Arhiva

Toate articolele
Cele mai noi articole de Arhiva
De cînd îl știu

Vara lui 1987. Radio București difuza lunea o emisiune de sport, “Magazin sportiv”, o retrospectivă a săptămînii precedente. Acolo, de ceva vreme, Ovidiu ținea o rubrică. În vara aceea, după Wimbledon, a recitat, cu vocea sa joasă și gravă, o […]

...

Ponta a vrut să se folosească de imaginea lui Halep în campanie, dar ea l-a refuzat

Mai întîi știrea, fără comentariu. În perioada 2-16 noiembrie, prim ministrul Victor Ponta a făcut presiuni la Simona Halep pentru un meci de imagine. Schimbul de mingi ar fi urmat să aibă loc la clubul Stejarii, care aparține omului de […]

...

Reunirea de la Rahova

Ieri, de ziua lui Gică Popescu, Hagi i-a strîns și au mers la Rahova. Pe Stelea și pe Didi, pe Dumitrescu, pe celălalt Ilie, „Cobra”, pe Gâlcă, pe Gabi Balint. Plus Chivu, cel care va putea spune peste ani că […]

...

Revoluție în fotbal declanșată de comentatorii TVR! » Iată 10 informații care vor bulversa Universul :)

FIFA a decis să-i introducă pe cei 8 comentatori TVR în albumele Panini. Mario Balotelli a anunțat pe Twitter că oferă 4 Bocanaci și 3 Mihoci pe un Șelaru. Celebrul comediant american Dave Chappelle a declarat că a ajuns la […]

...

Ion Țiriac, bomba nucleară și o demonstrație de meserie

Sînt 12 ani de atunci. Un interviu cu Ion Țiriac pe tema finalei de Cupa Davis cu SUA, cea de la București, din 1972. Bogdan Enoiu și trupa sa de la McCann au organizat atunci un eveniment superb, „Rejucarea unui […]

...

Ria, ria, prizonierii şi mînia

Ce nu s-a văzut la Bucureşti din jurul meciului cu Ungaria

Am stat o săptămînă în Budapesta şi nimeni nu ne-a şicanat, nu ne-a vorbit urît, nu ne-a întrebat, văzînd că sîntem străini, dacă ne tragem din Vaslui sau Tbilisi. […]

duminică, 24 martie 2013, 10:13

Ce nu s-a văzut la Bucureşti din jurul meciului cu Ungaria

Am stat o săptămînă în Budapesta şi nimeni nu ne-a şicanat, nu ne-a vorbit urît, nu ne-a întrebat, văzînd că sîntem străini, dacă ne tragem din Vaslui sau Tbilisi. Poate am fost norocoşi, poate că aşa se întîmplă cu oricine: cert e că noi aşa am trăit zilele acestea, îmbuibate cu agitaţie seacă şi deghizate pripit. Şi ne-am dus printre fanii maghiari,  nu ne-am vîrît suspiciunile sub pături, cu un ceiuţ cald lîngă noi. Mi-am adus aminte vorba veche a bunicului: „Om eşti şi aici, şi la marginea satului”. A spus-o Boloni invers, cu idioţii care se întîlnesc pretutindeni.

Cu două ore înainte de Ungaria-Romania, pe străzile din jurul stadionului, un grup de băieţi, care abia se ţineau pe picioare, s-a apropiat de cordonul poliţiştilor. I-au scuipat în faţă, i-au stropit cu bere şi au spart sticle la picioarele lor. Uniformele au fost stană de piatră, cînd noi aşteptam ca replică celebrul „concert de pulane” şi gazele lacrimogene. Nu ştiu dacă e bine cum au procedat, dar noi ne-am simţit în siguranţă aşa. Pentru că beţivii aceia, pe care dacă-i scuturai prieteneşte nici nu ştiau la ce meci au venit, s-au oprit în cîteva minute. Au văzut că nu mai au ce să facă. S-au dus să-şi mai cumpere de băut şi gata.

