Arhiva

Toate articolele
Cele mai noi articole de Arhiva
De cînd îl știu

Vara lui 1987. Radio București difuza lunea o emisiune de sport, “Magazin sportiv”, o retrospectivă a săptămînii precedente. Acolo, de ceva vreme, Ovidiu ținea o rubrică. În vara aceea, după Wimbledon, a recitat, cu vocea sa joasă și gravă, o […]

...

Ponta a vrut să se folosească de imaginea lui Halep în campanie, dar ea l-a refuzat

Mai întîi știrea, fără comentariu. În perioada 2-16 noiembrie, prim ministrul Victor Ponta a făcut presiuni la Simona Halep pentru un meci de imagine. Schimbul de mingi ar fi urmat să aibă loc la clubul Stejarii, care aparține omului de […]

...

Reunirea de la Rahova

Ieri, de ziua lui Gică Popescu, Hagi i-a strîns și au mers la Rahova. Pe Stelea și pe Didi, pe Dumitrescu, pe celălalt Ilie, „Cobra”, pe Gâlcă, pe Gabi Balint. Plus Chivu, cel care va putea spune peste ani că […]

...

Revoluție în fotbal declanșată de comentatorii TVR! » Iată 10 informații care vor bulversa Universul :)

FIFA a decis să-i introducă pe cei 8 comentatori TVR în albumele Panini. Mario Balotelli a anunțat pe Twitter că oferă 4 Bocanaci și 3 Mihoci pe un Șelaru. Celebrul comediant american Dave Chappelle a declarat că a ajuns la […]

...

Ion Țiriac, bomba nucleară și o demonstrație de meserie

Sînt 12 ani de atunci. Un interviu cu Ion Țiriac pe tema finalei de Cupa Davis cu SUA, cea de la București, din 1972. Bogdan Enoiu și trupa sa de la McCann au organizat atunci un eveniment superb, „Rejucarea unui […]

...

Ce facem între Beneliga şi URSS Championship?

Standard vrea să joace cu Ajax, Zenit propune o ligă cu echipe ex-sovietice, Euro se visează o caravană. Nouă ne rămîne, de Sărbători, un derby cu Marea Neagră

Între două felii de cozonac belgian, preşedintele lui Standard Liege le face […]

joi, 27 decembrie 2012, 1:24

Standard vrea să joace cu Ajax, Zenit propune o ligă cu echipe ex-sovietice, Euro se visează o caravană. Nouă ne rămîne, de Sărbători, un derby cu Marea Neagră

Între două felii de cozonac belgian, preşedintele lui Standard Liege le face ziua frumoasă jurnaliştilor valoni şi flamanzi. Vă daţi seama ce sărăcie de subiecte e şi acolo, mai ales că nu am auzit de reportajele cu porci asomaţi pe malul Mării Nordului de Mertens sau Hazard? Roland Duchatelet vrea campionat comun pentru Belgia şi Olanda, visează la „Beneliga”, un proiect în care Anderlecht, Genk şi Standard să se lupte cu PSV, Ajax şi Twente. „Dacă nu, voi propune ca echipa din Liege să joace în campionatul francez!”, tună Duchatelet. Pe Mircea Rednic nu l-a întrebat nimeni nimic. Dar dacă-l prinde şi sezonul viitor în Belgia, iar nebunia preşedintelui se întîmplă, nu-l văd bine pe „Puriu” cu Marseille şi PSG în loc de Mechelen şi Beveren.

După ce a pierdut cu echipa lui Dan Petrescu, 0-3 la „masa verde”, Zenit a cerut prin conducerea sa un campionat care să reunească cele mai titrate echipe din statele ex-sovietice. Venită la nervi, propunerea desenează o ligă în care Şahtior, Dinamo Tbilisi, Bate Borisov sau Neftci Baku s-ar bate cu granzii Rusiei de azi, de la Anji pînă la ŢSKA Moscova şi Rubin Kazan. Incitantă pentru un microbist de Dunăre, proiecţia a fost respinsă vehement de ministrul rus al sportului, Vitali Mutko. „De ce să facem asta cînd totul merge bine şi echipele noastre fac faţă în cupele europene?”, aşa s-ar rezuma răspunsul, ce-i drept justificat, al demnitarului.

Pînă la „şocuri” Charleroi-Waalwijk sau Sheriff Tiraspol-Pyunik Erevan e cale lungă. Şi scoţienii voiau să joace în Premier League. Dar altceva e provocator şi tot mai evident: de la Marea Nordului la Ural, Europa fotbalistică se reconfigurează, e un vin în fierbere zdruncinată, îşi caută cu bisturie de nervi şi delicateţe de bancnotă noul chip.

