pitigoi si a le oferi acestora niste sume colosale.Asta este…o datorie de 30 de milioane de euro nejustificata,o adunatura de amatori transferati gratis si platiti regeste si o gramada de vise spulberate,pe care Mister Profit a reusit sa ni le ofere noua,suporterilor rapidisti in pragul sarbatorilor.Multumim domnule George Copos pentru ca luptati si va dati silinta sa duceti Rapidul spre culmile gloriei,sunteti unicat!

Baraganescu A.C. (9 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 14:09

Cred sincer ca gresiti.Mai grav este ca o faceti intentionat. Nimeni nu poate fi obligat sa bage banii sai intr-o afacere paguboasa.RAPID in zilele noastre nu se poate autosustine!Cum ziceau suporterii,mai bine retrogradam decat sa jucam cu Coman! Sunt sigur ca urmeaza div.C. URMEAZA DINAMO!!!

EmA (5 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 14:14

Cred ca este cazul sa se autosezizeze procuratura. Acest club nu poate fi bataia de joc a unuia sa altuia. Cine le permite tot felul de artificii financiare ? Daca nu a facut nimic ilegal sau daca a fost o excrocherie sa ne spuna parchetul. Chiar in tara asta „unii” pot face ce isi doresc, fara sa fie nimeni care sa ii intrebe ceva ?
Astaptam sa ni se comunice adevarul. Domnul Copos a gestionat corect acest club ? DA sau NU, fara jumatati de masura ?

Robert (2 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 14:15

Omul asta cred ca isi aduna si scamele din buzunare inainte sa se dezbrace….

r50a (5 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 14:15

perfecta analiza, la care ma subscriu.si eu m-am inrebat deunazi cum de a fost posibil ca rapidul, in numai in ultimii 3-4 ani, sa ajunga la aceste datorii imense, de parca ar fi facut transferat numai de-al messi, cand de fapt au fost aproape 99 % jucatori liber de contract!? asa se intmpla cand cluburile ajung pe mana afaceristilor care n-au nimic in comun cu dragostea, iubirea fata de o echipa de fotbal.

Samartinean (1 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 14:47

dupa tot „binele” ce la facut pentru acest club, sa dea domnul sa ajunga acolo unde trebuie….la racoare

copos alunecos (383 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 15:14

… si ce-ti mai raspundea insusi condamnatul, el care a creat mii de locuri de munca.
„salvarea”: opreste creditorii de la actiuni juridice, ii forteaza (chiar bancile) sa mai investeasca daca vor sa vada banii. Este discutabil daca jucatorii mai pot depune memorii, daca mai pot deveni liberi de contract atita timp cit o instanta cauta un plan salvator.
Datoriile, daca sint cu acte, au si darul de a micsora cistigul. Este si motorul care face oamenii sa se complice investind in continuare.
Numai ca instanta, fortata de creditori ( si banci) ar trebui sa vada in ansamblu toate afacerile lui Copos (si cele in care cistiga), toate procesele si credibilitatea sa financiara, juridica, ca om.
Si la articolul cu „Auditu” Sticlelor goale, am ramas uimit cum „Investitorii anului”,Fratii Minune, datornicii anului, au voie sa „ajute” niste amariti de datornici. Cum de permit bancile asa ceva. Politica, afaceri, sport, sint incompatibilitati. Minunatii chiar fac dezacorduri specifice miticilor.
Salvarile astea par inca o dovada ca in RO bancile sint mina in mina cu afaceristii numiti politicieni. Daca nu eu, sotia, fratele, matusa si vecinu. Daca EU nu poate controla coruptia in tarile problema, ar putea controla macar bancile. Sa fie obligate sa le taie macaroana tuturor analfabetilor care construiesc castele de nisip.
Mai multi ar trebui sa scrie despre cei care isi arata buzunarele goale in hotelurile lor. Cind nu au timp sa fie pe barcuta, in elicopteras, in strainatate ori la Miami.

Gheorghe Copos (6 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 18:10

Stimată doamnă Maria Andrieş,

Sunteţi o distinsă reprezentantă a presei sportive. Sunt convins totodată că sunteţi o bună gospodină şi o excelentă specialistă în arta culinară. Cred că coaseţi foarte bine şi îngrijiţi flori cu mare talent. Având toate aceste calităţi nu vă pot suspecta că aţi plătit vreodată un salariu, că aţi semnat vreodată o factură sau un contract, că aţi efectuat vreodată vreo operaţiune de export, că aţi făcut vreodată un „headging” ori că sunteţi familiarizată cu cash-ul colateral sau cu operaţiunile pe piaţa valutară. Nu cred că ştiţi să dezamorsaţi tensiunile cu organizaţiile sindicale. Nici nu vă pot cere aşa ceva. Nu e lumea dumneavoastră. În acest context rămân împietrit de uşurinţa cu care comentaţi realităţi economice cu care, să mă iertaţi, sunteţi total „în paralel”.