Afişele cu îndemnul la decapitarea romanilor nu au existat pe străzile din Budapesta. Au circulat pe internet, în surogatul de lume pe care îl întreţinem din nevoie, dar în care tot mai mulţi îşi fac nevoile. În capitala Ungariei n-am simţit că urmează un meci de fotbal: probabil asta e senzaţia cînd e vorba de o partidă cu porţile închise. Aşa e firesc.

Jurnaliştii maghiari şi suporterii obiectivi din  Budapesta o spun simplu, fără ezitare: nu contează cine va ocupa locul 2 în grupă, Romania sau Ungaria, oricum vorbim de poate cea mai slabă echipă care se va afla în acel stadiu al competiţiei. Asta după valoare individuală, constanţă, joc, stabilitate, perspective.

Distanţa mai mare de timp dintre epoca lor de aur în fotbal şi prezent i-a construit diferit. Noi ne-am proptit inimile în „reperul Hagi” şi am continuat să condimentăm cînd cu scene de apocalipsă, cînd cu caterincă, eşecurile de după vremea noastră de glorie. Atît de mult a trecut pentru ei de la „Mighty Magyars”, că au învăţat să-şi îmbrace limitele în răbdare şi să le doboare apoi cu bucurie temperată. Budapesta nu are de ce să se irosească în rivalităţi cu Bucureştiul. Competitorii pentru ea sînt Praga şi Viena, maghiarii din capitală trăiesc „în altă ligă” şi le pasă de noi cît ne umplu nouă visele destinele albanezilor.

Să fim sănătoşi şi să-i învingem în retur! Pînă atunci sau pînă în secolul următor, să nu mai fim prizonierii isteriilor şi nefirescului. Iar cu mînia asta să ne spălăm pe cap: n-are nimeni timp de noi în felul acesta.

Comentarii (77)Adaugă comentariu

pui de dac (9 comentarii)  •  24 martie 2013, 10:38

nu-i de mirare ca un astfel de articol , de fapt observatii de calatorie , vine din partea feminina ! care dovedeste de ce i se spune jumatatea frumoasa !

machiavelli (5 comentarii)  •  24 martie 2013, 10:39

::))) un articol la obiect.bravo.

dreamtheater (2 comentarii)  •  24 martie 2013, 10:49

Felicitari pentru articol! N-are nimeni timp cu noi ca sa ne dezvete de seminte, treninguri sintetice si manele.

unguru Bulan (2 comentarii)  •  24 martie 2013, 10:50

Copile continua sa fii ignorant si vei trai in lumea ta roz cu capitala la o budapesta care „se compara cu Viena”. Bine, de fapt tu probabil nu ai vazut Viena si nici vreun oras din lumea cu adevarat civilizata. Dar asa e cu noi astia din estul Europei(avem impresia ca lumea se termina la Viena sau Bratislava). Data viitoare abtine-te in a face aprecieri dincolo de cele sportive fiindca esti jalnic. Iti doresc tie si familiei tale sa traiti din niste slujbe la stat in Odorheiul Secuiesc. Apoi mai vorbim.

marius (3 comentarii)  •  24 martie 2013, 10:53

Un rezumat perfect al imaginii noastre create de noi. Bravo!! Li se rupe ungurilor sau altor natii in special din UE ca noi ne aprindem singuri fara sa fie incendiu. Totusi cei care creeaza tensiunea asta inutila sunt cei din mass media, printre care si gsp ul, asa ca inainte de a se ajunge la dezmintiri, mai bine nu mai exageram de la inceput.

Dacian (2 comentarii)  •  24 martie 2013, 10:54

Nu trebuia sa te duci pana in Budapesta pentru articolul asta libidinos, Mitica. Era de ajuns sa vizitezi orice oras mai mare al Transilvaniei dacice ca sa regasesti aceeasi atmosfera, dar romaneasca. Pe de alta parte faptul ca nu-i cunosti suficient pe unguri iti face analiza psihologiei lor absolut ridicola. Nici nu ma obosesc sa iti explic unde si cat de mult gresesti, cat suntem inca mai multi si mai puternici ca ei, nu are prea mare importanta ce le dospeste ascuns in creierasele lor frustrate istoric. Dar ca sa nu vezi nici macar rivalitatea ce da pe-afara, trebuie sa fii orbulok rau.