Campionatul European vrea să-şi schimbe agenda cu o broşură turistică, va deveni o caravană pe cît de riscantă, pe atît de fascinantă. Granzii unor ligi medii ca valoare se simt încorsetaţi şi cer, de fapt, în numele ridicării ştachetei competiţionale, mai mulţi bani. Între directivele geopolitice şi arsura crizei, se conturează metamorfoza.

Cît ne priveşte? Aş spune că mai mult decît ne dorim.

Pînă una alta, în ton de reverie: cîtă vreme Serbia şi Ucraina e greu de crezut că ar accepta să-şi împreuneze fotbalul cu noi, doar un campionat comun cu Marea Neagră ne-ar aduce un pumn de metafore şi-o pastilă de entuziasm.

Comentarii (30)Adaugă comentariu

bogdan1 (2 comentarii)  •  27 decembrie 2012, 14:30

Nu ar fi singurele propuneri idioate pe care le-am auzit in ultimul timp. Cea mai „tare” e aia cu renuntarea la Europa League si incuderea ei in Champions League prin marirea numarului de echipe (la 64, daca nu ma insel). Singura schimbare benefica, cred eu, e trecerea la un Euro cu 24 de echipe in loc de 16. Si nu pentru ca asa poate ne-am califica si noi, doar ca sunt multe echipe bune in Europa care raman acasa.

ovidiu_3003 (67 comentarii)  •  27 decembrie 2012, 15:56

Pai in campionatul nostru corupt nu vrea sa joace nimeni decat …Marea Neagra !!!

Andrei (11 comentarii)  •  27 decembrie 2012, 15:57

E ciudat domnule Berceanu cum in grupul cluburilor ex-sovietice care ar putea juca intr-o liga de acest gen, sunt excluse Steaua si Dinamo (Bucuresti). Oare ele din ce aluat au fost facute ? Sau sunt si eu niste pui de echipe regale ? aa stai… era sa uit… cand s-au descarcat ele doua de pe tancuri unicul lor scop era sa distruga cluburile regaliste, muncitoresti si evreiesti. In proportie de 80% au reusit, dar RAPID le va sta mereu ca un ghimpe infipt in coasta lor bolsevica.

Andrei (11 comentarii)  •  27 decembrie 2012, 16:03

CORECTIE: „Sau sunt si ei niste pui de echipe regale?”

aaa (2 comentarii)  •  27 decembrie 2012, 17:39

Andrei vorbesti de rapid prima echipa leninista din romania?:))))) cauta pe google incultule „Harta URSS” si o sa-ti dai seama de ce dinamo si steaua sau widsew lodz si partizan belgrad nu ar fi incluse in campionatul sovietic

Andrei (11 comentarii)  •  27 decembrie 2012, 18:13

@aaa: Nu vorbesc de rapid prima echipa leninista din romania, ci vorbesc de RAPID, prima echipa romaneasca finalista si castigatoare a unei cupe europene, REGALISTA, nu leninista. Daca tu ai decis sa pui botul la toate minciunile care o dau pe Rapid echipa leninistacomunista sau cum vrei tu, atunci asta spune multe despre tine. Spune ca tu crezi doar ceea ce iti convine, si nu analizezi obiectiv informatiile care iti zboara prin fata ochilor si prin urechi. Apoi, nu inteleg de ce trebuie sa ma insulti cu apelativul „incultule”. Foarte adevarat, pana acum 6 ani, eram un incult. Insa mi-am dat seama ca „cine isi inchide cartile, isi inchide mintea” (cred ca tu ti-ai inchis-o demult). Nu vad ce treaba are harta URSS cu faptul ca steaua si dinamo sunt sau nu sunt echipe din ex-spatiul sovietic. Influenta imperiului Rus a fost foarte mare, nu trebuie sa ne luam dupa niste linii trase pe o hartie (aka harta), ca sa ne dam seama ca Romania a fost si este o tara influentata adanc de acel sistem. In loc sa scrii ce ai scris, mai bine iti puneai o intrebare: DE CE steaua S-A NUMIT LA INFIINTARE CSCA SI dinamo, dinamo. Hai ca iti dau tot eu raspunsul: PENTRU CA SUNT DOUA CLONE ALE ECHIPELOR DE LA MOSCOVA. Am un prieten ucrainean, fan al lui Dinamo Kiev. Omu’ stie rusa la perfectie, si l-am intrebat ce inseamna, prin traducere directa, literele echipei moscovite CSKA, iar raspunsul a venit oarecum logic: CLUBUL SPORTIV CENTRAL AL ARMATEI. Oricum, era inevitabil ca cineva sa nu puna un comentariu ironicdenigrator, pentru ca sunt multi in Romania ca tine. Adica cu creierul spalat. Tu m-ai insultat pe mine, insa ceea ce am scris eu ti se potriveste de minune.

oaeaspurcata (6 comentarii)  •  27 decembrie 2012, 19:03

@Andrei : problema Rapidului actual nu vine nici de la oaia nici de la Dinamo. Punct.