Cel mai recent articol al dumneavoastră îmi dă nenumărate ocazii de a rămâne perplex. Este genul de perplexitate în care rămâne un specialist care discută cu un profan şi constată că acesta din urmă nu înţelege nimic din ce i se explică. Ce să facă un bancher care explică unui om simplu ce e creditul de construcţie, cel pe termen lung, cel de TVA şi care e diferenţa dintre ele, iar omul nu pricepe nimic!

Cam aşa perplexitate mă cuprinde şi pe mine când văd cu câtă „inocenţă” plină de preţiozitate vă referiţi la mecanisme economice şi comerciale, altfel simple pentru cunoscători, dar pe care nu le puteţi stăpâni, ele fiind dintr-o altă lume decât jurnalismul. Pot să vă dau multe exemple, culese din textul dumneavoastră:
– vă miraţi de faptul că datoria este de “29,4 sau 29,5 milioane de euro”: e simplu: unele sume sunt în lei; rata de schimb euro – leu se modifică; în funcţie de rata de schimb aplicată (la momentul plăţii sau la un alt moment) suma este mai mare sau mai mică;
– „aproximativ 21 de milioane reprezintă datorii către domnul Copos şi firmele sale. Rapid are datorii către propriul patron”: AŞA ESTE: Rapid are datorii faţă de societăţi din cadrul Holdingului, cu care a încheiat contracte de împrumut; banii, stimată doamnă, nu se pot scoate dintr-o societate aşa cum scoateţi dumneavoastră pasta din pix; procedura este complicată, este reglementată de legi şi se face cu contabili, cu avocaţi, cu bancheri. E o treabă foarte complicată;
– Datoriile faţă de societăţi comerciale trebuie onorate, căci există legi şi pentru aceste situaţii; din Holding sau de aiurea, societăţile comerciale trebuie să îşi recupereze creanţele, care nu pot să dispară, pur şi simplu, aşa cum le-ar fi putut face să dispară prietenul dumneavoastră Mesmer, la care faceţi referire;
– „Nu vom afla niciodată meandrele contractelor dintre Copos şi Copos, nu vom şti cîţi bani – pe ce “portiţe” legale, de unde, către unde şi de ce – au circulat prin conturile clubului”: ba veţi afla, dacă va fi ceva de aflat; pentru asta există procedura de insolvenţă, pentru ca toate lucrurile neclare să se clarifice iar situaţiile neclare, incorecte sau ineficiente, dacă există, să fie corectate. Trebuie să ştiţi că finanţatorii au sarcina de a finanţa cluburile. Ei nu se ocupă şi de contabilitatea curentă; poate de aceea apar situaţii cum este cea de la Rapid: nu am fost suficient de atenţi cu modul de cheltuire a banilor!
– „De vreme ce patronul Copos a cerut insolvenţa, are dreptul de a numi administratorul clubului. Are dreptul de a desemna un om de încredere care să se ocupe de reorganizare. Nu va veni nici un expert din afară să studieze evidenţele contabile şi să afle cum de s-a ajuns la 30 de milioane de euro datorie”: e părerea dumneavoastră. Noi dorim, într-adevăr, să redresăm clubul. Pentru aceasta vom propune un administrator judiciar cu o reputaţie neştirbită, a cărui imparţialitate să fie deasupra oricărei discuţii; este interesul nostru, în primul rând;
– „Ştim atît: George Copos şi firmele lui au de recuperat 21 de milioane de euro de la Rapid. Asta nu înseamnă că George Copos şi firmele lui au virat în conturile clubului 21 de milioane de euro.”: ba da, asta înseamnă. Din păcate ! Cu 21 de milioane de euro făceam un hotel de 5 stele !
– „Economia reprezintă un domeniu tare sofisticat, în amestec cu fotbalul.”: de această dată sunt de acord cu dumneavoastră. Ceea ce se întâmplă în sportul românesc, în fotbal, cu precădere, este un rezultat al dezinteresului guvernamental faţă de sport, arătat timp de peste 20 de ani. Sportul a fost fie ne – reglementat (a se citi ne – sprijinit), fie a fost reglementat după regulile aplicabile în general societăţilor comerciale: şi celor din agricultură, şi celor din siderurgie şi celor din industria de pantofi. A aplica unor oameni / fotbalişti reguli aplicabile strungurilor, monitoarelor de calculator sau măturilor, considerându-i „active ale societăţii” şi plătind TVA pe ei, nu poate fi nici benefic şi nici funcţional, pe termen lung. În aceşti 20 de an de „economie de piaţă romantică” am încercat, şi eu, şi alţii, să găsim soluţii. Acum nu mai avem nici imaginaţie, şi nici putere, şi nici nervi, şi nici bani. Şi, sincer, găsindu-ne „Singuri împotriva Tuturor”, uneori nu mai avem nici disponibilitate;
– „Condiţiile de licenţiere de la noi sunt mai relaxate. Şi aşa vor rămâne.”. Inexact. Condiţiile de licenţiere de la noi sunt cele impuse de forurile fotbalistice internaţionale;
– În fine: „Creditorul George Copos şi firmele lui au cerut dobânzi mari la împrumuturi?”: glumiţi, doamnă; în România există legi şi Banca Naţională a României, astfel încât dobânzile nu sunt la latitudinea oricui; există reguli de la care nu te poţi abate, nici în sus şi nici în jos.

