Arhiva

Toate articolele
Cele mai noi articole de Arhiva
De cînd îl știu

Vara lui 1987. Radio București difuza lunea o emisiune de sport, “Magazin sportiv”, o retrospectivă a săptămînii precedente. Acolo, de ceva vreme, Ovidiu ținea o rubrică. În vara aceea, după Wimbledon, a recitat, cu vocea sa joasă și gravă, o […]

...

Ponta a vrut să se folosească de imaginea lui Halep în campanie, dar ea l-a refuzat

Mai întîi știrea, fără comentariu. În perioada 2-16 noiembrie, prim ministrul Victor Ponta a făcut presiuni la Simona Halep pentru un meci de imagine. Schimbul de mingi ar fi urmat să aibă loc la clubul Stejarii, care aparține omului de […]

...

Reunirea de la Rahova

Ieri, de ziua lui Gică Popescu, Hagi i-a strîns și au mers la Rahova. Pe Stelea și pe Didi, pe Dumitrescu, pe celălalt Ilie, „Cobra”, pe Gâlcă, pe Gabi Balint. Plus Chivu, cel care va putea spune peste ani că […]

...

Revoluție în fotbal declanșată de comentatorii TVR! » Iată 10 informații care vor bulversa Universul :)

FIFA a decis să-i introducă pe cei 8 comentatori TVR în albumele Panini. Mario Balotelli a anunțat pe Twitter că oferă 4 Bocanaci și 3 Mihoci pe un Șelaru. Celebrul comediant american Dave Chappelle a declarat că a ajuns la […]

...

Ion Țiriac, bomba nucleară și o demonstrație de meserie

Sînt 12 ani de atunci. Un interviu cu Ion Țiriac pe tema finalei de Cupa Davis cu SUA, cea de la București, din 1972. Bogdan Enoiu și trupa sa de la McCann au organizat atunci un eveniment superb, „Rejucarea unui […]

...

Fotbalul are mereu dreptate

Două par a fi ideile pe care se discută după această semifinală de Ligă, într-un fel o extensie, din punctul de vedere al Barcelonei, a duelului cu Real de sîmbătă. Prima ar fi aceea că rezultatul e nedrept. Mi se […]

joi, 26 aprilie 2012, 11:52

Două par a fi ideile pe care se discută după această semifinală de Ligă, într-un fel o extensie, din punctul de vedere al Barcelonei, a duelului cu Real de sîmbătă. Prima ar fi aceea că rezultatul e nedrept. Mi se pare o exagerare. Fotbalul poate fi nedrept, dar întotdeauna are dreptate. Dacă Barcelona a tras, la Londra şi pe „Camp Nou”, 47 de şuturi (24 şi 23) şi n-a reuşit să se califice, înseamnă că are mai mult decît o problemă. Ştiţi cîte şuturi a tras Barcelona pe poartă în 2009, în acea semifinală? Unul singur, cel decisiv al lui Iniesta. Atunci a fost suficient.

Cine acuză pe Chelsea că s-a limitat la defensivă uită că fotbalul are două faze, cea de apărare şi cea de atac, în ordinea asta. Chelsea a făcut aproape impecabil faza de apărare, iar în faza de atac a reuşit mai mult decît rezonabilul. Totuşi a dat 3 goluri, nu? A le reproşa englezilor lipsa de estetică fotbalistică e uşor derizoriu într-o perioadă cînd fotbalul e chestiune de rezultate nu de design. Iar cine aduce în discuţie norocul lui Chelsea să nu uite că în viaţă roata se întoarce întotdeauna şi să-şi amintească de ghinioanele acestei echipe de acum cîteva sezoane.

A doua idee de discuţii, mult mai amplă, pleacă de la o linie anti-Barcelona ce capătă din ce în ce mai mult contur. O echipă care cîştigă mereu devine plictisitoare, ajungi să te saturi de reuşitele sale şi să-ţi doreşti să nu se mai repete, ajungi să te saturi de Messi şi valurile de elogii şi să-ţi doreşti să rateze, ajungi să te saturi de tiki-taka şi să vrei să apară şi altceva, chiar dacă acest altceva e uneori meschin. E normal, e omeneşte. Ce nu-i normal e să ai reacţii psihopate şi să te apuci să spui că Guardiola e un antrenor slab, că Messi e umflat de presă şi că, în general, succesele Barcelonei din ultimii 4 ani ţin de noroc, de doping şi de arbitraje favorabile. Medicina a făcut miracole, iar cei ce pretind aceste lucruri ar face bine să viziteze un doctor, poate mai există cale de scăpare.