Dacian (2 comentarii)  •  24 martie 2013, 10:59

Sau orbuloaka, daca esti muiere. Asta ar si explica de ce nu iti dai seama ce se ascunde sub aparenta liniste a domesticului masculin. Roaga-te sa nu prinzi un razboi, ca sa afli.

vios (1 comentarii)  •  24 martie 2013, 11:01

pai de ce n-ai ramas acolo, daca ti-a placut asa mult?!

razvan (1 comentarii)  •  24 martie 2013, 11:03

Ma simt bine cand ceea ce gandesc se oglindeste intr-un articol public. Si noi am putea trai altfel. Nu ne lipseste nimic, trebuie „doar” sa schimbam ceva in noi. Multumesc.

unguru Bulan (2 comentarii)  •  24 martie 2013, 11:14

Dacian,
Mitica nu are cum sa inteleaga psihologia maghiarului de rand fiindca el mai desface o bere, mai face 3 mititei in timp ce Guta ii suna in urechea-i bleaga. De aici vin comentarii ca cel al lui razvan…La toti mancatorii de ceafa de porc de la Sud de arcul carpatin care „nu vad unde e problema intre romani si unguri” le doresc sincer sa traiasca in secuime. Si la cei mai vehementi dintre ei le doresc sa aiba soarta celor din Ip si Trasnea.(pentru Mitica: Ip si Trasnea nu sunt cuvinte in limba bulgara deci cautati-le pe Google)

heXagon (2 comentarii)  •  24 martie 2013, 11:16

frumusel articol, dar parna locului lui nu e intr-un ziar de sport. ar trebui citit in primul rand da altcineva, apoi de suporteri…pana la urma totul se rezuma la EDUCATIE ,indiferent ca esti om politic, sportiv, cetatean obisnuit, turist…

Marc33 (1 comentarii)  •  24 martie 2013, 11:17

Foarte corect comentariul. Chiar daca pe unii se pare ca ii doare 🙂

MARCU (1 comentarii)  •  24 martie 2013, 11:19

@unguru Bulan..Mai citeste o data ce-a spus Boloni. Ca tine, peste tot, ai o scuza buna.

andrei (9 comentarii)  •  24 martie 2013, 11:25

nu trebuia sa te duci pana la budapesta pentru concluzile astea. trebuia sa ramai in bucuresti sau in orice oras al transilvaniei si vedeai acelasi lucru . ca bucurestean nu dau 2 bani pe rivalitatea asta idioata,ca multi altii defapt. romani prosti sunt destui ca si maghiarii, nu trebuie sa dam foc padurii pentru niste uscaturi. singura diferenta ar fii ca noi ne-am cerut scuze cand am jignit pe altii, vezi mesajul stelei,, vezi steagul ars de rapidisti, pe cand altii nu si-au cerut scuze fata de noi fiind jigniti ca natie,ca popor. cel mai dureros e ca presa nostra sau guvernul nostru nu au avut pretentile astea. mandria la noi in tara si patriotismul in sensul bun a cam disparut in romania.

Levy (1 comentarii)  •  24 martie 2013, 11:36

Bravo jurnalistului. Un articol superb, care scoate in evidenta diferenta mare intre Ungaria si romania.

levihal (2 comentarii)  •  24 martie 2013, 11:37

unguru bulan si tie iti doresc sa ai soarta celor 800000 de mii rusi ucisi de romani intre 1941-44

vlad (51 comentarii)  •  24 martie 2013, 11:42

Budapesta e un oras turistic, de-asta nu ai vazut nimic ciudat. Situatia exista, si asta se vede in ce partide politice isi aleg!!