În final permiteţi-mi ca, impresionat de apetitul dumneavoastră faţă de economie şi de cunoştinţele în acest domeniu pe care le aveţi, să vă fac o propunere: nu aţi fi interesată să preluaţi clubul Rapid ? Vi-l ofer la preţul de 1 leu şi renunţ şi la mai mult de jumătate din datorii, cele faţă de mine personal ! Şi nu sunt puţine ! Sunt convins că aţi fi un foarte bun administrator. Până şi Paris Hilton ar fi invidioasă pe dumneavoastră !

kpaxcmdr (35 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 18:13

pentru #17….sper ca realizezi ca un om precum savarina este un excroc,care in cazul de fata este ‘investitor la rapid” si doreste sa-si recupereze banii!daca tot vorbesti de datoriile cluburilor mari,sa stii ca ele au o structura organizatorie la cel mai inalt nivel posibil,si oamenii din club raspund de ce se intimpla in club.spre exemplu daca vrea patronul,(GLAZER) sa bage in buzunar toti banii de pe urma transferului unui jucator,din iarna asta,pur si simplu nu poate! stii de ce?ca executivul si cel care se ocupa de finante in cadrul clubului nu aproba asa ceva… pe cind la noi este altfel, si asta este motivul pentru care suferim la capitolul fotbal.spune-mi cind nu au primit salariatii clubului MANCHESTER UNITED SAU REAL MADRID salariile si cind spre exemplu a bagat clubul in insolventa?savarina este in procese in permanenta si curind o sa mearga si la mititica,acolo unde-i de fapt locul lui.’investitorii’ copos,becali,iancu,walter,badea,borcea,turcu,etc sunt (au fost) „salvatorii fotbalului romanesc” !
am observat ca atit „investitorii” cit si politicienii (afaceristii) romani au conturile burdusite cu euro in tara si strainatate,treaba merge super bine,dar ceeia ce EI pastoresc,cluburile si tara merge din ce in ce mai greu sau nu merg deloc!
sa auzim numai de bine!

neo (1 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 18:22

ole,ole,ole,ole,CEAUSESCU nu mai eeee!….ole,ole,ole,ole,dar nici fabrici si uzine nu mai avem !…nici…nici…nici…nici cluburi ?…”agenturili straine”…acum sa las ironia la o parte!…sper ca o lasa si Copos si toate gastile astea care s-au perindat dupa „90…lui Ceuasescu i-a fost teama de galeria Rapidului si galeria Cenaclului Flacara,pe care le-a decimat…dar de galeria poporului nu a scapat,cu toate ca ea a fost manipulata de „agenturili straine”…as vrea sambata,galeria Rapidului sa dea totul la :AUDIT!…sa vina cu stegulete,sa cante ,sa spuna lozinci in spiritul clubului ,iar in pauza sa ceara, AUDIT!…adica ,sa-l oblige pe Copos,sa ne prezinte si noua balanta ,cum a luat acest club,ce functii a indeplnit,e patron de carton ,sau cu acte in regula,actionar majoritar,ce bani s-au plimbat de la club la firmele lui,etc…clubul asta a fost muncitoresc,dar si-au facut loc si alte categorii sociale…acum o sa fie clubul somerilor,daca nu se va pune piciorul in prag…parerea mea ,prin modul ei de manifestare,trebuie sa creeze un flux puternic de emotii,de vibratii,care sa determine caderea,in stil domino,a tuturor ce s-au infruptat din munca de 50 de ani a acestui popor…asa cum spunea si Decebal cronicarul,nu trebuie sa ne intereseze jucatorii,jocul propriu-zis,huiduielile si alte urlete cu care credem noi ca bagam frica in cineva…aici trebuie sa renasca doar spiritul Rapidului…o canalie nu pleaca de frica cu coada intre picoare,ci datorita spirtului frumos al glasul rotilor de tren