Toată lumea se întreabă acum ce se va întîmpla cu Barcelona şi dacă într-adevăr a ajuns la final de ciclu. Răspunsul la această întrebare stă în mintea unui singur om: Pep Guardiola. În mod normal va anunţa prelungirea contractului cît de curînd. Dacă va fi el în stare să redreseze corabia, asta rămîne de văzut. Se spune că destinul împarte cărţile pe masă, însă oamenii sînt cei care joacă.

Comentarii (51)Adaugă comentariu

Cristian (12 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 12:11

Imi era frica sa citesc articolul asta pornind de la trailer-ul ce l-ai oferit ieri dar pana la urma ai dreptate.

undo (23 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 12:17

foarte pertinent articolul, felicitari, mai ales pentru partea unde ii trimiti pe cei ce au nevoie de ajutor la doctor. problema este ca acestia sunt multi

Nea Vanea (41 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 12:17

„Medicina a făcut miracole, iar cei ce pretind aceste lucruri ar face bine să viziteze un doctor, poate mai există cale de scăpare.”

Interesanta fraza, inginerule!
Pentru asa ceva poti primi premiul Pulitzer…

sotto (2 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 12:28

daca nu erai fan real nu scriai articolul asta. si in comentariile tale se vede lucrul asta…esti mai mult decat subiectiv.

Ed (2 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 12:33

Cred ca eliminarea Real-ului din CL le-a dat putin aripi celor de la Barcelona .

Gonzales (4 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 12:34

Cu parere de rau, dar acest articol este o rusine!
Nu sunt un fan Barca, dar sa sustii ca a pierdut corect calificarea este un lucru stupid. Stiu ca esti un sustinator fanatic al Realului si al lui CR7 (care mie mi se pare un jucator mediocru, umflat de presa prin articole scrise pe bani: aseara s-a vazut valoarea lui adevarata, in repriza a II-a si in prelungiri a fost ZERO, CA SI IN ALTE MECIURI DECISIVE SI CU ADVERSARI ADEVARATI SI NU INCHIPUITI ca in Primera) si ca ai jubilat la infringerile catalanilor, dar sa vii si sa elogiezi jocul englezilor este penibil. Daca si Drogba, care este un super jucator, a ajuns un trisor (vezi simularile din primul joc in principal), asta spune multe despre ideea tactica a semifinalei Di Matteo-Guardiola.
Sa stii ca principala cauza a insuccesului catalanilor (LCh si La Liga) sta in subtirimea lotului si lipsa variantelor (caz similar ca al lui AC Mlan): doar nu stoper valid, nici un lateral stanga viabil, unul singur dreapta, un singur atacant valid -Messi (Sancez este semiaccidentat si sub valoarea lui Villa) sau Ibrahimovici. Si o solutie simpla pentru adversari : sa nu ajunga mingea la Messi sau Ibra, ca restul nu stiu sa marcheze!!!
Si o opinie personala despre titlul Realului de anul acesta: cele 7 puncte avans sunt rezultatul lotului numeros (si valoros, daca un Kaka e rezerva…!!!), o dorinta de alternanta a Federatiei spaniole si un plus de cca 10 puncte adus de arbitrii „prietenosi”, precum si „amicitii” (ca sa nu le spun blaturi) ale adversarilor (daca nu ma crezi, revezi meciul Valencia-Real 2-3, care a semanat tare mult cu Bistrita- Ceahlaul sau Dinamo-Victoria.
Si o sugestie pentru comentariile tale de la tv: daca ai anumite antipatii/simpatii pe care nu le poti stapani, recuza-te, nu te face de ras!

VnK (12 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 12:34

Ai dreptate!

ralffy_mr (20 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 12:39

parerea mea umila e ca fenomenul va continua…s-a intamplat anul acesta si pun totul pe supra incarcarea timp de 3 ani cu multe jocuri, deplasari si victorii incat cred ca au obosit.. stilul si jucatorii vor ramane la Barca si cei penru prezent si cei pentru viitor. Anul viitor Barcelona va fi din nou acolo…in top.

Medea (16 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 12:48

Stii cate penaltyuri i s-au refuzat Barcei in turul acelei semifinale din Liga in anul 2009 ? 2.
Daca se dadea macar unul si Barcelona mergea pe Stamford avand 1-0 nu se lasa surprinsa pe contraatac de atatea ori iar acel arbitru Ovrebo nici nu exista. Inainte sa arunci cu noroi in aceasta echipa priveste imaginea de ansamblu !!
Sper ca de acum incolo se comentezi doar meciuri care iti plac : cu doua echipe nu una care fac antifotbal !! Nu meriti sa comentezi tu meciurile barcei pentru ca e clar , te indispun.