vineri12 (12 comentarii)  •  24 martie 2013, 11:46

@ unguru Bulan:

Eu sunt convins ca exact „mancatorii de ceafa de porc” sunt cei mai vocali atunci cand vine vorba de-a-i judeca pe unguri. Iar tu, daca chiar locuiesti in secuime, ar trebui sa cunosti diferenta dintre secui si unguri.
Si, ca sa comentez si eu articolul, spun doar ca proasta crestere si ignoranta nu au granite lingvistice.

vineri12 (12 comentarii)  •  24 martie 2013, 11:52

@ vlad:

Serios? Budapesta e „mai altfel” decat Ungaria fiindca e un oras turistic? Budapestanii care nu-s amabili cu strainii sunt exilati in orase pe unde nu ajung autocare?

helsinki (3 comentarii)  •  24 martie 2013, 12:02

mäi Geibriel…:))),vreau sa-ti zic ca oriunde in LUME,orice comunitate in orice tara e, se supune codului penal si legilor ei,nu vreau sa comentez mai mult,nu are sens sa ma contrazic singur in casa mea….si pentru cultura ta generala informeazate despre sud-vestul Finlandei in care este locuita de Suedezi,situatie PERFECT asemanatoare…si dupa sa dai cu capul de tocul usii si sa-ti aduci aminte ca acum cateva mii de ani in transilvania circula DACIA,Logan, pe pamantul si strazile ei…cat despre civilizatie stai in banca ta,se vede ca biletul tau de calatorie a fost valabil DOAR pan la Budapesta!O zi buna!

firescu cristian (6 comentarii)  •  24 martie 2013, 12:04

in sfarsit un evreu coerent,bravo

Tavi (2 comentarii)  •  24 martie 2013, 12:07

Orase calme si civilizate precum Budapesta gasesti si in Romania, stai linistit. Avem Brasovul, avem Sibiul, orase care se bat oricand cu capitala Hunilor. Dar este de inteles. E socand cand iesi din tigania si nebunia din Bucuresti si ajungi in orase calme unde lumea nu este atat de stresata si retarda.

joy division (9 comentarii)  •  24 martie 2013, 12:11

Budapeststa este turistic pentru ca ESTE UN ORAS CIVILIZAT!!!!Bucurestiul ar fi putut deveni si el un oras civilizat daca nu exista politica idioata a lui Ceausescu!!!Acuma, din pacate, Romania nu mai are nici o sansa sa devina o tara europeana, iara Ungaria daca merge catre fascismul gen jobick(partid care se alfa la guvernare) are toate sansele sa fie exclusa si ea din Europa!!!

pawn (5 comentarii)  •  24 martie 2013, 12:13

uite care-i treaba: budapesta si bucurestiul sunt metropole cosmopolite, aici lumea e concentrata pe alte valori si nu prea are timp de gandit la rivalitati mai mult sau mai putin istorice.
pe de alta parte, la nivel de mental colectiv, national, ar fi o tampenie sa spui ca nu exista o problema intre unguri si romani. sau intre romani si rusi, unguri si rusi, polonezi si germani. evident ca sunt lucruri care vin din spate si ies din cand in cand si in unele locuri la suprafata.
personal, cred ca asa cum s-a intamplat si cu francezii si germanii (si cu altii, dar asta e exemplul clasic) tot ceea ce intra sub marea palarie a imperiului american trebuie sa stea cuminte si sa se spele pe dinti dimineata. americanii nu prea dau doi bani pe fumurile istorice ale unor tari de mana a doua, pe care le mai si tin in spate.

vio (1 comentarii)  •  24 martie 2013, 12:18

Cine are sange de ungur maica’ta sau taica’tu ?
Nu vrei sa spui daca ai discutat in engleza sau romana ???

Alex One (27 comentarii)  •  24 martie 2013, 12:20

Atmosfera meciului a fost inflamata de presa ca de obicei. Greu de recunoscut de promotori dar presa are un rol covarsitor la promovarea violentei si a prostului gust .Din pacate „rasplata” nu apare.

