Arhiva

Toate articolele
Cele mai noi articole de Arhiva
De cînd îl știu

Vara lui 1987. Radio București difuza lunea o emisiune de sport, “Magazin sportiv”, o retrospectivă a săptămînii precedente. Acolo, de ceva vreme, Ovidiu ținea o rubrică. În vara aceea, după Wimbledon, a recitat, cu vocea sa joasă și gravă, o […]

...

Ponta a vrut să se folosească de imaginea lui Halep în campanie, dar ea l-a refuzat

Mai întîi știrea, fără comentariu. În perioada 2-16 noiembrie, prim ministrul Victor Ponta a făcut presiuni la Simona Halep pentru un meci de imagine. Schimbul de mingi ar fi urmat să aibă loc la clubul Stejarii, care aparține omului de […]

...

Reunirea de la Rahova

Ieri, de ziua lui Gică Popescu, Hagi i-a strîns și au mers la Rahova. Pe Stelea și pe Didi, pe Dumitrescu, pe celălalt Ilie, „Cobra”, pe Gâlcă, pe Gabi Balint. Plus Chivu, cel care va putea spune peste ani că […]

...

Revoluție în fotbal declanșată de comentatorii TVR! » Iată 10 informații care vor bulversa Universul :)

FIFA a decis să-i introducă pe cei 8 comentatori TVR în albumele Panini. Mario Balotelli a anunțat pe Twitter că oferă 4 Bocanaci și 3 Mihoci pe un Șelaru. Celebrul comediant american Dave Chappelle a declarat că a ajuns la […]

...

Ion Țiriac, bomba nucleară și o demonstrație de meserie

Sînt 12 ani de atunci. Un interviu cu Ion Țiriac pe tema finalei de Cupa Davis cu SUA, cea de la București, din 1972. Bogdan Enoiu și trupa sa de la McCann au organizat atunci un eveniment superb, „Rejucarea unui […]

...

Primele atacuri de panică în Social Media

Studenţi,

(şi toţi cei care s-ar putea identifica cu ei)

încetaţi să aveţi aşteptări! Sfatul acela din “tineri” de a-ţi face treaba cât mai bine pentru că rezultatele trebuie să apară nu poate fi mai adevărat într-un mediu atât de […]

miercuri, 11 ianuarie 2012, 7:08

Studenţi,

(şi toţi cei care s-ar putea identifica cu ei)

încetaţi să aveţi aşteptări! Sfatul acela din “tineri” de a-ţi face treaba cât mai bine pentru că rezultatele trebuie să apară nu poate fi mai adevărat într-un mediu atât de volatil şi imprevizibil precum Social Media.

La concluzia asta am ajuns eu după zile în care intram şi ieşeam de pe Twitter sau de pe Facebook să văd câte likeuri am mai câştigat sau followeri. Mă încruntam şi nu înţelegeam de ce numărul ultimilor scade, ca apoi să crească iar, de ce nimeni nu interacţiona într-o zi numai pentru ca apoi să primesc feedback de unde nu mă aşteptam…adevărul este că odată ce ţi-ai impus nişte obiective într-o campanie de PR, nu poţi scăpa nimic de sub control. Orice semn că o iei la vale, în loc să urci la deal e de rău augur.

Atunci începi să te uiţi în stânga şi în dreapta cum au ajuns alţii să aibă succes în domeniu, faci analize, cauţi soluţii, te gândeşti la toate felurile posibile în care îţi poţi atrage simpatii şi feedback pozitiv. Pe hârtie, totul dă exact, cu precizie matematică. În realitate, lucrurile nu stau la fel – oare eşti tu de vină?

Impresia mea, după câteva atacuri de panică inevitabile :)), este că nu poţi controla totul. Dacă ai vocaţie de specialist în PR ai intuiţie, ştii cam care e profilul publicului tău, comunici în funcţie de asta, eşti la curent cu tendinţele din online – ce se vrea, ce se caută, ce “prinde”. Şi totuşi, în Social Media, poţi să nu ai rezultate imediate sau pot să fie incerte. Schimbi strategia, comunici mai mult…eu zic STOP!

