Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Obreja versus „the people”

Dacă Bute îşi păstra centura, ne obişnuiam cu ideea că avem box.

După KO-ul de la Nottingham, un membru de vază din staff-ul lui Bute a remarcat, în faţa camerelor TV, că „românii s-au obişnuit prea mult cu victoriile”. Trebuie […]

duminică, 27 mai 2012, 7:11

Dacă Bute îşi păstra centura, ne obişnuiam cu ideea că avem box.

După KO-ul de la Nottingham, un membru de vază din staff-ul lui Bute a remarcat, în faţa camerelor TV, că „românii s-au obişnuit prea mult cu victoriile”. Trebuie să se obişnuiască şi cu înfrîngerile. E vorba de acelaşi personaj care, în ajunul meciului cu Froch, îi redescoperea uluit pe englezi ca fiind un popor „diform” şi unilateral dezvoltat, „văd numai băutură”. Concetăţenii lui Froch, se înţelege, nici nu-şi pun problema victoriei sau înfrîngerii, ei fiind cam distruşi din capul locului.

Apoi omul din staff, Rudel Obreja, a continuat cu năduf: „Văd ce potenţial are ţara noastră şi îmi pare rău că n-avem sînge!”. Obişnuinţa cu victoriile reprezintă un reproş nemeritat. Tocmai pentru că nu sîntem obişnuiţi cu victoriile, le exagerăm, le romanţăm, le înrămăm. Şi la fel procedăm şi la înfrîngeri, degrabă exigenţi cu sportivii sau sporturile în care, de regulă, nu investim decît praful de pe tobă.

Tocmai pentru că nu sîntem obişnuiţi cu victoriile din box, Lucian Bute a ajuns portdrapel în sportul profesionist, care nu ţine cont de drapele. Calitatea lui de cetăţean român însă ne dă dreptul să ascultăm imnul la o gală din Nottingham, Anglia. Şi chiar fără imn, chiar fără drapele, e de-al nostru şi nu putem altfel decît să ne bucurăm cînd învinge şi să ne întristăm cînd pierde.

Dar victorii în box, în afară de ale lui, numărăm prea puţine ca să ne distreze KO-urile. Avem potenţial, tot ce-i posibil, după cum afirma mai sus Rudel Obreja. El ştie. Conduce Federaţia Română de Box de opt ani. Ultimul medaliat olimpic a fost Ionuţ Gheorghe, la Atena, în 2004. La Londra, România a calificat un singur pugilist, pe Bogdan Juratoni. Cu medalie sau fără, după JO, va fi livrat la profesionism, către clubul canadian Interbox.

Avem potenţial? De unde să ştim? În loc să creştem sportivi, preferăm să finanţăm gale profesioniste. Ministerul Turismului şi Dezvoltării a alocat, oficial, în jur de 2 milioane de euro pentru Gala lui Bute, organizată de SRL-ul lui Rudel Obreja. 2 milioane de euro (suma oficială), adică bugetul Federaţiei Române de Box pe şase ani şi jumătate. A meritat, cum să nu, a meritat. A ieşit bine, dar nu e în regulă ca şeful de la amatori să fie şi afaceristul de la profesionişti.

Nu e în regulă că Obreja se ocupă exclusiv de cariera lui Bute, legitimat în Canada, în loc să administreze soarta celorlalţi pugilişti, care nu prestează pentru brandul de ţară. Dacă ne-am obişnuit cu ceva, şi rău am făcut, atunci despre asta este vorba. Despre personaje care fac mecenat în sport pe banii statului. Rudel Obreja l-a sprijinit pe Lucian Bute, şi-a cules răsplata, deloc modestă, acum e dator să-i stea alături şi la greu. Ceea ce şi face. Ca preşedinte al boxului amator însă ar trebui să-şi ia salariul de la cluburile profesioniste, de vreme ce FRB funcţionează exact ca o anexă a Interbox.

Dacă românii au încasat dur înfrîngerea de la Nottingham, dacă sîntem mai indispuşi decît se cuvine că Bute a pierdut centura, asta se întîmplă şi din cauza lui Obreja. Sîntem de două ori trişti, tocmai pentru că sîntem obişnuiţi doar cu victoriile lui Bute. În rest, în materie de box, ne lăfăim în corzi.