dan (1 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 12:52

daca voua va place fotbalul jucat de Chelsea, real madrid, orice echipa a lui Cartu sau nesimirea lui CR7 sau Terry sa va fie de bine (insa nu cred ca este corect sa aveti drept de vot)..mie imi place fotbalul jucat de Barca, pentru ca este fotbal, imi place corectitudinea si modestia lui Messi si a oricarui jucator de la Barca

yosadi (1 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 12:52

Nu cred ca se poate vorbi despre dreptate in fotbal, dar faptele raman fapte. Lasand la o parte cele 47 de suturi, Barcelona a avut 4 bare in 2 meciuri si doar hazardul (nu ghinionul) a facut sa nu se califice. Vorba lui Guardiola, cateodata, pur si simplu nu e ziua lor. Au creat toate premisele pentru a obtine calificarea, au atacat, au avut ocazii, si-au facut jocul obisnuit. Ce au facut ei pe teren era suficient pt a se califica de 9 ori din 10 incercari.
Ma intreb cum ar fi decurs jocul in primul meci daca Alexis ar fi inscris la lobul acela peste Cech, sau daca Fabregas ar fis lovit mai tare mingea scoasa de pe linia portii, etc.
Da , stiu, fotbalul se joaca pe goluri, dar e fortata ideea ca Chelsea ar fi meritat calificarea sau ca fotbalul are mereu dreptate si de-asta sau calificat. De fapt nu Chelsea s-a calificat, ci Barcelona a pierdut calificarea.

Medea (16 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 12:57

E sfarsitul unui ciclu la Barcelona ? MA FACI SA RAD cand citesc o asemenea intrebare. Messi 24 , Busquets 24 , , Thiago Alcantara 21 , Tello 21 , Cuenca 21 , Alexis Sanchez 23 , Pique 25 sunt foarte tineri.
In afara de Xavi , Puyol si poate David Villa toti ceilalti Iniesta , Mascherano , Adriano , Victor Valdes se mai pot tine la cel mai inalt nivel inca 3-4 ani.
Sfarsit de ciclu ? NU AI TU NOROCUL ASTA. Fotbalul va invinge pana la urma si va inlocui antifotbalul.
Sper ca Bayern sa nimiceasca Chelsea , pacat ca finala nu este Barcelona – Bayern deoarece sunt cele mai spectaculoase echipe din Europa.
Pentru tine stiu ca ar fi fost o tragedie…..

Medea (16 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 13:00

Acum pe bune , cati bani ai luat tu si Maria Andries de la Abramovici pentru aceste articole propagandistice ? Sau nu va dat direct bani ci a facut o donatie sub forma de sponsorizare pentru GSP ?

Medea (16 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 13:02

Mie ca fan al Barcei mi sa rupt sufletul ca nu sa calificat dar stii ce ? Barcelona a murit pentru ca nu poate supravietui urat !! Stiu ca tu preferai sa se puna pe doua linii insa BARCELONA este o stare de spirit pe care tu NICIODATA nu o vei intelege.
Acest articol imi provoaca reactii gastrointestinale crancene…..

Vlad (25 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 13:03

„Barcelonas Ausscheiden ist eine Katastrophe für den Fußball”. Mattias Sammer, neamt care mai mult ca sigur isi dorea Chelsea, un adversar mai usor pt Bayern, in finala.

In traducere aproximativa: Eliminarea Barcelonei e o catastrofă pentru fotbal

De obicei apreciez modul tau de a scrie, dar argumentele folosite aici sunt absolut hilare.

„47 de şuturi (24 şi 23) şi n-a reuşit să se califice, înseamnă că are mai mult decît o problemă”. Existe vreo echipa care nu are o problema? Asta inseamna ca nu merita finala UCL? Chelsea a avut mai multe suturi decat degetele mele de la o mana? In 2 meciuri?

„Ştiţi cîte şuturi a tras Barcelona pe poartă în 2009, în acea semifinală? Unul singur, cel decisiv” Barca a dominat SI acea dubla mansa cat se poate de clar….deci ce mai discutam aici?

„ajungi să te saturi de tiki-taka şi să vrei să apară şi altceva, chiar dacă acest altceva e uneori meschin. E normal, e omeneşte” Nu vreau sa jignesc, dar o asemenea parere merita un control la doctor…dupa cum ai spus. Vorbim de poate cel mai frumos fotbal din istorie (vorbele voastre, chiar daca va deziceti de ele acum ca Barca mai si pierde), in dauna unei expozitii grotesti de aruncari pe jos, trageri, tineri si asteptarea de miracole (care au venit din pacate), in care toate echipa lui Chelsea nu a reusit sa de mai multe pase decat Xavi (da…Xavi nu e o echipa…e UN SINGUR jucator).

