Pentru moral
70.000 de spectatori au aplaudat meciul Franţa – România. Cam cît încap pe stadioanele lui Dinamo, Steaua, Rapid şi CFR Cluj la un loc. De zece ori mai mulţi decît e obişnuit să vadă Apostol în tribune la Urziceni. De […]
70.000 de spectatori au aplaudat meciul Franţa – România. Cam cît încap pe stadioanele lui Dinamo, Steaua, Rapid şi CFR Cluj la un loc. De zece ori mai mulţi decît e obişnuit să vadă Apostol în tribune la Urziceni. De 70.000 de ori mai mulţi decît sînt obişnuiţi să vadă, în ultima vreme, steliştii din lot.
Vorbim despre un meci cu Franţa şi e bine să ne amintim cu cine au remizat „tricolorii”. Să apreciem dimensiunile industriei care lucrează în spatele tricourilor albastre.
Aşadar, cu cine au avut de-a face jucătorii lui Lucescu jr.? Cu un stat şi o federaţie care se pregătesc să investească 1,5 miliarde de euro pentru organizarea Euro 2016. Cu un fotbal a cărui cifră de afaceri, conform presei din Hexagon, se apropie de un miliard de euro. Cu un campionat în care cel mai sărac club are un buget de 25 de milioane de euro. Cu o bază de selecţie de 2,225 de milioane de jucători licenţiaţi, faţă de 108.000, cîţi sînt înscrişi la FRF.
Cu o „naţională” ale cărei meciuri sînt televizate la preţul de 45,35 de milioane de euro pe sezon. Cu o echipă în care se află patru dintre primii 50 cel mai bine plătiţi fotbalişti din lume: Benzema, Ribery, Anelka şi, desigur, Henry. Vedeta Barcelonei cîştigă într-o săptămînă 200.000 de euro, cît Mihai Roman în trei ani şi ceva. Sau cît Dani Coman într-un sezon. Faptul că portarul nostru a apărat şuturile lui Henry ţine nu de miracol, ci de misterele fotbalului.
Din fericire pentru noi, pe teren au pătruns şi cîţiva cetăţeni francezi, îmbrăcaţi în echipamentul „les bleus”. Şi astfel am remizat la masa verde de pe Stade de France. Deşi raportul de forţe nu e chiar de unu la unu…
Iar pe final, o statistică pentru moral: pe francezi ratarea calificării directe la Mondial i-ar putea costa cel puţin 15 milioane de euro, valoarea unui contract de sponsorizare cu o firmă de echipament sportiv. În comparaţie cu primele date de FRF, „tricolorii” chiar n-au avut nimic de pierdut.