Arhiva

Toate articolele
Cele mai noi articole de Arhiva
De cînd îl știu

Vara lui 1987. Radio București difuza lunea o emisiune de sport, “Magazin sportiv”, o retrospectivă a săptămînii precedente. Acolo, de ceva vreme, Ovidiu ținea o rubrică. În vara aceea, după Wimbledon, a recitat, cu vocea sa joasă și gravă, o […]

...

Ponta a vrut să se folosească de imaginea lui Halep în campanie, dar ea l-a refuzat

Mai întîi știrea, fără comentariu. În perioada 2-16 noiembrie, prim ministrul Victor Ponta a făcut presiuni la Simona Halep pentru un meci de imagine. Schimbul de mingi ar fi urmat să aibă loc la clubul Stejarii, care aparține omului de […]

...

Reunirea de la Rahova

Ieri, de ziua lui Gică Popescu, Hagi i-a strîns și au mers la Rahova. Pe Stelea și pe Didi, pe Dumitrescu, pe celălalt Ilie, „Cobra”, pe Gâlcă, pe Gabi Balint. Plus Chivu, cel care va putea spune peste ani că […]

...

Revoluție în fotbal declanșată de comentatorii TVR! » Iată 10 informații care vor bulversa Universul :)

FIFA a decis să-i introducă pe cei 8 comentatori TVR în albumele Panini. Mario Balotelli a anunțat pe Twitter că oferă 4 Bocanaci și 3 Mihoci pe un Șelaru. Celebrul comediant american Dave Chappelle a declarat că a ajuns la […]

...

Ion Țiriac, bomba nucleară și o demonstrație de meserie

Sînt 12 ani de atunci. Un interviu cu Ion Țiriac pe tema finalei de Cupa Davis cu SUA, cea de la București, din 1972. Bogdan Enoiu și trupa sa de la McCann au organizat atunci un eveniment superb, „Rejucarea unui […]

...

Cetăţenii nimănui

De cînd lui Mancini i-a fost prelungit contractul şi i s-a mărit salariul, Manchester City pare că s-a întors în timp la epoca lui Marc Hughes

Sîntem fix la jumătatea competiţiilor europene, deci puţină analiză nu strică. În principiu […]

duminică, 28 octombrie 2012, 10:00

De cînd lui Mancini i-a fost prelungit contractul şi i s-a mărit salariul, Manchester City pare că s-a întors în timp la epoca lui Marc Hughes

Sîntem fix la jumătatea competiţiilor europene, deci puţină analiză nu strică. În principiu Europa League e o competiţie din ce în ce mai second-hand, din ce în ce mai tare adresată celor care nu-şi permit să viseze prea mult la Liga Campionilor. Dacă pînă şi Molde îşi permite să joace la Bucureşti cu rezervele ca să-şi păstreze titularii pentru un meci de campionat, e adevărat că decisiv, dacă Rubin Kazan face economie de energie cu Neftci Baku pentru că urma un joc de campionat mai important, cu liderul Anji, e clar că UEFA n-a reuşit să găsească o soluţie astfel ca soarele să pătrundă peste umbra pe care o lasă în fotbalul european zgîrie-norul numit Liga Campionilor. E şi o chestiune de strategie, proastă la unii, vezi cazul italienilor care au tratat cu indiferenţă competiţia şi au plătit cu pierderea unui loc în Champions League. Pînă la urmă, dacă aşa vor unii, să fie sănătoşi, iar dacă asta ajută cluburile de la noi cu atît mai bine!

În Liga Campionilor lucrurile stau cel mai rău pentru Manchester City. Are un singur punct, iar imaginea lăsată a fost patetică. Şi cu Real, meci pe care paradoxal era să-l termine cu rezultat pozitiv, şi cu Dortmund, cu care n-a meritat punctul obţinut, şi cu Ajax. Patetică pentru că vorbim despre campioana Angliei, nu a Norvegiei, cu un lot colosal şi cu posibilităţi practic nelimitate din punct de vedere financiar.