Englezii, „deformed people”, vor trimite 13 pugilişti la Olimpiadă, dintre care trei femei. Românii trimit unul singur. Şi cînd te gîndeşti că noi, un popor cu aspect armonios şi care ţine la băutură, avem potenţial, parcă-ţi vine să-i dai dreptate lui Obreja. Parcă-ţi pare rău.

Comentarii (32)Adaugă comentariu

realcons (85 comentarii)  •  27 mai 2012, 19:28

maria, astia din staful lui bute sunt la MICA CIUPEALA DIN PUMNII INCASATI DE BUTE, crezi ca ei nu stiau de diferenta de valoare, sau hai sa fiu indulgent, de DIFERENTA DE PREGATIRE DE LA ORA MECIULUI? si-au batut joc de el, sincer asta au facut.Bute daca vrea sa-si ia revansa cu englezul, va trebui sa se pregatesca zinic sase luni , sa se concentreze doar la asta , fara poze ieftine, DAR NU SUB COMANDA INTERBOX CISUB COMANDA UNOR PROFESIONISTI , DE EXEMPLU DIN STATELE UNITE. ALTFEL NE IMBATAM CU APA RECE SI CEL MAI SIFONAT ESTE TOT BUTE, CARE AR RISCA CA TOATA MUNCA LUI DE ANI DE ZILE SA FIE STEARSA CU BURETELE.

SPIDER (6 comentarii)  •  27 mai 2012, 19:35

Noi nu mai avem boxeri de cand fratii SIMION si VASTAG au iesit la „pensie” . La profesionisti au mai fost MARII MIHAI LEU si L. DOROFTEI. Bute e la „si altii”. Ne-a mintit cativa ani ca e campion mondial, si acum s-a vazut ce valoare are . DOROFTEI are dreptate, este un boxer de LIGA 2-a. Si nu se vede nimic venind din urma, fiindca OBREJA e interesat cum sa descopere ceva bani si nu vreun boxer .

doru (2 comentarii)  •  27 mai 2012, 20:09

Obreja asta e cel ce a fost suspendat si a facut toate porcariile posibile sa ramana presedinte la FR de box? Pai Mircea Sandu e un ingeras fata de Obreja, care a avut multe probleme cu legea. El tine de federatie ca sa poata lua comision de la amatorii trimisi la Interbox, e clar ca lumina zilei. Tupeu de parvenit ce vreti, nu l-a putut schimba nimeni de la federatie si ne sfideaza pe toti. Este si o ancheta penala referitor la clica aia Udrea-Obreja de la gala lui Bute. Din pacate tupeul si hotia a cuprins si un sport la care alta data faceam performanta.

cash-caval (1 comentarii)  •  27 mai 2012, 20:15

ma rog, ascultam un sfert de imn al romaniei la nottigham, restul a fost al canadei, lipit de al nostru ,fara pauza intre ele. un zarzavat mixat, ca piesa mandinga la eurovision.
cat despre obreja, se inscrie in peisaj. poti inlocui numele lui in text cu oricare dintre gatu, sandu, sorin matei, chiar si ad. stoica.

nicuvegas (9 comentarii)  •  27 mai 2012, 21:08

Bute a fost umflat ca un campion cu niste necunoscuti…..a luat bataie si a aratat foarte slab pregatit pentru acesta partida de box, nu este puternic mental, el se crede boxer dar este un actor nu luptator.
Imi pare rau sa zic asta ca este Roman dar asta e ADEVARU.

thernandier (10 comentarii)  •  27 mai 2012, 21:14

,,Englezii, “deformed people”, vor trimite 13 pugilişti la Olimpiadă, dintre care trei femei. Românii trimit unul singur”
Pai d-soara, daca inca nu ai aflat, englezii organizeaza Jocurile Olimpice. Concluziile le poti trage cautind pe google la cite probe isi poate inscrie concurenti tara care organizeaza JO. Mai trebuia sa te legi de nationala feminina de hanbal, ce tocmai a ratat calificarea, si apoi sa constati cu uimire ca Marea Britanie este prezenta.

thernandier (10 comentarii)  •  27 mai 2012, 21:28

Mai am o rugaminte: sa nu mai folositi formula ,,Olimpiada” atunci cind va referiti la Jocurile Olimpice. Olimpiada inseamna intervalul dintre doua JO. Sau mai inseamna niste competitii scolare gen Olimpiada de Matematica, Fizica, Istorie etc

dan (3 comentarii)  •  27 mai 2012, 21:29

„ideea ca avem box”. In Romania nu mai aveam de zeci de ani box, am avut pana acum cativa ani ceva ce se numea box amator si cara nu are aproape nici o legatura cu boxul profesionist. Bute a plecat afara din pacate cu pregatirea de amator si asta s-a vazut aseara. In materie de box suntem o tara fara sali, fara antrenori, fara sportivi si fara viitor.