nea caisa (16 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 19:58

Maria, nu sunt de acord in totalitate cu ceea ce ai scris, insa te sustin in demersul tau jurnalistic deoarece interventia comentatorului „Gheorghe Copos” mi se pare penibila, jenanta, mai ales daca acest comentator chiar este cel care pretinde a fi. Personajul respectiv porneste strimb in replica sa, dind de inteles faptul ca tu nu te-ai pricepe la economie, la afaceri. Tu, ca jurnalist, nici nu trebuie sa te pricepi la economie si afaceri – decit daca esti jurnalist la o publicatie sau rubrica economica, in timp ce dl Copos, ca om de afaceri, trebuie sa se priceapa la economie si afaceri. Comentatorul Copos te acuza, deci, ca nu te pricepi la ceea ce nici nu trebuie sa te pricepi. El, insa, da de inteles ca s-ar pricepe la ceva la care se pare ca nu se pricepe. Nu se pricepe, este clar, deoarece, daca o entitate economica – club de fotbal in acest caz – careia respectiva persoana ii este si creditor dar si executiv, deci daca acea entitate economica ajunge in situatia de insolventa, ei bine, atunci cu claritate dualul personaj creditor-patron inregistreaza un esec. Pot analiza in detaliu destule fraze din textul sau, de exemplu „trebuie sa stiti ca finantatorii au sarcina de a finanta cluburile”: in primul rind, de ce trebuie sa stim, adica de ce imperativ? In al doilea rind, cum adica „finantatorii au sarcina”? Cine le-a dat aceasta sarcina? Dl Basescu? In al treilea rind, exista profesia sau functia de finantator? Cu salariu? Deoarece domnul corespondent da de inteles ca „finantator” este o categorie profesionala care are obligatii (fata de cine? prevazute in vreo lege a finantatorilor?). Si de ce finantarea finatatorilor limitata la cluburi? Nu ar putea finatatorii sa finanteze si altceva? Penibila pozitionare, penibile fraze.
Maria, situatia are doua aspecte: aspectul public si aspectul economic. Aspectul public consta in faptul ca dl Copos, aflat in fata unui moment greu din viata sa, adica in fata unei condamnari penale, ameninta cu ceea ce poate. Aspectul economic nu este asa de usor de discutat, deoarece ar trebui sa cunoastem care a fost – si poate si care este „planul de afaceri” coposian in ceea ce priveste Rapidul. Oricum, doresc sa expun un exemplu de tip aluziv: Maria, sa ne imaginam faptul ca tu doresti sa iti cumperi un automobil second hand; te duci, vezi diverse masini, discuti cu proprietari, etc; ce suma de bani vei plati pe automobilul cumparat? Cu siguranta valoarea de piata (baza o dau cataloagele de profil), plus sau minus niste procente insemnind starea masinii si abilitatile de negociere. Insa imagineaza-ti ca, dorind sa cumperi un automobil second hand, persoana care ti-l vinde ti-ar pretinde nu valoarea curenta de piata, ci toti banii pe care el i-a cheltuit, in timp, cu automobilul respectiv: bezina, ulei, revizii, reparatii, inlocuri de consumabile,…ei bine, persoana respectiva nu este (doar) proprietar al automobilului, ci este un finatator al acestuia. Si clubul Rapid are o valoare de piata, data situatia sa prezenta: bunuri, baze sportive, valoarea jucatorilor, loc in clasament, perspective,…Aceasta este valoare de vinzare corecta, daca dl Copos doreste sa vinda clubul. Chestia cu 1 leu pret de vinzare insotit de €21M datorii este o smecherie: in fomd si la urma urmei, de ce dl Copos – patronul nu plateste dlui Copos – finantatorul datoria de €21M astfel incit clubul sa fie degravat de datorii si sa poata fi vindut la pretul corect? Asa ar trebui, din moment ce dl Copos ii este si executiv clubului, faptic, indiferent care o fi situatia din hirtii. Asa ar fi corect: dl Copos, ca executiv al clubului Rapid, a prapadit banii dlui Copos – finatatorul aceluiasi club si, firesc el trebuie sa returneze creditele. Ori, trebuie ca dl Copos sa accepte situata ca dl Copos executivul a decis asa de prost incit banii dlui Copos-finantatorul sunt pierduti pentru vecie. Clamarea interventiei statului in fotbal mi se pare de-a dreptul hazlie, dupa ce ani de zile patronii ( adica finantatorii) si-au sustinut caracterul privat al afacerilor fotbalistice. Insa este de inteles: aceste personaje – niste incapabili in sine, daca ne gindim nitel – au cautat sa conduca pe banii altora, cu predilectie pe banii statului. Cheagul, ori chiar marile averi si le-au facut prin afaceri cu statul. in particular, in fotbal au dovedit un management prost din moment ce fotbalul a a ajuns la crah financiar. Si vedem clamat sprijinul statului, pentru ce? Ca sa-i mai alimentaze pe ei cu bani? Maria, cred ca se poate si altfel si anume ca fotbalul nostru traiasca la nivelul la care produce: mult, putin, mare, mic, asta este. Dupa esecul managerial al persoanelor de tip Copos, cred ca putem pune problema si altfel. Si, desigur – il injuram pe Mitica, insa uitam meritul lui de a face un inceput in legislatie – trebuie clarificate legislativ si separate o serie de pozitii din fotbal: nu trebuie sa mai fie permise, in viitor situatii in care o persoana X – ca executiv de club – sa influenteze clubul sa se indatoreze la firmele sale.