Astă-vară, după ce a cîştigat campionatul, lui Roberto Mancini i-a fost prelungit contractul pînă în 2017 şi i s-a mărit salariul. Ce înseamnă asta? Că se va alege cu o despăgubire astronomică dacă va fi demis, în primul rînd. Al doilea rînd nu există. Şefii lui City spuneau atunci că acest nou acord îi permite lui Mancini să gestioneze cu mai multă linişte o echipă capabilă să-şi apere titlul intern şi să lupte pentru un trofeu continental. Primul lucru pe care l-a făcut Mancini după ce şi-a asigurat viitorul a fost să se plîngă de faptul că nu i se aduc jucători.

În loc să fie liniştit, Mancini a intrat într-o ciudată stare de anxietate. Şi a început să schimbe un sistem ce părea că începuse să funcţioneze. S-a trecut la cel cu 3 oameni pe linia de fund, folosit în unele partide, dar în altele nu, astfel că echipa pare zăpăcită. Pe undeva, Mancini repetă ce a făcut Guardiola în ultimul său an la Barcelona, dar diferenţele sînt uriaşe, pentru că Pep căuta să schimbe un mecanism ce se uzase de atîtea succese, ceea ce la City nu e cazul. Se vorbeşte că a pierdut vestiarul, ceea ce, dacă e adevărat, îi aduce oarece probleme, căci nu există antrenor pe lumea asta capabil să supravieţuiască unui vestiar ostil.

Se spune că antrenorii italieni aduc rezultate. Prin stilul lor, de multe ori gri, de a înţelege fotbalul. Aduc deci rezultate, nu şi fotbal. City avea nevoie de trofee, care să-i certifice poziţia în societatea numită Premier League. Le-a obţinut. Acum trebuie să urmeze fotbalul. Cu atîţia jucători buni totuşi nu poţi juca urît! Mai ales dacă nici nu mai cîştigi ca înainte.

Comentarii (26)Adaugă comentariu

cronicas (17 comentarii)  •  28 octombrie 2012, 10:57

de ce sa fie proleme. in campionat are sanse reale la titlu. in CL va termina pe 3. andrei e greu sa treci de borusssia, de real nu mai are rost sa vorbim. borussia are cel mai complet joc colectiv din europa. la bataie cu barca, dar balanta se inclina in fata borussiei, fiindca baietii astia sunt cu doua exceptii sub 25 de ani

ralffy_mr (20 comentarii)  •  28 octombrie 2012, 11:18

Mancini n-a fost niciodata antrenor…a stat la Lazio ani buni fara sa ia macar un trofeu..desi a avut o echipa bunicica…iar acum a venit in Anglia si a luat un titlu cu multi bani si mult noroc…asta e Mancini…un antrenor de locurile 4-5…

msrp (8 comentarii)  •  28 octombrie 2012, 11:26

Nu sunt adeptul teoriei cum ca echipele care baga bani baga degeaba ca numai banii nu aduc rezultate. E adevarat oarecum, dar banii inseamna un procent urias pentru reusita in fotbalul de azi.

Mancini mi se pare ca e un antrenor care joaca la alibi. Care e cam nepermis la cati bani s-au bagat acolo. Cel mai grav mi se pare ca se plange ca nu i s-au adus jucatori. Ori daca nici la City nu s-au adus jucatori atunci nu stiu unde s-au mai adus…

doar univ.craiova (14 comentarii)  •  28 octombrie 2012, 11:34

S-a terminat cumva campionatul sau Cupa Angliei și Mancini a ratat trofeele puse în joc? Din câte văd, Manchester City este la mică distanță de primul loc, cu șanse reale să lupte până la capăt pentru titlul de campioană. Sigur, în CL nu a avut o evoluție demnă de laudă, însă nici Chelsea nu a câștigat trofeul din prima încercare, i-au trebuit 5-6 ani până să reușească.