White-red-arad (20 comentarii)  •  27 mai 2012, 21:31

Dixit :”românii au încasat dur înfrîngerea de la Nottingham” Fii serioasa dna jurnalista,Bute a incasat dur,nu romanii,popor la care,pentru multi ,instinctul de haita,razbate cand cineva e la greu. Atunci toti ii vad defectele,greselile,toti il critica,pe el si pe sustinatoii luiNu sa zica: „saracul” dar nici sa ridice piatra..
Asa si autoarea atticolului,si altii-invidiosi- tip Doroftei,familia Simion.Cum ii era sustinator,incaseaza si Obreja,de la ziaristii „obiectivi”,ca tot romanul,care te ataca,de esti la pamant.Greata este sentimentul cel mai persistent in fata reactiei unora, care acum zic de Bute :a fost umflat,slab pregatit,Obreja este un corupt care nu pleca,Udrea,,. asta e reactia celor mici la suflet ,care, daca pierzi un meci din 30, ies si-ti sar la gat.Asta nu e presa obiectiva!!! Eu unul in noaptea aia,nu am prea adormit,gandindu-ma la ce pumni a luat Bute,la ce sparante s-au pierdut, si ce reactie „de solidaritate” va urma. Imi cunosc natioa,e aceiasi,la fotbal,la hambal,la box,la gimnastica (cine -ce presari obiectivi-„distrugea” in plina glorie-acum citiva ani- cuplul Belu-Bitang?) Au trebuit ani sa le treaca acestora greata,sa revina,la greu, si sa arate ce si cum se procedeaza.Asa va fi si cu Bute,doar ca acolo,la box, primesti si fizic lovituri in cap,si va fi mai greu de revenit.

alin (1 comentarii)  •  27 mai 2012, 21:36

sint de acord cu cele spuse de ”realcons” Lucian Bute trebuie sa incheie colaborarea cu Interbox. Altfel munca lui de pina acum ,atit cit a fost ea , a fost in zadar . Bineinteles nu cunosc detaliile contractului pe care il are Lucian cu canadienii , dar daca se poate ,ar cam fi momentul sa incheie colaborarea cu ei. Bute are nevoie de o echipa cu adevarat profesionista linga el daca mai vrea centura .Daca nu, isi mai ia inca 97 de pumni in cap numarati de cei din stafful lui si e gata cariera lui Mister KO !

pase scurte blog (10 comentarii)  •  27 mai 2012, 21:56

bute a fost si este un boxer extrem de slab. oameni buni nu are joc de picioare nu are rapiditate in brate. pana lansa bute o lovitura, froch lansa 5. ultimele 3 reprize froch a boxat fara garda in fata lui bute. cand il ai in fata pe bute trebuie sa anihilezi o lovitura : upercutul de stanga la ficat, apoi ai in fata un sac de box

eu din 1 milion (2 comentarii)  •  27 mai 2012, 22:00

Cand vezi Obreji,becalisti,dragomiri ,etc..nu mai ai chef sa mai asculti ce zic pt ca doar mint,dar Lucian aseara a fost surprins de englez si asta se intampla in orice sport ,fiecare asteapta greseala celuilalt.In res cu astia de mai sus tot inainte pana la marea prapastie:)))))))))

Chriss (1 comentarii)  •  27 mai 2012, 22:52

Bravo, ai pus degetul pe rana.

tudor (7 comentarii)  •  27 mai 2012, 22:56

Daca si la box tu esti cea care scrii,te lupti,te pricepi, NO COMMENT

Piciu’ (1 comentarii)  •  27 mai 2012, 22:57

Aseara, ca tot am stat sa vad „marele” Eurovision, zic hai sa vad si ce face Bute. Ma uit la 3 reprize, si sincer, nu am mai putut sa privesc, Bute saracu’ era o leguma, intuiam rezultatul asa ca m-am culcat. Mai toata noaptea m-am gandit cum s-o fi terminat, si sincer, mi-a trecut prin cap ca Bute o sa fie KO si parca-l vedeam cu creierii imprastiati pe podea. Ma gandeam ca ar fi un exit nedrept, pentru un sportiv care totusi a performat. Dimineata vad rezultatul, si am fost linistit cand am vazut ca Bute a fost KO in corzi si nu cu creierii pilaf.