Bogdan Agica (1 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 20:05

„Headging” sau „hedging”, domnule Copos?

edia (26 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 21:30

Mai aveti putin si ne spuneti ca „insolventa” asta este o mare bucurie o nunta sau un bote!
Domnule Copos greselile de care spuneti sunt facute de dumneavoastra si de oamenii pusi de dumneavoastra oricat vorbiti de datori nu sunt datoriile Rapidul sunt datoriile dumneavoastra catre dumneavoastra oricat ne explicati termenii economici!
Eu ca Rapidist de 4 generatii va spun si sper din toata inima ca aceasta miscare cu „insolventa” sa fie pntru a vinde clubul si mai mult sa fi batut palma cu cineva. Altfel nu vad dc sa riscati retrogradarea clubulUi pierderea a 4-5 jucatori valorosi in jurul carora sa puteti construI o echipa, si cel mai mare deastru 2 ani eliminati din COMPETITIILE UEFA! Asta inseamna pierderea si brumei de coeficient pe care il avem. Daca si anul asta participam in EL am fi ajuns doar cu cateva puncte cap de serie pentru accedera in grupe! Vedeti steaua chiar daca nu joaca mai nimic sau chiar daca are ani prosti fiind cap de serie ii este infinit mai usor sa adune puncte bani reting! Dumneavoastra dati cu piciorul la 2 participari in EL asa cu ce s-a strans sa o luam de la zero? De ce? Tare imi este frica ca vreti sa scapati de salariile jucatoriilor si pentru asta distrugeti clubul prin aceste 2 neparticipari!!! Sper din tot sufletu sa lasati pe cineva care macar va investi in echipa si nu va indatora echipa. Oricum aveti si dumneavoastra datorii catre Rapid stiti prea bine dc sunteti invinuit si va riscati chiar libertatea.

copos alunecos, aroganta nu o iarta nimeni (383 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 22:56

nu aparuse inca raspunsul adevaratului „Copos alunecos” cind ti-am scris. A profitat fostul sef UTC, caricatura de ministru, de privatizarea originala impusa RO de Ilici, Roman si desavirsita de Nastase, care el insusi, omul politic, importa, el insusi vindea, el insusi se imbogatea permitind altora sa faca afaceri.
In ce tara din lume fac oamenii politica doar pt a face afaceri, sa prospere ei, rudele, cunoscutii lor?
EU ar ierta multe, dar acesti indivizi gen Copos, sint de o aroganta maxima. A raspuns exact ca militianul Mitica de la Cristal Palace, care mai mesteca, caci a fost deranjat de la masa lui pt o premiere. De vina ar fi cei 20 de ani cind chiar politicul n-a facut nimic pt sport, asa ca sa fie totul legal.
Rapidistii, vorba aia „prosti da multi” au inteles cu siguranta articolul. Daca nu, chiar se lasa prostiti de un neica nimeni. Marea Brinza a lui Copos o pricepe orice student sarac si sincer.
Or avea si procurorii cunostinte minime. Cite procese mai ai stimabile? Nu trimiti si judecatorii la cratita. Or fi toti timpiti?
A profitat si de „brandul” Rapid, iar asta nu se poate contabiliza. „Copos alunecos” este un compliment, e uns, nu e Borcea (cine auzea de amaritul ala daca nu era la Sticle, Jaloane, …), nu e ca fratii minune ori Vanghelie, care n-au gasit necesar nici sa invete sa faca un acord intre subiect si predicat in limba materna.
Te-a taxat. A profitat de caracterul literal si umoristic al articolului. Te-a trimis la cratita, sa taci daca nu intelegi ce face marele Copos. Si Mitica te-ar trimite la cratita, caci tu crezi ca toti cei care s-au imbogatit sint niste hoti. Cit de nesimtiti, cit de aroganti sint acesti indivizi.
Dar Maria, sa ne spuna ei cine ii mai apara. Doar cei pe care ii platesc.
Eu ramin la parerea ca bancile au cea mai mare vina in toata mizeria. Oameni care nu au credibilitate nici ca oameni primesc finantari, in schimb oamenii platesc in procente si cind scot banii lor din contul lor. Singura tara unde dobinzile cresc si pe timp de criza, ca sa nu se mai produca chiar nimic, sa se importe pina si cartofi, ceapa si desigur marea brinza a lui Copos. Oare supa de vin o face cu Silvaner? Politistii care trebuie sa fure ca sa aiba ce minca familia lor, oare il inteleg pe un Copos, pe toti inculpatii astia mitici? Daca Maria trebuie sa treaca la cratita, (de, ea e si femeie) ce tre sa faca dom plutoner major, un doctor care ia cadouri, un profesor care ia bani meditind chiar elevii sai?
Pot ei sa-si arate buzunarele goale in hotelurile lor.
Penibilitatea asta o permit bancile. Doar in RO.

MARIO (2 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 23:10

Ce cauta acesti camatari sa conduca echipele de fotbal din Romania,mai au si tupeul sa spuna ca au investit in echipa!Dle Copos orice afacere are si un risc de nereusita daca este condusa defectuos sau din alte cauze colaterale,dar nu poti pretinde daca firma este falimentara ca tu patronul ei sa-ti recuperezi banii investiti?? Nu ai avut oameni competenti care sa conduca acest club,au facut tranzactii,au dat salarii foarte mari jucatorilor indiferent de performantele obtinute,acum ar trebui sa-i tragi la raspundere daca sunt vinovati sa plateasca,sa li se puna sechestru pe averile facute!

sorry (5 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 23:30

Imi pare rau pentru Rapid, dar e numai vina lui Copos. El a fost seful cel mare, acum de ce se da el pagubit de Rapid?