drgn (2 comentarii)  •  28 octombrie 2012, 11:43

Sa fim seriosi cu acesti jucatori de abia a castigat campionatul neavand adversari care sa treaca prin cea mai buna perioada(chelsea chiar daca a luat UCL in campionat a suferit din cauza tepei numita Torres,Arsenal nu prea s-a vazut, Liverpool nici atat iar ManU anul asta s-a intarit cu adevarat , anul trecut a jucat cu vreo 2-3 copii si totusi putea castiga campionatul).Inteleg ca are un stil urat dar e mult prea urat pentru campioana Angliei ,iar faptul ca s-a plans ca nu i-au fost adusi jucatori se pare ca e adevarat ce am mai citit si eu din diverse surse ,devine deja patetic pentru ca are vreo cativa jucatori foarte buni care tot el a insistat pentru ei si nu au confirmat si probabil cei de la club se cam feresc cand Mancini cere un jucator . Inteleg ca e un club cu foarte foarte multi bani dar nici asa nu ii poti arunca pe geam pentru ca vei suferi cand va interveni Legea Fair-Play-ului. In fine , una peste alta nu cred ca il prinde 2013 pe banca daca continua asa . Eu ca si fan al acestei formatii si nu de cand au venit seicii ci mai demult cand juca Vassel & Co , imi pare rau pentru ca este clar ca se poate mult mai mult .
Oricum poza cu Mancini cu 2 caciuli sau ce are face toti banii (tai care ai scris articolul nu si ai lui pe care ii ia fara sa scoata maxim din acesti super jucatori si ii limiteaza fortat la un joc pe alocuri penibil) .
O zi buna !

Blaustein (10 comentarii)  •  28 octombrie 2012, 11:50

Ce trofee a obtinut? 2…, intradevar unul este cel de Campion in Premier League. Mult prea putin pentru investitiile facute si pretentiile existente. Si eu am remarcat din ce am vazut prin presa ca se plange de transferuri. Patetic! Jalnic! Are jucatori sa si-i puna si in cap, multi dintre ei, scumpi, adusi la cererea sa(zic doar Balotelli sau Kolarov dar mai sunt…). Singurul care sa zicem ca a refuzat, a fost Daniele de Rossi si i-a adus pe Rodwell si Javi Garcia pe acel post, deja acoperit. Cred ca principala cauza a esecului e ca nu a stiut sa gestioneze bugetul pus la dispozitie, asa cum face de exemplu Mourinho, caruia daca ii dai bugetul lui City cred ca o sa castige tot. A adus foarte multi jucatori, unii nu joaca, multi sunt nemultumiti de aici s-a extins supararea in marea majoritate a lotului. Sa vedem daca va fi demis, dar cred ca atat timp cat un antrenor mare nu este disponibil(stiti vreo unul, Pep?!) conducatorii clubului nu se vor incumeta sa schimbe, plus ca totusi exista mentalitatea de fotbal englez.

doar univ.craiova (14 comentarii)  •  28 octombrie 2012, 12:06

@ralffy_mr
întâi documentează-te și abia apoi lansează afirmații.
n May 2002, Mancini was appointed manager of Lazio. He was again restricted by financial considerations, having to sell key players such as Hernán Crespo and Alessandro Nesta, and players were forced to take an 80 percent pay cut. In his first season with Lazio, however, the club reached the semi-finals of the UEFA Cup. In 2003–04, Lazio won the Coppa Italia.[27] Lazio finished fourth in 2003 and sixth in 2004. Before the start of the 2004–05 season, rumours circulated in the Italian press that Internazionale had approached Mancini to fill the recently-vacated managerial position at the club. Shortly after, Mancini quit Lazio and announced that he would be joining Inter.

Xbotz (5 comentarii)  •  28 octombrie 2012, 12:26

Nu cred ca are rost sa comentam la adresa lui Manchester Citi.In Premier league se bat pe toate fronturile iar sezonul european inca nu s-a terminat.Mancini incearca ceva nou.Nu a reusit multe la inceputurile sale la Manchesteer!A incercat pana i-a iesit in Premier League.A dus-o pe Citi sus de tot.Acuma va incerca pana ii va iesi si in CL.Acest comentariu mi se pare scris intr-un moment nepotrivit.Chiar si asa,in Europa pot sa ajunga in Europa League si sa o castige si mai au sanse si in Cl la locul 2.Nimic nu e pierdut.