Acum povestea o stim, si ma gandesc oare ce s-a intamplat? Pai Bute a cam „arestat” centura 5 ani si a venit vremea s-o dea mai departe. Interbox stia ca meciu’ cu Froch o sa fie pierdut, d-aia s-a ales UK si nu Canada, ca sa fie digerata infrangerea mai usor. Mai mult ca sigur ca Interbox a facut bani frumosi si din pariuri, doar nu va inchipuiti ca astia sunt tampiti sa nu profite. Bute a scos si el (cu stafful banuiesc) 2.5 milionane, not bad. Deci cam asta a fost regia la exitul lui Bute.

Daca va mai fi revansa, etc? Nu cred. Bute o sa ia o pauza dupa care ne comunica sec ca se retrage. Sincer, cred ca asta e si varianta cea mai frumoasa ca sa ni-l reamintim cu placere. Daca va continua sa boxeze, nu face decat sa se afunde in anonimat, victorii penibile cu liga II, si eventual niste arcade sparte cu de-al de Froch, Wart si alte masini de batut. Cine si de ce din top 10 ar vrea sa se bata cu Bute? Va spun eu: NIMENI, pentru ca dupa meciul de aseara, Bute, din pacate, a trecut la categoria history…

tavi (1 comentarii)  •  27 mai 2012, 23:12

Boxul romanesc e in pragul disperarii , in fiecare sala de box se preda scoala veche al acestui sport , putini antrenori au o varsta mai jos de 50 de ani , restul depasitiid chiar si 60 de ani , asta reflecta timpul in care au trait si au boxat, adica in comunism, de apreciat este faptul ca in vremea aceea aveam multi campioni , dar anii au trecut iar sportul evolueaza ca si tehnologia , numai ca in Romania boxul a ramas la fel ca in anii 60 …. , antrenorii sunt sictiriti de box majoritatea
,dar si „de faptul ca ii motiveaza” un salariu de maxim 800 lei iar in pragul competiitiilor cu 2 saptamani inainte ingrasa porcul in ajun si iti da o sarcina in plus l-a antrenament, acelasi antrenament repetat la infiinit fara o schimbare, sportivii sunt dezamagiti complet de faptul ca antrenorii nu schimba ceva in rutina de zi cu zi , sportivi sunt rasplatiti cu cateva sute de lei in cazul in care obtin o medalie la campionatul national sau cupa , si o indemnizatie de maxim 2 sute de lei pe luna timp de un an, atentie lotul national de juniori este desfiintat din cauza fondurilor, lotul de tineret la fel cat si cel de seniori , inca ceva in multe sali de box daca depasesti varsta de 16 ani , antrenorii considera ca esti prea mare si nu esti primit chiar daca ai corp atletic , in deplasari cand ai meciuri amicale esti nevoit sa-ti platesti transportul si mancare , este ceva cumplit chiar daca esti nascut pentru acest sport in Romania ai mari sanse sa te apuci de munca pentru ca nu iti da boxul indeajuns sa traiesiti….. asta e boxul suntem in spate cu multi ani , boxul nostru nu mai functioneaza

Vlad (9 comentarii)  •  27 mai 2012, 23:31

@Thernadier Ia de-aici definitia olimpiadei din dex, uita-te la punctul 2:

OLIMPIÁDĂ, olimpiade, s. f. 1. (În Grecia antică) Interval de patru ani dintre două serbări succesive ale jocurilor olimpice, devenit unitate cronologică convențională. 2. Competiție sportivă internațională cu caracter complex, care are loc o dată la patru ani; jocuri olimpice. 3. Concurs pe specialități organizat anual pe plan local și național pentru elevi. [Pr.: -pi-a-] – Din ngr. olimpiada, fr. olympiade, germ. Olympiade.