Si ultima, lovitura de gratie „Chelsea a făcut aproape impecabil faza de apărare”. Clar Chelsea a jucat in aparare…dar 5 – 6 ocazii singur cu portarul imi spun altceva; in mod normal Barca inscria de 2 ori de acolo… si uite asa…Di Mateo, nu mai era un geniu, era doar secundul. Apoi, cele 4 suturi in bara fac parte tot din apararea geniala a lui Chelsea? Ce merite au acolo? Au facut cumva englezii barele de forma dreptunghiulara, amintindu-si ca doar cu ajutorul lor au reusit si ei singura performanta la nivel de nationala?

Un om normal care se uita la fotbal, repet FOTBAL, nu ce zice x, ce acuza y, ce actor in fata presei este z…la fotbal si atat, a vazut in Barca – Chelsea un buchet de flori si o gramada de rahat (nu turces). Oricine spune altceva e un mincinos si un ipocrit. Aici nu se mai pune problema de gusturile fiecaruia.

Cum de te-ai gasit tu sa ne convingi pe toti ca rahatul miroase mai frumos decat florile, nu inteleg. Ma surprinde foarte tare sa citesc ce ai scris, cat de fan Real Madrid oi fi tu. Apreciam foarte mult articolele tale, mai ales pentru faptul ca sunt foarte bine argumentate.

Dar probabil ca, atunci cand scrii orbit de subiectivism, si argumentele devin comice.

„Se spune că destinul împarte cărţile pe masă, însă oamenii sînt cei care joacă.” Adevarat. Chelsea a primit 5 asi la fiecare mana in aceasta dubla mansa.

Bafta in continuare. Astept articole mai bune. Stiu ca poti.

Bocanci (4 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 13:08

Foarte adevarat, ma bucur ca au iesit Barcelona si Real, ca prea citeam numai de Messi si Mou.

xavi (3 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 13:10

Eu ca simplu privitor vreau sa vad spectacol,corect?Ce spectacol ai vazut dumneata la Chelsea?Adica trebuie ca cineva sa imi impuna mie cu ce echipa sa tin?Sau sa zic…da domne are dreptate…numai tin cu Barca,inainte de toate uitati de cine vorbiti,CF Barcelona echipa care a castigat…atentie…14 trofee in 4 ani…o echipa care a dat grosul nationalei Spaniei campioana mondiala,o echipa care joaca frumos,spectaculos.Vorbim de un antrenor care la 41 de ani a castigat 14 trofee…tot ce se putea castiga…care la 41 de ani a devenit cel mai titrat antrenor din istoria Barcelonei care este un nume urias,vorbim de Messi un jucator care la 24 de ani a devenit cel mai prolific marcator din istoria Barcelonei,cel mai prolific marcator din istoaria Champions League,sa spui ca te saturi de Barcelona si de jocul spectaculos este ca si cum ai spune ca te-ai saturat de femei frumoase si vrei grase.Prieteni inainte de toate ipocriziile si rautatile Barcelona merita respectul nostru al tuturor pentru ce a reusit in fotbal.Poate o sa urmeze perioada Realului, dar asta nu inseamna ca Barcelona moare doar pentru ca voi vreti!

TheDog (1 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 13:20

cum ma sa apreciezi (anti)jocul lui Chelsea pfff
se pare ca te doare rau necalificarea realului 🙁
mergi la doctor, poate mai sunt sanse de scapare

sorin (1 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 13:44

unul din cele mai bune articole ce le-am citit in ultima vreme! Cata dreptate poti sa ai! Si cel mai mult mi-a placut referirea la meciul din 2009, cand chelsea a fost furata pe fata cu 2 penalty-uri, cand balack a explodat de nervii acumulati in 90 de minute si a fugit dupa arbitru jumatate de teren. A fost incredibil atunci, cand mare dreptate avea drogba cand s-a dus la o camera si a spus „this is fucking disgrace”. Atunci a fost un sut al lui iniesta si a fost de ajuns. Ai spus cel mai bine! Chelsea a meritat calificarea. Si voi, care nu credeti asta, dati vina pe anti-joc si ca nu ati vazut spectacol. Iar voi, prin spectacol, intelegeti ca doar o echipa sa-l practice, iar cealalta sa fie calcata in picioare. Insa uitati ca si defensiva poate fi spectaculoasa, iar chelsea a demonstrat asta! Fotbalul mai inseamna si o centrare sau un sut de la distanta, nu doar patrunderi centrale. Iar barcelona era incredibil de buna la felul acesta de joc. Insa nu avea cum sa dureze. Ca antrenor, esti nevoit sa gasesti solutia. Chiar daca le lasi posesie de 80% pe meci. Iar chelsea a demonstrat asta. Bucurati-va ca au durat 4 ani pana ca cineva sa reuseasca o tactica defensiva de succes. Nu stiu cum Ilie Dumitrescu nu a putut sa vada asta si sa isi prezinte frustrarile si atacurile pro-barca in direct la TV

undo (23 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 13:47

exact cum spunea cinva aici, barcelona si-a creat toate premisele sa se califice insa a oprit-o ceva din drum…ceva care poate vine totusi din siguranta lor dobandita in urma atator si atator succese. poate ca andrei vrea sa spuna ca fotbalul a decis aceasta calificare doar pentru a o intari pe barcelona si a reincepe sa castige tot din nou.