Ady (1 comentarii)  •  24 martie 2013, 12:29

@unguru bulan: scuza-ma stimabile ca nu am stiut cat de culturali si gurmanzi sunteti voi migratorii. Voi nu beti bere cu carnati in parc si nu ragaiti. Eu cred ca tu ai vazut mai putin din Ungaria decat am vazut eu. Versi aici tot felul de prostii ardelenesti ca la voi balega miroase altfel. Mitica este mai aproape de a se civiliza decand a venit la Bucale, spre deosebire de tine care traiesti in secuime si esti convins ca acolo e buricul pamantului. Mai scoate nasul in lume, dar nu la Barlad, du-te un pic mai incolo.

alfar (4 comentarii)  •  24 martie 2013, 12:34

sa lasam istoria, si atunci ca si acum ura intre neamuri a fost si este dictata de interese politice sau meschine de a conduce o tara, regiune sau orice ce iti aduce bogatii. e o metoda foarte buna de a ascunde alte probleme mai arzatoare si sa domini prin vrajba si ura. lumea se globalizeaza, vrem nu vrem . din europa faci zece-doisprezece ore in orice locatie de pe pamint. nu mai e loc de timpenii de astea. altele sint adevaratele probleme la nivel global iar in romania mai bine ne-am intreba de ce scade nivelul de trai pe masura ce trece timpul si nu idiotenii bagate in capul oamenilor. pina la urma viata trece la fel in romania si pentru etnicii magiari sau cei neaosi pe cind si din ce mai bine pentru politicienii romani si cei de etnie maghiara. probabil ca voi primi injuraturi la greu. asta e. doar reflectati un pic sa vedeti adevarul de sub praful aruncat in ochi cetatenilor de cei ce au interese sa-si faca averi pentru urmatoarele 20 de generatii, cetateni romani de etnie magiara sau romana. parere personala.

nea alecu (24 comentarii)  •  24 martie 2013, 12:47

Excelent editorialul!Felicitari!Sunt destui care „cunosc” ei mai bine cum e la Budapesta fara sa fi ajuns pe’acolo.Extremismul este anacronic,chiar primitiv ,indiferent de provenienta. Nu e usor sa fi tot timpul suparat , nervos si agitat ca extremist.Nu exista popoare bune si popoare rele.Exista doar oameni care gandesc si oameni(?!) pentru care acest proces este dificil.

FlagellumDei (1 comentarii)  •  24 martie 2013, 13:18

Mai lasati un pic mai moale voi, xenofobi de meserie. Articolul are si fata ei de adevar dar mai important este mesajul subtil pe care-l transmite: acest razboi nou creat nu are nici un rost si nici o miza pentru nimeni.
In ziua meciului ascultam un post de radio rock din Ungaria. M-a surprins placut mesajul continuu a comentatorilor de pe acel post ( ROCK am spus! ). Ei indemnau in continuu la calm, la fair play, spunand, ca este vorba de un meci de fotbal, ca in romania traiesc peste un milion de conationalitati si nimeni nu vrea sa le ingreuneze traiul.
dragi prieteni, care ati tranzitat doar Ungaria: mai opriti-va un pic, faceti o baie la Hajduszoboszlo sau Miskolc, viztati palatul regal de la Budapesta, si beti o bere pe o plaja la Balaton. Lumea voastra va fi precis mai frumoasa.

Hamish (1 comentarii)  •  24 martie 2013, 13:21

@levihal

amice, de unde ai scos tu aceasta cifra cu rusii omorati de romani?da-mi, te rog, o trimitere bibliografica(sper ca nu wikipedia) …. sunt chiar curios sa vad ce istoric serios si-ar fi riscat credibilitatea avansand asemenea informatii …poate ai date si despre rusii omorati de Armata a II-a maghiara …..sau ucrainienii din Transcarpatia.