MARIO (2 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 23:33

Eu ii spun ceva foarte simplu si la obiect dlui George Copos: Rapid a fost administrata de dl George Copos care s-a imprumutat la firmele dlui George Copos in numele clubului fara a fii cunoscute cuantumul dobanzilor,termenele de plata,necesitatea imprumuturilor,totul s-a facut doar cu decizia dlui George Copos.De ce sa plateasca toti rapidistii ptr greselile si prostiile facute de acest administrator slab pregatit? Cine a gresit trebuie sa plateasca,nu se mai poate ca unii sa greseasca,sa faca afaceri dubioase si prostimea sa plateasca,s-a mai desteptat lumea dle Copos!

sorry (5 comentarii)  •  7 decembrie 2012, 23:36

Sorry pentru clubul Rapid, dar Copos a fost seful cel mare acolo si a facut ce a vrut: a dat bani, a luat bani, a promis bani, a imprumutat bani, a dirijat bani, dupa cum a decis el. Acum, daca il preseaza justitia din alte directii, de ce trebuie sa plateasca Rapidul pentru gainariile lui de nivel inalt?!

Bocanci (20 comentarii)  •  8 decembrie 2012, 0:16

Bun articol. Stii ce as fi facut eu in plus? As fi venit cu niste justificari: cheltuieleile anuale ale echipei au fost de aprox x Euro (salarii, transferuri, premieri, cantonamente) si incasarile au fost de y Euro (transferuri, drepturi tv, sponsorizari, nu zic bilete ca nu plateste nimeni sa vada echipa antrenorilor de doi bani Sumi sau Lucescu). Datoria de 30 mil e falsa si nea George a manarit hartii.

Catalin (1 comentarii)  •  8 decembrie 2012, 0:38

Oare decizia dlui Copos are legatura cu o condamnare recenta? Hai sa fim rautaciosi pana la capat: o industrie, precum cea sportiva, nu mai merita atentie, atunci cand nu se mai pot scoate bani din transferuri. Pentru ca, atunci cand nu cresti valori, banii pe care-i poti face, sunt doar aia, stim noi…
Ce inseamna sa nu cresti valori? Inseamna ca tu, fara sa fii cine stie ce scula pe bascula brand in soccer, impreuna cu alte cateva mii de cluburi din lume, sa ai NOROCUL sa gasesti un talent veritabil, sa-l integrezi intr-o echipa serioasa, sa ai NOROCUL ca ala sa nu plece dupa prima luna in care nu-si ia banii si sa ai in continuare sansa sa il si vinzi pentru un profit frumusel.
GASIT / CRESCUT / VANDUT
E un algoritm simplu, la prima vedere.
De ce-l acuza lumea pe Copos? de prost management. Da, a bagat bani. Nu, nu a scos bani. A cui e vina?
De ce-ar trebui iertat Copos? Nu ar trebui iertat. Ar trebui judecat, asa cum a mai fost. Si da, ar trebui in continuare condamnat. Pentru lipsa de pricepere in fotbal. Felicitat pentru toate celelalte afaceri dar condamnat pentru fotbal. Nu, nu se pricepe la afaceri IN FOTBAL.

state (1 comentarii)  •  8 decembrie 2012, 1:00

Cofetare comunist ai distrus viata unei planete(rapid)visele tuturor visiniilor ai stiut sa bagi baniiluati pe jucatori in toate afacerile tale persoale de la hoteluri luate pe nimic .Cineva acolo sus ne iubeste pe noi astia multi si cu inimamare dar pt ce ai facut tu o sa aiba grije de tine si averea ta.Poate vor pune in aplicare mandatul ala.

lebateauivre (28 comentarii)  •  8 decembrie 2012, 1:36

cum ?? la 25. posteaza chiar maestrul ? maestrul ‘economiei’ ? ala care a pus ‘artistic’ clubul pe butuci ? pai, ma maestre, ai matale timp sa te cobori la nivelul nostru, in drum spre puscarie, sau ai scapat de ‘executare’ ? poate scapi si de gandurile noastre ‘bune’ !? sau poate nu ?! oricum, nu pierde timpul, pe calea bulaului, ca daca sare vreunul sa cumpere cu-n leu, n-ai timp sa faci actele, stii cum merge treaba in romaniCA CA doar esti ‘economist’ !?