Bonlanden.com (1 comentarii)  •  28 octombrie 2012, 13:01

Sunt de acord cu @cronicas

Bocanci (12 comentarii)  •  28 octombrie 2012, 13:51

Ce are patetismul cu imaginea echipei MC in LC? Cu ce te induioseaza pe tine fotbalul lor? Ziaristi de duzina ce sunteti, astia de la gsp, habar n-aveti de intelesul cuvintelor. Macar ai prins ideea, ca Mancini e antrenor slab. Pe de alta parte, la nivel de club, este o lipsa mare de antrnori de valoare. Sa nu ne mire daca Rednic sau Dan vor ajunge sa joace si el in grupele LC in mod constant, la fel ca nea Mircea. Desi niciunul din cei trei n-are anvergura de antrenor mare. poate Boloni, daca ar avea valoare ca cei trei de mai sus.

ralffy_mr (20 comentarii)  •  28 octombrie 2012, 14:02

@doar univ.craiova
bravo …stii sa dai search si apoi copy and paste… asa..1 coppa italia…din moment ce nu am tinut minte e clar ca nu inseamna mai nimic fiind antrenor in italia la cele mai bune cluburi…daca mai observi si trendul descendent al lui lazio …afirmatia mea ramane in picioare…nu prea are material de top..eu nu l-am auzit pe Ferguson sa se planga de buget…sau de jucatori…

Alex (15 comentarii)  •  28 octombrie 2012, 14:40

Vad ca unii vedeti pe City cu sanse la EL. Aduceti-va aminte ca si anul trecut au avut acele sanse si nu si-au dorit cu adevarat trofeul, au tratat competitia cu dispret. Daca nu te motivezi n-ai cum sa te impui. In plus, luna februarie e una destul de aglomerata in calendarul englez. S-a mai intamplat ca o echipa angrenata intr-o lupta tare in competitia interna sa sacrifice Europa League. Aston Villa, cand tragea la locul 4, a sacrificat EL jucand cu juniori returul de pe teren propriu cu CSKA Sofia, bulgarii s-au calificat. Spurs nici n-a trecut de grupe sezonul trecut. Asta ca trimitere la ce spunea autorul in primul paragraf. EL nu e o competitie care sa tenteze financiar. Sunt curios daca Atletico Madrid sustine ritmul asta si in a doua jumatate a sezonului…Crede cineva ca vor incerca sa-si apere trofeul in EL? Vedeti ca si ciobanul s-a prins ca banii adevarati sunt in UCL, Steaua de acum copiaza tactica celor de la Cfr Cluj din 2010 si 2012, cu diferenta ca a insistat pe jucatori romani, nu straini. Dar au fost adusi jucatori consacrati, cu cota buna, tocmai pentru a forta intrarea in grupe. Daca Steaua ia titlul mi-e greu sa cred ca in dubla mansa se va impiedica de Maribor, Helsinborg, Molde sau Partizan.
Si pentru cei de la City sunt sigur ca o clasare buna conteaza deorece drepturile TV in Anglia chiar fac diferenta.
Cat despre Mancini, eu unul il consider arogant. Spunea ca el se considera cel care a pus piatra de temelie la echipa lui Inter care a triumfat in UCL. Cand fata de echipa pe care o alinia el Mourinho a facut modificari radicale, supravietuitori fiind doar cei valorosi: Zanetti, Cambiasso, Julio Cesar si Maicon. Doar ultimii 2 au venit la Inter in mandatul sau, in mandatul lui au fost adusi Maxwell, Pizzaro, Crespo, Grosso(campion mondial atunci), Viera sau Maniche. Jucatori care N-AU CONFIRMAT!!! Nu mai zic de o gramada de tepe. Mou in primul an i-a adus pe Quaresma si Muntari, a mai promovat de la echipa secunda apoi s-a pus pe treaba. A vazut ca nu merge, a dat cea mai mare lovitura pe piata transferurilor cu Ibrahimovic. Cu banii aia i-a adus pe Pandev, Eto’o, Milito, Lucio, Sneijder si Motta. 5 din ei titulari in finala de la Madrid si unul suspendat. Despre ce mai vorbim atunci? United era sa ia titlul cu Wellbeck titular, nu cu Dzeko, Tevez sau Kun Aguerro. Cu Scholes revenit din pensie, nu cu Barry sau Toure.
Este un manager supraevaluat, cu o cota nejustificata. Asemenea lui Ranieri, tot ce ramane dupa el sunt despagubiri colosale si rezultate sporadice. Acum la City e varful pentru el, a castigat pentru prima data un campionat, nu ce a avut la Inter, 2 titluri luate in ultimele etape. Era sa iasa pe locul 2 cand alerga singur pe pista, asta e Mancini.
Am impresia ca se crede mai bun decat e cu adevarat, nu cred ca se intelege cu jucatorii englezi(cei de la City fiind foarte buni de altfel) si cred ca intr-un final aroganta asta il va costa. Urmeaza decaderea si pentru el, cum a urmat si pentru Ranieri sau Cuper. O sa ajunga ba interimar in stanga sau in dreapta, ba la echipe de rang secund.