GOLOMBIOSCHI ILIE (26 comentarii)  •  27 decembrie 2012, 22:30

Propun un campionat mondial anual intertari pe sistem divizionar cu 1 divizie A mondiala, divizia B cu 4 serii (1 Europa, 2 Africa, 3 Asia Australia Oceania, 4 America de Nord Centrala si de Sud) si divizia C cu 16 serii dispuse geografic. Toate seriile, inclusiv divizia A alcatuite pe modelul 16 cu 4 la retrogradare directa, la divizia C urmand seriile sa fie ocupate in functie de numarul de tari participante. Intr-un viitor mai apropiat sau mai departat urmand poate da sau poate nu ca acest campionat sa se metamorfozeze intr-un campionat mondial anual al cluburilor la nivelul intregului glob.

Andrei (11 comentarii)  •  27 decembrie 2012, 22:50

@oaeaspurcata: problema Rapidului actual e copos. Punct.

aaa (2 comentarii)  •  27 decembrie 2012, 23:53

Andrei stai linistit ca toate lumea stie originile stelei si a lui dinamo,insa Rapid nu e echipa regalista ci comunista camuflata sub idealuri „muncitoresti” deoarece comunistii nu erau vazuti cu ochi buni in acele vremuri.Zici de steaua si dinamo ca sunt clone is rapid ce e?A aparut in aceleasi vremuri cu LOKOMOTIV MOSKOVA si o gramada de alte echipe ale cailor ferate nationale in europa de est,dupa capul tau sec crezi ca e o coincidenta?Si sa zici ca rapid e prima echipa castigatoare a unei cupe europene e nesimtire mare,mai ales cand dai un search pe gugal si e demontata afirmatia ta in primele 2-3 linkuri.Tare am impresia ca n-ai deschis o carte in viata ta si mai ai si scoala utecisto-comunista care dezinformeaza cras a lui george copos :)))))))))

Biborteni (21 comentarii)  •  28 decembrie 2012, 0:05

Chiar ar fi bine sa ne unim cu bulgarii si ungurii. N-ar mai fi asa vanzoleala de patroni analfabeti pe la tv si arbitrajele ar fi permanent cu straini.

motanul incaltat (173 comentarii)  •  28 decembrie 2012, 2:02

Dar ce nevoie avem noi de Marea Neagra cind avem meciuri gen Severin-Chiajna sau Ceahlaul-Pandurii?????In curind aceste meciuri o sa depaseasca audientele unui campionat spaniol,englez sau italian.Pai voi credeti ca degeaba il avem pe Mitica de la Liga????

Cinezan Vladimir (9 comentarii)  •  28 decembrie 2012, 6:23

Dacă hocheiul româno-secuiesc, împestrițat cu implanturi pe care nu le mai agreează fostul bloc comunist european, a făcut pasul spre vestul (aproape) sălbatic împărțind gheața cu ungurii, nu văd de ce fotbalul, aflat la aceleași cote de „vârf” ca mânuitorii de pucuri, n-ar lua-o razna spre un super campionat cu popasuri de o parte și de alta a Tisei și chiar cu mici concerte vieneze. Un singur impediment în această mișcare de crampoane dunărene: jucătorii de fotbal care ar împânzi Carpații și Pusta ar depune memorii să li se dea și crose. Prietenii știu de ce !