CARLOS (10 comentarii)  •  8 decembrie 2012, 7:56

Multi il injura pe COPOS, uitand ca s-au bucurat si l-au aplaudat cand echipa a fost de doua ori campioana in perioada cu el sef, si cateva cupe . Inaintea lui se castigase un singur titlu. Va bucurati ca pleaca , dar care PROST va veni sa mai cheltuiasca lunar 400.000 euro. Unii suporteri poate cred ca e vorba de 400.000 lei vechi si de asta iau asa usor plecare lui COPOS. RAPID va ajunge ca TIMISOARA , in judet unde joaca si ROTARIU la 170 ani care-i are, si se lauda in presa . Spectatorii spun ca e bine , dar la nivelul asta sunt cheltuieli de cateva mii de euro pe luna , dar ce faci cand se va promova mai sus, vor veni alti jucatori cu alte pretentii pe care-i vor interesa BANII nu aplauzele spectatorilor care nu tin de foame. Va luati de COPOS care asa prost , a platit salarii mari petardelor de jucatori, dar n-am vazut un comentariu impotriva lui APOSTOL care are 20.000 euro pe luna si nu face apel al comisie decat pt. a-si primi banii , nu sa plece din cauza restantelor, la fel si SURDU care nu joaca nimic … tot 20.000 euro pe luna , acesta a facut apel la TAS, cerand si compensatii. COPOS o sa plece, asa cun va doriti de mult. dar nu se va gasi un alt PROST sa sustina echipa , si cei care il injurati acum, veti merge in GENUNCHI la el sa-l rugati sa vina inapoi. Stiu ca o sa ma injurati, dar in sinea voastra imi dati dreptate, lucru care se va vedea mai tarziu.

lazy (6 comentarii)  •  8 decembrie 2012, 8:08

ce a facut Copos ( si ce fac si altii in fotbal) se cheama spalare de bani.

Miki Maus (9 comentarii)  •  8 decembrie 2012, 10:01

Copos Gheorghe e foarte harnic cu explicaţiile. Uneori pare chiar convingător.
E talentul principal al escrocilor.
Simplă coincidenţă, fiindcă Copos Gheorghe e cunoscut ca om cinstit. Înalta Curte va confirma curând acest lucru.

Kokos (1 comentarii)  •  8 decembrie 2012, 12:09

Un fleac, a ciuruit-o!

„Până şi Paris Hilton ar fi invidioasă pe dumneavoastră!”… Ouch!

Finalul putea sa lipseasca, mi se pare gratuit dar sa dam Cezarului ce este al Cezarului:

Copos 1 – Andries 0.

Coco (22 comentarii)  •  8 decembrie 2012, 13:06

Pentru Carlos.
Isi permitea sa dea 400.000 de euro pentru ca platea chirie de 1500 euro pe luna si nici pe aia nu prea vroia sa o plateasca. Vroia stadionul moca de la Min. Transporturilor.

Cu Apostol si Surdu au fost niste arogante ca sa faca mishto de alt hot-idiot, Becali. Si acum nu mai scapa de ei…..

UnuAltu` (5 comentarii)  •  8 decembrie 2012, 13:59

Mircea Pascu, fost presedinte al Rapidului, a povestit detalii incredibile despre modul in care George Copos a preluat clubul de fotbal din Giulesti.

Fostul conducator al FRF sustine ca George Copos avea mari probleme cu banii dupa Revolutie, insa a stiut sa traga sfori in asa fel incat sa iasa in castig.

„Imediat dupa revolutie, la sfarsitul lui decembrie 1989, m-am trezit ca vine Copos la mine pe cand eram la sediul FRF. A inceput sa planga, mi-a spus ca are copil, ca e muritor de foame, m-a rugat sa-l angajez, daca pot. Ma duc la Angelescu, ii spun de Copos, cand aude Mircea, da ochii peste cap: „Pe asta sa nu-l prind nici pe scari, in fata ministerului!”. M-am mirat atunci, nu intelegeam de ce…

Apoi, cand am devenit presedinte la Rapid, mi-am adus aminte de Copos. El isi deschisese o cofetarie… I-am spus ca la salonul VIP al Rapidului vin o gramada de oameni importanti, poate sa asigure prajiturile pentru protocol. Venea Iliescu pe acolo, aparusera si coreenii de la Samsung… El s-a bagat pe langa aia, a profitat de faptul ca dealerul Samsung pe Romania era pe la Pitesti si a preluat relatiile cu ei. Din Bucuresti altfel se dirijau lucrurile”, a spus Mircea Pascu pentru editia tiparita a cotidianului Pro Sport.

Mircea Pascu mai sustine ca George Copos a sustras un autocar cumparat de la Ion Tiriac, acesta fiind doar primul pas pentru preluarea clubului.

„Samsung sponsoriza sectiile clubului sportiv. El a intrat pe spatiul Samsung, ca sponsor pe alte sporturi, iar pe contract ne-am trezit ca era si fotbalul, desi noi aveam contract separat, la noi era altceva, iar ei stiau acest lucru. Pai, noi trebuia sa primim multi bani. Ii pastrasem si comandasem de aceasta suma, din Germania, la Tiriac, un autocar ultramodern. Cand sa vina autocarul, ne-am trezit ca s-a dus la Copos! Am ramas fara autocar…

Cand am patit treaba cu autocarul, m-am dus la Vacaroiu, am discutat cu el si, daca am vazut ca nu rezolv nimic, mi-am dat demisia. Asa a pus Copos mana pe echipa de fotbal Rapid. Rapidul poate exista, sigur ca da, dar e jucaria lui Copos. Rapidul pe care-l stiu eu nu mai exista…”, a mai spus Pascu.