doar univ.craiova (14 comentarii)  •  28 octombrie 2012, 16:56

Vă convine sau nu, Mancini a avut rezultate la TOATE echipele pe care le-a antrenat, indiferent dacă jocul practicat de acestea a fost spectaculos sau nu. Până la urmă rămân trofeele, nimeni nu-și aduce aminte cum au jucat Leeds Utd sau Blackburn Rovers atunci când au câștigat campionatul.
Managerial honours
Fiorentina -Coppa Italia: 2000–01
Lazio – Coppa Italia: 2003–04
Internazionale – Serie A: 2005–06, 2006–07, 2007–08
Coppa Italia: 2004–05, 2005–06
Supercoppa Italiana: 2005, 2006
Manchester City – Premier League: 2011–12
FA Cup: 2010–11
FA Community Shield: 2012

nos (7 comentarii)  •  28 octombrie 2012, 20:03

Anul asta Man City are o grupa infinit mai grea decat anul trecut. Napoli nu e Real, cum nici submarinul, chiar daca joaca in acealeasi culori cu Borussia, nu se compara.
Nu inteleg de ce zici ca suntem la jumatatea competitiilor, poate calendaristic (nici asa, ai dat-o in bara, in fine)…Am prieteni care se uita la UCL sau EL dupa faza grupelor, si ii inteleg pe de-o parte.
Imi pare rau sa-ti zic, dar e slab articolul. Asa cum te-am laudat alte dati, de data asta n-ai simtit subiectul.
Tu nu intelegi ca Mancini joaca poker cu seicii. Atat!!!

emg (1 comentarii)  •  29 octombrie 2012, 5:57

PATÉTIC, -Ă, patetici, -ce, adj. 1. Plin de patos, care emoționează, impresionează, înduioșează; plin de emfază, de afectare. 2. (Despre nervi) Care inervează mușchii oblici ai ochiului.

lord belial (32 comentarii)  •  29 octombrie 2012, 8:58

„Sîntem fix la jumătatea competiţiilor europene, deci puţină analiză nu strică. În principiu Europa League e o competiţie din ce în ce mai second-hand, din ce în ce mai tare adresată celor care nu-şi permit să viseze prea mult la Liga Campionilor.”

esti pe linga, total. nu sintem la nici un fix jumatatea competiilor europene, iar tocmai anul asta europa league a marit primele si sumele pt victorie (in continuare f mici in raport cu cl, dar mai mari ca in toti anii pina acum). uefa vrea sa creasca euro league, nu sa o lase ruda saraca a lui cl. cred ca ce voiai sa observi tu e ca joaca man city mai prost, din cauza lui mancini, iar cu asta, da, sint de acord

Sarhan (1 comentarii)  •  29 octombrie 2012, 14:01

Suntem fix la jumatatea fazei grupelor in europa!

@#13 (21 comentarii)  •  29 octombrie 2012, 14:18

Dupa parerea mea, rezultate mari inseamna doar semifinale-finala LC, sau titlul in Italia si, in special, Anglia. El a luat titlul in Italia fiindca marii borfasi Juve si Milan au fost retrogradati sau depunctati. Titlul din Anglia are valoare f mare, dar tot nu cred ca Mancini e material de semifinale LC.

Andrei (6 comentarii)  •  29 octombrie 2012, 14:24

Anul acesta e anul lui Man. United!

doar univ.craiova (14 comentarii)  •  29 octombrie 2012, 19:03

@ralffy
un search nu strică niciodată, prefer să mă documentez, decât să vorbesc pe lângă subiect (cum procedezi tu).
din păcate pt tine, n-ai dreptate nici cât negru sub unghie, ar fi culmea ca moșul de ferguson să se plângă că n-are buget sau jucători, câtă vreme a avut în curte alde beckham, cristiano ronaldo, forlan, cantona, etc

@#16 (4 comentarii)  •  29 octombrie 2012, 23:07

De acord, banii din EL sunt mai buni decat in anii trecuti. De asemenea, io zic ca grupele LC au ajuns la randul lor o gluma bine platita, daca au ajuns sa joace acolo CFR, Olimpiakos, FC Nord. Treaba e clara, e diferenta mare intre primele 10-15 echipe si restul. Macar sa faca precum la americani: campionat cu cele mai bogate echipe, retrogradeaza cine n-are bani, intra acolo doar cine are malaiu, spectacol tot anul. urinez pe Sahtior-Juve si pe malaga-Zenit. Vreau sa vad ManU, Barca, real etc tot sezonul.