Andrei (11 comentarii)  •  28 decembrie 2012, 12:06

@aaa: pai bine omule daca Rapid e echipa comunista camuflata sub idealurile muncitoresti, cate campionate i-au fost bagate Rapidului in vitrina pe degeaba ? ZERO ! SI da, RAPID este prima echipa finalista a unei cupe europene, Finala de la inceputul anilor ’40 impotriva lui Ferencvaros nu s-a mai jucat din cauza razboiului, apoi urmand castigarea cupei balcanice, care era predecesoarea cupei uefa. Insa vezi tu, toata lumea inclusiv tu, ati fost educati… pardon… MANIPULATI, sa tineti cu cluburile bolsevice care au fost urate de toti romanii inainte de ’90, ca doar daia Rapid juca cu 40 de mii in B si steaua era nevoita sa umple stadionul cu militari, ca sa PARA ca au si ei fani. Eu cred ca, pentru a tine cu steaua sau cu dinamo in zilele noastre, trebuie sa faci parte din 2 categorii de oameni: ori sa fii atat de labil psihic si moral ca poti fi corupt foarte usor de mass-media si de prieteni, ori esti ok la tartacuta, dar esti informat gresit. mass-media care actioneaza ca un urias aparat de propaganda care dupa ’90 (de cand toate cluburile ex-comuniste au fost radiate, exceptie steaua si dinamo, salvate dealtfel de dragomir), tot ce a facut a fost sa impregneze in mentalitatea noii generatii de romani ca steaua ar fi vreun mare club romanesc, in loc sa ii expuna pentru ceea ce sunt defapt: UN CLUB APARUT LA ORDIN DE PARTID CARE A AVUT CA UNIC SCOP, RACOLAREA CELOR MAI BUNI JUCATORI DIN TARA, PRIN DESFIINTAREA CLUBURILOR ROMANESTI ADEVARATE (RIPENSIA, CIOCANUL, UNIREA TRICOLOR ETC. –> OARE DE CE FANII ACESTOR CLUBURI AU PREFERAT SA SIMPATIZEZE RAPIDUL, IN LOC SA SIMPATIZEZE ECHIPELE PROASPAT COBORATE DE PE TANCURI steaua+dinamo?), CENTRALIZAREA CRESTERII JUCATORILOR LA BUCURESTI PRIN DESFIINTAREA CLUBURILOR SPORTIVE DIN TARA, PE MODEL MOSCOVIT. CEEA CE FACI TU, ESTE UN SACRILEGIU, LA ADRESA ROMANILOR ADEVARATI, SPUNAND CA RAPID AR FI ECHIPA COMUNISTA. ASTA ESTE O DIVERSIUNE. CA SA VA PROSTEASCA PE VOI, PENTRU CA VEZI TU, CU TIMPUL S-AU INMULTIT PERSOANELE CARE DENUNTAU steaua+dinamo PENTRU CEEA CE SUNT ELE DEFAPT, ASA CA S-A NASCOCIT POVESTEA ASTA IDIOATA, CA SA CREADA TURMA CA RAPID AR FACE PARTE DIN ACEEASI OALA. TU, PRIETENE, DACA TI-AI BATE CAPUL PUTIN, SI AI CAUTA PE INTERNET CA LUMEA, AI VEDEA CA GRESESTI GRAV. IN 1939, LA INAUGURAREA STADIONULUI GIULESTI, A FOST PREZENT REGELE MIHAI. IA ZI… ERA SI EL VREUN PUI DE COMUNIST CAMUFLAT ? STII CARE-I IDEEA ? VOI DE FIECARE DATA CAND STATI DE VORBA CU RAPIDISTII, INVENTATI DE FIECARE DATA ALTE ARGUMENTE PENTRU A DENIGRA RAPIDUL, INSA NOI AVEM MEREU ACELEASI ARGUMENTE, SI TI LE VOI REPETA CA SA ITI INTRE BINE IN CAP BAIETAS: 1. RAPID –> CLUB FONDAT DE 5 STRUNGARI DE LA ATELIERELE GRIVITA, INTRODUS INTR-O LIGA INFERIOARA, A AJUNS REPEDE UNUL DIN CELE MAI IMPORTANTE CLUBURI ROMANESTI, AFISUL MECIULUI CU RIPENSIA SPUNAND: “Cel mai senzaţional match de foot-ball al Diviziei Naţionale”. 2. steaua+dinamo (rivalitate imaginara), doua cluburi coborate de pe tancurile bolsevice, infiintate DIRECT in prima liga ABUZIV, cele mai de traditie cluburi romanesti au fost desfiintate iar jucatorii racolati, amenintati, cu promisiuni de grade pe umar daca joaca la clubul militar (iordanescu e cel mai bun exemplu), lucru incercat si cu Rapid. Rapid a jucat doi ani cu soarele pe piept si i-a fost schimbat numele in Locomotiva. Aici s-a incercat bolsevicizarea echipei REGALISTE RAPID, insa actiunea comunistilor nu a durat foarte mult, pentru ca la randul ei, Rapid a avut un protector, anume Gheorghe Gheorghiu Dej, ulterior acesta fiind indepartat. Acest eveniment, este o pata pusa de comunisti pe istoria Rapidului, insa Rapid nu a avut NICIODATA, NIMIC DE CASTIGAT DE PE URMA ACELUI STATUT, ADEVARATELE BENEFICIARE ALE SISTEMULUI FIIND steaua+dinamo. Nu incerca sa ma convingi ca nu e asa. Am ascultat marturiile a prea multor oameni care mi-au povestit cum la meciurile RAPID – dinamo, jucatorii dinamovisti erau lasati sa intervina prin fault, agresiv, cu picioarele si bratele, practic calcand in picioare adversarul pentru a castiga mingea si implicit meciul. Apoi sa nu mai spunem de meciurile stelei, care pe oriunde se ducea, stadionul era plin nu ca lumea sa ii aclameze, ci ca sa aibe ocazia sa le strige „HOTII !! HOTII !!”. Sa le fie rusine lui Hagi, Iordanescu, Lacatus si celorlalti, care au acceptat sa fie doar niste pioni in planul bolsevicilor de a castiga CCE. Da ai citit bine, au fost doar niste PIONI. Adevarat, talente exceptionale, insa niste talente care au decis sa fie niste tradatori ai Romaniei, acceptand gradele comunistilor, spre deosebire de multi jucatori ai Craiovei, Rapidului si Poli Timisoara, care cu pistolul pe masa au refuzat sa joace pentru steaua+dinamo, sau care au sarit din duba cu care erau dusi fortat sa joace pentru steaua, pentru a nu juca sub culorile razboiului, ros+albastru. Cazurile sunt multiple si dramatice. Tu, in schimb, ce esti domnule aaa ? Esti un mucos care a pus botul la toate minciunile, si sa iti fie rusine ca actionezi ca portavocea aparatului de propaganda.