17 N.T. (383 comentarii)  •  8 decembrie 2012, 16:48

Nr.43, dau o bere, dar te rog sa semnezi de azi Kakos.
Auzi. Cezar. Buricul ala UTCist.

Andrei (6 comentarii)  •  8 decembrie 2012, 21:23

Nu sunt rapidist, nu sunt fanul lui George Copos, insa prea credeti ca le stiti pe toate. Chiar nu aveti nici macar un dram de bun simt? Ne dati lectii, credeti ca le stiti pe toate, scrieti tot felul de articole care mai care mai slabe. Ar trebui sa aveti ceva mai mult respect. Din pacate, la GSP, acest lucru incepe sa dispara din ce in ce mai mult si din ce in ce mai repede. Sincer, nu cred ca aveti valoare sa scrieti dar nu e treaba mea, probabil drumul GSP-ului, care devine din ce in ce mai mult, un ziar in care se ataca oameni si nu un ziar de analiza sportiva, este perfect pentru dvs. Pacat ca exista astfel de „ziaristi”.

Cristi from Miami (5 comentarii)  •  9 decembrie 2012, 0:32

@ #25 (Gheorghe Copos carevasazica)

intrebarea #1: Rapid este singura societate intrata in insolventa intre toate firmele Grupului „Ana”, sau mai exista macar un caz asemanator?

intrebarea #2: Daca Rapid este singurul caz, cum se explica rateul patronatului in „cazul Rapid” atata timp cat celelalte societati sunt bine merci?

intrebarea #3: Aici vorbim de datorii acumulate intr-o perioada lunga, nu de o cadere imprevizibila si dezastruoasa care s-a manifestat peste noapte. Oare patronatul n-a observat ca strategia managementului nu e corecta? Sau pur si simplu patronul firmelor creditoare din Grupul Ana s-a decis sa-si rentabilizeze afacerile capusand la greu pe patronul clubului de fotbal Rapid Bucuresti?
Intrebarea, privita dintr-o alta perspectiva (pour les conaisseurs, exemplificam doar prin „cazul Dulca”) ramane valabila si pentru persoana fizica Copos Gheorghe, aflata de asemenea pe lista creditorilor.

intrebarea #4: pentru diverse cantonamentele intersezon, organizate in spatiile administrate de Ana Hotels, clubul de fotbal a platit un pret fair sau a fost suprataxat?

intrebarea #5: chiria pentru utilizarea bazei „Pro Rapid” a fost stabilita conform algoritmului: „pretul corect, ca sa recuperam treptat investitia (reala) si cheltuielile curente (reale) e de 7.000 lei/zi, dar pentru voi, ca va cunosc, va fac o reducere si va cer numai 25.000 de lei/zi”?

intrebarea #6: admitem ca patronul firmelor din Grupul Ana, prestatoare de servicii catre CF Rapid, nu a cerut dobanzi ilegale dar oare a cerut, prin clauze contractuale, penalitati (progresive dar in limitele legii) pentru intarzieri de plati? In varianta asta ar fi bine de aflat daca patronul CF Rapid ordona managerului (Presedintelui) clubului sa „uite” sa palteasca serviciile la termen, astfel ca sa se stranga datorii suplimentare catre prosperii creditori.

Prin urmare, intr-un Grup de firme (Holding), pot fi luate tot felul de decizii astfel incat profitul sa fie dirijat catre una sau mai multe firme iar alta (altele) sa inregistreze pierderi (fie ele si artificiale) si sa devina falimentare. Dupa care se declara insolventa „falimentarelor” si aproape toata suflarea e fericita, mai ales patronatul. Bineinteles, in ecuatia asta „loserii” nu conteaza, ei trebuie sa fie fericiti ca au facut parte din scenariu.

Desigur, exemplele de mai sus sunt doar pure speculatii si, pana la proba contrarie, nu au nicio legatura cu realitatea din Grupul de firme „Ana”.

PS: sper ca nu te-ai suparat, Ghitza!
Noi (adica io, Giovani, Victor, MM, etc…) te asteptam, la vara, cu totii, la Portitza!

PPS: cum care Portitza, e vre-un roman care sa nu fi auzit de „complexul turistic” de la Poarta Alba?

Vic_tor 58 (1 comentarii)  •  12 decembrie 2012, 17:49

Cand ai preluat Rapidul nu erai plin de hoteluri si fabrici etc. , chiar nu aveai NIMIC.Ai spus ca un hotel de 5 stele valoreaza 21 milioane de Euro. Ai datoria morala sa vinzi unul dintre ele, sa salvezi Rapidul si apoi sa pleci.Gata, ajunge!!!

Comentează