niko (40 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 13:55

toti cei care tin cu FARÇA sunt…

Medea (16 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 13:56

Domnule Niculescu , un consult medical va recomand cu mare drag asa cum cred ca ar trebui sa faca toti angajatii GSP ( Gigii si ,, Inteligentii ” ). Sper sa nu te mai aud NICIODATA COMENTAND MECIURILE BARCELONEI !!
Nu meriti privilegiul acesta !! Dute comenteaza meciurile patronului tau de la Chelsea….

Medea (16 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 14:01

Barcelona este cea mai buna echipa din ISTORIA FOTBALULUI , nimeni nu reuseste ca indiferent de adversar sa aibe posesie de 70 %.
Cateodata mai pierd insa Barcelona nu are nevoie de trofeul Ligii Campionilor pentru a fi recunoscuta drept cea mai buna din lume. Indiferent cine castiga finala , adevarata campioana vine din CATALUNYA chit ca unor gelati ( CR7 SI Andrei Niculescu ) nu le convine.
Nu iti va reusi tactica de a dezbina suporterii Barcei , ne vei intari mai mult. Sa-ti fie rusine ca scrii astfel de articole. Barcelona a fost eliminata pentru ca adversarul a facut antijoc spre deosebire de Real care a fost eliminata din simplul motiv ca a intalnit o echipa mai buna ca ea. Barcelona va trai si vei face in continuare spume la gura !!

Medea (16 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 14:11

,, Fotbalul poate fi nedrept, dar întotdeauna are dreptate ”

NOAPTEA MINTII. Nici tu nu cred ca ai inteles ce ai vrut sa spui. Ai vrut sa dai si tu o replica memorabila si ti-a iesit un zarzavat.
Un nonsens teribil : Daca fotbalul e nedrept cum poate fi just ?
Se vede ca ai adormit greu dupa eliminarea Realului….
NOAPTEA MINTII !!

Medea (16 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 14:15

Si mai am o intrebare : de unde are Digi bani sa cumpere drepturile de transmisie ale campionatelor Spaniei , Angliei , Italiei , Frantei si mai nou ale Ligii Campionilor ?
Sau la aceasta intrebare preferi sa nu raspunzi ?

adi (1 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 14:29

„fotbalul e chestiune de rezultate nu de design” . Nu sunt de acord aici D-le Niculescu . Fotbalul trebuie sa fie in primul rand o chestiune de design . Daca nu atunci se va ajunge ca echipele sa stea pe doua randuri in aparare si sa mimeze jocul pt un rezultat onorabil . Chelsea a aratat cat de usor se poate distruge fotbalul de dragul rezultatului . Raman insa la parerea ca daca nu s-ar fi intamplat El Clasico , intre parteidele tur si retur atat Barca cat si Real s-ar fi calificat . Au fost foarte obosite . Cine a facut un pic de sport stie ca daca muschii nu te mai asculta , nici mintea nu te mai asculta .

neoz (18 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 14:30

penibil articolul.. ma sperie putin idea ca digi va transmite ucl de anul viitor.. comentariul va lasa „putin” de dorit.. dar de’.. erau cateva zile pe saptamana in care nu se vorbea doar de barca si real, nu se mai putea.. era prea putin galactica/extraterestra atmosfera din mijlocul saptamanii..

larkins (2 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 14:35

comentariul lui vlad (nr.15) este foarte bun,la subiect…
vlad cred ca ai putea lua locul oricariui jurnalist sportiv,atat de la prosport,cat si de la gsp…

bravo

dani (25 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 14:48

@sorin
Stii ce trebuia sa faca Ballack inainte sa alerge dupa arbitru? Sa priveasca meciul din tribune sau de pe banca, pt ca-n tur trebuia eliminat, iar Barcelona trebuia sa primeasca un penalti la un fault clar in careu la Henry, pai crezi ca unii au vazut doar returul? Si dupa aia vorbim si de cele 4,5,6 penalti care au fost doua de fapt. L-ai vazut pe Drogba acum in tur cum statea pe jos si se milogea? Asa a facut si atunci aruncandu-se prin careu cersind 7 penalti-uri, care repet au fost 2, cel mai clar la hentul lui Pique. Dar nu-i nimic, sper ca Chelsea sa aiba a 2-a finala pierduta si daca nu mai au noroc cu carul cum au avut cu Barcelona in semifinale acum, nu au cum sa castige, poate la penalti, in rest hai Bayern