Andrei (11 comentarii)  •  28 decembrie 2012, 12:10

corectie: „LA INAUGURAREA STADIONULUI GIULESTI, A FOST PREZENT REGELE CAROL”, nu regele Mihai.

Mihai (3 comentarii)  •  28 decembrie 2012, 13:14

@Andrei: Ce plan au avut bolsevicii sa castige Steaua CCE? Daca tot aveau aceasta influenta in fotbalul international sigur alegeau o echipa din URSS. Echipele lor n-au depasit semifinalele, plus ca in anii ’80 campioana URSS a fost de doua ori eliminata de campioana Romaniei. Crezi ca meciurile astea nu au fost pe bune?

Andrei (11 comentarii)  •  28 decembrie 2012, 14:28

@Mihai: Este suficient sa faci un zoom out pentru a vedea imaginea de ansamblu a intregului proces care a avut loc. Pai de ce s-ar fi obosit ei sa adune atatia jucatori de valoare ? Concluzia logica este ca anumiti oameni politici au avut un moft, si anume sa castige CCE cu orice pret. Chiar cu pretul distrugerii a multor echipe de traditie si implicit distrugerea de vieti umane. Au fost dispusi sa calce pe cadavre ca sa isi atinga scopul. Meciurile au fost pe bune. In competitiile europene nu se puteau face aranjamente, tocmai de aceea au racolat aproape toti jucatorii de valoare, minus cei care au avut coloana si au refuzat cu indarjire, cu pretul vietilor lor si al familiilor lor, spre deosebire de campionatul intern, unde steaua+dinamo defilau, stim noi din ce motive. Poate ca URSS nu aveau acest moft de a cuceri cea mai importanta competitie inter-cluburi, chiar daca nici echipele lor nu erau de lepadat. Apoi, nu a fost necesar ca ei sa aiba influenta asupra fotbalului international pentru a face ce au facut, ci doar controlul asupra unei singure tari, anume Romania, adica controlul asupra peste 20 de milioane de oameni, ceea ce este mai mult decat suficient. Drept dovada, ca le-a mers. E totul atat de simplu si la vedere, insa putini sunt dispusi sa gandeasca pentru ei si sa ajunga la propriile lor concluzii, gandite de ei.

Mihai (3 comentarii)  •  28 decembrie 2012, 20:56

@Andrei: Au avut dorinta sa faca cea mai buna echipa din campionat, cu asta sunt de acord, dar nu sunt sigur ca se gandeau realist ca pot castiga CCE. Chiar daca exista o politica in favoarea echipelor angrenate in cupele europene, in sensul ca ele aveau dreptul sa imprumute temporar jucatori de la rivale doar pt. a se intari in meciurile internationale.

Sunt de acord ca ce au facut Steaua si Dinamo nu a fost sportiv sau etic, dar nici jucatorii care au fost racolati nu au avut de suferit. Presupun logic ca eu venit pe bani mai multi decat luau la Craiova si Arges, asta daca nu punem la socoteala alte avantaje, precum grade in armata sau scutirea de control vamal la deplasarile in strainitate. Deci „calcarea cadavrelor” e o exagerare.

motanul incaltat (173 comentarii)  •  29 decembrie 2012, 0:56

Ce jucatori de valoare avea Steaua fata de U Craiova???Duckadam era mult sub Lung,chiar Tudorel Stoica era mult sub Stefanescu…luati post pe post Steaua 86 era ca valoare sub U Craiova…Doar un noroc ca de fiecare data –singura echipa mai de valoare fiind Anderlecht.Iar cind ajungi in finala…Pai ce a batut categoric???NU-a tras de timp ca sa ajunga la 11m iar acolo Duckadam intr-o zi mare si Laca au facut diferenta…..