In rest, sunt total de acord cu corespondentii Gazetei, Budapesta e un oras superb, comparabil cu orice mare oras european si incomparabil cu Bucurestiul. Cele doua orase sunt in ligi total diferite. Vizitez cele doua orase cam de 2-3 ori pe an, asa ca stiu foarte bine ce spun. Pe de alta parte, parerea ca pe unguri ii doare in cot de ce se intampla la est de vama Nadlac e eronata. Pentru ei Trianonul e o continua rana deschisa, iar copiii lor invata inca de la gradinita ca Ardealul e pamant unguresc, leagan al civilizatiei maghiare, locul unde s-au desfasurat unele dintre cele mai importante evenimente din istoria nationala. Chiar daca in exprimarea publica mesajele au o incarcatura graduala in functie de pozitiile politice, toti ungurii fie ei europenisti, moderati sau radicali( si chiar si cei neimplicati politic) cred cu convingere ca Transilvania e parte a Ungariei si mai devreme sau mai tarziu o sa o recupereze. Asta nu-i face, binenteles sa vaneze romani pe strazile Budapestei(asa cum vad ca s-ar fi asteptat corespondentii Gazetei), dimpotriva se poarta cat se poate de civilizat si vorbind romaneste s-ar putea sa ai mai multe sanse sa te intelega si sa te ajute cineva, decat intreband in engleza. Ungurii de rand, indiferent de generatie, stau foarte prost in ce priveste cunoasterea chiar minimala a unei limbi straine de circulatie(cu exceptiile de rigoare). Budapesta fiind un oras turistic, locuitorii acestuia, mai ales cei implicati in domeniu, atata timp cat pot castiga un ban de pe urma ta nu le pasa ce natie esti. Pentru ei esti un turist, deci o vaca de muls bani si atat.
Comparatia cu albanezii e chiar nefericita, in timp ce noi cu albanezii nu avem de disputat nimic, ungurii isi doresc ceva ce noi avem si acest lucru o sa si-l doreasca si acum si peste 10 generatii, indiferent de bla-bla-urile cu UE, integrare europeana, desfintarea frontierelor interne si alte idei nemaipomenite pentru a fi incluse intr-un discurs la Bruxelles dar total lipsite de consistenta pentru maghiarul din Budapesta sau secuiul din Odorhei.

maghiar (2 comentarii)  •  24 martie 2013, 13:31

Mai baiatule, tu ai vazut vreodata Viena?! Cum doamne iarta-ma sa o compari cu Budapesta! Sigur ca e la moda sa te dai european, mai ales daca esti gay. Si atunci o arzi si tu asa: ia uite ce baieti buni sunt ungurii si ce isterici sunt romanii! Pai cate partide politice etnice ai vazut tu in Ungaria, ma desteptule, de ne dai lectii de toleranta?! UDMR conduce Romania de 20 de bai, puta! Romanii sunt calcati in picioare de toleranti ce sunt! Din cate stiu ei nu exista vreun sportiv maghiar ucis in Romania! Ai auzit de handbalistul roman Marian Cozma, cel asasinat in Ungaria?! Sunt de acord sa-i toleram pe toti, dar nu sa fim calcati in picioare, asa cum sugerezi tu! MAGHIARII SUNT INFINIT MAI RAI SI MAI INTOLERANTI DECAT ROMANII! Nici nu trebuie sa ajungi la granita ca sa iti dai seama de asta!

maghiar (2 comentarii)  •  24 martie 2013, 13:33

*Din cate stiu „eu”, nu „ei”

Ursachi Gabriel (4 comentarii)  •  24 martie 2013, 13:42

Lumea confunda Maghiari din Romania cu cei din Ungaria .. sunt doau lucruri mult diferite.. sa ne vedem de probleme noastre si sa lasam rivaliatatea cu vecini nostri ..

ardelean_sictirit (1 comentarii)  •  24 martie 2013, 13:49

BRAVO !
Felicitari pentru realism GABRIEL !