latinist (4 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 14:52

Eu, spre deosebire de comentatorii precedenti, n-am sa ma refer la modul in care este scris articolul, care mi se pare absolut in regula.
Vroiam doar sa amintesc de ce spunea Xavi intr-un interviu, in legatura cu modul in care vede el fotbalul, cum il intelege. Spunea ca din punctul lui de vedere fotbalul inseamna sa ataci, sa ai mingea, sa cauti solutiile, sa gasesti spatiile; dezavua stilul din Premier League, cu degajari aiurea prin tribune in locul unor solutii tehnice. Este filosofia de joc a olandezilor, a lui Cruyff si a altora care au implementat-o la Barca.
Eu nu cred ca in fotbal trebuie sa conteze doar victoria, cu orice pret, indiferent de mijloace, indiferent cat de cinic ai sta masat in aparare si ai astepta doar contra-atacul si greseala adversarului. Exact asta spunea si Xavi in acel interviu. Pentru el conteaza foarte mult si CUM este obtinuta o victorie, prin ce fel de joc. Si sunt absolut de acord cu el. La fel vede si Pep lucrurile, care in repetate randuri reitera faptul ca echipa sa nu-si va schimba stilul indiferent de adversar sau de conditiile de joc.
Eu nu cred sa existe vreun pasionat de fotbal care sa prefere sa vada o echipa pe doua linii in aparare, cu mingi lungi pe unul sau doua varfuri, asa, la plesneala, decat sa vada fotbalul practicat de Barca.
Eu unul ma plictisesc teribil vazand alte echipe jucand…si ma refer la echipe mari, gen Juve, Milan, Chelsea, Bayern… Mi se pare ca n-au nicio idee de joc, nu sunt in stare sa paseze ca lumea, pierd usor mingea.
Dar poate sunt doar eu subiectiv.

Narcis (1 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 14:54

Cat se poate de pertinenta si de bun simt scrierea. Felicitari!
Ambele finaliste de anul acesta din Champions League sunt cat se poate de meritate dupa dubla mansa din semifinale.

asdasd (49 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 15:02

Daca se confirma ca digi transmite ucl anul viitor renunt la abonament si imi fac la dolce, nu pot sa te aud comentand non stop de fotbal european despre tiki kaka, messi, mou, cr7, extraterestrii si galactici. mai lasa-ne

cpt. ahab (39 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 15:26

Nu Chelsea s-a calificat, ci Barcelona a ratat calificarea. Era inevitabil. Niste oameni de care se trage la maximum pe patru fronturi( campionat, cupa, CL, nationala), de ani de zile, nu pot rezista la infinit. S-a vazut in ultima vreme la Barca o oboseala psihica accentuata. Acest lucru duce la lipsa de idei. Priveam consternat la handbalul de pe Nou Camp si ma miram ca niciunul dintre sclipitorii atacanti ai Barcei nu mai gaseste resurse sa inventeze o actiune frontala, penetranta, un sut de la distanta, ca nimeni din aceasta minunata echipa nu are taria de a bate cu pumnul in masa si de a suna desteptarea. O echipa care a jucat fantastic timp de un an si jumatate isi cerea dreptul la odihna.
Ai dreptate: daca va pleca Guardiola se va incheia un ciclu. Daca nu, din toamna Barca o va lua de la capat, cu sete de revansa. Poate fara Puyol, Xavi( merita si ei un Qatar cu 15 milioane pe an) sau Valdes( mi se pare sub valoarea Barcei), dar cu aceeasi spiridusi ai fotbalului tikitaka-cizat, Messi, Iniesta & Co.

adifan (1 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 15:31

@Medea

Barca-cea mai buna echipa de fotbal din toate timpurile?? Cred ca ai vazut putin fotbal la viata ta. Pentru ca tot esti fan Barca,iti sugerez sa urmaresti (sau sa revezi,daca e cazul) meciuri ale catalanilor din perioadele Stoicikov si Ronaldinho ca sa vezi ce inseamna spectacolul adevarat. Posesie 70% inseamna fix nimic daca nu stii ce sa faci cu mingea. Fotbalul nu inseamna doar posesie,pentru ca ,altfel, ar trebui sa acordam catalanilor toate trofeele posibile. Xavi – 140 de pase in returul cu chelsea,adevarat, dar e vreuna care sa-ti fi ramas in memorie? Nu. Daca nu ti-ai dat seama pana acum,puterea Barcei vine din presingul ucigator pe care il fac imediat dupa pierderea balonului si din contraatacul ce se declanseaza de aici. Si ar mai fi multe de spus…