Sunt convins ca la inceput a fost cum ai zis tu, doar intervalul dintre jocuri, dar nu mai e cazul si acum.

comisar (8 comentarii)  •  27 mai 2012, 23:58

Campionii merita tot respectul, chiar si atunci cand pierd titlul. Nimeni nu poate pastra un titlu la nesfarsit, mai ales la box. Anii trec, muschii slabesc, concentrarea scade. Apare alt campion, din alt loc de pe glob, gata sa ia titlul… Lucian a fost si ramane un campion. Nimeni nu poate avea pretentia sa ramana etern in posesia titlului.

mihrp (6 comentarii)  •  28 mai 2012, 0:39

O sa-l vedem pe Rudel la JO Londra bagandu-se in seama pe langa Juratoni? Sper sa nu. Oricum, Rudel de mult timp nu mai face nimic pt boxul romanesc si nu stiu cum de mai e presedintele federatiei ?!

IO (63 comentarii)  •  28 mai 2012, 0:44

Primul boxeur cu valoare intalnit de Lucica i-a aratat si ce e ala box. Imi are rau de Bute, dar englezul a fost mult, mult este el. La sfarsitul meciului promotorul lui Froch nu stia nimic de vreo revansa, cu atat mai putin una la Montreal. Obreja sunea ca e prevazuta in contract, dar englezul vorbea ca si cum nici nu s-ar fi pus problema asta. Trag concluzia, se rea poate eronata, ca Obreja a mintit, din moment ce nici Larouche nu vorbeste de vreo revansa.

livius (2 comentarii)  •  28 mai 2012, 6:54

un antrenor ca vastag, asta i-ar fi trebuit. ce are el ? niste agatatori care il protejeaza si la antrenamente si il fac sa se panicheze la prima lovitura serioasa incasata.

Eugen DELCEA (14 comentarii)  •  28 mai 2012, 8:15

Bute a fost lucrat de ambele Părţi, Froch – complice ! De unde dezgustul lui Bute pt. revanşă…Lucrătura, perfectă (?) s-a bazat pe ambiţia şi valoarea lui Lucian. Scopul boxului pro sunt banii iar Interbox e influent în IBF. Planul şi dovezi : 1.Scopul : pătrunderea pe piaţa SUA.Decisiv : don (apelativ mafiot) King iar un câştig „curat” la pariuri era esenţial…2.Froch voia să se retragă dacă pierdea şi meciul cu Bute.O centură înainte pica perfect…3.Rezultă scenariul : prima rundă în Anglia (Froch erou!) – Bute putea alege Canada!-, a doua în Canada sau România, cu televizare în SUA, cu Froch pus de 2-3 ori la podea.Cu încasări la vârf ! 4.Interzicerea steagului României şi muzica de intrare – pt. orgoliul lui Bute (şi al românilor) la revanşă…5.Cota pt. victorie Froch în R5 – 40 ! Lucru cunoscut dinainte, recunoscut la BBC şi folosit de Froch, prin fraţii săi, pe care îi atenţiona : „Ştiu când pot termina un meci în R5”!!! …6.Fără antrenorul Larouche…nu era blat ! Doroftei l-a acuzat direct şi scurt, apoi s-a retras. „Rechinul” a acuzat şi el Interbox şi s-a retras…Larouche îl acuză pe Bute că…a greşit dar insista pt. oprirea meciului din R4, apoi a aruncat prosopul când Bute putea câştiga „la masa verde” (ring invadat de stafful lui Froch la numărare)…Bute l-a acuzat elegant : „Am vrut să-l prind în capcană”; evident, nu el hotăra tactica…”Bute l-a subestimat pe Froch”- fără Larouche nu era posibil, Bute şi-a declarat încrederea totală în el ! 7.Froch a apelat la boxul său murdar, decisiv, cu un croşeu de dreapta după gong R4, deşi mai fusese atenţionat de 2 ori, fără urmări pt. el ! 8.Froch a avut mereu un discurs incitator, înainte şi după.Plus prietenii (Rio F.), mai ales după ce Bute a ezitat în ce priveşte revanşa…În care roluri inversate, bani la fel de mulţi ! 9.Bute era „măscărit” în Occident şi, totuşi,cota pt. KO în R5 a fost de 40! Era pt. iniţiaţi, casele de pariuri sunt în „fenomen”…10.”Blatul” nu e pt. un meci, e pe termen lung, cu intrare în SUA.Nu se putea face fără o „forţă ascunsă”.Cine controlează casele de pariuri şi media? Mafia? Nu !