Grid (6 comentarii)  •  29 decembrie 2012, 1:09

Ciudate comentariile domnului Andrei, în rezumat echipele românești nu pot spera decât la un campionat zonal cu vecina Marea Neagră ca urmare a crimei istorice înfăptuită de bolșevicele Steaua și Dinamo, cele care au distrus de-a valma cluburile regaliste, muncitoresti si evreiesti de tradiție. Câtă aberație poate naște ura… Așa, ca o dizertație, Comitetul Central al Partidului Comunist din România, care organiza grevele feroviarilor cu unul Vasile Roaită, era plin de evrei.

Andrei (11 comentarii)  •  29 decembrie 2012, 13:50

@ Mihai: Da, foarte adevarat. In mod sigur jucatorii care au acceptat „transferul” la steaua nu au avut de suferit, avantajele de a juca acolo fiind generoase, cu atat mai mult respect pentru cei ce au refuzat „oferta”, din principiu cum s-ar spune, pentru o idee. Stiu ca poate parea exagerat cu „calcarea pe cadavre” dar de foarte multe ori cele mai non-credibile afirmatii pot fi adevarate, iar daca exista o singura pretentie care o am de la semenii mei este sa fie „open minded” ca sa folosim o expresie celebra dar in acelasi timp sa fie capabili si de gandire critica-constructiva. N-am absolut nici o problema in a vorbi cu fanii altor echipe, am prieteni vechi care tin cu steaua sau dinamo, insa discursul mi-l mentin pentru ca am studiat atent situatia si am avut ocazia sa ascult marturiile multor persoane. Nu vreau sa o iei ca pe o insulta, nu intentionez asta, insa din exterior, dupa cum ti-ai exprimat ideile, imi pari naiv din punctul asta de vedere.

@ Grid: Campionatul romanesc merita cel mai bun fotbal, pentru ca fani sunt destui si unii dintre ei foarte patimasi (insa din pacate sunt si foarte multi care nu inteleg o boaba), insa datorita influentei din perioada comunista, consider s-a facut mai mult rau decat bine fotbalului romanesc in general, iar performantele puteau fi mai mari in cupele europene, pentru ca deja existau cluburi de traditie care mergeau pe acea cale. In schimb, acele cluburi au fost desfiintate pentru a face loc unei singure echipe, iar eu o vad ca pe un regres. Gandeste ce ar fi insemnat de exemplu ca Ripensia, Ciocanul, Unirea Tricolor, Carmen, Venus sa fi castigat impreuna cateva cupe europene, o performanta putea fi atinsa lejer si fara confiscari de jucatori, distrugeri de echipe si asa mai departe. Eu sunt Rapidist si nu ura este cea care ne defineste. Noi vrem doar sa se faca dreptate, pentru ca in anii ’70 Rapid pierdea campionate in ultima etapa la golaveraj, sa nu mai vorbim de abuzurile petrecute in Divizia B, unde timp de 5 ani la rand NU AM FOST LASATI sa promovam, prin aceleasi jmecherii cu promovari pierdute la 1 punct diferenta sau golaveraj, celebru fiind episodul din anii ’80 cand Rapid era pe primul loc la egalitate cu Scornicestiul, in ultima etapa Rapid invingand cu 5-1, iar Scornicesti cu 17-1, echipa feroviara fiind devansata la golaveraj. „Suporterii” stelei o privesc din punctul de vedere din care performanta din ’86 este un punct de referinta pentru fobalul romanesc, insa in conditiile relatate mai sus o consider o devalizare fortata pentru a impinge trofee in vitrina echipei sustinuta puternic de intreg partidul comunist. Acum nu foarte mult timp, Corsicanu’ a intrat in direct la radio gsp, iar intr-un dialog cu Gabi Safta, a spus ca „Rapid nu va face niciodata alianta cu steaua si dinamo impotriva lui Dragomir, pentru ca raul fotbalului romanesc sunt aceste doua echipe, nu sandu&dragomir”. Acestia doi sunt doar un simptom al sistemului bolnav care, in opinia mea, manipuleaza tineretul sa simpatizeze cu steaua+dinamo fara sa puna la indoiala credibilitatea acestora, si fara sa isi puna intrebari referitor la cine sunt si ce au facut. Daca exista un lucru care ne defineste pe noi Rapidistii, este iubirea neconditionata care o dam acestui club, iar eu nu voi inceta sa le arat cu degetul pe echipele bolsevice, pana cand vor disparea din peisaj, lucru care sunt sigur ca se va intampla.