Zeno (1 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 15:47

Si uite asa a ramas o echipa extraordinara acasa, si
aceea este Bayern Munich, pentru a juca finala impotriva pipincuristul lui Murinho.
Domnule Niculescu, oare unde a fost echipa pe care o iubiti atat de mult? Real Madrid nu a existat pe teren decat atunci cand a fost ajutata de arbitrii (penalti, offside, faulturi acordate cu o lejeritate iesita din comun)
Nu inteleg cum un jucator poate sa se arunce in asa hal pe jos cand este doar putin atins, cad exista contact fizic…eh, uite noi astia care poate nu suntem fani Barcelona, dar iubim fotbalul ofensiv, uram jocul practicat de domnisoarele de la Real Madrid, si uram jocul defensiv „nesimtit” practicat de Chelsea, oare de ce sa ma plictisesc? de apararea pe doua linii (4-6 asa asezare nu am mai vazut niciodata), de faptul ca madridul marcheaza numai cand este ajutata de arbitrii? sau de jocul super mega ofensiv practicat de Barcelona?…halal articol…

CorbulAlbastru (1 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 15:49

Cata frustrare de ambele parti … Lumea pare mai bucuroasa ca a fost elimintata rivala, decat trista ca a pierdut favorita.

octavianus (3 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 15:58

Barcelona nu are portar, golul doi din meciul cu Real si primul gol cu Chelsea au fost goluri de portar, nu are cel putin un om care sa traga la poarta din 20 de m si din ce in ce aglomereaza excesiv jocul in ultima treime adversa de parca vrea sa intre cu mingia in poarta, limiteaza astfel spatiile si devine foarte usor pt oechipa organizata sa se apere, si Realul si Chelsea am masat cei 11 jucatori in fata portii si am vazut doua uratenii de meciuri, Barcelona trebuie sa „lase adversarul sa respire” sa deschida jocul, altfel fara spatii o va baga din ce in ce mai greu in poarta, in rest este echipa care „manuieste” cel mai frumos mingia dar uite ca asta nu mai conteaza si nici posesia.

wickedsick (2 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 16:10

bai frustrati varzelonisti….mai usor.nu mai facetzi atata gat.echipa voastra a pierdut.gata.poate la anul veti mai lua si voi ceva.zicea bine cineva:Ceea ce face Barcelona se numeste arta.din pacate,s a jucat fotbal.wow…ce joc frumos!4500 de pase laterale…326 de suturi spre poartta…276 pe poarta….dar 2 goluri?se joaca pe posesie?cam atat inteleg dobitocii din fotbal.ai mingea esti mai bun.invatzati mah fotbal si dupa sa veniti sa comentati pe bloguri si siteuri sportive.cum sa nu recunosti ca chelsea a fost mai buna?!a dat 2 goluri in 10 oameni.vai…dar stai…barcelona a murit frumos…jocu lor de pase…i credibil…penibili sunteti.Marea Barcelona are un 2-0 calificant in mana si nu reuseste nici macar sa invinga o echipa in inferioritate numerica.voi la ce fotbal va uitati?xavi a dat mai multe pase decat toata echipa lui chelsea….intr adevar.162 de pase inutile in lateral.lampard cred ca a dat vreo 20….din care una geniala.deci cine e mai bun?hai puneti mana pe carte si nu mai chiuliti de la scoala…ca viata e grea.aaa….si apucati-va de polo,rugby sau volei.ca la fotbal nu prea va pricepeti.

acrab (4 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 17:26

pt latinist este cel mai bun comentariu pe care l-am citit pana acum despre barcelona. mai bun chiar decat articolul. in rest, eu il urmaresc pe andrei niculescu, in gsp si la digi, si parerea mea sincera este ca el nu tine cu real, mai curand tine cu barcelona. incearca insa sa fie cat mai obiectiv, din considerente de deontologie. de data asta cred ca a gresit, si nu cred ca chiar simte cu adevarat ceea ce a scris.

acrab (4 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 17:39

pt vlad, si pt sancez ma bucur mult sa observ ca mai exista inca suporteri decenti ca voi, care inteleg cu adevarat fenomenul, si care se bucura de frumusetea unui joc, chiar daca nu castiga mereu cei mai buni. vreau sa spun doar un lucru.. aceasta echipa a barcelonei va ramane mereu in amintirea noastra, in timp, ca un termen constant de comparatie cu alte echipe ce vor mai aparea. si indiferent cate trofee va mai castiga mou, si cu cate echipe, nu cred ca mai ramane vreuna in inimile tuturor celor care iubesc sincer fotbalul, nepartinitori, precum actuala barcelona.