Marian Tuta (1 comentarii)  •  28 mai 2012, 12:50

Pacat.Toata lumea ,,isi da cu parerea,,dar care este adevarul?Eu pot sa spun ca-l respect in continuare pe Bute.Ce se va intampla daca va reveni spectaculos?

Chibit de fotbal (1 comentarii)  •  28 mai 2012, 13:11

D-le Ov.Ioanitoaia ori un coleg al dansului ,va rog luati legatura cu redactorii de sport al ziarelor Unirea ori Albasport si scrieti si dvs.despre meciuri trucate din D Alba precum Ighiu-Olimpia Aiud.Veti avea mari surprize si cititori milioane ca blaturile bantuie……

joe (25 comentarii)  •  28 mai 2012, 13:40

Scrisoare pentru Lucian Bute Draga Lucian E un moment foarte greu pentru cariera ta de boxer profesionist dar si pentru tine ca om . Nu sunt priceput la box asa ca nu pot sa iti dau sfaturi despre cum ar trebui sa fi boxat sau ce va trebui sa faci in cazul revansei . Datorita faptului ca te apreciez foarte mult si ca om si ca sportiv as vrea sa te asigur ca sunt langa tine , moral , dupa patania de sambata si ca m-a durut sufletul la pumnii aceia pe care i-ai incasat . Nu mi-a fost rusine de tine si ca boxerul mult admirat a ajuns in aceasta situatie . Pur si simplu am fost trist si m-am gandit toata noaptea la ce este in sufletul tau si daca din punct de vedere fizic nu ai patit ceva grav . Ca multi adversari din ring jubileaza si te jignesc nu ar trebui sa te surprinda si ar trebui sa nu iti pese . Ca sunt romani care se bucura de infrangerea ta , iar ar trebui sa nu iti pese . Ei ti-au fost dusmani si te-au vrut jos din invidie si pentru ca fac parte din specia aia umana josnica si mica . Acum esti jos . Probabil ca iti e greu sa intelegi si sa accepti ca adversarul a cam facut ce a vrut in ring . Trebuie sa treci peste socul provocat de umilinta . Oamenii au reactii diferite la umilinta . Unii nu o pot gestiona si devin absurzi , nesuferiti iar orgoliul lor o ia razna . Pentru a gestiona cel mai bine umilinta trebuie sa o accepti , sa intelegi ca ai meritat-o si sa vezi daca si unde ai gresit . Daca nu ai gresit nicaieri inseamna ca trebuie sa te feresti sa mai faci un meci cu acest Froch . Daca iti dai seama ca ai grestit undeva si poti face mai mult atunci trebuie sa ceri revansa . Umilinta nu a omorat pe nimeni . Accept-o pentru ca realitatea a vorbit de la sine . Simtul umorului si autoironia te poate ajuta si remonta . Daca te vei simti puternic , trebuie sa iti iei revansa . Daca nu , nu te gandi ca trebuie sa dai socoteala nimanui . Cei care au investit bani in tine si i-au scos insutit . Cei care au investit sufleteste trebuie sa te intelega si sa accepte deciziile tale . In fond e vorba de viata si sanatatea ta . As fi fericit daca ai citi aceste randuri deoarece as dori ca ele sa te consoleze sa te echilibreze si eventual sa te mobilizeze . Fa ce crezi tu de cuviinta . Discuta si consulta-te cu profesionisti , cantareste totul cu atentie dar hotararea ia-o tu . Esti un om bun si deosebit . Un mare sportiv .Nu uita ca suntem multi anonimi care te respectam si tinem la tine . DAR….NU TREBUIE SA MORI PENTRU NIMENI !

gilos (98 comentarii)  •  28 mai 2012, 14:00

Bravo Maria !