Grid (6 comentarii)  •  29 decembrie 2012, 22:21

@ Andrei:Trebuie să ne asumăm trecutul cu luciditate. Este absurd să trăim în el, nu putem schimba schisma creștinismului, căderea Constantinopolului sau Revoluția din Octombrie, evenimente care au clivat civilizația europeană și ne-au determinat geografic și istoric. Iar argumente pro sau contra echipelor bucureștene incluzând Rapid văzută tot o echipă de minister și cu fason muncitoresc (chiar, totuși de ce nu a dispărut ca Venus?), care par veridice, poți găsi sau inventa oricând. Nu mă interesează mentalitatea agresivă tip Corsicanu, nici cea elevată tip Jackie Ionescu, care pare să fie mentorul tău. Iar despre Steaua, sorry, nu îi poți ignora sau jigni milioanele de fani, implicit mulți dintre ei onești și instruiți. Nu trebuie să mai dispară echipe, nici Craiova, nici Poli Timișoara, nici Rapid, dar nici Steaua sau Dinamo. Cu totul altele sunt cauzele nenorocirilor la care asistăm în economie sau în fotbal. Trebuie să dispară cei care le provoacă, iar noi să participăm la protestul public împotriva lor.

Andrei (11 comentarii)  •  30 decembrie 2012, 14:54

@ Grid: Sunt deacord cu tine, este absurd sa traim in trecut, altfel nu am avea timp sa construim ceva pentru prezent si viitor. Rapid nu a disparut precum Venus sau alte cluburi pentru ca nimeni nu vroia sa simpatizeze cu steaua sau dinamo (motivele fiind evidente), asa ca oamenii de peste tot de prin tara au inceput sa tina cu Rapid (poate ca de aici vine si sintagma „Suntem peste tot acasa”). Dincolo de mentalitatea lui Corsicanu’ care tu o percepi ca fiind agresiva, omul a intrat in direct ca sa isi sustina opinia in mod clar, ca sa nu existe loc de speculatii, iar eu unul il sustin in totalitate, insa trebuie sa notezi faptul ca Gabi Safta a fost mai mult decat agresiv la adresa Rapidului, si in general cei care lucreaza pentru asa zisele ziare de sport (care aduc mai mult cu can-can si click), au un discurs dispretuitor la adresa intregii suflari Rapidiste. Eu personal, incerc sa nu jignesc pe nimeni, desi nu ma sfiesc sa pun punctul pe „i” chiar daca stiu ca parerea mea va deranja mintile persoanei. Nu pun la indoiala onestitatea unui fan stelist si dinamovist (cum am spus, am prieteni din aceste categorii, ba chiar in liceu am stat 4 ani de zile in banca cu un dinamovist), insa unicul motiv pentru care steaua are acum „milioane de fani” este datorita propagandei care i s-a facut acestui club dupa ’90, in conditiile in care pana in acel moment cea mai iubita echipa era Rapid, stadioanele pline cu 40 de mii de oameni in B stand marturie, in comparatie cu echipa partidului, care avea practici abuzive pentru a umple stadionul cu militari. Am o ruda care e Rapidisti si mi-a povestit cum in anii ’80 pe cand isi satisfacea stagiul militar, a fost trimis fortat la stadion, avand promis un premiu banesc. El pe stadion a fost, dar de primit nu mai primise nimic. Sunt constient de faptul ca lumea se schimba, si nu sunt un om care sa se impotriveasca acestui lucru, dar in Romania majoritatea schimbarilor sunt rezultatul manipularii crase a populatiei, si unul din lucrurile care ma dor cel mai tare este cand intalnesc tineri care tin cu steaua si imi zic mie „tzigan”, desi eu sunt Roman si Rapidist din tata in fiu, iar ca ei din pacate sunt prea multi. Cat despre comparatia cu Jackie Ionescu, o iau ca pe un compliment, desi nu pot spune ca as fi vreun admirator inflacarat de-al sau. Toate cele bune.