cat ptr. comment DACIAN … esti varza vere… un frustrat si atat…
In rest sa auzim numai de bine…

unul (6 comentarii)  •  24 martie 2013, 13:55

@ UNGURU BULAN!!!
DE CE NU TE MUTI LA IASINGTON SAU BOTOSIMA SAU LA TELEOLTENIA ? DE UNDE AI FOST EXPORTA LA ODORHEI ?C
DACA PLECI NU-TI VOM SIMTI LIPSA, SI DACA NU AI BANI DE DRUM , TE AJUTAM NOI,FACEM CHETA SI-TI DAM !
DRUM BUN !!

bogdan (1 comentarii)  •  24 martie 2013, 14:25

p
t. nea alecu si ceilalti oameni care gandesc(au impresia).iti dai cu parerea in necunostinta de cauza,te crezi un pacifist modern,cand de fapt nu esti decat un lingau si un adept penibil al asa ziselor valori europene de care nu tin cont decat conducatorii cretini ai Romaniei…mi-e scarba ca sunt conational cu lesinati ca voi…

Fekete Igen (1 comentarii)  •  24 martie 2013, 16:35

Dincolo de metaforute, metaforase si alte figurine de stilut (chinuit), ai o idee, anume ca din aspectul general al unui oras se deduce cat de nationalista, sovina, xenofoba sau capabila de cruzime e societatea. Ori esti inginer, ori tare naiv, ori trompeta a unui cliseu de sociologie de cafenea. Citeste mai mult, vezi de pilda, cat de calm si civilizat era Berlinul in 1940. Un naiv ca tine ar fi tras o multime de concluzii (de bine) toate insa stupide. Daca ai si citi cate ceva din cand in cand, ai afla multe despre dimensiunile extremismului din Ungaria, despre comportamentul lor in 1940 in Ardeal, ca si cel din 1956 la ei acasa, etc. Sa stii ca in 1940 daca te plimbai prin Budapesta tot un oras linistit si civilizat era. Pune mana si informeaza-te despre ce-au facut cand au intrat in Cluj, de ex. Asa calmi si civilizati cum pareau. Hai sa citim si dupa aia sa scriem.

Liviu (1 comentarii)  •  24 martie 2013, 16:51

Prietene, scrii chestiile astea de parca gazeta la care lucrezi si toate media romanesti n-au intretinut toata saptamana asta atmosfera isterica la care faci referire, cu tot cu meciul asta si cu bentita tricolora. Scuipati unde ati pupat, la fel cum faceti si cu ciobanul-voievod al patriei, pe care il bagati la vrac peste tot si din cand in cand va gasiti sa va mai scarpinati la pipota de bufoneria pe care o provoaca invariabil in jurul lui. Poate voi mai putin decat celalalt mare cotidian ‘sportiv’, dar asta nu va scuza de incoerenta.

bebe (1 comentarii)  •  24 martie 2013, 16:56

Articol excelent si la subiect.
In viata ca si in fotbal statisticile vorbesc.

Ramon (37 comentarii)  •  24 martie 2013, 17:35

sigur ai fost la Budapest si nu la Wien ?
Daca nu te duci sa te bati cu cei de acolo, sa te dai mare ca esti roman si apoi sa-i inviti la alba-neagra, nu au motiv sa e calce in picioare. Si mai este un aspect: cum meciul era cu closed doors, nu se asteptau sa vina rumanii sa-i scuipe si sa le spuna ca prin 1919 le-am aratat cine e mai tare. Asa ca te-au luat ca un om civilizat. Dupa cum vezi, pe blogul tau, conationalii tai te iau drept ce sunt ei.