În Social Media ajungi direct la public, este adevărat, dar la fel de adevărat este că ai o plajă imensă de personalităţi şi de preferinţe; sunt useri care dau like la grămadă, useri analitici care se alătură cauzelor în care chiar cred şi nu celor care le apar zilnic pe wall, useri cărora trebuie să le dai motive puternice pentru care să îşi piardă timp pe pagina ta. La fel de bine există userii “imposibil de influenţat, împotriva curentului” care din principiu se opun tendinţelor, modei, mesajelor comerciale şi vădit propagandistice, acele persoane care ştiu că serviciul pe care ţi-l fac ţie este mai important decât cel pe care i­-l faci tu lor şi care din capul locului ignoră mesaje ca “Dă şi tu un like”. Pe Twitter le vine şi mai uşor să îţi întoarcă spatele chiar şi după ce te-au băgat în seamă când se simţeau mai generoşi.

Dacă petreci ore pe internet, eşti tânăr, intri pe reţelele de socializare de pe telefonul tău, al altuia, de pe laptop, pe unde prinzi wi-fi NU înseamnă că succesul îţi este GARANTAT ca specialist în Social Media. Deci lasă deoparte aşteptările nerealiste! Înarmează-te cu răbdare, pregăteşte-te la abandon şi euforie, porneşte la drum cu încăpăţânare şi ambiţie, recunoaşte-ţi ţie însuţi că bloggerii de seamă azi şi oamenii de PR în Social Media au făcut din asta o meserie tocmai pentru că exclude posibilitatea efectuării oricăror alte activităţi cu succes, odată ce s-au înhămat la drum. Munceşte folosind cele mai bune instrumente pe care le ai la îndemână, comunică sincer, fără să te forţezi şi fără să-ţi ceri scuze.

Atacurile de panică o să rămână în urmă.

PS: ce vă motivează pe voi să daţi like unei pagini sau să urmăriţi o instituţie/celebritate?

Comentarii (7)Adaugă comentariu

romanintaramea (Ioana C.) (2 comentarii)  •  11 ianuarie 2012, 20:09

E nevoie doar de timp, dar de ceva mai mult timp. Important e să nu renunți.

Bogdan (1 comentarii)  •  11 ianuarie 2012, 21:03

Mara, nu te grabi. Inarmeaza-te cu rabdare si lucreaza din placere, iar rezultatele vor veni de la sine.

Chestii ca like-urile si followers-i sunt irelevante. Important e sa spui ce ai spus. Cu timpul, daca spui constant lucruri interesante, ai sa incepi sa atragi si atentia.

Mult succes! 🙂

ema (1 comentarii)  •  11 ianuarie 2012, 21:32

Adevar graiesti aici Maria Ta. Cu rabdarea treci marea.

anka (2 comentarii)  •  15 ianuarie 2012, 18:16

Este o lume superficiala, in mare parte. Eu dau LIKE-uri nu ca urmare a efectului de turma, ci doar daca ma identific cu acea cauza sau acel citat. Si un exemplu relevant l-am relatat aici:
http://thinkandwritee.blogspot.com/2010/06/support-my-cause-biking-stuff.html
Spun superficiala pentru ca se pune enorm de mult accent pe cantitate, nu pe calitate. Si pentru ca am primit nu de putine ori rugaminti de genul: „hai, da-mi si mie like la chestia asta, te rog”. De ce ?!?! Tendinta nu e de bun augur, atentie ce faceti cu valorile, alea care au mai ramas.

Catalina Zaharia (8 comentarii)  •  18 ianuarie 2012, 12:42

Eu inca mai am, cate unul sau doua atacuri de panica in fiecare zi. Vad ca nu merge blogul, vad ca nu merge twitter-ul si e gata scenariul de groaza din capul meu. Dar n-ai ce-i face. Inspiri adanc si o iei de la capat 🙁

Andreea (1 comentarii)  •  18 ianuarie 2012, 17:32

Te inteleg perfect. Cred ca atacurile de panica sunt ca niste semnale de alarma, dar dupa ce ele trec iti poti analiza activitatea si atunci iti vin idei geniale care te pot ajuta in campania ta. Bafta in continuare!

Mara Pruna (19 comentarii)  •  19 ianuarie 2012, 1:06

Bogdan, ai dreptate, la concluzia asta am ajuns si eu 😉 Catalina, asta si ziceam: hang on there! sper sa iti aduci aminte de asta, data viitoare cand o sa disperi – e un sfat potrivit pentru multe situatii. Andreea, mersi de incurajari, acum „strang” ideile geniale :)!

Comentează