Alex (15 comentarii)  •  30 octombrie 2012, 22:43

@16

Inseamna ca n-ai nici in clin nici in maneca cu ce inseamna fotbalul. Daca spiritul competitiei ar fi dominat de boi cu telecomanda in mana nici nu m-as mira sa ajungem ca americanii. Vrei circ, du-te la circ. Fotbalul e altceva. Sa te scalzi in urina cand o sa o vezi pe Sakhtar in semifinalele ligii. Voi astia din fotoliu, cu seminte si bere la PET la indemana, voi distrugeti fotbalul.

@ doar univ craiova

Vezi ca un titlu l-a primit la masa verde. Si nu, lumea nu uita cum le-a castigat pe celelalte doua. De fapt cu i le-a castigat Ibrahimovic. Sigur n-ai vazut celebrul Parma – Inter din ultima etapa daca tot citezi de pe wiki. Ce tine lumea minte in schimb e ca, avand un lot bun, n-a reusit nici macar un gol in doua manse in fata lui Liverpool. S-a vazut cat a avut Mou de tras cu Inter 2 ani…Daca ii lasa Mancini o echipa buna n-o schimba aproape in totalitate.

ralffy_mr (20 comentarii)  •  31 octombrie 2012, 19:07

@univ craiova
chiar si cu documentarea ta…iti lipseste partea de analitica…dupa cum observi… titlurile obtinute la inter nu prea sunt apreciate datorita circumstantelor calciopoli…i s-au cam pus pe masa titlul timp de 3 ani prin penalizarile si retrogradarile rezultante… iar la Man city….e vorba de buget…si putin noroc..pentru ca titlul la castigat in ultima secunda a ultimului joc… dupa ce cu vreo 5 etape inainte avea un avantaj important in clasament fata de Man U.
PS nu prea m-a mai interesat campionatul italiei de mult timp…si chiar am si fost rupt de europa…dar realitatea se vede in Champions League cu siguranta…si sincer…nu stiu ce realizari a avut el acolo.. asa ca nu prea vorbesc eu pe langa subiect…
… referitor la batranul Fergurson si bugetul lui… nu cred ca poti compara Man U cu Man City sau Real Madrid…..mai degraba Man U e un fel de CFR CLuj.. pe Forlan n-a cheltuit cine stie ce si poate chiar a pierdut bani din transfer iar pe vremea lui Cantona nu se frecventau sume asa astronomice…iar in cazul lui Beckham si CR nu sunt sume imense cheltuite pentru achizitie..ci mai degraba castiguri realizate prin cresterea valorii jucatorilor…iar din banii luati pe cei doi s-au cumparat jucatori…la pretul pietei si nu supra-evaluati cum achizitioneaza Real sau Man city…. aici ai dat-o in bara chiar tu cu documentarea… 😉

florin (1 comentarii)  •  31 octombrie 2012, 21:03

Bravo #10 si #15!
Patetic in romana inseamna cu totul altceva decat „pathetic” in engleza.

Mihai (10 comentarii)  •  1 noiembrie 2012, 18:22

Prietene Andrei, daca ai scrie articole despre DINAMO (echipa ta de suflet, pot fi bune sau chiar rele) poate criticile nu ar mai veni din toate partile si sigur ar fi citite de mai multi microbisti. Crede-ma ca nu inteleg de ce te-ai suparat atat de tare pe acest club incat sa-l renegi!?

lord belial (32 comentarii)  •  1 noiembrie 2012, 18:30

@22, hai, ba, ultraserie, mai taie din astea. daca tie ti se pare ca shahtioru nu joaca fotbal, atunci probabil popicaria e un sport la care te-ai pricepe mai bine

Comentează