Genaratia de aur ? Daca a lor a fost de aur, a noastra a fost de bronz. Ei de 2 ori vicecampioni mondiali si d ecateva ori olimpici, cateva cupe ale Europei Centrale, plus una UEFA, noi un sfert de finala odata in viata si 2 cupe in 86-87. Numai ca ei sunt jumatate cat noi (numeric). Dar cum nimic bun nu tine vesnic, ei si-au distrus acel fotbal de nivel european, pe care noi nu l-am avut niciodata, vezi 1948, 1972 sau 1981. Ei au pierdut un meci la mondiale cu 6-0 (1986, cu URSS) si de atunci nu au mai vrut sa auda de fotbal.

papillon (3 comentarii)  •  24 martie 2013, 17:39

Dacian iti dau perfecta dreptate. Ungurii pun doliu la portile caselor in iunie cind se aminteste de Trianon.Pentru ei intii Decembrie este iarasi zi de doliu
Transilvania este considerata parte din trupul Ungariei,desi n-a facut parte din ea decit intre 1867-1918.
In ceea ce priveste sanctuarele de la Ip si Trasnea,curg prin singele nostru si nimeni nu le va uita vreodata.Din
Bacau cu stima Mihai.

levi (1 comentarii)  •  24 martie 2013, 17:54

undurul bulan-drumul catre VASLUI sau CARACAL este liber..si acolo sunt locuri de munca la stat….Respect ptr. articol!!!

cristian81 (1 comentarii)  •  24 martie 2013, 18:46

am fost la ,meciul ungaria romania ,,amicalul an memoria lui Marian Cozma,,si eram ca orice roman ,antre suporteri nationalei noastre,,dar mia fost rusine si mia parut rau ca am mers ,si ghiciti de ce?
:au aparut niste tangalai subnutriti si au anceput sa urle si sa strige tot felu de lucruri ce nusi aveau locul acolo,,,an timp ce unguri stigau numele lui Marian baietasi astia se stropeau cu bere si rupeau scaune ,macar ancercau ca acolo scaunele arau din fier,,se suiau pe garduri urlau HOTI HOTI,aprindeau torte ,le aruncau an teren,,,se luau de stiuarzi,,,asi aratau ,fesele scheletice si anjurau an toate felurile,,si printre noi evidet erau si femei si copii,am fost aproape sa fim evacuati din cauza lor,,,deci cam asa se comporta un”suporter si patriot roman an europa la meci”

Aleodor (1 comentarii)  •  24 martie 2013, 19:05

Dar putem face un test de imbecilitate pentru articolul asta. Inchipuiti-va ca Grozav spune brusc : „M-am nascut sa joc impotriva Albaniei.” Toata tara ar rade de el. Ei, nimeni nu a ras cand a spus asta Djudjak

adi (1 comentarii)  •  24 martie 2013, 20:12

si tu ai avut o bursa soroș. sictir

IO (53 comentarii)  •  24 martie 2013, 20:18

Sunt atat de mandru de romanii nostri care in 5 minute de stat intr-o tzara straina inteleg imediat mentalitatea localnicilor, stiu cu cine se compara acestia (nu, nu cu noi, ar prea jos pt ilustra lor natie) si constata fara vreun dubiu ca respectivii ne sunt superiori.
Experienta imi spune ca un astfel de om este extrem de superficial, ceea ce s-ar putea traduce prin cuvinte mult mai aspre.

vasco (161 comentarii)  •  24 martie 2013, 22:03

La toti cei care v-ati suparat pe „ungurul bulan”…..multa …..sanatate!Eram gata sa va doresc si voua sa traiti printre ‘secui”dar mi-am dat seama ca voi chiar sunteti acei secui.Asa ca…multa ….sanatate…de la Botosani,de la Iasi,din Teleorman si de oriunde exista ROMANI!

Corvin de Hunedoara (1 comentarii)  •  24 martie 2013, 22:06

Un lucru este cert,multumesc lui D-zeu ca nu m-am nascut regatean. In alta ordine de idei,Ardealul in toata istoria lui a fost atacat/invadat in permanenta,ba de unguri ba de olteni,moldoveni si munteni.Mai mergeti dracu’ de unde ati venit migratorilor ca sunteti insuportabili.Transilvania libera.

claudiu hermelin (6 comentarii)  •  24 martie 2013, 22:07

@ firescu cristian comment-ul 21, coerent sau corijent, de unde stii tu ca e evreu, l-ai circumcis personal, cu dintii?

Comentează