Medea (16 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 18:13

Domnule Niculescu sper ca nu ne veti onora cu prezenta diseara la Fotbal Europena…..nu de alta dar cine stie ce maxime mai scoateti pe gura !!

mariuta (2 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 18:23

cred ca faceti o confuzie de concept..a avea dreptate tine de o logica a compensarii, actiunea a fi drept tine de justitie, adica de o relatie intre doi subiecti si are in vedere un element de viitor..
Barcelona trebuie sa invete antifotbalul, la 2-0 te retragi si lovesti pe contraatac, are nevoie de un varf si are nevoie de a-si largi aria exprimarii, adica sutul de la distanta..deci Barcelona are viitor..

ion (2 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 19:00

guardiola se pare ca nu o sa isi mai prelungeasca contractul cu barcelona

fan barca (82 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 19:00

Guardiola va anunte maine ca nu va continua…

alex (8 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 19:59

Nu poti spune ca englezii meritau, cnd ei nu puteau lega 3 pase. Catalanii s-au batut singuri.Messi apierdut meciul. De asemenea si Chavi a jucat slab. Si s-a vazut. Nu e sfarsit de ciclu. La nul vor castiga ei. Un an da, un an, ba. Nimeni nu a casligat pana acum Champions League de doua ori la rand.Efectul psihologic e prea mare. Oare si REalul e la sfarsit de ciclu?
Dupa logica ta , asa se pare. Explicatia este asta: campionatul Spaniei e cel mai stresant din lume, e un devorator psihologic, deoarece acolo, orice meci egal facut de cele doua echipe, poate insemna pierderea campionatului. Da Real si Barca, sunt cele mai bune echipe din lume, dar si cele mai obosite psihologic. Acum la sfarsit de sezon. Chelsea epe 6 in Anglia, Bayern a terminat pe 2, va dat i seama ce lejer joaca ele in campionat. In plus, nimeni nu e invincibil. Daca era dupa vloare, Brazilia era acum deca-campeon, nu penta. Barca aratat 5-6 ocazii uriase, a dat 4 bare, a dominat ambele jocuri total. Chelsea a fost autobaza. Uneori invinge si antifotbalul. Amintiti-va cum a castigat Italia in 1982 si cum apierdut echipa care a jucat cel mai frumos fotbal din istorie:Brazilia lui, Zico, Socrates si Falcao. O tempora! Nu e asa ca istoria se tot repeta?
Chiar si dupa zeci de ani!…

blue (15 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 20:10

@# 15 Vlad bai frate esti praf. du-te ma in spania, preferabil in catalunia si uita-te numai la jocurile barcei. juniori (toate categoriile). alt fotbal nu sti. uita-te la campionatul braziliei – de futsal nu ala normal sa vezi acolo fotbalul barcei. a dat xavi mai multe pase decat toata echipa lu chealsea. ba baiatule – iarta-ma ca iti spun dar esti prost… pasele pe care le numeri tu la xavi nu sunt pase. aia e miutza(intradevar, o fac senzational, cei mai buni din lume, extraordinar de tehnici(cei mai tehnici)), dar ai vazut ce pase da xabi alonso? paul scholes? habar nu ai de fotbal. au ajuns naiba sa joace handbal, o sa fie nevoie sa introduce jocul pasiv. 1 singur sut pe poarta din afara careului in 180 de min. asta este fotbal??? Ca sa nu vb de arbitraj… daca ala la terry este rosu. nu ma mai uit la fotbal. nici la fete nu se dadea rosu. dar recunosc, regulamentar e posibil sa fie corect (la fel de corect cum a fost cel putin un penalty cu milan si rosul lui van persie).
A treb sa citesc comentariul lui # 15 Vlad pt ca era laudat, am inteles de ce era laudat si ala e tot un latin lover de tika taka.
Cat despre andrei niculescu… frate, esti ca suporteru roman. tzi(lauzi) pe cine bate. acuma saracii suporteri ai barcei te injura dar mai ieri te pupau in c*r cand scriai la superlativ de catalani.

Stefan (1 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 22:20

@blue

Indiferent de opinii sau de simpatiile legate de o echipa sau alta, ar fi bine sa inveti sa scrii inainte sa postezi pe diverse site-uri.

Succes

Sorin (4 comentarii)  •  26 aprilie 2012, 23:38

Excelent material !!!

PANION44 (3 comentarii)  •  27 aprilie 2012, 0:02

ptr blue…de unde atata ura viscerala…? daca ai avea si logica cata ura ai…din pacate de unde nu e ..nici d-zeu nu cere…un mic exemplu…spui de cartonasul rosu al lui terry ca nu e…si apoi propozitia urmatoare spui ca e regulamentar corect…ai facut logica cu femeia de serviciu…citeste intai ce scrii..si apoi publica…ca devii ridicol altfel…

ion c (5 comentarii)  •  27 aprilie 2012, 3:29

Prima parte este cam stupida (iertare expresia putin dura). Fotbalul este SPECTACOL in primul rand. Decat meciuri ultra-tactice si ultra-defensive, prefer sa ma uit la hockey pe iarba 🙂
A doua parte redreseaza oarecum articolul.

Comentează