Felicitari pentru articol. Nici eu nu inteleg cine il tine in spate pe acest Rudel Obreja. Acest individ dubios a ajuns smechereste in fruntea FRB si a nenorocit boxul amator romanesc, reusind contraperformanta de a fi la un pas de dezafiliere !
Chiar nu pricepem ca Obreja este un rechin care-si vede doar propriile interese ?

ted (3 comentarii)  •  28 mai 2012, 14:29

Maria ai perfecta dreptate. Cunoscandu-l pe obreja un fost alcoolic nu-mi vine sa cred ce mult i se pare ca s-a schimbat. El, smenarul care insela turistii prin Ungaria in anii 90. Obreja interlopul recunoscut in hrubele Bucurestiului a ajuns sa vorbeasca de neamul romanesc si sa faca aprecieri despre oameni in general. Acest personaj dubios si unsuros caruia nu stim de ce presa ii da un gram de atentie. Obreja s-a agatat ca o capusa de Bute pentru a aparea si el undeva intr-un colt si il compromite de fiecare data cand apare cu el cu japca in poze. Conduce chipurile o federatie in prag de desfiintare si este interzis peste tot in boxul amator mondial. Asta este rudotel obreja, daca dati putin poleiala falsa la o parte va ingroziti peste ce dati.

sorinescU (11 comentarii)  •  28 mai 2012, 16:07

de ce a ales Canada ? fiindca in RO ajungea recuperator sau interlop… il respect tocmai fiindca a ales cu mintea si sufletul. si daca a pierdut, ce ? il ridica unii pe mutu in slavi numai fiindca a fost pasager toata cariera, plus ca a facut neamul de ras… as ca : Lucica, sus capul ! STIMA profunda !

mihai (1 comentarii)  •  28 mai 2012, 17:35

din pacate acest personaj ” OBREJA” care a pus monopol pe boxul romanesc isi bate joc de sportivii romani , din cauza lui federatia romana a fost sanctionata, din cauza caracterului sau infect, nu se putea abtine de a nu fura sau mitui sa a fi mituit, de ce credeti ca a fost suspendat si declarat persoana nongrata? si-a batut joc de mihai leu de vastag de doroftei acum vad ca si de bute. locul lui e la ” PUSCARIE”

cialisimo (1 comentarii)  •  29 mai 2012, 9:29

@Eugen, ai zis bine dar nu se leaga cele spuse de tine. Bute nu a fost inumarat, meciul a fost oprit de arbitrul, bute era groggy, te rog urmareste meciul inainte sa vezi scenarii peste scenarii.

comisarul (3 comentarii)  •  29 mai 2012, 15:39

Campionii in box apar si dispar. La fel in orice sport. Campionii mondiali sunt din diferite tari. Azi dintr-o tara, maine din alta. Tot ce putem spera este sa avem iar un campion, dupa ce a cazut cel vechi.

Yanyk (1 comentarii)  •  30 mai 2012, 13:47

De data acesta as incepe cam asa:
„La obreja intr-o gradina
Mi-a prins dorul radacina”
…………………………………
Ce bine ar fi fost ca acest presdinte al boxului Romanasc ar fi avut intadevar un rol important, in organizarea acestui meci. Poate, zic si eu altfel s-ar fi desfasurat evenimentele. Cu un sprijin din partea publicului spectator din tara,si cu o alta atitudine in ring ar fi dus meciul pana la capat dar,d-nul Obreja nu a avut nici-un rol in aceasta disputa, s-au poate si-a dat seama de valoarea adversarului lui Bute si s-a erijat in rolul de neputincios in fata Canadienilor. Nici-odata nu la-am vazut pe Bute atat de vlaguit inca de la inceputul meciului. Cred ca efortul lui de a slabi 2Kg intr-o singura zi ia daunat mai mult decat se astepta chiar el, unde era forta lui de a lovi adversarul naucindul din primele lovituri, indiferent de valoare adversarului. Memorand cele 3 reprize ale meciului ,2, 3 si 4, bute a fost la discretia Englezului, nu pun la socoteala repriza-5, deoarece el era invins din repriza-4.Noi ca Romani nu am putut sa ne facem o parere despre acest Froch pentr ca d-ul Obreja nu a fost instare sa ne prezinte si noua un eveniment sa cunoastem mai bine pe acest boxer,cel putin stiam la ce ne asteptam si nu mai era un soc pentru noi infrangere lui Bute, atat de dezastruasa. Cu speranta ca vom vedea o revanse a acestui meci ( poate da poate nu) ii urez lui Bute sanatate, mult efort in pregatire, daca va mai putea, si sa ne arate intradevar ca este un mare campion, bafta Bute in viitor.

Comentează