Andrei (11 comentarii)  •  30 decembrie 2012, 15:08

@ Grid: un aspect vreau sa mai adaug, referitor la asa zisele „ziaresite-uri de sport”. Intra un moment pe pagina Rapidului de pe gsp (aici: http://www.gsp.ro/stiri-echipa/rapid-457.html). Mai jos in pagina este un articol care spune asa: . Este o atitudine defaimatoare la adresa Rapidului, sa iei toate prostiile care le scoate Becali si apoi sa o arunci direct pe pagina Rapidistilor. Eu cred ca gsp promoveaza xenofobia (desi, culmea! Rapidistii nu sunt reprezentati de etnia rromilor), si nu reusesc sa inteleg cum editorialistii lor (sunteti inclus domnule Berceanu), pot avea o constiinta curata si in acelasi timp sa lucreze pentru cineva care nu respecta nici cele mai de baza drepturi ale omului, si nu este deloc un caz izolat, cum am spus si mai sus… exista un trend in a scrie articole defaimatoare la adresa Rapidului sau a cuiva asociat cu clubul.

Ramon (37 comentarii)  •  30 decembrie 2012, 15:10

Narod nu e cel care propune, fiecare poate scorni orice, ci acela cae il baga in seama. Deocamdata avem parte de campionate nationale, fiecare tara isi are campionatul ei, doar Cardiff City plus alte vreo doua galeze au ramas in liga engleza, unde se joaca pe bani si nu in campionatul amator al Wales-ului.
Cine l-a intrebat pe Rednic ? Dar de ce sa-l intrebe ? Antrenorul se supune patronului (mai ales in Ghencea) si adeseori echipe de doamne-ajuta isi demit antrenorii, asa ca acestia nu vor vorbi niciodata impotriva managerului clubului (sau se vor alege cu vorbele si cu bani mai putini in cont).
Dar chiar nu aveti ce scrie zilele astea, nu mai sunt si alte sporturi pe globul asta ? Poate ne spuneti si noua ce se intampla prin tenis, sau hochei, pe planeta asta, stim ca ai nostri joaca doar in noaptea de revelion.

GOLOMBIOSCHI ILIE (26 comentarii)  •  31 decembrie 2012, 11:11

Mai simplu si mai usor de implementat decat un Campionat Mondial Anual pe sistem divizionar, propunerea mea de la # 8 ar fi organizarea unei Cupe Mondiale Anuale pe sistem direct eliminatoriu. Cele 200 si ceva de tari, pana in 256 ar avea de jucat in total 7, 8, tururi, meciuri, daca sistemul ar fi direct eliminatoriu cu meciurile jucate pe terenul primei trase la sorti sau cum as propune eu, pe terenul echipei mai prost cotate conform unui clasament international, de exemplu clasamentul FIFA actualizat. Acest sistem cu doar 7 sau 8 meciuri in plus internationale anual ar putea fi implementat in sistemul actual de meciuri interne si internationale si ar genera o competitie extraordinara, anuala, de un interes major la nivelul intregului glob.

GOLOMBIOSCHI ILIE (26 comentarii)  •  31 decembrie 2012, 12:12

In momentul in care” Campionatul Mondial Anual Intertari „s-ar metamorfoza intr-un „Campionat Mondial Anual Intercluburi „si „Cupa Mondiala Anuala Intertari” s-ar putea metaforfoza in „Cupa Mondiala Anuala Intercluburi”. Aceasta competitie ar putea alinia la start pe parcursul a maxim 20 de etape un numar de pana la 1.052.576. echipe , adica cvasi-totalitatea cluburilor de fotbal din lume. Daca primele 10-12 etape se vor organiza prin tragere la sorti pe criterii geografice , economice, ultimele etape 5-6 s-ar putea disputa la nivel global.

GOLOMBIOSCHI ILIE (26 comentarii)  •  31 decembrie 2012, 12:27

Corectura–metamorfoza nu metaforfoza.

eu (1 comentarii)  •  31 decembrie 2012, 14:59

andrei, tu esti prost rau prietene….incredibil cat de prost poti sa fii……daca ar exista un campionat mondial al prostiei, ai defila, ai castiga la pas…..nu pot sa cred ca exista cineva asa de prost…..esti messi al prostiei….nu stiu cum sa-ti explic cat de prost esti….locul tau e la muzeu…..pana si un copac sau o piatra sunt mai istete decat tine…..fantastic ce specimen……pacat ca esti roman….

Andrei (11 comentarii)  •  6 ianuarie 2013, 23:55

Sa iti fie rusine berceanule (da da… cu „b” mic) ca mi-ai sters ultimul comentariu care era un reply pentru „eu”, dar comentariul lui in care arunca cu insulte il lasi liber sa influenteze opinia cititorilor. Esti o mizerie fara margini, mi-ai dat doar dreptate prin ce ai facut. gsp = APARAT DE PROPAGANDA.
P.S.: MU IE AVORTONII !! LA MOSCOVA CU VOI !! ROMANII ADEVARATI NU VA VOR IN ROMANIA !!

Comentează